Το μάθαμε για πρώτη φορά στην E3 του 2015. Για να πάρουμε μια γεύση από το gameplay του, χρειάστηκε να περιμένουμε ακόμα έναν χρόνο. Ήταν προγραμματισμένο να κυκλοφορήσει το 2017.

Τελικά κάναμε υπομονή μέχρι φέτος τον Μάρτιο προκειμένου να “σαλπάρουμε” με το Sea of Thieves, τον αποκλειστικό τίτλο της Microsoft που ήρθε για να μας προσφέρει μία εναλλακτική εμπειρία MMO.

Η εντυπωσιακή ανταπόκριση του κοινού κατά τη διάρκεια των ανοιχτών beta περιόδων του τίτλου, έκανε πολλούς να μιλήσουν για το νέο, μεγάλο MMO –ειδικά από τη στιγμή που το Destiny 2 κινείται ομολογουμένως σε ρηχά νερά. Το ντεμπούτο του Sea of Thieves στην κορυφή του πίνακα της GfK στο Ηνωμένο Βασίλειο δε –χωρίς να προσμετρούνται στην επίδοσή του οι πωλήσεις του στα PC και οι ενεργοποιήσεις μέσω Xbox Game Pass- ενίσχυσαν ακόμα περισσότερο την εντύπωση αυτή. Είναι όμως έτσι τα πράγματα;

large.sea-of-thieves-1.jpg.baff7b4fee346

Το MMO των 10€

Ένα από τα μεγαλύτερα “όπλα” του Sea of Thieves στην προσπάθειά του να κατακτήσει την αγορά είναι η τιμή του. Μπορεί να πρόκειται για τίτλο των 70€, όμως στην πράξη ο καθένας μπορεί να τον δοκιμάσει χωρίς να πληρώσει το παραμικρό, κάτι που οφείλεται στο Xbox Game Pass. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να απολαύσει τις υπηρεσίες του τελευταίου εντελώς δωρεάν για 14 ημέρες, διάστημα υπέρ του δέοντος αρκετό για να πάρει μια πρώτη γεύση από τον τίτλο της Rare. Ακόμα κι αν θελήσει να παρατείνει το… μπάρκο του μάλιστα, τότε με 10€/$10/£8 μπορεί να εξασφαλίσει ακόμα έναν μήνα. Επί της ουσίας δηλαδή, ενάμισης μήνας Sea of Thieves στοιχίζει όλο κι όλο ένα δεκάρικο.

Κάποιος που αναζητά λοιπόν μία MMO εμπειρία, που ενδεχομένως να “γλυκάθηκε” κατά τη διάρκεια της beta ή που απλά να περίμενε τα τελευταία χρόνια την πολυθρύλητη αποκλειστικότητα της Microsoft, μπορεί με 10€ να παίξει το Sea of Thieves για ενάμιση μήνα (ή έναν, σε περίπτωση που έχει ήδη κάνει χρήση των δύο δωρεάν εβδομάδων του Xbox Game Pass) χωρίς καμία περαιτέρω δέσμευση. Αν τον πείσει, τότε συνεχίζει τη συνδρομή του στην υπηρεσία και μαζί με το MMO της Rare, έχει πρόσβαση και σε κάμποσα ακόμα ενδιαφέρονται παιχνίδια –συν τα State of Decay 2 και Crackdown 3 όταν κυκλοφορήσουν. Αν δεν τον τραβήξει, τότε απλά το αφήνει για την ώρα με την προοπτική να επανέλθει εν καιρώ.

large.sea-of-thieves-2.jpg.7567b75392b21

Συνδρομή μεν, με διαφορετικό αντικείμενο δε

Ανοίγουμε μια παρένθεση εδώ σχετικά με το Xbox Game Pass, την τελευταία χρονικά συνδρομητική υπηρεσία στο gaming που ήρθε να προστεθεί στα Xbox LIVE Gold, PS Plus και EA Access. Κοινός παρονομαστής και των τεσσάρων, το γεγονός ότι προσφέρουν πρόσβαση σε videogames με τον έναν ή τον άλλο τρόπο και αυτό είναι κάτι που όσο κι αν ξένισε το κοινό αρχικά, εν τέλει μοιάζει να το εξυπηρετεί. Κάποιοι βιάζονται να το χαρακτηρίσουν ως “ακόμα μία συνδρομή”, όμως αγνοούν ότι ο καταναλωτής δεν αποφασίζει βάσει του αριθμού των συνδρομών του αλλά με βάση τι του προσφέρουν εκείνες.

Στην περίπτωση των Xbox LIVE Gold και PS Plus, δύο-τρεις καλοί τίτλοι μέσα στη χρονιά, αρκούν για να βγάλει τα λεφτά της η συνδρομή –χωρίς να συνυπολογίζουμε σε αυτό τυχόν επιπρόσθετες εκπτώσεις και βέβαια το online multiplayer. Σε ό,τι αφορά το Xbox Game Pass, αν κάποιος αγόραζε εξ αρχής τα Sea of Thieves, Crackdown 3 και State of Decay 2, θα έπρεπε να δώσει πάνω από 150€, ποσό που ισοδυναμεί με 15 μήνες συνδρομής στην υπηρεσία. Προσθέστε και τους υπόλοιπους τίτλους που προσφέρει εκείνη και έχετε ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον πακέτο που σε βάθος χρόνου, δεν μπορεί παρά να βγάλει τα λεφτά του –για κάποιον που σκόπευε να επενδύσει στα παιχνίδια αυτά.

large.sea-of-thieves-3.jpg.a7dab1f7bd3e4

Η κρίσιμη περίοδος

Κλείνουμε την παρένθεση με το Xbox Game Pass και επανερχόμαστε στο Sea of Thieves το οποίο ναι μεν μπορεί να έκανε ένα εντυπωσιακό ξεκίνημα όμως δεν προσφέρεται ακόμα για ασφαλή συμπεράσματα. Όπως συμβαίνει και με κάθε MMO άλλωστε, το ζήτημα για το πόνημα της Rare δεν είναι να προσελκύσει τον κόσμο αλλά να τον κρατήσει: εκεί είναι η πραγματική δυσκολία και βάσει αυτού θα κριθεί η εμπορική του επιτυχία.

Οι πρώτες “εξετάσεις” για το Sea of Thieves θα είναι στον ένα και τον ενάμιση μήνα από το λανσάρισμά του. Το δεύτερο μισό του Απριλίου προβλέπεται να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για το παιχνίδι, αφού τότε είναι που θα τελειώσει ο πρώτος ένας ή ενάμισης μήνας για όσους το δοκίμασαν μέσω Xbox Game Pass. Από το αν θα ανανεώσουν τη συνδρομή τους συνεχίζοντας να αρμενίζουν στις θάλασσες της Rare, θα κριθεί σε έναν μεγάλο βαθμό η επιτυχία του ξεκινήματος του Sea of Thieves.

large.sea-of-thieves-4.jpg.cf3a2ae3f4a75

Η ανάγκη για περιεχόμενο

Το Xbox Game Pass θα εξακολουθήσει να αποτελεί ένα πολύ σημαντικό όπλο για το Sea of Thieves, αφού θα συνεχίσει να δίνει σε κάθε ενδιαφερόμενο την ευκαιρία να το δοκιμάσει για έναν μήνα έναντι μόλις 10€. Στο χέρι της Rare είναι να διορθώσει έγκαιρα τις ανορθογραφίες του, φροντίζοντας παράλληλα να προσθέτει διαρκώς περιεχόμενο, δίνοντας έτσι κίνητρα στους παίκτες να εξερευνήσουν τις θάλασσές του. Η συντριπτική πλειοψηφία των reviews μέχρι στιγμής κάνει λόγο για ένα παιχνίδι ημιτελές –στην καλύτερη των περιπτώσεων- που χρήζει επιπλέον περιεχομένου και εδώ είναι και το μεγάλο στοίχημα για τη Rare αφού χάρη στο Xbox Game Pass, μπορεί να δει τη δουλειά της να αποδίδει άμεσα καρπούς –τα 10€ δίνονται εύκολα, εν αντιθέσει με τα 60€.

Το Sea of Thieves κυκλοφορεί σε μία περίοδο που το ενδιαφέρον στο online gaming έχουν μονοπωλήσει τα PUBG και Fortnite. Η διαφορετικότητά του μπορεί να αποτελέσει το δυνατό του χαρτί απέναντι στον ανταγωνισμό, φτάνει Rare και Microsoft να το πιστέψουν και να το υποστηρίξουν. Για την πρώτη δεν έχουμε καμία αμφιβολία. Για τη δεύτερη… αναμένουμε.

  • Like 2
  • Thanks 1
  • Confused 1
  • Sad 1