Η ανησυχία για την ασφάλεια και το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων αλλά και η δύναμη της συνήθειας αγορών από ένα «φυσικό» κατάστημα (κυρίως για τις γυναίκες) παραμένουν τα βασικά αντικίνητρα για την ταχύτερη ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα.

 

Σύμφωνα με την πρόσφατα δημοσιευμένη έρευνα του Παρατηρητηρίου για την Κοινωνία της Πληροφορίας, το 2007 περίπου το 31% των Ελλήνων χρηστών είχε πραγματοποιήσει κάποια αγορά μέσω Internet μέσα στους τελευταίους 12 μήνες (σ.σ. η έρευνα πραγματοποιήθηκε το περασμένο φθινόπωρο), ενώ ένα επιπλέον 5% των χρηστών είχε κάνει παλαιότερα αγορά.

 

Σημειωτέον ότι το 21% των Ελλήνων χρηστών είχε κάνει κάποια on line αγορά το τελευταίο τρίμηνο, όταν το 2006 το αντίστοιχο ποσοστό ήταν στο 18%, ένα δείγμα ότι το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει αρχίσει να παρουσιάζει σημάδια ανάπτυξης.

 

Κάτι που φαίνεται και από την αύξηση των πωλήσεων που παρουσιάζουν την τελευταία διετία γνωστά ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας μας, όπως είναι το e-shop.gr και το plaisio.gr, οι ιθύνοντες των οποίων υποστηρίζουν ότι το Internet βοηθά και στη μεγαλύτερη κίνηση στα φυσικά καταστήματα που διαθέτουν επίσης.

 

Τα είδη πληροφορικής (25%) και τα βιβλία (21%) βρίσκονται ψηλά στις προτιμήσεις των Ελλήνων «ψηφιακών» καταναλωτών, ενώ είναι ενδιαφέρον ότι σημαντική αύξηση παρατηρείται σε όσους χρησιμοποιούν το Διαδίκτυο για να αποκτήσουν υπηρεσίες και προϊόντα που σχετίζονται με ταξίδια (17% το 2007 από 10% το 2006).

 

Αξιοσημείωτο είναι ότι από το 2005 μέχρι και το 2007, το ποσοστό των οικιακών χρηστών που αντιμετώπισε πρόβλημα όταν αγόρασε ή παρήγγειλε προϊόντα ή υπηρεσίες μέσω Διαδικτύου παραμένει σταθερό στο 7%.

 

Οι ελληνικές επιχειρήσεις δείχνουν όλο και περισσότερο να στρέφονται προς το Διαδίκτυο ως εναλλακτικό κανάλι διανομής.

 

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα, το ποσοστό των επιχειρήσεων με περισσότερους από 10 εργαζόμενους που δέχτηκαν ηλεκτρονικές παραγγελίες και πραγματοποίησαν πωλήσεις μέσω Internet αυξήθηκε πέρσι στο 18% από 14% το 2006.

 

Ακόμη, το 11% των επιχειρήσεων της συγκεκριμένης κατηγορίας πραγματοποιεί ηλεκτρονικές αγορές, ποσοστό το οποίο θεωρείται πολύ χαμηλό. Πάντως, οι εταιρείες που αρχίζουν να βλέπουν περισσότερο τα πλεονεκτήματα του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι οι μικρού μεγέθους ελληνικές επιχειρήσεις.

 

Το 2007 το 37% των ελληνικών εταιρειών που διαθέτουν ιστοσελίδα πραγματοποίησε πωλήσεις μέσω Διαδικτύου, όταν το αντίστοιχο ποσοστό το 2006 ήταν μόλις 5%.

 

Source.png Πηγή: e-go.gr