Super Moderators billdanos Δημοσ. 9 Απριλίου Super Moderators Δημοσ. 9 Απριλίου 5 ώρες πριν, geopro είπε Συνοπτικά αυτό που συνέβη είναι το εξής: Μετά από μίας βδομάδας χρήση σε Mac mini M4 έκανα επαναφορά σε εργοστασιακή κατάσταση προκειμένου να το δώσω στην κόρη μου. Έγινε διαγραφή όλων των περιεχομένων και ρυθμίσεων (Erase all contents and settings) Εν συνεχεία το μηχάνημα δεν έκανε boot και αναβοσβηνε σε χρώμα πορτοκαλί το led. Προς αναζήτηση λύσης απευθύνθηκα στην document . Παρότι η συσκευή ήταν μόλις μίας βδομάδας πληροφορήθηκα με έκπληξη ότι αν χρειαστεί επαναφορά firmware (revive or restore firmware) υπάρχει χρέωση 50€ Σε τηλεφωνική επικοινωνία με την κυρία της document η οποία ούτε αγενής ήταν ούτε επιθετική (θα την χαρακτήριζα δυναμική) μου είπε ότι ίσως ευθύνεται κάποιο περιφερειακό όπως third party ποντίκι ή πληκτρολόγιο. Της υπενθύμισα ότι αυτό δεν μπορεί να ισχύει. Στην συντριπτική πλειοψηφία τα third party πληκτρολόγια και ποντίκια είναι συμβατά.Άλλωστε το μότο της apple για τά Mac mini ήταν BYODKM , bring your own display, keyboard and mouse. Με ρωτούσε ακόμη αν χρησιμοποίησα αντάπτορες (λες και θά μπορούσα να τους αποφύγω την στιγμή που το Mac mini M4 δεν διαθέτει θύρες usb A) Χωρίς δεύτερη σκέψη ακύρωσα το ραντεβού και προχώρησα μονάχος (με οδηγό την πολύτιμη βοήθεια του φόρουμ) Θα περίμενα από την apple καλύτερη συμπεριφορά. Αντί να συνδράμει τον πελάτη ο οποίος βρίσκεται σε δύσκολη θέση και προβληματίζεται αν μπορεί να βασιστεί πλέον στο μηχάνημα που μόλις αγόρασε ,αντί αυτού του απλώνει το χέρι και ζητάει λεφτά. Δεν αμφιβάλλω ότι οι κάθε λογής Apple Authorized Reseller και Apple Authorised Service Provider έχουν λόγο ύπαρξης και εκεί απευθύνονται κυρίως οι επαγγελματίες που βασίζονται σε apple και πληρώνουν αδρά για να έχουν support. Για αυτούς τα έξοδα support είναι κομμάτι της επιχείρησης τους. Για τους απλούς πελάτες όμως δεν θα το συνιστούσα. Ειδικά δε οι ινσομνιακς να μην περνούν ούτε απέξω, ειδικά όταν πρόκειται για εκτός εγγύησης. Αλλά και εντός εγγύησης να ειναι πάλι χρήματα ζητούν. Τί τους εμποδίζει να χρεώνουν το πενηντάρι όταν μαζί με την επισκευή hardware (εντός εγγύησης) σου πουν ότι περάσαμε και software ? Δεν έχει να κάνει με την όποια document η περίπτωσή σου. Αν δεις στους όρους της apple, τέτοια θέματα σαν και το δικό σου τα "χρεώνει" σαν ευθύνη του χρήστη και τα εξαιρεί από την εγγύηση... Σου λέει "δεν χάλασε από κατασκευαστικό λάθος αλλά κάτι πήγε στραβά την ώρα που έκανες κάτι". Σου δείχνει πως να το διορθώσεις αλλά αν δεν θες η δεν μπορείς στο κάνουν και αυτοί αλλά με το αζημιωτο. Τα 50 ευρώ δεν ακούγονται υπερβολικά μιας και τόσο θα σου κόστιζε να πας ένα μηχανημα κάπου για να σου περάσουν τα windows η ακόμη και για να φωνάξεις κάποιον σπίτι για να σου ...ρυθμίσει την τηλεόραση που μόλις αγόρασες... Όλες αυτές οι καταστάσεις όμως έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: μπορείς να τις κάνεις και μόνος σου αν ασχοληθείς λίγο παραπάνω. Τα πιστοποιημένα από την Apple επισκευαστικά Κέντρα ελέγχονται συνεχώς από την Apple για τις υπηρεσίες που προσφέρουν και δεν μπορούν πάντα να κάνουν "τα στραβά μάτια" (αν και το κάνουν αρκετές φορές κρίνοντας από προσωπική εμπειρία). Αν είσαι ψειρας με τις συσκευές σου και θέλεις ακόμη και όταν τις πας για "ξεκοιλιασμα" να τις πάρεις πίσω όπως τις πήγες, πας στα επίσημα κέντρα γνωρίζοντας πως θα πληρώσεις περισσότερα αν χρειαστεί. Αν δε σε νοιάζει, έχεις και την επιλογή να πας σε τοπικό κατάστημα της γειτονιάς σου! Δεν έχω μετοχές στην Document αλλά τους γνωρίζω εδώ και δεκαετίες και εμπιστεύομαι το service τους όταν χρειαστει. Κάποιες φορές εντός εγγύησης και κάποιες εκτός. Η "δυναμική" κυρία στην οποία αναφέρεσαι, αν ακούσεις αυτά που ακούει καθε φορά θα καταλάβεις πως αυτός είναι ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης ώστε να σε καταλάβει απόλυτα και ο άλλος. Έχει τύχει μερικές φορές να ακούσω συνομιλίες όσο περίμενα εκεί, που θα ήθελα να πάρω εγώ το τηλέφωνο και να ...το κλείσω στα μούτρα του καλούντα (για αυτό και δεν θα μπορούσα ποτέ να κάνω αυτή τη δουλειά)!
geopro Δημοσ. 10 Απριλίου Μέλος Δημοσ. 10 Απριλίου (επεξεργασμένο) 23 ώρες πριν, billdanos είπε Δεν έχει να κάνει με την όποια document η περίπτωσή σου. Αν δεις στους όρους της apple, τέτοια θέματα σαν και το δικό σου τα "χρεώνει" σαν ευθύνη του χρήστη και τα εξαιρεί από την εγγύηση... Σου λέει "δεν χάλασε από κατασκευαστικό λάθος αλλά κάτι πήγε στραβά την ώρα που έκανες κάτι". Σου δείχνει πως να το διορθώσεις αλλά αν δεν θες η δεν μπορείς στο κάνουν και αυτοί αλλά με το αζημιωτο. Αυτό ακριβώς είναι το σκεπτικό της apple. Σου λένε ότι αυτό που συνέβη είναι στην ζώνη ευθύνης του πελάτη. Ο καθένας μας ας βγάλει τα συμπεράσματά του. Τώρα όσον αφορά στο σκέλος του τί πήγε στραβά.: Μπορεί μια συνηθισμένη και by the book διαγραφή όλων των περιεχομένων και ρυθμίσεων (Erase all contents and settings) να οδηγήσει σε αυτό που συνέβη ; Κατηγορηματικά σας δηλώνω ότι το έχω κάνει δεκάδες φορές και σε καμία περίπτωση δεν είχα ποτέ πρόβλημα και ούτε τράβηξα το καλώδιο τροφοδοσίας κατά την διαδικασία. Και κάτι ακόμα: Παρατήρησα ότι ο δίσκος ssd έχει αλλάξει έκδοση firmware. Συνηθίζω σε όλα τα μηχανήματα να κρατάω ιστορικό s.m.a.r.t. report μέσω του disk drill. Πριν το συμβάν είχε άλλη έκδοση firmware ο ssd , μετά άλλαξε.Επιπρόσθετα άλλαξε και το πλήθος των τόμων. Πριν το συμβάν ο ssd είχε συνολικά 9 τόμους και μετά είχε 8 τόμους. Λείπει κάτι ; Επεξ/σία 10 Απριλίου από geopro 1
J0hn82 Δημοσ. 11 Απριλίου Δημοσ. 11 Απριλίου Γενικά, εγγύηση παρέχεται μόνο στο hardware. Στα λογισμικά υπάρχει ΑΠΟΠΟΙΗΣΗ ευθύνης του κατασκευαστή τους, και παρέχεται μόνο υποστήριξη σε διάφορες μορφές όπως updates, και επι πληρωμή υποστήριξη του χρήστη. Δεν είναι μόνο η Apple, και Dell Precision να ψωνίσεις αύριο, και server ή άλλης τέτοιας κατηγορίας υλικό να πάρεις δεκάδων χιλιάδων ευρώ, η ουσία των όρων είναι αυτή… Ευθύνη του χρήστη είναι να περιορίσει τυχόν ζημιά, λαμβάνοντας τα μέτρα του (από το πιο απλό που είναι τα backup μέχρι σύνθετες τεχνολογικές λύσεις βάζοντας αναλόγως το χέρι στην τσέπη και φυσικά διαδικασίες…). Shit happens δυστυχώς… Το τι συμβαίνει κάτω από το καπό μόνο η Apple ξέρει. Εγώ υποθέτω ότι μπορεί να πετάει το κλειδί κρυπτογράφησης του data volume αχρηστεύοντας το περιεχόμενο και να ξαναφτιάχνει το data volume και νέα firmlinks. Αν κάποιος μπορεί να γνωρίζει κάτι αυτός είναι ο Howard Oekley που γράφει στο MacWorld. Αν έχεις κουράγιο να το ψάξεις δες το blog του: https://eclecticlight.co/2023/07/07/when-to-revive-or-restore-in-dfu-mode/ Firmware updates γίνονται συνήθως κατά την εγκατάσταση νέας έκδοσης του macOS. Μπορεί να έγινε και τώρα με τη διαδικασία του restore. 1
geopro Δημοσ. 14 Απριλίου Μέλος Δημοσ. 14 Απριλίου Μετά το "στραβόπάτημα" και την επαναφορά firmware πρέπει να αποκατασταθεί και η αίσθηση ότι όλα βαίνουν καλώς. Υπάρχει κάποιος τρόπος εκτός των γνωστών διαγνωστικών (command+d) ? Υπάρχει και το time machine ,δε λέω, το οποίο θα δώσει σιγουριά αλλά λόγω ότι η αξιοπιστία του μηχανήματος έχει τρωθεί, στα μάτια τα δικά μου, πώς θα μπορούσαν να διεξαχθούν κάπως πιο εκτενή διαγνωστικά ; Εντάξει, το καταλαβαίνω ότι σε επίπεδο software η πολιτική της apple είναι η αποποίηση ευθύνης αλλά τουλάχιστον σε επίπεδο hardware προβλέπεται διαγνωστικό support εντός εγγύησης ;
ksessalonikios Δημοσ. 23 Απριλίου Δημοσ. 23 Απριλίου ρε παιδιά είναι δυνατόν για να κάνει καποιος ένα απλό restore σε Mac mini να χρειάζεται να έχει καβάτζα 2ο Mac; Έκανα εχθές πρώτη φορά restore στο Mac mini m4 κι έφαγα πορτοκαλί λεντάκι. Ευτυχώς το επανέφερα με το hackintosh σύστημα που έχω, αν και μου έκανε 1-2 κουλά μέχρι να πετύχει, αλλά είναι δυνατόν να φοβάσαι να κάνεις restore μην μπεις σε μπελάδες; Και ξέρει κάποιος ποιος είναι ο λόγος που το παθαίνει;
J0hn82 Δημοσ. 23 Απριλίου Δημοσ. 23 Απριλίου Bug. Ενημερώστε για την κακή εμπειρία σας εδώ: https://www.apple.com/feedback/ Restore γιατί έπρεπε να γίνει;
ksessalonikios Δημοσ. 23 Απριλίου Δημοσ. 23 Απριλίου 5 λεπτά πριν, J0hn82 είπε Restore γιατί έπρεπε να γίνει; Δεν έκατσε καλά το Time Machine backup που είχα, δεν λειτουργούσε το continuity, handoff, homekit κι αποφάσισα να το στήσω από την αρχή
J0hn82 Δημοσ. 23 Απριλίου Δημοσ. 23 Απριλίου Τέτοιες τακτικές για troubleshooting δεν έχουν ιδιαίτερο νόημα πια καθώς η εγκατάσταση του λειτουργικού δεν μπορεί να χαλάσει, βρίσκεται σε read only volume. Είναι το τελευταίο που θα πρέπει να προσπαθήσει κανείς αλλά η αλήθεια είναι ότι δεν βρίσκεις εύκολα κάποιον οδηγό που να εξηγεί τις σύγχρονες λογικές για να λύσεις το κάθε πρόβλημα…
bilt128 Δημοσ. 24 Απριλίου Δημοσ. 24 Απριλίου Την πάτησα κι εγώ με erase all settings σε Mac mini M4 και πορτοκαλί λαμπάκι.. Τελικά δεν είναι ασυνήθιστο πρόβλημα, το κακό είναι ότι δεν έχω διαθέσιμο άλλο Mac για restore.. Έχει δοκιμάσει κανείς αυτή τη λύση?
geopro Δημοσ. 28 Απριλίου Μέλος Δημοσ. 28 Απριλίου Στις 24/4/2025 στις 7:46 ΜΜ, bilt128 είπε Την πάτησα κι εγώ με erase all settings σε Mac mini M4 και πορτοκαλί λαμπάκι.. Τελικά δεν είναι ασυνήθιστο πρόβλημα, το κακό είναι ότι δεν έχω διαθέσιμο άλλο Mac για restore.. Έχει δοκιμάσει κανείς αυτή τη λύση? Στις 23/4/2025 στις 9:03 ΠΜ, ksessalonikios είπε ρε παιδιά είναι δυνατόν για να κάνει καποιος ένα απλό restore σε Mac mini να χρειάζεται να έχει καβάτζα 2ο Mac; Έκανα εχθές πρώτη φορά restore στο Mac mini m4 κι έφαγα πορτοκαλί λεντάκι. Ευτυχώς το επανέφερα με το hackintosh σύστημα που έχω, αν και μου έκανε 1-2 κουλά μέχρι να πετύχει, αλλά είναι δυνατόν να φοβάσαι να κάνεις restore μην μπεις σε μπελάδες; Και ξέρει κάποιος ποιος είναι ο λόγος που το παθαίνει; Τελικά είναι bug και δεν συνέβη μόνο σε μένα. Τουλάχιστον ξέρετε τι πρέπει να κάνετε. Εντάξει το να έχουμε δεύτερο mac (και μάλιστα με os 14 και πάνω) δεν είναι και εύκολο πράγμα. Ίσως κάποιος γνωστός προθυμοποιηθεί να εξυπηρετήσει. Αν βολεύει στείλτε μου pm μήπως ταιριάξει να βοηθήσω . Πάντως είναι απογοητευτική εμπειρία να κάνεις μία απλή by the book διαγραφή όλων των περιεχομένων και ρυθμίσεων (Erase all contents and settings) και να σου πεθαίνει το Mac Πιο πολύ ξενέρωσα με την στάση της document βέβαια.
ksessalonikios Δημοσ. 28 Απριλίου Δημοσ. 28 Απριλίου εγώ παντός αν χρειαστεί να κάνω ξανα restore θα παω μέσω recovery mode. Το θέμα ειναι μην συμβει σε αναβαθμιση λειτουργικου γιατι εχω διαβάσει σε μερικους εχει βγάλει πορτοκαλί λεντάκι υστερα απο update. Ευτυχως σε ενα update που εκανα τα πραγματα εξελίχθηκαν φυσιολογικά.
kostasbm Δημοσ. 28 Απριλίου Δημοσ. 28 Απριλίου σε οποίο καταστήμα τους έχω μπει Αυστραλία η εξυπηρέτηση σε προβλήματα software kai hardware ηταν υποδειγματικη ας ελπίσουμε ότι κάποια στιγμή θα έχουμε και 'μείς στην Ελλάδα Apple Store
bilt128 Δημοσ. 28 Απριλίου Δημοσ. 28 Απριλίου Τελικά η λύση με το vmware στα windows δε δούλεψε. Aν και κατάφερα να εγκαταστήσω Monterey και Sequoia, δεν αναγνώριζαν το Mac mini σε DFU mode.. Κατάφερα να κάνω restore με Mac φίλου, πιστεύω τη ζημιά την έκανε ένα usb ανταπτοράκι από usb-a σε usb-c που είχα αφήσει συνδεδεμένο..
mathewgx Δημοσ. 28 Απριλίου Δημοσ. 28 Απριλίου 52 minutes ago, bilt128 said: Τελικά η λύση με το vmware στα windows δε δούλεψε. Aν και κατάφερα να εγκαταστήσω Monterey και Sequoia, δεν αναγνώριζαν το Mac mini σε DFU mode.. Κατάφερα να κάνω restore με Mac φίλου, πιστεύω τη ζημιά την έκανε ένα usb ανταπτοράκι από usb-a σε usb-c που είχα αφήσει συνδεδεμένο.. Φτιάξε dual boot, windows και hackintosh. Έτσι θα έχεις πάντα ένα 2ο macbook αν ξαναχρειαστείς dfu.
geopro Δημοσ. 28 Απριλίου Μέλος Δημοσ. 28 Απριλίου (επεξεργασμένο) 3 ώρες πριν, bilt128 είπε Κατάφερα να κάνω restore με Mac φίλου, πιστεύω τη ζημιά την έκανε ένα usb ανταπτοράκι από usb-a σε usb-c που είχα αφήσει συνδεδεμένο.. Και μένα με απασχολεί τι είναι αυτό που «προκάλεσε» αυτό το bootloop έτσι ώστε να το έχω κατά νου. Το ενδεχόμενο του ότι ένας αντάπτορας να πανικόβαλε το mac ας το εξετάσουμε, αν και είναι τραβηγμένο. Πάντως μετά το firmware revival θέλησα να μπω σε diagnostics και του άφησα πάνω από ένα αντάπτορα για το ενσύρματο ποντίκι & ενσύρματο πληκτρολόγιο και δεν αντιμετώπισα πρόβλημα. Επεξ/σία 28 Απριλίου από geopro
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα