Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.
41 λεπτά πριν, anavgous είπε


Ravenol FDS 5w30 
Cyclon Magma Pro FD5 5w30
PETRONAS Syntium 3000 FR 5w30
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30

το 1 δεν εχει καμμια σχεση με τα αλλα ειναι ΡΑΟ λαδι πολυ δυνατο.

τα αλλα 3 αποτι ειδα στα χαρακτηριστικα ειναι σχεδον ιδια.θα επελεγα το σελ ισως λιγο καλυτερο.

 

6 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Αν εχεις τσιμουχακια το καταλαβαινεις ευκολα. Απο ρελανταρισμα σε γκαζι στο φαναρι εχεις νεφος.

αν δεν εχεις ,σημαινει οτι δεν εχεις τσιμουχακια? ουτε εαν κανεις το αλλο που λενε.ρελαντι για ενα τεταρτο ,μετα δυνατο γκαζι και βλεπεις εαν εχει μπλε καπνο πισω.εμενα δεν βγαζει τιποτα απο τα 2,αρα δεν εχει τσιμουχακια ? ειναι αξιοπιστες αυτες οι πρακτικες διαγνωσεις?

6 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Ισως πριν τα αλλαξεις να αξιζει ενα λαδι με πολυ εστερα π.χ Motul 300V ή ενα προσθετο με εστερα να τις πρηξεις λιγο
https://mannol-gcc.com/products/mannol-ester-additive-9929/
Να ξεκαθαρισω πως γνωριζω οτι τα προσθετα χαλανε την χημεια του λαδιου μας αλλα η χρηση του ισως να βοηθησει την συγκεκριμενη υποθεση

Υ.Γ. Ως προς το προσθετο ειμαι πολυ επιφυλακτικος, αλλα ισως και να δουλεψει, υπαρχουν και αλλα προιοντα βασισμενα σε οργανικους διαλυτες και ιστοριες οπως τα LM

και καλα κανεις και εισαι επιφυλακτικος,οχι προσθετα και ειδικα μανολ που αλλα λεει και αλλα εχει μεσα.εχει και μαγικους εστερες λεει.ασε ρε..

το Motul 300V 5-40 το σκεφτηκα και εγω για λιγο και μετα το ξεχασα λογω τιμης.γιατι? ο ειδικος που βριζουν εδω στο συγκεκριμενο φορουμ που διαβαζω,εκανε αναλυση μετα απο χρηση με νορμαλ οδηγηση.το παλιο ηταν φουλ εστερες και ηταν μονο για 3000κμ.οποτε και αυτος ετσι νομιζε.ομως το αφησε επειδη δεν εκανε αγωνα ,που συνηθως τρεχει ,σαν νορμαλ χρηση για καθημερινοτητα.και εβγαλε 8-9000χιλ ανετα χωρις ταλαιπωρια,σαν κανονικο λαδι δρομου.βεβαια αυτος το ζοριζει και στην καθημερινοτητα το αμαξι,μπεμπε 2.8 εχει.το συμεπρασμα που εβγαλε ειναι οτι μαλλον για να βγαζει τοσα χιλιομετρα αθικτο που το παλιο δεν θα τα εβγαζε ,οτι εχει λιγοτερους εστερες πλεον απο το παλιο και περισοτερο ΡΑΟ ΜΕΣΑ.η΄οτι εχει διαφορετικων ειδων εστερες,ΡΟΕ,που δεν ειχε το παλιο,που φημιζονταν για τους φυτικους εστερες.

ομως σιγουρα εχει αρκετη ποσοτητα για να βοηθησει το πρηξιμο.αν και η εταιρεια συστηνει να μην μπαινει σε καθημερινη χρηση λογω φοβου οξειδωσης.

6 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

αυτα με συγχωρεις αλλα ειναι ΣΚΑΤΑ λαδια, μακρια και αγαπημενοι

ειναι νορμαλ φθηνα hc για την περιπτωση του που θελει να συμπληρωνει και να αλλαζει 2 φορες τον χρονο.

5 ώρες πριν, definitio είπε

 

 

> Ποιά λάδια θα προτείνατε, για 156 1.6TS (1999) ;
 

φτιαξε πρωτα την μηχανη και μετα το λαδι.για τωρα που τα καιει αυτα που βαζεις ειναι φθηνα και καλα,μετρια δλδ αλλα για την περιπτωση σου που συμπηρωνεις συνεχεια καλα ειναι.μετα θα σου πουμε κατι καλυτερο. 

  • Like 1
  • Απαντ. 1,1k
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ.

  

4 hours ago, atheatos said:

Ένας ακόμα λόγος να αλλάξεις τα λάδια σου γρηγορότερα  είναι τα παραπάνω που έγραψες. Υψηλές θερμοκρασίες και πιθανότητα νερού στο λάδι. Εγω με πρόβλημα στη φλάντζα με θερμοκρασίες στα κόκκινα και στάθμη λαδιού και ψυκτικού να εξαφανίζεται , κατάφερα με συχνές αλλαγές να φτάσω μέχρι την στιγμή που το πήγα συνεργείο , χωρίς να μου σπάσει ή να κολλήσει ο κινητήρας.  Καλο βεβαια είναι να μην φτάσεις σε αυτό το σημείο και να προχωρήσεις σε αλλαγή φλάντζας, το συντομότερο, γιατί αν πιάσεις κόκκινα θα δεις κανένα στρόφαλο να παίρνει κλίση…

Παντα παραφλου να συμπληρώνεις και όχι σκέτο νερό και λάδι άλλαγμα πριν γίνει λινέλαιο…

Πάντα παραφλού συμπληρώνω, μια φορά το μήνα από Min-Max

Στο 90+% της χρήσης δεν βλέπω υψηλές θερμοκρασίες, παρά 2-3C πάνω απ' όσο έβλεπα πριν (κι άλλες φορές όσο πριν-προτού εμφανιστεί το πρόβλημα, και πάλι δικαιολογήσιμα, πχ έπιανε 100-102C όταν πήγαινα σταθερά 160-170χαω σε αυτοκινητόδρομο το καλοκαίρι (το χειμώνα μπορεί να ξεχνάς ότι είχε θέμα) και υποπτευόμουν τον θερμοστάτη (OE MAhle), και μηχανικός της AR στην Πορτογαλία μού είπε ότι με Mahle ειδικά βλέπει κι αυτός θερμοκρασίες 100C (αν και κάνει ~75€ και άλλοι τα μισά)...

Πρέπει να είμαι σε παρατεταμένη ανηφόρα, με συχνό σταμάτα-ξεκίνα και χαμηλή ταχύτητα (κυρίως 2η) και υψηλή εξωτερική θερμοκρασία και με αναμμένο AC για να πιάσει 109C...(κι αυτό μια φορά, πριν το ρεκόρ ήταν 104.9)

...ενώ στην ίδια ακριβώς διαδρομή, χωρίς κίνηση, δεν έγραψε πάνω από 100C, λίγες μέρες μετά...

Αν δεν είχα κάνει το τεστ με τα καυσαέρια στο δοχείο διαστολής, οι τσιμπημένες θερμοκρασίες θα μπορούσαν να αποδοθούν σε συνδυασμό παραγόντων, παρά σε ένα πρόβλημα, πχ
- κάπως καταπονημένο σύστημα ψύξης & ανοχές θερμοστάτη Mahle
- έλλειψη ποδιάς κινητήρα που βοηθάει στη ψύξη κατευθύνοντας τον αέρα εκεί που πρέπει
- κάποια θερμική καταπόνηση των μετάλλων
- ίσως μειωμένη ροή αέρα μέσω ψυγείου AC & ψυγείου νερού
- μείωση της απόδοσης του ψυκτικού κυκλώματος λόγω 35C εξωτερικής θερμοκρασίας (έως κ 20% μειωμένη το καλοκαίρι) *
- λίγο καταπονημένος κομπρέσσορας που αυξάνει το φορτίο κοκ
- aftermarket καπάκι δοχείου διαστολής, με λίγο χαμηλότερη πίεση από αυτή του εργοστασιακού.... 1,2bar νομίζω το πράσινο εργοστασιακό καπάκι, 1bar αυτό το μαύρο...αργότερα, με άλλους κωδικούς κινητήρων το εργοστασιακό καπάκι έγινε μπλε (1,5bar θαρρώ)

..."παλαιότητα" δλδ παρά ακριβώς πρόβλημα...

Ετσι πέρασε από 2 εξειδικευμένα κ πιστοποιημένο συνεργείο, χωρίς "διάγνωση"...βέβαια φαίνεται πως έλειπαν εξειδικευμένα εργαλεία
- ανίχνευσης καυσαερίων στο ψυκτικό κύκλωμα (υπάρχουν πολύ ακριβότερα και πιο αξιόπιστα από αυτό του 50€ου)
- δοκιμής του ψυκτικού κυκλώματος υπό πίεση
- δοκιμή ροής παραφλού για έλεγχο της αντλίας
- ενώ μου είπαν ότι υπάρχει κι εργαλείο/αισθητήρας για έλεγχο της ροής αέρα διαμέσου των ψυγείων

*

Spoiler

High ambient temperatures in the 30–42 °C range are quite challenging for a cooling system that’s designed to reject heat most efficiently when the air around the radiator is much cooler. Here’s how those numbers play out:


1. Reduced Cooling “Headroom”


A radiator’s basic job is to dump engine heat into the passing air. The larger the temperature difference (ΔT) between the hot coolant (≈ 90 °C) and the incoming air, the more heat gets carried away.

  • At 30 °C ambient:
    • ΔT ≈ 90 °C – 30 °C = 60 °C
  • At 42 °C ambient:
    • ΔT ≈ 90 °C – 42 °C = 48 °C


So when it’s 42 °C outside, your radiator only has 80 % of the driving “headroom” it enjoys at 30 °C (48/60 ≈ 0.80). In other words, the same fan and airflow will remove ~20 % less heat at peak ambient temperatures.


2. Effect on Boiling Point and System Pressure


Modern cooling systems run under pressure (e.g. 1.1 bar or 15 psi) to raise the coolant’s boiling point:

  • At 1.1 bar overpressure, a typical ethylene-glycol mix boils at ~ 129 °C.
  • But if the radiator cap or hoses have weakened (from past overheating), they may vent at lower pressure. That yields a lower boil temperature—so your margin for heat soak shrinks further on hot days.

3. Altitude & Air Density


You’re at roughly sea level, so air density is high—good for cooling. However, air density drops about 1 % for every 100 m of elevation gain. Since you’re near sea level, you’re getting the best possible cooling pressure on that front.


4. Cumulative Stress on Components


Sustained operation in 40+ °C heat:

  • Accelerates rubber aging: Hoses and seals become softer or start to collapse internally, cutting flow.
  • Speeds up coolant degradation: Additives break down faster, corrosion inhibitors get used up, and sludge can form sooner.
  • Increases fan and pump load: Electric fans run longer and harder, water pumps circulate more heat—so bearings and clutches see extra wear.

5. Practical Impact


Putting it all together, here’s what you might observe on a hot Greek summer day:

column 1 column 2 column 3

If your system is already marginal (weak fan, slightly clogged radiator, aging hoses), that 15–20 % loss in heat rejection is exactly what can push the engine from “warm” into the 97 °C+ zone—or worse, toward a critical spike.


6. Mitigation Strategies

  1. High-performance coolant: Choose a mix with better heat-transfer additives.
  2. Auxiliary fan or shroud upgrade: Boost airflow at low vehicle speeds or idle.
  3. Radiator cleaning / replacement: Ensure core and fins are clear inside and out.
  4. Hydraulic or electric fan clutch: Make sure it engages fully when needed.
  5. Coolant catch and expansion tank: Allows extra fluid volume and better burping of air.


Bottom line: In ambient temperatures above 40 °C, you can expect your cooling system to operate at only about 80 % of its ideal capacity. If there’s any underlying weakness (old hoses, marginal radiator, sticky thermostat), that’s enough to push you into persistent 97 °C+ territory. Upgrading airflow or boosting coolant performance is often the fastest way to restore some breathing room.

3 hours ago, 11osmikrosmhtsos said:

Τελειωσε εχει φλαντζαρει 100% απο χιτωνιο μερια

Αγγλιας?

Καποια στιγμη θα σα μιλησω για τις φλαντζες και τις παρανοησεις...

To BTB την πιανει ακομα και στο πιο αρχικο σταδιο.

2 hours ago, atheatos said:

1) υπερβολικές τριβές 

2) αστοχία στην φλάντζα ή στις βίδες εκ κατασκευής.

3) κακή καύση ή preignition που δημιούργησε την ζημιά στην φλάντζα.

4) κακό σύστημα ψύξης ή παγίδευση αέρα στο καπάκι μην επιτρέποντας να ψυχθεί  σωστά και να πετσικαρει….

Δεν έχω επιμόλυνση λαδιού-αντιψυκτικού, ούτε καπνούς.

Πέρυσι είχε αρχίσει τα πυράκια κι έβαλα 4-5 φορές (1 φορά τον μήνα) πρόσθετο καυσίμου, που έλυνε προσωρινα΄το πρόβλημα...αλλά επειδή υποπτεύομαι πως αυτά τα χημικά μου κατέστρεψαν το σωληνάκι καυσίμου που έγινε σιντριβάνι και πως δεν έπιασα φωτιά, πλέον βάζω μόνο 100άρα βενζίνη και δεν τα ακούω...

Επίσης, Νοέμβρη του 2021, είχε τρυπήσει το ψυγείο (είχα αγοράσει το αμάξι τον Ιούλιο), και μέχρι να το πάρω χαμπάρι άναψε για λίγο φωτάκι της θερμοκρασίας (ευτυχώς ακριβως καθώς στάθμευα)

Από τότε μέχρι άνοιξη του 2024 δεν είχα κανένα θέμα θερμοκρασίας, αλλά μπορεί να έπαιξε ρόλο...

Επίσης η μόνη έγκυρη πληροφορία που μου έδωσε ο προηγούμενος τεχνικός του αυτοκινήτου ήταν ότι είχε γίνει πάλι αλλαγή φλάντζας προ ετών (μπορεί κάπου το 2016 ή 2018), είχαν αλλαχθεί κουζινέτα κτλ....

...είχα πει σε άλλο θέμα πώς με πούλησε το συνεργείο AR που πήγα για τον έλεγχο, ήταν γνωστοί μεταξύ τους οι αλφίστες και τη πλήρωσα εγώ...

...θα μπορούσαν κάλλιστα να είχαν κάνει παπαριά κατά την επισκευή, πχ χρησιμοποιώντας τις ίδιες βίδες κεφαλής, ώστε σταδιακά να προέκυψε πάλι θέμα...

...

Πριν μού δόθηκε μια πρόταση για λάδι, με γνώμονα το κόστος....αν ήταν να κάνω αλλαγές με καλό λάδι, χωρίς περιορισμούς στα οικονομικά, χωρίς να το ξεχειλώνουμε και σε λογικά πλαίσια πάντα, ποιό λάδι θα προτείνατε;

Ravenol; Πχ από αυτά που προτείνει για την 156 στην ιστοσελίδα της, μόνο το TSI είναι 10-40 και το στέλνει με μεταφορικά συνολι΄κα στα <50€ το 5λιτρο.

Απ' ό,τι έχω διαβάσει στα λάδια μπορείς να πας πιο κάτω στο αρχικό νούμερο κ πιο πάνω στο δεύτερο, έστω 5-40 ή 10-60, αλλά όχι 20-40 ή 10-30 ας πούμε...δεν ξέρω τί θα κέρδιζα πηγαίνοντας σε φουλ συνθετικό σ' αυτό το αμάξι.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, anavgous είπε

Ravenol FDS 5w30 
Cyclon Magma Pro FD5 5w30
PETRONAS Syntium 3000 FR 5w30
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30

Αν οχι το ravenol,κοιτα το eneos hyper multi.Ειναι καλο για αυτη την κατηγορια,καλύτερο απο τα αλλα τρία.

Επεξ/σία από katargedon
Δημοσ.
7 ώρες πριν, definitio είπε

  

Πάντα παραφλού συμπληρώνω, μια φορά το μήνα από Min-Max

Στο 90+% της χρήσης δεν βλέπω υψηλές θερμοκρασίες, παρά 2-3C πάνω απ' όσο έβλεπα πριν (κι άλλες φορές όσο πριν-προτού εμφανιστεί το πρόβλημα, και πάλι δικαιολογήσιμα, πχ έπιανε 100-102C όταν πήγαινα σταθερά 160-170χαω σε αυτοκινητόδρομο το καλοκαίρι (το χειμώνα μπορεί να ξεχνάς ότι είχε θέμα) και υποπτευόμουν τον θερμοστάτη (OE MAhle), και μηχανικός της AR στην Πορτογαλία μού είπε ότι με Mahle ειδικά βλέπει κι αυτός θερμοκρασίες 100C (αν και κάνει ~75€ και άλλοι τα μισά)...

Πρέπει να είμαι σε παρατεταμένη ανηφόρα, με συχνό σταμάτα-ξεκίνα και χαμηλή ταχύτητα (κυρίως 2η) και υψηλή εξωτερική θερμοκρασία και με αναμμένο AC για να πιάσει 109C...(κι αυτό μια φορά, πριν το ρεκόρ ήταν 104.9)

...ενώ στην ίδια ακριβώς διαδρομή, χωρίς κίνηση, δεν έγραψε πάνω από 100C, λίγες μέρες μετά...

Αν δεν είχα κάνει το τεστ με τα καυσαέρια στο δοχείο διαστολής, οι τσιμπημένες θερμοκρασίες θα μπορούσαν να αποδοθούν σε συνδυασμό παραγόντων, παρά σε ένα πρόβλημα, πχ
- κάπως καταπονημένο σύστημα ψύξης & ανοχές θερμοστάτη Mahle
- έλλειψη ποδιάς κινητήρα που βοηθάει στη ψύξη κατευθύνοντας τον αέρα εκεί που πρέπει
- κάποια θερμική καταπόνηση των μετάλλων
- ίσως μειωμένη ροή αέρα μέσω ψυγείου AC & ψυγείου νερού
- μείωση της απόδοσης του ψυκτικού κυκλώματος λόγω 35C εξωτερικής θερμοκρασίας (έως κ 20% μειωμένη το καλοκαίρι) *
- λίγο καταπονημένος κομπρέσσορας που αυξάνει το φορτίο κοκ
- aftermarket καπάκι δοχείου διαστολής, με λίγο χαμηλότερη πίεση από αυτή του εργοστασιακού.... 1,2bar νομίζω το πράσινο εργοστασιακό καπάκι, 1bar αυτό το μαύρο...αργότερα, με άλλους κωδικούς κινητήρων το εργοστασιακό καπάκι έγινε μπλε (1,5bar θαρρώ)

..."παλαιότητα" δλδ παρά ακριβώς πρόβλημα...

Ετσι πέρασε από 2 εξειδικευμένα κ πιστοποιημένο συνεργείο, χωρίς "διάγνωση"...βέβαια φαίνεται πως έλειπαν εξειδικευμένα εργαλεία
- ανίχνευσης καυσαερίων στο ψυκτικό κύκλωμα (υπάρχουν πολύ ακριβότερα και πιο αξιόπιστα από αυτό του 50€ου)
- δοκιμής του ψυκτικού κυκλώματος υπό πίεση
- δοκιμή ροής παραφλού για έλεγχο της αντλίας
- ενώ μου είπαν ότι υπάρχει κι εργαλείο/αισθητήρας για έλεγχο της ροής αέρα διαμέσου των ψυγείων

*

  Εμφάνιση κρυμμένου περιεχομένου

High ambient temperatures in the 30–42 °C range are quite challenging for a cooling system that’s designed to reject heat most efficiently when the air around the radiator is much cooler. Here’s how those numbers play out:


1. Reduced Cooling “Headroom”


A radiator’s basic job is to dump engine heat into the passing air. The larger the temperature difference (ΔT) between the hot coolant (≈ 90 °C) and the incoming air, the more heat gets carried away.

  • At 30 °C ambient:
    • ΔT ≈ 90 °C – 30 °C = 60 °C
  • At 42 °C ambient:
    • ΔT ≈ 90 °C – 42 °C = 48 °C


So when it’s 42 °C outside, your radiator only has 80 % of the driving “headroom” it enjoys at 30 °C (48/60 ≈ 0.80). In other words, the same fan and airflow will remove ~20 % less heat at peak ambient temperatures.


2. Effect on Boiling Point and System Pressure


Modern cooling systems run under pressure (e.g. 1.1 bar or 15 psi) to raise the coolant’s boiling point:

  • At 1.1 bar overpressure, a typical ethylene-glycol mix boils at ~ 129 °C.
  • But if the radiator cap or hoses have weakened (from past overheating), they may vent at lower pressure. That yields a lower boil temperature—so your margin for heat soak shrinks further on hot days.

3. Altitude & Air Density


You’re at roughly sea level, so air density is high—good for cooling. However, air density drops about 1 % for every 100 m of elevation gain. Since you’re near sea level, you’re getting the best possible cooling pressure on that front.


4. Cumulative Stress on Components


Sustained operation in 40+ °C heat:

  • Accelerates rubber aging: Hoses and seals become softer or start to collapse internally, cutting flow.
  • Speeds up coolant degradation: Additives break down faster, corrosion inhibitors get used up, and sludge can form sooner.
  • Increases fan and pump load: Electric fans run longer and harder, water pumps circulate more heat—so bearings and clutches see extra wear.

5. Practical Impact


Putting it all together, here’s what you might observe on a hot Greek summer day:

column 1 column 2 column 3

If your system is already marginal (weak fan, slightly clogged radiator, aging hoses), that 15–20 % loss in heat rejection is exactly what can push the engine from “warm” into the 97 °C+ zone—or worse, toward a critical spike.


6. Mitigation Strategies

  1. High-performance coolant: Choose a mix with better heat-transfer additives.
  2. Auxiliary fan or shroud upgrade: Boost airflow at low vehicle speeds or idle.
  3. Radiator cleaning / replacement: Ensure core and fins are clear inside and out.
  4. Hydraulic or electric fan clutch: Make sure it engages fully when needed.
  5. Coolant catch and expansion tank: Allows extra fluid volume and better burping of air.


Bottom line: In ambient temperatures above 40 °C, you can expect your cooling system to operate at only about 80 % of its ideal capacity. If there’s any underlying weakness (old hoses, marginal radiator, sticky thermostat), that’s enough to push you into persistent 97 °C+ territory. Upgrading airflow or boosting coolant performance is often the fastest way to restore some breathing room.

Δεν έχω επιμόλυνση λαδιού-αντιψυκτικού, ούτε καπνούς.

Πέρυσι είχε αρχίσει τα πυράκια κι έβαλα 4-5 φορές (1 φορά τον μήνα) πρόσθετο καυσίμου, που έλυνε προσωρινα΄το πρόβλημα...αλλά επειδή υποπτεύομαι πως αυτά τα χημικά μου κατέστρεψαν το σωληνάκι καυσίμου που έγινε σιντριβάνι και πως δεν έπιασα φωτιά, πλέον βάζω μόνο 100άρα βενζίνη και δεν τα ακούω...

Επίσης, Νοέμβρη του 2021, είχε τρυπήσει το ψυγείο (είχα αγοράσει το αμάξι τον Ιούλιο), και μέχρι να το πάρω χαμπάρι άναψε για λίγο φωτάκι της θερμοκρασίας (ευτυχώς ακριβως καθώς στάθμευα)

Από τότε μέχρι άνοιξη του 2024 δεν είχα κανένα θέμα θερμοκρασίας, αλλά μπορεί να έπαιξε ρόλο...

Επίσης η μόνη έγκυρη πληροφορία που μου έδωσε ο προηγούμενος τεχνικός του αυτοκινήτου ήταν ότι είχε γίνει πάλι αλλαγή φλάντζας προ ετών (μπορεί κάπου το 2016 ή 2018), είχαν αλλαχθεί κουζινέτα κτλ....

...είχα πει σε άλλο θέμα πώς με πούλησε το συνεργείο AR που πήγα για τον έλεγχο, ήταν γνωστοί μεταξύ τους οι αλφίστες και τη πλήρωσα εγώ...

...θα μπορούσαν κάλλιστα να είχαν κάνει παπαριά κατά την επισκευή, πχ χρησιμοποιώντας τις ίδιες βίδες κεφαλής, ώστε σταδιακά να προέκυψε πάλι θέμα...

...

Πριν μού δόθηκε μια πρόταση για λάδι, με γνώμονα το κόστος....αν ήταν να κάνω αλλαγές με καλό λάδι, χωρίς περιορισμούς στα οικονομικά, χωρίς να το ξεχειλώνουμε και σε λογικά πλαίσια πάντα, ποιό λάδι θα προτείνατε;

Ravenol; Πχ από αυτά που προτείνει για την 156 στην ιστοσελίδα της, μόνο το TSI είναι 10-40 και το στέλνει με μεταφορικά συνολι΄κα στα <50€ το 5λιτρο.

Απ' ό,τι έχω διαβάσει στα λάδια μπορείς να πας πιο κάτω στο αρχικό νούμερο κ πιο πάνω στο δεύτερο, έστω 5-40 ή 10-60, αλλά όχι 20-40 ή 10-30 ας πούμε...δεν ξέρω τί θα κέρδιζα πηγαίνοντας σε φουλ συνθετικό σ' αυτό το αμάξι.

Από την στιγμή που υπάρχει δυνατότητα να βάλεις καλύτερο λάδι ,γιατί όχι. Δεν έχει σημασία τι λάδι είναι ακριβώς, στην περίπτωση σου. Δηλαδη ένα οποιοδήποτε φρέσκο λάδι με προδιαγραφες και πιστοποιήσεις να βάλεις ,θα είναι πολύ καλύτερο από το να συμπληρώνεις κάθε τρεις και λίγο λάδι που έχει γίνει σαν βαλβολίνη από τις επικαθισεις και καψίματα . Θα δεις άμεσα διαφορά στην λειτουργία του κινητήρα.

Τωρα αν ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει ξανά επισκευαστεί, πολύ πιθανόν να μην έγινε καλό στρώσιμο. Συνηθως μετά από επισκευή κουζινέτων καλό είναι να μπει ένα λεπτό λάδι μέχρι να γίνει ρονταρισμα στις επιφάνειες των κουζινέτων ώστε να αποκτήσουν τις ανοχές για πιο χοντρό λάδι.

Πάντως ,  βρίσκεσαι καλό δρόμο μιας και ασχολείσαι και καταλαβαίνεις κάποια πράγματα. Δες πως θα πάει με την φλάντζα και μην το αφήνεις πολύ καιρό συμπληρώνοντας λάδι . Μόλις φτάνεις το λίτρο συμπλήρωμα πήγαινε για αλλαγή λαδιών κατευθείαν. Το manual που γράφει max. κατανάλωση λαδιού, είναι παραπλανητικό για μένα .

Δημοσ.

θα τα πουμε ολα στο live περιμενω πρωτα απο ολα των @katargedon να το οργανωσει και να λυσουν τις διαφορες τους με τον @mike15 και μετα να παμε σε διαφορα θεματα με τεχνικο επιτελειο και ερωτησεις κοινου. Ειμαι διαθεσιμος αυτο το ΣΚ και θα προτεινα να γινει ανοιχτο θεμα στο subforum AutoMoto. Το τεχνικο επιτελειο μπορουμε να το ορισουμε μαζι...

  • Haha 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Καλημέρα, επειδή βλέπω ότι δεν τίθεται θέμα διαφήμισης επειδή όλοι προτείνουν λάδια με βάση την εμειρία τους, την επαγγελματική κατάρτιση κ.α. και επειδή ο κύριος λόγος ύπαρξης του forum είναι μαθαίνουμε, τα λάδια που μου πρότεινε το μέλος αθέατος είναι τα παρακάτω

1.https://www.amazon.de/dp/B06Y1436MT?linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&smid=AOLM680XQ3TLP&creativeASIN=B06Y1436MT&tag=geizhals10-21&language=de_DE&th=1

2. https://www.amazon.de/dp/B017XJFYII?linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&smid=AOLM680XQ3TLP&creativeASIN=B017XJFYII&tag=geizhals10-21&language=de_DE&th=1

Επεξ/σία από spirostolios
  • Like 1
Δημοσ.
43 λεπτά πριν, spirostolios είπε

Καλημέρα, επειδή βλέπω ότι δεν τίθεται θέμα διαφήμισης επειδή όλοι προτείνουν λάδια με βάση την εμειρία τους, την επαγγελματική κατάρτιση κ.α. και επειδή ο κύριος λόγος ύπαρξης του forum είναι μαθαίνουμε τα λάδια που μου πρότεινε το μέλος αθέατος είναι τα παρακάτω

1.https://www.amazon.de/dp/B06Y1436MT?linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&smid=AOLM680XQ3TLP&creativeASIN=B06Y1436MT&tag=geizhals10-21&language=de_DE&th=1

2. https://www.amazon.de/dp/B017XJFYII?linkCode=xm2&camp=2025&creative=165953&smid=AOLM680XQ3TLP&creativeASIN=B017XJFYII&tag=geizhals10-21&language=de_DE&th=1

Επειδή χρησιμοποιώ συχνά το Amazon.de για παραγγελίες, δεν θέλω να θεωρηθεί ότι κάνω διαφήμιση του συγκεκριμένου καταστήματος. Τα λάδια είναι ενδεικτικά σε σχέση με τι μπορείς να βρεις πέρα από τα λάδια του lidl. Και τα δύο έχουν πιστοποιηθεί από τους αντίστοιχους οργανισμούς για τις προδιαγραφές τους και είναι σχετικά οικονομικά λάδια , όχι τόσο οικονομικά σαν αυτά του LIDL βέβαια. 
Πάντως χαίρομαι που απαντάς έτσι σε κάποιον , που πέρα από το γεγονός του έκλεισαν το τοπικ ,το έκαναν και ban από το insomnia για τις προσβολές  σε μέλη  σε άλλα τοπικ. 

Δημοσ.
2 hours ago, atheatos said:

Από την στιγμή που υπάρχει δυνατότητα να βάλεις καλύτερο λάδι ,γιατί όχι. Δεν έχει σημασία τι λάδι είναι ακριβώς, στην περίπτωση σου. Δηλαδη ένα οποιοδήποτε φρέσκο λάδι με προδιαγραφες και πιστοποιήσεις να βάλεις ,θα είναι πολύ καλύτερο από το να συμπληρώνεις κάθε τρεις και λίγο λάδι που έχει γίνει σαν βαλβολίνη από τις επικαθισεις και καψίματα . Θα δεις άμεσα διαφορά στην λειτουργία του κινητήρα.

Τωρα αν ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει ξανά επισκευαστεί, πολύ πιθανόν να μην έγινε καλό στρώσιμο. Συνηθως μετά από επισκευή κουζινέτων καλό είναι να μπει ένα λεπτό λάδι μέχρι να γίνει ρονταρισμα στις επιφάνειες των κουζινέτων ώστε να αποκτήσουν τις ανοχές για πιο χοντρό λάδι.

Πάντως ,  βρίσκεσαι καλό δρόμο μιας και ασχολείσαι και καταλαβαίνεις κάποια πράγματα. Δες πως θα πάει με την φλάντζα και μην το αφήνεις πολύ καιρό συμπληρώνοντας λάδι . Μόλις φτάνεις το λίτρο συμπλήρωμα πήγαινε για αλλαγή λαδιών κατευθείαν. Το manual που γράφει max. κατανάλωση λαδιού, είναι παραπλανητικό για μένα .

Πάντως μετά την τελεταία αλλαγή λαδιών από Motul 4100 Turbolight > 4100 Syn-nergy Spec ο κινητήρας είναι πολύ πιο ήσυχος (όχι απλά σε σύγκριση με λάδι 12 μηνών, αλλά και με το Turbolight φρέσκο) .

Εχω κ ένα 5λιτρο Syn-nergy Spec, από το οποίο έχω συμπληρώσει 1-2 φορές, οπότε η επόμενη αλλαγή θα γίνει μ' αυτό για να φύγει από τη μέση.

Αν η αλλαγή γίνεται ανά 6μηνο, χρειάζεται αλλαγή κ το φίλτρο λαδιού οπωσδήποτε + Θα μπορούσε η ενδιάμεση αλλαγή να γίνει και σε βενζινάδικο με την "αντλία" ή καλύτερα να γίνεται πάντα αλλαγή και του φίλτρου και κανονικό άδειασμα του κάρτερ; 

Θα μπορούσα να αγοράσω κάτι τέτοιο για την αλλαγή/συλλογή του λαδιού κι αν όχι μικρές πλαστικές ράμπες για τη διευκόλυνση των εργασιών, υπάρχει κι ένα ξεχασμένο σκάμμα σαν συνεργείου, ειδικά για τέτοιες εργασίες κάτω από το αυτοκίνητο, στο δρόμο προς Ασπροβάλτα που πάμε συχνά εκδρομή όλο το χρόνο

  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, definitio είπε

Αν η αλλαγή γίνεται ανά 6μηνο, χρειάζεται αλλαγή κ το φίλτρο λαδιού οπωσδήποτε + Θα μπορούσε η ενδιάμεση αλλαγή να γίνει και σε βενζινάδικο με την "αντλία" ή καλύτερα να γίνεται πάντα αλλαγή και του φίλτρου και κανονικό άδειασμα του κάρτερ; 

Φίλε μου κάνε την όπως μπορείς , Σίγουρα είναι καλύτερα από το να μην κανεις καθόλου αλλαγή. Εννοειται το ιδανικό είναι ράμπα , άδειασμα από την τάπα και αλλαγή φίλτρου. Αλλά στην ανάγκη για μια γρήγορη αλλαγή και η αντλία κάνει δουλειά.

12 ώρες πριν, anavgous είπε

Καλησπέρα σε όλους. Επιστρέφω με τις ιστορίες του 25χρονου πλέον Ford Focus mk1 1,6, επειδή θα χρειαστεί πολύ πιο γρήγορα αλλαγή (λόγω χιλιομέτρων) από το παραδοσιακό του 1 χρόνου, παρόλο που η Ford λέει 20000 χιλιόμετρα.
Πολλές σελίδες πίσω τα είχαμε πει για τα Ravenol και ομολογώ ότι είχα οριακά καταλήξει. Ωστόσο ξεκίνησα να κοιτάω και λάδια που θα μπορούσα να βρω στην Ελλάδα, για να μη χρειαστεί να φέρω από Γερμανία, και θα ήθελα τις προτάσεις και τις σημειώσεις σας για τα παρακάτω:
Ravenol FDS 5w30 
Cyclon Magma Pro FD5 5w30
PETRONAS Syntium 3000 FR 5w30
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30

Όλα τα παραπάνω έχουν το approval 913D της Ford (και όχι recommendation, όπως τα FO της Ravenol).
Τα λάδια που χρησιμοποιώ αυτή τη στιγμή είναι τα Motorcraft 5w30, για τα οποία δε μπορώ να βρω datasheet για την ευρωπαϊκή σύνθεση, στην αναζήτηση με πετάει απευθείας σε αμερικανικές πηγές, και δεν γνωρίζω κατά πόσο πρόκειται για το ίδιο λάδι. 

Ξένο :

https://www.amazon.de/-/en/Aral-HighTronic-5W-30-Engine-Oil/dp/B0C81582DH/ref=sr_1_1?crid=2VD91T1IWXPML&dib=eyJ2IjoiMSJ9.QiCXYGBToB_DBtbYUCvK40KMJ3ry3qLdG9e-Mlf9UTb84PeYTrTiX_5H6idyHHwugl83TUjuYJLBN5gU_9XqKZxX_A_dyAgF5875LbtUhG4UnNb9nKPahaA9LlEMfUaj2FRzTO5HAgoKQsuKGnuW5DlgmIFDYrQ-mNmHsmUKOJVbwJQt_sIfQ_-GqMJjL21uwqwhv3vZqQVbsywMaxMEFxSASc1pL8i33G9pho5CSXzS9bAtko48uVCmQjZZ-y56JtZDhN8pemLghuq8efY1VzIJEU2B3VEB5Zs5i7KcY6s.P5y6mZWBzCorKR32QG3M0JngvU8YcEO7gHC1YgbvtKE&dib_tag=se&keywords=aral%2Bhightronic%2Bf%2B5w-30&qid=1753346997&sprefix=Aral-HighTronic-F-5W-30%2Caps%2C3510&sr=8-1&th=1

Ντόπιο:

https://www.skroutz.gr/s/6139458/Aral-HighTronic-F-Ladi-Aytokinitou-5W-30-1lt.html#description

Αν το βρεις πουθενά σε μαγαζί , στην Ελλάδα σε καλή τιμή , για μένα είναι μια από τις επιλογές για τον κινητήρα σου.

Επεξ/σία από atheatos
Δημοσ.
12 ώρες πριν, anavgous είπε

Καλησπέρα σε όλους. Επιστρέφω με τις ιστορίες του 25χρονου πλέον Ford Focus mk1 1,6, επειδή θα χρειαστεί πολύ πιο γρήγορα αλλαγή (λόγω χιλιομέτρων) από το παραδοσιακό του 1 χρόνου, παρόλο που η Ford λέει 20000 χιλιόμετρα.
Πολλές σελίδες πίσω τα είχαμε πει για τα Ravenol και ομολογώ ότι είχα οριακά καταλήξει. Ωστόσο ξεκίνησα να κοιτάω και λάδια που θα μπορούσα να βρω στην Ελλάδα, για να μη χρειαστεί να φέρω από Γερμανία, και θα ήθελα τις προτάσεις και τις σημειώσεις σας για τα παρακάτω:
Ravenol FDS 5w30 
Cyclon Magma Pro FD5 5w30
PETRONAS Syntium 3000 FR 5w30
Shell Helix Ultra Professional AF 5W-30

Όλα τα παραπάνω έχουν το approval 913D της Ford (και όχι recommendation, όπως τα FO της Ravenol).
Τα λάδια που χρησιμοποιώ αυτή τη στιγμή είναι τα Motorcraft 5w30, για τα οποία δε μπορώ να βρω datasheet για την ευρωπαϊκή σύνθεση, στην αναζήτηση με πετάει απευθείας σε αμερικανικές πηγές, και δεν γνωρίζω κατά πόσο πρόκειται για το ίδιο λάδι. 

καλα, το recommendation σημαινει οτι δεν εχει πληρωσει τα λεφτα που ζητανε οι εταιρειες για το approval..

δες και το mag1 εδώ 

Δημοσ.

Σε ένα αμάξι σαν το δικό μου, Alfa 156 1.6TS 1999, τί είναι αυτό που πρέπει να κοιτάω κυρίως στις προδιαγραφές;

πχ πέτυχα αυτό το λάδι Texaco Havoline Extra SAE 10w-40 και στη περιγραφή λέει ότι είναι "a high performance high ash and total base number (TBN) semi-synthetic passenger car engine lubricant".

Βέβαια στο τεχνικό φυλλάδιο δεν αναφέρει αυτές τις προδιαγραφές

Screenshot2025-07-24at12-33-49PDSDetailPage_aspx.png.e694d8b1ec50c2b1a4bf901652f4ee6f.png

Σε κάποιο σημείο είχε πάει η κουβέντα στο νήμα σ' αυτό το θέμα, αλλά δεν το κατάλαβα να πω την αλήθεια...νόμιζα ότι ήταν κακό να έχει υψηλή τιμή "στάχτης".

...για το δικό μου αυτοκίνητο ή για αυτοκίνητο έμμεσου ψεκασμού, βενζίνης, ~25ετίας, ποιές είναι οι προδιαγραφές που πρέπει να έχει το λαδι, ιδανικά (πέρα από γενικές εγκρίσεις) ;

Δημοσ.
44 λεπτά πριν, definitio είπε

για αυτοκίνητο έμμεσου ψεκασμού, βενζίνης, ~25ετίας, ποιές είναι οι προδιαγραφές που πρέπει να έχει το λαδι, ιδανικά (πέρα από γενικές εγκρίσεις) ;

Επειδή και εγώ έχω αυτοκίνητο 25 ετιας, θα σου πω μόνο το εξής . Οι προδιαγραφές   καυσίμων και λαδιού έχουν αλλάξει , ειδικά τα τελευταία χρόνια . Ευτυχώς παραμένουν συμβατές με τους κινητήρες τεχνολογιας του 2000, μιας  και ακόμα καινούργια αυτοκίνητα φτιάχνονται με τους ίδιους σχεδόν τύπου   κινητήρες  με τότε.(έμμεσου ψεκασμού , κτλ). Τα λάδια έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ ,με καινούργια τεστ και πιστοποιήσεις που βελτιώνουν κατά πολύ την συμπεριφορά. Νέες συνθέσεις και καινούργια πρόσθετα , που ενισχύουν την προστασία του κινητήρα ,  πέρα των κλασικών χαρακτηριστικών του λαδιού, για παράδειγμα πρόσθετα που μετριάζουν το φαινόμενο του LSPI που προκαλείτε από το λάδι που καίγεται στο κύλινδρο κ.α.  Δεν μπορώ εγώ τουλάχιστον να πω , ότι δεν θα βάλω ένα καινούργιο λάδι, επειδή δεν έχει τις ίδιες προδιαγραφές με το λάδι που υπήρχε όταν φτιάχτηκε ο κινητήρας , αλλά κοιτάω τουλάχιστον να είναι όσο μπορώ συμβατές. 
Δεν ξέρω για το συγκεκριμένο κινητήρα του δικού σου αυτοκινήτου , τι ταιριάζει καλύτερα ως προδιαγραφή αν αυτή η προδιαγραφή δεν υπάρχει στο εμπόριο πια ή έχει αντικατασταθεί με άλλη. Περίμενε να σου πουν αυτοί που ακολουθούν τις εξελίξεις , ποια λάδια κάνουν για τον κινητήρα σου , αλλά αμφιβάλλω ότι θα σου πουν κάποιο λάδι που πάει μόνο στο δικό σου και δεν είναι καλό για όλα τα αυτοκίνητα με αντίστοιχους κινητήρες , νέους ή παλιούς.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
23 minutes ago, atheatos said:

Επειδή και εγώ έχω αυτοκίνητο 25 ετιας, θα σου πω μόνο το εξής . Οι προδιαγραφές   καυσίμων και λαδιού έχουν αλλάξει , ειδικά τα τελευταία χρόνια . Ευτυχώς παραμένουν συμβατές με τους κινητήρες τεχνολογιας του 2000, μιας  και ακόμα καινούργια αυτοκίνητα φτιάχνονται με τους ίδιους σχεδόν τύπου   κινητήρες  με τότε.(έμμεσου ψεκασμού , κτλ). Τα λάδια έχουν βελτιωθεί πάρα πολύ ,με καινούργια τεστ και πιστοποιήσεις που βελτιώνουν κατά πολύ την συμπεριφορά. Νέες συνθέσεις και καινούργια πρόσθετα , που ενισχύουν την προστασία του κινητήρα ,  πέρα των κλασικών χαρακτηριστικών του λαδιού, για παράδειγμα πρόσθετα που μετριάζουν το φαινόμενο του LSPI που προκαλείτε από το λάδι που καίγεται στο κύλινδρο κ.α.  Δεν μπορώ εγώ τουλάχιστον να πω , ότι δεν θα βάλω ένα καινούργιο λάδι, επειδή δεν έχει τις ίδιες προδιαγραφές με το λάδι που υπήρχε όταν φτιάχτηκε ο κινητήρας , αλλά κοιτάω τουλάχιστον να είναι όσο μπορώ συμβατές. 
Δεν ξέρω για το συγκεκριμένο κινητήρα του δικού σου αυτοκινήτου , τι ταιριάζει καλύτερα ως προδιαγραφή αν αυτή η προδιαγραφή δεν υπάρχει στο εμπόριο πια ή έχει αντικατασταθεί με άλλη. Περίμενε να σου πουν αυτοί που ακολουθούν τις εξελίξεις , ποια λάδια κάνουν για τον κινητήρα σου , αλλά αμφιβάλλω ότι θα σου πουν κάποιο λάδι που πάει μόνο στο δικό σου και δεν είναι καλό για όλα τα αυτοκίνητα με αντίστοιχους κινητήρες , νέους ή παλιούς.

Δεν περιμένω απάντηση απόλυτα εξειδικευμένη στο δικό μου αυτοκίνητο ή απάντηση για λάδι.

...ρώτησα περί των μετρήσεων που είναι πιο σημαντικές για παλιό μοτέρ έμμεσου ψεκασμού...πχ περιεκτικότητα σε "στάχτη" που διαφημιζεται από το Texaco ως κάτι θεμιτό, ενώ μπορεί κάποιος να το θεωρούσε μειονέκτημα
...ή κάποια όρια σε αυτές τις μετρήσεις πάνω ή κάτω από τα οποία κάποιο λάδι θα ήταν προτιμητέο ή μη, για να κρίνω μόνος μου.

Πχ σε κάποια σελίδα νωρίτερα γινόταν λόγος για προτίμηση λαδιών με visc. ~15*, ένα φάσμα τιμών HTHS...

Κάτι μπορεί να ισχύει για πιο καινούρια αυτοκίνητα, τουρμπάτα κοκ κι όχι για παλιότερα ατμοσφαιρικά έμμεσου ψεκασμού.

Επεξ/σία από definitio
Δημοσ.
6 λεπτά πριν, definitio είπε

όχι για παλιότερα ατμοσφαιρικά έμμεσου ψεκασμού.

Πάντως λίγο δύσκολο μου φαίνεται να έχουν φτιαχτεί μόνο λάδια για τους συγκεκριμένους κινητήρες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και μετρήσεις. Μιας και ακόμα φτιάχνονται κινητήρες ατμοσφαιρικοί έμμεσου ψεκασμού  και μερικές φορές και χειρότεροι από αυτούς των παλαιοτερων. 
Οι μετρήσεις που είναι σημαντικές για παλαιό μοτέρ γιατί να μην σημαντικές και για το αντίστοιχο νέο μοτέρ? Πιστεύεις ότι το καινούργιο ατμοσφαιρικό μοτέρ είναι καλύτερο και δεν καίει λάδια ? 
Τελος παντων , την άποψη μου την είπα …..

Δημοσ.
31 minutes ago, atheatos said:

Πάντως λίγο δύσκολο μου φαίνεται να έχουν φτιαχτεί μόνο λάδια για τους συγκεκριμένους κινητήρες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά και μετρήσεις. Μιας και ακόμα φτιάχνονται κινητήρες ατμοσφαιρικοί έμμεσου ψεκασμού  και μερικές φορές και χειρότεροι από αυτούς των παλαιοτερων. 
Οι μετρήσεις που είναι σημαντικές για παλαιό μοτέρ γιατί να μην σημαντικές και για το αντίστοιχο νέο μοτέρ? Πιστεύεις ότι το καινούργιο ατμοσφαιρικό μοτέρ είναι καλύτερο και δεν καίει λάδια ? 
Τελος παντων , την άποψη μου την είπα …..

Γιατί το εξειδικεύεις τόσο πολύ;

Δεν είπα ότι υπάρχουν ή πρέπει να υπάρχουν λάδια ΜΟΝΟ για τέτοιους κινητήρες...αλλά λάδια που - βάσει συγκεκριμένων χαρακτηριστικών - μπορεί να ταιριάζουν περισσότερο...ή/και δεδομένου ότι είναι κάποιας ηλικίας το αμάξι (φθορές, ανοχές κοκ), μπορεί με κάποια λάδια να αυξηθεί η κατανάλωση και με άλλα να μειωθεί.

Πχ συγκεκριμένα, δεδομένου ότι η Texaco το ανέφερε ως πλεονέκτημα πριν, να αποφεύγω ή να ψάχνω για λα΄δια με υψηλότερο ποσοστό "στάχτης" και σε τί φάσμα να τα προτιμώ/αποφεύγω;

Αν έψαχνα ακριβώς για το δικό μου μοτέρ, θα μιλούσαμε για τον μεταβλητό χρονισμού, την ανεπίστροφη βαλβίδα που μπήκε σε υστερες εκδόσεις του μοτέρ για να κρατάει το λάδι ψηλά στο καπάκι (και κάποιοι έκαναν μόντα για να τη βάλουν σε παλιότερα), θέματα με τα ωστήρια που είχε κοκ...δεν το ψάχνω τόσο συγκεκριμένα για να βρω ΤΟ λαδι για την 156...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...