Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

H 5090 έχει ECC λέει αυτό το έγγραφο. Περίεργο, στην 4090 υπήρχε επιλογή στους drivers αν θα το ενεργοποιήσεις ή όχι, στην 5090 δεν υπάρχει.

Επεξ/σία από Psycho_Warhead
Δημοσ.
27 λεπτά πριν, Psycho_Warhead είπε

H 5090 έχει ECC λέει αυτό το έγγραφο. Περίεργο, στην 4090 υπήρχε επιλογή στους drivers αν θα το ενεργοποιήσεις ή όχι, στην 5090 δεν υπάρχει.

RTX 5090:
Features on-die ECC in its GDDR7 memory, which is expected to be enabled by default. The driver option to disable ECC is reportedly absent in the 5090
  • Like 1
Δημοσ.

image.png.28bed30a02dcaec8205bfcbf0a77dc52.png
Εγώ που δεν ασχολούμαι με AI σε φαρμακευτική,οικονομικά ή αυτόματους πιλότους το έχω στο off έτσι;Δε θέλω να την κουτσουρέψω και να με φτάσει ο Arkin με την 5080 του😨.

  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ναι για παιχνίδια πρέπει να είναι ανεπεργοποιημένο γιατί κόβει ένα 10%. Οπότε η 5090 τρώει μόνιμα αυτό το hit και δεν μπορούμε να κλείσουμε το ECC..

Πως έτρεχε το πρώτο DOOM σε high-end PC του 1993 που τότε κόστιζε 2000$+(Σημερινά περίπου 4500$ λέει ο Alex). 15-35FPS. Καταλαβαίνεις πόσο καλομαθημένοι είμαστε τώρα. Στο θέμα των τιμών δεν έχουν αλλάξει και πολλά, περίπου τόσα θες και σήμερα για αντίστοιχο μηχάνημα.

image.png.6df6eebff7d8487cab37a9b4b15e5c6f.png

Επεξ/σία από Psycho_Warhead
  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Psycho_Warhead είπε

Ναι για παιχνίδια πρέπει να είναι ανεπεργοποιημένο γιατί κόβει ένα 10%. Οπότε η 5090 τρώει μόνιμα αυτό το hit και δεν μπορούμε να κλείσουμε το ECC..

Πως έτρεχε το πρώτο DOOM σε high-end PC του 1993 που τότε κόστιζε 2000$+(Σημερινά περίπου 4500$ λέει ο Alex). 15-35FPS. Καταλαβαίνεις πόσο καλομαθημένοι είμαστε τώρα. Στο θέμα των τιμών δεν έχουν αλλάξει και πολλά, περίπου τόσα θες και σήμερα για αντίστοιχο μηχάνημα.

image.png.6df6eebff7d8487cab37a9b4b15e5c6f.png

Με την διαφορα οτι εχουν περασει 32 χρονια εξελιξης 

  • Like 1
Δημοσ.
1 ώρα πριν, Psycho_Warhead είπε

Ναι για παιχνίδια πρέπει να είναι ανεπεργοποιημένο γιατί κόβει ένα 10%. Οπότε η 5090 τρώει μόνιμα αυτό το hit και δεν μπορούμε να κλείσουμε το ECC..

Πως έτρεχε το πρώτο DOOM σε high-end PC του 1993 που τότε κόστιζε 2000$+(Σημερινά περίπου 4500$ λέει ο Alex). 15-35FPS. Καταλαβαίνεις πόσο καλομαθημένοι είμαστε τώρα. Στο θέμα των τιμών δεν έχουν αλλάξει και πολλά, περίπου τόσα θες και σήμερα για αντίστοιχο μηχάνημα.

image.png.6df6eebff7d8487cab37a9b4b15e5c6f.png

Δεν έχω κάτσει να δω ακόμα το video, αλλά pc αγόρασα το 1996, με 500.000 περίπου (μαζί με οθόνη και τα πάντα-όλα).

Ok, ένας cyrix 120+ ήταν, όχι ο μεγαλύτερος pentium (τί είχαμε τότε, p3?), αλλά τόση διαφορά? 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 minutes ago, Πέτρος said:

Δεν έχω κάτσει να δω ακόμα το video, αλλά pc αγόρασα το 1996, με 500.000 περίπου (μαζί με οθόνη και τα πάντα-όλα).

Ok, ένας cyrix 120+ ήταν, όχι ο μεγαλύτερος pentium (τί είχαμε τότε, p3?), αλλά τόση διαφορά? 

Pentium MMX και Pentium Pro

Επεξ/σία από Aten-Ra
  • Like 2
Δημοσ.
9 ώρες πριν, Psycho_Warhead είπε

Το inflation είναι τρελό πάντως.

εν μέρη ο πληθωρισμός και επίσης θα έλεγα τα νανόμετρα όσο κατεβαίνουμε κάτω αντί να φθηνηνουν κοστίζουν ακόμα περισσότερο.

Δημοσ.

Ωραία τα βίντεο πιο πάνω είναι ακριβώς αυτό που λέω ότι είμαστε στην καλύτερη περίοδο του gaming σήμερα συγκριτικά με κάποτε που και το καλύτερο να είχες ήσουν στα 20 30 fps max σήμερα μας ενοχλούν τα 100 τρομάρα μας. 

Συν αναλογικά με τον πληθωρισμό οι τιμές είναι πολύ καλύτερες σήμερα από τότε για να μην μιλήσω για τα παιχνίδια που είχαν 30 χιλιάδες δραχμές στις κονσόλες τουλάχιστον 90 ευρώ σήμερα με τον πληθωρισμό πάνω από 200 ευρώ ένα παιχνίδι. Το πρώτο splinter cell που πήρα το 2002 60 ευρώ ακριβώς σήμερα έχουμε χιλιάδες παιχνίδια και πάλι κλαιγομαστε ότι γίνεται και με το hardware που συγκριτικά με τότε και τον πληθωρισμό είναι φθηνό για αυτά που προσφέρει. 

Φαντάζομαι τι κράξιμο θα έπεφτε 2006 εποχές μια καλή 32αρα lcd τότε 1080p τηλεόραση είχε 1500 ευρώ σήμερα έχεις 65αρα στα 500 ευρώ που σημαίνει 200 300 ευρώ λεφτά του τότε με τον πληθωρισμό. Δεν είμαστε ευχαριστημένοι με τίποτα και πιστεύω η ταχύτητα που προστάζει η κοινωνία να κινείται ο κόσμος έπαιξε τον καθοριστικό ρόλο σε όλο αυτό. 

3 λεπτά πριν, nikos5800 είπε

εν μέρη ο πληθωρισμός και επίσης θα έλεγα τα νανόμετρα όσο κατεβαίνουμε κάτω αντί να φθηνηνουν κοστίζουν ακόμα περισσότερο.

Δεν κοστίζει το hardware αλλά κυρίως το software με αυτό δίνουν επιδόσεις πια όχι τόσο με το hardware. Κάποτε είχες ένα απλό raster 5 πράγματα έκανε η κάρτα πολύγωνα κτλ σιγά σιγά πρόσθεσαν άλλες 1000 παραμέτρους οποτε αντίστοιχα και το software ξέφυγε τελείως και εκεί πάνε τα περισσότερα χρήματα το hardware είναι το πιο φθηνό κομμάτι στην όλη εξίσωση. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Πάντως τα παιχνίδια που έχουν 2025 visuals δεν παίζουν με 100fps στην εκάστοτε ανάλυση για την οποία προορίζεται η κάθε κάρτα. Εντάξει το DLSS βοηθάει και πράγματι το DLSS4 είναι πρακτικά free perfomance (κυρίως σε 4Κ) εκτός αν παίζεις με 300% digital fountry zoom. Αλλά και πάλι ούτε έτσι έχεις 100fps σε games με όλα τα rt features, πόσο μάλλον path tracing. Θες frame gen που δεν είναι πάντα καλό, και από άποψης latency και από artifacts.

Ναι θα δεις πάνω δεξιά στο overlay να λέει 100fps αλλά δεν είναι αποτέλεσμα της δύναμης της κάρτας αλλά άλλων "μαγικών κόλπων". Αυτό είναι το πρόβλημα, ότι δεν δίνουν performance αλλά οι τιμές των καρτών αυξάνονται μονίμως.

18 λεπτά πριν, Arkin είπε

Δεν κοστίζει το hardware αλλά κυρίως το software με αυτό δίνουν επιδόσεις πια όχι τόσο με το hardware. Κάποτε είχες ένα απλό raster 5 πράγματα έκανε η κάρτα πολύγωνα κτλ σιγά σιγά πρόσθεσαν άλλες 1000 παραμέτρους οποτε αντίστοιχα και το software ξέφυγε τελείως και εκεί πάνε τα περισσότερα χρήματα το hardware είναι το πιο φθηνό κομμάτι στην όλη εξίσωση. 

Αν δεν κοστίζει το hardware γιατί δεν μας δίνουν αρκετό hardware ώστε να μην χρειαζόμαστε upscale και frame gen;

Επεξ/σία από just_a_dude
  • Like 2
Δημοσ.
13 λεπτά πριν, just_a_dude είπε

Πάντως τα παιχνίδια που έχουν 2025 visuals δεν παίζουν με 100fps στην εκάστοτε ανάλυση για την οποία προορίζεται η κάθε κάρτα. Εντάξει το DLSS βοηθάει και πράγματι το DLSS4 είναι πρακτικά free perfomance (κυρίως σε 4Κ) εκτός αν παίζεις με 300% digital fountry zoom. Αλλά και πάλι ούτε έτσι έχεις 100fps σε games με όλα τα rt features, πόσο μάλλον path tracing. Θες frame gen που δεν είναι πάντα καλό, και από άποψης latency και από artifacts.

Ναι θα δεις πάνω δεξιά στο overlay να λέει 100fps αλλά δεν είναι αποτέλεσμα της δύναμης της κάρτας αλλά άλλων "μαγικών κόλπων". Αυτό είναι το πρόβλημα, ότι δεν δίνουν performance αλλά οι τιμές των καρτών αυξάνονται μονίμως.

Αν δεν κοστίζει το hardware γιατί δεν μας δίνουν αρκετό hardware ώστε να μην χρειαζόμαστε upscale και frame gen;

Δεν μπορούν να δώσουν γιατί έχουν βρει τοίχο. Δεν είναι όπως κάποτε που από 200nm πήγαιναν 60 και έβαζαν τριπλάσιες επιδόσεις με καθαρό hardware. Δεν είναι ότι δεν θέλουν αλλά δεν μπορούν και προφανώς δεν θα δώσουν 5090 hardware σε πολύ χαμηλές τιμές κάπως πρέπει να έχουν και ένα halo προϊόν. Οι επιδόσεις έρχονται από το software εδώ και χρόνια. Και δεν εννοώ μόνο το dlss fg fsr αλλά και αυτά που δεν φαίνονται mesh shaders hags micro maps κτλ υπαρχουν άπειρες τεχνολογίες από κάτω που βοηθάνε και αυτές κοστίζουν για να υλοποιηθούν. Το hardware είναι φθηνό το ίδιο συμβαίνει και στα κινητά ενώ το r&d του software είναι αυτό που ανεβάζει κατακόρυφα την τιμή. Και από εδώ και πέρα όλο και περισσότερο θα βασιζόμαστε στο software όσο μεγαλύτερος ο τοίχος του hardware τόσο περισσότερο θα αντλούν δύναμη από το πανάκριβο software. 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, Arkin είπε

Δεν μπορούν να δώσουν γιατί έχουν βρει τοίχο. Δεν είναι όπως κάποτε που από 200nm πήγαιναν 60 και έβαζαν τριπλάσιες επιδόσεις με καθαρό hardware. Δεν είναι ότι δεν θέλουν αλλά δεν μπορούν και προφανώς δεν θα δώσουν 5090 hardware σε πολύ χαμηλές τιμές κάπως πρέπει να έχουν και ένα halo προϊόν. Οι επιδόσεις έρχονται από το software εδώ και χρόνια. Και δεν εννοώ μόνο το dlss fg fsr αλλά και αυτά που δεν φαίνονται mesh shaders hags micro maps κτλ υπαρχουν άπειρες τεχνολογίες από κάτω που βοηθάνε και αυτές κοστίζουν για να υλοποιηθούν. Το hardware είναι φθηνό το ίδιο συμβαίνει και στα κινητά ενώ το r&d του software είναι αυτό που ανεβάζει κατακόρυφα την τιμή. Και από εδώ και πέρα όλο και περισσότερο θα βασιζόμαστε στο software όσο μεγαλύτερος ο τοίχος του hardware τόσο περισσότερο θα αντλούν δύναμη από το πανάκριβο software. 

Arkin το dlss,mesh shaders θέλουν πρώτα hardware υλοποίηση και μετά software👍αν δεν έχεις ai cores dlss software δεν θα βλέπαμε ποτέ,το ίδιο και το mesh shaders,για το mesh shaders όμως υπάρχει software based  και hardware based όπως είναι με το lumen της ue5 👍 

Επεξ/σία από nikos5800
Δημοσ.
2 λεπτά πριν, nikos5800 είπε

Arkin το dlss,mesh shaders θέλουν πρώτα hardware υλοποίηση και μετά software👍αν δεν έχεις ai cores dlss software δεν θα βλέπαμε ποτέ,το ίδιο και το mesh shaders,για το mesh shaders όμως υπάρχει software based  και hardware based όπως είναι με το lumen της ue5 👍 

Είναι φθηνό όμως το hardware τα υπόλοιπα κοστίζουν κυρίως εκεί πέφτουν τα περισσότερα χρήματα ώστε να βγει το φίδι από την τρύπα και να παίξουμε με 150fps. Κάποτε δεν είχαν τίποτα από αυτά που έχουμε σήμερα από μόνο του το hardware έδινε ευκολα τις τεράστιες επιδόσεις από την προηγούμενη γενιά τώρα αυτό τελείωσε μετά το 1nm τι γίνεται. 

  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...