Προς το περιεχόμενο

Δυναμόκλειδο


achilles_g_

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Fubar, ενώ φαίνεται να ξέρεις πράμα, αυτό το "σφίγγουμε με πολλά περάσματα" μου έβγαλε ένα wtf. Οτιδήποτε έχει 2+ βίδες, το σφίγγουμε χιαστή. Κλασικός κανόνας.

Πάρε ακόμα ένα WTF τότε που εδώ ζητάει 3 (!!!!) περάσματα για κυλινδροκεφαλή , τα 2 με ροπή και το τρίτο με μοίρες.

Και δεν νομίζω να είναι χιαστή

 

Mind blown ; :-)

 

g7a7ITUQRwmpTncXRlf_bA.png

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 109
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Ο χρήστης παπι είπε:
Fubar, ενώ φαίνεται να ξέρεις πράμα, αυτό το "σφίγγουμε με πολλά περάσματα" μου έβγαλε ένα wtf. Οτιδήποτε έχει 2+ βίδες, το σφίγγουμε χιαστή. Κλασικός κανόνας.
Πάρε ακόμα ένα WTF τότε που εδώ ζητάει 3 (!!!!) περάσματα για κυλινδροκεφαλή , τα 2 με ροπή και το τρίτο με μοίρες.

Και δεν νομίζω να είναι χιαστή

 

Mind blown ; 

 






 

 

Ολα τα καπακια κυκλικα σφιγγουν..Οπως και τα περισσοτερα συνηθως εχουν πρωτα κιλα και μετα σου λεει μοιρες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το τρίτο πέρασμα σε μοίρες αντί για ροπή είναι συνήθως όταν χρησιμοποιούνται βίδες Torque to yield. Αυτές παθαίνουν μόνιμη παραμόρφωση όταν ολοκληρωθεί το σφίξιμο και αν ξεβιδωθούν δέν μπορούν να ξαναχρησιμοποιηθούν. Το πλεονέκτημα τους είναι οτι μπορούν να ασκήσουν μεγαλύτερη δύναμη σύσφιξης χωρίς να είναι ιδιαίτερα χοντρές.

 

Όμως και οι απλές βίδες που δέν είναι torque to yield μπορούν να παραμορφωθούν απο το σφίξιμο και να μακρύνουν.

 

Στη φωτογραφία που έβαλε ο NT1G πιό πάνω, δείχνει ποιό είναι το μέγιστο μήκος της βίδας ωστε να μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί. Αν τη μετρήσουμε και είναι μακρύτερη, τότε η βίδα έχει ξεπεράσει την ελαστική περιοχή της και έχει υποστεί μόνιμη πλαστική παραμόρφωση.

 

Όταν ο κινητήρας συναρμολογείται στο εργοστάσιο, όλες οι βίδες σφίγγονται ταυτόχρονα μία φορά με ειδικό μηχάνημα (στο παρακάτω βίντεο, περίπου στο 8:00)

 

 

Επειδή αυτό δέν είναι δυνατόν να γίνει στο συνεργείο, γι αυτό χρησιμοποιείται το τριπλό πέρασμα, εξομειώνει όσο το δυνατόν καλύτερα το εργοστασιακό σφίξιμο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

τριπλο περασμα σε παλιες μηχανες, - περνας πρωτα μια να πατησουν ολες.

1-με δυναμοκλειδο σφιγγεις στα κιλα που σου λεει ο κατασκευαστης

2 -μετα δινεις τις μοιρες για το τελικο σφιξιμο.

3- τελος βαζεις παλι το δυνομοκλειδο σε ορισμενα κιλα τα οποια κανονικα δεν πρεπει να παρει καθολου η βιδα.

αν παρει εχεις θεμα με την βιδα η εκει που πιανει η βιδα.

το χιαστη σε μερικες μηχανες δεν εφαρμοζετε .τις περνας κυκλικα.

ολα ειναι θεμα κατασκευαστη.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ο κυκλος εχει 360 μοιρες.

βαζεις σημαδι με μαρκαδορο στο κεφαλι της βιδας και εκει που παταει.

επειτα βαζεις σημαδι στις ποσες μοιρες σου λεει ο κατασκευαστης π.χ 100 μοιρες .

απο το σημαδι που εχεις κανει στο σωμα δηλαδη εκει που παταει βασεις σημαδι δεξια 100 μοιρες στον κυκλο.

επειτα σφιγγεις την βιδα ετσι ωστε να ερθει το σημαδι που εχεισ στο κεφαλι της βιδας στο σημαδι που εχεις κανει στο σωμα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ε όχι και σημάδια με μαρκαδόρο!

 

Υπάρχει ειδικό εργαλείο (μοιρόμετρο καστάνιας): https://www.trop.gr/diagnostika-autokiniton/tester-diagnwstika-ergaleia/moirometro-1-2-metrhths-gwnias-rophs-detail

 

image_1633.jpg

 

Τα δέ ψηφιακά δυναμόκλειδα, έχουν ενσωματωμένη δυνατότητα σφιξίματος με μοίρες.

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

σωστος αλλα στην δουλεια μου παιζουμε η με 60 η με 120 μοιρες.ποιο πολυ με 60 μοιρες που ειναι μια πλευρα απο μια εξαγωνη βιδα

.αυτο οπως ειπα ειναι σε παλιες μηχανες πολυ σπανιο.

στις πιο πολλες μηχανες τωρα σφιγουμε καπακια , διωστηρες, σταυρους, κουζινετα βασης . κλπ με υδραυλικα.με βαση τον εφελκυσμο της ντιζας που σφιγγει το παξιμαδι.

ο μαρκαδορος για μενα ειναι λυση αναγκης γιατι πολυ σπανια θα σφιξω με μοιρες.

.ολα σφιγγουν με δυναμοκλειδο η με υδραυλικα.

εδω μιλαμε για ροπες σφυξιματος μινιμουμ με δυναμοκλειδο 300 Nm ,για βιδες Μ24.

το ξερουμε το μοιρομετρο αλλα στην δουλεια μου ειναι αχρηστο.

στους μηχανικους αυτοκινητων ειναι χρησιμο .αλλα δεν εχω δει κανεναν να το δουλευει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το συγκεκριμενο μοιρομετρο ειναι οτι πιο αβολο και αχρηστο για καποιον επαγγελματια...Εαν δειτε πως δουλευει θα καταλαβαιτε οτι μονο για χομπιστα κανει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το συγκεκριμενο μοιρομετρο ειναι οτι πιο αβολο και αχρηστο για καποιον επαγγελματια...Εαν δειτε πως δουλευει θα καταλαβαιτε οτι μονο για χομπιστα κανει

 

 

Τί εννοείς? Είναι το κλασσικό εργαλείο που χρησιμοποιούν όλα τα συνεργεία.

 

Και οι γράφτες που χρησιμοποιούν στα μηχανουργεία για μετρήσεις ακριβείας με παρόμοια λογική λειτρουργούν.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ο χρήστης Expertr είπε:
Το συγκεκριμενο μοιρομετρο ειναι οτι πιο αβολο και αχρηστο για καποιον επαγγελματια...Εαν δειτε πως δουλευει θα καταλαβαιτε οτι μονο για χομπιστα κανει
 
 
Τί εννοείς? Είναι το κλασσικό εργαλείο που χρησιμοποιούν όλα τα συνεργεία.
 
Και οι γράφτες που χρησιμοποιούν στα μηχανουργεία για μετρήσεις ακριβείας με παρόμοια λογική λειτρουργούν.

 

Δεν ξερω σε ποια συνεργεια εχεις δει το συγκεκριμενο γιατι εγω δεν εχω δει σε κανενα...Ο τροπος λειτουργιας του ειναι " προβληματικος " αφου πρεπει σε καθε καπακι να βρισκεις κοντρα και σε καθε βιδα για να μην γυρναει...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Όλα τα αναλογικά μοιρόμετρα χρειάζονται κόντρα σαν σταθερό σημείο αναφοράς.

 

Μόνο τα ψηφιακά μοιρόμετρα και δυναμόκλειδα δέν χρειαζονται γιατι χρησιμοποιούν γυροσκόπιο για τη μέτρηση γωνίας.

 

Σαφώς επιταγχύνει τη διαδικασία η μή ανάγκη κόντρας, μηδενισμού του ρολογιού κτλ, αλλά στο τυπικό συνεργείο δέν σφίγγουν καπάκια κάθε μέρα, οπότε να τους είναι απαραίτητο το ψηφιακό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 μήνες μετά...
  • 1 μήνα μετά...
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

Μου εσκασε το λαστιχο σε ερημικο σημειο και τραβηξα μεγαλο ζορι να λυσω τα μπουλονια 

Αρχισα να ψαχνω το θεμα 

ο κατασκευαστης προτεινει σφιξιμο 100 Nm

τα πιο απλα αεροπιστολα (του scroutz) στην χαμηλοτερη ρυθμιση τους σφιγγουν 350 Nm εως και 1500 στην μεγιστη ρυθμιση,υποθετω τα επαγγελματικα που εχουν οι λαστιχαδες θα σφιγγουν ακομα περισσοτερο

το παραπανω επιβεβαιωνεται και απο το γεγονος οτι στην προσπαθεια να λυσω τα μπουλονια χρησιμοποιουσα κλειδι μηκους 35 cm και πηδαγα πανω του με ολο μου το βαρος 90kg και δεν ελυναν 

δηλαδη εφαρμοζα ροπη ανω των 300 Νm σε μια βιδα που θα επρεπε να εχει σφιχτει με 100 Νμ και δεν ελυνε :angry:

ετσι αποφασισα να αγορασω δυναμοκλειδο και να τα σφιγγω μονος μου

εχω εναν μικρο ενδοιασμο μηπως απο το υπερβολικο σφιξιμο τοσα χρονια εχει "παραβιαστει" το σπειρωμα και αν τα σφιξω με την σωστη ροπη τωρα θα λυνουν...θα κανω δοκιμες και θα δω (θα αρχισω απο ενα μονο μπουλονι)

οπως και να χει ειναι απαραδεκτη αυτη η κατασταση που επικρατει με τους λαστιχαδες να τα σφιγγουν με το αεροπιστολο και ειναι ενα ακομα παραδειγμα ποσο πισω ειμαστε σαν χωρα.

Ζιμπαμπουε

Επεξ/σία από georgeγ
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...