Προς το περιεχόμενο

Matte vs Glossy - rtings


Μετάβαση στην απάντηση Απαντήθηκε από akoinonitos,

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αδελφέ@akoinonitos εσύ που την έχεις και glossy (καθρέφτης, με αντανακλάσεις που βλέπεις μέσα στην οθόνη) αλλά και qd-oled που ανεβάζει αρκετά παραπάνω το black level (σε σχέση με τα WOLED) ακόμα και με ελάχιστο φωτισμό μπροστά από την οθόνη, τι λες για την νέα μεθοδολογία του rtings;

Αν ήταν WOLED με γυαλιστερό (glossy) φινίρισμα, τουλάχιστον δεν θα ανέβαζε τόσο το επίπεδο του μαύρου. Αυτός είναι και ένας επιπλέον λόγος που τα WOLED panels θεωρούνται προτιμότερα για χρήση σε περιβάλλοντα με ελεγχόμενο φωτισμό — πέρα από τα απολύτως σκοτεινά δωμάτια (bat cave), όπου και οι δύο τύποι πάνελ αποδίδουν ιδανικά.

Τα ματ φινιρίσματα, από την άλλη, δημιουργούν άλλα προβλήματα, κυρίως με τη μείωση του contrast.

Η ιδανική λύση για μόνιτορ, που χρησιμοποιούμε όλες τις ώρες τις ημέρας, φαίνεται να είναι τα semi-glossy panels, που εξομαλύνουν τις έντονα ενοχλητικές αντανάκλασεις των glossy αλλά διατηρούν και το contrast, τόσο σε χώρους με ελεγχόμενο φωτισμό όσο και σε πιο φωτεινά περιβάλλοντα, όπως ένα τυπικό γραφείο.

Επεξ/σία από prefuse
  • Λύση
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, prefuse είπε

Αδελφέ@akoinonitos εσύ που την έχεις και glossy (καθρέφτης, με αντανακλάσεις που βλέπεις μέσα στην οθόνη) αλλά και qd-oled που ανεβάζει αρκετά παραπάνω το black level (σε σχέση με τα WOLED) ακόμα και με ελάχιστο φωτισμό μπροστά από την οθόνη, τι λες για την νέα μεθοδολογία του rtings;

Αν ήταν WOLED με γυαλιστερό (glossy) φινίρισμα, τουλάχιστον δεν θα ανέβαζε τόσο το επίπεδο του μαύρου. Αυτός είναι και ένας επιπλέον λόγος που τα WOLED panels θεωρούνται προτιμότερα για χρήση σε περιβάλλοντα με ελεγχόμενο φωτισμό — πέρα από τα απολύτως σκοτεινά δωμάτια (bat cave), όπου και οι δύο τύποι πάνελ αποδίδουν ιδανικά.

Τα ματ φινιρίσματα, από την άλλη, δημιουργούν άλλα προβλήματα, κυρίως με τη μείωση του contrast.

Η ιδανική λύση για μόνιτορ, που χρησιμοποιούμε όλες τις ώρες τις ημέρας, φαίνεται να είναι τα semi-glossy panels, που εξομαλύνουν τις έντονα ενοχλητικές αντανάκλασεις των glossy αλλά διατηρούν και το contrast, τόσο σε χώρους με ελεγχόμενο φωτισμό όσο και σε πιο φωτεινά περιβάλλοντα, όπως ένα τυπικό γραφείο.

Semi glossy ειναι ρε δεν ειναι glossy το δικο μου εχεις φαγωθει :P

Για να εχει καποιος αποψη πρεπει να τα εχει δει ολα στο ιδιο χωρο ,glossy oled μονιτορ δεν εχω δει ,περα απο τις tv αλλα οχι στο χωρο μου οποτε δεν εχω αντικειμενικη αποψη. Tο matte ειπαμε ,δεν κανει εκτος αν ειναι εισαι με τερμα σκοταδι.

Τωρα το rtings εστιαζει στις τηλεορασεις , δεν νομιζω οτι τα μονιτορ εχουν το ιδιο φινιρισμα , ακομα και το woled glossy τις asus δεν ειναι σαν μια c ,εχει διαφορες. 

Επεξ/σία από akoinonitos
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, akoinonitos said:

Το matte ειπαμε ,δεν κανει εκτος αν ειναι εισαι με τερμα σκοταδι.

Σωστές οι παρατηρήσεις σου. 

Το matte για ποιες συνθήκες είπαμε ότι είναι; 😛

Spoiler

The matte coating on TVs serves several key purposes, primarily aimed at enhancing viewing comfort in various environments:

1. **Reducing Glare and Reflections**:
   - The matte finish diffuses ambient light (from windows, lamps, etc.), scattering reflections rather than allowing them to form sharp glares. This makes the screen easier to view in brightly lit rooms, reducing eye strain caused by competing light sources.

2. **Minimizing Fingerprints and Smudges**:
   - Matte surfaces are less prone to showing fingerprints and smudges compared to glossy screens, simplifying maintenance and keeping the display cleaner in appearance.

3. **Balancing Image Quality for Bright Environments**:
   - While glossy screens often deliver deeper blacks and more vibrant colors (ideal for dark rooms), matte coatings prioritize usability in well-lit spaces. The trade-off is a slight reduction in contrast and color saturation, which is less noticeable under ambient light.

4. **Consistent Viewing Angles**:
   - The anti-glare properties can help maintain image consistency across wider viewing angles, though this depends on the panel technology (e.g., IPS vs. VA).

**Use Cases**:
- Matte coatings are ideal for living rooms, offices, or any space with uncontrolled lighting. Glossy screens, conversely, are preferred in dark home theaters where maximizing contrast and color is critical.

In essence, matte coatings optimize TVs for practicality in everyday, bright environments by prioritizing glare reduction over absolute image fidelity.

Θα σε βάλω όμως Mark as a Solution γιατί τα γράφεις ωραία και τρως καλαμάκια. Πλέον χάρτινα οικολογικά;

1 hour ago, akoinonitos said:

Semi glossy ειναι

Άρα έχεις την ιδανική παναθεμα σε.

Επεξ/σία από prefuse
  • Haha 1
Δημοσ.
27 minutes ago, akoinonitos said:

@prefuse

1)  δεν εχω ιδεα 

2) δεν το εχω δοκιμασει οποτε δεν μπορω να σου απαντησω. 

 

2) δοκιμασε το και ενημέρωσε. βαλε ενα πρωι μια ταινια/game σε SDR και μετα σε HDR και γραψε εντυπωσεις.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αδελφέ akoinonitos τι έγινε; Καλά τα λέει στο 18:30;

Ότι σε σκοτεινό περιβάλλον είτε matt, είτε glossy το ίδιο και το αυτό;

Τι λέει ρε ο κινεζικής κατασκευής τραχανοντολμάς; 😛

 

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 12/4/2025 στις 8:33 ΜΜ, prefuse είπε

Αδελφέ akoinonitos τι έγινε; Καλά τα λέει στο 18:30;

Ότι σε σκοτεινό περιβάλλον είτε matt, είτε glossy το ίδιο και το αυτό;

Τι λέει ρε ο κινεζικής κατασκευής τραχανοντολμάς; 😛

 

Σε τερμα σκοταδι ναι δεν εχουν διαφορα ,οταν ειχα και το xiaomi νυχτα με κλειστο φως δεν εβλεπες διαφορα. 

Επεξ/σία από akoinonitos
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
15 hours ago, akoinonitos said:

Σε τερμα σκοταδι ναι δεν εχουν διαφορα ,οταν ειχα και το xiaomi νυχτα με κλειστο φως δεν εβλεπες διαφορα. 

Άρα τι μας "ζαλίζες" με τα glossy ρε, αφού στο σκατάδι είναι ίδια και την μέρα με έντονο φως, τα qdoled είναι σχεδόν απαγορευτικά και σίγουρα απογοητευτικά σε απόδοση λόγο raising black που μωβιζουν.

Κρίμα πάντως (και ας είναι ο νο1 σε πωλήσεις, άλλο η ποιότητα άλλο τα κέρδη και το μάρκετινγκ) η Samsung χάνει από τα αποδυτήρια για όσους ενδιαφέρονται για ποιότητα και ακρίβεια, λόγο μη υποστήριξης 3D LUT και Dolby vision επειδή θέλουν να προωθήσουν το δικό τους HDR10+ καθώς και το σχεδόν πάντα μέτριο calibration και video processing. Οπότε όποιος αναζητεί ποιότητα, ακρίβεια και qd-oled πάει σε Sony που δίνει βάση στα παραπάνω και τα κάνει σαφώς καλύτερα αλλά και η Sony δεν υποστηρίζει 3d LUT. 

Σύμφωνα με το παρακάτω review, τι θα διάλεγες;

1) accuracy σε highlights αλλά με λιγότερη φωτεινότητα (Samsung)

2) impact, μεγαλύτερη φωτεινότητα αλλά χάσιμο πληροφορίας στα highlights (LG)

Παρακάτω το κορυφαίο panel της Samsung σε matt

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, prefuse είπε

Άρα τι μας "ζαλίζες" με τα glossy ρε, αφού στο σκατάδι είναι ίδια και την μέρα με έντονο φως, τα qdoled είναι σχεδόν απαγορευτικά και σίγουρα απογοητευτικά σε απόδοση λόγο raising black που μωβιζουν.

 

Ετσι νομιζεις :P

Επεξ/σία από akoinonitos
  • 2 εβδομάδες αργότερα...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
22 minutes ago, akoinonitos said:

Το εχει χρησιμοποιησει κανεις αυτο το tool στο  reshade ? 

 

 

 

Δεν παρακολουθείτε κύριε και το διπλανό νήμα; Το έχουμε αναφέρει ουκ ολίγες φορές.

Σχεδόν παρακαλούσαμε να το δοκιμάσετε καθώς είναι εξαιρετική προσπάθεια.

Δοκίμασε το όμως ως παιχνίδι και όχι ως επιστημονικό εργαλείο καθώς η ακρίβεια του, δεν είναι διαπιστωμένη και εξακριβωμένη από αλλά επαγγελματικά εργαλεία. Άρα ότι δείχνει δεν είναι και απαραίτητα σωστά.

Happy playing!

Παιχνίδαρα έπιασες για το GoT λέω..

Επεξ/σία από prefuse
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 λεπτά πριν, prefuse είπε

Δεν παρακολουθείτε κύριε και το διπλανό νήμα; Το έχουμε αναφέρει ουκ ολίγες φορές.

Σχεδόν παρακαλούσαμε να το δοκιμάσετε καθώς είναι εξαιρετική προσπάθεια.

Δοκίμασε το όμως ως παιχνίδι και όχι ως επιστημονικό εργαλείο καθώς η ακρίβεια του, δεν είναι διαπιστωμένη και εξακριβωμένη από αλλά επαγγελματικά εργαλεία. Άρα ότι δείχνει δεν είναι και απαραίτητα σωστά.

Happy playing!

Το σιγουρο  ειναι οτι τα nits που λεει εχουν να κανουν με το τι εχεις βαλει σαν max luminance στις ρυθμισεις του hdr στο παιχνιδια ,δλδ αν παω και βαλω 1500nits  max αυτο θα δειχνει 1500 στo max.  Ισως εχει καποια αξια στο να βλεπεις ποσο οκ ειναι το hdr του παιχνιδιου και οχι το ποσα πραγματικα nits βγαζει το μονιτορ.

Επεξ/σία από akoinonitos
  • Like 1
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
51 minutes ago, akoinonitos said:

Το σιγουρο  ειναι οτι τα nits που λεει εχουν να κανουν με το τι εχεις βαλει σαν max luminance στις ρυθμισεις του hdr στο παιχνιδια ,δλδ αν παω και βαλω 1500nits  max αυτο θα δειχνει 1500 στo max. 

Χωρίς metatada έτσι είναι...

Είναι τα προβλήματα που έχω θίξει πολλές φορές για το HDR και σας έχω ενημερώσει ότι wide gamut μπορεί να είναι και το SDR, όπως και 10bit και με μεγαλύτερο APL από HDR στα ίδια 203 nits.

Πχ P3 SDR στα 203nits και να έχεις ότι gamma curve θέλεις, αντιμετωπίζοντας έτσι το φως που έχει το πρωί στο δωμάτιο κάτι το οποίο δεν μπορείς να κάνεις σε HDR σήμα.

Γι'αυτό βγήκαν κάτι Dolby vision bright που ουσιαστικά αλλοιώνουν, παραβιάζουν το ίδιο το πρότυπο που οι ίδιοι έθεσαν.

Γι'αυτό και τo BBC έφτιαξε το hlg που δεν είναι absolute όπως το HDR αλλά relative όπως το SDR και είναι σαφώς καλύτερη λύση για σαλόνια και τηλεοπτικό σήμα.

Με λίγα λόγια όποιος γνωρίζει μερικά πράγματα μπορεί να πετύχει καλύτερα αποτέλεσματα από το broken HDR που κυριαρχεί και ειδικά για φωτεινούς χώρους πολλές φορές είναι πιο σκοτεινό από το SDR.

Ελπίζω να κατάλαβες τώρα ότι δεν είμαστε αντί HDR αλλά όταν βλέπεις ότι κάτι έχει δημιουργηθεί λάθος από την αρχή και γνωρίζεις πως να το αντιμετωπίζεις έχεις καλύτερα αποτελέσματα.

Αλλα όλα αυτά είναι για το νήμα HDR myths που ήθελα να ανοίξω, άνοιξε το εσύ και πες μας την γνώμη σου για το νέο HDR analysis εργαλείο σου.... 😛

Απόλαυσε το Ghost και άσε τα nits.

Άντε να εξηγήσουμε και στα άλλα γέρικα σκυλιά του πολέμου HDR τα παρακάτω και παραλείψαμε αρκετά αλλά για συντομία.

1. SDR vs. HDR: Τι μπορεί να πετύχει το SDR;
- Wide Gamut σε SDR:  
  Το SDR μπορεί να χρησιμοποιήσει ευρεία χρωματικά πεδία (π.χ. DCI-P3, Adobe RGB) χωρίς HDR, αρκεί η οθόνη και το λογισμικό να το υποστηρίζουν.

- 10-bit Color σε SDR:  
  Το 10-bit δεν είναι αποκλειστικότητα του HDR. Πολλές SDR οθόνες υποστηρίζουν 10-bit βάθος χρώματος μέσω dithering ή true 10-bit panels, αλλά η πρακτική χρήση εξαρτάται από το λειτουργικό σύστημα και το λογισμικό (π.χ., τα Windows απαιτούν ρύθμιση "Fullscreen Exclusive Mode" για πραγματικό 10-bit).

- APL (Average Picture Level):  
  Σε SDR, το APL μπορεί να είναι υψηλότερο από το HDR όταν το HDR περιορίζεται από peak brightness. Για παράδειγμα, μια HDR οθόνη με peak 1000 nits αλλά σε φωτεινό δωμάτιο μπορεί να τόνωμαπιαστεί (tone mapping) σε ~200-300 nits, ενώ ένα SDR σε 203 nits θα έχει σταθερότερη εικόνα χωρίς συμπίεση δυναμικού εύρους.


2. Το HDR πρόβλημα σε φωτεινούς χώρους
- HDR και Absolute PQ Curve:  
  Το HDR (HDR10, Dolby Vision) βασίζεται στην absolute PQ (Perceptual Quantizer, ST.2084), που απαιτεί απόλυτη φωτεινότητα (nits). Σε φωτεινά δωμάτια, η ανθρώπινη όραση χάνει ευαισθησία σε σκιές και χρώματα, οπότε η PQ γίνεται ανεπαρκής (οι σκιές φαίνονται "σβησμένες").  
  - Διαφορά με το HLG:  
    Το HLG (Hybrid Log-Gamma) της BBC είναι relative EOTF, προσαρμόζεται στο περιβάλλον φωτισμού όπως το SDR (gamma curve). Γι’αυτό χρησιμοποιείται ευρέως σε τηλεοπτικό σήμα (π.χ., Sky UK, BBC UHD).

- HDR vs. SDR Φωτεινότητα:  
  Σε φωτεινά δωμάτια, το HDR μπορεί να φαίνεται πιο σκοτεινό από το SDR λόγω της απόλυτης φωτεινότητας του specular highlights. Αν η οθόνη δεν φτάνει τα 1000+ nits, το HDR συμπιέζει το δυναμικό εύρος για να αποφύγει clipping, χάνοντας λεπτομέρειες.

3. Dolby Vision Bright και η "προδοσία" του προτύπου
- Dolby Vision Bright:  
  Αλλάζει την πρωτότυπη PQ curve για να αυξήσει τη φωτεινότητα των μεσαίων τόνων (midtones) και να βελτιώσει την ευαισθησία σε φωτεινά δωμάτια. Αυτό δεν ακολουθεί το ST.2084 πρωτότυπο, αλλά είναι μια πρακτική προσαρμογή για consumer TVs.  
  - Κριτική: Επηρεάζει την ακρίβεια της εικόνας (π.χ., υπερεκτίμηση χρωμάτων, λάθος gamma).

4. Πλεονεκτήματα SDR με Προχωρημένη Ρύθμιση
- Custom Gamma Curves:  
  Στο SDR, μπορείς να ορίσεις παραμετρικές gamma curves (π.χ., 2.0 για φωτεινά δωμάτια, 2.4 για σκοτάδι) ή να δημιουργήσεις adaptive profiles ανάλογα με το φως του δωματίου


  - Παράδειγμα:  
    P3 SDR @ 203 nits + gamma 2.0 = Βελτιωμένη ορατότητα με φυσικό φως.

- APL Control 
  Το SDR επιτρέπει υψηλότερο APL (π.χ., 100-150 nits) χωρίς να θυσιάζονται specular highlights, αφού δεν υπάρχει απόλυτη δέσμευση σε peak brightness.

Συμπέρασμα: HDR ≠ "Καλύτερο" Απόλυτα
Το HDR είναι ένα εργαλείο για συγκεκριμένες συνθήκες (σκοτεινά δωμάτια, οθόνες με 1000+ nits). Σε φωτεινά περιβάλλοντα ή με περιορισμένο hardware, το SDR  με σωστή βαθμονόμηση (wide gamut, 10-bit, adaptive gamma) μπορεί να προσφέρει καλύτερη εμπειρία.  

Το HDR δεν είναι πάντα η βέλτιστη λύση, αλλά εξαρτάται από τις συνθήκες χρήσης. 

Αν σας ακούγονται κινέζικα όλα αυτά, είναι γιατί είναι... Κάντε παραγγελία noodles και απολαύστε κάνα wuxia.

Προτείνω dragon noodles και τα αριστουργήματα a touch of zen και dragons inn και το legend of the mountains για σβήσιμο.

Επεξ/σία από prefuse
  • Like 1

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...