Μετά την ενημέρωση του iOS 14.5, οι δύο «μεγάλοι» των κοινωνικών μέσων, ζητάνε από τους χρήστες να επιτρέπουν την παρακολούθηση για να παραμείνουν δωρεάν οι υπηρεσίες τους.

Το Facebook και το Instagram θέλουν οι χρήστες να επιτρέπουν την παρακολούθηση της δραστηριότητάς τους έπειτα τις αλλαγές που έφερε το iOS 14.5 με τον προαιρετικό αποκλεισμό παρακολούθησης των εφαρμογών.

Η νέα προσθήκη ATT (App Tracking Transparency) του iOS 14.5 που κυκλοφόρησε ως ενημέρωση σε iPhone και iPad την περασμένη εβδομάδα, αναγκάζει πλέον όλες τις εφαρμογές να ρωτάνε τους χρήστες αν έχουν τη συγκατάθεσή τους προτού ξεκινήσουν την παρακολούθηση των δραστηριοτήτων τους μέσα από άλλες εφαρμογές ή ιστοσελίδες.

Ένα σημαντικό μέρος του επιχειρηματικού μοντέλου του Facebook βασίζεται στην πώληση διαφημίσεων μέσα σε όλες τις εφαρμογές και τις υπηρεσίες του. Οι επιχειρήσεις, για παράδειγμα, μπορούν να διαφημιστούν μέσω του Facebook στοχεύοντας συγκεκριμένους χρήστες ή χρησιμοποιώντας τα δημογραφικά τους στοιχεία. Ωστόσο, εάν οι χρήστες στο iOS 14.5 αποφασίσουν να εξαιρεθούν από την παρακολούθηση, το Facebook ενδέχεται να έχει λιγότερα δεδομένα για την προβολή αυτών των εξατομικευμένων διαφημίσεων στους χρήστες.

Η ενημέρωση στο iOS κυκλοφόρησε την περασμένη εβδομάδα και κάθε μέρα όλο και περισσότερες εφαρμογές αρχίζουν να ρωτάνε τους χρήστες αν επιτρέπουν ή όχι την παρακολούθηση. Το Facebook είχε κάνει κάποιες δοκιμές για το πώς θα εμφανίζει το σχετικό μήνυμα,  αλλά όπως αναφέρει ο χρήστης του Twitter Ashkan Soltani που εντόπισε το νέο μήνυμα, ο γίγαντας των κοινωνικών μέσων έχει συμπεριλάβει μία ειδοποίηση που ζητά «Βοήθεια» από τους χρήστες ώστε να διατηρηθούν οι υπηρεσίες του Facebook δωρεάν.

Σε μια τελευταία δημοσίευση, το Facebook αναφέρει πως με αυτήν την ενημερωμένη ειδοποίηση ουσιαστικά θέλει να δώσει στους χρήστες μία πιο ξεκάθαρη ματιά ώστε να λάβουν μια καλύτερη απόφαση σχετικά με τον τρόπο χρήσης των πληροφοριών τους. Το Instagram, που ανήκει στο Facebook, θα εμφανίζει μία παρόμοια προτροπή η οποία θα αναφέρει πως για να παραμείνει η υπηρεσία δωρεάν, θα πρέπει οι χρήστες να "βοηθήσουν".

Καθώς η Apple είπε ότι επιτρέπεται η παροχή πρόσθετου περιεχομένου, θα δείξουμε μια εκπαιδευτική οθόνη πριν παρουσιάσουμε το μήνυμα της Apple για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να λάβουν μία καλύτερη απόφαση σχετικά με τον τρόπο χρήσης των πληροφοριών τους. Παρέχει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τον τρόπο τον οποίο χρησιμοποιούμε δεδομένα για εξατομικευμένες διαφημίσεις, καθώς και τους τρόπους με τους οποίους περιορίζουμε τη χρήση της δραστηριότητάς τους που μας στέλνουν άλλες εφαρμογές και ιστότοποι εάν οι χρήστες δεν ενεργοποιήσουν αυτήν τη ρύθμιση. Η οθόνη αυτή ενημερώνει τους χρήστες πως βλέπουν το συγκεκριμένο μήνυμα λόγω των απαιτήσεων της Apple με το iOS 14.5.

Το Facebook θα κυκλοφορήσει το ενημερωμένο μήνυμα σε περισσότερους χρήστες τις επόμενες εβδομάδες, οπότε δεν θα το δουν όλοι αμέσως.