Aten-Ra Δημοσ. Πέμπτη στις 09:09 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:09 μμ 5 minutes ago, aki said: Μα τι συζητάς ακριβώς; Παραπονιέσαι για την ύπαρξη Hardware που επιταχύνει και βελτιώνει ορισμένες καταστάσεις. Αυτό είναι το πρόβλημα με το Dedicated Hardware, χρησιμοποιείται μόνο σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, σε όλες τις υπόλοιπες απλά κοιμάται και σου τρώει χώρο. 8 minutes ago, aki said: Με την μηδενιστική αυτή λογική θα λέμε: κρίμα που πρόσθεσαν Video Encoders και Decoders, θα μπορούσαν να βάλουν +10% cuda αφού δεν τα χρησιμοποιώ όταν παίζω games. Εύκολα μπορείς και χωρίς να έχεις Dedicated Decoders/Encoders στις GPUs, όλα τα CPUs πλέον έχουν. Απλά δεν καταλαμβάνουν μεγάλο χώρο για να πεις ότι θα κερδίσεις κάτι αν τα βγάλουν, δεν ισχύει το ίδιο για τα Tensor Cores.
Arkin Δημοσ. Πέμπτη στις 09:14 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:14 μμ 18 λεπτά πριν, aki είπε Μα τι συζητάς ακριβώς; Παραπονιέσαι για την ύπαρξη Hardware που επιταχύνει και βελτιώνει ορισμένες καταστάσεις. Με την μηδενιστική αυτή λογική θα λέμε: κρίμα που πρόσθεσαν Video Encoders και Decoders, θα μπορούσαν να βάλουν +10% cuda αφού δεν τα χρησιμοποιώ όταν παίζω games. Όλα πιάνουν χώρο, το ζήτημα είναι αν αξιοποιείται ο χώρος που καταναλώνει το Hardware και αν έχει θετικό αποτέλεσμα. Τα συγκεκριμένα έχουν φέρει μόνο θετικά χαρακτηριστικά και φαίνεται σαν να γκρινιάζεις μόνο για να γκρινιάζεις. Οι 2000 δουλεύουν μια χαρά με dlss-4 στα RT/PT παιχνίδια, απλά λιγότερα αποδοτικά με τα νεότερα, ξέρεις, 7ετίας hardware αυτά το σώζουν κάπως. Δεν βγαζω και εγω ακρη προσπαθω ακομα να καταλαβω το σκεπτικο αλλα δεν. Γκρινια απλα για την γκρινια επειδη ετσι.
Aten-Ra Δημοσ. Πέμπτη στις 09:39 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:39 μμ 23 minutes ago, Arkin said: Δεν βγαζω και εγω ακρη προσπαθω ακομα να καταλαβω το σκεπτικο αλλα δεν. Γκρινια απλα για την γκρινια επειδη ετσι. Τα τεχνικά θέματα τα αποκαλούμε τώρα γκρίνια ??
aki Δημοσ. Πέμπτη στις 09:41 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:41 μμ Έχει λογική η γκρίνια και την ακούσαμε το 2018 όταν προτιμούσαν οι reviewers μεγαλύτερες GTX 1600 χωρίς RT/AI και αποκαλούσαν την τεχνολογία waste of space. ΟΚ, πες ότι οι 5090 δεν είχαν καθόλου AI, θα είχαν +25% ταχύτητα; Ταχύτητα για τι ακριβώς; Μόνο το Full Path Tracing πιέζει τις κάρτες και τα AI σώζουν κάπως την κατάσταση. Για FG μοιάζει να είναι περιττό, αλλά να θυμίσω ότι και το FSR-3.1 τρώει 25% από τους πόρους και αμφιβάλω αν θα προτιμούσε ο κόσμος μια GTX-5090 που έχει μόνο cuda.
Psycho_Warhead Δημοσ. Πέμπτη στις 09:46 μμ Μέλος Δημοσ. Πέμπτη στις 09:46 μμ Τα tensor cores μπήκαν γιατί οι κάρτες της NVIDIA έγιναν prosumer, το 2018 έπαψε να φτιάχνει ''καθαρές gaming GPUs'' και έπρεπε κάπως να εκμεταλλευτεί τα tensor cores στο gaming, έτσι ξεκίνησε το DLSS. Και να μην είχε tensor cores η 5090, δεν υπήρχε περίπτωση να είχε αρκετή δύναμη για native 4K + PT και playable frame-rates. Το PT χρειάζεται έξυπνες software λύσεις και επειδή το κατάλαβαν όλοι, έβγαλε ο καθένας το δικό του upscaler. 2
nikos5800 Δημοσ. Πέμπτη στις 09:51 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 09:51 μμ 2 λεπτά πριν, Psycho_Warhead είπε Τα tensor cores μπήκαν γιατί οι κάρτες της NVIDIA έγιναν prosumer, το 2018 έπαψε να φτιάχνει ''καθαρές gaming GPUs'' και έπρεπε κάπως να εκμεταλλευτεί τα tensor cores στο gaming, έτσι ξεκίνησε το DLSS. Και να μην είχε tensor cores η 5090, δεν υπήρχε περίπτωση να είχε αρκετή δύναμη για native 4K + PT και playable frame-rates. Το PT χρειάζεται έξυπνες software λύσεις και επειδή το κατάλαβαν όλοι, έβγαλε ο καθένας το δικό του upscaler. Δεν ξέρω γιατί τους έβαλε αλλά αυτό που ξέρω ειναι ότι χωρίς tensor cores δεν θα είχες τον ray reconstruction denoiser,ούτε το neural texture compression,ουτε το dlss,το να πρόσθετες ας πούμε 25% περισσότερους shaders θα σου έδινε μόλις 12.5% στις επιδόσεις, για να πάρεις 25% πρέπει να αυξήσεις τα rops και το bandwidth κατά 25%, οι αριθμοί δεν βγαίνουν, το κόστος πολύ υψηλό και από επιδόσεις δεν θα περνάμε σχεδόν τίποτα. 2
aki Δημοσ. Πέμπτη στις 10:11 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:11 μμ (επεξεργασμένο) 42 λεπτά πριν, nikos5800 είπε Δεν ξέρω γιατί τους έβαλε αλλά αυτό που ξέρω ειναι ότι χωρίς tensor cores δεν θα είχες τον ray reconstruction denoiser,ούτε το neural texture compression,ουτε το dlss,το να πρόσθετες ας πούμε 25% περισσότερους shaders θα σου έδινε μόλις 12.5% στις επιδόσεις, για να πάρεις 25% πρέπει να αυξήσεις τα rops και το bandwidth κατά 25%, οι αριθμοί δεν βγαίνουν, το κόστος πολύ υψηλό και από επιδόσεις δεν θα περνάμε σχεδόν τίποτα. Τους έβαλε κατόπιν custom παραγγελίας από την Google για επιτάχυνση σε machine learning. Απλά τώρα η google (και σύντομα η amazon) κάνει τους δικούς της AI cores για να γλιτώσει κάνα φράγκο. Εγώ λέω έστω ότι θα παίρναμε το καλύτερο σενάριο, +30% αφού θα ήταν όλα πιο απλά. Αλλά θα χρειαζόμασταν heuristics για να κάνουμε τα πάντα, aka, Tuned Denoisers τύπου NDR από προγραμματιστές, ενώ το RayReconstruction είναι πιο ευέλικτο στον οπτικό τομέα (κατά κάποιο περίεργο τρόπο) αφού δε χρειάζεσαι άνθρωπο για να ορίσεις πχ: ΟΚ με τόσο Zbuffer και τόσο vector translation βάλε τόσο FrameAverage σε ms. Θα ήταν ισως με λιγότερα λάθη (μακρινό smearing πχ) αλλά δύσκολα θα ήταν γρήγορο και δεν πιστεύω ότι θα το κάναμε πετυχημένα επίσης. Επεξ/σία Πέμπτη στις 10:34 μμ από aki 1
Psycho_Warhead Δημοσ. Πέμπτη στις 10:30 μμ Μέλος Δημοσ. Πέμπτη στις 10:30 μμ Χωρίς tensor cores, η 4090 θα απέδιδε σαν μια 5090 χοντρικά. Τρίχες κατσαρές για PT. Αυτά θέλουν software λύσεις πλέον, το HW δεν μπορεί να ακολουθήσει όπως παλιότερα όσο κι αν push-άρουν. Η 5090 είναι push-αρισμένη στα πάντα, το τσιπ είναι τεράστιο κλπ..Το καλύτερο που μπορούσε να δώσει είναι full unlocked GB202 όπως έχει η RTX 6000 Pro όπου θα έπαιρνε ένα +10% επιδόσεις στο μέσο όρο. Μέσα σε 7 χρόνια(Από το 2018) φτάσαμε από το full RT στο ''αρχαίο'' Quake 2 να έχουμε full path-tracing σε τελευταίας γενιάς παιχνίδια, αυτό από μόνο του λέει πολλά για όσους καταλαβαίνουν.
Aten-Ra Δημοσ. Πέμπτη στις 10:34 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:34 μμ (επεξεργασμένο) 48 minutes ago, Psycho_Warhead said: Τα tensor cores μπήκαν γιατί οι κάρτες της NVIDIA έγιναν prosumer, το 2018 έπαψε να φτιάχνει ''καθαρές gaming GPUs'' και έπρεπε κάπως να εκμεταλλευτεί τα tensor cores στο gaming, έτσι ξεκίνησε το DLSS. Και να μην είχε tensor cores η 5090, δεν υπήρχε περίπτωση να είχε αρκετή δύναμη για native 4K + PT και playable frame-rates. Το PT χρειάζεται έξυπνες software λύσεις και επειδή το κατάλαβαν όλοι, έβγαλε ο καθένας το δικό του upscaler. Αν βγάλεις τα Tensor Cores από τo AD102 (RTX4090) και προσθέσεις RT Cores, θα είχες σχεδόν επιδόσεις σε Ray Tracing με αυτό της GB202 στην RTX5090 στο μέγεθος του AD102 αλλά πριν 2-3 χρόνια, και δεν θα ασχολιόσουν πόσο καλό είναι και σε ποια παιχνίδια είχαν βάλει DLSS 3. Από τα επιπλέον RT Cores που προσθέτουν ανά γενιά έχεις καλύτερες επιδόσεις σε RT/PT, όχι λόγο του DLSS. Επεξ/σία Πέμπτη στις 10:35 μμ από Aten-Ra
Psycho_Warhead Δημοσ. Πέμπτη στις 10:35 μμ Μέλος Δημοσ. Πέμπτη στις 10:35 μμ 1 λεπτό πριν, Aten-Ra είπε Αν βγάλεις τα Tensor Cores από τo AD102 (RTX4090) και προσθέσεις RT Cores, θα είχες σχεδόν επιδόσεις σε Ray Tracing με αυτό της GB202 στην RTX5090 στο μέγεθος του AD102 αλλά πριν 2-3 χρόνια, και δεν θα ασχολιόσουν πόσο καλό είναι και σε ποια παιχνίδια είχαν βάλει DLSS 3. Από τα επιπλέον RT Cores που προσθέτουν ανά γενιά έχεις καλύτερες επιδόσεις σε RT/PT, όχι λόγο του DLSS. Παπάρια διαφορές, δεν φτάνει, το DLSS χρειάζεται όπως και να 'χει.
Aten-Ra Δημοσ. Πέμπτη στις 10:41 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:41 μμ 1 minute ago, Psycho_Warhead said: Παπάρια διαφορές, δεν φτάνει, το DLSS χρειάζεται όπως και να 'χει. Για single player παιχνίδια θα έβγαζες 60fps average σε native 4Κ σήμερα με την 5090 αν δεν είχε τόσα Tensor Cores αλλά παραπάνω RT Cores. Απλά θα το δεις αυτό σε 2 χρόνια με την 6090.
Psycho_Warhead Δημοσ. Πέμπτη στις 10:43 μμ Μέλος Δημοσ. Πέμπτη στις 10:43 μμ (επεξεργασμένο) 3 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε Για single player παιχνίδια θα έβγαζες 60fps average σε native 4Κ σήμερα με την 5090 αν δεν είχε τόσα Tensor Cores αλλά παραπάνω RT Cores. Απλά θα το δεις αυτό σε 2 χρόνια με την 6090. Τα 20FPS της 5090 θα γίνουν 60 με την 6090 ; Πάλι ό,τι να 'ναι λες..Ούτε η 7090 δεν θα τα βγάλει αυτά τα FPS. Τα παιχνίδια είναι και ΘΑ είναι για χρόνια ακόμα υβριδικά, raster και RT μαζί. Δεν φτάνει να βελτιώσεις απλά τα RT cores για να πάρεις performance, θέλουν τα πάντα push-άρισμα. Και βέβαια όσο δυναμώνει το HW, γίνονται και τα παιχνίδια πιο απαιτητικά.. Επεξ/σία Πέμπτη στις 10:45 μμ από Psycho_Warhead
Arkin Δημοσ. Πέμπτη στις 10:44 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:44 μμ Software παιδια. Περα απο upscaling τεχνολογιες fg τεχνολογιες και dedicated hardware για RT/PT το software που δεν φαινεται κανει την μεγαλυτερη δουλεια. Micro maps/mesh shaders/ray reconstruction/neural rendering/hags/resizable bar συν ενα σωρο τεχνολογιες απο κατω που δεν φαινονται και βοηθανε στο πιο γρηγορo rendering των RT/PT που καποτε ηταν επιστημονικη φαντασια. Τωρα οκ ο aten σου λεει βγαλτε τα ολα αυτα τα κολπα βαλτε απλα hardware και πατε σε brute force καταστασεις. Μονο που ειδαμε τι κανει το brute force με την 5090 που εχει τρελα cuda και δεν την παλευει στα θεοβαρα με path tracing παιχνιδια ενω με ολες τις τεχνολογιες τα παει απειρως καλυτερα οπως και ολες οι αλλες καρτες. 3 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε Για single player παιχνίδια θα έβγαζες 60fps average σε native 4Κ σήμερα με την 5090 αν δεν είχε τόσα Tensor Cores αλλά παραπάνω RT Cores. Απλά θα το δεις αυτό σε 2 χρόνια με την 6090. Δεν ισχυουν αυτα που λες aten. Ειναι πολλα τα καλα που δινουν αυτοι οι πυρηνες αντισταθμιζουν η καλυτερα υπερνικουν κατα πολυ το απλα να ειχαμε παραπανω cuda η rt cores. Δεν ξερω γιατι δεν το βλεπεις.
Psycho_Warhead Δημοσ. Πέμπτη στις 10:49 μμ Μέλος Δημοσ. Πέμπτη στις 10:49 μμ Path-tracing στα τελευταία παιχνίδια χωρίς τις software λύσεις που έχουμε(DLSS/FG) δεν θα ήταν εφικτό για 10 χρόνια ακόμα τουλάχιστον. 1
aki Δημοσ. Πέμπτη στις 10:49 μμ Δημοσ. Πέμπτη στις 10:49 μμ 2 λεπτά πριν, Aten-Ra είπε Από τα επιπλέον RT Cores που προσθέτουν ανά γενιά έχεις καλύτερες επιδόσεις σε RT/PT, όχι λόγο του DLSS. Έστω ότι έχεις δίκιο, έστω ότι όλα είναι τόσο καλά όπως τα φαντάζεσαι. Όλο το 3D Industry έχει πάει σε Denoisers και υπάρχει λόγος. Μπορείς να το δεις και από τα papers της intel/amd στο πεδίο. Δεν φτάνει ο αριθμητικός όγκος σε Rays, χρειάζεται έξυπνο reuse και caching για βελτίωση της εικόνας, διαφορετικά παράγεις θόρυβο. Οπότε για να γλιτώσεις το θόρυβο θα αναγκαστείς να έχεις μόνο 1 bounce/ray και point-lights με μηδενική διάσταση (μικρή βελτίωση από το doom 3) ή soft-shadows με 2+ bounces και να "σβήσεις" το θόρυβο με τουλάχιστον 20x φορές παραπάνω rays. 3
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα