Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Καλησπέρα σε όλους!
Ψάχνω για προτάσεις σχετικά με το ποιο αυτοκίνητο να αγοράσω και θα εκτιμούσα πολύ τη βοήθειά σας.

Ο βασικός ήρωας στη λίστα μου αυτή τη στιγμή είναι το νέο Toyota bZ4X (μοντέλο 2026). Ξέρω ότι έχει τα μειονεκτήματά του, αλλά το θεωρώ σημαντικά βελτιωμένο σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο και με το γνωστό Toyota Safety Sense θεωρώ πως η ασφάλεια είναι σε κορυφαίο επίπεδο.

Έχω οδηγήσει το προηγούμενο bZ4X σε test drive και οδηγικά μου άρεσε πάρα πολύ, ήταν πολύ ομαλό, ήσυχο και “ευγενικό” στο δρόμο. Απο τα λίγα πράγματα που με ενόχλησαν ήταν το καντράν, που είναι πολύ μικρό και τοποθετημένο μακριά, πίσω από το τιμόνι, και νιώθεις ότι πρέπει να σκύψεις ή να το ψάξεις με το μάτι για να δεις πληροφορίες.

 

Παρόλα αυτά, δεν είμαι σίγουρος ακόμα αν θέλω να πάω σε πλήρως ηλεκτρικό. Και εδώ είναι η δεύτερη βασική ερώτησή μου:

Πιστεύετε ότι τελικά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πραγματικά φθηνότερα όταν τα φορτίζεις στο σπίτι;

Έχω διαβάσει πολλά, ότι “σου κοστίζει 3‑4 ευρώ τα 100 km”, ότι “η kWh στο σπίτι είναι φθηνή” κλπ. Όμως υπάρχουν λεπτομέρειες που με προβληματίζουν:

Η τιμή που δίνει ο πάροχος (π.χ. €0.18/kWh) δεν είναι η τελική, αφού προστίθενται ΦΠΑ, ρυθμιζόμενες χρεώσεις, κλπ.

Ναι, κάποια από αυτά τα πληρώνουμε έτσι κι αλλιώς (δημοτικά τέλη, ΕΡΤ), αλλά η πραγματική τιμή ανά kWh στο ρολόι συχνά καταλήγει €0.23–0.25 ή και παραπάνω.

Επίσης, δεν χάνεται και μέρος της ενέργειας κατά τη φόρτιση; Δηλαδή αν έχεις μπαταρία 71 kWh, τελικά ίσως “τραβήξεις” 75–78 kWh για να την γεμίσεις λόγω απωλειών (~10%).
Αυτό σημαίνει ακόμα μεγαλύτερο κόστος απ’ όσο φαίνεται στην αρχή.

Τέλος, όταν μιλάμε για δημόσια φόρτιση, εκεί το κόστος πλησιάζει ή και ξεπερνά αυτό ενός diesel, ειδικά αν χρησιμοποιείς DC fast charging.

Και φυσικά υπάρχει και ο μεγάλος προβληματισμός της αυτονομίας:

  • Ναι, τα νούμερα στο χαρτί είναι καλά, αλλά στην πράξη η αυτονομία πέφτει αισθητά, ειδικά με κλιματισμό, φορτίο, οδήγηση στην εθνική ή ανηφόρες.

  • Έχω ακούσει και διαβάσει ότι αρκετοί EV οδηγοί τελικά “τρέχουν” συνεχώς με το άγχος του range, ιδιαίτερα σε επαρχιακά ή εκτός πόλης ταξίδια.

  • Και κάπου εκεί αρχίζεις να σκέφτεσαι μήπως τελικά ένα PHEV ήταν πιο ισορροπημένη λύση.

 

 

Τα βασικά μου κριτήρια είναι:

  • SUV (κανονικού μεγέθους, όχι μικρό SUV)
  • Καλή άνεση για τους πίσω επιβάτες (χώρος για τα πόδια)
  • Ικανοποιητικός χώρος αποσκευών (δεν χρειάζεται να είναι τεράστιος)
  • Υψηλό επίπεδο ασφάλειας, καθώς το αυτοκίνητο προορίζεται για οικογενειακή χρήση
  • Οικονομία καυσίμου

 

Προς το παρόν, είμαι ανάμεσα σε plug‑in hybrid ή full EV, αλλά οι επιλογές έχουν στενέψει:

  • Από Toyota, η μόνη άλλη σοβαρή επιλογή θα ήταν το νέο RAV4 Plug-In Hybrid, αλλά ακόμα δεν υπάρχει επίσημη πληροφόρηση για τιμές/έκδοση στην Ελλάδα.

  • Σε άλλες μάρκες, δεν έχω βρει κάτι που να με καλύπτει στα βασικά μου κριτήρια καθως και στο οικονομικό κομμάτι. Τo KIA EV9 είναι απίστευτο αλλα απλησίαστο οικονομικά.

Οπότε επανέρχομαι στις 2 βασικές ερωτήσεις μου:

  1. Το bZ4X facelift 2026 θεωρείτε ότι αξίζει σαν αγορά;

  2. Τα EV είναι πραγματικά οικονομικά αν φορτίζεις σπίτι ή είναι πιο σύνθετο απο όσο παρουσιάζεται;

 

Να προσθέσω σαν disclaimer οτι η αγορά θα γινει με Toyota flex/balloon, και θα πληρώνετε απο την εταιρεία μου σαν leasing κάπως, επομένως δεν με απασχολεί ιδιαίτερα η αξία μεταπώλησης του αυτοκινήτου καθώς εχω την επιλογή απλα να το επιστρέψω στο τέλος.

  • Απαντ. 40
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Δημοσ.

Είναι πιο φτηνή η χρήση του αν το φορτίζεις στο σπίτι ή είσαι από τους τυχερούς που έχουν τη δυνατότητα να το φορτίζουν δωρεάν στη δουλειά τους. 

Το bZ4X το είχα δει σε αντιπροσωπεία. Μου άρεσε πολύ εμφανισιακά αλλά ήταν πολύ μεγάλο σε μέγεθος.

ΑΝ δεν κάνεις πολλά ταξίδια 

και

ΑΝ μπορείς να προγραμματίζεις διεξοδικά το ταξίδι ώστε να μην μείνεις από μπαταρία 

και 

ΑΝ μένεις σε περιοχή με φαρδιους δρόμους (δύσκολα κουμαντάρεις τέτοιο μέγεθος στα στενάκια)

τότε είναι πολύ καλή επιλογή

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, divxmania είπε

 

  1. Τα EV είναι πραγματικά οικονομικά αν φορτίζεις σπίτι ή είναι πιο σύνθετο απο όσο παρουσιάζεται;

 

Ναι.
Ως κατοχος μεσαιου EV που καιει ~ 18kWh/100km.
Αυτο σημαινει οτι με μεση χρεώση στο σπίτι 0,125/kWh, πάει περίπου στα 0,20/kWh με τις εξτρα χρεώσεις.
Σε φορτιστη εξωτερικο στην πολη, το συνηθες κόστος σε ΔΕΗ Blue και incharge, ειναι 0,40/kWh.

Παρομοιου μεγέθους(αλλα οχι το ιδιο δυνατο) θερμικο με βενζινη(1.75/lt) καιει περιπου 8lt/100km, ενω πετρελαιο(1.55/lt) καιει 6lt/100km.

Αρα εχουμε:

  • EV με φορτιση στο σπιτι : ( 18kWh/100km) * 0,20 = 3.6€/100km
  • EV με φορτιση στο σπιτι : ( 18kWh/100km) * 0,40 = 7.2€/100km
  • θερμικο με πετρελαιο 6 * 1.55 = 9.3€/100km
  • θερμικο με βενζινη 8 * 1.75 = 14€/100km

 

Με λιγα λογια, ενα θερμικο βενζινης κοστιζει 4 φορες παραπανω σε καυσιμο απο οτι ενα ηλεκτρικο με φορτιση στο σπιτι και 2 φορες παραπανω απο οτι ενα ηλεκτρικο με φορτιση εξω.

 

 

26 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

γραφεις χλμ καθε χρονο? αν οχι δεν αξιζει

ταξιδευεις γενικα; αντεχεις να ταξιδευεις με 110-120? 

Για τα ηλεκτρικα με μεγαλη σχετικα μπαταρια και γρηγοργη φορτιση, το ταξιδι δεν ειναι καν προβλημα.
Πριν 1 μηνα εκανα σε μιαμιση μερα 2000χλμ(5 χωρες) χωρις κανενα προγραμματισμο, απλα ακολουθησα τι μου προτεινε το gps του αυτοκινητου για φορτισεις και στασεις.

Με αυτοκινητο με μεγαλη σχετικα μπαταρια, κανεις σταση καθε 300χλμ για να φορτισεις απο 20-80% σε ~15 λεπτα.
Το οποιο ειναι λογικο να κανεις καθε 3 ωρες(~300χλμ) ενα διαλειμμα 15 λεπτων.

Αλλωστε, ποσα ταξιδια το χρονο ανω των 500χλμ σε μια ημερα(δηλαδη ενα διαλειμμα) κανει ο μεσος οδηγος;

 

Επεξ/σία από haHa
  • Like 8
Δημοσ.
45 λεπτά πριν, haHa είπε


Αλλωστε, ποσα ταξιδια το χρονο ανω των 500χλμ σε μια ημερα(δηλαδη ενα διαλειμμα) κανει ο μεσος οδηγος;

 

Τι μας νοιαζει ο μεσος οδηγος? Αφου εχουμε τον ιδιο τον οδηγο εδω θα μας πει. Δεν κανουμε έρευνα. 

Τι εννοεις "2000χλμ(5ωρες)"?

Δημοσ.
1 λεπτό πριν, basilis_k6 είπε

Τι μας νοιαζει ο μεσος οδηγος? Αφου εχουμε τον ιδιο τον οδηγο εδω θα μας πει. Δεν κανουμε έρευνα. 

Τι εννοεις "2000χλμ(5ωρες)"?

5 χωρες γραφω, οχι ωρες.

Οι γενικευσεις για ταξιδια με 110-120kmh απο ατομα που δεν εχουν κανει μεγαλα ταξιδια με ηλεκτρικο ειναι ακαιρες.
Η μεγαλη πλειονοτητα των κατοχων ηλεκτρικων δεν εχουν προβλημα στα ταξιδια, ειδικα αν μιλαμε για ηλεκτρικα με μεγαλη μπαταρια.

  • Like 2
Δημοσ.
30 λεπτά πριν, haHa είπε

5 χωρες γραφω, οχι ωρες.

Οι γενικευσεις για ταξιδια με 110-120kmh απο ατομα που δεν εχουν κανει μεγαλα ταξιδια με ηλεκτρικο ειναι ακαιρες.
Η μεγαλη πλειονοτητα των κατοχων ηλεκτρικων δεν εχουν προβλημα στα ταξιδια, ειδικα αν μιλαμε για ηλεκτρικα με μεγαλη μπαταρια.

στραβωμαρα...

δεν ειναι γενικευση, ουτε τα μισα ηλεκτρικα δεν φτανουν στο βολο με 130

https://www.autoevolution.com/news/tests-with-36-evs-for-real-life-range-at-130-kph-81-mph-are-educational-and-intriguing-195881.html

ειναι προβλημα για καποιους, οχι για ολους.

Δημοσ.

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

2 ώρες πριν, gbouros είπε

Είναι πιο φτηνή η χρήση του αν το φορτίζεις στο σπίτι ή είσαι από τους τυχερούς που έχουν τη δυνατότητα να το φορτίζουν δωρεάν στη δουλειά τους. 

Το bZ4X το είχα δει σε αντιπροσωπεία. Μου άρεσε πολύ εμφανισιακά αλλά ήταν πολύ μεγάλο σε μέγεθος.

ΑΝ δεν κάνεις πολλά ταξίδια 

και

ΑΝ μπορείς να προγραμματίζεις διεξοδικά το ταξίδι ώστε να μην μείνεις από μπαταρία 

και 

ΑΝ μένεις σε περιοχή με φαρδιους δρόμους (δύσκολα κουμαντάρεις τέτοιο μέγεθος στα στενάκια)

τότε είναι πολύ καλή επιλογή

Και εμένα μου άρεσε πολύ το bz4x (με εξαίρεση το αθλιο καντράν οπως είπα).

Μένω εντός Αττικής αλλα εκτός πόλης, οι δρόμοι εδω ειναι ετσι κ ετσι αλλα δε τους λες και θεόστενους.

Όσον αναφορά τα χιλιόμετρα κάνω αρκετές διαδρομές αλλα όχι μεγάλες. Road trip ισως μια ή 2 φορες το χρόνο και όχι μεγάλα. Φυσικά αν υπάρξει κανενα μεγάλο ταξίδι θα γίνει ο ανάλογος προγραμματισμός. 

Ωστόσο να προσθέσω πως οι καθημερινές μου διαδρομές συνήθως δεν περιλαμβάνουν κίνηση (πέραν του καλοκαιριού που γίνεται τουριστικό θέρετρο ο τόπος μου), επομένως η χρήση ειναι αρκετά σε λεωφόρο με κάποια ταχύτητα. και το ήπιο υβριδικό που έχω τώρα μου καίει 1-2 λίτρα παραπάνω απο ότι καίει οταν κατεβάινω Αθήνα.

Το τελευταίο κομμάτι που με απασχολεί ειναι σε περίπτωση ταξιδίου σε μέρη που δεν έχουν πολλούς φορτιστές ΠΧ νησιά, υπάρχει περίπτωση να επικρατεί συνωστισμός και να μην βρίσκω να φορτίσω?

 

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
45 λεπτά πριν, divxmania είπε

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις σας.

Και εμένα μου άρεσε πολύ το bz4x (με εξαίρεση το αθλιο καντράν οπως είπα).

Μένω εντός Αττικής αλλα εκτός πόλης, οι δρόμοι εδω ειναι ετσι κ ετσι αλλα δε τους λες και θεόστενους.

Όσον αναφορά τα χιλιόμετρα κάνω αρκετές διαδρομές αλλα όχι μεγάλες. Road trip ισως μια ή 2 φορες το χρόνο και όχι μεγάλα. Φυσικά αν υπάρξει κανενα μεγάλο ταξίδι θα γίνει ο ανάλογος προγραμματισμός. 

Ωστόσο να προσθέσω πως οι καθημερινές μου διαδρομές συνήθως δεν περιλαμβάνουν κίνηση (πέραν του καλοκαιριού που γίνεται τουριστικό θέρετρο ο τόπος μου), επομένως η χρήση ειναι αρκετά σε λεωφόρο με κάποια ταχύτητα. και το ήπιο υβριδικό που έχω τώρα μου καίει 1-2 λίτρα παραπάνω απο ότι καίει οταν κατεβάινω Αθήνα.

Το τελευταίο κομμάτι που με απασχολεί ειναι σε περίπτωση ταξιδίου σε μέρη που δεν έχουν πολλούς φορτιστές ΠΧ νησιά, υπάρχει περίπτωση να επικρατεί συνωστισμός και να μην βρίσκω να φορτίσω?

 

Τα περισσότερα νησια είναι φουλ στους φορτιστες στα σουπερμάρκετ κλπ. 

Βρισκεις πιο ευκολα απο οτι στην Αθηνα. 

Στην ακραια περίπτωση που δεν βρεις, το φορτιζεις σε κανονικη πριζα. 

 

Ετσι κι αλλιως, με εξαίρεση την Κρήτη που είναι μεγαλο νησι, στα άλλα νησιά δεν θα χρειαστεις να φορτισεις ιδιαίτερα λογω μικρων αποστασεων. 

1 ώρα πριν, basilis_k6 είπε

στραβωμαρα...

δεν ειναι γενικευση, ουτε τα μισα ηλεκτρικα δεν φτανουν στο βολο με 130

https://www.autoevolution.com/news/tests-with-36-evs-for-real-life-range-at-130-kph-81-mph-are-educational-and-intriguing-195881.html

ειναι προβλημα για καποιους, οχι για ολους.

Άσχετα με την αυτονομία των ηλεκτρικων, δεν ξερω και πολλες οικογένειες με παιδια που κανουν ταξιδι 3.5ωρων(Βολος) χωρις σταση.

 

Btw, μολις κοιταξα στο δικο μου που τωρα εχει 36% μπαταρια και για να φθασει Βολο, θελει μια σταση των 17 λεπτων και θα φθασει με 14% μπαταρία. 

Επεξ/σία από haHa
Δημοσ.

Με τις προδιαγραφές που αναφέρει ο topic starter εύκολα θα έπαιρνα το BYD sealion 7, ιδανικά με τη μεγάλη μπαταρία. Θεωρώ ότι είναι πολύ πιο πλήρες πακέτο σε σχέση με το bz4x χωρίς μεγάλη διαφορά σε τιμή. 

  • Like 4
Δημοσ.
1 ώρα πριν, doctorkostis είπε

Με τις προδιαγραφές που αναφέρει ο topic starter εύκολα θα έπαιρνα το BYD sealion 7, ιδανικά με τη μεγάλη μπαταρία. Θεωρώ ότι είναι πολύ πιο πλήρες πακέτο σε σχέση με το bz4x χωρίς μεγάλη διαφορά σε τιμή. 

Είναι μια απο τις εναλλακτικές μου με κάποιους ενδοιασμούς.

Επειδή το αμάξι θα είναι οικογενειακό δίνω μεγάλη έμφαση στην αξιοπιστία και στην ασφάλεια. (πχ Toyota safety sense)

Δεν γνωρίζω σε βάθος χρόνου πόσο αξιόπιστες θα βγούνε οι καινούργιες μάρκες που έχουν μπει στο εμπόριο.

Επίσης, εάν προκύψει θέμα με το BYD ειδικά με τα ηλεκτρολογικά, που θα το πας και πόσο καιρό θα μείνεις χωρίς αμάξι;

Απο οσο ειχα δει το συγκεκριμένο έχει και αρκετά μεγαλύτερη κατανάλωση. Θα προγραμματίσω test drive ωστόσο.

 

Επισης, γνωρίζει κανείς αν η BYD εχει balloon payment;

 

Δημοσ.
25 minutes ago, divxmania said:

Είναι μια απο τις εναλλακτικές μου με κάποιους ενδοιασμούς.

Επειδή το αμάξι θα είναι οικογενειακό δίνω μεγάλη έμφαση στην αξιοπιστία και στην ασφάλεια. (πχ Toyota safety sense)

Δεν γνωρίζω σε βάθος χρόνου πόσο αξιόπιστες θα βγούνε οι καινούργιες μάρκες που έχουν μπει στο εμπόριο.

Επίσης, εάν προκύψει θέμα με το BYD ειδικά με τα ηλεκτρολογικά, που θα το πας και πόσο καιρό θα μείνεις χωρίς αμάξι;

Απο οσο ειχα δει το συγκεκριμένο έχει και αρκετά μεγαλύτερη κατανάλωση. Θα προγραμματίσω test drive ωστόσο.

 

Επισης, γνωρίζει κανείς αν η BYD εχει balloon payment;

 

1. Ασφαλεια. Το Sealion πηρε 5 αστερια στο euroNCAP. Δε βλεπω γιατι να ανησυχεις. Το ερωτημα για την αξιοπιστια το καταλαβαινω, αλλα δεν εχει δωσει αρνητικα δειγματα η BYD προς το παρον. Δεν αναφερομαι στην αγορα της Ελλαδας προφανως. 

2. Αν προκυψει θεμα με οποιοδηποτε καινουριο αυτοκινητο δεν υπαρχει επιλογη, θα το πας στην αντιπροσωπεια.  Οπως θα εκανες και με οποιοδηποτε ευρωπαικο ή γιαπωνεζικο. Εισαι στην εγγυηση οποτε δε συζηταμε για συνεργεια. Απο οτι καταλαβαινω εισαι στην Αττικη, οποτε Κηφισος σε περιπτωση βλαβης. Προφανως με αυτοκινητο αντικαταστασης αν εχεις leasing, ισως οχι ηλεκτρικο αλλα αντιστοιχων προδιαγραφων και χωρων. Δε θα δεχτεις να σου δωσουν KIA picanto ως οχημα αντικαταστασης, σιγουρα θα υπαρχει στο συμβολαιο.

3. Ναι, ειναι "thirsty". Απο την αλλη βγαινει με 93kWh μπαταρια και εχει 530 αλογα. Δεν ειναι απαγορευτικη η διαφορα σε €/100χλμ. Προφανως αν σκεφτεσαι το ζητημα της καταναλωσης και εχεις τη δυνατοτητα, θα πρεπει να σκεφτεις και μια επενδυση σε φωτοβολταικα ετσι ωστε να μειωσεις κατα πολυ το κοστος κινησης,

Δημοσ.
9 hours ago, haHa said:

 

Άσχετα με την αυτονομία των ηλεκτρικων, δεν ξερω και πολλες οικογένειες με παιδια που κανουν ταξιδι 3.5ωρων(Βολος) χωρις σταση.

 

Παρών 

με δυο παιδιά κάνουμε συνεχώς το Αθήνα-Βόλο χωρίς στάση ή στάση μας πέντε λεπτά σε πάρκινγκ της εθνικής για τσίσα.

δεν έχω καμία όρεξη να πρέπει να σταματάω σε ατάλαντη αλμυρό για φόρτιση ειδικά το καλοκαίρι που γίνεται χαμός.

περυσι καλέσαμε μια οικογένεια που ήρθε με ήλεκτρικο και όταν μου είπε τι στάσεις έκανε πήγα να βάλω τα γελια.

σορρυ αλλά εγώ δεν την θέλω αυτή την ταλαιπωρία

  • Like 6
Δημοσ. (επεξεργασμένο)
3 ώρες πριν, JakeKaufman είπε

Παρών 

με δυο παιδιά κάνουμε συνεχώς το Αθήνα-Βόλο χωρίς στάση ή στάση μας πέντε λεπτά σε πάρκινγκ της εθνικής για τσίσα.

δεν έχω καμία όρεξη να πρέπει να σταματάω σε ατάλαντη αλμυρό για φόρτιση ειδικά το καλοκαίρι που γίνεται χαμός.

περυσι καλέσαμε μια οικογένεια που ήρθε με ήλεκτρικο και όταν μου είπε τι στάσεις έκανε πήγα να βάλω τα γελια.

σορρυ αλλά εγώ δεν την θέλω αυτή την ταλαιπωρία

Ωραιος, χαρα στο κουραγιο σου!

 

Προσωπικα και μονος μου να οδηγω, κανω σταση τουλαχιστον καθε 3 ωρες.

Με 90% φορτιση που εχει τωρα το αυτοκινητο, μου βγαζει μια σταση 5 λεπτων οτι χρειαζομαι για Βολο.

Για ηλεκτρικα με γρηγορη φορτιση/μεγαλη μπαταρια, το ταξιδι δεν ειναι προβλημα.

Επεξ/σία από haHa
  • Like 2
Δημοσ.
25 minutes ago, haHa said:

Ωραιος, χαρα στο κουραγιο σου!

 

Προσωπικα και μονος μου να οδηγω, κανω σταση τουλαχιστον καθε 3 ωρες.

Με 90% φορτιση που εχει τωρα το αυτοκινητο, μου βγαζει μια σταση 5 λεπτων οτι χρειαζομαι για Βολο.

Για ηλεκτρικα με γρηγορη φορτιση/μεγαλη μπαταρια, το ταξιδι δεν ειναι προβλημα.

Πώς γίνεται τόσο γρήγορα; Σε ποιον ΣΕΑ και με τι αυτοκίνητο; 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...