Προς το περιεχόμενο

Φορολογικός μηχανισμός και web app


isset1988

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Καλησπέρα σας

 

Έχω να κάνω μια δύσκολη ερώτηση. Έχω δημιουργήσει ένα web app που έκοβα μέχρι στιγμής τιμολόγια και αποδείξεις. Με ενημέρωσαν από την εφορία ότι πρέπει να χρησιμοποιήσω φορολογικό μηχανισμό με διασύνδεση με την εφορία για την έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων με άμεση ισχύ από 1.1.2021.

 

Το web app μου έχει δημιουργηθεί με custom php και μπορώ να κάνω το οτιδήποτε για να το επεκτείνω.

 

Η ερώτηση είναι ποιον φορολογικό μηχανισμό να επιλέξω;

 

Έχω βρει τον RBS 101-NET που λέει πως υποστηρίζει web sockets.

 

Έχει κανείς κάποια ιδέα να με καθοδηγήσει για τον τρόπο που θα κάνω τη σύνδεση του web app με φορολογικό μηχανισμό;

 

Σας ευχαριστώ πολύ

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος που θες να χρησιμοποιήσεις web sockets; Οι φορολογικοί τουλάχιστον που έχω συναντήσει εγκαθίστανται σαν εικονικοί εκτυπωτές (ουσιαστικά παρεμβάλεται πριν από τον κανονικό εκτυπωτή, βγάζει τον κλειδάριθμο και μετά στέλνει στον εκτυπωτή το τιμολόγιο μαζί με τον κλειδάριθμο), οπότε εσύ απλά τυπώνεις το τιμολόγιό σου στον συγκεκριμένο εκτυπωτή

Να σημειώσω ότι δεν το έχω δοκιμάσει ο ίδιος, απλά έχω δει πως λειτουργούν

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 2/10/2020 στις 7:08 ΜΜ, isset1988 είπε

Καλησπέρα σας

 

Έχω να κάνω μια δύσκολη ερώτηση. Έχω δημιουργήσει ένα web app που έκοβα μέχρι στιγμής τιμολόγια και αποδείξεις. Με ενημέρωσαν από την εφορία ότι πρέπει να χρησιμοποιήσω φορολογικό μηχανισμό με διασύνδεση με την εφορία για την έκδοση αποδείξεων και τιμολογίων με άμεση ισχύ από 1.1.2021.

 

Το web app μου έχει δημιουργηθεί με custom php και μπορώ να κάνω το οτιδήποτε για να το επεκτείνω.

 

Η ερώτηση είναι ποιον φορολογικό μηχανισμό να επιλέξω;

 

Έχω βρει τον RBS 101-NET που λέει πως υποστηρίζει web sockets.

 

Έχει κανείς κάποια ιδέα να με καθοδηγήσει για τον τρόπο που θα κάνω τη σύνδεση του web app με φορολογικό μηχανισμό;

 

Σας ευχαριστώ πολύ

Για τα τιμολόγια δεν χρειάζεσαι τώρα και ούτε θα χρειάζεσαι αύριο φορολογικό μηχανισμό.

Από 01/01/2021 θα πρέπει τα παραστατικά να υποβάλλονται στο myDATA και να λαμβάνουν σήμανση.

Οι φορολογικοί μηχανισμοί οδεύουν προς κατάργηση. Όσοι υπάρχουν για Χ,Υ λόγους πρέπει να αναβαθμιστούν ώστε να στέλνουν το παραστατικό στο myDATA. Το ίδιο ισχύει και για τις ταμειακές μηχανές.

Όσες εφαρμογές/ERP κτλ μπορούν να συνδεθούν απευθείας με το myDATA δεν χρειάζονται κάποιον ενδιάμεσο για τα τιμολόγια. Δες στο site του myDATA για το API και αν έχεις κουράγιο ξεκίνα…

Όπως και να έχει με ή χωρίς φορολογικό θα πρέπει να προχωρήσεις σε αλλαγές στο software σου ώστε να στέλνεις και χαρακτηρισμούς για κάθε παραστατικό.   

Εάν θες και αποδείξεις λιανικής μέσα από το myDATA --- μάλλον --- θα πρέπει να χρησιμοποιήσεις και κάποιον πάροχο (από 01/01/2021 και αυτό) αν και εφόσον τελικά εφαρμοστεί και εφόσον η ΑΑΔΕ καταφέρει να είναι όντως έτοιμη.  

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Λες να καταργήσουν τους φορολογικούς και για τις αποδείξεις; Μακάρι να γινόταν για να γλιτώναμε από άλλο ένα έξοδο, αλλά λογικά δεν θα το κάνουν διότι για τα τιμολόγια γίνεται "έλεγχος" είτε από 1/1/2021 με το myDATA ή μέχρι στιγμής με τις ΜΥΦ οπότε εάν κάποιος κάνει αλχημείες θα φανεί. Για τις αποδείξεις όμως που ο λήπτης δεν έχει υποχρέωση να τις περάσει κάπου δεν μπορεί να γίνει έλεγχος με άλλον τρόπο, εκτός εάν μου διαφεύγει κάτι.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχάς σας ευχαριστώ για τις απαντήσεις. Μάλλον έχει δίκιο ο dewn και ο φορολογικός μηχανισμός δέχεται το έγγραφο της απόδειξης, του προσθέτει τον σειριακό και το στέλνει στον εκτυπωτή. Τουλάχιστον έτσι δούλευε μέχρι τώρα.

Με τα νέα δεδομένα, ποιος θα μιλάει με την εφορία; Το software ή ο φορολογικός μηχανισμός;

Αν μιλάει το software, τότε μέσω του api του mydata το software στέλνει τα στοιχεία των αποδείξεων. Σε αυτή την περίπτωση ο φορολογικός μηχανισμός είναι άχρηστος.

Αν μιλάει ο φορολογικός με την εφορία, τότε η λογική λέει ότι το software θα στέλνει και τα στοιχεία της απόδειξης στον φορολογικό, ώστε να τα προωθήσει στο mydata.

Καμια ιδέα κανείς;

Το ότι χρησιμοποιούμε 20 χρόνια api και εδώ στην Ελλάδα ακόμα πληρώνουμε 600€ για φορολογικούς μηχανισμούς για να κερδίσουν οι μεγάλες εταιρείες είναι τραγικό.

Το ότι πρέπει να πληρώνουμε ενδιάμεσο πάροχο για να κόψουμε αποδείξεις επίσης τραγικό. Αφού υπάρχει το api του mydata, γιατί να υπάρχει και ανάδοχος; Οι τράπεζες που έχουν api, έχουν και παροχο για να πιστοποιεί ότι η σύνδεση μεταξύ software και api δουλεύει σωστα;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Οι τελευταίοι φορολογικοί, όπως και οι ταμειακές, συνδέονται υποχρεωτικά με Internet και στέλνουν στοιχεία απευθείας στην εφορία - οπότε άμα βάλεις φορολογικό, δε χρειάζεται να κάτσεις να ασχοληθείς με το api. Στον φορολογικό θυμάμαι ότι δεν έστελνες raw αρχείο για εκτύπωση (κοινώς, δεν έκανες απλά print) - στέλνανε ένα template με την μορφή του παραστατικού και τα δεδομένα ξεχωριστά. Δυστηχώς κάπου σταματάνε και οι γνώσεις μου πάνω στο θέμα, οπότε δε μπορώ να βοηθήσω παραπάνω

Σε side note τώρα, τη προηγούμενη μόλις εβδομάδα έστησα ένα μηχανισμό εκτύπωσης τιμολογίων και παραστατικών σε php για το μαγαζί που δουλεύω τώρα. Ρώτησα κι εγώ τι παίζει με τους φορολογικούς, και ο λογιστής απάντησε ότι δε χρειάζεται φορολογικός, απλά να του καταθέτουν τα τιμολόγια στο τέλος του χρόνου - φυσικά μιλάμε για μικρό μαγαζί και όχι ΑΕ. Οπότε, εάν έχεις ξέρεις κάτι παραπάνω ή έχεις ρωτήσει και πήρες διαφορετικές απαντήσεις, με ενδιαφέρει το θέμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • 2 χρόνια αργότερα...

Καλησπέρα παιδιά, 

Επανέρχομαι σε αυτό το θέμα γτ όσο διάβασα από διάφορα threads μπορώ να πω ότι έχω καταλάβει την λογική μέχρι ενός σημείου.

Θέλω να κάνω το ίδιο που ανέφερε το παλικάρι επάνω. Δηλαδή, να έχω ένα software που θα φτιάξω εγώ και να βγάζει μέσω ενός printer μια νόμιμη απόδειξη.

Απ' τι κατάλαβα θα πρέπει κάπως να στέλνω την απόδειξη κάπου για νομιμοποίηση και μου την επιστρέφει έτοιμη για εκτύπωση ή κάνω λάθος;

Αν ναι, πώς παίρνω το AES key για την νομιμοποίηση της απόδειξης;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
12 hours ago, Niiikoc said:

Καλησπέρα παιδιά, 

Επανέρχομαι σε αυτό το θέμα γτ όσο διάβασα από διάφορα threads μπορώ να πω ότι έχω καταλάβει την λογική μέχρι ενός σημείου.

Θέλω να κάνω το ίδιο που ανέφερε το παλικάρι επάνω. Δηλαδή, να έχω ένα software που θα φτιάξω εγώ και να βγάζει μέσω ενός printer μια νόμιμη απόδειξη.

Απ' τι κατάλαβα θα πρέπει κάπως να στέλνω την απόδειξη κάπου για νομιμοποίηση και μου την επιστρέφει έτοιμη για εκτύπωση ή κάνω λάθος;

Αν ναι, πώς παίρνω το AES key για την νομιμοποίηση της απόδειξης;

Δεν γνωρίζω ακριβώς πώς γίνεται τεχνικά αυτό που ρωτάς αλλά σου δίνω κάποιες γενικές πληροφορίες για να το ψάξεις περισσότερο.

Υπάρχουν δύο τρόποι για την ψηφιακή υπογραφή που έχουν οι αποδείξεις:

1) Πάροχος ηλεκτρονικής τιμολόγησης (τους πληρώνεις με βάση τον αριθμό των αποδείξεων/τιμολογίων)

2) Φορολογικός μηχανισμός

Εάν κάνεις χρήση φορολογικού μηχανισμού τότε το πρόγραμμα σου πρέπει να δημιουργεί ένα αρχείο txt που περιέχει μέσα τα δεδομένα της απόδειξης σε μορφή κειμένου. Στη συνέχεια το πρόγραμμα σου πρέπει να επικοινωνήσει με τον φορολογικό μηχανισμό μέσω του driver του για να δημιουργήσει ένα άλλο αρχείο txt που περιέχει μέσα την ψηφιακή υπογραφή. Οπότε παίρνεις αυτά τα δύο αρχεία και μέσω της εφαρμογής σου δημιουργείς ένα pdf που στη συνέχεια το στέλνεις στον εκτυπωτή.

Αντίστοιχος τρόπος πρέπει να είναι και αυτός με τον πάροχο ηλεκτρονικής τιμολόγησης όπου θα του στέλνεις τα δεδομένα και θα σου επιστρέφει την ψηφιακή υπογραφή.

Από εκεί και πέρα εκτός από τα παραπάνω πρέπει να γίνεται και διασύνδεση με το MyDATA ώστε να ανεβαίνουν οι αποδείξεις σε πραγματικό χρόνο και εκεί.

Εν το μεταξύ αυτό που έγραφε ο @ZauZ το 2020, ότι πάνε για κατάργηση οι φορολογικοί μηχανισμοί, με τα δεδομένα του 2023 πιστεύω ότι στην ουσία δεν τους πάνε για κατάργηση αλλά για υποχρεωτική αντικατάσταση τους με πάροχο. Δηλαδή θα υπάρχουν π.χ. 10 εταιρίες πιστοποιημένες από το κράτος ως πάροχοι, και όλες οι σημάνσεις θα γίνονται μέσω αυτών των εταιριών. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα ένα επιπλέον κόστος για τις επιχειρήσεις που μέχρι στιγμής υπήρχε με την εφάπαξ αγορά ενός φορολογικού μηχανισμού ο οποίος ήθελε αντικατάσταση περίπου στα 5-6 έτη. Οι πάροχοι χρεώνουν με βάση των αριθμό των παραστατικών που εκδίδεις.

Επεξ/σία από CyberCr33p
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σεντονάρα με δύο σκέλη 

Α Σκέλος – Διαδικασία για πάροχο και εφαρμογή 

@Niiikoc Η διαδικασία έχει ως εξής (με αυτά που ισχύουν αυτή τη στιγμή) αν θες η δική σου εφαρμογή να μπορεί να εκδώσει απευθείας αποδείξεις λιανικής:

1.    Επιλέγεις έναν αδειοδοτημένο πάροχο ο οποίος ταιριάζει στις δικές σου ανάγκες και απαιτήσεις τόσο σε τεχνικό επίπεδο (προσφερόμενα εργαλεία, υποδομές κτλ) όσο και σε οικονομικό και έρχεσαι σε συνεννόηση μαζί του για τα διαδικαστικά και τα γραφειοκρατικά.

2.    Υλοποιείς το API του καθώς και τις προδιαγραφές που θα σου ζητήσει να έχει η εφαρμογή σου σε διάφορες περιπτώσεις (π.χ. πρόβλημα σε κάποιο παραστατικό) οι οποίες μπορεί να διαφέρουν αν η εφαρμογή σου απευθύνεται σε διαφορετικούς πελάτες σου ή μόνο για εσένα. 

Στη περίπτωση που η εφαρμογή σου δεν είναι για δικιά σου χρήση αλλά για τους πελάτες σου, έχε στα υπόψη σου ότι ο κάθε πελάτης σου θα πρέπει να υπογράψει υποχρεωτικά ονομαστική σύμβαση με τον πάροχο (η διαδικασία του on boarding προφανώς είναι θέμα συνεννόησης δικής σου με τον πάροχο).

3.    Ο πάροχος θα ελέγξει κατά πάσα πιθανότητα την εφαρμογή σου και τις διαδικασίες που ακολουθεί για την έκδοση ενός παραστατικού ώστε να πάρει την ευθύνη αποδοχής δεδομένων από αυτήν.

Επίσης πρέπει να έχεις στα υπόψη σου ότι ο πάροχος ΔΕΝ ελέγχει τα δεδομένα σου πέρα από 1-2 βασικά πράγματα, δεν τα τροποποιεί, δεν τα επεξεργάζεται και ΔΕΝ τα διαγράφει εφόσον τα κάνει αποδεκτά (δεν υπάρχει η έννοια της ακύρωσης ενός παραστατικού αλλά μόνο η έκδοση αντίστοιχου πιστωτικού παραστατικού). 

Ο πάροχος μέσα από το API του θα λάβει τα δεδομένα σου για το παραστατικό. Εφόσον όλα είναι ΟΚ, τότε θα σου στείλει πίσω την σήμανση / barcode κτλ τα οποία μπορείς να εκτυπώσεις πάνω στο παραστατικό. Το barcode οδηγεί σε μοναδικό link το οποίο ανοίγει και μέσα από την εφαρμογή της ΑΑΔΕ και μπορεί κάποιος να πιστοποιήσει το παραστατικό σου (με default εμφάνιση του παρόχου συνήθως).

Εφόσον ο πάροχος κάνει δεκτό το παραστατικό σου δεν έχεις να κάνεις κάτι άλλο σε σχέση με το myDATA. Την υποβολή την κάνει ο πάροχος (προφανώς ξεχνάς μεταχρονολογημένα παραστατικά ή παραστατικά με προηγούμενες ημερομηνίες από την σημερινή), άρα αν η εφαρμογή σου έχει πρόβλημα στο τι δεδομένα στέλνει θα πρέπει εσύ να το λύσεις εντός της ημέρας και να στείλεις ξανά τα παραστατικά σου στον πάροχο.


Β Σκέλος – Φορολογικοί μηχανισμοί – Κατάργηση - Κόστος

Οι φορολογικοί μηχανισμοί ως κουτιά που δουλεύουν με txt αρχεία όπως τους ξέρουμε σήμερα κάποια στιγμή όπως είπε και ο @CyberCr33p θα αντικατασταθούν από τους παρόχους ηλεκτρονικής τιμολόγησης αφού και για απαρχαιωμένη τεχνολογία πρόκειται αλλά και έχουν στη σημερινή online εποχή πολλά θέματα. 

Το κόστος η αλήθεια είναι ότι διαφέρει από πάροχο σε πάροχο αλλά το μεγαλύτερο κόστος αυτή τη στιγμή είναι το πως εφαρμογές που στήθηκαν να δουλεύουν με συγκεκριμένο hardware τοπικά (ή μέσω κάποιου τοπικού δικτύου) θα μπορέσουν να μιλήσουν με 100% online συστήματα όπως είναι οι πάροχοι, mydata, B2G κτλ… 

Το κόστος από τη στιγμή που κάποιος έχει την διασύνδεση με κάποιον provider είναι όντως ανά παραστατικό και διαφέρει σημαντικά από πάροχο σε πάροχο και το αν συμφέρει μια εταιρία ή όχι εξαρτάτε κάθε φορά από το τι ανάγκες έχει και τι συμφωνία έχει κάνει. Για παράδειγμα υπάρχουν πολύ μεγάλες επιχειρήσεις που μπορεί να έχουν 10,20,30 ή και περισσότερους φορολογικούς μηχανισμούς ταυτόχρονα. Ε εκεί συνήθως τους συμφέρει ο πάροχος αφού ξεμπερδεύουν με το hardware, τα αναλώσιμα, το service, τις αναβαθμίσεις και φυσικά τις περιπτώσεις που κάποιος φορολογικός μηχανισμός πάθει οριστική ζημία.

Για τις μικρές επιχειρήσεις που αγοράζουν έναν φορολογικό μηχανισμό και τον κρατάνε 4 χρόνια (τόσο πάνε max) και οι οποίες έχουν μικρό αριθμό παραστατικών το κόστος τους στα 4 χρόνια συνήθως είναι περίπου στα ίδια αν βγάλουμε από την εξίσωση τα αναλώσιμα (χαρτί) και την περίπτωση που ο φορολογικός πάθει ζημία ή στα 4 χρόνια χρειαστεί κάποια αναβάθμιση (που συνήθως θα χρειαστεί).

Στα + είναι ότι δεν υπάρχει Ζ, κλείσιμο ταμείου κτλ και επίσης ο πάροχος αναλαμβάνει να κρατήσει τα παραστατικά σε περίπτωση ελέγχου για όσα χρόνια ορίζει η νομοθεσία.

Αυτά…. Σας κούρασα ε ; 
 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...