Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
19 ώρες πριν, katargedon είπε

By the way...τα datsun δουλεύουν ακόμα 🇯🇵💪ειναι παντως καιρού,παντως λαδιου η και χωρις...παντως φορτίου(χαλιά,καρπούζια,τραπέζια,καρέκλες)και μεταφερουν με ασφάλεια η στην ασφάλεια και τους 17 επιβάτες.

Ισχύει αυτό.Παντως υπάρχουν λάδια που δεν περιέχουν τοσο μεγάλη ποσότητα εστερα ώστε να μην μπορούν να παρουν εγκρίσεις αλλα περιεχουν τοσο,οσο για να εχουν πολύ καλο lubricity.Επίσης συνδυαζονται με pao αντι για πυκνωτικο οποτε έχεις και το ατού οτι θα κρατήσουν το viscosity μεχρι την επόμενη αλλαγή και το 5w30 πχ που εβαλες,5w30 θα βγει και οχι 0w20.Εχουν και αρκετα καλές τιμές καποια απο αυτά.Αυτα τα λαδια ειναι value for money.Αναφερω κάποια pao/ester που δεν κοστίζουν ενα νεφρο.Mobil 1 esp,Motul specific,Valvoline synpower xl-iii,Shell helix ultra ect,Liqui moly 4200.Ειναι και άλλα,λιγο ψαξιμο παραπάνω θέλει.

 το Liqui moly 4200 ειναι 5-30 και δεν περιεχει καθολου εστερες η' ΡΑΟ,ειναι γκρουπ 3 καθαρα. τα αλλα που ανεφερες ετσι γενικα δεν περιεχουν σε ολα τους τα βαρη,τα 5-30 τους δεν περιεχουν ειναι γκρουπ 3.μονο σε 0-30 περιεχουν κατι απο εστερες η' και ΡΑΟ. θα ελεγα οτι ολα τα 0-30 ΡΑΟ εχουν εκτος του μοτουλ που μορει να εχει και μια μικρη ποσοστητα εστερων. 

Επεξ/σία από mike15
  • Like 1
  • Απαντ. 1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
53 λεπτά πριν, mike15 είπε

το Liqui moly 4200 ειναι 5-30 και δεν περιεχει καθολου εστερες η' ΡΑΟ,ειναι γκρουπ 3 καθαρα. τα αλλα που ανεφερες ετσι γενικα δεν περιεχουν σε ολα τους τα βαρη,τα 5-30 τους δεν περιεχουν ειναι γκρουπ 3.μονο σε 0-30 περιεχουν κατι απο εστερες η' και ΡΑΟ. θα ελεγα οτι ολα τα 0-30 ΡΑΟ εχουν εκτος του μοτουλ που μορει να εχει και μια μικρη ποσοστητα

Κι ομως εχουν.Υπομονη μεχρι αυριο,θα ανεβασω τα data τους.Τωρα πηζω

  • Like 1
Δημοσ.

Εστερες: Οι εστερες ειναι υποπροιοντα-παράγωγα οξέων.Εχουν την ιδιοτητα να κολλούν επαγωγικά επάνω στα άλλα στοιχεία και να τα συγκρατούν μεταξύ τους.Λειτουργουν σαν κόλλα αναμεσα στην βάση και τα προσθετα.Επισης ειναι το καλύτερο αντιτριβικο(θα ανεβασω πίνακες αργότερα).Ανηκουν στο γκρουπ 5.Πως μετριουνται:Επιδη ειναι υποπροιοντα οξεων,φαινονται στην αναλυση φρεσκου λαδιου,απο τον αριθμο οξειδωσης(oxidation level).Υπαρχει η λανθασμενη εντυπωση οτι οξειδωνονται γρηγορα.Δεν ισχυει αυτο,ειναι ηδη οξεα και δεν πρεπει να μπερδευονται με την οξειδωση του λιπαντικου απο την χρηση.Αυτα ειναι αλλα οξεα που δημιουργουνται απο μολυνση καυσιμου,καυσαεριων κλπ.Υπαρχουν 3 περιπτωσεις.1)Το λιπαντικο να εχει λιγο εστερα μεσα απλα για καλυτερη συγκόλληση των προσθετων.Αυτο δινει μια τιμη οξειδωσης 5 εως 15. 2) Το λιπαντικο να εχει παραπανω εστερα για να χρησιμοποιείται σαν αντιτριβικο.Αυτα εχουν τιμη οξειδωσης απο 15 εως 40 και θεωρουνται απο τους ειδικούς σαν εστερικα. 3)Να εχει μεσα πολυ εστερα,τα λεγομενα full ester που ειναι συνήθως αγωνιστικής χρησης και δεν εχουν εγκρίσεις.Εκει υπαρχουν τιμές οξειδωσης 130+... πχ red line κλπ. Οταν λοιπον ενα φρεσκο λιπαντικο εχει oxidation 20,22,25 κλπ,υποδηλώνει την παρουσια εστερων.Μπορει να ειναι HC με εστερες,μπορει HC με pao και εστερες.Συνηθως οι εστερες δινουν στο λιπαντικο υψηλο flash point(οχι απαραιτητα με χαμηλο noack).Παραδειγματα και πινακες αργοτερα.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 ώρες πριν, mike15 είπε

τα 5-30 τους δεν περιεχουν ειναι γκρουπ 3.μονο σε 0-30 περιεχουν κατι απο εστερες η' και ΡΑΟ

Ενδεικτικά...synpower xl-iii 5w30. 15-25% pao δινει η εταιρια, περιπου 20% εδειξε ο φασματογραφος.Επισης βγαζει 22 oxidation, και κανει peak στους 1750 στον φασματογραφο.Αρα περιεχει εστερες.Ετσι ειναι και τα αλλα που ειπα Καποια με pao,καποια χωρίς.

Screenshot_20250329-074556_Samsung Notes.jpg

Επεξ/σία από katargedon
Δημοσ.

Αυτό το λαδι ειναι κυρίως Group II (Hydrotreated) + Group IV (m-pao) με λιγο εστερα ισα που μια σταγονιτσα.

Για να ηταν Group 3 θα επρεπε να ηταν Catalytic dewaxed

Αυτό ειναι 5W30 με PAO τα αλλα ολα ειναι για να λενε πως εχουν...

image.png.522dbb80b653d378849c7ffa736efec1.png
image.png.ec40c2e4a44e4fdfc3aed6109d2d56a6.png

Επισης εσεις που ξερετε να διαβαζετε το φασματογραφημα τι βλεπετε εδω?

Εγω διακρινω αρκετη οξειδωση που ισως δηλωνει την παρουσια εστερα που αλλωστε λεει και το ονομα

HVE 10W50.jpg

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
30 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Αυτό το λαδι ειναι κυρίως Group II (Hydrotreated) + Group IV (m-pao) με λιγο εστερα ισα που μια σταγονιτσα.

Για να ηταν Group 3 θα επρεπε να ηταν Catalytic dewaxed

Αυτό ειναι 5W30 με PAO τα αλλα ολα ειναι για να λενε πως εχουν...

image.png.522dbb80b653d378849c7ffa736efec1.png
image.png.ec40c2e4a44e4fdfc3aed6109d2d56a6.png

Το cas αυτο ειναι group 3.Αλλοι το γραφουν hydrotreated,αλλοι το γραφουν dewaxwd κλπ.Το cas number να κοιτας.Το ravenol fds εχει πολυ pao αλλά ειναι α5.Ειναι πολυ λεπτο,fuel economy,πλησιάζει τα 20αρια.Δεν μου αρεσουν τοσο λεπτα λάδια.Πρεπει να εχει χαμηλο hths.Τελοσπαντων,αρχες Μαιου έρχεται στην Ελλαδα ενα πολλα υποσχόμενο 5w40 pao απο την eneos.Το εχω βαλει στο ματι εδω και καιρο.Αναμενομεν...προς το παρων,στην επόμενη αλλαγή θα βάλω το helix ultra,που ειναι τουμπανακι.

Τα δελτια ασφαλειας ειναι σε γενικές γραμμές ενδεικτικά.Ναι σου δίνουν μια εικόνα,αλλα δεν ειναι υποχρεωμένοι να γραψουν τα πάντα.Το ανεβασα σαν παράδειγμα για οποιον θέλει να ξεκινήσει τωρα το σπορ της ερευνας.Εγω κοιτάω αλλο έγγραφο που εκει ειναι υποχρεωμένοι να γράψουν οχι μονο την πληρη σύσταση,αλλα ακομα και το ονομα της ξαδελφης του φυλακα που ηταν βαρδια εκείνη την ημερα 😁 Αυτο δεν ειναι προσβασιμο στο ευρύ κοινό,τελοσπαντων σημασία έχει καλύτερα να εχει το λιπαντικό κάτι,εστω και λίγο,απο το να μην εχει καθόλου.Ισχυει και για το πακετο προσθετων εννοειται

Επεξ/σία από katargedon
Δημοσ.
41 λεπτά πριν, katargedon είπε

Τα δελτια ασφαλειας ειναι σε γενικές γραμμές ενδεικτικά.Ναι σου δίνουν μια εικόνα,αλλα δεν ειναι υποχρεωμένοι να γραψουν τα πάντα.Το ανεβασα σαν παράδειγμα για οποιον θέλει να ξεκινήσει τωρα το σπορ της ερευνας.Εγω κοιτάω αλλο έγγραφο που εκει ειναι υποχρεωμένοι να γράψουν οχι μονο την πληρη σύσταση,αλλα ακομα και το ονομα της ξαδελφης του φυλακα που ηταν βαρδια εκείνη την ημερα 😁 Αυτο δεν ειναι προσβασιμο στο ευρύ κοινό,τελοσπαντων σημασία έχει καλύτερα να εχει το λιπαντικό κάτι,εστω και λίγο,απο το να μην εχει καθόλου.Ισχυει και για το πακετο προσθετων εννοειται

Ε αυτα ζηταει ο λαος

Δημοσ.
5 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Ε αυτα ζηταει ο λαος

Ισχύει.Και παντα δελτίο ασφαλείας να κοιτας το Γερμανικο.Πολλες φορες δειχνει διαφορετικα πράγματα.Πχ αυτο το valvoline αναφέρει το pao μονο στο Γερμανικο δελτιο ασφαλείας.Στα υπολοιπα,Αγγλικο,Ελληνικό κλπ δεν το αναφέρει καν.Συμβαινει σε πολλα λάδια αυτό.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 ώρες πριν, katargedon είπε

Τα δελτια ασφαλειας ειναι σε γενικές γραμμές ενδεικτικά.Ναι σου δίνουν μια εικόνα,αλλα δεν ειναι υποχρεωμένοι να γραψουν τα πάντα.Το ανεβασα σαν παράδειγμα για οποιον θέλει να ξεκινήσει τωρα το σπορ της ερευνας.Εγω κοιτάω αλλο έγγραφο που εκει ειναι υποχρεωμένοι να γράψουν οχι μονο την πληρη σύσταση,αλλα ακομα και το ονομα της ξαδελφης του φυλακα που ηταν βαρδια εκείνη την ημερα 😁 Αυτο δεν ειναι προσβασιμο στο ευρύ κοινό,τελοσπαντων σημασία έχει καλύτερα να εχει το λιπαντικό κάτι,εστω και λίγο,απο το να μην εχει καθόλου.Ισχυει και για το πακετο προσθετων εννοειται

τα δελτια ασφαλειας ειναι αυτο που λενε,δελτια ασφαλειας.το εχω ξαναγραψει ,ειναι απλα πληροφοριες ασφαλειας ωστε να ξερουν ποσο επικυνδυνο ειναι ενα υγρο και τι στοιχεια κουβαλαει. σε καμμια περιπτωση δεν ειναι αναλυση του λαδιου.απλα εχουμε μαθει να καταλαβαινουμε τουλαχιστον την βαση του λαδιου.μας δινουν ορισμενες πληροφοριες αυτες που απο τον νομο αναλογικα τους υποχρεωνει να βαλουν.καλα θα ηταν να τους υποχρεωνε να δινουν ολα τα στοιχεια ωστε να ξερουμε τι περιεχει το λαδι.ομως προστατευονται απο τον νομο ωστε να μην γνωριζει ο ανταγωνιστης την ακριβη συνθεση.

εγω στο ειπα οτι ειναι γκρουπ 3 ,καποιες φορες γκρουπ 2 και 3,αλλα λογω καποιων ιδιοτητων πρεπει να μπαινει και ενα ποσοστο συνθετικων βασεων και/η' εστερων για διαφορους λογους,ρευστοτητας,προστασια των ελαστομερων κ.λ.π.αυτο ομως ειναι ενα μικρο ποσοστο.οποτε δεν λεμε οτι αυτα που ανεφερες εχουν εστερες η' ΡΑΟ. ειναι τοσο μικρο το ποσοστο στα 5-40,5-30 που δεν χρειαζεται να το αναφερουμε.

11 ώρες πριν, katargedon είπε

Ενδεικτικά...synpower xl-iii 5w30. 15-25% pao δινει η εταιρια, περιπου 20% εδειξε ο φασματογραφος.Επισης βγαζει 22 oxidation, και κανει peak στους 1750 στον φασματογραφο.Αρα περιεχει εστερες.Ετσι ειναι και τα αλλα που ειπα Καποια με pao,καποια χωρίς.

 

που μπορει ομως να μην ειναι ΡΑΟ αλλα ΡΟΕ ποιο φθηνο συνθετικο και υποδεεστερο. ειναι ενδεικτικες οι περιγραφες και παλι,την ιδια περιγραφη χημικη μπορει να εχουν πολλα συνθετικα υλικα και υπαρχουν πολλα.στο νεο μομπιλ esp στο bitog προσπαθουν να μαντεψουν τι συνθετικο υλικο χρησιμοποιουν.καποτε ηταν visom,the best, μετα ηταν λιγο pao/ester,τωρα και  AN'S με κατι αλλο.

15 ώρες πριν, katargedon είπε

Εστερες: Οι εστερες ειναι υποπροιοντα-παράγωγα οξέων.Εχουν την ιδιοτητα να κολλούν επαγωγικά επάνω στα άλλα στοιχεία και να τα συγκρατούν μεταξύ τους.Λειτουργουν σαν κόλλα αναμεσα στην βάση και τα προσθετα.Επισης ειναι το καλύτερο αντιτριβικο(θα ανεβασω πίνακες αργότερα).Ανηκουν στο γκρουπ 5.Πως μετριουνται:Επιδη ειναι υποπροιοντα οξεων,φαινονται στην αναλυση φρεσκου λαδιου,απο τον αριθμο οξειδωσης(oxidation level).Υπαρχει η λανθασμενη εντυπωση οτι οξειδωνονται γρηγορα.Δεν ισχυει αυτο,ειναι ηδη οξεα και δεν πρεπει να μπερδευονται με την οξειδωση του λιπαντικου απο την χρηση.Αυτα ειναι αλλα οξεα που δημιουργουνται απο μολυνση καυσιμου,καυσαεριων κλπ.Υπαρχουν 3 περιπτωσεις.1)Το λιπαντικο να εχει λιγο εστερα μεσα απλα για καλυτερη συγκόλληση των προσθετων.Αυτο δινει μια τιμη οξειδωσης 5 εως 15. 2) Το λιπαντικο να εχει παραπανω εστερα για να χρησιμοποιείται σαν αντιτριβικο.Αυτα εχουν τιμη οξειδωσης απο 15 εως 40 και θεωρουνται απο τους ειδικούς σαν εστερικα. 3)Να εχει μεσα πολυ εστερα,τα λεγομενα full ester που ειναι συνήθως αγωνιστικής χρησης και δεν εχουν εγκρίσεις.Εκει υπαρχουν τιμές οξειδωσης 130+... πχ red line κλπ. Οταν λοιπον ενα φρεσκο λιπαντικο εχει oxidation 20,22,25 κλπ,υποδηλώνει την παρουσια εστερων.Μπορει να ειναι HC με εστερες,μπορει HC με pao και εστερες.Συνηθως οι εστερες δινουν στο λιπαντικο υψηλο flash point(οχι απαραιτητα με χαμηλο noack).Παραδειγματα και πινακες αργοτερα.

οι εστερες κανουν πολλες αλλες δουλειες γιαυτο και ειναι τοσο ακριβοι σαν υλικο.εαν ειναι και φυσικοι ακομα ακριβοτεροι.

εκτος απο αντιτριβικο ειναι και πολυ καλο στο να βοηθαει να απομακρυνονται κατακαθισεις ,εμποδιζει επισης να δημιουργηθουν.Οι εστέρες διατηρούν επίσης τις στεγανοποιήσεις μαλακές, μπορεί ακόμη και να βοηθήσουν τα τσιμουχακια βαλβιδων και να καθαριστουν και να διατηρηθουν μαλακα.

οσον αφορα την μετρηση οξειδωσης ειναι λιγο μυστηρια.καποιες φορες δειχνει μεγαλο βαθμο οξειδωσης αλλα στην πραγματικοτητα το λαδι να μην εχει οξειδωθει.στο bitog το εχουν εξηγησει επανελλειμενως αυτο.

Τα εστερικά έλαια δεν οξειδώνονται γρηγορότερα, αλλά περιέχουν οξυγόνο στα μόριά τους, οπότε φαίνεται οξειδωμένο οταν το τεσταρετε.τα λαδια που ποσταρες συνηθως εχουν ανα ποσοστο 2-5 % για τους παραπανω λογους σε συνδυασμο ενος μικρου ποσοστος ΡΑΟ για αλλους λογους π.χ να κατεβασει το pour point.οποτε οπως εξηγησα δεν μπορουμε να λεμε οτι εμπεριεχουν εστερες και ΡΑΟ και να νομιζει καποιος οτι αγοραζει ενα τετοιο λαδι.

τα καθαρα εστερικα εχουν χαμηλο noack.χαμηλο συνηθως λεμε ενα noack μεταξυ 4-6% το πολυ.

στα πληρη εστερικα ομως τυπου 300V MOTUL το παλιο ,ο βαθμος οξειδωσης ερχοταν πιο γρηγορα γιατι εχει διαφορετικα προσθετα μεσα που δεν αφορουν την αντοχη μακροπροθεσμα.

γιαυτο λεμε οτι τα μονα λαδια που εχουν τετοια συνθεση οσον αφορα τα 30αρια ειναι τα 0-30 ,αντιστοιχα και στα 40αρια.εκεινα μπορεις να τα πεις και ΡΑΟ λαδια παροτι ειναι HC με μεγαλη δοση ΡΑΟ και λιγους εστερες παλι ισως.

γιαυτο λεμε οτι οι δεικτες των χαρακτηριστικων ειναι πιο καλο εργαλειο απο τα τεχνικα φυλλαδια. στα 0-30,0-40 οταν π.χ βλεπεις cinematic viscosity  12 και pour point -50 καταλαβαινεις οτι εχει πολυ μεγαλη δοση ΡΑΟ,μπορει και 50 %.

9 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Ε αυτα ζηταει ο λαος

ουτε αυτα τα ζηταει ,οι δεικτες χαρακτηριστικων μαρτυρουν ενα συνθετικο λαδι πλεον.δεν θα γινουμε και χημικοι για να γνωριζουμε τι λαδι αγοραζουμε.

10 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Αυτό το λαδι ειναι κυρίως Group II (Hydrotreated) + Group IV (m-pao) με λιγο εστερα ισα που μια σταγονιτσα.

Για να ηταν Group 3 θα επρεπε να ηταν Catalytic dewaxed

Αυτό ειναι 5W30 με PAO τα αλλα ολα ειναι για να λενε πως εχουν...

εχει και αλλα και ομως.τα Gulf Formula G,redline ,amsoil, hpl 5-30 ,ειναι ολα φουλ συνθετικα καποια ελαχιστα δεν ειναι ΡΑΟ.απλα μερικα τα πληρωνεις διπλασια.

Επεξ/σία από mike15
Δημοσ.
1 ώρα πριν, mike15 είπε

γιαυτο λεμε οτι οι δεικτες των χαρακτηριστικων ειναι πιο καλο εργαλειο απο τα τεχνικα φυλλαδια. στα 0-30,0-40 οταν π.χ βλεπεις cinematic viscosity  12 και pour point -50 καταλαβαινεις οτι εχει πολυ μεγαλη δοση ΡΑΟ,μπορει και 50 %.

Συνήθως ομως οι δείκτες ειναι κουκουρουκου.Οι περισσοτερες εταιριες εχουν τεράστιες διαφορές,τα στοιχεια που δινουν με το τι πραγματικα εδειξε το λαδι σε αναλυση.Παλι ενδεικτικά θα αναφερω αυτό το Valvoline(αλλα ισχύει σε ολα σχεδον),σαν δεικτη pour point εχει -39 ενω στο εργαστηριο εποιασε -50.Γι'αυτο και ξαναλεω οτι η αληθεια φαινεται στην εργαστηριακή αναλυση,ειτε φρεσκου,ειτε used.

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 ώρες πριν, katargedon είπε

Συνήθως ομως οι δείκτες ειναι κουκουρουκου.Οι περισσοτερες εταιριες εχουν τεράστιες διαφορές,τα στοιχεια που δινουν με το τι πραγματικα εδειξε το λαδι σε αναλυση.Παλι ενδεικτικά θα αναφερω αυτό το Valvoline(αλλα ισχύει σε ολα σχεδον),σαν δεικτη pour point εχει -39 ενω στο εργαστηριο εποιασε -50.Γι'αυτο και ξαναλεω οτι η αληθεια φαινεται στην εργαστηριακή αναλυση,ειτε φρεσκου,ειτε used.

μα και αναλυσεις απο εργστηριο σε εργαστηριο διαφερουν πολυ.

επισης ξεχνας μια παραμετρο.οι μπλεντερς βγαζουν ενα νεο λαδι.δινουν τα τεχνικα φυλλαδια με τα χαρακτηριστικα και οι χρηστες-οδηγοι νομιζουν οτι μετα απο 1 χρονο αγοραζουν το ιδιο λαδι με τα ιδια χαρακτηριστικα ,χωρις να γνωριζουν οτι το ιδιο λαδι μεσα σε 6 μηνες εχει διαφοροποιησει την συνθεση του και μπορει να εχει καποια ιδια χαρακτηριστικα .

χαρακτηριστικο παραδειγμα ειναι η καστρολ,αυτο κανει. εκτος ομως απο τις δικες τους,εσωτερικες αλλαγες υπαρχουν και αυτες που επιβαλλονται απο τους οργανισμους.απο SN σε  SP και ειδικα μετα το 2020 τα ιδια λαδια αλλαξαν πολλες φορες την συνθεση τους διατηρωντας την ιδια ονομασια.αυτο φερνει και αλλαγες στα χαρακτηριστικα τους.αν ομως καποιος δεν μπαινει να ξαναδει τοτε δεν θα το δει.ειναι πιο ευκολο να δει αυτο,που ειναι και δωρεαν,απο το να δινει χρηματα για αναλυση.

βεβαια εδω τωρα ψυριζουμε. γιατι απο -39 μεχρι -50 δεν ειναι και κατι τρομερο για να αποριψεις ενα καλο λαδι.ασε που η αληθεια καπου στην μεση ειναι,οποτε δεν εισαι χαμενος γιατι γνωριζεις οτι ειτε ετσι ειτε αλλιως εχεις ενα καλο λαδι.δεν θα τρελλαθουμε κιολας

 

Επεξ/σία από mike15
Δημοσ.
4 ώρες πριν, mike15 είπε

μα και αναλυσεις απο εργστηριο σε εργαστηριο διαφερουν πολυ.

επισης ξεχνας μια παραμετρο.οι μπλεντερς βγαζουν ενα νεο λαδι.δινουν τα τεχνικα φυλλαδια με τα χαρακτηριστικα και οι χρηστες-οδηγοι νομιζουν οτι μετα απο 1 χρονο αγοραζουν το ιδιο λαδι με τα ιδια χαρακτηριστικα ,χωρις να γνωριζουν οτι το ιδιο λαδι μεσα σε 6 μηνες εχει διαφοροποιησει την συνθεση του και μπορει να εχει καποια ιδια χαρακτηριστικα .

χαρακτηριστικο παραδειγμα ειναι η καστρολ,αυτο κανει. εκτος ομως απο τις δικες τους,εσωτερικες αλλαγες υπαρχουν και αυτες που επιβαλλονται απο τους οργανισμους.απο SN σε  SP και ειδικα μετα το 2020 τα ιδια λαδια αλλαξαν πολλες φορες την συνθεση τους διατηρωντας την ιδια ονομασια.αυτο φερνει και αλλαγες στα χαρακτηριστικα τους.αν ομως καποιος δεν μπαινει να ξαναδει τοτε δεν θα το δει.ειναι πιο ευκολο να δει αυτο,που ειναι και δωρεαν,απο το να δινει χρηματα για αναλυση.

βεβαια εδω τωρα ψυριζουμε. γιατι απο -39 μεχρι -50 δεν ειναι και κατι τρομερο για να αποριψεις ενα καλο λαδι.ασε που η αληθεια καπου στην μεση ειναι,οποτε δεν εισαι χαμενος γιατι γνωριζεις οτι ειτε ετσι ειτε αλλιως εχεις ενα καλο λαδι.δεν θα τρελλαθουμε κιολας

Εννοείται οτι αλλάζουν τα data και οι παρτιδες ακόμα και απο χώρα σε χώρα.Γι'αυτο υπαρχουν και οι κωδικοι προιοντος,οποτε βλεπεις πιο προιον αναλύθηκε.Οκ ο μεσος χρήστης δεν τα κοιτάει αυτά.Βασικα δεν κοιτάει τίποτα και στηρίζεται στην γνώμη του μαστρο-μητσου της γειτονιάς η της αντιπροσωπείας που δεν θελει πλέον το μοτερ να ζήσει για 20-30 χρονια.Αυτα ειναι γνωστά.Απλα εδω λεμε πράγματα για λιγο πιο ψαγμένους.Οπως πχ δεν χρειαζεται ενα λαδι να εχει 50-60-70% pao για να το θεωρουμε καλο.Αρκει ενα ποσοστό της τάξης 10-20%(οπως ειναι πλεον τα mobil 1 fs,amsoil ss κλπ),για να αντικαθιστα οσο το δυνατον περισσότερο το πυκνωτικο.Αν δεν εχει καθόλου pao,κοιταμε να εχει καλο πακέτο προσθετων,τα αλλαζουμε πιο γρηγορα και ειμαστε οκ.Ασχετο...για οποιον δεν γνωριζει,το pour point και το flash point ειναι οι δυο καλυτεροι "ρουφιανοι" για το αν το λαδι περιεχει pao.Αν και το gtl και wbase ειναι σχεδον διπλα στο pao σε φυσικές ιδιοτητες,παλι το pour και flash point ,ειναι καλες ενδειξεις.Ο καθένας επιλέγει ότι θεωρει καλυτερο για το μοτερ του.Εγω προτιμώ τα pao,δεν εχω δοκιμασει gtl.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 27/3/2025 στις 6:07 ΜΜ, katargedon είπε

By the way...τα datsun δουλεύουν ακόμα 🇯🇵💪ειναι παντως καιρού,παντως λαδιου η και χωρις...παντως φορτίου(χαλιά,καρπούζια,τραπέζια,καρέκλες)και μεταφερουν με ασφάλεια η στην ασφάλεια και τους 17 επιβάτες.

Ισχύει αυτό.Παντως υπάρχουν λάδια που δεν περιέχουν τοσο μεγάλη ποσότητα εστερα ώστε να μην μπορούν να παρουν εγκρίσεις αλλα περιεχουν τοσο,οσο για να εχουν πολύ καλο lubricity.Επίσης συνδυαζονται με pao αντι για πυκνωτικο οποτε έχεις και το ατού οτι θα κρατήσουν το viscosity μεχρι την επόμενη αλλαγή και το 5w30 πχ που εβαλες,5w30 θα βγει και οχι 0w20.Εχουν και αρκετα καλές τιμές καποια απο αυτά.Αυτα τα λαδια ειναι value for money.Αναφερω κάποια pao/ester που δεν κοστίζουν ενα νεφρο.Mobil 1 esp,Motul specific,Valvoline synpower xl-iii,Shell helix ultra ect,Liqui moly 4200.Ειναι και άλλα,λιγο ψαξιμο παραπάνω θέλει.

Που βλέπεις ποια έχουν paο/ester και τι part είναι; 

2 ώρες πριν, katargedon είπε

.για οποιον δεν γνωριζει,το pour point και το flash point ειναι οι δυο καλυτεροι "ρουφιανοι" για το αν το λαδι περιεχει pao.

ποιες τιμές είναι καλές στο καθένα;

 

 

αυτό το λάδι τι part είναι; Επίσης έχει flash point 227 και pour point -45…πως καταλαβαίνεις από το cas τι είναι ;

IMG_0201.jpeg

Επεξ/σία από arxontas2323

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...