Σε μία προσπάθεια να φέρει τα οφέλη των καρτών γραφικών GeForce RTX στο ευρύτερο κοινό, η Nvidia ανακοίνωσε ότι τα ray tracing και DLSS υποστηρίζονται για πρώτη φορά πια από τα ARM-based SoCs (System-on-Chips) ενώ το Wolfenstein: Youngblood είναι το πρώτο παιχνίδι που θα επιδεικνύει τη συγκεκριμένη δυνατότητα.

Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της στο GDC (Game Developers Conference), η Nvidia πραγματοποίησε επίδειξη τόσο ενός demo του Wolfenstein: Youngblood το οποίο αξιοποιούσε τις τεχνολογίες ray tracing και DLSS όσο και ενός demo του The Bistro που επίσης αξιοποιούσε την τεχνική ray tracing και έτρεχε σε ένα σύστημα με τον αρχιτεκτονικής ARM επεξεργαστή MediaTek Kompanio 1200 σε συνδυασμό με μία κάρτα γραφικών GeForce RTX 3060. Το νέο αυτό chip της MediaTek αναμένεται να βρεθεί στο εσωτερικό ορισμένων νέων Chromebooks μεγάλων κατασκευαστών μελλοντικά.

Το παραπάνω σύστημα αποτελεί μέρος μίας ευρύτερης συνεργασίας της Nvidia με την MediaTek που θέλει τα chips της τελευταίας να φέρνουν τις τεχνολογίες της πρώτης όπως το ray tracing στα ARM-based PCs του μέλλοντος.

Για την ώρα, δεν γνωρίζουμε για τις επιδόσεις αυτών των συστημάτων, ωστόσο ένας ARM-based φορητός υπολογιστής σε συνδυασμό με μία GeForce GPU θα είχε αρκετή ισχύ για να τρέξει οποιοδήποτε παιχνίδι από τη συλλογή σας στο Steam μέσω emulation. Ο Γενικός Διευθυντής του τμήματος Intelligent Multimedia Business της MediaTek, PC Tseng δήλωσε ενθουσιασμένος για τη συνεργασία της Ταϊβανέζικης εταιρείας με την Nvidia: «Οι MediaTek και Nvidia βάζουν τα θεμέλια για μία νέα κατηγορία υψηλής απόδοσης PCs που βασίζονται σε ARM».

RT on ARM.jpg

Η Nvidia έκανε γνωστό ότι για να επιτευχθεί το παραπάνω, έπρεπε να αναπτύξει μία σειρά από RTX SDKs ώστε να λειτουργούν οι τεχνολογίες (ray tracing, DLSS) με το ARM-based hardware. Στα RTX SDKs συμπεριλαμβάνονται τα RTX Direct Illumination (RTXDI), Nvidia Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), RTX Memory Utility (RTXMU) και RTX Global Illumination (RTXGI) plus DLSS με την Αμερικάνικη εταιρεία να διευκρινίζει ότι εκτός όλα τα παραπάνω SDKs εκτός από τα δύο τελευταία είναι ήδη διαθέσιμα για ARM σε Linux και Chromium ενώ τα DLSS και RTXGI SDKs θα είναι έτοιμα σύντομα.

Φυσικά, εξακολουθεί να υπάρχει μία άλλη επιλογή για να τρέξετε ray-traced παιχνίδια σε χαμηλής κατανάλωσης/ οικονομικό hardware και αυτή δεν είναι άλλη από το GeForce Now μέσω streaming βεβαίως, αρκεί να έχετε καλή σύνδεση στο Internet.