Το PlayerUnknowns Battlegrounds (εν συντομία PUBG) ήταν ο τίτλος που εδραίωσε το είδος των battle royale παιχνιδιών στις συνειδήσεις του κοινού. Κυκλοφορώντας πέρυσι τον Μάρτιο μέσω του προγράμματος Early Access του Steam και τον Δεκέμβριο στο πλαίσιο του Xbox Game Preview στο Xbox One, έγινε γρήγορα συνώνυμο του είδους του, θέτοντας τις βάσεις για να εξελιχθεί σε ένα League of Legends, ένα World of Warcraft του είδους του.

Τα πράγματα βέβαια δεν έγιναν ακριβώς έτσι και ο λόγος ήταν πολύ συγκεκριμένος: το Fortnite. Ο τίτλος της Epic (είχε αρχίσει να αναπτύσσεται από την People Can Fly, το στούντιο που μας είχε προσφέρει το αμίμητο Bulletstorm και είχε δουλέψει στα Gears of War) που είχε ανακοινωθεί στην E3 του 2011 και έκτοτε απλά… αναπτυσσόταν, λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του PUBG μπήκε κι αυτός στον χορό των battle royale με ένα stand-alone, δωρεάν mode.

PUBG Corporation και Bluehole την… ψυλλιάστηκαν τη δουλειά και έσπευσαν να κατηγορήσουν ανοιχτά την Epic για αντιγραφή του δικού τους κόνσεπτ. Και έτσι να είχαν τα πράγματα –αυτό είναι κάτι που δεν θα εξετάσουμε εδώ- βέβαια, για την Epic η απόφαση αυτή έβγαζε απόλυτο νόημα: το PUBG άλλωστε ήταν δημιουργημένο με τη δική τους μηχανή γραφικών, την Unreal Engine, οπότε όλη η δύσκολη δουλειά είχε κατά κάποιον τρόπο γίνει ήδη!

Εν πάση περιπτώσει, το battle royale mode του Fortnite κυκλοφόρησε τον Σεπτέμβριο του 2017 για να ακολουθήσει ένα διαβολεμένο τρίμηνο με τους δύο τίτλους να κοντράρονται στήθος με στήθος ως το τέλος της χρονιάς.

large.pubg-fortnite-2.jpg.903821f6fe0d0e

Η αλεπού 100, το αλεπουδάκι όμως…

Το PUBG δεν τα πήγε κι άσχημα το 2017: ο τζίρος των $800 εκατ. σε σχεδόν εννέα μήνες αποτελεί εξαιρετική επίδοση –ειδικά αν αναλογιστούμε πως μιλάμε για τίτλο που στην πλήρη του (τύποις) εκδοχή διατέθηκε στο φινάλε της χρονιάς. Το Fortnite ήταν όμως εκείνο που στις αρχές του 2018 τράβηξε επάνω του τα φώτα της δημοσιότητας: οι 30 εκατ. παίκτες έγιναν 35 και πριν προλάβει καλά-καλά να το αναπαράγει ο Τύπος, έφτασαν τα 40 και τα 45 –και τη στιγμή που διαβάζετε αυτές τις γραμμές, μπορεί και να ‘χουν πενηνταρίσει (αν όχι, δεν θα αργήσουν).

Ο μαθητής ξεπέρασε τον δάσκαλο, βρίσκοντας τον τρόπο να διαφοροποιηθεί ως προς το gameplay. Η Epic κατάλαβε τη δύναμη του battle royale mode που είχε στα χέρια της, ρίχνοντας όλο το βάρος στην ανάπτυξή του –ακόμα και εις βάρος άλλων πρότζεκτ της που είτε πήγαν πίσω, είτε ακυρώθηκαν εντελώς. Οι φόβοι των PUBG Corporation και Bluehole βγήκαν αληθινοί με το Fortnite να ξεπερνά το δικό τους προϊόν, τον “πρώτο διδάξαντα” σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες.

Από πλευράς παικτών, το Fortnite έχει αφήσει πίσω του τα 45 εκατ. βάζοντας παράλληλα πλώρη για τα 50, όταν το PUBG μετρά 30 εκατ. πωλήσεις –λογικά είναι κατά τι περισσότερες αφού η τελευταία ενημέρωση ήταν τον Δεκέμβριο. Ο τίτλος της Epic έχει και το ρεκόρ με τους περισσότερους παίκτες ταυτόχρονα (3,4 εκατ. έναντι 3,2 εκατ. του ανταγωνιστή του). Στο Twitch βέβαια, το PUBG για την ώρα προηγείται σε όλους τους τομείς (ώρες περιεχομένου και θεατές βάσει μέγιστης τιμής και μέσου όρου) όμως οι τάσεις των τελευταίων εβδομάδων, δείχνουν πως δύσκολα θα καταφέρει να διατηρήσει την πρωτιά του για πολύ καιρό ακόμα –τις τελευταίες μέρες ειδικά, μετά το ξεκίνημα της 3ης σεζόν στο Fortnite, η αναλογία θεατών του τελευταίου έναντι εκείνων του PUBG είναι 2:1.

Μάλιστα τα νούμερα του PUBG τον τελευταίο καιρό είναι πεσμένα, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό με τον έναν ή τον άλλο τρόπο στους cheaters: δεν ήταν τόσο το 1 εκατ. παικτών που αποκλείστηκε από το παιχνίδι, όσο η προσπάθεια των δημιουργών του να καταφέρει να περιορίσει τη δράση τους, κάτι που μοιραία πήγε πίσω την περαιτέρω ανάπτυξη του ίδιου του παιχνιδιού. Όχι ότι το Fortnite δεν έχει να αντιμετωπίσει τα δικά του προβλήματα (βλ. αστάθεια servers και αδυναμία τους να ανταπεξέλθουν στους αριθμούς των παικτών) όμως τουλάχιστον, δίνει την εικόνα ενός παιχνιδιού που συνεχώς εμπλουτίζεται.

large.pubg-fortnite-3.jpg.88b908fc1af0c4

Πού είναι όμως τα λεφτά;

Το σημείο που το PUBG υπερτερεί ωστόσο –για την ώρα τουλάχιστον- είναι στον τζίρο. Τα χρήματα που έχει αποφέρει στη Bluehole είναι εντυπωσιακά και η πορεία του στο Xbox One (πάνω από 4 εκατ. πωλήσεις στον πρώτο μήνα κυκλοφορίας του εκεί) παρά τα μέτρια reviews του, δείχνουν τη δύναμη που έχει αυτή τη στιγμή το brand name του. Η Epic από την άλλη μπορεί να μην έχει δώσει στη δημοσιότητα νούμερα που να σχετίζονται με τον τζίρο του παιχνιδιού της (άλλωστε για να παίξει κανείς το battle royale mode του Fortnite δεν χρειάζεται να πληρώσει τίποτα –οι όποιες αγορές του αφορούν το PvE mode του και επιπρόσθετα προαιρετικά αντικείμενα) όμως θεωρείται δεδομένο πως από πλευράς τζίρου, τουλάχιστον επί του παρόντος, αυτό βλέπει την πλάτη του PUBG.

Αυτό που δεν γνωρίζει κανείς βέβαια είναι το για πόσο. Το Fortnite έχει πολλά περισσότερα downloads (και άρα παίκτες που εν δυνάμει μπορούν να ξοδέψουν περισσότερα από τα 30€ που θα πρέπει να δαπανήσει κανείς άπαξ για το PUBG), τεράστιο ρεύμα στο Twitch (με γνωστές προσωπικότητες της πλατφόρμας να ξημεροβραδιάζονται παίζοντάς το, έστω κι αν το PUBG υπερτερεί επί του παρόντος σε ό,τι αφορά τα τουρνουά –δείτε τι οργανώθηκε πέρυσι στη gamescom), τακτικότερες προσθήκες περιεχομένου και, το κυριότερο όλων, παρουσία στο PS4. Ναι, η κυκλοφορία του PUBG στο Xbox ήταν σίγουρα μεγάλη υπόθεση για τον τίτλο της Bluehole, όμως στην ουσία έτσι γύρισε την πλάτη, έστω και για περιορισμένο χρονικό διάστημα, στην ισχυρότερη κονσόλα της αγοράς –με 2:1 πωλήσεις σε σχέση με το Xbox One και 70 εκατ. εν δυνάμει παίκτες.

Το PUBG μπορεί να ‘ναι ακόμα μπροστά σε ό,τι αφορά τον τζίρο, όμως ποιος μπορεί να υποστηρίξει πως η κατάσταση θα είναι η ίδια στα μισά του τρέχοντος έτους;

large.pubg-fortnite-4.jpg.cf874dcf78a567

Ο βασιλιάς απέθανε, ζήτω ο βασιλιάς

Το Fortnite κατόρθωσε εν τέλει να εκθρονίσει το PUBG πριν καλά-καλά το τελευταίο προλάβει να χτίσει πάνω στην επιτυχία του. Ο τίτλος της Epic κατάφερε να γίνει σε χρόνο-μηδέν το αφεντικό των battle royale και με δεδομένο ότι μιλάμε για τον πρώτο επί της ουσίας, αν καταφέρει να διατηρήσει τα σκήπτρα του θα γίνει αναμφισβήτητα το παιχνίδι που θα μνημονεύεται για χρόνια. Είναι τελειωμένη η υπόθεση; Εννοείται πως όχι. Το PUBG δεν θα αργήσει να κάνει την εμφάνισή του και στο PS4 ενώ στην Κίνα κυκλοφορεί ήδη και για mobile συσκευές. Ο πόλεμος είναι αδυσώπητος καθώς η αγορά που τώρα δημιουργείται δείχνει να έχει εντυπωσιακές προοπτικές. Το PUBG ξεκίνησε δυναμικά όμως το Fortnite πρόλαβε και το προσπέρασε. Ο τερματισμός πλησιάζει και οι δύο μονομάχοι κονταροχτυπιούνται με φόντο την πρωτιά και τη θέση του αφεντικού της αγοράς.

Ο τίτλος της Epic δείχνει να έχει τον πρώτο λόγο. Ποιος όμως μπορεί να ξεγράψει το PUBG;

  • Like 3
  • Thanks 1