Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ως μηχανικός, επιτρέψτε μου να σας ενημερώσω πως τα ταμπούρα δεν είναι τόσο υποδεέστερα όσο συχνά παρουσιάζονται.

Διαθέτουν πολύ μεγάλη διάρκεια ζωής, προσφέρουν ισχυρή δύναμη πέδησης, ενώ παρουσιάζουν και το πλεονέκτημα της αυτοϋποβοήθησης (self-energizing). Με σωστό ηλεκτρονικό έλεγχο, μπορούν να επιτύχουν εξαιρετική γραμμικότητα, ενώ παράλληλα δεν επηρεάζονται σημαντικά από ρύπους ή εξωτερικές συνθήκες.

Το μοναδικό τους ουσιαστικό μειονέκτημα είναι η χαμηλή ικανότητα απαγωγής θερμότητας, κάτι που όμως δεν αποτελεί πρόβλημα σε συνήθεις συνθήκες καθημερινής ή ακόμα και σβέλτης οδήγησης. Εκτός και αν μιλάμε για πίστα ή έντονη σπορ χρήση, το μειονέκτημα αυτό δεν θα γίνει αντιληπτό.

Δυστυχώς, τα ταμπούρα έχουν συνδεθεί λανθασμένα με "φτηνές λύσεις" λόγω του ότι χρησιμοποιούνται σε οικονομικά οχήματα. Η αλήθεια είναι πως εκεί όπου μετρά η απόδοση σε πρακτικές εφαρμογές, τα ταμπούρα είναι εξαιρετικά αποδοτικά.

Αρκεί να υπάρχει κατάλληλος έλεγχος μέσω ABS, ώστε να μην προκληθεί κλείδωμα τροχού εξαιτίας της αυτοϋποβοήθησης. Η λειτουργία αυτή βασίζεται στο γεγονός ότι η περιστροφή του τροχού ασκεί ροπή σε μία από τις σιαγόνες, προκαλώντας μικρή περιστροφή και "μάγκωμα", το οποίο ενισχύει μηχανικά τη δύναμη πέδησης. Πρόκειται για χαρακτηριστικό που, με τη σωστή διαχείριση, αποτελεί πλεονέκτημα και όχι μειονέκτημα.

Γενικα να ξερεις πως οποιοδηποτε αμαξι σταματα κατω απο τα 40m στα 100-0 θεωρειται αποδεκτο κατω απο τα 38 ειναι καλο κατω απο τα 36 εξαιρετικο και κατω απο τα 34 επιδόσεων. Μεγαλυτερο ρολο παιζει η κατανομη βαρους και το antisquat απο οτι αν εχει 1πιστονα 2πιστονα 166 πιστονα. Οπως επισης και ο οδηγος. Εγω με αρκετα χρονια σε αγωνιστικα kart μπορω να σταματησω ενα αμαξι χωρις abs απο τα 100 στα 0 σε 42 μετρα με δισκους 236mm και 200αρια ταραμπουρα σε ευθεια και σε στεγνο οδοστρωμα, εκει που δεν με επηρεαζει αρνητικα το κλειδωμα 1 τροχου ενω οι αλλοι εχουν ακομα προσφυση, σε στροφη η σε επιφανειες με διαφορετικα μ το abs θα κερδιζει παντα. Ομως η χρηση που κανω στο abs ειναι συμπληρωματικη παντα προτιμω να φρεναρω σωστα και αν ξεπερασω "λιγο" το οριο το abs μου το λεει.

1 ώρα πριν, Infamousinfamous είπε

Όποτε με βάσει αυτά θεωρείς ότι μάλλον έχει γυρισμένα χιλιόμετρα…

εκτος και αν ειναι πολυ easy wearing

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
  • Like 1
  • Thanks 1
Δημοσ.
Μόλις τώρα, 11osmikrosmhtsos είπε

με grand vitara ειχαμε τουμπαρει με τα αλανια

Τι σχέση αυτοκίνητο 15ετιας με 8ετιας; Το δικό μου το είχα 8 χρόνια. Ποτέ δεν κινδυνευσα και πότε δεν έκανα βλακείες όμως. το τι έκανες εσύ με τα αλάνια μόνο εσύ γνωρίζεις.

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, james01gr είπε

το τι έκανες εσύ με τα αλάνια μόνο εσύ γνωρίζεις.

καλυτερα να μην ξερεις 😅, απλως σου λεω οτι εχω τουμπαρει με δυο αμαξια, με niva σε offroad και με grand vitara σε onroad

11 λεπτά πριν, james01gr είπε

Ποτέ δεν κινδυνευσα και πότε δεν έκανα βλακείες όμως

Χωρις να θελω να μειωσω το αμαξι διοτι εχει καλο vfm ολα αυτα τα SUV βασιζονται στα συστηματα ευσταθειας για να μείνουν στον δρομο. Δεν το εχω οδηγησει φυσικα για να σου πω την γνωμη μου αλλα ειτε RAV4 ειτε grand vitara ειναι ασταθεστατα, μια μανουβρα αποφυγης με καλα λαστιχα σε δρομο με προσυφση (πανω απο 120kmh) και στο μαζεμα (επαναφορα) σου εγγυομαι οτι θα φερεις πιρουετες.

Οσων αφορα τον TS το BMW ειναι το μονο "αμαξι", ολα τα αλλα ειναι κατι "αλλο". Δυστυχως ο κοσμος κοιταει κυριως την παθητικη ασφαλεια. Εμενα δε με νοιαζει τι θα γινει αμα τρακαρω, με νοιαζει πως μπορει το αμαξι να με βοηθησει ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΑΚΑΡΩ. Οχι με ενα καρο συστηματα αλλα με την δυναμικη του συμπεριφορα το πλαισιο φαινεται οταν σβησουν τα "μπιχλιμπιδια"...

Επεξ/σία από 11osmikrosmhtsos
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 hour ago, 11osmikrosmhtsos said:

εκτος και αν ειναι πολυ easy wearing

Αν το αμάξι "πέρασε κορωνοϊό", δηλαδή επί πανδημίας είτε στο πλυντήριο χρησιμοποιούσαν κάποια αλκοόλη (συνήθως ισοπροπυλική ή κάτι ανάλογο * ) για καθαρισμό κ απολύμανση, ειδικά σε σημεία συχνής επαφής (μοχλός κιβωτίου, τιμόνι, διακόπτες κτλ), είτε ο κάτοχος έκανε το ίδιο ή έπλενε συχνά τα χέρια του έτσι, δεν είναι καθόλου απίθανο να επιταχύνθηκε η φθορά.

Εγώ προκάλεσα τέτοιες μικροφθορές στο δικό μου, αλλά είναι 26ετών πλέον...

* ΜΑΚΡΥΑ απ' το αυτοκίνητο ό,τι περιέχει Χλωρεξιδίνη, πχ μαντηλάκια χεριών, δείτε τη σύσταση των απολυμαντικών παραγόντων

Επεξ/σία από definitio
  • Like 2
Δημοσ.
32 λεπτά πριν, definitio είπε

.

* ΜΑΚΡΥΑ απ' το αυτοκίνητο ό,τι περιέχει Χλωρεξιδίνη, πχ μαντηλάκια χεριών, δείτε τη σύσταση των απολυμαντικών παραγόντων

+ αρωματικά λάδια κλπ που κρεμιούνται στον καθρέπτη.

  • Like 1
Δημοσ.
13 ώρες πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

καλυτερα να μην ξερεις 😅, απλως σου λεω οτι εχω τουμπαρει με δυο αμαξια, με niva σε offroad και με grand vitara σε onroad

Χωρις να θελω να μειωσω το αμαξι διοτι εχει καλο vfm ολα αυτα τα SUV βασιζονται στα συστηματα ευσταθειας για να μείνουν στον δρομο. Δεν το εχω οδηγησει φυσικα για να σου πω την γνωμη μου αλλα ειτε RAV4 ειτε grand vitara ειναι ασταθεστατα, μια μανουβρα αποφυγης με καλα λαστιχα σε δρομο με προσυφση (πανω απο 120kmh) και στο μαζεμα (επαναφορα) σου εγγυομαι οτι θα φερεις πιρουετες.

 

προφανώς δεν λέω πως με 130 χαω θα αντιδράσει όπως ένα άλλο αυτοκίνητο αλλά ο άνθρωπος το θέλει για να πηγαίνει η γυναίκα του στο σούπερ, τα παιδιά σε δραστηριότητες, στο σχολείο κτλ.

με το vitara θα μπαίνουν (ή θα βάζει τα παιδιά) ευκολότερα μέσα στο αυτοκίνητο ενώ ακόμη και για ένα ταξίδι θα μπορούν να το πάρουν. πάντα σε σχέση με το clio που συζητάνε...

  • Like 1
Δημοσ.
53 λεπτά πριν, james01gr είπε

προφανώς δεν λέω πως με 130 χαω θα αντιδράσει όπως ένα άλλο αυτοκίνητο αλλά ο άνθρωπος το θέλει για να πηγαίνει η γυναίκα του στο σούπερ, τα παιδιά σε δραστηριότητες, στο σχολείο κτλ.

με το vitara θα μπαίνουν (ή θα βάζει τα παιδιά) ευκολότερα μέσα στο αυτοκίνητο ενώ ακόμη και για ένα ταξίδι θα μπορούν να το πάρουν. πάντα σε σχέση με το clio που συζητάνε...

Σίγουρα δεν θα τρέχουμε σε αγώνες και δεν θα τρέχουμε γενικά.

Ο ενδοιασμός μου είναι το ότι δεν γνωρίζω πόσο θα κοστίσουν τα συνεργεία και τα έξοδα του επειδή είναι τύπου SUV;

 

Τα λάστιχα το φαντάζομαι δεν θα κοστίζουν όσο κοστίζουν τα λάστιχα ενός απλού μικρομεσαίου αυτοκινήτου;

 

Ή τα αμορτισέρ του θα είναι πιο ακριβά;

 

Και δεν έχω ιδέα από Suzuki αν είναι αξιόπιστα….Δεν έχω καμία εικόνα!

Ανταλλακτικά υπάρχουν στην αγορά; Κοστίζουν πολλά; Σαν αμάξι αντέχει; Θα βγάλει χιλιόμετρα; 

Δημοσ.

Όλα τα αυτοκίνητα χαλάνε. Όλα. Αλλα λίγο, αλλά πολύ. Απέφυγε κάτι θλιβερές μειονότητες που είναι προβληματικά (δες σε διάφορες λίστες εξωτερικού) και πάρε αυτό που σου αρέσει. Το αυτοκίνητο θα το κρατήσεις καιρό, θα κάνεις αναμνήσεις, πάρε κάτι που σου αρέσει να το χαρείς. Αν χαλάσει, χάλασε. Υπάρχει και τύχη σε αυτό. 

 

Από εκεί και πέρα, μεγάλη κατανόση αυτό που γράφω, όλες (ΟΛΕΣ) οι μάντρες έχουν γυρισμένα χλμ. Όλοι τους είναι μεγάλοι απατεώνες. Μοναδικές εξαιρέσεις κάποιες αντιπροσωπείες που πουλάνε και μεταχειρισμένα. 

Αν δεν έχεις μετρητά να πάρεις από ιδιώτη, πάρε καταναλωτικό δάνειο και βουρ να βρεις ένα άνθρωπο που πουλάει το αμάξι του. Και αυτός θα είναι χαρούμενος γιατί θα πουλήσει σε μεγαλύτερη τιμή από ότι θα το έπαιρνε η μάντρα και εσύ γιατί θα αγοράσεις φτηνότερα από την μάντρα. 

 

 

 

 

 

  • Like 6
Δημοσ.
Στις 10/4/2025 στις 4:19 ΜΜ, Infamousinfamous είπε

Επειτά από αρκετό ψάξιμο κατέληξα στην αγορά του ενός από αυτά τα 2 αυτοκίνητα.

 

Peugeot 308 του 2019 στα 73.000χλμ 1.200 κυβικά στα 130 άλογα στις 14.000€ βενζίνη

 

ή Peugeot 308 του 2017 στα 115.000χλμ 1.600 κυβικά στα 120 άλογα στις 12.000€ πετρέλαιο

 

Οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο θα με βοηθήσει πάρα πολύ στην απόφασή μου!

 

Μπορείτε σας παρακαλώ πολύ ποιό από τα 2 είναι η καλύτερη επιλογή κατά την γνώμη σας;

 

Μένω εκτός κέντρου, σε περιοχή που έχει μόνο 1 φανάρι, δηλαδή έχουμε ανοιχτό δρόμο και χιλιόμετρα οπότε αλλάζει λίγο η κατανάλωση.

 

Αλλά είμαστε λίγο στη μέση του πουθενά.

Πχ απο το σπιτι για να παω σουπερ μαρκετ θέλω 5 χιλιόμετρα και άλλα 5 να γυρίσω. Το ίδιο και για να πάω φαρμακείο ας πούμε ή στον φούρνο. 
Πάω σίγουρα 2 φορές την εβδομάδα στο μάρκετ.

Μία φορά την εβδομάδα πάμε στην Αθήνα στο κέντρο (35 χλμ για να πάμε και 35 πίσω οπότε έχουμε σίγουρα 70χλμ κει κάποιες φορές και ίσως άλλα 5 με 10χλμ έξτρα μέσα στην Αθήνα)

 

Κάθε μέρα το αμάξι θα κάνει 8χλμ για να πάω στην δουλειά και 8χλμ πίσω. 
Αυτό για 5 μέρες την εβδομάδα. 
 

Μια φορά την εβδομάδα θα πηγαίνω το απόγευμα κάπου που έχω να πάω, 15 χλμ να πάω και 15 πίσω οπότε 30χλμ σίγουρα, μία φορά την εβδομάδα. 
 

Αυτά ειναι πάνω κάτω τα σταθερά χλμ της εβδομάδας χωρίς να υπολογίζω τα έξτρα χλμ που μπορεί να προκύψουν (πχ να πάω μια βόλτα ή κάπου)

Μιλάμε περίπου για 200χλμ την εβδομάδα χωρίς τα απρόοπτα χλμ που μπορεί να κάτσουν.

 

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων για την οποιαδηποτε βοήθεια

 

εχω το 308 πετρελαιο αυτοματο,το εχω 5 χρονια,πολλα χιλιομετρα δεν κανω, εχω συνολικα γυρω στα 65χιλιαδες χλμ τωρα,μπορω να πω πως το αμαξι είναι τελειο,(κανω παντα σερβις στην Πεζω)!!Το μονο προβλημα ηταν οτι στα 33χιλιαδες χλμ μου εβγαλε το γνωστο προβλημα της αντλιας adblue η οποια φυσικα αντικατασταθηκε εντος εγγυησης δωρεαν.Απο τοτε,βαζοντας μονο adblue της ΤΟΤΑL Crearnox και εξτρα αντικρυσταλικο,δεν μου εβγαλε κανενα προβλημα.Εχοντας αλλαξει 3 Πεζω(406,407 και 308) και εχοντας αλλα 2 208 στην οικογενεια,μου ειναι πολυ δυσκολο να ξεφυγω απο αυτη τη μαρκα.

  • Like 1
Δημοσ.

Σε καινουργιο παντως (αν και με πολυ βασικο εξοπλισμο) θα μπορουσες να πας σε Dacia Sandero (καπου στα 15) που εχει και επιλογη για LPG η Seat Ibiza καπου στα 16. Μικροτερα μεν απο το 308 αλλα καινουργια με οτι αυτο συνεπαγεται. 
Το Sandero εχει και εκδοση SUV (Stepway) αλλα εξτρα κοστος.
Κοιταξε και οτι φοραει τον K9k του group renault (dacia, mitsubishi, mercedes). Σε γενικες γραμμες ενα αξιοπιστο μοτερ (αν και οχι ραφιναρισμενο στην λειτουργεια του) απο τα τελευταια που βαλανε ad blue (Νομιζω του βαλανε το 2020). Το ad blue οπως ειχει ειπωθει ειναι ευαισθητο μην κρυσταλωσει και μπουκωσουν ολα. Βεβαια ειναι γνωστο προβλημα και καπου ειχα δει και αγγελια με ανακατασκευασμενες αντλιες ad blue που εριχναν το κοστος της ζημιας.
 

  • Like 1
Δημοσ.
4 ώρες πριν, Infamousinfamous είπε

Σίγουρα δεν θα τρέχουμε σε αγώνες και δεν θα τρέχουμε γενικά.

Ο ενδοιασμός μου είναι το ότι δεν γνωρίζω πόσο θα κοστίσουν τα συνεργεία και τα έξοδα του επειδή είναι τύπου SUV;

 

Τα λάστιχα το φαντάζομαι δεν θα κοστίζουν όσο κοστίζουν τα λάστιχα ενός απλού μικρομεσαίου αυτοκινήτου;

 

Ή τα αμορτισέρ του θα είναι πιο ακριβά;

 

Και δεν έχω ιδέα από Suzuki αν είναι αξιόπιστα….Δεν έχω καμία εικόνα!

Ανταλλακτικά υπάρχουν στην αγορά; Κοστίζουν πολλά; Σαν αμάξι αντέχει; Θα βγάλει χιλιόμετρα; 

Τα μικρά suv βασίζονται πάνω σε μικρομεσαίες πλατφόρμες. Οι κινητήρες τους είναι παρόμοιοι, τα βάρη δεν ξεφεύγουν. Για το Vitara επειδή το είχα σε diesel έχει κινητήρα 1600 diesel της fiat που είναι αξιοπιστος. Το θέμα του είναι πως κάθε πέντε χρόνια χρειάζεται αλλαγή ο ιμάντας εκκεντροφόρου το οποίο είναι ένα σοβαρό κόστος. Η βενζίνη όμως δεν εχει τέτοια θέματα. Τα λάστιχα του να είναι 50-80 ευρώ ακριβότερα η τετράδα από το clio εάν δεν ζητάς κάτι ιδιαίτερο. Το μόνο θέμα με τα μεταχειρισμένα είναι η τιμή. Πληρωνεις υπεραξία πλεον. Το πήρα το suzuki το 2017 19κ και το πούλησα πριν έναν μήνα 16κ με 100κ χιλιόμετρα πάνω. Αντιλαμβάνεσαι πως αυτή η πτώση δεν είναι φυσιολογική. Μπορείς να ψάξεις και για qashqai σε αυτά τα χρήματα ακόμη και για 3008. Αυτό όμως που πρότεινε ο φίλος με το Dacia είναι το σοφότερο. Καινουργο αυτοκίνητο, δεν θα έχεις ζημιές απρόβλεπτες στα πρώτα χρόνια και τα σέρβις θα είναι ελεγχόμενα. 

  • Like 1
Δημοσ.

ολα τα SUV-οειδη βασιζονται σε πατωματα των κλασσικων mini πολης. Πχ Clio->Captur (και Sandero/Sandero Stepway) μοιραζονται πολλα κοινα μηχανικα μερη. Κυρια διαφορα τα ελαστικα που συνηθως τα suv εχουν λιγο πιο μεγαλα).
Στο group PSA που κοιτας (Peugeot Citroen Opel) πχ η πλατφορμα του 208 ειναι η CMP ( https://en.wikipedia.org/wiki/Common_Modular_Platform ) και στο στο 308 η EMP2 https://en.wikipedia.org/wiki/EMP2_platform#Vehicles_based_on_EMP2_platform. )
Το αυτο για το group VAG (VW AUDI SEAT SKODA) και παει λεγοντας. 
Συνεπως το κοστος δεν ξεφευγει τραγικα στα τυπικα service. Αυτο που μπορει ευκολα να αλλαξει ειναι η ωρα που χρεωνει καθε επισημο service (οσο πιο Premium μαρκα τοσο πιο ακριβη η ωρα)
 

  • Like 2
Δημοσ.

Να ρωτήσω και κάτι ακόμα αν κάποιος γνωρίζει.

 

έστω οτι πχ δινεις μία προκαταβολή 6.000€ και το υπολοιπο ποσο με δόσεις πχ 200€ τον μήνα για 84 δόσεις.

Και τελικά αντί για 200€ τον μήνα δίνεις πχ 500€ τον μήνα και μειώνονται οι δόσεις.

Αυτό είναι ένα σενάριο το οποίο θα το δεχτεί η μάντρα; Ή θέλουν να δίνεις όσα συμφωνήσατε εξαρχής; Δηλαδή τα 200€ τον μήνα;

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...