zanskou Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Πριν από 23 χρόνια και μια ημέρα, την 1η Φεβρουαρίου του 1991 ήταν η ημέρα κατά την οποία η id Software από τους Τζον Ρομέρο και Τζον Κάρμακ. Η εταιρεία που όρισε την κατηγορία των First Person Shooters (FPS) παιχνιδιών, με τις σειρές Doom και Quake, και επηρέασε τις εξελίξεις στην τεχνολογία των 3D γραφικών για πάνω από μία δεκαετία.Το δίδυμο προγραμματιστών Τζον Κάρμακ-Τζον Ρομέρο, συνδέθηκε άρρηκτα, είτε μαζί, είτε ξεχωριστά, με την ιστορία των FPS. Οι δύο τους, μαζί με τον σχεδιαστή παιχνιδιών Τομ Χολ και τον σχεδιαστή γραφικών Άντριαν Κάρμακ (καμία σχέση με τον Τζον) ιδρύουν το 1991 την id Software. Οι δύο φίλοι προγραμματιστές εργάζονταν έως τότε στην Softdisk. Μία αμερικάνικη εκδοτική μηνιαίων ηλεκτρονικών περιοδικών σε CD-ROM, για το οποίο οι Ρομέρο, Κάρμακ και Χολ κατασκεύαζαν μικρά παιχνίδια, κυρίως arcades, αναπτύσσοντας σημαντική εμπειρία στον τομέα του scrolling στο PC. Εμπειρία, που αποδείχτηκε πολύτιμη στην ανάπτυξη του πρώτου τίτλου της id Software, του Commander Keen (1991). Έχοντας αναπτύξει το Commander Keen ως shareware, οι ιδρυτές της id Software κατέληξαν στο συμπέρασμα είναι είναι προτιμότερο να κατασκευάζουν μία κεντρική μηχανή, γύρω από την οποία θα αναπτύσσεται το κάθε παιχνίδι. Μία πολύ έξυπνη ιδέα που αποδείχτηκε αποτελεσματική τόσο για την ανάπτυξη των γραφικών τα επόμενα χρόνα, όσο όμως και στη στήριξη από τρίτους κατασκευαστές αλλά και απλούς gamers στη διάδοση τόσο των παιχνιδιών όσο και της τεχνολογίας τους. Με τη βασική φιλοσοφία της μηχανής παιχνιδιού, η id Software κατασκεύασε τις δύο πιο διάσημες σειρές παιχνιδιών FPS: το Doom (1993) και το Quake (1996). Ήδη, από το 1992 και λίγους μήνες μετά το Ultima Underworld της Origin, το οποίο αποτέλεσε τον πρώτο τίτλο παιχνιδιού πρώτου προσώπου σε ψευδοτρισδιάστατο περιβάλλον, η id Software παρουσίασε (στο ίδιο ακριβώς στυλ) το Wolfenstein 3D. Τίτλος που θεμελιώνει τόσο τον χαρακτήρα των επόμενων προϊόντων της id Software, όσο και την τεχνική και τεχνολογία τους. Παράλληλα όμως η id Software συνδέθηκε με τη βία του περιεχομένου, σε σημείο που να απαγορευθούν ορισμένοι τίτλοι της σε κάποιες χώρες, δημιουργώντας μία νέα gaming υποκουλτούρα. Σε ό,τι αφορά τις δύο ναυαρχίδες της id Software, το Doom υπήρξε κι αυτό, όπως και το Wolfenstein 3D, ψευδοτρισδιάστατο. Αποτέλεσε για πολλούς τον ορισμό των FPS, σε σημείο τέτοιο ώστε για αρκετά χρόνια κάθε παιχνίδι ανάλογης φιλοσοφίας να κατηγοριοποιείτα ως Doom-clone. Ο κώδικας της μηχανής του, αναπτυγμένος από τον Τζον Κάρμακ, δόθηκε ελεύθερα με άδεια GPL, επιτρέποντας σε φίλους του παιχνιδιού να σχεδιάζουν τις δικές τους πίστες. Το ίδιο το Doom γνώρισε δύο ακόμη συνέχειες, το 1994 και το 2004, ενώ ανακοινώθηκε το 2008 και η έναρξη σχεδιασμού του Doom 4, το οποίο όμως δεν έχει ολοκληρωθεί. Το Quake από την άλλη πλευρά, όντας πλήρως 3D και ακόμη πιο επιτυχημένο από το Doom, για τα επόμενα χρόνια ορίζει τις εξελίξεις στον πολύ απαιτητικό τομέα των τρισδιάστατων γραφικών. Ταχύτατα, τόσο το Quake, όσο και τα Quake II και ΙΙΙ, γίνονται η βάση για την αξιολόγηση των επιδόσεων των μελλοντικών καρτών γραφικών. Όπως και με το Doom, έτσι και η Quake Engine αποτέλεσε τη βάση -με πολύ μεγαλύτερη διάδοση- ανάπτυξης καινούριων παιχνιδιών, κάποια εκ των οποίων, όπως π.χ. το Half-Life, έγιναν μεγάλες εμπορικές επιτυχίες. Άλλα παιχνίδια παραγωγής id Software είναι οι επόμενες συνέχειες της σειράς platform, Commander Keen, καθώς και το Shadow Knights που χρησιμοποιούσε την ίδια μηχανή. Επίσης, οι σειρές FPS Heretic και Hexen. Από το 2009 η id Software ανήκει στην εταρεία ZeniMax Media, όπου υπάγεται και η Bethesda Game Studios, κατασκευάστρια της περίφημης σειράς Elder Scrolls. Site: id Software Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
SPANK Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Doom και τα μυαλά στα κάγκελα , απο τα πρώτα αν οχι το πρώτο παιχνίδι fps που έδειξε τον δρόμο σε ολα τα υπόλοιπα. Ακομα το εχω αυθεντικό στο κουτί του σε καποια γωνιά της αποθήκης 5 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
phanispal Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Βασικά το Wolfenstein 3D είναι το πρώτο (σε σχέση με το Doom) 4 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Dimoleon Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Όποιος έχει παίξει το Kommander Keen, καταλαβαίνει πόσο μπροστά ήταν από τότε. Απίστευτο παιχνιδάκι για την εποχή του. 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Dr.Richard Axel Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Στην αρχή κάψιμο με Kommander Keen σε δισκετούλα 1.2 και ποιο μετά DOOM με IDDQD Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
jasontns Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 ...doom quake ερωτας για παντα... https://www.facebook.com/iasonidis.thanasis/media_set?set=a.128716510506120.12189.100001033144273&type=3 ελπιζω να μπορεσετε να δειτε τα tattoo μου στην φωτο 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
kurokokoro Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Η εταιρία που διαμόρφωσε τα FPS με τον τρόπο που τα γνωρίζουμε σήμερα 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Skia11 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 33.6k σύνδεση, 1997 Λονδίνο και τα μυαλά στα κάγκελα με τα DM του Quake. Ά και να μη ξεχάσω τα 4ήμερα LAN parties με τη παρέα τότε... Nailgun+quad=godmode 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
BadIronTree Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 quake 1 & 2... To 2 το έπαιζα 2-3 Χρόνια Πρέπει να το τερμάτισα πάνω από 100 φορές.. Αφού έπαιζα τις πίστες και ήξερα πίσω από κάθε γωνιά πόσοι και ποιοι είναι οι εχθροί Το quake 2 ήταν και το πρώτο original game που πήρα (αφού έλιωσα το quake 1) πολλά λεφτά τότε για έμενα και μετά πείρα την voodoo 2 για την ΤΝΤ 2 που είχα και το ξανα-έσκισα με 3D graphics (opengl?)... μέρα με νύχτα από software 3 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Fil_X Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Ακρως εθιστικο game,θυμάμαι η μάνα μου,μου έκρυβε το keyboard για να μην καίγομαι!!!Όλος τυχαίως εχθες το βραδυ επαιζα Brutal DooM,οποιος δεν το εχει δοκιμασει απλα χανει!!! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
donkarlos13 Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Κορυφαια εταιρεια, που μας εχει δωσει πολυ ωραια παιχνιδια... Μακαρι να συνεχισει την επιτυχημενη πορεια της. 1 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
SPANK Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Βασικά το Wolfenstein 3D είναι το πρώτο (σε σχέση με το Doom) Καλα αλλη παιχνιδάρα και αυτο 2 Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Cosbuster Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Α ρε id, όλοι σου φύγανε, να δούμε τι έμεινε. Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
alexiskrp Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 2 Φεβρουαρίου 2014 Θυμάται κανείς το Daikatana? Απαράδεκτο μεν αλλα εβλεπες στο κουτί να γράφει απο τον "romero" και ψαρωνες... κακό πράγμα ο μεσαίωνας, Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
VagelisDer Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2014 Share Δημοσ. 3 Φεβρουαρίου 2014 Φερτε τα αλλα πισω! Συνδέστε για να σχολιάσετε Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες άλλες επιλογές
Προτεινόμενες αναρτήσεις
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε
Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!
Δημιουργία νέου λογαριασμούΣύνδεση
Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα