Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Θα ήθελα τα φώτα σας για ενα ζήτημα ασφαλιστικού τύπου.

Επιβατικό αυτοκίνητο στο όνομα του πατέρα μου έχει υποστεί φαναρτζοζημια χωρίς υπαιτιότητα, και έχω ξεκινήσει την τυπική διαδικασία μετά απο φιλικη δήλωση του υπαίτιου.

Στην πραγματογνωμοσύνη, ξεκινησαν τα περι συμμετοχών πρίμο-σεκόντο με τον φαναρτζή, και προφορικά μου περιγράψανε ένα κόστος που δε τρώγεται - ειδικά οταν απλά βρίσκεις το αμάξι σου χτυπημένο με ένα χαρτάκι στο παρμπρίζ. 

Εχω σκυλομετανιώσει που χρυσοπληρώνω ασφαλιστική-όνομα για μια 10ετία και παίρνω τα αποτέτοια μου με την πρωτη ευκαιρία, οπότε ιδανικά θα θελα να τους διαολοστείλω σε 4 μέρες που λήγει το ετήσιο συμβόλαιο και να πάω σε μια φτηνή εγχώρια (αποτι βλέπω τουλάχιστον 80-100 ευρω λιγοτερο ετήσια).

- Μιας και το αμάξι το χρησιμοποιώ εγώ, η άμεση σκέψη μου ηταν να μου το μεταβιβάσω και να αλλάξω ασφάλεια, χωρίς να περιμένω να μου ανακοινώσουν και επίσημα οτι θα μου δώσουν ψίχουλα. Κι ας μη φτιαχτεί ποτέ
- Η δευτερη σκέψη είναι να ρίξω τον εγωισμό, και να κάνω μια 3μηνη ανανέωση με μινιμουμ καλύψεις περιμένωντας να δω μπας και τελικά βρω πιο τίμιο φαναρτζή που θα φτιάξω περισσότερα με το ποσό που θα εγκρίνουν. Να τα κάνω δηλαδή ένα ένα τα βήματα, με μεταβίβαση+αλλαγή ασφαλιστικής πιο μετα

Δικαίως σκαλώνω ή είναι άσχετες αυτές οι ενέργειες μεταξύ τους;

  • Confused 1
Δημοσ.

Δεν καταλαβα τίποτα 

Λες φιλικη δηλωση και μετα χαρτακι στο παρμπρίζ 

Μετα λες πληρωνω ασφαλιστικη, και μετα να περιμενω να με πληρωσει

Η ασφαλιστική του υπαιτίου πληρώνει 

Τριμηνη παράταση για να βρω φαρνατζη

Σπάστα και ξαναρίχτα 🤪

  • Like 3
Δημοσ.

Σπάω:

Χαρτάκι βρήκα, και μετά απο συνεννόηση με τον υπογράφοντα προχώρησα σε δήλωση εγώ, και ακόμα περιμένω την ξεχωριστή δική του. Προφανώς το "φιλικη δηλωση" είναι άλλη διαδικασία απο αυτή που περιέγραψα

Άσχετα ποια ασφαλιστική θα βάλει το χέρι στην τσέπη, θεωρώ οτι για το σχεδόν +30% που δίνω κάθε χρόνο δε πήρα απο τη δική μου ούτε την σωστή καθοδήγηση, ούτε καμια λιγότερο αρπακτική συμπεριφορά, ούτε λιγότερα ψιλά γράμματα. Δεν αξίζει να πληρώνω overhead για μια διαδικασία που ειναι κοινή σε όλους. Δικο μου λάθος και θέλω να το διορθώσω, ταυτόχρονα με την μεταβιβαση που συνεχώς αναβάλλω

Και εδώ ειναι και η ερώτηση ξανασπασμένη: αν αλλάξει άμεσα τώρα ιδιοκτήτη το αμάξι, δημιουργείται κάποιο πρόβλημα στην διαδικασία αποζημιωσης, επισκευής κτλ κτλ
Έψαξα τους όρους των συμβολαίων, δε βρήκα κάποια σχετική πρόβλεψη και είπα να ρωτήσω μήπως υπάρχει η εμπειρία στην κοινότητα

Δημοσ.

1-1

Όλες οι ασφαλιστικές ποτέ δε θέλουν να πληρώσουν.

Η φιλική δήλωση έχει την ουσία ότι η δική σου ασφαλιστική βγάζει το κόστος, το συμφωνεί με την άλλη και η δική σου το πληρώνει σε εσένα και τα παίρνει από την άλλη. Αυτό μπορεί να κολλήσει σε όλα τα επίπεδα.

Οι ασφαλιστικές θέλουν πολύ συγκεκριμένη αντιμετώπιση για να σε πληρώσουν τα χρήματα που πρέπει.

Το ισχυρότερο σου χαρτί είναι η λεγόμενη "άρνηση παραλαβής", με αυτό θα παίζεις μπάλα.

Έχεις την Α ζημιά, ωραία.

Βήμα 1ο: Κάνεις εσύ (ή δικός σου άνθρωπος γνώστης) μια εκτίμηση του κόστους και της μεθόδου επισκευής.

Βήμα 2ο: Αφήνεις τον πραγματογνώμονα να έρθει να το δει, αν θες του λες κάποια λίγα πράγματα, ίσα για να δείξεις ότι ξέρεις.

Βήμα 3ο: Ζητάς εγγράφως την πραγματογνωμοσύνη, με τεκμηρίωση ανταλλακτικών εξαρτημάτων που θα χρησιμοποιηθούν και μεθόδων επισκευής που θα εφαρμοστούν.

Βήμα 4α: Αν συμφωνείς, προχωράς κανονικά και φροντίζεις να επιβλέπεις ότι ακολουθούνται τα της έκθεσης.

Βήμα 4β: Αν διαφωνείς, κάνεις το εξής. Φέρνεις διπλωματούχο μηχανολόγο μηχανικό (όχι τεχνικό οχημάτων). Μηχανικό. Να σου συντάξει μια τεχνική έκθεση όπου να επισημαίνει τις ορθές μεθόδους επισκευής, τα ορθά ανταλλακτικά, το γιατί είναι απαραίτητα κλπ. Η τεχνική έκθεση ενός μηχανικού είναι το ανώτερο τεχνικό έγγραφο που μπορείς να έχεις στα χέρια σου και δεν συγκρίνεται ως προς τη νομική ισχύ του με καμία πραγματογνωμοσύνη ενός τεχνικού οχημάτων. Μην ξεχνάς ότι ο μηχανικός είναι αυτός που γνωρίζει τους κανόνες της επιστήμης, της τέχνης και της τεχνικής. Αν θέλεις κάτι ανώτερο από αυτό, ζητάς η τεχνική έκθεση να συνταχθεί από F.E. της κατασκευάστριας εταιρείας (είναι μια διαδικασία με υψηλό κόστος αλλά μετά τα λεφτά θα τα πάρεις πίσω).

Αν η ασφαλιστική δεν ενδώσει, λες ρητά "εγώ θα κάνω άρνηση παραλαβής του αυτοκινήτου". Δεν υπάρχει περίπτωση να θέλουν κάτι τέτοιο. Αν, πόσο μάλλον, έχεις νομική προστασία από τρίτη εταιρεία (βλ. Arag), τότε τις διαδικασίες μπορεί να τις κινήσει αυτή για εσένα και τότε θα μαζευτούν στο λεπτό.

Σε γενικές γραμμές πάντως, αν δείξεις πως ξέρεις και όντως ξέρεις, δε θα τολμήσουν να σου κάνουν πο****ές.

  • Like 2
Δημοσ.
13 λεπτά πριν, 11osmikrosmhtsos είπε

Σε γενικές γραμμές πάντως, αν δείξεις πως ξέρεις και όντως ξέρεις, δε θα τολμήσουν να σου κάνουν πο****ές.

Καταρχήν ευχαριστώ για την εις βάθος τεχνική ανάλυση. Απο τον ασφαλιστή μου περίμενα κάποιου τέτοιου τύπου συμβουλή, αλλά....

Θα πιαστώ απο την τελευταία σου φράση για να επισημάνω οτι (ευτυχως) δεν ξέρω, και δε μπορώ να δείξω οτι ξέρω απο αποζημιώσεις 😅.
Δεν έχω τακτική εμπειρία ατυχημάτων λόγω κίνησης κυρίως στην επαρχία. Σε 2-3 λαητ είχα νορμάλ αντιμετωπιση, και φτιάχτηκε δωρεάν ασχετα με την τελική ποιότητα. Τώρα είναι Αθήνα καμια δεκαετία με λαητ χρήση λόγω δικύκλου, όπου και χρειάστηκα πρώτη φορά μπλεξιμο με ασφάλεια (μου το χουν κεντήσει απειρες φορές παρκαρισμένο, αλλά ανώνυμα)

Το αυτοκίνητο ακόμα κι αν γίνει καινούριο, δυστυχως θα συνεχίσει να παρκάρει έξω και δε θα διατηρηθεί έτσι. Οπότε, το πραγματικό μου πρόβλημα δεν είναι τόσο η αρτιότητα επισκευής που περιγράφεις, αλλά το πλασματικό κόστος που αναμένω να μου επιβάλλουν να πληρώσω με διάφορες συμμετοχές/απαλλαγές.

Είναι δηλαδή η συνθήκη τέτοια στην συγκεκριμένη περίπτωση (αμαξι κάποιας ηλικιας, κυκλοφορία Αθήνα, παρκάρισμα στο δρόμο) που πρακτικά μετράει κυρίως το κόστος. Εκτιμώ πολύ όμως την ανάλυση γιατί θα χρειαστεί σίγουρα αλλού

Δε ξέρω αν μπορώ να πιέσω με κάποια ανάλογη διαδικασία την ασφαλιστική μου να με αποζημιώσει πλήρως (αυτό θα ανέμενα απο την στιγμή που βρήκα το αμαξι χτυπημένο και ένας άνθρωπος αναλαμβάνει την ευθύνη). Αλλά σίγουρα θα ήθελα να προσπαθήσω να βρω άλλο φανοποιείο ώστε να μειώσω τη χρηματική μου συμμετοχή στο ελάχιστο δυνατό με νορμάλ δουλειά.

Δυστυχώς δε ξέρω που μπορώ να πιέσω και ποιες ειναι οι ευελιξίες που έχω στη διαδικασία επισκευης (πχ να φτιάξω μόνο όσα τμήματα αξίζουν ή μόνο όσα δεν έχουν κάποια απαλλαγή/συμμετοχή). Τουλάχιστον ειναι επιφανειακά ολα και κυκλοφορώ κανονικά ψαχνωντας

 

Δημοσ.

Γιατι σου ζητανε χρηματικη συμμετοχη σε τετοια περιπτωση δεν μπορω να καταλαβω.

Δεν θελουν να καληψουν κατι και σου λενε βαλε απο την τσεπη σου?

Μπορεις να μας δειξεις την ζημια να σου κανω εγω μια γνωματευση

Δημοσ.

Ρε φιλε πας σε ενα συνεργείο υπογραφεις την δηλωση παραχωρησης είσπραξης των εξόδων απο το ιδιο το συνεργείο στο φτιάχνουν το παιρνεις και φεύγεις, τοσο απλα

Εκτος αν εχεις καμια φεραρι και θες να την κάνεις καινούργια 

 

  • Sad 1
Δημοσ.

Δεν έχω καμία Ferrari. Περιέγραψα ακριβώς πιο πάνω το αυτοκίνητο, την κατάστασή του και το περιβάλλον που ζει.

Μου κανε περαστικό αμάξι (δεν εχω δει το δικο του χτύπημα οπότε δε ξέρω πως):
- ξυσιμο απο τον πίσω προφυλακτήρα (εκει προεξέχει και έγινε καλό). 
- μικρα σημαδια στις 2 πλαινές πορτες,
- στην μπροστά άκρη πόρτας οδηγού ξεκινάει μια πιο βαθιά που γάζωσε και λίγο μέταλλο (εκει δε ξέρω αν σηκώνει PDR ή απλά στόκο)
- στο μπροστα φτερο εχει μαζέψει το χτύπημα, καθώς φαίνεται σα να πήγε να στριψει προς το μέρος μου και το χει στραβώσει σε κάποια σημεία πέρα απο το συρσιμο πάνω του
- και έχει παρει επίσης γεμάτα την μπροστα γωνιά προφυλακτήρα μαζί με ξυσιμο στο πλαστικό φανάρι

Δεν είδα σπασμένες βάσεις μπροστα προφυλακτήρα, ουτε θέμα στο κλείσιμο μπροστά πόρτας, οπότε δεν έγινε ζημια πιο βαθιά. Είναι ολα στις λαμαρίνες

Ο πραγματογνώμονας επικαλούμενος γρατσουνιές και χτυπήματα που προυπήρχαν, αρχισε να μου λεει "εδω συμμετοχή, εκει συμμετοχή". Ρωτήσα για τι ποσοστό μιλάμε στον φαναρτζή και μου λεει 50% σε υλικά και εργασίες, κι εκεί αρρώστησα λίγο και αρχισα να καταριέμαι.

Ενδεικτικά στο μπροστα φτερο που σε εμένα ειναι αφαιρούμενο τμήμα και παιζει στα μεταχειρισμένα 40-60€, μου ανέφερε 100€ για ιμιτασιόν φτερό+ οσο πάρει για εργασία. Δηλαδή 150+ μόνο εκεί... επειδή είχε 2 βαθουλώματα απο πριν, κι ας ειναι πλέον χτυπημένο απο το περιστατικό. Αφού απο τη σύγχυση ξεκίνησα να τους λεω σουρεαλιστικά τύπου "ωραια ρε φίλε, πάρε ενα φτερο, βαψτο οπως ηταν και καντου πάλι 2 βαθουλώματα για να νιώθεις οτι δεν εχασε η εταιρεία σου"

Πίσω προφυλακτήρα δε θα τον καλύψει λεει (μου τον εχουν κάνει τριαντάφυλλο οι ατζαμήδες), μπροστα μου ειπε χαριστικά μπορει να τον περάσει μουλωχτα, για το φανάρι και την πίσω πίσω πόρτα δεν θυμαμαι να ειπε κάτι και προβλέπω να τα βγαλει εκτος επειδή δεν έχουν σπασιματα και χοντραδια Κτλ κτλ κτλ... Ισως δηλαδη στην τελική να μου φτιάξουν δωρεαν τη βαθιά γρατσουνιά στη μπροστά πόρτα. Μια διαδικασία 10λεπτη σε ρυθμό εγκεφαλικού βιασμού, χωρίς να ξέρω και το τελικό αποτέλεσμα

Αν το αυτοκίνητο ήταν σε ένα νορμάλ περιβάλλον κι οχι στο -δέλο στο κέντρο της Αθήνας, θα έδινα με την καρδιά μου οτι χρήματα απαιτούνταν για να γίνει σωστό. Αλλά τώρα γνωρίζοντας οτι μέσα σε 1-2 μήνες θα με κεντήσουν οι ίδιοι, η ψυχολογία ειναι ανάποδη και θέλω απλα να δω τι θα μου βγάλουν σαν πόρισμα, κι αν μπορώ να φτιάξω σε κάποιον πιο φτηνο/τίμιο επιλεκτικά τα βασικά με οσο δυνατόν λιγότερα απο την τσέπη μου. Αν γίνεται κιόλας κάτι τέτοιο...

Δημοσ.

Kαλύτερα να είσαι σαφής από την αρχή. Αν λοιπόν σε τρακάρουν με υπαιτιότητά του άλλου εμπλεκόμενου αλλά το αμάξι έχει στα επίμαχα σημεία γρατζουνιές σου βγάζουν συμμετοχή στο βάψιμο με την αιτιολογία ότι από πριν ήθελε βάψιμο για να είναι ΟΚ. Συνήθως 50%. Σε αυτή την περίπτωση αν είναι δικός σου ο φαναρτζής (που πρέπει να είναι... αλλιώς την έκατσες) θα κατεβάσει τη συμμετοχή σου (άνευ απόδειξης) στο 20-30%. Η φαναρτζοδουλειά ειτε επισκευή είτε η αντικατάσταση τμήματος αμαξώματος φτερό, πόρτα, προφυλακτήρας κλπ. χρεώνεται εξ ολοκλήρου στο υπαίτιο όχημα.

YΓ κάπου αναφέρεις ότι δεν έχει γίνει αποδοχή ευθύνης από το υπαίτιο όχημα. Τότε πως θα προχωρήσεις; Μόνον με αγωγή εφόσον έχεις μάρτυρα. 

Δημοσ.
5 ώρες πριν, kalmik είπε

Kαλύτερα να είσαι σαφής από την αρχή. Αν λοιπόν σε τρακάρουν με υπαιτιότητά του άλλου εμπλεκόμενου αλλά το αμάξι έχει στα επίμαχα σημεία γρατζουνιές σου βγάζουν συμμετοχή στο βάψιμο με την αιτιολογία ότι από πριν ήθελε βάψιμο για να είναι ΟΚ. Συνήθως 50%. Σε αυτή την περίπτωση αν είναι δικός σου ο φαναρτζής (που πρέπει να είναι... αλλιώς την έκατσες) θα κατεβάσει τη συμμετοχή σου (άνευ απόδειξης) στο 20-30%. Η φαναρτζοδουλειά ειτε επισκευή είτε η αντικατάσταση τμήματος αμαξώματος φτερό, πόρτα, προφυλακτήρας κλπ. χρεώνεται εξ ολοκλήρου στο υπαίτιο όχημα.

YΓ κάπου αναφέρεις ότι δεν έχει γίνει αποδοχή ευθύνης από το υπαίτιο όχημα. Τότε πως θα προχωρήσεις; Μόνον με αγωγή εφόσον έχεις μάρτυρα. 

Για τα περι έλλειψης σαφήνειας, να πω οτι ξεκίνησα το θέμα ρωτώντας αν θα σπαγε κάτι να μεταβιβάσω το αμάξι τωρα άμεσα. Νομίζω οτι δεν έχει κάποιος εμπειρία να μοιραστεί, οπότε αυτό λύθηκε με την ελληνοπρεπή μέθοδο της αναβολής (μαζί με ανανέωση αντίστοιχη της ιδιας ασφάλιστικής)

Τώρα το θέμα έχει πάει στην έρευνα επιλογών για την επισκευή του με ότι θα δώσει η ασφάλεια
Το πλεονέκτημα που ανέφερες περι δικού μου φαναρτζή με ενδιαφέρει άμεσα ως προς το τι μπορώ να επιδιώξω, γιατί εγώ σκεφτόμουν μήπως κάποιος συμβεβλημένος συνεργάτης τους ήταν καλύτερη επιλογή....

Ρώτησα πριν λίγο φανοποιό επαρχίας μέσω γνωστού και μου είπε το κλασσικό "φερτο εσύ και θα τα φτιάξουμε όλα, τι σε νοιάζει". Μου περιέγραψε πολύ πρόχειρα οτι θα εγκριθούν συγκεκριμένες επισκευές, και συγκεκριμένο ποσό γι αυτές - οπότε με αυτό το ποσό θα παίξει μπάλα με τις χαμηλότερες τιμές που μπορεί να κάνει ειδικά σε εμένα. Όντως οι τιμές καμία σχέση με Αθήνα (συμπαρασύροντας και την τελειότητα φυσικά) αλλά δε ξέρω αν είναι λογικό να αναμένω μηδενικό κόστος μεσω αυτού του μαγειρέματος

ΥΓ Ο άνθρωπος αφησε τα στοιχεία του, και εκανε τη δηλωση εστω και με καθυστέρηση. Φαντάζομαι εκει δε θα έχω άλλο πρόβλημα

Δημοσ.

Tη στιγμή που έχει γίνει δήλωση ανάληψης ευθύνης από την άλλη πλευρά, μπορείς άνετα 1. να πας σε δικό σου φανοποιό 2. να μην δεχθείς τις (όποιες παράλογες) περικοπές τους αν και θα σου φορτώσουν κάποια συμμετοχή για γρατσουνιές ή χειρότερα για βαθουλώματα κλπ. 3. να ζητήσεις σωστή εργασία και όχι τη χειρότερη της αγοράς.

Δημοσ.

Οκ έχω συνειδητοποιήσει οτι αναγκαστικά θα καταπιώ τη συμμετοχή για το φτερό με τα βαθουλώματα. Αναμένω κι εγώ να δω τι θα βγει απο την κλήρωση για τα υπόλοιπα, ειδικά για μπροστα προφυλακτήρα που είπε θα περάσει (και εχει φάει καλό ξύσιμο) και φανάρι (που το κανε σκιπ σα να μην υπάρχει). Τα πίσω χαιδεματα τα χω σβήσει απο το μυαλό μου ήδη 

Δημοσ.
Στις 12/7/2025 στις 1:25 ΜΜ, 11osmikrosmhtsos είπε

Γιατι σου ζητανε χρηματικη συμμετοχη σε τετοια περιπτωση δεν μπορω να καταλαβω.

Προκειται για μια παγια δολια τακτικη, που ακομα και αν δεν ειναι προφανης η εφαρμογη της, θα σκαψουν να βρουν τροπο για να την εφαρμοσουν, προκειμενου να αποθαρρυνουν τον πελατη απο το να προχωρησει κι ετσι να γλυτωσουν αυτο που ειναι υποχρεωμενοι να κανουν και για το οποιο πληρωνονται κερατιατικα.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...