mike15 Δημοσ. 4 Μαρτίου Δημοσ. 4 Μαρτίου Στις 25/2/2025 στις 1:21 ΜΜ, iml είπε 🤨 "πηγαινετε ταπα μια αναβαση μισης ωρας και κοιταξτε ποσους βαθμους εχει φτασει το λαδι" Το νόημα της πρότασης είναι ότι ζορίζοντας τον κινητήρα θα ανέβει η θερμοκρασία του λαδιού και όχι ότι εκεί ψηλά στην κολοπετινίτσα το λάδι έχει άλλη θερμοκρασία λόγω υψόμετρου. το εψαξα λιγο παραπανω και εκτος απο την ανοδο της θερμοκρασιας του λαδιου,ειναι και η πυκνοτητα του αερα σε υψομετρο και ειδικα καλοκαιρι. το υψόμετρο , ειδικά το καλοκαίρι. Όσο πιο ψηλά πηγαίνετε, τόσο χαμηλότερη είναι η πυκνότητα του αέρα. Σκεφτείτε τα αεροπλάνα, επειδή το καλοκαίρι, η πυκνότητα του αέρα είναι πολύ χαμηλότερη, γεγονός που επηρεάζει την ανύψωση. ο τρόπος που λειτουργεί η ψύξη είναι ότι υπάρχει μια ανταλλαγή θερμότητας μεταξύ του ψυγείου και του αέρα. Τα μόρια του αέρα παίρνουν τη θερμότητα από το ψυγείο και με αυτό, τα πτερύγια του ψυγείου ψύχονται και με αυτό το υγρό. Ωστόσο, εάν η πυκνότητα του αέρα είναι χαμηλότερη, η ανταλλαγή θερμότητας είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματική. Μέχρι τα 3.000 πόδια είναι εντάξει, πάνω από τα 3.000 πόδια είναι όταν τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται ενδιαφέροντα. Ένα άλλο πρόβλημα είναι η ατμοσφαιρική πίεση. Όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις, τόσο χαμηλότερη είναι η πίεση. Ωστόσο, η εσωτερική πίεση ψύξης παραμένει η ίδια. Έτσι τα οχήματα δεν υπερθερμαίνονται σε υψόμετρο. Το πρόβλημα είναι ότι καθώς η εξωτερική πίεση μειώνεται, εάν έχετε οποιαδήποτε ανεπάρκεια στο σύστημα, χαλαρό σωλήνα ή ραγισμένο ψυγείο, σε υψόμετρο, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αποτύχει το σύστημα. βασικά, η εσωτερική πίεση είναι πάρα πολύ. αυτο που μαλλον ενοουσε, οτι δλδ. πρεπει να βαλετε διαφορετικο ιξωδες λαδιου αναλογα του υψομετρου ,παει στο οτι σε μια τετοια συνθηκη ελλατωμενης πυκνοτητας αερα,χαμηλης ατμοσφαιρικης πιεσης,οταν οδηγειτε συχνα λογω κατοικιας, πρεπει το λαδι να εχει μεγαλυτερο ,πιο ισχυρο ιξωδες και φιλμ για να αντεξει την επιπλεον πιεση που ασκειται.μπορει να μην το εξηγησε αλλα φανταζομαι οτι εκει πηγαινε το σχολιο οτι τον δευτερο δεικτη στο ιξωδες του λαδιου ,ενα κριτηριο επιλογης του ειναι και το υψομετρο .και εχει τελικα δικιο. το σχολιο επομενως που κοροιδευε: Αναφορά σε κείμενο katargedon Members 105Δημοσ. 6 Αυγούστου 2024 Εδω διαβασαμε οτι εχει σχεση με το υψομετρο,τη σεληνη και το τρίγωνο Ερμη,Αρη,Πλουτωνα.Οι θερμοκρασίες σας πείραξαν; 🤣🤣🤣 ειναι ακυρο οσον αφορα τουλαχιστον το υψομετρο,οντως επηρεαζει ,εμμεσα ,την πιεση που ασκειται στο λαδι λογω ολων των παραπανω ατμοσφαιρικων παραγοντων που επηρεαζουν το ολο συστημα της λειτουργιας της μηχανης.σαυτο ειχε δικιο τελικα, ο megapaixtaras.
atheatos Δημοσ. 4 Μαρτίου Δημοσ. 4 Μαρτίου 3 ώρες πριν, mike15 είπε το εψαξα λιγο παραπανω και εκτος απο την ανοδο της θερμοκρασιας του λαδιου,ειναι και η πυκνοτητα του αερα σε υψομετρο και ειδικα καλοκαιρι. το υψόμετρο , ειδικά το καλοκαίρι. Όσο πιο ψηλά πηγαίνετε, τόσο χαμηλότερη είναι η πυκνότητα του αέρα. Σκεφτείτε τα αεροπλάνα, επειδή το καλοκαίρι, η πυκνότητα του αέρα είναι πολύ χαμηλότερη, γεγονός που επηρεάζει την ανύψωση. ο τρόπος που λειτουργεί η ψύξη είναι ότι υπάρχει μια ανταλλαγή θερμότητας μεταξύ του ψυγείου και του αέρα. Τα μόρια του αέρα παίρνουν τη θερμότητα από το ψυγείο και με αυτό, τα πτερύγια του ψυγείου ψύχονται και με αυτό το υγρό. Ωστόσο, εάν η πυκνότητα του αέρα είναι χαμηλότερη, η ανταλλαγή θερμότητας είναι πολύ λιγότερο αποτελεσματική. Μέχρι τα 3.000 πόδια είναι εντάξει, πάνω από τα 3.000 πόδια είναι όταν τα πράγματα αρχίζουν να γίνονται ενδιαφέροντα. Ένα άλλο πρόβλημα είναι η ατμοσφαιρική πίεση. Όσο πιο ψηλά ανεβαίνεις, τόσο χαμηλότερη είναι η πίεση. Ωστόσο, η εσωτερική πίεση ψύξης παραμένει η ίδια. Έτσι τα οχήματα δεν υπερθερμαίνονται σε υψόμετρο. Το πρόβλημα είναι ότι καθώς η εξωτερική πίεση μειώνεται, εάν έχετε οποιαδήποτε ανεπάρκεια στο σύστημα, χαλαρό σωλήνα ή ραγισμένο ψυγείο, σε υψόμετρο, υπάρχει μεγαλύτερη πιθανότητα να αποτύχει το σύστημα. βασικά, η εσωτερική πίεση είναι πάρα πολύ. αυτο που μαλλον ενοουσε, οτι δλδ. πρεπει να βαλετε διαφορετικο ιξωδες λαδιου αναλογα του υψομετρου ,παει στο οτι σε μια τετοια συνθηκη ελλατωμενης πυκνοτητας αερα,χαμηλης ατμοσφαιρικης πιεσης,οταν οδηγειτε συχνα λογω κατοικιας, πρεπει το λαδι να εχει μεγαλυτερο ,πιο ισχυρο ιξωδες και φιλμ για να αντεξει την επιπλεον πιεση που ασκειται.μπορει να μην το εξηγησε αλλα φανταζομαι οτι εκει πηγαινε το σχολιο οτι τον δευτερο δεικτη στο ιξωδες του λαδιου ,ενα κριτηριο επιλογης του ειναι και το υψομετρο .και εχει τελικα δικιο. το σχολιο επομενως που κοροιδευε: ειναι ακυρο οσον αφορα τουλαχιστον το υψομετρο,οντως επηρεαζει ,εμμεσα ,την πιεση που ασκειται στο λαδι λογω ολων των παραπανω ατμοσφαιρικων παραγοντων που επηρεαζουν το ολο συστημα της λειτουργιας της μηχανης.σαυτο ειχε δικιο τελικα, ο megapaixtaras. Παλι το ιξώδες ειναι το πρόβλημα ? Αν βάλω μικρό ιξώδες σαν αυτό που εχουν τα αεροπλάνα υπάρχει πρόβλημα? Από που και ως που το ιξώδες κάνει καλύτερη λίπανση? Σε λίγο θα μας πείτε να βάλουμε γρασσο...
mike15 Δημοσ. 4 Μαρτίου Δημοσ. 4 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 24 λεπτά πριν, onirx είπε ηθελα να γραψω λαδια μεσα στο ψυγειο λαθος το εγραψα πιστευω οτι οι περισοτεροι το καταλαβαν.. οταν ερθουν τα αεροπλανικα λαδια σε εφαρμογη για αυτοκινητα και σε τιμη νορμαλ τα ξαναλεμε.τωρα ομως τα λαδια αυτοκινητου εχουν συγκεκριμενα ιξωδη.και ναι, η λιπανση στην αγορα των λαδιων μετριεται και υπλογιζεται συμφωνα με τους δεικτες του ιξωδες.ο καταναλωτης ετσι μετραει την προστασια του,δεν κανει χημικη αναλυση των προσθετων του. σιγουρα το λαδι ειναι ενα τελικο προιον και σαυτο παιζει ρολο και τα προσθετα και το ιξωδες,ολα μαζι.η αμυνα του λαδιου στην καταπονηση ειναι τα προσθετα και το φιλμ του ωστε να μην κατεβαζει ιξωδες πολυ χαμηλα και χανει την προστασια του.παιζουν και τα 2 ρολο.ομως στην καθομιλουμενη ,μιλαμε για ψιλα και χοντρα λαδια.λεμε, αν θελετε για καποια ειδικη χρηση που ο κινητηρας θα ζοριστει,πιστα, μετακινησεις σε υψομετρα κ.λ.π. βαλτε εντος προδιαγραφων το μεγαλυτερο ιξωδες.ετσι ηταν ,ετσι θα ειναι και υπαρχει λογος που υποστηριζεται αυτο. Επεξ/σία 4 Μαρτίου από mike15
adsl2+ Δημοσ. 5 Μαρτίου Δημοσ. 5 Μαρτίου Ερώτηση.Στη F1 τι λάδια βάζουν σε τι ποσότητα και πόσο αντέχουν , κάνουν για τους κοινούς κινητήρες ;
mike15 Δημοσ. 5 Μαρτίου Δημοσ. 5 Μαρτίου 1 ώρα πριν, adsl2+ είπε Ερώτηση.Στη F1 τι λάδια βάζουν σε τι ποσότητα και πόσο αντέχουν , κάνουν για τους κοινούς κινητήρες ; οχι βεβαια δεν ειναι καθολου ιδια.ειναι λαδια φτιαγμενα ειδικα για τα αυτοκινητα της F1. χαρης ομως στην F1 δοκιμαζονται πολλες τεχνολογιες που μετα προσαρμοζονται στα δικα μας αυτοκινητα παραγωγης. The Science Behind F1’s Oil Choices: Why 0W20 and 5W30 Are Not Suitable https://scuderiafans.com/the-science-behind-f1s-oil-choices-why-0w20-and-5w30-are-not-suitable/ 1
Mitsi86 Δημοσ. 5 Μαρτίου Μέλος Δημοσ. 5 Μαρτίου Καλησπέρα παιδιά !! Καλή Σαρακοστή σας εύχομαι !! Άφησα να περάσουν μέρες για να σας στείλω για να τσεκάρω τα νέα λάδια . Να σας θυμίσω πως με 10w40 έκαιγα 200ml στα 1500 χιλιόμετρα. τώρα που έβαλα 5w30 , παρατήρησα ότι και περισσότερο λάδι , συγκεκριμένα καίει 200 ml στα 500 χιλιόμετρα. Δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό; Αν είναι επειδή τόσα χρόνια του έβαζαν 10w40 ? Μήπως θέλει πολλές αλλαγές για να τα συνηθίσει ; Δεν ξέρω 🤷 . Αν κάποιος θέλει να πει την γνώμη του , σας ευχαριστώ πολύ!!
atheatos Δημοσ. 5 Μαρτίου Δημοσ. 5 Μαρτίου 5 λεπτά πριν, Mitsi86 είπε Καλησπέρα παιδιά !! Καλή Σαρακοστή σας εύχομαι !! Άφησα να περάσουν μέρες για να σας στείλω για να τσεκάρω τα νέα λάδια . Να σας θυμίσω πως με 10w40 έκαιγα 200ml στα 1500 χιλιόμετρα. τώρα που έβαλα 5w30 , παρατήρησα ότι και περισσότερο λάδι , συγκεκριμένα καίει 200 ml στα 500 χιλιόμετρα. Δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό; Αν είναι επειδή τόσα χρόνια του έβαζαν 10w40 ? Μήπως θέλει πολλές αλλαγές για να τα συνηθίσει ; Δεν ξέρω 🤷 . Αν κάποιος θέλει να πει την γνώμη του , σας ευχαριστώ πολύ!! Ποιο λαδι έβαλες? Υπάρχουν πολλά 5W-30. Δεν είναι όλα ίδια καθως υπάρχουν και μαιμου.Επίσης ότι έκαιγε λιγότερο με 10-40 μπορεί να εχει να κανει με το συγκεκριμένο 10-40 που έβαζες και οχι απαραίτητα το ιξωδες.
Mitsi86 Δημοσ. 5 Μαρτίου Μέλος Δημοσ. 5 Μαρτίου Έβαζα total, liqui moly και motul 10w40 , τώρα που άλλαξα έβαλα ένα της motul 5w30 8100 clean efe. Δεν ξέρω αν έπεσα σε μαϊμού λάδια που έγραψαν κάποιοι
atheatos Δημοσ. 5 Μαρτίου Δημοσ. 5 Μαρτίου 33 λεπτά πριν, Mitsi86 είπε Έβαζα total, liqui moly και motul 10w40 , τώρα που άλλαξα έβαλα ένα της motul 5w30 8100 clean efe. Δεν ξέρω αν έπεσα σε μαϊμού λάδια που έγραψαν κάποιοι Βαζω μόνο 5-30 και η κατανάλωση μου με κάποια λαδια οπως τα aral έφτανε τα 500ml τα 5000 χιλιόμετρα. Από τότε που έβαλα τα castrol gtx (edge pro στην Ελλάδα) έχω κατανάλωση 0 στον ίδιο πάντα κινητηρα και συνθήκες. Τα motul τα έχω δοκιμάσει παλαιότερα σε αλλο παρομοιο κινητήρα και ειχα κατανάλωση γύρω στα 200ml στα 5000 χιλιόμετρα. 1
katargedon Δημοσ. 6 Μαρτίου Δημοσ. 6 Μαρτίου (επεξεργασμένο) Στις 4/3/2025 στις 4:34 ΜΜ, mike15 είπε ειναι ακυρο οσον αφορα τουλαχιστον το υψομετρο,οντως επηρεαζει ,εμμεσα ,την πιεση που ασκειται στο λαδι λογω ολων των παραπανω ατμοσφαιρικων παραγοντων που επηρεαζουν το ολο συστημα της λειτουργιας της μηχανης.σαυτο ειχε δικιο τελικα, ο megapaixtaras. Δες μονος σου ποσο μικρη ειναι η μεταβολη της πυκνοτητας των υγρων απο το υψομετρο.Μην το μπερδευεις με την υδροστατικη πιεση,αλλο πραγμα αυτο.Αν τα υγρα ειχαν μεγαλη μεταβολη τοτε σε καθε αναβαση θα σταματαγαν στη μεση να αλλαξουν λαδια.Η μεταβολη των υγρων ισχυει αλλα ειναι τοσο μικρη που δεν αξιζει καν να ασχοληθουμε με αυτο οπως δεν ασχολειται καμια εταιρια λιπαντικων.Αναφορικα η μεγαλυτερη μεταβολη υγρων που εχει μετρηθει ποτε ειναι x6.Τα υγρα εγιναν 6 φορες πιο αραια στην επιφανεια της σεληνης. Στις 4/3/2025 στις 4:34 ΜΜ, mike15 είπε σαυτο ειχε δικιο τελικα, ο megapaixtaras. Σε πολλά είχε δίκιο,απλα δεν ήξερε να το εκφράσει σωστά και πανω απ'ολα κόσμια. Επεξ/σία 6 Μαρτίου από katargedon
mike15 Δημοσ. 6 Μαρτίου Δημοσ. 6 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 11 ώρες πριν, katargedon είπε Δες μονος σου ποσο μικρη ειναι η μεταβολη της πυκνοτητας των υγρων απο το υψομετρο.Μην το μπερδευεις με την υδροστατικη πιεση,αλλο πραγμα αυτο.Αν τα υγρα ειχαν μεγαλη μεταβολη τοτε σε καθε αναβαση θα σταματαγαν στη μεση να αλλαξουν λαδια.Η μεταβολη των υγρων ισχυει αλλα ειναι τοσο μικρη που δεν αξιζει καν να ασχοληθουμε με αυτο οπως δεν ασχολειται καμια εταιρια λιπαντικων.Αναφορικα η μεγαλυτερη μεταβολη υγρων που εχει μετρηθει ποτε ειναι x6.Τα υγρα εγιναν 6 φορες πιο αραια στην επιφανεια της σεληνης. Σε πολλά είχε δίκιο,απλα δεν ήξερε να το εκφράσει σωστά και πανω απ'ολα κόσμια. περιμενω ακομα να πεις ποια συνθετικα 40αρια εβαζες και εχεις τετοιο αποτελεσμα ,δεν ειπες. ωπα,πρωτη φορα λες οτι ειχε δικιο και μαλιστα σε πολλα.βλεπω αλλαγες.αρα αποτι διαβασα τον τισγκλουσες επιτηδες ενω συμφωνουσες. και βλεπω οτι δεν ηταν και ο μονος που δεν εκφραζοταν σωστα και κοσμια 😁.οκ,αυτα συμβαινουν στα φορουμ οταν υπαρχει ενταση. στο θεμα τωρα,οκ για την μεταβολη των υγρων που οντως το ειπε και αυτο,αλλα εγω πιστευω οτι εννοουσε περισοτερο αυτο που εγω εψαξα για τον ατμοσφαιρικη πιεση,την ψυξη και την πυκνοτητα του αερα,που πραγματικα αλλαζουν την κατασταση σε υψομετρο εμμεσα και πιεζοντας το συστημα λογικα πιεζεται και το λαδι πιο πολυ ,αν λαβουμε σαν extreme κατασταση μια συνεχης οδηγηση καθημερινη σε αναβαση με υψομετρο. ειχες πει και κατι αλλο , Αναφορά σε κείμενο ,υπαρχουν κάποια που εχουν σύνθεση της προκοπης(zddp,,μολυβδαινιο,βοριο) οκ, το zddp το θεωρω το κορυφαιο αντι- φθορας στοιχειο αλλα πλεον δεν μετραει μονο η ποσοτητα οπως παλια,οσο ο συνδυασμος με αλλα στοιχεια,καλσιουμ κ.α νεα οπως ενα που υπαρχει στο νεο mobil 1 esp 5-30 https://www.infineuminsight.com/en-gb/articles/structural-superlubricity/ βρηκα ενα τεστ τριβής για το προηγούμενο και το τρέχον Mobil 1 ESP 5w30. Το τρεχον δεν έχει moly. Ο συντελεστής τριβής, αυτό το λάδι παρήγαγε σχεδόν ίδιο με την παλιά έκδοση με μολυβδαίνιο. Mobil1 ESP 5W-30 Old COF = 0,176 Mobil1 ESP 5W-30 Νέα έκδοση 2024 COF = 0,181 Αυτό μπορεί να ερμηνευθεί ως πρόσημο ίσου. Δηλαδή, ο οργανικός τροποποιητής τριβής εδώ είναι αξιοπρεπής. Αντικαθιστά το μολυβδαίνιο και εξαλείφει την ελαφρά περιεκτικότητα σε τέφρα και τις εναποθέσεις που σχετίζονται με το μολυβδαίνιο. 21 ώρες πριν, Mitsi86 είπε Καλησπέρα παιδιά !! Καλή Σαρακοστή σας εύχομαι !! Άφησα να περάσουν μέρες για να σας στείλω για να τσεκάρω τα νέα λάδια . Να σας θυμίσω πως με 10w40 έκαιγα 200ml στα 1500 χιλιόμετρα. τώρα που έβαλα 5w30 , παρατήρησα ότι και περισσότερο λάδι , συγκεκριμένα καίει 200 ml στα 500 χιλιόμετρα. Δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό; Αν είναι επειδή τόσα χρόνια του έβαζαν 10w40 ? Μήπως θέλει πολλές αλλαγές για να τα συνηθίσει ; Δεν ξέρω 🤷 . Αν κάποιος θέλει να πει την γνώμη του , σας ευχαριστώ πολύ!! πιστευω τελικα οτι ο προηγουμενος εκαιγε λαδια και γιαυτο πηγε σε 10-40 και τωρα το διαπιστωνεις και εσυ. προσωπικα πιστευω οτι ολες οι λύσεις μηχανικής είναι συνέπεια της παράδοσης/πολιτισμού της καθε ηπειρου. το τρεντ στις αλλαγες το δημιουργουσε παντα η ευρωπη.υπηρχαν οι προδιαγραφές της API που δεν ήταν επαρκείς για τα ευρωπαικα αυτοκινητα και τις αναγκες τους.ειδικα οταν εγινε μεγαλο downsizing σε κινητηρες. ετσι οι ευρωπαιοι σταρφηκαν στην ACEA για να καλυψουν τους direct injections και τους μικρους turbo κινητήρες. Οι εγκρίσεις δημιουργήθηκαν όταν η ευρωπαϊκή μεταποίηση κινητηρων περνούσε από μεγάλη τάση συρρίκνωσης. τοτε οι ΗΠΑ ηταν 25 χρόνια πίσω σαυτο. Η εκμετάλλευση είναι διαφορετική. στην ασια και την αμερικη δεν τρεχουν στους αυτοκινητοδρομους.γιαυτο χρειαζονται λαδια οικονομιας.εκει εξυπηρετουν καλυτερα αυτα τα νεα ιξωδη 0-20 .ομως αυτα τα λαδια ειναι πισω σε προστασια,.Τα λάδια πρέπει να διατηρούν τις ιδιοτητες τους σε σοβαρές ταχύτητες. στους ευρωπαικους δρομους τρεχουμε,εχουμε μεγαλα ορια. γιαυτο και αμερικανοί και ασιάτες κατασκευαστές συνέστησαν επίσης λάδια ACEA A3 και C3 για πάντα στην Ευρώπη, ενώ συνιστούν το 0W20 στις χωρες τους. γιαυτο Η Toyota συνέστησε το C3 σε κινητήρες στην Ευρώπη,οπως βλεπεις.που συνοδευονται με μεγαλυτερα ιξωδη. Το ίδιο και η Honda. Όλοι οι κινητήρες τους C3 προτεινουν εδω..5-30 και πανω.λογω οτι αυτα προσφερουν περισοτερη προστασια στις πιο extreme συνθηκες της ευρωπης.γιατι οχι και ενα 10-40. δινω τωρα την εξηγηση απο το πιο πανω ερωτημα που εθεσε ενα μελος για την φορμουλα 1.οκ,δεν ειναι το ιδιο ενα αυτοκινητο πολης με φορμουλα 1 αλλα εξηγει την λογικη που ανεφερα που επικρατει στην ευρωπη με κινητηρες που καταπονουνται περισοτερο και θελουν πιο μεγαλα ιξωδη. λεει λοιπον μεσα: Oils like 0W20 and 5W30 are designed for consumer vehicles that operate at much lower temperatures. These oils have lower viscosity at high temperatures, which means they become too thin to provide adequate lubrication and protection for the high-stress components of an F1 engine. οκ,δεν μπορουμε να συγκρινουμε ενα κινητηρα F1 με εναν καθημερινο ,απλα χρησιμοποιω το επιχειρημα για να δειξω οτι οταν εχουμε μεγαλυτερη καταπονηση θελει πιο ισχυρο-μεγαλυτερο ιξωδες. Shear Stability Oils like 0W20 and 5W30 are not formulated to maintain their viscosity under such intense shear conditions. The oil can break down, leading to a loss of film strength and increased wear on engine components. Additive Packages Wear Protection The additive packages in 0W20 and 5W30 oils are tailored for the needs of consumer vehicles, focusing on fuel efficiency and moderate wear protection. F1 engines require specialized additives that can withstand extreme pressures and temperatures, providing superior wear protection. The standard additives in 0W20 and 5W30 oils are insufficient for the demands of an F1 engine. Fuel Economy Formulation Oils like 0W20 and 5W30 are often formulated with a focus on improving fuel economy for consumer vehicles. This involves reducing friction and optimizing viscosity for lower fuel consumption. However, in F1, the primary focus is on maximizing performance and reliability, not fuel economy. The formulation of 0W20 and 5W30 oils does not align with the performance-oriented requirements of F1 engines. Engine Design Considerations Bearing Clearances F1 engines are designed with very tight bearing clearances to maximize efficiency and performance. The lower viscosity of 0W20 and 5W30 oils is not suitable for these tight clearances, as it can lead to insufficient oil film thickness and increased metal-to-metal contact. This can cause accelerated wear and potential engine damage. ειδικα αυτο το τελευταιο διαψευδει τον μυθο οτι οι πιο μικρες ανοχες θελουν πιο ψιλα λαδια και επιβεβαιωνει οτι το μεγαλυτερο ιξωδες δινει καλυτερη προστασια που φωναζουμε μερικοι εδω μεσα.εγω, ο ,geo, ο megapaixtaras κ.α . μιλησαν οι πλεον ειδικοι μηχανικοι,οι ανωτεροι,τελος. Επεξ/σία 6 Μαρτίου από mike15 1 1
katargedon Δημοσ. 6 Μαρτίου Δημοσ. 6 Μαρτίου (επεξεργασμένο) 44 λεπτά πριν, mike15 είπε περιμενω ακομα να πεις ποια συνθετικα 40αρια εβαζες και εχεις τετοιο αποτελεσμα ,δεν ειπες 10 ευρω η πληροφορια 😁 ειχα βαλει τα castrol edge 0w40 a3/b4 αν και λογικα ηταν απο πριν καθαρο το μοτερ.Τωρα ειπα να δοκιμασω τα motul x-cess 5w40 gen 2(περιεργο λαδι).Πιο παλια εβαζα και 5w30 και 0w30,διαφορες μαρκες και τα εστελνα και για αναλυση.Καταναλωση με αυτο το 0w40 ειχα 650ml στις 7500 χλμ. 44 λεπτά πριν, mike15 είπε Αντικαθιστά το μολυβδαίνιο και εξαλείφει την ελαφρά περιεκτικότητα σε τέφρα και τις εναποθέσεις που σχετίζονται με το μολυβδαίνιο. Απο api sp εποχης και μετα ειναι τριπυρηνικό μολυβδαινιο που δεν αφηνει επικαθησεις.Το μολυβδαινιο ειναι must για την καδενα γι'αυτο και πρέπει να υπαρχει αναγκαστικα στην φόρμουλα του λαδιου για να παρει εγκριση api sp η ilsac gf6 η acea a7.Βασικα αυτες οι τρεις ειναι σχεδον πανομοιότυπες στην φόρμουλα του λιπαντικου.api sp-rc συγκεκριμενα.Πάντως ωραίο αρθρο.Πως μου ξεφυγε; 22 ώρες πριν, Mitsi86 είπε Καλησπέρα παιδιά !! Καλή Σαρακοστή σας εύχομαι !! Άφησα να περάσουν μέρες για να σας στείλω για να τσεκάρω τα νέα λάδια . Να σας θυμίσω πως με 10w40 έκαιγα 200ml στα 1500 χιλιόμετρα. τώρα που έβαλα 5w30 , παρατήρησα ότι και περισσότερο λάδι , συγκεκριμένα καίει 200 ml στα 500 χιλιόμετρα. Δεν ξέρω αν είναι φυσιολογικό; Αν είναι επειδή τόσα χρόνια του έβαζαν 10w40 ? Μήπως θέλει πολλές αλλαγές για να τα συνηθίσει ; Δεν ξέρω 🤷 . Αν κάποιος θέλει να πει την γνώμη του , σας ευχαριστώ πολύ!! Ειναι πολυ μεγαλο το νουμερο για καταναλωση.Θα πρέπει να σου βγαζει αρκετουτσικο καπνο απο την εξατμιση.Αν δεν βγαζει καπνο,τοτε μαλλον εχεις διαρροη και δεν την εχεις δει.Υπαρχουν υπουλες διαρροες που δεν αφηνουν σταμπα κατω.Τσεκαρε με εναν καθρεπτη το πισω μερος του κινητήρα,ειδικότερα το ψευτοκαπακο.Μετα χωσου οπως μπορεις απο κατω και τσεκαρε καρτερ γυρω γυρω(αν και αυτο θα αφηνε σταμπα)φιλτρο λαδιου και τσιμουχα στροφαλου.Αν δεν δεις κατι περιεργο,θα βγαλεις μια βολτα το αμαξι,εθνικη και θα πας για αρκετη ωρα με 5+ χιλιαδες στροφες μηπως και εχει κολλησει καποιο ελατηριο.Αν μετα απο αυτο συνεχιζει η καταναλωση,τοτε μονο θα πας για την οποια επισκευη.Εγω πάντως πονταρω σε κρυφη διαρροη.Το εχω δει πολλες φορες να συμβαινει. Επεξ/σία 6 Μαρτίου από katargedon 1
Mitsi86 Δημοσ. 6 Μαρτίου Μέλος Δημοσ. 6 Μαρτίου Κοιτάξτε το έχω πάει σε 6 διαφορετικούς μηχανικούς το σήκωσαν όλοι πάνω κάτω είδαν τα πάντα δεν μου είπε κάνεις τίποτα για διαρροή. Ο λόγος που το πήγα σε 6 διαφορετικούς ήταν γιατί ήθελα να είμαι δίπλα και τριπλά σίγουρος ότι δεν μου έχει διαφύγει κάτι που είναι σοβαρό μιας και δεν ήταν δικό μου το αμάξι πριν για να ξέρω την ιστορία του. Επίσης , όταν το πέρασα ΚΤΕΟ ήθελε αλλαγή αμορτισέρ μου έγραψαν γιατί ήταν πεσμένα , όταν τα άλλαξαν έκαναν πολύ ώρα δουλειά από κάτω κ επίσης άλλαξα και δίσκο πλατό για τον ίδιο λόγο ότι δεν ήξερα αν τον έχει φάει ο άλλος κλπ , οπότε αυτό που θέλω να πω είναι ότι το έχουν δει τόσες φορές και με το δίσκο πλατό κατέβηκαν όλα για να αλλαχθεί . Κάνεις δεν είδε τίποτα . Αυτό που μου είπαν όλοι πριν το τσεκάρω και πριν το δουν : ήταν ότι έκανες καλή επιλογή οικονομικό κλπ αλλά να ξέρεις ότι καίνε λάδια και να μην σε ανησυχεί!! Επίσης το ίδιο μου είπε κ ο μηχανικός στην Toyota, όταν το πήγα για να τσεκάρω ότι είναι γνήσια τα χιλιόμετρα κλπ ότι καίνε λάδι αυτά από μαμά . Όχι καπνό δεν βγάζει καθόλου , τίποτα , ούτε μυρίζει είναι πεντακάθαρο και όταν έβαλα τα 5w30 , το αμάξι έγινε εντελώς αθόρυβο , παρά πολύ ήσυχο ενώ πριν Ακουγόταν πολύ δυνατά το μοτέρ , τώρα κάνει τον ίδιο ήχο αλλά 2 σκάλες πιο ήσυχο και επίσης είναι πιο δυνατό τώρα , αυτό έχω παρατηρήσει.
katargedon Δημοσ. 6 Μαρτίου Δημοσ. 6 Μαρτίου 28 λεπτά πριν, Mitsi86 είπε Κοιτάξτε το έχω πάει σε 6 διαφορετικούς μηχανικούς το σήκωσαν όλοι πάνω κάτω είδαν τα πάντα δεν μου είπε κάνεις τίποτα για διαρροή. Ο λόγος που το πήγα σε 6 διαφορετικούς ήταν γιατί ήθελα να είμαι δίπλα και τριπλά σίγουρος ότι δεν μου έχει διαφύγει κάτι που είναι σοβαρό μιας και δεν ήταν δικό μου το αμάξι πριν για να ξέρω την ιστορία του. Επίσης , όταν το πέρασα ΚΤΕΟ ήθελε αλλαγή αμορτισέρ μου έγραψαν γιατί ήταν πεσμένα , όταν τα άλλαξαν έκαναν πολύ ώρα δουλειά από κάτω κ επίσης άλλαξα και δίσκο πλατό για τον ίδιο λόγο ότι δεν ήξερα αν τον έχει φάει ο άλλος κλπ , οπότε αυτό που θέλω να πω είναι ότι το έχουν δει τόσες φορές και με το δίσκο πλατό κατέβηκαν όλα για να αλλαχθεί . Κάνεις δεν είδε τίποτα . Αυτό που μου είπαν όλοι πριν το τσεκάρω και πριν το δουν : ήταν ότι έκανες καλή επιλογή οικονομικό κλπ αλλά να ξέρεις ότι καίνε λάδια και να μην σε ανησυχεί!! Επίσης το ίδιο μου είπε κ ο μηχανικός στην Toyota, όταν το πήγα για να τσεκάρω ότι είναι γνήσια τα χιλιόμετρα κλπ ότι καίνε λάδι αυτά από μαμά . Όχι καπνό δεν βγάζει καθόλου , τίποτα , ούτε μυρίζει είναι πεντακάθαρο και όταν έβαλα τα 5w30 , το αμάξι έγινε εντελώς αθόρυβο , παρά πολύ ήσυχο ενώ πριν Ακουγόταν πολύ δυνατά το μοτέρ , τώρα κάνει τον ίδιο ήχο αλλά 2 σκάλες πιο ήσυχο και επίσης είναι πιο δυνατό τώρα , αυτό έχω παρατηρήσει. Οκ τότε.Εύχομαι παντως να το χαρείς το αμάξι.Καλες βολτες! 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα