Προβλήματα στο software έκαναν την Ομοσπονδία να κρατήσει το αεροσκάφος προσγειωμένο για πάνω από ενάμιση χρόνο.

Έπειτα από ενάμιση χρόνο μακριά από τους αιθέρες, το Boeing 737 Max πήρε έγκριση από την Federal Aviation Administration των ΗΠΑ, για να πετάξει ξανά.

Στο πλαίσιο της έγκρισης, βέβαια, θα πρέπει να διεξαχθούν κάποιες δοκιμές προκειμένου να εξασφαλιστεί πως το αεροπλάνο είναι ασφαλές για να πετάξει ξανά. Αρχικά, θα πρέπει να εγκατασταθεί η αναβαθμισμένη έκδοση λογισμικού στα αεροσκάφη και κατ' επέκταση να ανανεωθούν οι διαδικασίες και οι συναφείς λεπτομέρειες στα εγχειρίδια κατασκευαστή. Επιπλέον, θα πρέπει να γίνουν μετατροπές σε κάποια φυσικά μέρη και έπειτα να εκτελεστούν δοκιμές σε αισθητήρες προτού επιχειρηθεί μια δοκιμαστική πτήση.

Ο λόγος που παρέμεινε για σχεδόν ενάμιση χρόνο στο έδαφος ήταν δύο πολύνεκρα δυστυχήματα που στοίχισαν τις ζωές περίπου 650 ανθρώπων. Όπως αναφέρθηκε τότε, σχεδιαστικές αστοχίες σε συνδυασμό με ανεπαρκή εκπαίδευση των πιλότων σε ορισμένες διαδικασίες ήταν οι βασικές αιτίες που οδήγησαν στις πτώσεις των δύο αεροσκαφών.

Wait for it: Why Boeing 737 Max software fix is taking so long | Fin24

Τον περασμένο Ιούνιο, η Boeing ξεκίνησε δοκιμαστικές πτήσεις και έλαβε άδεια πτήσης από τις Ευρωπαϊκές αρχές τον περασμένο Οκτώβριο - σχεδόν δύο χρόνια μετά την πτώση του αεροσκάφους της ινδονησιακής Lion Air.

Η επανεμφάνιση των Boeing 737 Max στον ουρανό, βέβαια, δεν θα είναι μια γρήγορη διαδικασία. Όσα αναφέρθηκαν παραπάνω συνήθως παίρνουν μήνες ώστε να υλοποιηθούν και να ελεγχθούν επαρκώς, ενώ με την τρέχουσα κατάσταση λόγω του κορωνοϊού, δεν είναι βέβαιο πως όλοι οι εμπλεκόμενοι θα σπεύσουν να ξεκινήσουν τις διαδικασίες καθώς οι πτήσεις έχουν αραιώσει πολύ.

  • Like 1