Προς το περιεχόμενο

Η Apple θα ανακοινώσει στη WWDC τη μετάβαση των Mac στους δικούς της επεξεργαστές


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

13 λεπτά πριν, Gioandro είπε

Δεν μίλησα για την arm. Μίλησα γενικά για αρχιτεκτονικές επεξεργαστών. Έλεος. Ποια λάθος δεδομένα; Ρε βγάλε τις παρωπίδες, δεν κάνω επίθεση στην Apple.

Πραγματικά από όπου και να το πιάσεις δεν στέκει τίποτα στα κείμενα σου... μιλάμε για την μετάβαση της Apple από x86 σε arm αρχιτεκτονική και ξαφνικά μας πετάς ένα δεν μίλησες για arm και ότι μίλαγες γενικά για αρχιτεκτονικές λες και είναι και πολλές!!!!

Κατά τα άλλα εγώ πρέπει να σοβαρευτώ, εγώ έχω παρωπίδες και όχι εσύ που σε μια κουβέντα δεν μπορείς να επιχειρηματολογίσεις στο εξής απλό...

Γιατί είναι δύσκολη η μετάβαση από την  x86 στην arm αρχιτεκτονική???

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 180
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
4 ώρες πριν, Dharma108 είπε

Αυτο που εχει η apple δεν το εχει κανενας στην αγορα. Λεει οτι θα βγαλει κατι στην αγορα  και οι υποστηρικτες τρεχουν να στηριξουν χωρις να εχουν δει το παραμικρο τεστ και μαλιστα πιστευουν οτι η αγορα και οι γνωστοι "επαγγελματιες" θα ακολουθησουν εν μια νυχτι. Αν αυτο δεν ειναι κατορθωμα.....

 

Αυτό για να το πετύχεις φίλε λέει πολλά .

 Δεν είναι χαζοί αυτοί που τα σκάνε και υποστηρίζουν ένα Brand.

 Κάποτε η Porsche που έφτιαχνε ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ σπορ μοντέλα ΟΛΑ τα χρόνια της ιστορίας της αποφάσισε να φτιάξει SUV.

 SUV καταξιωμένα υπήρχαν ήδη .

 Που πιστεύεις βασίστηκε και πήρε την απόφαση αυτή .

 Στους ήδη ικανοποιημένους πελάτες της και στο δυνατό της Brand .

 Ο υποψήφιος αγοραστής ξέρει πως PORSCHE = Τέλειο . 
 Η ιστορία αυτό έχει δείξει .

 Το ίδιο γίνεται και εδώ με την Apple.

 Απλά πράγματα 

 Υ.Γ Μάντεψε τι ακολούθησε μετά από την «αγορά» και τους καταξιωμένους κατασκευαστές αποκλειστικά σπορ μοντέλων  στην περίπτωση του παραδείγματος μου...

Επεξ/σία από Chris_BMW
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 ώρες πριν, haHa είπε

Δεν ειναι ισχυροτεροι (για δεδομενο power envelope) οι x86 απο τους arm.
Το αντιθετο μαλιστα ισχυει για το power envelope που απευθυνονται τα περισσοτερα apple laptop (macbook air κλπ) : Οι arm  ειναι ισχυροτεροι για TDP μέχρι 10W (και αυτο γιατι δεν εχουμε δει ακομα arm με μεγαλυτερο TDP σε λαπτοπ).

 

Είναι ισχυρότεροι φίλε.

 

Δεν είπα ότι οι ARM επεξεργαστές δεν έχουν χρήσεις που όπως είπες (ή φαίνεται με αυτό που είπες) είναι σε εφαρμογές όπου χρειάζεται χαμηλή κατανάλωση.

 

Τα αrm είναι σαν φιατάκια μπορείς να κάνεις την δουλειά αν δεν έχεις πολλές απαιτήσεις και έχουν μικρή κατανάλωση

 

Οι x86 είναι  κάτι σαν 4x4 λαντοροβερ με πολυτελή εξοπλισμό... κάνεις την ίδια δουλειά με το φιατάκι με μεγαλύτερη πολυτέλεια/άνεση (μεγαλύτερο instruction set σε σχέση με ARM)  + ένα σωρό άλλες που δεν μπορεί το φιατάκι...  

 

9 ώρες πριν, haHa είπε

Δεν ειναι τυχαιο οτι και το surface pro x με arm επεξεργαστη ηταν ισχυροτερο απο κατι intel cpus αντιστοιχης καταναλωσης.

Δεν έχω υπόψιν την σύγκριση στην οποία αναφέρεσαι πάντως πιστεύω μια AMD 4xxx (laptop)CPU θα τα πήγαινε καλύτερα όπως και να έχει το απόπάνω σχόλιο δεν αποτελεί επιχείρημα προς το αν οι ARM είναι ή δεν είναι λιγότερο ισχυροί απο τους x86... Εκτός του ότι το επίθετο "ισχυρός" που χρησιμοποιώ δεν έχει να κάνει απλά με την ταχύτητα αλλά με τις δυνατότητες το τι υπάρχει "κάτω απο το καπό" δηλαδή , δεν γίνεται να συγκρίνεις ανόμοια πράματα... και το κινητό μου ανοίγει το Photoshop app γρηγορότερα απότι ο υπολογιστής μου το κανονικό photoshop.

 

Αυτό δεν σημαίνει πως το κινητό μου έχει ταχύτερο/ισχυρότερο επεξεργαστή (αν και έχει +2 ARM πυρήνες παραπάνω έναντι των 6 x86 πυρήνων στον υπολογιστή που σου γράφω τώρα) στην μία περίπτωση τρέχει ένα λειτουργικό της πλάκας (android - και όχι δεν ειναι applefanboy υπονοούμενο το ίδιο ισχύει για το IOS μιας και προορίζονται για "πατενταρισμένη χρήση" σαν τρένο πάνω σε ράγες- ) και τρέχει ένα app της πλάκας με κάτι φίλτρα και βασικά εργαλεία ενώ ο υπολογιστής μου σηκώνει κανονικό λειτουργικό και το κανονικό photoshop. και μπορεί και το κάνει αυτό επειδή ειναι x86.

10 ώρες πριν, Vasilisxd είπε


Συγκριτικά με τώρα , αν θα αποκτήσει όλα τα Games του iPadOS , θα έχει πάρα πολλά Casual και αρκετά καλά games. Από θέμα εφαρμογών , πάλι θα αποκτήσει όλα του iPadOS , όποτε όντως ξεκινά από μια πολύ δυνατή βάση. 

Τα Windows X που αναφέρονται και ποιο κάτω , τι ακριβώς εφαρμογές έχουν ;

Επίσης η πλατφόρμα της Google (Chrome OS) , τι πλεονέκτημα έχει σε ARM Laptops ?

toilet games είναι αυτά κατα το 90%... συγκρίνουμε τώρα pcgames με τα games στο store της apple? 

Επεξ/σία από TopicStrarter
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
Στις 10/6/2020 στις 6:32 ΜΜ, TopicStrarter είπε

Είναι ισχυρότεροι φίλε.

Δεν είπα ότι οι ARM επεξεργαστές δεν έχουν χρήσεις που όπως είπες (ή φαίνεται με αυτό που είπες) είναι σε εφαρμογές όπου χρειάζεται χαμηλή κατανάλωση.

Τα αrm είναι σαν φιατάκια μπορείς να κάνεις την δουλειά αν δεν έχεις πολλές απαιτήσεις και έχουν μικρή κατανάλωση

Οι x86 είναι  κάτι σαν 4x4 λαντοροβερ με πολυτελή εξοπλισμό... κάνεις την ίδια δουλειά με το φιατάκι με μεγαλύτερη πολυτέλεια/άνεση (μεγαλύτερο instruction set σε σχέση με ARM)  + ένα σωρό άλλες που δεν μπορεί το φιατάκι...  

Δεν έχω υπόψιν την σύγκριση στην οποία αναφέρεσαι πάντως πιστεύω μια AMD 4xxx (laptop)CPU θα τα πήγαινε καλύτερα όπως και να έχει το απόπάνω σχόλιο δεν αποτελεί επιχείρημα προς το αν οι ARM είναι ή δεν είναι λιγότερο ισχυροί απο τους x86... Εκτός του ότι το επίθετο "ισχυρός" που χρησιμοποιώ δεν έχει να κάνει απλά με την ταχύτητα αλλά με τις δυνατότητες το τι υπάρχει "κάτω απο το καπό" δηλαδή , δεν γίνεται να συγκρίνεις ανόμοια πράματα... και το κινητό μου ανοίγει το Photoshop app γρηγορότερα απότι ο υπολογιστής μου το κανονικό photoshop.

Αυτό δεν σημαίνει πως το κινητό μου έχει ταχύτερο/ισχυρότερο επεξεργαστή (αν και έχει +2 ARM πυρήνες παραπάνω έναντι των 6 x86 πυρήνων στον υπολογιστή που σου γράφω τώρα) στην μία περίπτωση τρέχει ένα λειτουργικό της πλάκας (android - και όχι δεν ειναι applefanboy υπονοούμενο το ίδιο ισχύει για το IOS μιας και προορίζονται για "πατενταρισμένη χρήση" σαν τρένο πάνω σε ράγες- ) και τρέχει ένα app της πλάκας με κάτι φίλτρα και βασικά εργαλεία ενώ ο υπολογιστής μου σηκώνει κανονικό λειτουργικό και το κανονικό photoshop. και μπορεί και το κάνει αυτό επειδή ειναι x86.

toilet games είναι αυτά κατα το 90%... συγκρίνουμε τώρα pcgames με τα games στο store της apple? 

Τα λαπτοπ (και ιδιαιτερα αυτα που δεν ειναι κουμουτσες) κανουν πια τον μεγαλυτερο ογκο πωλησεων επεξεργαστων και μαλιστα οι εταιρειες πιο συχνα επιλεγουν λαπτοπ.

Ο περισσοτερος κοσμος και οι περισσοτεροι επαγγελματιες(επαγγελματιας ειναι και ο δικηγορος, αλλα και ο project manager και ενας λογιστης σε μια μεγαλη λογιστικη εταιρεια ή ενας consultant σε μια απο τις μεγαλες big 4) δεν εχουν μεγαλες απαιτησεις σε επεξεργαστικη ισχυ. Δεν ειναι τυχαιο οτι πχ accenture , ibm κλπ δινουν 13αρια λαπτοπ στους υπαλληλους τους και οχι καμια κουμουτσα.

 

Και αυτοι εχουν απαιτησεις, απλα διαφορετικες απο τον καγκουρα που θελει εναν μικρο φουρνο στα ποδια του(ή τους λιγοστους επαγγελματιες που θελουν πραγματικα δυνατο λαπτοπ) :
θελουν σχετικα δυνατο επεξεργαστη(σκεψου εναν 4πυρηνο intel i5 8250u), αλλα με ακομα χαμηλοτερη καταναλωση, μεγαλυτερη αυτονομια, καλυτερη καρτα γραφικων, ταχυτερο wake-up time from sleep, 4g με καλυτερο integration, ληψη email ενω ειναι σε sleep κλπ.
Ειναι οι πολυτελειες που δεν εχουν οι x86 με τον φτωχο εξοπλισμο περασμενης δεκαετιας, αν θελεις να κανουμε την συγκριση την δικια σου.

Αυτα προσφερουν οι arm  επεξεργαστες και ειναι ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΙ στα χαμηλα tdp, εχουν καλυτερο performance/watt.

Σε λιγο που θα αρχισουν να βγαινουν και arm με μεγαλυτερο tdp θα χτυπανε και τους desktop cpus, αλλα ετσι κι αλλιως ειναι μικρη η αγορα των desktop cpus.

Επεξ/σία από haHa
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, TopicStrarter είπε

Είναι ισχυρότεροι φίλε.

Δεν είπα ότι οι ARM επεξεργαστές δεν έχουν χρήσεις που όπως είπες (ή φαίνεται με αυτό που είπες) είναι σε εφαρμογές όπου χρειάζεται χαμηλή κατανάλωση.

Τα αrm είναι σαν φιατάκια μπορείς να κάνεις την δουλειά αν δεν έχεις πολλές απαιτήσεις και έχουν μικρή κατανάλωση

Οι x86 είναι  κάτι σαν 4x4 λαντοροβερ με πολυτελή εξοπλισμό... κάνεις την ίδια δουλειά με το φιατάκι με μεγαλύτερη πολυτέλεια/άνεση (μεγαλύτερο instruction set σε σχέση με ARM)  + ένα σωρό άλλες που δεν μπορεί το φιατάκι...  

Δεν έχω υπόψιν την σύγκριση στην οποία αναφέρεσαι πάντως πιστεύω μια AMD 4xxx (laptop)CPU θα τα πήγαινε καλύτερα όπως και να έχει το απόπάνω σχόλιο δεν αποτελεί επιχείρημα προς το αν οι ARM είναι ή δεν είναι λιγότερο ισχυροί απο τους x86... Εκτός του ότι το επίθετο "ισχυρός" που χρησιμοποιώ δεν έχει να κάνει απλά με την ταχύτητα αλλά με τις δυνατότητες το τι υπάρχει "κάτω απο το καπό" δηλαδή , δεν γίνεται να συγκρίνεις ανόμοια πράματα... και το κινητό μου ανοίγει το Photoshop app γρηγορότερα απότι ο υπολογιστής μου το κανονικό photoshop.

Αυτό δεν σημαίνει πως το κινητό μου έχει ταχύτερο/ισχυρότερο επεξεργαστή (αν και έχει +2 ARM πυρήνες παραπάνω έναντι των 6 x86 πυρήνων στον υπολογιστή που σου γράφω τώρα) στην μία περίπτωση τρέχει ένα λειτουργικό της πλάκας (android - και όχι δεν ειναι applefanboy υπονοούμενο το ίδιο ισχύει για το IOS μιας και προορίζονται για "πατενταρισμένη χρήση" σαν τρένο πάνω σε ράγες- ) και τρέχει ένα app της πλάκας με κάτι φίλτρα και βασικά εργαλεία ενώ ο υπολογιστής μου σηκώνει κανονικό λειτουργικό και το κανονικό photoshop. και μπορεί και το κάνει αυτό επειδή ειναι x86.

toilet games είναι αυτά κατα το 90%... συγκρίνουμε τώρα pcgames με τα games στο store της apple? 

Ρε φίλε, πραγματικά, σου λέει ο άλλος ότι στα ίδια Watt οι ARM είναι πιο ισχυροί από τους x86 κι εσύ εκεί το βιολί σου, χωρίς μάλιστα να ξέρεις αφού δεν έχεις υπόψιν σου τη σύγκριση. Και πας να επιχειρηματολογήσεις λέγοντας ότι αφού το Photoshop είναι πλήρες σε PC σε σχέση με το κινητό, τότε οι x86 είναι πιο γρήγοροι. Δες κανένα συγκριτικό με video export και photo export, τζάμπα είναι.

Επεξ/σία από dali13gr
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, AtiX είπε

Πραγματικά από όπου και να το πιάσεις δεν στέκει τίποτα στα κείμενα σου... μιλάμε για την μετάβαση της Apple από x86 σε arm αρχιτεκτονική και ξαφνικά μας πετάς ένα δεν μίλησες για arm και ότι μίλαγες γενικά για αρχιτεκτονικές λες και είναι και πολλές!!!!

Σου παραθέτω σχόλιό σου:

7 ώρες πριν, AtiX είπε

Πότε θα καταλάβεις ότι δεν έχει σχέση η αρχιτεκτονική ένας επεξεργαστή αλλά τα tools που δίνει η εταιρία για να αναπτύξει κάποιος developer μια εφαρμογή...

Γενικά μιλάς εδώ, γενικά σου απάντησα. Μήπως τώρα κατάλαβες;

2 ώρες πριν, dali13gr είπε

Φίλε μου, το κείμενο που παρέθεσες αναφέρεται στο λόγο που οι αρχικοί τίτλοι του ps3 είχαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Αργήσανε να δώσουν developer tools και σε συνδυασμό με τον χρονοβόρο και δύσκολο προγραμματισμό του cell οι αρχικοί τίτλοι είχαν προβλήματα. Ενδεικτικά λίγο παρακάτω από αυτό που παρέθεσες: "Early games didn't use SPUs at all. [The processing units that made the Cell processor so powerful.] A lot of games had frame rate issues. It took a while to get the hang of it. There was a very big learning curve to it." Πουθενά στο άρθρο δε λέει ότι είχαν πρόβλημα τα εργαλεία. Και λογικά να το σκεφτείς, αν το πρόβλημα ήταν τα tools, απλώς θα έφτιαχναν καλύτερα.

Το πρόβλημα της δυσκολίας ήταν καθαρά η αρχιτεκτονική. Ήταν με "περίεργο τρόπο" multicore. Είχε έναν κύριο επεξεργαστή και 7 υπό-επεξεργαστές, οι οποίοι επικοινωνούσαν μόνο με τον κύριο επεξεργαστή και επίσης είχαν μικρή μνήμη. Αυτό δυσκόλευε τους developers και δεν μπορούσαν να κάνουν optimize τα παιχνίδια.

Αναφορά σε κείμενο

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
11 λεπτά πριν, Gioandro είπε

Σου παραθέτω σχόλιό σου:

Γενικά μιλάς εδώ, γενικά σου απάντησα. Μήπως τώρα κατάλαβες;

Φίλε μου, το κείμενο που παρέθεσες αναφέρεται στο λόγο που οι αρχικοί τίτλοι του ps3 είχαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Αργήσανε να δώσουν developer tools και σε συνδυασμό με τον χρονοβόρο και δύσκολο προγραμματισμό του cell οι αρχικοί τίτλοι είχαν προβλήματα. Ενδεικτικά λίγο παρακάτω από αυτό που παρέθεσες: "Early games didn't use SPUs at all. [The processing units that made the Cell processor so powerful.] A lot of games had frame rate issues. It took a while to get the hang of it. There was a very big learning curve to it." Πουθενά στο άρθρο δε λέει ότι είχαν πρόβλημα τα εργαλεία. Και λογικά να το σκεφτείς, αν το πρόβλημα ήταν τα tools, απλώς θα έφτιαχναν καλύτερα.

Το πρόβλημα της δυσκολίας ήταν καθαρά η αρχιτεκτονική. Ήταν με "περίεργο τρόπο" multicore. Είχε έναν κύριο επεξεργαστή και 7 υπό-επεξεργαστές, οι οποίοι επικοινωνούσαν μόνο με τον κύριο επεξεργαστή και επίσης είχαν μικρή μνήμη. Αυτό δυσκόλευε τους developers και δεν μπορούσαν να κάνουν optimize τα παιχνίδια.

Και συνεχίζεις να μην καταλαβαίνεις, σε σημείο τόσο εξώφθλαμο που αναρωτιέμαι γιατί ακόμα συζητάω μαζί σου, ότι από την στιγμή που εκατοντάδες εταιρίες και χιλιάδες προγραμματιστές φτιάχνουν εφαρμογές σε iOS & Android, η arm αρχιτεκτονική δεν έχει καμία δυσκολία στον προγραμματισμό της...

πιο απλά δεν γίνεται να στο πω...

ΥΓ:  Για το ps3 ελπίζω να κατάλαβες ότι δεν υπήρχε πρόβλημα αρχιτεκτονικής επεξεργαστή, αλλά τρόπου κατασκευής και εργαλείων που δεν έδωσαν την δυνατότητα γρήγορα και εύκολα να εκμεταλλευτούν οι devs τα καλούδια του επεξεργαστή (και όχι της αρχιτεκτονικής του)...

Επεξ/σία από AtiX
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

7 λεπτά πριν, Gioandro είπε

Φίλε μου, το κείμενο που παρέθεσες αναφέρεται στο λόγο που οι αρχικοί τίτλοι του ps3 είχαν σοβαρά τεχνικά προβλήματα. Αργήσανε να δώσουν developer tools και σε συνδυασμό με τον χρονοβόρο και δύσκολο προγραμματισμό του cell οι αρχικοί τίτλοι είχαν προβλήματα. Ενδεικτικά λίγο παρακάτω από αυτό που παρέθεσες: "Early games didn't use SPUs at all. [The processing units that made the Cell processor so powerful.] A lot of games had frame rate issues. It took a while to get the hang of it. There was a very big learning curve to it." Πουθενά στο άρθρο δε λέει ότι είχαν πρόβλημα τα εργαλεία. Και λογικά να το σκεφτείς, αν το πρόβλημα ήταν τα tools, απλώς θα έφτιαχναν καλύτερα.

Το πρόβλημα της δυσκολίας ήταν καθαρά η αρχιτεκτονική. Ήταν με "περίεργο τρόπο" multicore. Είχε έναν κύριο επεξεργαστή και 7 υπό-επεξεργαστές, οι οποίοι επικοινωνούσαν μόνο με τον κύριο επεξεργαστή και επίσης είχαν μικρή μνήμη. Αυτό δυσκόλευε τους developers και δεν μπορούσαν να κάνουν optimize τα παιχνίδια.

Αυτό είναι ο ορισμός κακών εργαλείων. Εξού και το "big learning curve". Με ένα απλοϊκό παράδειγμα, το εργαλείο θα μπορούσε να κάνει αυτόματα την εκμετάλλευση των SPU χωρίς να απαιτείται μεγάλος κόπος από τον χρήστη. Οκ, η Sony δεν έχει και καμιά τεράστια παράδοση στο software εδώ που τα λέμε, γι αυτό απέτυχε η προσπάθεια στο PS3. 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
41 λεπτά πριν, haHa είπε

Τα λαπτοπ (και ιδιαιτερα αυτα που δεν ειναι κουμουτσες) κανουν πια τον μεγαλυτερο ογκο πωλησεων επεξεργαστων και μαλιστα οι εταιριες πιο συχνα επιλεγουν λαπτοπ.

Καλά μην το λες αυτό μικρή διαφορά έχει και ανεβοκατεβαίνει 

 

0c034d596381d50ac687d63c3b0806f8.png

 

Και δει στην Ελλάδα τα desktop πουλάνε παραπάνω ανέκαθεν απλά παρατηρείται μια αύξηση στις πωλήσεις laptop τα τελευταία χρόνια (αν και αν παρατηρήσεις δεξιά φαίνεται πως πάει να ξαναμεγαλώσει η απόσταση μεταξύ των πωλήσεων υπερ των dekstop.) 

 

 b5e2c54e0368069b42bdfb4c45b03a78.png

 

Επίσης λάβε υπόψιν πως και στις δύο στατιστικές μιλάμε για (πωλήσεις desktop) = έτοιμα PC πχ turbox, HP κτλ που πωλήθηκαν δεν φαίνονται (επίσης δεν γίνεται να μετρηθούν γιατί δεν ξέρεις την πρόθεση πχ όταν βλέπεις αγορά απο κατάστημα ενός RAMkit πχ είναι αναβάθμιση ή μέρος απο νέα σύνθεση; θα έπρεπε να ρωτήσουν τον κάθε ένα αγοραστή ξεχωριστά πράγμα που δεν είναι δυνατόν να συμβεί ) οι πωλήσεις ξεχωριστού hardware με σκοπό την σύνθεση desktop (πχ να πάρεις 3 κομμάτια απο amazon 3 απο ένα σκουτζομάγαζο 2 απο άλλο σκρουτζομάγαζο και να κάνεις PC)  

 

41 λεπτά πριν, haHa είπε

Αυτα προσφερουν οι arm  επεξεργαστες και ειναι ΙΣΧΥΡΟΤΕΡΟΙ στα χαμηλα tdp, εχουν καλυτερο performance/watt.

έχουν χαμηλότερη κατανάλωση όχι performance/watt απλά οι x86 απο ένα wattage και κάτω δεν γίνεται να λειτουργήσουν γιατί έχουν πολλά επιμέρους κομμάτια μέσα τους που λείπουν στους ARM εσύ λες επεξεργαστής και νομίζεις ότι είναι "ένα πράγμα" αλλά στην πραγματικότητα είναι μια ολόκληρη "βιομηχανική έκταση" με εργοστάσια και μηχανήματα που το καθένα κάνει άλλη δουλειά  και πολλά απο τα "εργοστάσια" αυτά δεν υπάρχουν κάν στα ARM chips.

 

Εδώ για παράδειγμα πως είναι ένα x86 τσιπ 

 

f284407b962246ba5c01d994dc8b6f4f.png

 

(κάθε κουτάκι ειναι και ένα σύνολο τρανσιστορ πυκνωτών κτλ που κάνουν μια διαφορετική δουλειά πχ alu units, registers κτλ κτλ κτλ) 

 

6b1b6a902966c50919ca4af6081bd280.png

 

Δεν γίνεται να αναλύσουμε πολλά εδώ αλλά και με το μάτι φαίνεται απλούστερη κατασκευή.  (Επίσης και το μέγεθος είναι άλλο το x86 απο πάνω είναι περίπου 2 φορές μεγαλύτερο σε φυσικές διαστάσεις) 

 

Μετά είναι το instruction set (που είναι αυτό που εννοούσα πριν "κάτω απο το καπό" ) το instruction set του επεξεργαστή είναι αυτό που του δίνει την δυνατότητα στους προγραμματιστές να κάνουν "πολύπλοκα" πράγματα

των x86 ειναι χαλαρά πάνω απο 100 .

 

https://en.wikipedia.org/wiki/X86_instruction_listings

 

to instruction set σε ARM είναι 30-40 με το ζόρι... https://iitd-plos.github.io/col718/ref/arm-instructionset.pdf 

Επεξ/σία από TopicStrarter
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

@Gioandro Φιλε, δεν έχει καμία σημασία η αρχιτεκτονική για τους περισσότερους developers, το όλο abstraction το έχει αναλάβει η Apple και προσφέρει API's για να δουλεύει ο κόσμος. Πολύ μικρό ποσοστό δουλεύει σε τόσο low level που να τον απασχολεί το instruction set και αυτοί θα έχουν σίγουρα support ή και έχουν ήδη ενημερωθεί . Στοίχημα πως η Apple στην παρουσίαση, όποτε την κάνει, θα δείξει πως με ένα checkbox γίνεται compile και για Arm. Με το κάτι σαν το Bitcode που υπάρχει στο iOS, θα μπορούσε και στο macOS να γίνεται τελείως transparent για τον τελικό χρήστη η διαδικασία κατεβάσματος μιας εφαρμογής από το App Store, να μην τον απασχολεί καν το x86/Arm και να κατεβάζει μόνο του τα κατάλληλα binaries. To support από μεγάλους παίκτες όπως Adobe, Microsoft, είναι δεδομένο και η υποστήριξη έχει αρχίσει από το iPadOS.

Ο πυρήνας macOS, iOS, iPadOS, tvOS είναι ο ίδιος και λέγεται Darwin.

Τώρα, εφαρμογές που δεν είναι φτιαγμένες στο Xcode (π.χ. QT, Java, Electron, etc) θα έχουν περισσότερη δουλίτσα, αναλόγως με το πόσο "current" κρατά μια εταιρία το codebase της. Υπάρχουν πάντως QT/JRE/Electron για arm64.

@MikeKata πέρασαν πολλά posts σου για να κάνω quote συγκεκριμένα σημεία, αλλά καταλαβαίνεις νομίζω πως οι αναφορές στην "παραγωγική διαδικασία" είναι και λίγο άτοπες, κανείς δεν πήρε ποτέ Mac να το έχει να τρέχει αυτοματισμούς σε γραμμές παραγωγής ή να τρέχει λογισμικό για να ελέγχει controllers ή ακόμα και για αποθήκες/στοκ/ταμειακές και τέτοια όπως ανέφερε κάποιος άλλος. Και η ίδια η Apple, Windows τρέχει στα Labs που κάνει τα hardware tests, αφού το σχετικό λογισμικό είναι για Windows! Τα Mac είναι κατά κύριο λόγο προσωπικοί υπολογιστές (προσωπική άποψη αυτό) που ναι μεν κάποτε είχαν την φήμη σε συγκεκριμένα "creative" επαγγέλματα αλλά πλέον έρχονται στον εργασιακό χώρο λόγω της προτίμησης των χρηστών κι όχι κάποιου πολύ συγκεκριμένου όφελους στο third-party software. Κι αν στην κλασική τριπλέτα "graphic designers, developers, music producers" προσθέσεις κι όλους αυτούς που η δουλειά τους είναι είτε στο Office, είτε web-based (γίνεται στον browser δηλαδή) γίνονται αρκετοί και - on topic επιτέλους - η μετάβαση σε Arm ελάχιστα θα τους επηρρεάσει, μάλλον θα τους ωφελήσει δραματικά σε αυτονομία.

 

 

Επεξ/σία από SeaLion
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

32 λεπτά πριν, dali13gr είπε

Ρε φίλε, πραγματικά, σου λέει ο άλλος ότι στα ίσια Watt οι ARM είναι πιο ισχυροί από τους x86 κι εσύ εκεί το βιολί σου, χωρίς μάλιστα να ξέρεις αφού δεν έχεις υπόψιν σου τη σύγκριση. Και πας να επιχειρηματολογήσεις λέγοντας ότι αφού το Photoshop είναι πλήρες σε PC σε σχέση με το κινητό, τότε οι x86 είναι πιο γρήγοροι. Δες κανένα συγκριτικό με video export και photo export, τζάμπα είναι.

ο καθένας μπορεί να λέει το μακρύ του και το κοντό του εγώ μιλάω βάσει αξιωμάτων ή αποδείξεων. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

26 λεπτά πριν, TopicStrarter είπε

ο καθένας μπορεί να λέει το μακρύ του και το κοντό του εγώ μιλάω βάσει αξιωμάτων ή αποδείξεων. 

Προς το παρόν δεν έχεις αποδείξει τίποτα. Το πιο κοντινό σε επιχείρημα είναι το επικό "έχουν χαμηλότερη κατανάλωση όχι performance/watt". 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

15 λεπτά πριν, init0101 είπε

Δεν το πιστεύω γιατί αν ήταν έτσι θα έμενε στο Catalyst και δεν άνοιγε τόσο πολύ το iPad σε ποντίκια trackpad κλπ

Δεν έχει σχέση το ένα με το άλλο. Ή μάλλον έχει. Η υποστήριξη mouse και trackpad σε εφαρμογές iPad σημαίνει ότι όταν μεταφερθούν στο Mac OS θα είναι ακόμα πιο έτοιμες για χρήση σε non-touch λειτουργικό.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...