Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
45 λεπτά πριν, aetos1988 είπε

Καλησπέρα! Τα λάδια Kennol είναι καλά; Τα έχει χρησιμοποιήσει κάποιος; Τα θέλω για Ford Focus 2004 με 1600 κυβικά.

https://kennol.com/en/products/energy-5w-30/

 

Απο την στιγμή που ειναι api approved δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα  πρόβλημα.  Εδώ άλλοι χρησιμοποιουν λαδια χωρις να ειναι API approved και τα θεωρουν καλα.....

  • Απαντ. 1,6k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 7/9/2025 στις 9:11 ΜΜ, geopro είπε

Πήγα και σήμερα με το κινητό ανά χείρας για να το ηχογραφήσω αλλά και πάλι δεν μου έκανε την χάρη... 
Τώρα μετά το πέρας των διακοπών όλο και θα κινηθεί οπότε είναι δύσκολο να ακινητοποιηθεί για δυο τρεις ημέρες.
Αν παίρνει μπροστά κάθε δυο ημέρες μπορεί να μην το παρουσιάσει και ποτέ.
Πάντως μην φανταστείτε κάτι το ασυνήθιστο . Ένα κροτάλισμα είναι σαν να χτυπάει η αλυσίδα στις γλίστρες.

 

Μην την ψάχνεις , θές καδένα είναι στην ώρα της. Εγώ εχω το 1.6 FSI και την άλλαξα πρίν 2 μήνες στα 257Κ. Δεν ειναι μόνο ο τεντωτήρας , έχει χαλαρώσει και η καδένα και κάνει κοιλίά, θα το δείς όταν ανοίξει. Εγώ έβαλα ΙΝΑ γιατί την είχε ετοιμοπαράδοτη, και η Borsehung ή η SWAG είναι καλή λύση. Η γνήσια είναι η βέλτιστη, δεν πήγα σε γνήσια γιατί δεν τα φέρνει ο προμηθευτής μου. Βέβαια η ΙΝΑ είχε διαφορετικό γρανάζι στροφάλου που δεν ταίριαζε οπότε αγόρασα μια σκέτη 2η Borsehung για το γρανάζι μόνο....Μαζί με καδένα άλλαξα και αντλία νερού(αυτή που βγήκε είχε ακόμα ζωή) ιμάντα με τεντωτήρα και οτι σινεμπλό είχε απο κάτω και φυσικά το σετ καδένας να είναι το πλήρης με μεταβλητούς κτλ. Είχα κατεβάσει και το μάνουαλ με τις συσφίξεις και έκατσα πάνω απο το κεφάλι του να τα κάνει σωστά με ροπόκλειδα και μοίρες. Μέχρι τώρα ολα καλά. Αν θες λίγο να βελτιώσεις το θέμα δοκίμασε το motorkote, σε εμένα έκοψε το κροτάλισμα για 2 χρόνια αλλά φέτος είδα οτι το κάνει ακόμα και αν το αφήσω λιγότερο απο 24ώρες οπότε πήρα την απόφαση με αρκετό αγχος. 
Η μαυρίλα που είδα στο μοτέρ δεν μπορώ να πώ ότι με ενθουσίασε οπότε και λόγω χρήσης θα κατεβάσω τις αλλαγές λαδιών στα 7500χλμ. 
image.jpeg.69377bd9167717b60e05755b297ecf21.jpeg

Επεξ/σία από lary7
  • Like 3
Δημοσ.
1 ώρα πριν, atheatos είπε

Απο την στιγμή που ειναι api approved δεν νομίζω ότι υπάρχει κανένα  πρόβλημα.  Εδώ άλλοι χρησιμοποιουν λαδια χωρις να ειναι API approved και τα θεωρουν καλα.....

Το λέω επειδή το tbn είναι στα 8 ενώ συνήθως στα περισσότερα είναι 10+ 

Δημοσ.
20 λεπτά πριν, aetos1988 είπε

Το λέω επειδή το tbn είναι στα 8 ενώ συνήθως στα περισσότερα είναι 10+ 

Τουλαχιστον αυτο που γράφει είναι πιστοποιημενο.  Αν δεν ειναι αυτο που θες τοτε πηγαινε σε καποιο αλλο λαδι. 

Δημοσ.
11 ώρες πριν, aetos1988 είπε

Το λέω επειδή το tbn είναι στα 8 ενώ συνήθως στα περισσότερα είναι 10+ 

το tbn στην  ευρωπη δεν πρεπει να σε απασχολει, απο το 2010 εχουμε καυσιμα με χαμηλες σουλφουρες οποτε δεν επηρεαζουν τα λαδια.επισης εχε υποψη σου οτι απο λαδι σε λαδι το tbn μπορει να μειωνεται γρηγορα η' οχι στην αρχη αλλα μετα να σταθεροποιειται.αυτα μπορεις να τα μαθεις με μια αναλυση λαδιου πριν το χρησιμοποιησεις και λιγο πριν αποφασισεις να το βγαλεις.οποτε καταλαβαινεις και τι παιζει.επισης εαν εχεις fuel dilution μπορει να επηρεαστει.

αστο μην ασχολεισαι με αυτο το χαρακτηριστικο.το μονο χαρακτηριστικο που πρεπει να σε απασχολει ειναι αυτο:

Viscosity HTHS at 150 °C (cP) Flash Point (°C)          3.1

τα λαδια Α5/Β5 ειναι δυσερευτα και ακριβοτερα, τα βγαλανε  είναι σχεδιασμένα για εξοικονόμηση καυσίμου.μπορεις να βαλεις λαδια a3/b4 λαδια που ειναι και οικονομικοτερα,πιο ευκολο να τα βρεις,πλεον πιο ψιλα λαδια και ο δεικτης που ειπαμε ειναι μεγαλυτερος για περισοτερη προστασια στον κινητηρα :

Viscosity HTHS at 150 °C (cP) Flash Point (°C)          αρχιζει απο 3.5

σνα μαρκα τωρα μια χαρα φαινεται απλα να ξερεις οτι δεν εχει εγκριση acea a5/b5 ,απλα συσταση,εγκριση εχει μονο απο την api. δνε σημαινει κατι απλα το διευκρυνιζω γιατι το specifications που γραφει δνε ειναι εγκριση,το συννηθιζουν αυτο οταν δεν εχουν εγκριση.

εαν θες περνα απο το πρωτο ποστ εδω να μαθεις αυτα που συζητησαμε.

 

 

  • Thanks 1
Δημοσ.
10 λεπτά πριν, mike15 είπε

το tbn στην  ευρωπη δεν πρεπει να σε απασχολει, απο το 2010 εχουμε καυσιμα με χαμηλες σουλφουρες οποτε δεν επηρεαζουν τα λαδια.επισης εχε υποψη σου οτι απο λαδι σε λαδι το tbn μπορει να μειωνεται γρηγορα η' οχι στην αρχη αλλα μετα να σταθεροποιειται.αυτα μπορεις να τα μαθεις με μια αναλυση λαδιου πριν το χρησιμοποιησεις και λιγο πριν αποφασισεις να το βγαλεις.οποτε καταλαβαινεις και τι παιζει.επισης εαν εχεις fuel dilution μπορει να επηρεαστει.

αστο μην ασχολεισαι με αυτο το χαρακτηριστικο.το μονο χαρακτηριστικο που πρεπει να σε απασχολει ειναι αυτο:

 

Viscosity HTHS at 150 °C (cP) Flash Point (°C)          3.1

τα λαδια Α5/Β5 ειναι δυσερευτα και ακριβοτερα, τα βγαλανε  είναι σχεδιασμένα για εξοικονόμηση καυσίμου.μπορεις να βαλεις λαδια a3/b4 λαδια που ειναι και οικονομικοτερα,πιο ευκολο να τα βρεις,πλεον πιο ψιλα λαδια και ο δεικτης που ειπαμε ειναι μεγαλυτερος για περισοτερη προστασια στον κινητηρα :

Viscosity HTHS at 150 °C (cP) Flash Point (°C)          αρχιζει απο 3.5

σνα μαρκα τωρα μια χαρα φαινεται απλα να ξερεις οτι δεν εχει εγκριση acea a5/b5 ,απλα συσταση,εγκριση εχει μονο απο την api. δνε σημαινει κατι απλα το διευκρυνιζω γιατι το specifications που γραφει δνε ειναι εγκριση,το συννηθιζουν αυτο οταν δεν εχουν εγκριση.

εαν θες περνα απο το πρωτο ποστ εδω να μαθεις αυτα που συζητησαμε.

 

 

Ευχαριστώ για την απάντηση! 

Αλλά τα λάδια με προδιαγραφές α3 δεν έχουν την προδιαγραφή της Ford (913c). Πάντως ο κινητήρας έχει πολλά χιλιόμετρα, είμαι στα 288.000

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
47 λεπτά πριν, aetos1988 είπε

Ευχαριστώ για την απάντηση! 

Αλλά τα λάδια με προδιαγραφές α3 δεν έχουν την προδιαγραφή της Ford (913c). Πάντως ο κινητήρας έχει πολλά χιλιόμετρα, είμαι στα 288.000

παρακαλω..

το εξηγει ο φιλος στο λινκ που σου εδωσα γιατι ζητανε συγκεκριμενες προδιαγραφες,λογοι οικονομιας .

θα στο πω αλλιως μεταφεροντας μια αποψη απο ενα μελος στο γνωστο bitog που διαβασα πριν λιγες μερες και το συνοψιζει καλα αυτο που σου ειπα πριν οτι

Αναφορά σε κείμενο

είναι σχεδιασμένα για εξοικονόμηση καυσίμου

Tackling thinner and thinner motor oils seems to be the low-hanging fruit, in my opinion. I believe car manufacturers are reaching a point where they are doing this more to show they're actively addressing emissions and fuel economy rather than actually achieving significant improvements. The difference in net energy between two tanks of gasoline is greater than the fuel economy gains from switching from 5W-40 to 0W-16. However, the manufacturing cost increases exponentially because now you have to enhance precision, use more expensive materials, coatings, and so forth, to accommodate the thinner oil, which ultimately leads to a setback in long-term reliability.

θελοντας να υπακουσουν στις επιβολες οικονομιας ρυπων και καυσιμων εφτιαξαν ενα κινητηρα διαφορετικα προφανως αποτι ηθελαν με αλλες ανοχες και ολα αυτα που αναφερει παραπανω και να μπει στην κατηγορια του Α5/Β5.με τιμημα λιγοτερη προστασια ,μικροτερο HTHS.

αυτο δεν σημανει οτι δεν μπορεις να παρεκλινεις απο αυτην την προδιαγραφη και να πας σε ποιο χοντρο λαδι, Α3/Β4, για μεγαλυτερη προστασια.

μεγαλυτερο HTHS = περισοτερη προστασια

το αντιθετο δεν προτεινεται.

φαντασου το α5/β5 το πιο αδυνατο αδερφακι του α3/β4,αυτο ειναι.τωρα για οικονομια και κουραφεξαλα,ασχολιαστο,οικονομια εχεις οσο δεν το σκιζεις,απο εσενα εξαρταται οχι απο το λαδι και φυσικα απο τα καυσιμα ,το συστημα ποσο καθαρο ειναι,τα σωστα σερβις πανω απολα κ.λ.π. 

υ.γ φυσικα οταν τα τηρεις ολα αυτα ,βαζεις το λαδι που εβαζες και οδηγεις νορμαλ φτανεις και μυρια χιλιομετρα.απλα παιδευεσαι να βρεις λαδι με αυτην προδιαγραφη και πληρωνεις και παραπανω.γιαυτο καναμε ολη αυτην την συζητηση,και εβαζες α3/β4 εαν την εκανες χρονια πριν παλι θα εκανες μυρια χιλι. απλα θα πληρωνες λιγοτερα σε λαδι και θα εβρισκες πιο ευκολα και μεγαλυτερη ποικιλια απο οτι το α5/β5

Επεξ/σία από mike15
  • Thanks 1
Δημοσ.

Η προδιαγραφη acea a5 δεν υπάρχει πια.Εχει αντικατασταθεί απο την acea a7.Οπως και η ford 913c.Όπως και να εχει χάλια προδιαγραφές ειναι αυτές.Μονο για fuel economy.Φυσικα και πρεπει να σε απασχολεί το tbn σε συνδιασμο με το tan και να μην κοιτας το τι ειδους καυσιμα εχουμε πλεον διοτι αυτο ισχυει μονο σε ιδανικες συνθήκες λειτουργίας του μοτερ και οχι σε μοτέρ με πολλα χιλιομετρα που σιγουρα εχεις περισσότερη επαφη του καυσιμου με το λιπαντικό.

  • Like 2
Δημοσ.
30 λεπτά πριν, katargedon είπε

Η προδιαγραφη acea a5 δεν υπάρχει πια.Εχει αντικατασταθεί απο την acea a7.

Υπαρχει ακομα 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, katargedon είπε

Η προδιαγραφη acea a5 δεν υπάρχει πια.Εχει αντικατασταθεί απο την acea a7.Οπως και η ford 913c.Όπως και να εχει χάλια προδιαγραφές ειναι αυτές.Μονο για fuel economy.Φυσικα και πρεπει να σε απασχολεί το tbn σε συνδιασμο με το tan και να μην κοιτας το τι ειδους καυσιμα εχουμε πλεον διοτι αυτο ισχυει μονο σε ιδανικες συνθήκες λειτουργίας του μοτερ και οχι σε μοτέρ με πολλα χιλιομετρα που σιγουρα εχεις περισσότερη επαφη του καυσιμου με το λιπαντικό.

Ναι το Valvoline SynPower FE 5W-30 έχει πλέον Α7 προδιαγραφή: 

Επίσης οι αθεόφοβοι(αντιπροσωπία) πλέον προτείνουν για το δικό μου Focus 5w-20 λάδι...  Ούτε με σφαίρες δεν βάζω τέτοιο! 

 

Επεξ/σία από aetos1988
  • Like 2
Δημοσ.
1 ώρα πριν, aetos1988 είπε

Επίσης οι αθεόφοβοι(αντιπροσωπία) πλέον προτείνουν για το δικό μου Focus 5w-20 λάδι...  Ούτε με σφαίρες δεν βάζω τέτοιο! 

Πολλοί πέφτουν στην λουπα του manual.Το manual και το manual και το manual...ξεχνανε πως σε διαφορετικα μέρη του κόσμου,το ίδιο αμαξι,με το ιδιο μοτέρ,εχει διαφορετικο manual με διαφορετικα ιξώδη και προδιαγραφές.Επισης το manual ειναι αυτο που σου λεει αλλαγή λαδιων λαθε 5 εκατομμύρια χιλιόμετρα και εισαι οκ.Ελεος...για εμένα για τις συνθήκες κίνησης και θερμοκρασίες τις Ελλαδας,μεχρι 0w30.Πιο κάτω οχι.Εκτος αν ειναι υβριδικό,εκει ειναι αλλη ιστορια.

  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

εαν το tbn πηγαινε με το ποσο χρονων ειναι το αυτοκινητο,τοτε θα πρεπει να πηγαινει μαζι με την  ηλικια και το ιξωδες,να βαζεις μεγαλυτερο, ελαστικα να βαζεις πιο ενισχυμενα και γενικα ολα μεγαλυτερα 🤣.

το tbn οπως και το tan ,που χαιρομαι που εμαθα εγω και ο μικρος μητσος ξενες λεξεις σε καποιους και τις χρησιμοποιουν εφω, δεν ειναι πληροφοριες που ενδιαφερουν ενα μεσο οδηγο,ειδικα το  tan φαινεται μονο σε αναλυσεις και μετα απο επιπλεον απιτηση και χρεωση φυσικα.τοσο σημαντικο ειναι για τον οδηγο..αλλα πρεπει να πουμε κατι να κανουμε φιγουρα και ας δινουμε λαθος πληροφοριες σε ανθρωπους που ζητανε γνωση.

τελος το tbn οπως και το tan ειναι χρησιμα στην ευρωπη πλεον μονο σε περιπτωση που εχουμε καποιο θεμα με το λαδι που αγορασαμε η' εαν εχουμε fuel dilution η' εαν ειμαστε χομπυστες και θελουμε να συμπερανουμε κατι για την συσταση του(εστερες)..

οταν το tan στην αναλυση ξεπερναει κατα πολυ το tbn (και δεν εχουμε πληροφορια οτι εχει εστερες -αρα οφειλεται προσωρινα σε αυτο),,τοτε το λαδι εχει οξειδωθει και πρεπει να βγει αμεσα.

χαληλες σουλφουρες =χαμηλο tbn και υψηλο αλλα ειναι αχρειαστο

καυσιμα με υψηλες σουλφουρες ( χωρες εκτος ευρωπαικης ενωσης)= λαδι μονο με υψηλο tbn

και τωρα που μαθαμε για τα τιμπιεν και ταν του λαδιου θα κοιμηθουμε ησυχοι για μια τοσο σημαντικη πληροφορια.

επαναλαμβανω ,δεν χρειαζεται να κοιταμαι αυτο το σπεκ και εξηγησα και τον λογο.στα α3/β4 ειναι 10+ και στα c3 ειναι λιγοτερο απο 7-8,ομως δεν εχει καμμια σημασια το ποσο και ποτε αποτομα θα πεσει το ενα η' το αλλο.εαν εχεις καλο,σωστο λαδι εισαι προστατευμενος για πανω κατω 7000 χιλ..αναλογα το λαδι και την χρηση.

ο μονος δεικτης που χρειαζεται να κοιτας ειναι το hths (οταν το δινουν οι εταιρειες).οι αλλοι δεικτες ειναι για πιο ψαγμενα πραγματα.ελπιζω να διαβασες το αρθρο για να μαθεις αυτα που λεμε και να ξερεις να διαβαζεις τα σπεκς

 

Επεξ/σία από mike15
  • Like 2
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Είναι απλές γνώσεις μηχανολογίας επιπέδου δημοτικού το γεγονός οτι οσο μεγαλωνει η ηλικία του μοτέρ χιλιομετρικα ,μεγαλώνουν και οι ανοχές(μέχρι ενα σημείο),η μπορει να εχουμε επικαθησεις σε ελατηρια,βαλβιδες,οπότε υπάρχει και περισσότερο fuel dilution,οπως και περισσοτερη καταναλωση λιπαντικού(παλι μεχρι ενα σημειο).Ειναι φυσιολογικό και το γνωρίζουν όλοι οσοι έχουν μια στοιχειώδη γνωση για τους κινητήρες εσωτερικης καυσης και οχι απλα λανθασμενες πληροφορίες που τις μεταδιδουν και αλλου,ευτυχώς χωρίς επιτυχία.Το tbn και το tan φυσικά και ΔΕΝ πρεπει να απασχολει κάποιον που αλλαζει λαδια καθε 5 χιλ χλμ,αλλα ΠΡΕΠΕΙ να απασχολει καποιον που αλλαζει καθε 10+ χιλ χλμ.Οπως και το hths ΔΕΝ πρέπει να απασχολεί κάποιον που δεν εχει "βαρυ" ποδι.Διόρθωση αλλης μια λανθασμενης πληροφοριας...το tan ΔΕΝ ειναι ενδεικτικό του αν το λαδι περιέχει εστερες,αν δεν ξερουμε τον τύπο και την ποσότητα του εστερα.Αλλο ph εχει ο αλκυλεστερας,αλλο ο βορεστερας,αλλο ενας διεστερας κλπ κλπ και δεν δινουν ενδειξη εκει,πολλές φορες δεν δινουν ενδειξη ουτε στο oxidation level, ειδικα αν ειναι σε μικρη ποσοτητα,οποτε το να κοιταει καποιος το tan σαν ενδειξη για παρουσια  εστερα,δείχνει απλα οτι ειναι άσχετος.Οποιος θελει να μάθει τι ειναι οι εστερες,γιατι χρησιμοποιούνται και γιατί πολλες φορες αποφεύγονται,ας μου πει να τον κατευθύνω εκεί που πρέπει να διαβάσει απο ειδικούς αναλυτές και οχι σε λανθασμένα νήματα.

Επεξ/σία από katargedon
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...