Από τον Δεκέμβριο η βιομηχανία αντιμετωπίζει προβλήματα εξαιτίας της πανδημίας.

Από τον Δεκέμβριο άρχισαν να παρατηρούνται τα πρώτα προβλήματα με την εξάπλωση του κορωνοϊού SARS-CoV-2 και όπως όλοι οι κλάδοι της βιομηχανίας, επηρεάστηκε και ο τεχνολογικός κλάδος, από την παραγωγή, την εφοδιαστική αλυσίδα μέχρι τον τελικό καταναλωτή.   

Στην τελευταία έκθεση της για τις πωλήσεις smartphones σε παγκόσμια κλίμακα της εταιρείας Gartner παρατηρείται μείωση των πωλήσεων σε σχέση με το πρώτο τρίμηνο πέρυσι της τάξης του 20% (20,2% για την ακρίβεια). Οι πέντε εταιρείες με τις περισσότερες πωλήσεις ήταν οι Samsung, Huawei, Apple, Xiaomi και Oppo. Τη μεγαλύτερη πτώση στις πωλήσεις των προϊόντων τους το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς είδαν κατά σειρά οι Huawei, Samsung και Oppo ενώ η Apple είδε τις πωλήσεις της να μειώνονται κατά 8,2%. Η Xiaomi από την άλλη γνώρισε ανάπτυξη καθώς είδε τις πωλήσεις της να αυξάνονται κατά 1,4% το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς.

gartner.jpg.a471db47e1e32a2af372cac902f10330.jpg

Η Samsung, που είναι και ο κατασκευαστής με τις περισσότερες πωλήσεις παγκοσμίως, είδε τις αποστολές του να μειώνονται από τις 71,6 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2019 στις 55 εκατομμύρια το πρώτο τρίμηνο του 2020. Η Huawei πάντως, παρόλο που είχε την χειρότερη επίδοση το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς κατάφερε να παραμείνει στην 2η θέση της κατάταξης.

Η Αντιπρόεδρος του τμήματος Έρευνας της Gartner, Annette Zimmermann δήλωσε για την Apple:

«Η ικανότητα της Apple να εξυπηρετεί τους πελάτες της μέσω των διαδικτυακών καταστημάτων της και η επιστροφή της παραγωγής σε φυσιολογικά επίπεδα στα τέλη Μαρτίου βοήθησαν να ανακτήσει μερικώς την θετική δυναμική που υπήρχε στην αρχή. Η Apple ξεκίνησε δυνατά τη χρονιά χάρη στη νέα σειρά προϊόντων που είχε σημαντική απήχηση παγκοσμίως. Αν δεν είχαν συμβεί όσα συνέβησαν με την ασθένεια COVID-19, η εταιρεία πιθανότατα θα είχε δει τις πωλήσεις iPhone να φτάνουν σε επίπεδα ρεκόρ το πρώτο τρίμηνο. Τα προβλήματα στην αλυσίδα εφοδιασμού και η μείωση των καταναλωτικών δαπανών έβαλαν τέλος στη θετική αυτή τάση τον Φεβρουάριο».

Σύμφωνα με την Gartner, η Huawei θα δυσκολευτεί να ανακτήσει τη προ-COVID-19 δυναμική της, καθώς πέρα από τα ζητήματα στην παραγωγή και στις πωλήσεις εξακολουθούν να ισχύουν οι περιορισμοί των Ηνωμένων Πολιτειών που απαγορεύουν στις Αμερικανικές εταιρείες να έχουν οποιαδήποτε συναλλαγή με την Κινέζικη εταιρεία.