Προς το περιεχόμενο

Αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου για μετακίνηση 100χλμ ημηρεσίως


zeys13

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Κάνω και εγώ αρκετά χιλιόμετρα τη μέρα.  Πήρα ένα μεταχειρισμένο υγραεριοκινητο και τώρα τρεις μήνες κάνω τα 100χλμ με 4.5ευρω...αντε να κάψει άλλο μισό ευρώ βενζίνη γιατί ψεκάζει λίγο όταν υπερβαινεις κάποιες στροφές. 

Για τα. Ηλεκτρικά δεν έχω άποψη διάβασα όμως με πολύ ενδιαφέρον τις γνώμες που ειπώθηκαν έδω..

Επεξ/σία από SpirtouLisS
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 255
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

1 ώρα πριν, SpirtouLisS είπε

Κάνω και εγώ αρκετά χιλιόμετρα τη μέρα.  Πήρα ένα μεταχειρισμένο υγραεριοκινητο και τώρα τρεις μήνες κάνω τα 100χλμ με 4.5ευρω...αντε να κάψει άλλο μισό ευρώ βενζίνη γιατί ψεκάζει λίγο όταν υπερβαινεις κάποιες στροφές. 

Για τα. Ηλεκτρικά δεν έχω άποψη διάβασα όμως με πολύ ενδιαφέρον τις γνώμες που ειπώθηκαν έδω..

Ποσά κανείς αν επιτρέπεται ? Προσπαθώ να καταλάβω ποσά θεωρούνται νορμαλ γενικά. Έκανα πάντα λίγα (7000) και τώρα με τα 12000 φαίνονται αρκετά

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ηλεκτρικό αγοράζεις μόνο για εντός πόλης μετακίνηση. Δεν θες να μείνεις στη μέση του πουθενά με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η τεχνολογία είναι ακόμα καινούρια, και όποιος πάρει ηλεκτρικό από μια εταιρία που δεν έχει παράδοση στα ηλεκτρικά, δηλαδή σχεδόν όλες, πιθανόν να βρεθεί σε εκπλήξεις.

Πάντως στην παλιά διώρυγα της Κορίνθου, στο βενζινάδικο δίπλα στη διασταύρωση για το Λουτράκι, έχει ταχυφορτιστή. Το ¨ταχύς¨ είναι κατ΄ ευφημισμό

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, Joshua21 είπε

1) Στους περισσότερους εναλλακτικούς παρόχους η χρέωση νύχτας βγαίνει κάτω από 10 λεπτά την KWh μια και τη νύχτα ΔΕΝ χρεώνεται σύστημα μεταφοράς και δίκτυο διανομής, να ένα παράδειγμα:

 https://www.watt-volt.gr/electricity/home-products/home-energy-programs/home-liberty-max/

Οι πρώτες 1600 KWh κοστίζουν 0,08297€ έκαστη, και μαζί με το ΦΠΑ 0,937561€.

Οι επόμενες είναι λίγο ακριβότερες αλλά δεν νομίζω να ενδιαφέρουν κανέναν, εκτός αν ήδη έχει τεράστια κατανάλωση νύχτας.

Επίσης υπάρχουν κιάλλοι πιο φτηνοί πάροχοι, απλά ένα παράδειγμα έφερα.

2) Τι να σου πω, και εγώ αν στηριζόμουν στα 800χλμ+ αυτονομία που δίνει ο κατασκευαστής για το θερμικό μου το ίδιο θα πάθω...

Πάντως έχε υπόψιν ότι οι ανηφόρες επηρεάζουν σημαντικά την κατανάλωση μόνο στα θερμικά, γιατί τα ηλεκτρικά αμέσως μετά στην κατηφόρα με την ανάκτηση ενέργειας φορτίζουν τις μπαταρίες αντί να τρώνε τακάκια.

Για το θερμικο το επομενο βενζιναδικο ειναι το πολυ 5 χλμ μακρυα.

Προς Αραχωβα ο δρόμος εναι ανηφορικος, μπαταρια θα εχει σωθεί πολυ πριν βρουμε κατηφορα!!!

10 ώρες πριν, Cocomel είπε

Σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα δεν απευθύνονται σε άτομα που θέλουν να κάνουν οικονομία. Για παράδειγμα τα περισσότερα ηλεκτρικα τα έχουν οι Νορβηγοί .λέτε οι Νορβηγοί να τα αγόρασαν  για οικονομία? Απλα οι Έλληνες μπερδεύονται όπως σε όλα τα θεάματα .. τα ηλεκτρικά είναι φιλικά προς το περιβάλλον και σιγά σιγά κερδίσουν έδαφος δεν είναι ότι θα κάνεις οικονομία . 

Έτσι ακριβως!!!!!!! δεν θα κανεις ποτε αποσβεση με το ηλεκτρικά εκτός και εαν οι τιμές τους πεσουν κατω απο 15000 για οχημα με αυτονομια πανω απο 300 χλμ!!!! το ηλεκτρικά στην 10ετια εχει ενα μεγαλο κόστος που ειναι η αλλαγη μπαταριων!!! το συμβατικο στην 10ετια εχει χασει 30% - 40% τις αξιας του!!!!

Οι συζητήσεις αναλυονται στο κόστος τις KWH, ειναι σαν να ακουω "γιατι η Ferrari δεν βγαζει diesel"!!!!!!!

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 ώρες πριν, Cocomel είπε

Σε καμία περίπτωση τα ηλεκτρικα αυτοκίνητα δεν απευθύνονται σε άτομα που θέλουν να κάνουν οικονομία. Για παράδειγμα τα περισσότερα ηλεκτρικα τα έχουν οι Νορβηγοί .λέτε οι Νορβηγοί να τα αγόρασαν  για οικονομία? Απλα οι Έλληνες μπερδεύονται όπως σε όλα τα θεάματα .. τα ηλεκτρικά είναι φιλικά προς το περιβάλλον και σιγά σιγά κερδίσουν έδαφος δεν είναι ότι θα κάνεις οικονομία . 

Ένας από τους κύριους λόγους για αγορά ηλεκτρικού αμαξιού εκεί είναι λόγω διαφόρων φοροαπαλλαγών και λοιπών απαλλαγών από εισιτήρια/δασμούς κ.ο.κ. 

Το ίδιο γίνεται, σε μικρότερο βαθμό, στην Δανία που είναι σχετικά φτηνό να αγοράσεις ηλεκτρικό. 

Σε λίγο θα εφαρμοστεί και Σουηδία, που ήδη πάρα πολλές εταιρίες έχουν στόλους ηλεκτρικών. Leaf, Zoe, το πανάσχημο-εξάμβλωμα Kia Soul και Tesla (για τους αφεντικούς) δίνουν και παίρνουν.

Φυσικά και η επιθυμία για πιο πράσινη τεχνολογία παίζει ρόλο, αλλά εάν είναι η διαφορά τεράστια, πολύ απλά οι περισσότεροι δεν θα μπορούν να δικαιολογήσουν τέτοια αγορά. 

10 ώρες πριν, Joshua21 είπε

Εννοείται πως οι Νορβηγοί τα αγόρασαν (και συνεχίζουν να τα αγοράζουν) για οικονομία. Στη Νορβηγία τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι απαλλαγμένα από οποιοδήποτε φόρο που έχει να κάνει με το αυτοκίνητο (ούτε καν ΦΠΑ), έχουν κυριολεκτικά παντού δημόσιους φορτιστές στους οποίους φορτίζουν δωρεάν, πληρώνουν 50% λιγότερα τέλη στάθμευσης ακόμα και στα ιδιωτικά πάρκινγκ, δεν πληρώνουν διόδια τα οποία εκεί είναι πανάκριβα λόγω των υποθαλάσσιων σηράγγων.

Κάτσε τώρα εσύ και πίστευε ότι οι Νορβηγοί δεν τα προτιμούν επειδή η χρήση τους είναι εντελώς τζάμπα, αλλά επειδή είναι οικολόγοι...

Μάλλον υποτιμάς πολύ την οικολογική αίσθηση των Σκανδιναβών. 

Σίγουρα οι απαλλαγές είναι σημαντικές, αλλά η θέληση για κάτι οικολογικότερο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στις εδώ κοινωνίες. Όχι μόνο στα αμάξια, αλλά και στην καθημερινότητα. 

Μην λογίζεις την ΕΛ νοοτροπία για τους Σκανδιναβούς, το: "στα @@ μας όλα εφόσον γλυτώνω λεφτά", είναι πολύ λιγότερο διαδεδομένο από ότι στην Ελλάδα.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Για τη χρήση που το θέλει ο TS πρέπει να μπουν κάτω τα νούμερα. Απο τη στιγμή που έχει μονοφασικό θα υποθέσω οτι το PV σύστημα του ειναι εως και 5kW.

Mε 4kW PV η ετήσια παραγωγή είναι ~6.000kWh η οποία είναι παραπάνω απόσο χρειάζεται ο TS για να καλύψει το καύσιμο του έτους.

Πάμε για ανάλυση κόστους με κάποιες μικρές παραδοχές γενικότερα υπέρ του Clio!

  Nissan Leaf vs Renault Clio 1400 Diesel
Kατανάλωση/100km 21,2kWh   4 ltr
Range km 213   1100
Τιμή καυσίμου 0,2   1,15
Κόστος /100km 4,24   4,6
Aπαίτηση σε καύσιμο ανα έτος (20k km) 4.240kWh   800 ltr
Xρήμα ανα έτος          848,00 €                 920,00 €
Service Costs ανα έτος                   -   €                 500,00 €
Κόστος αγοράς    30.000,00 €           15.000,00 €
Συνολικό κόστος χρήσης ανα έτος (χωρίς αξία αυτοκινήτου)       848,00 €             1.420,00 €
Κόστος ανα έτος σε βάθος 10ετίας    3.848,00 €           2.920,00 €
Κόστος ανα έτος σε βάθος 10ετίας με PV      3.000,00 €           2.920,00 €

1. Στο leaf έβαλα κατανάλωση εκτός πόλης, στο Clio μικτή

2. Κόστος ρεύματος έβαλα το υπερπληθωρικό 0.2€/kWh που καλύπτει πρωινή φόρτιση με χρεώσεις δικτύου και τιμολόγιο ΔΕΗ.

3. Στο Clio ειμαι γενικότερα επιεικής με τα κόστη και τις καταναλώσεις

4. Υποθέτουμε στη 10ετία οτι το κόστος του καυσίμου ειναι σταθερό

5. Κόστη Ελαστικών τα αλληλοακυρώνω και λοιπά μικροέξοδα.

Συμπέρασμα και κατα τη γνώμη μου αξίζει η επιλογή του Leaf με χρήση EV οπως επίσης στο άμεσο μέλλον που θα ισοσκελιστούν τα EV με τα Θερμικά δεν θα χρειάζεται καν να προβαίνουμε στους παραπάνω υπολογισμούς.

Ακόμα και χωρίς EV πάλι αξίζει κατ'εμε το ηλεκτρικό μιας και θα προσφέρει μηδενικά σέρβις και πιθανότητες ακριβών βλαβών. (ειδικά στα diesel οπως τουρμπίνες, αντλίες υψηλής κτλ)

 

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Παιδιά εμπειρία PlugIn Hybrid έχει κανένας; Όταν το 90% των μετακινήσεών σου είναι ξερω γω κάτω απο 40 χιλιόμετρα στην Αθήνα ίσως είναι η καλύτερη ενδιάμεση λύση. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς υπάρχουν δύο είδη φόρτισης AC και DC.

Η φόρτιση AC γίνεται με τον ενσωματωμένο φορτιστή του αυτοκινήτου. Τα wallbox δέν είναι φορτιστές, απλά παρέχουν κάποια επιπλέον ασφάλεια για το χρήστη, όμως δέν κάνουν τα ίδια κάποια μετατροπή στο ρεύμα, ούτε ελέγχουν τα ίδια τη φόρτιση. Η μετατροπή AC σε DC γίνεται απο τον φορτιστή του αυτοκινήτου

Η φόρτιση DC παρακάμπτεί τον ενσωματωμένο φορτιστή και φορτίζει με DC απευθείας την μπαταρία του αυτοκινήτου. Η μετατροπή απο AC σε DC γίνεται εξωτερικά.

Ναι μεν όταν ο ρυθμός φόρτισης είναι χαμηλός είναι λιγότερες οι απώλειες πάνω στις μπαταρίες, αλλά απώλειες της τάξης του ~10% υπάρχουν στο φορτιστή είτε τον ενσωματωμένο στην περίπτωση φόρτισης AC είτε τον εξωτερικό στη φόρτιση DC

Οι καταναλώσεις που αναφέρονται και στον κύκλο WLTP και στον κύκλο EPA έχουν υπολογισμένες τις απώλειες του εσωτερικού φορτιστή, καθώς το αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως απο άδειο και οδηγείται μέχρι να φτάσει πάλι στο μηδέν, και υπολογίζεται το συνολικό ισοζύγιο ενέργειας.

Αυτές όμως δέν είναι όλες οι απώλειες. Τα τέστ γίνονται σε θερμοκρασίες ~25 βαθμών κελσίου. Αν έχει πολύ κρύο ή πολύ ζέστη και ενεργοποιηθεί το σύστημα κλιματισμού της μπαταρίας, τότε οι απώλειες αυξάνονται. Γι αυτό αν κάποιος θέλει να κρατά λογαριασμό του τί πραγματικά καταναλώνει το αυτοκίνητο, πρέπει να βάλει μετρητή ενέργειας πάνω στο wallbox και να μή βασίζεται στο τί γράφει το καντράν του αυτοκινήτου.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Απορώ που ενώ όλες οι εταιρείες αποσύρουν τα diesel, που ενώ υπάρχει ξεκάθαρο σχέδιο για να ΠΑΜΕ στην ηλεκτροκίνηση, που η χώρα έχει δεσμευθεί να μειώσει τους ρύπους εώς το 2030, πολλοί προτείνουν ακόμα πετρέλαιο. Καταρχάς όταν το ηελκτρικό γίνει τρόπος ζωής (πχ σε 10 χρόναι το ΠΟΛΥ) καταλαβαίνετε ότι τα diesel θα έχουν μηδενικό κόστος μεταπώλησης. 

Αν φορτίζεις σπίτι σου, χωρίς ταχυφορτιστές η ζωή της μπαταρίας θα είναι μεγαλύτερη. Επίσης τα ηλεκτρικά ΔΕΝ ειναι καινούρια τεχνολογία. Σε ηλεκτροκινητήρες η γνώση είναι ΑΠΕΙΡΗ. Υπάρχουν παντού. Από τη στιγμή που και οι μπαταρίες είναι υδρόψυκτες, το βασικό τμήμα του οχήματος (Η ΚΑΡΔΙΑ=μηχανή) είναι πλήρως αξιόπιστη. Οι εγκέφαλοι κλπ, ισχύει ότι σε όλα τα σύγχρονα αμάξια. Βάλε τι θα γλυτώσεις από σερβις. Μπουζί,ιμάντες, αντλίες καυσίμου, φίλτρα καυσίμου, μπεκ,  δισκόφρενα , λάδια τα ΞΕΧΝΑΣ..

Επίσης καλό είναι να δει κάποιος και τα συστήματα που έχουν όλα τα ηλεκτρικά πάνω = αυτόματα φρεναρίσματα, αυτόματος πιλότος που ακολουθεί λωρίδες και στρίβει το τιμόνι, και πολλά άλλα συστήματα ασφαλείας. 

Επίσης δείτε λίγο τις επιδόσεις του LEAF ή του ID3 και συγκρινετε λίγο με ένα diesel. Άλλο 7,9-8,4 δευτερόλεπτα για 0-100 και άλλο 11,6. Τις εποχές τις καλές αν θυμάστε, για μία τέτοια διαφορά πληρώναμε μισό αμάξι παραπάνω για να πάρουμε την έκδοση GT, vts, sport με το μεγάλο μοτερ. Τώρα περνάει στο ντουκου.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, froyd είπε

Ηλεκτρικό αγοράζεις μόνο για εντός πόλης μετακίνηση. Δεν θες να μείνεις στη μέση του πουθενά με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Η τεχνολογία είναι ακόμα καινούρια, και όποιος πάρει ηλεκτρικό από μια εταιρία που δεν έχει παράδοση στα ηλεκτρικά, δηλαδή σχεδόν όλες, πιθανόν να βρεθεί σε εκπλήξεις.

Πάντως στην παλιά διώρυγα της Κορίνθου, στο βενζινάδικο δίπλα στη διασταύρωση για το Λουτράκι, έχει ταχυφορτιστή. Το ¨ταχύς¨ είναι κατ΄ ευφημισμό

Τα ηλεκτρικά δεν είναι καθόλου νέα τεχνολογία, είναι πιο παλιά από τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Δεν υπάρχει θέμα.
Το μειονέκτημά τους δεν είναι τεχνικό, έχει να κάνει όντως με το άγχος της φόρτισης!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Dinos1973 είπε

Προς Αραχωβα ο δρόμος εναι ανηφορικος, μπαταρια θα εχει σωθεί πολυ πριν βρουμε κατηφορα!!!

Τελευταία φορά που πήγα από Αθήνα Αράχοβα δεν θυμάμαι να ήταν όλη η διαδρομή ανηφορική, μάλλον μπερδεύτηκες με κάποια άλλη διαδρομή.

Επίσης πρέπει να έχεις μπερδέψει τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα οποία μιλάμε εδώ με τα ηλεκτροκίνητα παιδιά αυτοκινητάκια, δεν εξηγείται αλλιώς που νομίζεις ότι στην παραμικρή ανηφόρα σώνεται η μπαταρία.

1 ώρα πριν, LongTom είπε

Μάλλον υποτιμάς πολύ την οικολογική αίσθηση των Σκανδιναβών. 

Σίγουρα οι απαλλαγές είναι σημαντικές, αλλά η θέληση για κάτι οικολογικότερο παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στις εδώ κοινωνίες. Όχι μόνο στα αμάξια, αλλά και στην καθημερινότητα. 

Μην λογίζεις την ΕΛ νοοτροπία για τους Σκανδιναβούς, το: "στα @@ μας όλα εφόσον γλυτώνω λεφτά", είναι πολύ λιγότερο διαδεδομένο από ότι στην Ελλάδα.

Το δωρεάν κόστος χρήσης για ένα ηλεκτρικό δεν είναι απλώς σημαντικό όπως λες, μάλλον εσύ υποτιμάς το πόσο αρέσει στους Νορβηγούς να γλιτώνουν λεφτά.

Αλήθεια, πως εξηγείς ότι στο νησί Finnoy υπάρχει η μεγαλύτερη συγκέντρωση ηλεκτρικών αυτοκινήτων στη χώρα αν όχι στο γεγονός ότι οι κάτοχοι ηλεκτρικών δεν πληρώνουν διόδια για τις σήραγγες που το ενώνουν με την υπόλοιπη χώρα?

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 ώρες πριν, getty είπε

Τα ηλεκτρικά καίνε πολύ σε υπεραστική κίνηση λόγω αντίστασης αέρα που δεν έχουν στην πόλη για χαμηλές ταχύτητες. Για αυτό βλέπουμε υψηλό wltp χαμηλής ταχύτητας ενώ υπεραστικά όλα ξεμένουν.

Στην πόλη που πέφτει και αρκετό φρενάρισμα γίνεται και ανάκτηση που συμβάλει στην αυτονομία 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, korakios είπε

Στην πόλη που πέφτει και αρκετό φρενάρισμα γίνεται και ανάκτηση που συμβάλει στην αυτονομία 

Απο Ψυχικο πηγαινε Γλυφαδα και επιστροφη με τις ανηφορες και ελα πεσμου ποσο ειναι η φόρτιση!!!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

4 λεπτά πριν, n4sleep είπε

Απορώ που ενώ όλες οι εταιρείες αποσύρουν τα diesel, που ενώ υπάρχει ξεκάθαρο σχέδιο για να ΠΑΜΕ στην ηλεκτροκίνηση, που η χώρα έχει δεσμευθεί να μειώσει τους ρύπους εώς το 2030, πολλοί προτείνουν ακόμα πετρέλαιο.

Πετρέλαια euro6 είναι αρκετά φιλικά στο περιβάλλον .
 

3 λεπτά πριν, Dinos1973 είπε

Απο Ψυχικο πηγαινε Γλυφαδα και επιστροφη με τις ανηφορες και ελα πεσμου ποσο ειναι η φόρτιση!!!


Όπου υπάρχει ανηφόρα υπάρχει και κατηφόρα ! (για ανάκτηση)

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, mechpanos είπε

Τα ηλεκτρικά δεν είναι καθόλου νέα τεχνολογία, είναι πιο παλιά από τις μηχανές εσωτερικής καύσης. Δεν υπάρχει θέμα.
Το μειονέκτημά τους δεν είναι τεχνικό, έχει να κάνει όντως με το άγχος της φόρτισης!

Να στο πω ελληνικά, ο early adopter πάντα χάνει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...