Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Αν και είχα ένα φουσκωτάκι με μηχανούλα και γενικά μ αρέσει η θάλασσα και ασχολούμαι από παιδί με κανό, ιστιοπλοΐα .. δεν έχω δίπλωμα ταχυπλόου και λέω να βγάλω μήπως και πάρω κανένα σοβαρό φουσκωτό ή πολυεστερικό κάποια στιγμή. (Αν και το πιθανότερο είναι αυτό που θα πάρω να μην έχει την ιπποδύναμη ώστε να απαιτεί και δίπλωμα, αλλά ποτέ δε ξέρεις)

Έχω βρει κάποιες πληροφορίες στο Internet, 6+6 ώρες μαθήματα και κόστος γύρω στα 500€. Βρήκα και ενα pdf με κάτι ερωτήσεις για τις εξετάσεις. Να πω την αλήθεια, περισσότερο θα με ενδιέφερε η ουσία, να μάθω πράγματα δηλαδή και όχι το χαρτί. Τώρα τι πράγματα θα μάθεις σε 12 ώρες δε ξέρω (6 μαθήματα ?)_.

Οπότε ρωτάω σε όσους ξέρουν, να γράψουν κάποιες πληροφορίες από την εμπειρία τους. Μαθαίνεις τίποτα ουσιαστικό ή είναι σαν το δίπλωμα αυτοκινήτου που ο σκοπός είναι να περάσεις τις εξετάσεις και όχι να μάθεις; 

Μπορώ να βρω κάπου online κάτι να διαβάσω; έτσι να είμαι προετοιμασμενος. Έχω και ένα βιβλίο και σημειώσεις από παλιά.... που έκανα ιστιοπλοΐα μικρός. Άσχετο.

Αν και όπως είπα, επειδή ασχολούμαι, πολλά θα τα ξέρω (όχι όλα όμως). Εννοείται ότι έχω οδηγήσει κάμποσες φορές και φουσκωτό και πολυεστερικό

Πληροφορίες μπορώ να βρω αρκετές. Έχω και γνωστούς με δίπλωμα και σκάφη. Απλά κάποιες πληροφορίες παραπάνω δεν είναι άσχημα

Δημοσ.

Αν και πάνε άπειρα χρόνια από το δίπλωμα μου μαθαίνεις τα πολύ basic τα οποία βέβαια είναι σημαντικά (λίγο πλεύση, λυσε δέσε κτλ που δεν διαφέρουν από αυτά που ήδη ξέρεις). Αν δεν κάνεις αρκετές πλεύσεις ώστε να μπορείς να καταλάβεις πως να πλαναρεις σωστά. να διαβάσεις καιρό και να πλέεις χωρίς να ταλαιπωρείς το σκάφος,  πώς να αγκυροβολείς αν θες διανυκτέρευση , πώς να δένεις σε άλλο σκάφος, μανούβρες, που θα πρέπει να κάθεσαι όταν ρίχνεις πρύμα Άγκυρα ενώ κανείς ανάποδα για να μη σε κάνει κομμάτια η μηχανή ακόμα και το πώς να περπατάς και να κατανεμεις τον κόσμο και το βάρος. Όλα αυτά έρχονται με την εξάσκηση 

  • Like 2
Δημοσ.

Επειδη το πηρα περυσι.

Πιστεψε με δεν μαθαινεις απολυτως τιποτα εκτος απο μια πολυ απλη χαραξη πορειας, και προσεγγιση στο λιμανι.
Αν οσοι πηραμε βγαιναμε με ενα μικρο κυματακι στα ανοιχτα παιζει να πνιγομασταν ολοι..

Θελει πολυ προσωπικη εμπειρια η φαση, το διπλωμα δεν λεει τιποτα εκτος της νομιμοτητας

  • Like 5
Δημοσ.

Αφού έχεις γνωστούς όπως λες πρότεινε για αρχή  να κάνετε μερικές πλεύσεις μαζί καλύπτοντας τους τα έξοδα και στη συνέχεια που με το καλό πάρεις το δικό σου να κάνετε συμπλευσεις, είναι το καλύτερο σχολείο. Υπάρχουν πολλές ομάδες που θα σε καλοδεχτουν και θα σε βοηθήσουν. Ακόμα και μικρότερη μηχανή να πάρεις που να μην απαιτεί άδεια χειριστή (κακώς αναφέρεται σαν δίπλωμα) καλό είναι να το έχεις και απορώ πως τόσα χρόνια αφήνουν κόσμο να νοικιάζει σκάφη. Είναι σαν να λέει ο νομοθέτης ότι χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης από 1300cc και πάνω άσχετα αν βγαίνεις στον ίδιο δρόμο με τις ίδιες υποχρεώσεις 

  • Like 2
Δημοσ.

Αυτό με τις βάρκες που τις δίνουν έτσι μου κάνει κι εμένα μεγάλη εντύπωση (έχω νοικιάσει, αλλά συνεχίζει να μου κάνει εντύπωση).

  • Like 1
Δημοσ.

Εαν σου αρέσει η επαφή με την φύση, πιάνουν τα χέρια σου και έχεις διάθεση να μάθεις αρκετά πράγματα ώστε να ξεκινήσεις με κάποιες εμπειρίες, να μελετήσεις τον καιρό, τους ανέμους, τα τερτίπια της θάλασσας και πολλά πολλά ακόμα, τότε θα πρέπει να μπείς σε μια διαδικασία για αποκτήσεις αυτό που λέμε τα βασικά της ναυτοσύνης. Να αποκτήσεις δηλαδή μια καθαρή εικόνα του τι σημαίνει ασφάλεια στην θάλασσα, τι είναι το σωστό, ποιό είναι το μέτρο, να πράτεις με αντίληψη των συνθηκών και φυσικά να έχεις δεξιότητες, τεχνική και γνώσεις. Αυτά δεν θα στα δώσει το δίπλωμα ταχυπλόου. Θα τα αποκτήσεις σιγά σιγά με πολλα "μαθήματα" τα οποία παίρνεις συνεχώς από οποιαδήποτε θαλασσινή δραστηριότητα. Πήγαινε βόλτες με άλλους σκαφάτους, ρώτα ψαράδες, διάβασε, μάθε γενικά ότι μπορείς και σιγα σιγά θα γίνεις ένας μικρός καπετάνιος. 

Οταν θα πάρεις το πρώτο σου σκαφάκι εκεί θα κάνεις το πραγματικό 'σχολείο' και θα μάθεις στην πράξη την αγκυροβολία, την πορεία, τα σχοινιά, την πρόσδεση και πολλά άλλα. Μεγάλη προσοχή στις υποχρεώσεις που έχεις ως χειριστής ( και κυρίως στον Γ.Κ.Λ.) γιατί το Λιμεναρχείο είναι πάρα πολύ τυπικό με τα εφόδια, τις υποχρεώσεις και τους χειρισμούς στην θάλασσα. Ιδιαίτερα απέναντι σε λουόμενους, μέσα σε λιμάνια ακόμα και σε πολύ βασικά θέματα όπως ο φωτισμός, τα βεγγαλικά κλπ πρέπει να είσαι σε όλα ενημερωμένος και τυπικός. 

Κατά τα άλλα είναι μια εξαιρεικά ευχάριστη και διασκεδαστική διαδικασία η οποία θα σε γεμίσει με ενδιαφέροντα και εμπειρίες. Καλή αρχή σου εύχομαι. 

Δημοσ.
19 ώρες πριν, Morosana είπε

και απορώ πως τόσα χρόνια αφήνουν κόσμο να νοικιάζει σκάφη. Είναι σαν να λέει ο νομοθέτης ότι χρειάζεται δίπλωμα οδήγησης από 1300cc και πάνω άσχετα αν βγαίνεις στον ίδιο δρόμο με τις ίδιες υποχρεώσεις 

Κι εγώ απορώ με αυτό. Δηλαδή είναι τέρμα ηλίθιο και απορώ ποιος το σκέφτηκε. Και άντε κάποιος το σκέφτηκε, γιατί δεν έχει αλλάξει. Σκαφάκι με 30ίππους δεν είναι παιχνίδι. Ακόμα και με 5 ίππους αν δε ξέρεις τι κάνεις. Ας το κάνουμε και στα αυτοκίνητα, μέχρι 90-100 ίππους να μη θέλει δίπλωμα.

 

17 ώρες πριν, costas_ είπε

Εαν σου αρέσει η επαφή με την φύση, πιάνουν τα χέρια σου και έχεις διάθεση να μάθεις αρκετά πράγματα ώστε να ξεκινήσεις με κάποιες εμπειρίες, να μελετήσεις τον καιρό, τους ανέμους, τα τερτίπια της θάλασσας και πολλά πολλά ακόμα, τότε θα πρέπει να μπείς σε μια διαδικασία για αποκτήσεις αυτό που λέμε τα βασικά της ναυτοσύνης. Να αποκτήσεις δηλαδή μια καθαρή εικόνα του τι σημαίνει ασφάλεια στην θάλασσα, τι είναι το σωστό, ποιό είναι το μέτρο, να πράτεις με αντίληψη των συνθηκών και φυσικά να έχεις δεξιότητες, τεχνική και γνώσεις. Αυτά δεν θα στα δώσει το δίπλωμα ταχυπλόου. Θα τα αποκτήσεις σιγά σιγά με πολλα "μαθήματα" τα οποία παίρνεις συνεχώς από οποιαδήποτε θαλασσινή δραστηριότητα. Πήγαινε βόλτες με άλλους σκαφάτους, ρώτα ψαράδες, διάβασε, μάθε γενικά ότι μπορείς και σιγα σιγά θα γίνεις ένας μικρός καπετάνιος. 

Οταν θα πάρεις το πρώτο σου σκαφάκι εκεί θα κάνεις το πραγματικό 'σχολείο' και θα μάθεις στην πράξη την αγκυροβολία, την πορεία, τα σχοινιά, την πρόσδεση και πολλά άλλα. Μεγάλη προσοχή στις υποχρεώσεις που έχεις ως χειριστής ( και κυρίως στον Γ.Κ.Λ.) γιατί το Λιμεναρχείο είναι πάρα πολύ τυπικό με τα εφόδια, τις υποχρεώσεις και τους χειρισμούς στην θάλασσα. Ιδιαίτερα απέναντι σε λουόμενους, μέσα σε λιμάνια ακόμα και σε πολύ βασικά θέματα όπως ο φωτισμός, τα βεγγαλικά κλπ πρέπει να είσαι σε όλα ενημερωμένος και τυπικός. 

Κατά τα άλλα είναι μια εξαιρεικά ευχάριστη και διασκεδαστική διαδικασία η οποία θα σε γεμίσει με ενδιαφέροντα και εμπειρίες. Καλή αρχή σου εύχομαι. 

Αυτό με το λιμενικό ισχύει. Γνωστούς που έχω ρωτήσει μου λένε (παίζει ρόλο και η περιοχή φαντάζομαι) ότι δε χαρίζονται. Κατα τ άλλα ναι. Εννοείται με την εμπειρία τα μαθαίνεις.

 

21 ώρες πριν, giwfys είπε

Επειδη το πηρα περυσι.

Πιστεψε με δεν μαθαινεις απολυτως τιποτα εκτος απο μια πολυ απλη χαραξη πορειας, και προσεγγιση στο λιμανι.
Αν οσοι πηραμε βγαιναμε με ενα μικρο κυματακι στα ανοιχτα παιζει να πνιγομασταν ολοι..

Θελει πολυ προσωπικη εμπειρια η φαση, το διπλωμα δεν λεει τιποτα εκτος της νομιμοτητας

Όπως το φαντάστηκα. τι να μάθεις σε 12 ώρες.

Το κόστος ισχύει; Παίζουν γύρω στα 500€. Έτσι βλέπω στο internet. Βέβαια είναι και τα παράβολα που άλλο δε τα βάζουν για να φαίνεται χαμηλότερη η τιμή.Αλλά όλο το πακέτο εκεί δε πάει; Περίπου

Δημοσ.
20 λεπτά πριν, Neptu είπε

Κι εγώ απορώ με αυτό. Δηλαδή είναι τέρμα ηλίθιο και απορώ ποιος το σκέφτηκε. Και άντε κάποιος το σκέφτηκε, γιατί δεν έχει αλλάξει. Σκαφάκι με 30ίππους δεν είναι παιχνίδι. Ακόμα και με 5 ίππους αν δε ξέρεις τι κάνεις. Ας το κάνουμε και στα αυτοκίνητα, μέχρι 90-100 ίππους να μη θέλει δίπλωμα.

 

Αυτό με το λιμενικό ισχύει. Γνωστούς που έχω ρωτήσει μου λένε (παίζει ρόλο και η περιοχή φαντάζομαι) ότι δε χαρίζονται. Κατα τ άλλα ναι. Εννοείται με την εμπειρία τα μαθαίνεις.

 

Όπως το φαντάστηκα. τι να μάθεις σε 12 ώρες.

Το κόστος ισχύει; Παίζουν γύρω στα 500€. Έτσι βλέπω στο internet. Βέβαια είναι και τα παράβολα που άλλο δε τα βάζουν για να φαίνεται χαμηλότερη η τιμή.Αλλά όλο το πακέτο εκεί δε πάει; Περίπου

Mια σύγχρονη 30αρα με σωστό τριμαρισμα σε ένα ελαφρύ σκάφος και ευνοϊκές συνθήκες μπορεί να αποδώσει μέχρι 30 κόμβους που είναι τρομακτική ταχύτητα για αρχάριους. Το 30 (15 για φουσκωτά) είναι μια παλιά αντίληψη από μια εποχή που τα σκάφη ήταν πιο βαριά και οι μηχανές όχι τόσο αποδοτικές. Το κυριότερο είναι ότι υπήρχε μεγαλύτερη συνείδηση στους χειριστές και το σκάφος ήταν όντως αναψυχής και όχι προβολής στα social. Αν βρεθείς σε μέρος με πολλά νοικιαρικα ολοι κάνουν live για καρδούλες και ούτε που ξέρουν αν βλέπουν  σημαδούρες βράχους λουόμενους, ενοχλούν με απόνερα και φυσικά θεωρούν το kill switch φλωρικο 

  • Like 1
Δημοσ.

Αν μένεις Αττική στείλε μου pm να σου προτείνω που να πας. 

Έβγαλα πριν 3-4 χρόνια και έμεινα ευχαριστημένος. (και δε ξέρω γιατί τόσα χρόνια δεν έβγαζα) 

Ο δάσκαλος δε βαριόταν και είχε όρεξη. Ίσως βέβαια βοηθούσε που δεν ήμουν αμπαλος και είχα ήδη επαφή. 

Μου πε πως παραπάνω από τους μίσους, πάνε και το βγάζουν για να παίρνουν μόρια σε προκυρήξεις για το λιμενικό οπότε κάνουν αγγαρεία... 

 

GX010175_1755340857937.jpg

  • Like 1
Δημοσ.
59 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

Αν μένεις Αττική στείλε μου pm να σου προτείνω που να πας. 

Έβγαλα πριν 3-4 χρόνια και έμεινα ευχαριστημένος. (και δε ξέρω γιατί τόσα χρόνια δεν έβγαζα) 

Ο δάσκαλος δε βαριόταν και είχε όρεξη. Ίσως βέβαια βοηθούσε που δεν ήμουν αμπαλος και είχα ήδη επαφή. 

Μου πε πως παραπάνω από τους μίσους, πάνε και το βγάζουν για να παίρνουν μόρια σε προκυρήξεις για το λιμενικό οπότε κάνουν αγγαρεία... 

 

GX010175_1755340857937.jpg

Και από αυτούς που το βγάζουν και παίρνουν σκάφος μεγάλο μέρος  το πουλάνε την επόμενη χρονιά γιατι δεν αντέχουν την ταλαιπωρία. Fun fact κανονίζουμε με ζευγάρι συναδέλφους της γυναίκας μου  που μας ξεσήκωσαν (λαθος μου γιατί σχεδόν ποτέ δεν θέλω να βάζω άτομα που δεν έχουν εμπειρία και είναι στο ίδιο mood) να κάνουμε 2 μέρες διάπλου Χίο Θύμαινα Πάτμο με σκοπό να καταλήξουμε λειψους. Σχετικά εύκολη διαδρομή  αν εξαιρέσεις το πέρασμα στο Ικάριο,με νορμάλ καιρό. Ενώ η τύπισσα σε όλο το ταξίδι φαινόταν ότι δεν το απολαμβανε γιατί δεν ήταν αυτό που είχε στο μυαλό της και δικαιολογημένα γιατί δεν άντεχε το κοπανημα το βουητό το νερό τον ήλιο  το δέσε λύσε κτλ όταν δεναμε ήταν όλο φωτό και stories κοιτάξτε πόσο γαμάτα περνάμε όταν λύναμε ήταν λες και της σκότωσα τη μάνα 😛

 

 

  • Haha 3
Δημοσ.
6 ώρες πριν, Morosana είπε

Mια σύγχρονη 30αρα με σωστό τριμαρισμα σε ένα ελαφρύ σκάφος και ευνοϊκές συνθήκες μπορεί να αποδώσει μέχρι 30 κόμβους που είναι τρομακτική ταχύτητα για αρχάριους. Το 30 (15 για φουσκωτά) είναι μια παλιά αντίληψη από μια εποχή που τα σκάφη ήταν πιο βαριά και οι μηχανές όχι τόσο αποδοτικές. Το κυριότερο είναι ότι υπήρχε μεγαλύτερη συνείδηση στους χειριστές και το σκάφος ήταν όντως αναψυχής και όχι προβολής στα social. Αν βρεθείς σε μέρος με πολλά νοικιαρικα ολοι κάνουν live για καρδούλες και ούτε που ξέρουν αν βλέπουν  σημαδούρες βράχους λουόμενους, ενοχλούν με απόνερα και φυσικά θεωρούν το kill switch φλωρικο 

Το αντιθετο θα ελεγα. Πανε πολυ αργά και αν σου κατσει καιρος δεν πλαναρουν και δεν φευγεις ποτε απο την κακοκαιρια, παθων...

Δημοσ.
4 ώρες πριν, Morosana είπε

Και από αυτούς που το βγάζουν και παίρνουν σκάφος μεγάλο μέρος  το πουλάνε την επόμενη χρονιά γιατι δεν αντέχουν την ταλαιπωρία. Fun fact κανονίζουμε με ζευγάρι συναδέλφους της γυναίκας μου  που μας ξεσήκωσαν (λαθος μου γιατί σχεδόν ποτέ δεν θέλω να βάζω άτομα που δεν έχουν εμπειρία και είναι στο ίδιο mood) να κάνουμε 2 μέρες διάπλου Χίο Θύμαινα Πάτμο με σκοπό να καταλήξουμε λειψους. Σχετικά εύκολη διαδρομή  αν εξαιρέσεις το πέρασμα στο Ικάριο,με νορμάλ καιρό. Ενώ η τύπισσα σε όλο το ταξίδι φαινόταν ότι δεν το απολαμβανε γιατί δεν ήταν αυτό που είχε στο μυαλό της και δικαιολογημένα γιατί δεν άντεχε το κοπανημα το βουητό το νερό τον ήλιο  το δέσε λύσε κτλ όταν δεναμε ήταν όλο φωτό και stories κοιτάξτε πόσο γαμάτα περνάμε όταν λύναμε ήταν λες και της σκότωσα τη μάνα 😛

 

 

Με τι σκάφος κάνατε τέτοιο ταξίδι?

Δημοσ.
2 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

Το αντιθετο θα ελεγα. Πανε πολυ αργά και αν σου κατσει καιρος δεν πλαναρουν και δεν φευγεις ποτε απο την κακοκαιρια, παθων...

Το 30αρα σκέτο δεν λέει και πολλά, εισαι σίγουρος ότι είχε την κατάλληλη 30αρα για το συγκεκριμένο σκάφος. Σωστό μήκος αξονα. βήμα προπέλας, ζύγισμα προπέλας κτλ. Υπάρχουν πάρα πολλοί που ακολουθησαν το ίδιο setup φίλου τους στο δικό τους και ξενερωσαν και όταν έβαλαν την κατάλληλη είδαν άλλο σκάφος.

 

1 ώρα πριν, Ntinaras είπε

Με τι σκάφος κάνατε τέτοιο ταξίδι?

BWA 685

Δημοσ.
22 λεπτά πριν, Morosana είπε

Το 30αρα σκέτο δεν λέει και πολλά, εισαι σίγουρος ότι είχε την κατάλληλη 30αρα για το συγκεκριμένο σκάφος. Σωστό μήκος αξονα. βήμα προπέλας, ζύγισμα προπέλας κτλ. Υπάρχουν πάρα πολλοί που ακολουθησαν το ίδιο setup φίλου τους στο δικό τους και ξενερωσαν και όταν έβαλαν την κατάλληλη είδαν άλλο σκάφος.

 

BWA 685

νοικιαρικο ηταν. κοντα 5 μετρα πολυεστερικο. οτι και να δοκιμασα με το τριμ δεν μπορουσα να κρατησω καλη ταχυτητα, ειχε και ενα μετρο κυμα. αναγκαστικα πηγαμε πολυ πιο αργα και φαγαμε ολο το κυμα και την ανταρα της θαλλασας επι 45 λεπτα. κατι φουσκωτα με 100+ ιππους μας περναγανε αερα και μπηκαν στον κολπο και κρυφτηκαν. ζητημα να πηγαιναμε 8 μιλια/ωρα. εκει ηταν το sweetspot για να μην κοπαναει το σκαφος παρα πολυ. 

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...