Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
1 ώρα πριν, 2MM είπε

Εχει σημασια ? Δεν ειναι ιδια η απαντηση και στις 2 περιπτωσεις?

Στα περιστρεφόμενα μέρη αν βάλεις χοντρό  λάδι, η  ήδη αυξημένη πίεση από το υψηλό viscosity θα αυξηθεί και άλλο με την αύξηση το στροφών , γιατί το ίδιο το περιστρεφόμενο τμήμα λειτουργεί σαν αντλία που παρασέρνει το λάδι. 
Αυτο συνεπάγεται μεγαλύτερη αντίσταση , αύξηση θερμοκρασίας και στο τέλος καταστροφή της λιπαντικής μεμβράνης από υπερθέρμανση . 
Δεν είναι τυχαίο που στα μεγάλα μοτέρ και γεννήτριες στα ηλεκτροπαραγωγά κέντρα , σταματάει η jack up αντλία μετά από κάποιες στροφές και μένει μόνο με την lub oil.

  • Απαντ. 594
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.
17 λεπτά πριν, atheatos είπε

Στα περιστρεφόμενα μέρη αν βάλεις χοντρό  λάδι, η  ήδη αυξημένη πίεση από το υψηλό viscosity θα αυξηθεί και άλλο με την αύξηση το στροφών , γιατί το ίδιο το περιστρεφόμενο τμήμα λειτουργεί σαν αντλία που παρασέρνει το λάδι. 
Αυτο συνεπάγεται μεγαλύτερη αντίσταση , αύξηση θερμοκρασίας και στο τέλος καταστροφή της λιπαντικής μεμβράνης από υπερθέρμανση . 
Δεν είναι τυχαίο που στα μεγάλα μοτέρ και γεννήτριες στα ηλεκτροπαραγωγά κέντρα , σταματάει η jack up αντλία μετά από κάποιες στροφές και μένει μόνο με την lub oil.

O @11osmikrosmhtsos ειπε οτι στα περιστρεφομενα μερη,  αν οι ανοχες ειναι μεγαλες, το λεπτο λαδι δεν αναπτυσει την πιεση που πρεπει , και εχουμε φθορα . Κι εγω αυτο ηξερα . 

Υπερθερμανση γιατι να εχεις? Ακινητο θα μεινει το λαδι σε εκεινο το σημειο? Αυξημενη θερμοκρασια σε σχεση με ενα λεπτορευστο ναι, αλλά θα εχεις και καλυτερη λιπανση .

Μητσο παρε θεση 

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, 2MM είπε

O @11osmikrosmhtsos ειπε οτι στα περιστρεφομενα μερη,  αν οι ανοχες ειναι μεγαλες, το λεπτο λαδι δεν αναπτυσει την πιεση που πρεπει , και εχουμε φθορα . Κι εγω αυτο ηξερα . 

Υπερθερμανση γιατι να εχεις? Ακινητο θα μεινει το λαδι σε εκεινο το σημειο? Αυξημενη θερμοκρασια σε σχεση με ενα λεπτορευστο ναι, αλλά θα εχεις και καλυτερη λιπανση .

Μητσο παρε θεση 

Οι ανοχές ειναι μελετημένες ώστε το λάδι να παραμένει και να δημιουργεί υδροδυναμική λίπανση κατά την περιστροφή . Δεν μπορεί να είναι όμως και πολύ μεγάλες , ειδικά αν μαζί με την περιστροφή υπάρχει και πίεση κατάτμησης , σαν αυτή του εμβόλου προς του κουζινέτο. Δεν πρέπει να δημιουργείται μεγάλη ελευθερία όχι γιατί θα φύγει το λάδι από αυτή , αλλά γιατί οι κάθετες δυνάμεις θα έσπαγα την υδροδυναμική λίπανση , δεν πα να έβαζες 100αρι λάδι.

Επισης από  προσωπική έμπειρια αν η φθορά στο κουζινέτο αύξηση τις ανοχές δεν την σώνει κανένα λάδι ας είναι φτιαγμένο και απο τσιμέντο. Οι κάθετες δυνάμεις μόλις βρουν ελευθερίες είναι καταστροφικές.

Δημοσ.
2 λεπτά πριν, atheatos είπε

Οι ανοχές ειναι μελετημένες ώστε το λάδι να παραμένει και να δημιουργεί υδροδυναμική λίπανση κατά την περιστροφή . Δεν μπορεί να είναι όμως και πολύ μεγάλες , ειδικά αν μαζί με την περιστροφή υπάρχει και πίεση κατάτμησης , σαν αυτή του εμβόλου προς του κουζινέτο. Δεν πρέπει να δημιουργείται μεγάλη ελευθερία όχι γιατί θα φύγει το λάδι από αυτή , αλλά γιατί οι κάθετες δυνάμεις θα έσπαγα την υδροδυναμική λίπανση , δεν πα να έβαζες 100αρι λάδι.

Επισης από  προσωπική έμπειρια αν η φθορά στο κουζινέτο αύξηση τις ανοχές δεν την σώνει κανένα λάδι ας είναι φτιαγμένο και απο τσιμέντο. Οι κάθετες δυνάμεις μόλις βρουν ελευθερίες είναι καταστροφικές.

Το ερωτημα ειναι απλο και το εθεσα και πριν. Αν πχ ο κατασκευαστης σου δινει  2 ιξωδη . Ενα 0-20 και ενα 5-30 πχ. Σε ενα μοτερ που δεν ειναι καινουριο και εχει παρει καποιες ανοχες , τι απο τα 2 ειναι προτιμοτερο να βαζουμε ? Το 0-20 ή το 5-30 ? 

Δεν μιλησα για διαλυμενο μοτερ λιγο πριν πει το ποιημα. Εκει μετρας αντιστροφα οτι και να βαλεις 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, 2MM είπε

Το ερωτημα ειναι απλο και το εθεσα και πριν. Αν πχ ο κατασκευαστης σου δινει  2 ιξωδη . Ενα 0-20 και ενα 5-30 πχ. Σε ενα μοτερ που δεν ειναι καινουριο και εχει παρει καποιες ανοχες , τι απο τα 2 ειναι προτιμοτερο να βαζουμε ? Το 0-20 ή το 5-30 ? 

Δεν μιλησα για διαλυμενο μοτερ λιγο πριν πει το ποιημα. Εκει μετρας αντιστροφα οτι και να βαλεις 

Και τα δυο μπορείς να βάλεις . Μικρές οι διαφορές μεταξύ τους στο viscosity . Υπάρχουν 0-20 hths=3  και υπάρχουν 5-30 με hths = 2.6 . Εσυ ποιο από τα δύο θα έβαζες στον παραπάνω κινητήρα? 

Επεξ/σία από atheatos
Δημοσ.
Μόλις τώρα, atheatos είπε

Και τα δυο μπορείς να βάλεις . Μικρές οι διαφορές μεταξύ τους στο viscosity . Υπάρχουν 0-20 hths=3 και και υπάρχουν 5-30 με hths = 2.6 . Εσυ ποιο από τα δύο θα έβαζες στον παραπάνω κινητήρα? 

Θα εβαζα ενα 5-30 με hths πανω απο 3,5 . Εσυ ? 

  • Like 1
Δημοσ.
25 λεπτά πριν, 2MM είπε

Δεν μιλησα για διαλυμενο μοτερ λιγο πριν πει το ποιημα

Μη με βαζεις σε πειρασμό να ανεβάσω ποιητικό αριστούργημα γιατι θα μας κλείσει το ινσομνια

  • Like 1
  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, 2MM είπε

Θα εβαζα ενα 5-30 με hths πανω απο 3,5 . Εσυ ? 

Εγω ήδη είμαι  hths 3 και 0-20 από κινητήρα ταλαιπωρημένο που έπαιρνε 5-30 hths 3,5 και έχουν λυθεί πολλά από τα προβληματα που είχα. Η μεγαλύτερη ταχύτητα λαδιού βοήθησε ώστε το λάδι ακόμα και όταν βρωμίζει, να παραμένει σε καλή κατάσταση χωρίς να δημιουργεί υψηλές πιέσεις και επικαθησεις.

Επεξ/σία από atheatos
Δημοσ.
39 λεπτά πριν, atheatos είπε

δημιουργεί υδροδυναμική λίπανση κατά την περιστροφή

δημιουργει υδροδυναμικη σφηνα και προκαλει εκκεντροτητα

48 λεπτά πριν, 2MM είπε

Υπερθερμανση γιατι να εχεις? Ακινητο θα μεινει το λαδι σε εκεινο το σημειο? Αυξημενη θερμοκρασια σε σχεση με ενα λεπτορευστο ναι, αλλά θα εχεις και καλυτερη λιπανση .

Μητσο παρε θεση 

Υπερθεμανση εχεις διοτι οι εσωτερικες απωλειες τριβης εντος του υγρου ειναι μεγαλυτερες.

Θα γραψω αναλυτικα αργοτερα δεν ξεχαστηκα, απλως διαβαζω τωρα

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
10 λεπτά πριν, atheatos είπε

Εγω ήδη είμαι  hths 3 και 0-20 από κινητήρα ταλαιπωρημένο που έπαιρνε 5-30 hths 3,5 και έχουν λυθεί πολλά από τα προβληματα που είχα. Η μεγαλύτερη ταχύτητα λαδιού βοήθησε ώστε το λάδι ακόμα και όταν βρωμίζει, να παραμένει σε καλή κατάσταση χωρίς να δημιουργεί υψηλές πιέσεις και επικαθησεις.

Αν είχες επικαθησεις με το 5-30,σημαινει οτι δεν εβαζες καλο λάδι.Ξερω και κοσμο με 10-60 και πεντακαθαρο μοτέρ και κοσμο με 0-20 και μοτερ ανθρακορυχειο.Δεν παιζει τοσο ρολο το viscosity αλλα η χημεια.

 

Λάδι χωρίς μολυβδαινιο είναι 'Καλημέρα ζωη' χωρις Θεοχάρη 🤘

Επεξ/σία από katargedon
  • Like 1
Δημοσ.

Το viscosity του λαδιού στα αυτοκίνητα από το 2000 περίπου,είναι recommended ,(τουλάχιστον για τα Subaru που ξέρω σίγουρα ) το 0-20 για νορμαλ χρήση και 5-30 για σπορ οδήγηση.

Πολλα έχουν αλλάξει απο το 2000 έως τώρα στα λάδια αλλά και στα καύσιμα. Τώρα πια τα λάδια ακόμα και τα 0-20 είναι πολύ καλά και πιο συμβατά με τα καύσιμα που χρησιμοποιούνται από ότι ήταν πριν 20 χρόνια. 

6 λεπτά πριν, katargedon είπε

Αν είχες επικαθησεις με το 5-30,σημαινει οτι δεν εβαζες καλο λάδι.Ξερω και κοσμο με 10-60 και πεντακαθαρο μοτέρ και κοσμο με 0-20 και μοτερ ανθρακορυχειο.Δεν παιζει τοσο ρολο το viscosity αλλα η χημεια.

 

Λάδι χωρίς μολυβδαινιο είναι 'Καλημέρα ζωη' χωρις Θεοχάρη 🤘

Αυτο προσπαθώ να εξηγήσω . Το να παίζεις με το viscocity μόνο για να πασαλείψεις κάποιες φθορές είναι δίκοπο μαχαίρι. Το καλό λάδι έχει σημασία και όχι το πόσο χοντρό είναι.

Δημοσ.
15 λεπτά πριν, atheatos είπε

Εγω ήδη είμαι  hths 3 και 0-20 από κινητήρα ταλαιπωρημένο που έπαιρνε 5-30 hths 3,5 και έχουν λυθεί πολλά από τα προβληματα που είχα. Η μεγαλύτερη ταχύτητα λαδιού βοήθησε ώστε το λάδι ακόμα και όταν βρωμίζει, να παραμένει σε καλή κατάσταση χωρίς να δημιουργεί υψηλές πιέσεις και επικαθησεις.

Τι προβληματα ειχες με το 5--30 ? 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κλασική περίπτωση βλάβης:

Παλι από το σχολειο (Subaru ). Χτίσιμο μοτέρ από την αρχή για 500+ άλογα . Ολα ωραία , όλα καλά καινούργια κουζινέτα , βίδες και επειδή είμαστε large , βάλε και μια αντλία λαδιού με 8 bar πίεση. Ωραία ? Ωραία . Τι λάδι να βάλουμε σε ένα τέτοιο αμάξι με τα παραπαναω χαρακτηριστικά? Δεν βάζουμε ένα 10-60 γιατί είναι πολλά τα άλογα και έχουν ζόρι ? Βάζουμε.

Μετα από 1000 χιλιόμετρα καηκε το μοτέρ…..

Η πίεση λαδιού ήταν τόσο μεγάλη που όλα τα κουζινέτα άναψαν . Οχι μόνο σήκωσε την πίεση με την αντλία , αλλά μου έβαλε και χοντρό λάδι για να κάνει πορεία Αθήνα - Θεσσαλονίκη…..

8 λεπτά πριν, 2MM είπε

Τι προβληματα ειχες με το 5--30 ? 

Επικαθησεις στους λάμδα , κολλημένα μεταβλητα ,  θορυβώδης λειτουργεια κινητήρα. , misfires στις χαμηλές στροφές, υψηλή κατανάλωση βενζίνης.

Υγ. Έχεις δει πως περνάει το λάδι από τις ηλεκτρομαγνητικές των μεταβλητών?

Επεξ/σία από atheatos
Δημοσ.
5 λεπτά πριν, atheatos είπε

Επικαθησεις στους λάμδα , κολλημένα μεταβλητα ,  θορυβώδης λειτουργεια κινητήρα. , misfires στις χαμηλές στροφές, υψηλή κατανάλωση βενζίνης.

Δοκιμασες άλλα 5-30 ? Αλλαζες συχνα λαδια? 

 

Οσο για το μοτερ με τα 500 αλογα, ποιος του ειπε να βαλει και άλλη αντλια και χοντρο ιξωδες? Πηγε εκτος οριων του κατασκευαστη 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...