Προς το περιεχόμενο

ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ: ΔΑΣΚΑΛΟΣ


Επισκέπτης

Προτεινόμενες αναρτήσεις

2 hours ago, *nenya* said:

Μια σημειωση για οσους στεκονται στα ωραρια εργασιας ενος εκπαιδευτικου:

ΔΕΝ ειναι μονο οι ωρες που περναει εντος μιας ταξης. Ξεχνατε τα εξης: προετοιμασια μαθηματος (ακομα και μερες πριν αναλογα τι σχεδιαζει για το εκάστοτε μαθημα, πχ δημιουργια υλικου κλπ.), υποχρεωσεις paperwork/πιο γραφειοκρατικες στον χωρο του σχολειου, διορθωσεις εργασιων/γραπτων/ασκησεων, επικοινωνια και συναντησεις με γονεις, κλπ. 

(Προφανως και ενας αδιαφορος δασκαλος/καθηγητης θα προσπαθησει να αποφυγει οσα μπορει και θα λουφαρει αν το καταφερει. Και δυστυχως απο κατι τετοιους βγαινει το ονομα και των υπολοιπων που μπορει να δινουν την ψυχη τους και να παραγουν απίστευτο εργο! Το ξαναλεω, ειναι λειτουργημα το συγκεκριμενο επαγγελμα. Και δεν θα επρεπε να εισερχονται σ'αυτο ατομα που δεν το βλεπουν ετσι.)

Όσοι το βλέπουν από έξω δεν καταλαβαίνουν πως είναι να είσαι μέσα σε ένα τμήμα με 25 άτομα, το οποίο έχει το καθένα διαφορετική προσωπικότητα, μπορεί να μην τον ενδιαφέρει το μάθημα, να έχει ναδιαβάσει για το φροντιστήριο, να έχει προβλήματα σπίτι του, και ταυτόχρονα να κεντρίσει το ενδιαφέρον όσων είναι στο όριο να προσέξουν, να καταφέρει να κάνει τους υπόλοιπους να ηρεμήσουν και να παραδώσει το μάθημα που θέλει. :)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 133
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Δημοσιευμένες Εικόνες

8 ώρες πριν, VonLoutsos είπε

Όσοι το βλέπουν από έξω δεν καταλαβαίνουν πως είναι να είσαι μέσα σε ένα τμήμα με 25 άτομα, το οποίο έχει το καθένα διαφορετική προσωπικότητα, μπορεί να μην τον ενδιαφέρει το μάθημα, να έχει ναδιαβάσει για το φροντιστήριο, να έχει προβλήματα σπίτι του, και ταυτόχρονα να κεντρίσει το ενδιαφέρον όσων είναι στο όριο να προσέξουν, να καταφέρει να κάνει τους υπόλοιπους να ηρεμήσουν και να παραδώσει το μάθημα που θέλει. :)

Και μερικοί που το έχουν δει από μέσα, λένε πως η *nenya* μια χαρά τα λέει! Όμως δεν χρειάζεται οι υπόλοιποι να το κάνουμε μελόδραμα...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 hour ago, filipN said:

Και μερικοί που το έχουν δει από μέσα, λένε πως η *nenya* μια χαρά τα λέει! Όμως δεν χρειάζεται οι υπόλοιποι να το κάνουμε μελόδραμα...

Αν την πραγματικότητα την λες μελόδραμα. Κανένα πρόβλημα από εμένα :)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Μαλλον σε αλλη χωρα εχουμε παει σχολεια οι περισσοτεροι, γιατι 12 χρονια μαθητης 3-4 δασκαλους/καθηγητες θυμαμαι που πραγματι καναν αυτα που λετε για προετοιμασιες κλπ. Εδω αρκετοι μεχρι και τα τεστ/διαγωνισματα τα διορθωναν μεσα στην ταξη οσο μας εβαζαν να διαβαζουμε απο το βιβλιο. Και πηγα και σε λυκειο που θεωρητικα ηταν απο τα καλυτερα δημοσια στην Θεσσαλονικη εκτος των πειραματικων.

Επισης κατι αλλο που εχω συναντησει ειναι μια διαφορά στο πως περιγραφουν την δουλεια τους (επιδοξοι) εκπαιδευτικοι σε ατομα που τους ξερουν πολυ καλα και σε ξενους.
Στην πρωτη κατηγορια λενε ξεκαθαρα οτι το ξεκουραστο 3μηνο καλοκαιρι/πασχα/χριστουγεννα και οι λιγες ωρες δουλειας ειναι βασικος λογος που θελουν να επιλεξουν/επελεξαν αυτο το επαγγελμα. Στην δευτερη λενε το ποσο τους αρεσει η εκπαιδευση και ποσο σημαντικη ειναι και αλλα τετοια.

Οσο για τον χαμηλο μισθο, ειδικα σε ατομα που ειναι χρονια εκπαιδευτικοι, αμφιβαλλω. Πχ οσους φοιτητες εχω γνωρισει που ηταν παιδια εκπαιδευτικων καναν με διαφορα την ακριβοτερη φοιτητικη ζωη μετα απο παιδια μεγαλοεπιχειρηματιων κλπ. Ενω και οι γονεις συνεχιζαν ακαθεκτοι τα ταξιδακια τους στο εξωτερικο.

Θα μου πει κανεις ολα αυτα ειναι τυχαιες παρατηρησεις και οτι correlation does not imply causation. Δεκτο αλλα εδω μιλαμε για κατι που ο κοσμος το εχει τουμπανο και οι δασκαλοι κρυφο καμαρι, οποτε μαλλον υπαρχει και αιτιοτητα.

Επεξ/σία από crimsonwall
  • Confused 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σαν τριτα ατομα βλεπετε μονο τα θετικα της υποθεσης.

Το γνωστο και εξω απο το χορο...

Διαβαζοντας και οσα λετε,μου το επιβεβαιωνετε.Ειναι αρκετα αλλα που δε τα γνωριζετε,ειδικα σε σχεση με φορτο εργασιας στο σπιτι,αλλες δουλειες στο σχολειο ασχετα απο το ποσες ωρες διδασκεις κτλ.Πραγματα που δεν ειναι και δουλεια σας να γνωριζετε.Αλλα να κρινετε χωρις να ασχοληθειτε να μαθετε,δε στεκει.Εκτος και αν απλα θελετε να αναλωνεστε σε συζητησεις καφενειου.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 21/1/2021 στις 1:53 ΜΜ, Dantε είπε

Σαν τριτα ατομα βλεπετε μονο τα θετικα της υποθεσης.

Το γνωστο και εξω απο το χορο...

Διαβαζοντας και οσα λετε,μου το επιβεβαιωνετε.Ειναι αρκετα αλλα που δε τα γνωριζετε,ειδικα σε σχεση με φορτο εργασιας στο σπιτι,αλλες δουλειες στο σχολειο ασχετα απο το ποσες ωρες διδασκεις κτλ.Πραγματα που δεν ειναι και δουλεια σας να γνωριζετε.Αλλα να κρινετε χωρις να ασχοληθειτε να μαθετε,δε στεκει.Εκτος και αν απλα θελετε να αναλωνεστε σε συζητησεις καφενειου.

Κοίτα, σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα (όχι για δασκάλους/καθηγητές) θεωρώ ότι είναι πολύ πιο εύκολο να σαι καθηγητής ή δάσκαλος σε σχολείο. Το ωράριο είναι στάνταρ δεν θα κάτσεις παραπάνω στην αίθουσα. Οι αργίες είναι σανίδα σωτηρίας και υπάρχουν οι διακοπές χριστουγέννων, Πάσχα και καλοκαιριού.Θεωρώπολύ τυχερούς τους δασκάλους/καθηγηγτές που έχουν μια τόσο άνετη δουλειά και το λέω με απόλυτα καλή διάθεση γιατί δεν πιστεύω ότι κανένας εργαζόμενος δεν θα έπρεπε να τραβάει αυτά που τραβάει ο εργαζόμενος στον ελληνικό ιδιωτικό τομέα. Και η  τύχη των δασκάλων και καθηγητών είναι τέτοια που πραγματικά θεωρούν ότι είναι κουραστική η δουλειά τους.

Θα σου πω εγώ για  τη δική μου δουλειά, όχι ότι είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα όλων των άλλων αλλά για να δεις τι υπάρχει "έξω από το χορό". Είμαι οδοντίατρος και έχω καθημερινά πολλούς ασθενείς εκεί που δουλεύω και που μπορεί  σε δύσκολες μέρες να κλείσω και 12 ωρο αν δεν πάνε καλά τα ραντεβού. το άγχος είναι αρκετό για πολλούς λόγους. Θα μπαίνει καλά η γέφυρα; Θα βγει  ο φρονιμήτης; Έχει έρθει το άλλο ραντεβού και το δόντι δεν κουνιέται. Ο άλλος 2 το βράδυ παίρνει τηλέφωνο ότι πονάει πολύ τι να κάνω; Πήρα βιοψία και ο παθολογοανατόμος μου έδωσε διάγνωση ακανθοκυτταρικού καρκινώματος πως του το ανακοινώνω; 
Και επειδή ασχολούμαι με  την έρευνα στο χώρο όλο και άρθρα έχω να γράψω, να βάλω πειράματα, να πάω σε συνέδρια.

Και όσον αφορά την ευθύνη του να χεις παιδιά σε μια τάξη. Δεν περιμένει κανείς θαύματα από εσένα. Γιατί αν ένα παιδί χτυπήσει στο διάλειμμα δεν θα πάει κανείς φυλακή, ούτε θα σου πάρουν την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Δεν λέω για παραδείγματα όπως κάποτε που ένας χημικόςς σε σχολείο είχε δοκιμαστικό σωλήνα με λίγη υγρασία έβαλε νάτριο και έσκασε στο μάτι του παιδιού. Λέω για μια μέση κατάσταση. Αντίθετα, σε εμάς περιμένουν να αντιμετωπίσεις ότι και να  σου συμβεί.Και δεν μπορείς σε ένα ιατρείο να χεις όλον τον εξοπλισμό μαζί σου αλλά το θεωρούν όλοι αυτονόητο. Επίσης πρέπει διαρκώς να ενημερώνεσαι για  τα υλικά καιτις τεχνολογίες που αλλάζουν.

Οπότε μακάρι να είχαμε και εμείς οι οδοντίατροι ένα χαλαρό 6ωρο στο σχολείο, να είχαμε διάλειμμα κάθε 45 λεπτά, να καθόμασταν όλες  αυτές τις διακοπές και η δουλειά μας να γινόταν είτε με εμάς καθισμένους σε  καρέκλα είτε να περπατάμε στην αίθούσα από το να  σκύβουμε σε όποια γωνία μπορείς να φανταστείς για να δούμε πίσω δεξιά στον φρονιμήτη μια τερηδόνα,

  • Thanks 4
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Τελειως άσχετο όμως το τι κάνεις εσυ ασε που δεν δουλεύεις και για 1000 ευρω με το ζόρι................

Και μην πιάσουμε και το δικο σου επάγγελμα γιατι θα βγουν χειρότερα στη φορα...........

Επεξ/σία από SPYRER_007
  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, lactate είπε

Οπότε μακάρι να είχαμε και εμείς οι οδοντίατροι ένα χαλαρό 6ωρο στο σχολείο, να είχαμε διάλειμμα κάθε 45 λεπτά, να καθόμασταν όλες  αυτές τις διακοπές και η δουλειά μας να γινόταν είτε με εμάς καθισμένους σε  καρέκλα είτε να περπατάμε στην αίθούσα από το να  σκύβουμε σε όποια γωνία μπορείς να φανταστείς για να δούμε πίσω δεξιά στον φρονιμήτη μια τερηδόνα,

Τι μακάρι... Γιατί δεν επέλεξες τότε το επάγγελμα του δασκάλου; Ρωτάω εσένα γιατί θα μπορούσες να το επιλέξεις πριν χρόνια. Όσο γνωστά (ήδη από τα μαθητικά μας χρόνια) είναι αυτά που περιγράφεις (και σωστά εν μέρει, γύρω στο 90%) για τους δασκάλους, άλλο τόσο γνωστά είναι και για τους γιατρούς/οδοντίατρους. 30-50 ευρώ δεν πάει το σφράγισμα; 20-30 λεπτά; Όσα δηλαδή (αν είναι 30) λαμβάνει ο δάσκαλος για 5-6 ώρες κάθε μέρα.

Όπως ήδη ξέρεις, κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. Όπως σχεδόν παντού. Κάτι από χρόνο, χρήμα, πίεση, ευθύνες, διακοπές κ.τ.λ. Όλα αυτά δεν συνυπολογίζονται για να επιλέξει κάποιος ένα επάγγελμα; Συμπεριλαμβανομένων προσωπικών φιλοδοξιών, ενίοτε «ματαιοδοξιών» και σαφώς «αντοχών»/ιδιοσυγκρασίας. Αντέχουν όλοι 25 πρωτάκια για 5-6 ώρες κάθε μέρα; Αντέχουν όλοι να εξάγουν μαυρισμένα δόντια;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, marios28 είπε

Τι μακάρι... Γιατί δεν επέλεξες τότε το επάγγελμα του δασκάλου; Ρωτάω εσένα γιατί θα μπορούσες να το επιλέξεις πριν χρόνια. Όσο γνωστά (ήδη από τα μαθητικά μας χρόνια) είναι αυτά που περιγράφεις (και σωστά εν μέρει, γύρω στο 90%) για τους δασκάλους, άλλο τόσο γνωστά είναι και για τους γιατρούς/οδοντίατρους. 30-50 ευρώ δεν πάει το σφράγισμα; 20-30 λεπτά; Όσα δηλαδή (αν είναι 30) λαμβάνει ο δάσκαλος για 5-6 ώρες κάθε μέρα.

Όπως ήδη ξέρεις, κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. Όπως σχεδόν παντού. Κάτι από χρόνο, χρήμα, πίεση, ευθύνες, διακοπές κ.τ.λ. Όλα αυτά δεν συνυπολογίζονται για να επιλέξει κάποιος ένα επάγγελμα; Συμπεριλαμβανομένων προσωπικών φιλοδοξιών, ενίοτε «ματαιοδοξιών» και σαφώς «αντοχών»/ιδιοσυγκρασίας. Αντέχουν όλοι 25 πρωτάκια για 5-6 ώρες κάθε μέρα; Αντέχουν όλοι να εξάγουν μαυρισμένα δόντια;

Θεωρείς δεδομένο ότι έχω δικό μου ιατρείο το οποίο στοιχίζει 50-100 χιλιάδες ευρώ. Το να δουλεύω με μπλοκάκι και να βγάζω 700 ευρώ πως το ακούς;  Γιατί από έναν οδοντίατρο υπάλληλο, ο δάσκαλος βγάζει περισσότερα και πιο ξεκούραστα. Και δεν το λέω για να βγάζουν λιγότερα οι δάσκαλοι ή να δουλεύουν περισσότερο. Απλά για να καταλάβουν τι γίνεται εκεί έξω που νομίζουν ότι είναι σκληρά εργαζόμενοι. Μια χαρά είναι και τα πρωτάκια και τα δευτεράκια. Σίγουρα δεν είναι τα πιο εύκολα τμήματα αλλά παλεύεται. Κάνε σφραγισματάκι σε παιδάκι να δεις πως θα ναι :P
Kαι το ότι κάποιος διάλεξε ένα επάγγελμα επειδή του αρέσει το αντικείμενο δε σημαίνει ότι διάλεξε να δουλεύει χωρίς ωράριο και σαν σκλάβος. Απλά στην Ελλάδα στο δημόσιο οι περισσότεροι το βαριούνται και στον ιδιωτικό τομέα δουλεύουν 6μερο και 12ωρο. ΚΚαι δεν μιλάω ειδικά για οδοντιάτρους.

3 ώρες πριν, SPYRER_007 είπε

Τελειως άσχετο όμως το τι κάνεις εσυ ασε που δεν δουλεύεις και για 1000 ευρω με το ζόρι................

Και μην πιάσουμε και το δικο σου επάγγελμα γιατι θα βγουν χειρότερα στη φορα...........

Όπως είπα και στο άλλο μου σχόλιο, οι υπάλληλοι οδοντίατροι μπορεί να δουλεύουν με 600 ευρώ. Απλά πολύς κόσμος όταν σκέφτεται οδοντίατρο σκέφτεται έναν φραγκάτο με λεφτά που κάθε ασθενής του αφήνει έναν μισθό. Ε δεν είναι έτσι.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 ώρες πριν, lactate είπε

Κοίτα, σε σύγκριση με τον ιδιωτικό τομέα (όχι για δασκάλους/καθηγητές) θεωρώ ότι είναι πολύ πιο εύκολο να σαι καθηγητής ή δάσκαλος σε σχολείο. Το ωράριο είναι στάνταρ δεν θα κάτσεις παραπάνω στην αίθουσα. Οι αργίες είναι σανίδα σωτηρίας και υπάρχουν οι διακοπές χριστουγέννων, Πάσχα και καλοκαιριού.Θεωρώπολύ τυχερούς τους δασκάλους/καθηγηγτές που έχουν μια τόσο άνετη δουλειά και το λέω με απόλυτα καλή διάθεση γιατί δεν πιστεύω ότι κανένας εργαζόμενος δεν θα έπρεπε να τραβάει αυτά που τραβάει ο εργαζόμενος στον ελληνικό ιδιωτικό τομέα. Και η  τύχη των δασκάλων και καθηγητών είναι τέτοια που πραγματικά θεωρούν ότι είναι κουραστική η δουλειά τους.

Θα σου πω εγώ για  τη δική μου δουλειά, όχι ότι είναι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα όλων των άλλων αλλά για να δεις τι υπάρχει "έξω από το χορό". Είμαι οδοντίατρος και έχω καθημερινά πολλούς ασθενείς εκεί που δουλεύω και που μπορεί  σε δύσκολες μέρες να κλείσω και 12 ωρο αν δεν πάνε καλά τα ραντεβού. το άγχος είναι αρκετό για πολλούς λόγους. Θα μπαίνει καλά η γέφυρα; Θα βγει  ο φρονιμήτης; Έχει έρθει το άλλο ραντεβού και το δόντι δεν κουνιέται. Ο άλλος 2 το βράδυ παίρνει τηλέφωνο ότι πονάει πολύ τι να κάνω; Πήρα βιοψία και ο παθολογοανατόμος μου έδωσε διάγνωση ακανθοκυτταρικού καρκινώματος πως του το ανακοινώνω; 
Και επειδή ασχολούμαι με  την έρευνα στο χώρο όλο και άρθρα έχω να γράψω, να βάλω πειράματα, να πάω σε συνέδρια.

Και όσον αφορά την ευθύνη του να χεις παιδιά σε μια τάξη. Δεν περιμένει κανείς θαύματα από εσένα. Γιατί αν ένα παιδί χτυπήσει στο διάλειμμα δεν θα πάει κανείς φυλακή, ούτε θα σου πάρουν την άδεια ασκήσεως επαγγέλματος. Δεν λέω για παραδείγματα όπως κάποτε που ένας χημικόςς σε σχολείο είχε δοκιμαστικό σωλήνα με λίγη υγρασία έβαλε νάτριο και έσκασε στο μάτι του παιδιού. Λέω για μια μέση κατάσταση. Αντίθετα, σε εμάς περιμένουν να αντιμετωπίσεις ότι και να  σου συμβεί.Και δεν μπορείς σε ένα ιατρείο να χεις όλον τον εξοπλισμό μαζί σου αλλά το θεωρούν όλοι αυτονόητο. Επίσης πρέπει διαρκώς να ενημερώνεσαι για  τα υλικά καιτις τεχνολογίες που αλλάζουν.

Οπότε μακάρι να είχαμε και εμείς οι οδοντίατροι ένα χαλαρό 6ωρο στο σχολείο, να είχαμε διάλειμμα κάθε 45 λεπτά, να καθόμασταν όλες  αυτές τις διακοπές και η δουλειά μας να γινόταν είτε με εμάς καθισμένους σε  καρέκλα είτε να περπατάμε στην αίθούσα από το να  σκύβουμε σε όποια γωνία μπορείς να φανταστείς για να δούμε πίσω δεξιά στον φρονιμήτη μια τερηδόνα,

Εντάξει, τότε να πιάσουμε π.χ. ένα φιλαράκι που δούλευε στα ψυγεία 10ωρα με ωρομίσθιο και εποχιακή δουλειά για χρόνια ώστε να πληρώνει-τελειώσει το μεταπτυχιακό-διδακτορικό.

Χαλαρά το έχεις εσύ, ιατρείο με την ζέστα και το AC το καλοκαίρι και το μισθουλάκο να πέφτει. Δεν σηκώνεις και τίποτα βάρη. Βγάζεις και τα γούστα στην έρευνα. 
Ταμάμ. 


Είδες τι εύκολο είναι να βρεις κάτι "χειρότερο" και να κάνεις τον κόπο του άλλου να δείχνει ασήμαντος;
Όπως έλεγαν οι παλιοί, "σε αλλουνού λοκω τι είναι 100 ξυλιές;"

Γενικά πριν αρχίσουμε να μετράμε πόσο μεγάλη την έχουμε την....δυσκολία της δουλειάς, καλό είναι να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε ότι κάθε δουλειά έχει τα δικά της προβλήματα και θέματα. 
 

 

BTW: Δεν είμαι δάσκαλος, αλλά στον ιδιωτικό τομέα. Πέρασα και από τον ακαδημαϊκό τομέα επαγγελματικά.

  • Thanks 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, lactate είπε

Όπως είπα και στο άλλο μου σχόλιο, οι υπάλληλοι οδοντίατροι μπορεί να δουλεύουν με 600 ευρώ. Απλά πολύς κόσμος όταν σκέφτεται οδοντίατρο σκέφτεται έναν φραγκάτο με λεφτά που κάθε ασθενής του αφήνει έναν μισθό. Ε δεν είναι έτσι.

Δεν θεωρώ τίποτα δεδομένο και εννοείται είμαι ενήμερος. Και δεν σκέφτεται έτσι μόνο «ο πολύς ο κόσμος», αλλά και οι συνάδελφοί σου πριν την επιλογή του επαγγέλματος. Αναφέρομαι παρακάτω. 

Εγώ σε ρώτησα γιατί δεν επέλεξες το επάγγελμα του δασκάλου, αφού θεωρείς ότι έχει τόσα πλεονεκτήματα σε σχέση με το επάγγελμα του οδοντίατρου. 

Σχετικά με το αρχικό κεφάλαιο... αν δεν είχες 50-100.000 ευρώ για να ανοίξεις δικό σου οδοντιατρείο ή κάποιος δικός σου δεν ήταν ήδη οδοντίατρος πήρες το ρίσκο σου και είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζεις/ες.

Όπως αντίστοιχο ρίσκο έπαιρνα και εγώ (και το γνώριζα) όταν μικρότερος ήθελα να γίνω πολιτικός μηχανικός χωρίς τα αναγκαία φράγκα για να ανοίξω δικό μου γραφείο, ρίσκο παίρνουν οι δικηγόροι, γιατροί, ελεύθεροι επαγγελματίες.... Προφανώς κανείς από αυτούς δε θέλει να είναι υπάλληλος. Δε θα γίνουν όμως όλοι μεγαλογιατροί ή μεγαλοδικηγόροι. Γνωστά είναι αυτά. Ζυγίζεις τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα, το οικονομικό, τις ευθύνες, τον ελεύθερο χρόνο, τη στραβή που μπορεί να κάτσει και αποφασίζεις.

Παράλληλα όμως έχεις στο μυαλό σου (ακριβώς το ίδιο σκέφτονται όλοι όσοι επιλέγουν επαγγέλματα αντίστοιχα) ότι ό,τι κάνεις και ενδεχομένως σήμερα ταλαιπωρείσαι, στο μέλλον τα πράγματα θα είναι καλύτερα και είναι πιθανό να είναι καλύτερα. Πρωτίστως οικονομικά. Ο δάσκαλος ταβάνι θα φτάσει τα 1500 μετά από 25-30 χρόνια. 

Ξαναδιάβασε αυτά που γράφω παραπάνω σχετικά με το κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. Ο καθένας επιλέγει επάγγελμα (εφόσον έχει τη δυνατότητα προφανώς) βάσει του τι θέλει να κερδίσει ή να χάσει. Από 'κει και πέρα δε χρειάζονται συγκρίσεις, γιατί δεν έχουν νόημα. Δεν έχει νόημα να συγκρίνεις π.χ. ελεύθερο χρόνο. Προφανώς και είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των δασκάλων. Από την άλλη, δεν έχει νόημα να συγκρίνει ο δάσκαλος τα χρήματα που παίρνει ένας χειρουργός.  

Επεξ/σία από marios28
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 ώρες πριν, LongTom είπε

Εντάξει, τότε να πιάσουμε π.χ. ένα φιλαράκι που δούλευε στα ψυγεία 10ωρα με ωρομίσθιο και εποχιακή δουλειά για χρόνια ώστε να πληρώνει-τελειώσει το μεταπτυχιακό-διδακτορικό.

Χαλαρά το έχεις εσύ, ιατρείο με την ζέστα και το AC το καλοκαίρι και το μισθουλάκο να πέφτει. Δεν σηκώνεις και τίποτα βάρη. Βγάζεις και τα γούστα στην έρευνα. 
Ταμάμ. 


Είδες τι εύκολο είναι να βρεις κάτι "χειρότερο" και να κάνεις τον κόπο του άλλου να δείχνει ασήμαντος;
Όπως έλεγαν οι παλιοί, "σε αλλουνού λοκω τι είναι 100 ξυλιές;"

Γενικά πριν αρχίσουμε να μετράμε πόσο μεγάλη την έχουμε την....δυσκολία της δουλειάς, καλό είναι να προσπαθήσουμε να καταλάβουμε ότι κάθε δουλειά έχει τα δικά της προβλήματα και θέματα. 
 

 

BTW: Δεν είμαι δάσκαλος, αλλά στον ιδιωτικό τομέα. Πέρασα και από τον ακαδημαϊκό τομέα επαγγελματικά.

Είπα το επάγγελμα μου απλά για να υπάρχει μια ακόμα σύγκριση. Και αν βάλουμε τα επαγγέλματα γενικά με σειρά δυσκολίας και μισθού.. ο δάσκαλος σίγουρα θα πάει χαμηλά στη δυσκολία και υψηλά σε μισθό (γιατί οι περισσότεροι στον ιδιωτικό πληρώνονται με τον βασικό). Και δεν το λέω για κακό. Η εκπαίδευση είναι πολύ σημαντική, στη Νορβηγία που ξέρω βγάζουν πολλά χρήματα και θεωρείται τοπ επάγγελμα. Απλά λέω ότι αν κάποιος έπρεπ εν αμιλάει για δυσκολίες στην εργασία, άλλοι κλάδοι θα είχαν προτεραιότητα. 

8 λεπτά πριν, marios28 είπε

Δεν θεωρώ τίποτα δεδομένο και εννοείται είμαι ενήμερος. Και δεν σκέφτεται έτσι μόνο «ο πολύς ο κόσμος», αλλά και οι συνάδελφοί σου πριν την επιλογή του επαγγέλματος. Αναφέρομαι παρακάτω. 

Εγώ σε ρώτησα γιατί δεν επέλεξες το επάγγελμα του δασκάλου, αφού θεωρείς ότι έχει τόσα πλεονεκτήματα σε σχέση με το επάγγελμα του οδοντίατρου. 

Σχετικά με το αρχικό κεφάλαιο... αν δεν είχες 50-100.000 ευρώ για να ανοίξεις δικό σου οδοντιατρείο ή κάποιος δικός σου δεν ήταν ήδη οδοντίατρος πήρες το ρίσκο σου και είμαι σίγουρος ότι το γνωρίζεις/ες.

Όπως αντίστοιχο ρίσκο έπαιρνα και εγώ (και το γνώριζα) όταν μικρότερος ήθελα να γίνω πολιτικός μηχανικός χωρίς τα αναγκαία φράγκα για να ανοίξω δικό μου γραφείο, ρίσκο παίρνουν οι δικηγόροι, γιατροί, ελεύθεροι επαγγελματίες.... Προφανώς κανείς από αυτούς δε θέλει να είναι υπάλληλος. Δε θα γίνουν όμως όλοι μεγαλογιατροί ή μεγαλοδικηγόροι. Γνωστά είναι αυτά. Ζυγίζεις τα πλεονεκτήματα, τα μειονεκτήματα, το οικονομικό, τις ευθύνες, τον ελεύθερο χρόνο, τη στραβή που μπορεί να κάτσει και αποφασίζεις.

Παράλληλα όμως έχεις στο μυαλό σου (ακριβώς το ίδιο σκέφτονται όλοι όσοι επιλέγουν επαγγέλματα αντίστοιχα) ότι ό,τι κάνεις και ενδεχομένως σήμερα ταλαιπωρείσαι, στο μέλλον τα πράγματα θα είναι καλύτερα και είναι πιθανό να είναι καλύτερα. Πρωτίστως οικονομικά. Ο δάσκαλος ταβάνι θα φτάσει τα 1500 μετά από 25-30 χρόνια. 

Ξαναδιάβασε αυτά που γράφω παραπάνω σχετικά με το κάτι κερδίζεις, κάτι χάνεις. Ο καθένας επιλέγει επάγγελμα (εφόσον έχει τη δυνατότητα προφανώς) βάσει του τι θέλει να κερδίσει ή να χάσει. Από 'κει και πέρα δε χρειάζονται συγκρίσεις, γιατί δεν έχουν νόημα. Δεν έχει νόημα να συγκρίνεις π.χ. ελεύθερο χρόνο. Προφανώς και είναι ένα από τα πλεονεκτήματα των δασκάλων. Από την άλλη, δεν έχει νόημα να συγκρίνει ο δάσκαλος τα χρήματα που παίρνει ένας χειρουργός.  

Στη σχολή γενικά είμαστε μισοί μισοί αυτοί που έχουν και δεν έχουν γονείς οδοντιάτρους. αλλά ακόμα και αυτοί που έχουν μη νομίζεις ότι βγάζουν μια περιουσία. Μεγάλο μέρος απλά επιβιώνει. Και έχουν όλες τις δυσκολίες του ελεύθερου επαγγέλματος. Ούτε σταθερός μισθός ούτε τίποτα. Επίσης οι χειρουργοί στο δημόσιο γύρω στα 1.200 παίρνουν. Απλά οι σπουδές είναι πολύ πιο δύσκολες. Οι δάσκαλοι είναι αρκετά ευνοημένοι. Πχ οδοντίατροι στο δημόσιοι μετρώνται στα δάχτυλα. Φαίνεται μάλλον ιατρική πολυτελείας η απονεύρωση όταν ο άλλος δεν κοιμάται το βράδυ έχουν από έναν οδοντίατρο και αυτό με το ζόρυ ο οποίος κάνει σφράγισμα και εξαγωγή και καλώς ήρθατε στην οδοντιατρική του 1821. Δεν τα λέω όλα αυτά για να βγάλω ποια σχολή είναι πιο δύσκολη και πιο επάγγελμα κτλ. Μακάρι να ταν όλες οι δουλειές με το ωράριο και τη σιγουριά του δασκάλου γιατί σε κανέναν εργαζόμενο δεν αξίζει το στρες που ζουν άπειροι στον ιδιωτικό τομέα (από κούριερ μέχρι γιατροί που παίρνουν τον βασικόι μισθό). Οπότε το να ακούω δασκάλους να γκκρινιάοζυν μου θυμίζει το κλάινε οι χήρες κλαίνε και οι παντρεμένες. Και λέω για μια ακόμα φορά ότι το θέμα μου είναι όλοι να είχαν τα ανθρώπινα ωράρια των δασκάλων, όχι οι δάσκαλοι ννα έοχυν τα απάνθρωπα ωράρια των άλλων.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

11 λεπτά πριν, lactate είπε

Είπα το επάγγελμα μου απλά για να υπάρχει μια ακόμα σύγκριση. 

Μα δεν έχει νόημα η σύγκριση εκ των υστέρων. Εκ των προτέρων μόνο έχει νόημα. Ας το επέλεγες, αν ήθελες ελεύθερο χρόνο και 900 έως 1500 ταβάνι. Είναι σα να μου λες μακάρι να έπαιρνα σύνταξη στα 45 όπως παίρνουν οι του πολεμικού ναυτικού στα υποβρύχια. 

15 λεπτά πριν, lactate είπε

Επίσης οι χειρουργοί στο δημόσιο γύρω στα 1.200 παίρνουν. 

Υπάρχουν και οι ιδιωτικές κλινικές, τα εξωτερικά ιατρεία, και σίγουρα ο αρχικός στόχος τους δεν ήταν αυτός (να παίρνουν δηλαδή 1200). Αν δηλαδή κάποιος παίρνει 1200 μετά από 10-15 χρόνια τότε απλά δεν του έκατσε. Συμβαίνει. Ποιος ο λόγος να γίνεται σύγκριση με το επάγγελμα του δασκάλου. Ας το επέλεγαν αν ήθελαν να παίρνουν 900 έως 1500 ταβάνι. Άλλα ήθελαν όμως να κερδίσουν και άλλα να χάσουν (κατά την αρχική τους επιλογή). Έτσι πάει. Η σύγκριση εκ των προτέρων έχει νόημα και όχι εκ των υστέρων.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

16 λεπτά πριν, marios28 είπε

Μα δεν έχει νόημα η σύγκριση εκ των υστέρων. Εκ των προτέρων μόνο έχει νόημα. Ας το επέλεγες, αν ήθελες ελεύθερο χρόνο και 900 έως 1500 ταβάνι. Είναι σα να μου λες μακάρι να έπαιρνα σύνταξη στα 45 όπως παίρνουν οι του πολεμικού ναυτικού στα υποβρύχια. 

Υπάρχουν και οι ιδιωτικές κλινικές, τα εξωτερικά ιατρεία, και σίγουρα ο αρχικός στόχος τους δεν ήταν αυτός (να παίρνουν δηλαδή 1200). Αν δηλαδή κάποιος παίρνει 1200 μετά από 10-15 χρόνια τότε απλά δεν του έκατσε. Συμβαίνει. Ποιος ο λόγος να γίνεται σύγκριση με το επάγγελμα του δασκάλου. Ας το επέλεγαν αν ήθελαν να παίρνουν 900 έως 1500 ταβάνι. Άλλα ήθελαν όμως να κερδίσουν και άλλα να χάσουν (κατά την αρχική τους επιλογή). Έτσι πάει. Η σύγκριση εκ των προτέρων έχει νόημα και όχι εκ των υστέρων.

το 1.200 με ωράριο δασκάλο μου φαίνεται όνειρο πάντως. Βγάζω περισσότερα αλλά δουλεύω περισσότερο. Φαντάοζμαι και ένας δάσκαλος αν δούλευε το ωράριο μου (μαθήματα πχ αλλού) θα ήταν κάπου εκεί γύρω. Η σύνταξη στα 45 κάνει κακό στο συνταξιοδοτικό θεωρώ. 

Ο οδοντίατρος είναι ένας ελεύθερος επαγγελματίας μη νομίζεις ότι πάνε οδοντιατρική και θεωρούν θα βγάζουν τα άπειρα λεφτά. Ειδικά τώρα με την κρίση; Ούτε καν. τρώνε και φέσια. Απλά πολλοί πιστεύουν ότι επειδή οι θεραπείες είναι ακριβές είναι και μεγάλος ο μισθός τους. Εγώ πχ αν στον άλλον ζητήσω για λεύκανση 250 ευρώ θα πει σιγά τι έκανε ο μαλ*** μου έβαλε μια αλοιφή στα δόνντια και τσέπωσε 240 ευρώ. Το gel του ιατρείου μόνο του, χωρίς το κόστος του νάρθηκα και του τζελ για το σπίτι τίποτα άλλο όμως κάνει 120 ευρώ. Και αυτό το δική τους επιλογή δεν καταλαβαίνω τι σημαίνει. Οτι καλά πάθανε που διαλέξαν ένα λειτούργημα; Γιατί ένας οδοντίατρος που έχει ένα ανθρώπινο ωράριο και χρόνο για σεμινάρια θα ασχοληθεί με τον ασθενή περισσότερο. Και θα δει κάτι κακό όσο είναι ακόμα ννωρίς.

Δεν το συγκρίνω ακριβώς, απλά λέω ότι για τον ιδιωτικό τομέα ή για τους ελεύθερους επαγγελματίες αν θέλεις ακούγεται αστεία η γκρίνια των δασκάλων. Είχα σχέση με δασκάλα η οποία τρελαινόταν και ήθελε να αλλάξει δουλειά. Με είχε φέρει και στο σχολείο να κάνω μάθημα στα παιδάκια για το βούρτσισμα των δοντιών και την τερηδόνα και μου είχε φανεί τόσο ωραίο. Ούτε φώναζε κάποιος, ούτε έφτυνε σάλια κυριολεκτικά παντού, ούτε σε έβιαζε κάτι.
Το επάγγελμα μου σαν φύση εργασίας το αγαπώ, το παράπονο μου είναι το τρελό ωράριο και ότι δεν βγάζεις τις περισσότερες φορές τα λεφτά που θα έπρεπε να βγάζεις. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
1 ώρα πριν, lactate είπε

το 1.200 με ωράριο δασκάλο μου φαίνεται όνειρο πάντως. Βγάζω περισσότερα αλλά δουλεύω περισσότερο. 

Τα 1200 του δασκάλου είναι μετά τα 15 χρόνια. Ξεκινάνε με κάτω από 900 και μέχρι τα 10 χρόνια κυμαίνονται γύρω στο 1000αρικο. Συνυπολόγισε επίσης τις  ενδεχόμενες μετακινήσεις σχεδόν κάθε χρόνο, μέχρι τα πρώτα 3-4-5 ίσως και παραπάνω χρόνια.

 

Γι' αυτό βγάζεις περισσότερα. Επειδή δουλεύεις περισσότερο και έφαγες/τρως τα χρόνια σου στα θρανία. Και επειδή το ταβάνι σου είναι -θεωρητικά- απεριόριστο. Όπως και στα άλλα ελεύθερα -τέτοιου τύπου- επαγγέλματα. Κανείς δε θα σου ζητήσει το λόγο. Όπως και από τη δική σου μεριά είναι άτοπη η σύγκριση επειδή οι δάσκαλοι έχουν αρκετά μεγαλύτερη περίοδο διακοπών από σένα. Αν ήθελες περισσότερο ελεύθερο χρόνο και θεωρείς πως έχει περισσότερα πλεονεκτήματα το επάγγελμα του δασκάλου θα έπρεπε να το επιλέξεις.

1 ώρα πριν, lactate είπε

Η σύνταξη στα 45 κάνει κακό στο συνταξιοδοτικό θεωρώ. 

Τι θα πει κάνει κακό. Παίρνουν σύνταξη στα 40-45 (στα υποβρύχια) γιατί μετράνε διπλά τα χρόνια και σωστά. Όπως και οι αντίστοιχοι στις ειδικές δυνάμεις του στρατού. Αν θέλει κάποιος... ιδού η Ρόδος.

1 ώρα πριν, lactate είπε

Ο οδοντίατρος είναι ένας ελεύθερος επαγγελματίας μη νομίζεις ότι πάνε οδοντιατρική και θεωρούν θα βγάζουν τα άπειρα λεφτά. 

Επιλέγεις (καταρχήν ιατρική) οδοντιατρική, γιατί θεωρείς ότι κάποια στιγμή στο μέλλον θα είσαι άνετος. Και σίγουρα δεν έχεις στο μυαλό σου ότι το ταβάνι σου είναι τα 1500 μετά τα 30 χρόνια. Προφανώς αναφέρομαι στις επιλογές που μας ταιριάζουν, διαθέτουμε υποτίθεται ή εννοείται τις δυνατότητες για να τις κάνουμε πράξη και θεωρούμε -φυσικά- ότι θα τις αντέχουμε. Κάθε άλλη περίπτωση είναι εκτός συζήτησης. 

1 ώρα πριν, lactate είπε

Ειδικά τώρα με την κρίση; 

Τι σχέση έχει η κρίση ή η οποιαδήποτε στραβή που μπορεί να προκύψει. Εννοείται πρέπει να ληφθεί υπόψιν. Όλα είναι γνωστά και πρέπει να συνυπολογίζονται κατά την αρχική επιλογή.

Να σου δώσω ένα παράδειγμα. Κάποιος software developer προ κρίσης έπαιρνε πολλά περισσότερα (διπλάσια/τριπλάσια) από ένα καθηγητή πληροφορικής σε δημόσιο σχολείο. Ο δεύτερος προφανώς επέλεξε λιγότερα χρήματα για περισσότερες διακοπές. Μετά το '10 ο ίδιος παραπονιόταν γιατί ο καθηγητής πληροφορικής παίρνει περισσότερα από αυτόν, έχει σταθερή δουλειά όταν όλα καταρρέουν, έχει περισσότερες διακοπές και δυσκολεύεται να βρει δουλειά λόγω της κρίσης. Με τον κορονοϊό τα πράγματα ξανά-άλλαξαν και τώρα πάλι αισθάνεται (ο software developer), ότι τελικά η αρχική του επιλογή ήταν σωστή, μιας και αυτή τη στιγμή υπάρχει μεγάλη ζήτηση για software/web developers. 

Κατά τη γνώμη μου πάλι άτοπη/άκυρη είναι αυτή η σύγκριση. 

1 ώρα πριν, lactate είπε

Δεν το συγκρίνω ακριβώς, απλά λέω ότι για τον ιδιωτικό τομέα ή για τους ελεύθερους επαγγελματίες αν θέλεις ακούγεται αστεία η γκρίνια των δασκάλων. Είχα σχέση με δασκάλα η οποία τρελαινόταν και ήθελε να αλλάξει δουλειά. 

Δεν με ενδιαφέρουν οι μεμονωμένες περιπτώσεις και νομίζω ότι δεν έχει νόημα στο παρόν. Σου απάντησα γενικά πώς έχουν (κατά τη γνώμη μου) τα πράγματα.

Επεξ/σία από marios28
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...