Προς το περιεχόμενο

Ο Μυστικός Δείπνος του Da Vinci όπως δεν τον είδατε ποτέ ξανά!


dimakisk

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μία έκδοση μεγέθους 1 GP (Gigapixel) του γνωστού έργου του σπουδαίου Ιταλού καλλιτέχνη θα σας επιτρέψει να διακρίνετε και την παραμικρή λεπτομέρεια.

Ο Μυστικός Δείπνος, η τοιχογραφία του Leonardo Da Vinci που βρίσκεται στην εκκλησία Santa Maria delle Grazie του Μιλάνου, αποτελεί ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα έργα τέχνης παγκοσμίως. Πλέον, χάρη στη συνεργασία της Βασιλικής Ακαδημίας Τεχνών του Λονδίνου και της Google, κάθε ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα να θαυμάσει το έργο του Ιταλού καλλιτέχνη σε όλο του το μεγαλείο, μέσα από μία σάρωση υπερυψηλής ανάλυσης, μεγέθους 1 GP (Gigapixel)!

Capture.JPG.410241b7132f7e3c9534d80252337509.JPG

Το έργο που απεικονίζεται βέβαια δεν είναι το πρωτότυπο αλλά μία αντιγραφή του που δημιουργήθηκε περίπου την ίδια περίοδο. Πιστεύεται ότι υπεύθυνοι γι’ αυτή ήταν οι Giampietrino και Giovanni Antonio Boltraffio, αμφότεροι μαθητές του Da Vinci. Η δική τους εκδοχή μάλιστα διατηρείται σε σαφώς καλύτερη κατάσταση από την πρωτότυπη τοιχογραφία (έστω κι αν δεν περιλαμβάνει το επάνω τμήμα της), απόρροια των υλικών που χρησιμοποίησαν οι δύο ζωγράφοι (λαδομπογιά σε καμβά, αντί για τέμπερα λαδιού σε στεγνό τοίχο) με αποτέλεσμα να είναι ευκρινείς απίστευτες λεπτομέρειες.

Η αυθεντική τοιχογραφία του Μυστικού Δείπνου είναι διαθέσιμη σε αρκετά υψηλή ανάλυση τόσο μέσω της σελίδας Haltadefinizione όσο και στη Wikipedia.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 35
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

Αναφορά σε κείμενο

Το έργο που απεικονίζεται βέβαια δεν είναι το πρωτότυπο αλλά μία αντιγραφή του που δημιουργήθηκε περίπου την ίδια περίοδο. Πιστεύεται ότι υπεύθυνοι γι’ αυτή ήταν οι Giampietrino και Giovanni Antonio Boltraffio, αμφότεροι μαθητές του Da Vinci.

Μπα ο Neal Caffrey έφτιαξε το αντίγραφο. 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

Όλη η μυθολογία γύρω από την δήθεν απεικόνιση της Μαρίας της Μαγδαληνής στην θέση του Απόστολου Ιωάννη είναι μια μούφα και μισή. Το σχέδιο του Ντα Βίντσι για τον μυστικό δείπνο σώζεται μέχρι σήμερα και γράφει πεντακάθαρα στην θέση του Αγίου Ιωάννη "Άγιος Ιωάννης" . Γενικά το 80% από αυτά που γράφει στο μυθιστόρημά "Κώδικας Ντα Βίντσι" ο Νταν Μπράουν είναι τρίχες. Κατά τα άλλα είναι ένα καταπληκτικό μυθιστόρημα αλλά γράφει του κόσμου τις ανακρίβειες. Έχει κληθεί πολλές φορές ο Νταν Μπράουν να έρθει σε τετ α τετ συνέντευξη με ιστορικούς τέχνης προκειμένου να δικαιολογήσει αυτά που γράφει και φυσικά δεν πήγε ποτέ. Ο Ντα Βίντσι διαφέρει κατά πολύ από αυτό που θέλουν σήμερα να τον παρουσιάσουν. Πίστευε στον Θεό και στην πρώτη σειρά της διαθήκης του γράφει "Αφήνω την ψυχή μου στα χέρια του Αρχαγγέλου Μιχαήλ και του Θεού." 

Την τοιχογραφία του Μυστικού Δείπνου την κατέστρεψε ο  ίδιος καθώς προσπάθησε να την στεγνώσει βάζοντας μαγκάλια μπροστά της και από τότε δεν συνήλθε ποτέ.  Ο Ντα Βίντσι σίγουρα υπήρξε πρωτοπόρος και ικανότατος ζωγράφος αλλά τα έργα του δεν έχουν όλα την ίδια ποιότητα και αυτό δημιουργεί πολλά προβλήματα στους ειδικούς. Π.χ. Ο Iωάννης ο Βαπτιστής του Λούβρου σαν ζωγραφική είναι δύο κλάσεις κάτω από την Τζοκόντα παρ όλο που είναι έργο μεταγενέστερο της Τζοκόντα. Προσωπικά πιστεύω ότι ούτε ο Χριστός Σωτήρας που του αποδόθηκε πρόσφατα και πουλήθηκε πάνω από 100 εκ. δολάρια είναι του Ντα Βίντσι αλλά οι δημοπρασίες έργων τέχνης είναι μεγάλη μπίζνα  και ο νοών νοείτω. 

  • Like 23
  • Thanks 6
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, Lezantas26 είπε

μια στιγμη γιατι μπερδευτικα. γιατι να ζωγραφισει τον ιωαννη ως γυναικα?

ειλικρινη ερωτηση, δε θελω να αρχισω κανα πολεμο κλπ ουτε το παιζω εξυπνος, απλα δε ξερω τι εχει παιχτει.

Αυτο ειναι ενα ερωτημα. Κ οι ιστορικοι τεχνης λενε οτι το εκανε κι αλλες φορες. Τον εφτιαξε θυληπρεπη- αυτο ειναι σιγουρο. Οχι γυναικα. Αν προσεξεις τον ενδυματολογικο κωδικα βλεπεις αμεσως οτι φορα τα ιδια με τους υπολοιπους (σε χρονια που οι γυναικες ειχαν καθαρα ξεχωριστα ρουχα απ τους αντρες). Οι γνωριζοντες λενε οτι ετσι αναφερεται στις γραφες κ αυτος "τονισε" αυτα τα χαρακτηρηστικα του. Το γιατι.... μαλλον θα το σκεφτομαστε καιρο ακομα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 λεπτά πριν, Lezantas26 είπε

μια στιγμη γιατι μπερδευτικα. γιατι να ζωγραφισει τον ιωαννη ως γυναικα?

ειλικρινη ερωτηση, δε θελω να αρχισω κανα πολεμο κλπ ουτε το παιζω εξυπνος, απλα δε ξερω τι εχει παιχτει.

Λένε επειδή ο Ιωάννης ήταν στην προεφηβεία του. Στην πραγματικότητα ήταν ένας έντεχνος τρόπος του Ντα Βίντσι να περάσει κάποια πράγματα που του απαγόρευσαν 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
2 λεπτά πριν, SilverMachine είπε

Αυτο ειναι ενα ερωτημα. Κ οι ιστορικοι τεχνης λενε οτι το εκανε κι αλλες φορες. Τον εφτιαξε θυληπρεπη- αυτο ειναι σιγουρο. Οχι γυναικα. Αν προσεξεις τον ενδυματολογικο κωδικα βλεπεις αμεσως οτι φορα τα ιδια με τους υπολοιπους (σε χρονια που οι γυναικες ειχαν καθαρα ξεχωριστα ρουχα απ τους αντρες). Οι γνωριζοντες λενε οτι ετσι αναφερεται στις γραφες κ αυτος "τονισε" αυτα τα χαρακτηρηστικα του. Το γιατι.... μαλλον θα το σκεφτομαστε καιρο ακομα.

α οκ, νομιζα οτι ηταν γνωστο τι εγινε και γι αυτο ρωτησα.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, ignome4 είπε

Λένε επειδή ο Ιωάννης ήταν στην προεφηβεία του. Στην πραγματικότητα ήταν ένας έντεχνος τρόπος του Ντα Βίντσι να περάσει κάποια πράγματα που του απαγόρευσαν 

Δεν ειναι καταχωρημενο καπου οτι ο ΝταΒιντσι ηταν επαναστατης of some short για να χρειαζεται να περασει "κρυφα μυνηματα". Η αναγενηση ξεκινησε μετα απ αυτον βασικα, κ οτι ο ιδιος ηταν εναντια στο συστημα ειναι "ταμπελα" που του κολλησαν τον 20ο αιωνα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Να δίνετε σημασία στα σημαντικά και όχι σε άχρηστα πράγματα για κρυφά μηνύματα και σεξουαλικοτητα. 

Ο πίνακας αυτός, εκτός των τεχνικών στοιχείων που κάνουν εντύπωση, έχει κυρίως μια τεράστια πρωτοτυπία : ότι οι απόστολοι εκφράζονται και μάλιστα έντονα ακούγοντας για την προδοσία, ενώ στις κλασσικές αγιογραφίες δεν αντιδρούν. Είναι μορφές αέρινες, άγιες, δηλαδή χωρίς επαφή με τα γήινα.

Το ίδιο βέβαια ακολούθησαν και άλλοι μεγάλοι ζωγράφοι. Όταν ας πούμε ο Καραβάτζιο έκανε τον πρώτο πίνακα με τον Ματθαίο να γράφει το ευαγγέλιο, ο πάπας το απέρριψε επειδή ο Καραβάτζιο έκανε τον Ματθαίο να κρατάει σε άβολη στάση το βιβλίο και πολύ σωστά, αφού ο Ματθαίος δεν ήταν εξοικιωμένος με την γραφή και τα βιβλία (παράδειγμα έφερα μην βαράτε). 

  • Like 7
  • Thanks 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Η αμφιλεγομενη μορφη οντως μοιαζει γυναικεια, και η θεωρητικη θεση του φωτος στον πινακα δεν δικαιολογει την φωτεινοτητα και ανοιχτοχρωμη αποχρωση στο δερμα και ολη τη φιγουρα, που σε εργα της εποχης συνανταμε συνηθως σε γυναικες και μωρα, οπως και αυτη την κλιση του κεφαλιου. Τελος παντων, ας αποφανθουν οι ειδικοι.

Επεξ/σία από kontinos
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, kontinos είπε

Η αμφιλεγομενη μορφη οντως μοιαζει γυναικεια, και η θεωρητικη θεση του φωτος στον πινακα δεν δικαιολογει την φωτεινοτητα και ανοιχτοχρωμη αποχρωση στο δερμα και ολη τη φιγουρα, που σε εργα της εποχης συνανταμε συνηθως σε γυναικες και μωρα, οπως και αυτη την κλιση του κεφαλιου. Τελος παντων, ας αποφανθουν οι ειδικοι.

Επαναλαμβάνω ότι τέτοια ζητήματα είναι κατώτερα. Πάντα καλύτερες οι αναλύσεις για τα ουσιώδη. 

Πχ 

http://www.italianrenaissance.org/a-closer-look-leonardo-da-vincis-last-supper/

Ετσι, με τέτοιες αναλύσεις, φτάνουμε σιγά σιγά στην ανώτερη ουσία της υψηλής τέχνης. 

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες


Για την Ιστορία, το τεράστιο έργο έγινε στην τραπεζαρία της μονής Santa Maria delle Grazie. Αργότερα τα γίδια οι μοναχοί άνοιξαν πόρτα από κάτω και έφαγαν κομμάτι της τοιχογραφίας, για να μπορούν να πηγαινοέρχονται από την κουζίνα να μην κάνουν το γύρο...
Το έργο έχει καταστραφεί από την εποχή της δημιουργίας του, στα 5 πρώτα χρόνια φάνηκαν τα σημάδια από το "κρακελάρισμα" και τα σκασίματα στο σοβά. Η απορρόφηση απέτυχε και χάθηκε το χρώμμα αντί να φανεί, δηλαδή να το ξεράσει ο σοβάς λόγω της χρήσης των τριών στρώσεων που ήταν πείραμα του Λεονάρντο. Ούτε φωτιά έχει ούτε θερμοκρασία, αυτό είναι από άλλη τοιχογραφία, την μάχη του Ανκιάρι. Εδώ χρησιμοποίησε αυγοτέμπερα, αλλά λόγω της τεχνικής του δεν μπορούσε να το κάνει με τους ρυθμούς του φρέσκο, νωπογραφία, που απαιτεί σύντομο χρονικό διάστημα εκτέλεσης της δουλειάς. Τον μυστικό ή τελευταίο δείπνο, τον φιλοτέχνησε σε διάστημα άνω των τεσσάρων ετών.
Η ειρωνία είναι ότι οι χριστιανούληδες μοναχοί δεν το χώνεψαν ποτέ γιατί γέμιζε η αίθουσα από ζωγράφους και μαθητές που πήγαιναν για να το μελετήσουν και να κάνουν αντίγραφα.

Είναι μεγάλη τύχη που υπάρχει ακόμα και σήμερα, διότι αφαινώς οι όποιες απόπειρες συντήρησης τα έκαναν χειρότερα και αφαιτέρου γλύτωσε ο τοίχος από βομβαρδισμό κατά τον ΄Β παγκόσμιο, οι γύρω έπεσαν, ευτυχώς αυτός έμεινε όρθιος.

  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

αυτο που μου κάνει εντύπωση είναι πως υπήρξαν κάποιοι που έχτισαν πόρτα ακριβώς απο κάτω καταστρέφοντας μέρος απο ένα τέτοιο αριστούργημα.

Όσο αδαής κι αν είναι κάποιος απο τέχνη και τεχνοτροπία, ορισμένα πράγματα είναι τόσο εξόφθαλμα που ... τέλος πάντων.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...