Η Google πρόκειται να βρεθεί στο στόχαστρο έρευνας της Ε.Ε. σχετικά με το κατά πόσο η κυρίαρχη θέση της Αμερικανικής εταιρίας στο χώρο της αναζήτησης πληροφοριών και δημοσίευσης διαφημίσεων μέσω του διαδικτύου συνιστά επί της ουσίας μονοπώλιο.

Η νέα αντιμονοπωλιακή έρευνα έρχεται στον απόηχο κατηγοριών που θέλουν τη Google να υποβιβάζει αδικαιολόγητα και εσκεμμένα ανταγωνιστικούς ιστότοπους στα αποτελέσματα που προκύπτουν μέσω της ομώνυμης μηχανής αναζήτησης.

 

Η εξέλιξη αυτή προέκυψε μετά την υποβολή διαμαρτυριών από τρεις εταιρίες: το Βρετανικό ιστότοπο σύγκρισης τιμών Foundem, τη Γαλλική μηχανή αναζήτησης νομικών όρων eJustice και το ηλεκτρονικό κατάστημα Ciao, ιδιοκτησίας Microsoft.

 

H Google διαχειρίζεται το 80% των διαδικτυακών αναζητήσεων στην Ευρώπη και το 65% στις ΗΠΑ, σύμφωνα με το ComScore και έχει δεχτεί τα πυρά τόσο ανταγωνιστών της, όσο και φιλελεύθερων σχολιαστών, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγεται ο Henry Porter του Observer, ο οποίος πρόσφατα κατηγόρησε τη Google ότι ασκεί μια «επικίνδυνα τοξική» μορφή μονοπωλίου.

 

Η Julia Holtz, ανώτατη σύμβουλος της Google σε θέματα Ευρωπαϊκού ανταγωνισμού δεν έδειξε να ανησυχεί ιδιαίτερα με τις εξελίξεις, καθώς νωρίτερα αυτή την εβδομάδα σχολίασε σε ένα ιστολόγιο: «Αυτού του είδους οι έρευνες είναι αναπόφευκτες όταν είσαι μια μεγάλη εταιρία. Είμαστε πεπεισμένοι ότι η επιχειρηματική μας δράση λειτουργεί προς όφελος των χρηστών και των συνεργατών, ενώ ταυτόχρονα συμμορφώνεται με τις παραμέτρους της Ευρωπαϊκής νομοθεσίας περί ανταγωνισμού».

 

Η Holtz σχολίασε επίσης στο μήνυμά της ότι το Ciao ανήκει στη Microsoft, ενώ το Foundem είναι τμήμα ενός εμπορικού ομίλου χορηγός του οποίου είναι η Microsoft.

Σε κάθε περίπτωση, αξίζει να επισημανθεί ότι η έρευνα αυτή έχει μορφή προκαταρκτικής εξέτασης και ενδέχεται να μην προκύψουν λόγοι περαιτέρω διερεύνησης.

 

Link.png Site: techradar.com