Προς το περιεχόμενο

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ.

Σκοπός ανάρτησης: Να κοινοποιήσω, με τεκμηρίωση, μια πολυετή εμπειρία σοβαρών μηχανολογικών αστοχιών και ελλιπούς αντιμετώπισης, ώστε (α) να προστατευτούν άλλοι οδηγοί και (β) να υπάρξει υπεύθυνη λύση από κατασκευαστή/δίκτυο.

Δήλωση καλής πίστης / νομική σημείωση: Όσα ακολουθούν περιγράφουν γεγονότα και τεχνικά συμπεράσματα, στηριγμένα σε έγγραφα (εντολές εργασίας, τιμολόγια, διαγνώσεις, αλληλογραφία) και σε δημόσιες πηγές που παρατίθενται. Δεν αποδίδω πρόθεση ή δόλο σε φυσικά πρόσωπα. Ο κατασκευαστής/δίκτυο είναι ευπρόσδεκτοι να αποστείλουν γραπτή τεχνική απάντηση για δημοσίευση. Οποιαδήποτε ανακρίβεια θα διορθωθεί άμεσα μόλις προσκομιστούν νεότερα στοιχεία.

 

Ταυτότητα οχήματος (δημόσια τεκμηρίωση)

• Mercedes-Benz GLA 180 CDI (X156), 1η κυκλοφορία 2015

• Κινητήρας OM607 1.5L diesel, συνεργασία Mercedes–Renault, βασισμένος στην οικογένεια Renault K9K (https://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_OM607 , https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_K-Type_engine)

Χρονολόγιο — βασικά σημεία

• 07/05/2019: Πρώτη ακινητοποίηση στην Εθνική/Κηφισό (ρεύμα ανόδου) λόγω απώλειας υπερπλήρωσης/limp mode. Πραγματικός κίνδυνος για εμένα και τρίτους.

• 2019–2020: Εργασίες/αντικαταστάσεις σε εξουσιοδοτημένους (βλ. φάκελο αποδείξεων).

• 2019–2023: Επαναλαμβανόμενα συμπτώματα (turbo/DPF/limp). Υπάρχουν email όπου δύο εξουσιοδοτημένοι αρνήθηκαν να αναλάβουν.

• 13/08/2025: Νέα ακινητοποίηση· μεταφορά σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο μέσω Mercedes-Benz Mobilo.

• 08/2025–09/2025 (κλιμάκωση): Η Customer Service Team to the Board of Management (Γερμανία) απάντησε ότι «η υπόθεση ερευνάται/αναμένουμε Ελλάδα», ενώ το όχημα παραμένει ακινητο. Παράλληλα, το εξουσιοδοτημένο συνεργείο που φιλοξενεί το όχημα από 13/08/2025 δήλωσε ότι, μέχρι σήμερα, δεν έχει λάβει καμία γραπτή εντολή ή τεχνική κατευθυντήρια οδηγία από κατασκευαστή/εισαγωγέα για διενέργεια ουδέτερου, εργοστασιακά εποπτευόμενου ελέγχου.

Τεχνική εικόνα (με απλά λόγια)

• DPF ↔ Turbo: Εάν το σύστημα εξαγωγής/DPF/αισθητήρες δεν λειτουργούν σωστά, αυξάνονται θερμικά/πνευματικά φορτία και η αξιοπιστία του turbo επιδεινώνεται. Απλή αντικατάσταση turbo χωρίς άρση της ρίζας → υποτροπή (https://www.melett.com/technical/ , https://www.carwoodturbo.com/technical/dpf-turbo-failure/)

• Limp mode: Λειτουργία προστασίας, αλλά η αιφνίδια απώλεια ισχύος σε αυτοκινητόδρομο είναι ασφαλιστικά κρίσιμη (https://www.rac.co.uk/drive/advice/car-maintenance/limp-mode/)

• Κωδικοί/συμπτώματα: Underboost (P0299) και αισθητήρες πίεσης/βαρομετρικής (P222x) συνδέονται με underboost/αισθητήρες/διαρροές (https://www.obd-codes.com/p0299 , https://www.obd-codes.com/p2227)

• Πεδία αναφορών ιδιοκτητών (GLA/A-Class diesel, OM607/K9K): (https://www.glaowners.com/ , https://forums.mercedesclub.org.uk/ , https://www.motor-talk.de/ , https://www.aclassclub.co.uk/ , https://www.pistonheads.com/gassing/)

Γιατί δημοσιεύω — Τι ζητώ

• Υπήρξαν τουλάχιστον δύο “near-miss” καταστάσεις, η πρώτη στις 07/05/2019 σε ταχεία κυκλοφορία.

• Παρά τον όγκο τεκμηρίων, η κεντρική διαχείριση παραμένει σε «έρευνα», ενώ δεν έχει δοθεί εντολή για ουδέτερο, εργοστασιακά εποπτευόμενο έλεγχο στο συνεργείο που κρατά το όχημα.

Ζητώ: (1) Αγορά πίσω (buy-back) ή αντικατάσταση με ασφαλές/ισοδύναμο όχημα, και (2) πλήρη τεχνική αιτιολόγηση της ρίζας ώστε να μην επαναληφθεί ποτέ.

Τι «γνωρίζει» ο κατασκευαστής (δημόσιο πεδίο)

Δεν ισχυρίζομαι απόκρυψη. Υπάρχουν δημόσιες αναφορές για παρεμφερή συμπτώματα στην οικογένεια OM607/K9K και ευρέως διαθέσιμη τεχνική βιβλιογραφία για DPF→Turbo.

Επόμενα βήματα / Αρχές

• ECC-Net / ODR (Ευρ. Επιτροπή): (https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/assistance-european-consumer-centres-ecc-net_en , https://ec.europa.eu/consumers/odr)

• KBA – Recalls/Market Surveillance: (https://www.kba.de/EN/VehicleTechnology/Recalls/recalls_node.html)

Κάλεσμα προς άλλους κατόχους

Αν έχετε GLA/A-Class diesel (OM607/K9K) με turbo/DPF/limp, μοιραστείτε ημερομηνίες, OBD codes, εντολές/τιμολόγια (με απόκρυψη προσωπικών δεδομένων). Περισσότερα τεκμήρια = ταχύτερη/ασφαλέστερη λύση για όλους.

  • Like 2

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...