Axlmon Δημοσ. Σάββατο στις 08:55 πμ Δημοσ. Σάββατο στις 08:55 πμ Ένα αυξανόμενο φαινόμενο παρατηρείται στο χώρο της δημιουργικής γραφής, καθώς όλο και περισσότεροι συγγραφείς επιλέγουν να εργάζονται παράλληλα τόσο στο χώρο των μυθιστορημάτων όσο και στη βιομηχανία των βιντεοπαιχνιδιών. Όπως εξηγεί σχετικό άρθρο του Guardian, παρά τις διαφορετικές πολιτισμικές αξίες που αποδίδονται στα δύο μέσα, οι δημιουργοί ανακαλύπτουν πλεονεκτήματα και στις δύο μορφές έκφρασης, αντιμετωπίζοντας παράλληλα προκλήσεις οικονομικής φύσης και στους δύο κλάδους. Σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη το 2022 από την Εταιρεία Αδειοδότησης και Συλλογής Συγγραφέων (ALCS), οι επαγγελματίες συγγραφείς λαμβάνουν κατά μέσο όρο μόλις 7.000 λίρες ετησίως από τη συγγραφική τους δραστηριότητα, γεγονός που καθιστά δύσκολη την αποκλειστική ενασχόληση με τη συγγραφή βιβλίων. Παράλληλα, η έκθεση "State of the Games Industry" του GDC για το 2025 αποκαλύπτει ότι ένας στους πέντε σεναριογράφους βιντεοπαιχνιδιών απολύθηκε κατά το προηγούμενο έτος. Η Mallory Marlowe, συγγραφέας του μυθιστορήματος "Love and Other Conspiracies" που έφτασε στη λίστα των best sellers των ΗΠΑ, αναφέρει χαρακτηριστικά: "Ευτυχώς, έχω μια σταθερή επιταγή από τη δουλειά μου στα βιντεοπαιχνίδια, που αποτελεί πλεονέκτημα δεδομένου ότι οι δομές πληρωμών στις εκδόσεις δεν είναι ακριβώς βιώσιμες." Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι δύο μορφές τέχνης τροφοδοτούν η μία την άλλη. Ο Jon Ingold, συνιδρυτής της εταιρείας αφηγηματικών παιχνιδιών Inkle, κυκλοφόρησε δύο μυθιστορήματα βασισμένα στον κόσμο του παιχνιδιού "Heaven's Vault", με ένα τρίτο να αναμένεται τον Μάιο. Όπως ο ίδιος επισημαίνει: "Η πλοκή στο μυθιστόρημα ήταν πιο δύσκολο να δομηθεί. Σε ένα βιβλίο, ο πρωταγωνιστής χρειάζεται εστιασμένα κίνητρα συνεχώς, αλλιώς σταματά να κάνει πράγματα. Σε ένα παιχνίδι, ένας παίκτης θα εξερευνήσει απλά επειδή ο κόσμος υπάρχει." Αξιοσημείωτες είναι οι διαφορετικές απόψεις των συγγραφέων σχετικά με τις κύριες διαφορές μεταξύ των δύο μέσων. Ο Joe Dunthorne, συγγραφέας των "Submarine" και "The Adulterants", αναφέρει ότι μετά τη μοναξιά της συγγραφής μυθιστορημάτων, ένιωσε ανακούφιση που μπορούσε να πηγαίνει σε ένα γραφείο καθημερινά όταν εργαζόταν σε ένα βιντεοπαιχνίδι. Η Sharna Jackson, συγγραφέας παιδικών μυθιστορημάτων όπως το "High-Rise Mystery", επισημαίνει ότι στα παιχνίδια γράφει "πολλές, πολλές λέξεις που μπορεί να μην διαβαστούν ή ακουστούν ποτέ – εξαρτάται από τις διαδρομές που θα ακολουθήσουν οι παίκτες". Μερικά από τα καλύτερα κείμενα μπορεί να καταλήξουν σε "σπάνια αποτελέσματα και κρυμμένα μυστικά" που θα ανακαλύψουν μόνο λίγοι παίκτες. Ένα θέμα που σχεδόν όλοι οι συγγραφείς θίγουν είναι η διαφορετική πολιτισμική αξία των βιβλίων και των παιχνιδιών. Ο Jim Munroe, που γράφει παιχνίδια και βιβλία για περισσότερα από 25 χρόνια, αναφέρει πως τα βιβλία αποτιμώνται πολιτισμικά με τρόπο που τα παιχνίδια δεν απολαμβάνουν. "Οι δημιουργοί βρίσκονται στα παιχνίδια παρά το χαμηλό κύρος τους," λέει. Η Naomi Alderman, συγγραφέας των "Disobedience" και "The Future", είχε μια εβδομάδα όπου τόσο το μυθιστόρημά της "The Power" όσο και το παιχνίδι της "Zombies, Run!" κέρδισαν βραβεία. Η διάκριση για το βιβλίο της έφτασε στις εφημερίδες, ακόμη και στο πρωτοσέλιδο των Times of India, ενώ το βραβείο για το "Zombies, Run!" μετά βίας αναφέρθηκε στον εξειδικευμένο τύπο των παιχνιδιών. Η συγγραφέας Naomi Alderman κερδίζει το γυναικείο βραβείο μυθοπλασίας Bailey's 2017 για το μυθιστόρημά της The Power. Φωτ: Wilson/Getty Images Ωστόσο, η Harry Josephine Giles, της οποίας το βιβλίο "Deep Wheel Orcadia" κέρδισε το βραβείο Arthur C Clarke το 2022, βλέπει θετικά τη θέση των παιχνιδιών. Επισημαίνει ότι τα παιχνίδια είναι ακόμα νέα συγκριτικά με το μυθιστόρημα, με λιγότερο παγιωμένες συμβάσεις. Παραμένουν εύπλαστα, σε αντίθεση με τα μυθιστορήματα που έχουν "απολιθωθεί" από τη θέση τους στον πολιτισμό. Είναι σαφές ότι η αναδυόμενη γενιά νέων συγγραφέων, που μεγάλωσε παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, μπορεί να εναλλάσσεται μεταξύ των δύο πολιτισμικών μορφών χωρίς να θεωρεί τη μία "καλύτερη" από την άλλη. Και αν και υπάρχουν ακόμα άνθρωποι που θα πουν "Δεν παίζω πραγματικά παιχνίδια", αυτό μπορεί να σημαίνει ότι οι δημιουργοί έχουν την ευκαιρία να φτιάξουν κάτι πιο περίεργο και πιο εκπληκτικό, όσο κανείς δεν κοιτάζει. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
Floriniotis Δημοσ. Κυριακή στις 09:07 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 09:07 μμ Από το ‘Once upon a time’ στο ‘Press X to continue’ – τελικά, η φαντασία δεν έχει format, μόνο κοινό. 3
alexpap Δημοσ. Κυριακή στις 09:43 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 09:43 μμ (επεξεργασμένο) "Η διασταύρωση των δρόμων: Γιατί οι συγγραφείς μυθιστορημάτων γίνονται σεναριογράφοι βιντεοπαιχνιδιών" Γιατί οι ταινείες δεν είναι ποια αρκετές. Movies are Not Enough. Σημείωση: The World is Not Enough - 006+1 Επεξ/σία Κυριακή στις 09:43 μμ από alexpap
jerry banana Δημοσ. Κυριακή στις 10:02 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:02 μμ προσσωπικα τους βλεπω το ιδιο. 1
ethereum Δημοσ. Κυριακή στις 10:12 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:12 μμ (επεξεργασμένο) είναι πιο εύκολο για τους συγγραφείς να γράψουν ένα σενάριο για βιντεοπαιχνίδι για να μη πω πανεύκολο για τον απλό λόγο ότι μπορούν να αντιγράψουν έτοιμες ιδέες και patterns απο τον τεράστιο όγκο μυθιστορημάτων σε ένα χώρο που ουσιαστικά τώρα ξεκινάει και χωρίς να κατηγορηθούν για πλαγιαρισμό αφού η ιδέα μεταφερόμενη σε βιντεοπαιχνίδι καμουφλάρεται και παίρνει άλλη μορφή. έτσι θα έχουν τις ίδιες αν όχι περισσότερες οικονομικές απολαβές με λιγότερο κόπο Επεξ/σία Κυριακή στις 10:14 μμ από ethereum 4 1
amigagr Δημοσ. Κυριακή στις 10:22 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:22 μμ επειδή αν οι προγραμματιστές ήταν καλοί στο γράψιμο θα γινόταν συγγράφεις. 1
Geralt_Haute_Bellegarde Δημοσ. Κυριακή στις 10:24 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:24 μμ Αρκετές φορές ιστορίες από βιβλία μεταφέρθηκαν σε video games όπως το Witcher αλλά και ιστορίες από παιχνίδια μεταφέρθηκαν σε βιβλία όπως τα Assasin Creed. Το θέμα είναι να γράφεις ιστορίες οι οποίες αρέσουν στους άλλους. Είτε να τις διαβάσουν σε βιβλίο είτε να τις παίξουν σε video game. 4
G.TH. Δημοσ. Κυριακή στις 10:33 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:33 μμ Γιατί δεν υπάρχουν λεφτά στις εκδόσεις. Έχω συγγενή που ζει στην Αγγλία, γράφει στα αγγλικά και κοιτάζει να εκδοθεί στις ΗΠΑ, έχει περισσότερες πιθανότητες εκεί να βγάλει πιο πολλά χρήματα. 1
AtiX Δημοσ. Κυριακή στις 10:46 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:46 μμ Οι απαιτήσεις για storyline σε ένα video game σήμερα, είναι τόσο περιορισμένες που και ένας σεναριογράφος επιπέδου άρλεκιν θα μπορούσε να πουλήσει… το πρόβλημα είναι όταν πάμε σε video games επιπέδου adventures και άλλα είδη που το σενάριο είναι ο βασικός σκοπός της ιστορία και όχι το πόσους σκότωσες για να πας από το ένα σημείο στο άλλο… 4
filip123go Δημοσ. Κυριακή στις 10:51 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:51 μμ 27 minutes ago, amigagr said: επειδή αν οι προγραμματιστές ήταν καλοί στο γράψιμο θα γινόταν συγγράφεις. Spoiler Ναι ισχύει, κατά βάθος, κάθε μηχανικός πληροφορικής, συγγραφέας ήθελε να γίνει όταν ήταν μικρός.!! 2
Dr_Pepper Δημοσ. Κυριακή στις 10:55 μμ Δημοσ. Κυριακή στις 10:55 μμ 44 λεπτά πριν, herbalife3 είπε Μισό να ρωτήσω το chat gpt🤣 Περίληψη Πολλοί συγγραφείς μυθιστορημάτων μεταβαίνουν στη συγγραφή σεναρίων βιντεοπαιχνιδιών λόγω της αυξανόμενης πολυπλοκότητας και υψηλής ζήτησης για αφηγηματικές ικανότητες στον χώρο των games, της δυνατότητας για μεγαλύτερη οικονομική σταθερότητα και ποικιλία, καθώς και της ευκαιρίας να δοκιμάσουν νέες μορφές μη-γραμμικής αφήγησης. Η νέα γενιά συγγραφέων, που μεγάλωσε παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, βλέπει πλέον την interactive αφήγηση ως φυσική επέκταση της γραφής τους, ενώ παράλληλα το gaming industry προσφέρει ελκυστικές αμοιβές και τεχνολογικές καινοτομίες που εμπλουτίζουν το δημιουργικό τους πεδίο. 1. Διαδραστικότητα και μη-γραμμική αφήγηση 1.1 Μη-γραμμικές ιστορίες Στα βιντεοπαιχνίδια, οι αφηγήσεις συχνά διακλαδώνονται ή εξαφανίζονται ανάλογα με τις επιλογές του παίκτη, απαιτώντας από τον σεναριογράφο να σχεδιάσει πολλαπλά «μονοπάτια» και ενδεχόμενα σενάρια στο ίδιο world-building περιβάλλον (Polygon). 1.2 Ενσωμάτωση μέσων Η συγγραφή παιχνιδιών απαιτεί έλεγχο του πώς κείμενο, εικόνα, ήχος και gameplay συνεργάζονται για να αφηγηθούν την ιστορία, αναδεικνύοντας τις δυνατότητες αλλά και τους περιορισμούς της γλώσσας σε ένα οπτικοακουστικό περιβάλλον (Polygon). 2. Κίνητρα και Ευκαιρίες Καριέρας 2.1 Οικονομική σταθερότητα Οι μέσες αμοιβές των Video Game Script Writers στις ΗΠΑ κυμαίνονται γύρω στα $64.147 ετησίως, με επαγγελματίες σε μεγάλες εταιρείες να φτάνουν ακόμη και πάνω από $126.651 (Comparably). Επίσης, ο μέσος μισθός Video Game Writers είναι περίπου $63.394 ετησίως (Comparably). 2.2 Αναπτυξιακές ευκαιρίες Το παιχνίδι της αφήγησης στα games οδηγεί σε θέσεις Lead Writer ή Creative Director, με ανοδικές προοπτικές καριέρας καθώς η βιομηχανία ενσωματώνει νέες τεχνολογίες, όπως AR/VR και Generative AI (Mediabistro). 3. Προσωπική και Δημιουργική Ανάπτυξη 3.1 «Φινίρισμα» δεξιοτήτων Ως μια μορφή «weird finishing school», η συγγραφή σε games εκπαιδεύει στο πώς να «κρύβεις» ιστορία σε αντικείμενα, ήχους και level design, βελτιώνοντας την ικανότητα των συγγραφέων να ενσωματώνουν αφήγηση με αφαιρετικό και ελλειπτικό τρόπο (Polygon). 3.2 Γενιά native players Η νέα γενιά συγγραφέων μεγάλωσε παίζοντας βιντεοπαιχνίδια, βλέποντας την interactive αφήγηση ως φυσική μορφή έκφρασης, χωρίς προκαταλήψεις έναντι άλλων μέσων (The Guardian). 4. Προκλήσεις και Μελλοντικές Προοπτικές 4.1 Κοινή αντίληψη Σε πολλούς χώρους game development, οι συγγραφείς αντιμετωπίζουν σκεπτικισμό ως «λιγότερο σημαντικοί» συνεργάτες, κάτι που αποτελεί πρόκληση αλλά και κίνητρο για αποδείξουν την αξία της γραφής στα games (Polygon). 4.2 Ρόλος της ανθρώπινης δημιουργικότητας Παρά την άνοδο των LLMs και της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης, κορυφαίοι narrative designers τονίζουν ότι η ανθρώπινη δημιουργικότητα παραμένει αναντικατάστατη για την ανάπτυξη συγκινητικών και αυθεντικών αφηγήσεων (WIRED). Συμπέρασμα Οι μυθιστοριογράφοι εντάσσονται στο δυναμικό των video games επειδή εκεί βρίσκουν ένα περιβάλλον που αναγνωρίζει και ανταμείβει αφηγηματικές δεξιότητες, προσφέρει νέες τεχνικές προκλήσεις, καλύτερες οικονομικές προοπτικές και την ελευθερία να πειραματιστούν με μη-γραμμικές ιστορίες, όλα σε μια εποχή όπου η ανθρώπινη αφήγηση παραμένει κρίσιμη. 43 λεπτά πριν, ethereum είπε είναι πιο εύκολο για τους συγγραφείς να γράψουν ένα σενάριο για βιντεοπαιχνίδι για να μη πω πανεύκολο για τον απλό λόγο ότι μπορούν να αντιγράψουν έτοιμες ιδέες και patterns απο τον τεράστιο όγκο μυθιστορημάτων σε ένα χώρο που ουσιαστικά τώρα ξεκινάει και χωρίς να κατηγορηθούν για πλαγιαρισμό αφού η ιδέα μεταφερόμενη σε βιντεοπαιχνίδι καμουφλάρεται και παίρνει άλλη μορφή. έτσι θα έχουν τις ίδιες αν όχι περισσότερες οικονομικές απολαβές με λιγότερο κόπο 1 2
freegr Δημοσ. χθες στις 12:47 πμ Δημοσ. χθες στις 12:47 πμ 1ον η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει ίσως μέρος της δουλειάς του αλλά εξαρτάται από την επιτυχία.», 2ον πολλά παιχνίδια έχουν ήδη γίνει ταινίες ή σειρές και τώρα θα δούμε το Last of us παράδειγμα, 3ον σύντομα θα δούμε να είναι αλληλένδετα οι ρόλοι στη πλοκή τους
konstantinos77g Δημοσ. χθες στις 04:39 πμ Δημοσ. χθες στις 04:39 πμ Αποτελέσματα δεν βλέπουμε... Έχω να δω παιχνίδι που να πω WOW!!! Με το σενάριο και το immersion προσωπικά από το Heavy Rain που είναι παιχνίδι του 2010... Δεν περιμένω και πολλά προσωπικά... Ίσως η A.I. να κάνει κάτι... 😉
pipboy2000 Δημοσ. χθες στις 09:30 πμ Δημοσ. χθες στις 09:30 πμ 10 hours ago, amigagr said: επειδή αν οι προγραμματιστές ήταν καλοί στο γράψιμο θα γινόταν συγγράφεις. μια χαρά γράφουν οι προγραμματιστές και μάλιστα σε πολλές γλώσσες, αλλά δε θα καταλάβει κανείς τίποτα... λολ.. 1
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα