Τα κόνσεπτ ή τα πρωτότυπα μοντέλα αποτελούν έναν ωραίο -αν και ακριβό πολλές φορές- τρόπο για τις αυτοκινητοβιομηχανίες για να «σφυγμομετρήσουν» τον παλμό και να αξιολογήσουν το ενδιαφέρον του κοινού και βεβαίως να παρουσιάσουν τις ιδέες που θα φτάσουν μελλοντικά στα μοντέλα παραγωγής.

Με το ηλεκτρικό πρωτότυπο i Vision Circular ωστόσο, η BMW ακολουθεί μία περισσότερο… εκκεντρική προσέγγιση καθώς πρόκειται για ένα φουτουριστικό όχημα μέσα-έξω που αντιπροσωπεύει το όραμα της Βαυαρικής αυτοκινητοβιομηχανίας για τα ανακυκλώσιμα οχήματα αν και σε βάθος εικοσαετίας (2040).

Το νέο ηλεκτρικό αυτοκίνητο της BMW έχει αρκετά περιορισμένες διαστάσεις και είναι μικρότερο από τη 2-series, ωστόσο χάρη στην πλατφόρμα EV και σε μία ειδικά σχεδιασμένη μπαταρία διαθέτει ένα αρκετά ευρύχωρο εσωτερικό. Στο εξωτερικό, το όχημα δείχνει αρκετά μπροστά από τις σημερινές γενιές οχημάτων της Βαυαρικής εταιρείας συνδυάζοντας τις «αυστηρές» γεωμετρικές γωνίες με τις καμπύλες ενώ το θερμοευαίσθητο φινίρισμα από χρυσαφί γίνεται μπλε στον πίσω χώρο αποσκευών. Η εμβληματική μάσκα με τα χαρακτηριστικά «νεφρά» είναι πολύ μεγαλύτερη από το συνηθισμένο και ενσωματώνει κυριολεκτικά τους προβολείς που βεβαίως χρησιμοποιούν ψηφιακή τεχνολογία και κάνουν αισθητή την παρουσία τους μόνο όταν τεθεί σε λειτουργία το όχημα (όπως συμβαίνει και με τις πίσω φωτεινές επιφάνειες).

dims.jpg

Η BMW απέφυγε να χρησιμοποιήσει σύνθετα υλικά και ενισχυμένες ενώσεις για να καταστήσει την ανακύκλωση ή τη διάσπαση του ηλεκτρικού οχήματος της στο τέλος της ζωής του απλούστερη. Έτσι, είναι κατασκευασμένο στο μεγαλύτερο ποσοστό από ανακυκλωμένο αλουμίνιο και γυαλί με την BMW να χρησιμοποιεί συνδετήρες γρήγορης απελευθέρωσης, πείρους και κορδόνια ώστε οι υπηρεσίες ανακύκλωσης να είναι σε θέση να διαχωρίσουν εύκολα τα τμήματα του αυτοκινήτου.

dims3.jpg

Ανακυκλώσιμα βεβαίως είναι και τα καθίσματα, οι διάφορες επιφάνειες στο εσωτερικό ή στις πόρτες και βεβαίως στην κονσόλα του αυτοκινήτου. Ως αποτέλεσμα, το πρωτότυπο i Vision Circular είναι 100% ανακυκλώσιμο σύμφωνα με την BMW. Όσον αφορά την κεντρική κονσόλα, όπως μπορείτε να δείτε και στις φωτογραφίες είναι σαν να ενσωματώνει κάποιο είδος «ζωντανής επιφάνειας» που μοιάζει με πολύτιμο ορυκτό. Στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα 3D εκτυπωμένο κρυστάλλινο γλυπτό που χρησιμοποιεί φωτισμό για να προσομοιώσει τη «σκέψη» του οχήματος σύμφωνα με την BMW. Χάρη στο προηγμένο head-up display ο οδηγός έχει στη διάθεση του κάθε είδους πληροφορία που αφορά το όχημα (π.χ. ταχύτητα, κατανάλωση, κατάσταση μπαταρίας κ.ά.) ή το περιβάλλον (κυκλοφοριακό κ.ά.).

dims2.jpg

Αν και πρόκειται για ένα φουτουριστικό κόνσεπτ που ωθεί στα άκρα τις ιδέες της βιωσιμότητας, της ανακύκλωσης και της ηλεκτροκίνησης αλλά από την άλλη προσφέρει και ορισμένες πρακτικές ιδέες που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την BMW να χρησιμοποιήσει ανακυκλώσιμα υλικά για το 50% της κατασκευής των οχημάτων της μελλοντικά (από το σημερινό 30%).

  • Like 3