Προς το περιεχόμενο

Νοοτροπία αξιολογήσεων σε υπηρεσίες


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Δεν συμφωνω σε πολλα ας ξεκινησω

1)Στο παραδειγμα 50 θετικες και 2 αρνητικες ειναι εξαιρετικο ratio γιατι ομως,επειδη υπαρχουν πολλοι που αξιολογουν χαλια γιατι κατι προσωπικα τους χαλασε αλλα ειναι ασχετο με το αντικειμενο που αγορασαν δεν μιλαω για αυτο το φορουμ αλλα γενικα.

2)το vfm ειναι ειναι κυριολεκτικα το τι παιρνεις για τα λεφτα που δινεις οποτε ναι αν δινεις 20 ευρω πχ για airbnb σε μια περιοχη που τα δωματια κανουν γενικα 50 δεν μπορεις να εχεις τρελες απαιτησεις.Ενταξει ειπες για το κωλοχαρτο καλη ωρα αν σου εχει αφησει ενα κωλοχαρτο για 2-3 μερες επρεπε να φροντισει να αφησει και αλλο.Αλλα επειδη γνωστος μου διαχειριζεται airbnb και οι οροι ειναι σαφεστατοι συνηθως στις λεπτομεριες μου εχει πει τρελες απαιτησεις απο πελατες οπου ειναι ηδη στους ορους ενοικιασης τους οποιους παραβλεπουν.Οποτε οι αξιολογησεις ειναι σχετικες παντα αν δεις ενα δωματιο η εστιατοριο η οτιδηποτε να εχει πχ 1000 καλες αξιολογησεις και 50 κακες ξεκινας ξεκαθαρα με την λογικη πως οι 50 ειτε ειναι απο αυτους τους περιεργους ή οτι ειχαν κακη τυχη.

συνεχεια του vfm οταν πληρωνω ενα δωματιο η ενα φαγητο σε low-medium range εχω απαιτησεις αντιστοιχα στα το δωματιο να ειναι καθαρο,σε καλο σημειο,ωραιοι χωροι,να μην με εχει κοροιδεψει στις φωτο η στις πληροφοριες και αντιστοιχα στο φαγητο να εχει μια ικανοποιητικη ποιοτητα ο χωρος να ειναι ευχαριστος και το ιδιο και η εξυπηρετηση,αν δεν μου παραχθουν αυτα δεν θα μεινω τρελα ικανοποιημενος αναλογα με το τι ελλειψεις εχει.Οταν πληρωνω high range τιμων τα πληρωνω γιατι απαιτω καλη εξυπηρετηση και θα θεωρησω απαραδεκτο να μην μου παρασχεθει ενα μινιμουμ ποιοτητας που εχω στο μυαλο μου.

3)Δεν ειναι ελληνικο προνομοιο αυτο που γραφεις οτι εμεις δεν αξιολογουμε καλα ειναι universal με τους χειροτερους και παραλογους παντα πελατες στα παντα απο οτι μου εχουν πει ατομα που εχουν δουλεψει σε ξενοδοχειακα και εστιαση τους αμερικανους.

Εγω θυμαμαι πριν τις αξιολογησεις google,trip advisor, κτλ υπηρχαν απειρα σαπια μαγαζια που απορρουσες πως δουλευουν, πλεον εχουν μειωθει και συνηθως τα κακα μαγαζια με πολλες αξιολογησεις θετικες ειναι απο τουριστες που μαλλον εχουν να φανε φαγητο της προκοπης καμια δεκαετια και το λιγο σαπιο τους φαινεται καλο.Οπως και θυμαμαι στο Βερολινο να εχουμε πληρωσει 120 ευρω την βραδια(χωρια φορο και χωρια εξοδα καθαριοτητας) για airbnb με καλες αξιολογησεις το οποιο το κοιτουσα και προσπαθουσα να καταλαβω το γιατι εκανε τοσο

Edit

ΑΑΑΑ ξεχασα και τον καρκινο της αξιολογησης την δηθενια της Ελλαδας που ανοιγει ενας celeb η ενας πετυχημενος στο χωρο επιχειρηματιας καινουργιο μαγαζι και ολοι κατευθειαν λενε πηγες τελειοοοοο,και στις αξιολογησεις βλεπεις το καλυτερο μαγαζι της πολης,μπραβο φοβερη δουλεια,το φαγητοοοοο.... απιστευτοοο

 

Επεξ/σία από chrisxkar
  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

3 λεπτά πριν, chrisxkar είπε

1)Στο παραδειγμα 50 θετικες και 2 αρνητικες ειναι εξαιρετικο ratio γιατι ομως,επειδη υπαρχουν πολλοι που αξιολογουν χαλια γιατι κατι προσωπικα τους χαλασε αλλα ειναι ασχετο με το αντικειμενο που αγορασαν δεν μιλαω για αυτο το φορουμ αλλα γενικα.

Το ratio 50 προς 2 σε ενα site οπως το Insomnia ειναι μετριο/κακο. Για να σου βαλει καποιος εδω μεσα αρνητικη, ειτε απεκρυψες την κατασταση του προιοντος ή εστειλες πατατες.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
9 λεπτά πριν, SabotazNic είπε

Το ratio 50 προς 2 σε ενα site οπως το Insomnia ειναι μετριο/κακο. Για να σου βαλει καποιος εδω μεσα αρνητικη, ειτε απεκρυψες την κατασταση του προιοντος ή εστειλες πατατες.

Συμφωνώ στην έκφραση μετριο/κακο, αλλά είναι και εύκολο να λάβεις κακή αξιολόγηση γιατι κυκλοφορούν πολλοί περίεργοι εκεί έξω.
Εγώ μια φορά απειλήθηκα με αρνητική αξιολόγιση γιατί ο αγοραστής μου έκανε έμβασα από άλλη τράπεζα και έβαλε όλα τα έξοδα να τα πληρώσω εγώ, ως παραλήπτης. Του έλεγα ότι μου έβαλε 4 ευρώ λιγότερα (στα 25 σύνολο) και μου το έπαιζε κινέζος:
- Α δεν ξέρω, εγώ 25 ευρώ σου μετέφερα

και ιστορίες. Προφανώς από τότε βάζω disclaimer τις αγγελίες μου "Τυχον τραπεζικά έξοδα, βαραίνουν τον αγοραστή", αλλά τι να το κάνεις;

Το 2 στα 50 είναι μετριο προς ελαφρώς κακο για insomnia. Εγώ έχω συνεργαστεί με παλικάρι που ειχε 1/95 αρνητική. Τον ρώτησα και μου απάντησε με ωραίο τόνο:
- Ολοι για αυτόν με ρωτάνε, ε στους 100 που έχω κάνει συναλλαγή, έπεσα και σε έναν περίεργο. Του έστειλα, δεν παρέλαβε, μου γύρισε πίσω [...]
και μου είπε την ιστορία τους. Είχα μια άψογη συναλλαγή με το παλικάρι.

Επεξ/σία από GeorgeKatz
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

42 λεπτά πριν, GeorgeKatz είπε

Σε ένα νέο μέρος, οι συστάσεις του ρεσεψιονιστ-οικοδεσπότη, του βενζινά και του φούρναρη είναι χρυσός.

Εκτός αν σε στείλουν στον κουμπάρο τους...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 16/2/2021 στις 9:08 ΠΜ, funbreaker είπε

Διαπιστώνω συνεχώς τον τελευταίο καιρό την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες που δέχεται με σωστό τρόπο.

Για παράδειγμα:

Στην πλατφόρμα airbnb όλα τα σπίτια βαθμολογούνται υπερβολικά καλά. Το 5/5 μπαίνει πολύ εύκολα και γενικά υπάρχει η νοοτροπία ακόμη και στα σχόλια να κρυφτούν τα μειονεκτήματα και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα. Αν διαβάσεις κριτικές όλα τα σπίτια περιγράφονται ως τέλεια μέχρι την στιγμή που θα πας και θα βρεις διάφορα μειονεκτήματα που είναι φυσιολογικό να υπάρχουν. Αν βάζεις5/5 στο κάθε μέσο σπίτι επειδή δεν έπεφταν οι σοβάδες και δεν είχε κατσαρίδες, στο καλό τί θα βάλεις;

Το ίδιο και σε πλατφόρμες διανομής φαγητού. Αν το φαί δεν βρωμάει τότε 5/5. Δεν γίνεται δηλαδή το 3/5 να σημαίνει πως πρόκειται για μέτριο φαγητό; Γιατί με την υπάρχουσα κλίμακα το 3/5 είναι δηλητηριασμένο φαγητό, το 4.5 μέτριο, το 4.7 καλό και το 5 πολύ καλό. Από την άλλη, αν κάποιος στραβώσει με κάτι, π.χ. 5-10 λεπτά καθυστέρηση ενώ πεινάει μπορεί να πετάξει ένα 0/5.

Δεν ξέρω για τα αίτια αυτής της αδυναμίας του κοινού να αξιολογήσει. Ίσως οφείλεται στο υπερβολικό φιλότιμό του (λες και είναι φίλοι με τους ιδιοκτήτες και ντρέπονται να βαθμολογήσουν με κάτω απο 4.5) ή στην μη αίσθηση της κλίμακας.

Μιας και το εκνευριστικό αυτό φαινόμενο που αχρηστεύει το όπλο της αξιολόγησης από τους καταναλωτές, υποθέτω πως κι εσύ που διαβάζεις αυτή την δημοσίευση αυτή την στιγμή, θεωρείς χάλια το 4 αντι για το 1, μέτριο το 4.5 αντι για το 3 και καλό το 4.7 αντι για το 4. Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Αυτα τα εχω προσεξει μονο στο efood οταν υπαρχουν λιγες αξιολογησεις που λογικα ειναι φιλοι γνωστοι που το κανουν για βοηθεια,οποτε και δεν παιρνω αν δεν ανεβει πρωτα λιγο ο αριθμος αξιολογησεων.Και επειδη πηγαινω συχνα δωδεκανησα στην απαραδεκτη εφαρμογη fagi.gr το οποιο δεν ανεβαζει καν αρνητικη αξιολογηση για να μην χασει πελατες

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Στις 16/2/2021 στις 9:47 ΜΜ, Predatorkill είπε

Ο ευχαριστημενος πελατης σπανια αφηνει κριτικη, ο δυσαρεστημενος σχεδον παντα.  

Αυτό ισχύει και στη ζωή πέραν των αγορών.

Μια φορά να γίνει η στραβή θα τους θυμάσαι / θα σε θυμούνται για πάντα. Ένα άσχημο υπερισχύει των πολλών θετικών.

Αλλά πέραν αυτού, το τι είναι αρνητικό για σένα, μπορεί για κάποιον άλλον να μην είναι. Είναι σχετικό δηλαδή και τούμπαλιν.

Προσωπικά δεν κοιτάζω σχεδόν ποτέ βαθμολογίες 10/10 ή 5/5 που συνήθως είναι πολλές.

Κυρίως με ενδιαφέρουν οι τέρμα αρνητικές (και στη συνέχεια οι λιγότερο) για να φιλτράρω αν κάτι απ' αυτά που διαβάζω είναι για μένα πραγματικά αρνητικό και με επηρεάζει σε ένα βαθμό ή όχι. Θα μου πεις κάτι θετικό που βλέπουν οι άλλοι μπορεί για μένα μην είναι. Ε ας ανακαλύψω και κάτι, αν είναι να διαβάζω συνέχεια κριτικές, στο τέλος δεν θα πάω/πάρω.

Όλα στο πιάτο τα θέλουμε πριν τα παραγγείλουμε.

 

 

 

 

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Ok, πάντως one way or another, ακόμα και μέσα στην υπερβολή μας, εγώ θα έλεγα ότι όταν υπάρχουν εκατοντάδες κριτικές ένα συμπέρασμα βγαίνει, παρόλο που γενικά οι βαθμολογίες είναι εν γένει υψηλές, και αναφέρομαι κυρίως στα google reviews. 

Π.χ. μεταξύ 2 μεζεδοπωλείων που κυμαίνονται σε παρόμοιο ύφος, αν έχουν 500 κριτικές έκαστο στην google και το ένα είναι στο 4.7 ενώ το άλλο είναι στο 3.7, σχεδόν πάντα αυτό με το υψηλότερ rating θα είναι καλύτερο...

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

41 λεπτά πριν, chrisxkar είπε

 

ΑΑΑΑ ξεχασα και τον καρκινο της αξιολογησης την δηθενια της Ελλαδας που ανοιγει ενας celeb η ενας πετυχημενος στο χωρο επιχειρηματιας καινουργιο μαγαζι και ολοι κατευθειαν λενε πηγες τελειοοοοο,και στις αξιολογησεις βλεπεις το καλυτερο μαγαζι της πολης,μπραβο φοβερη δουλεια,το φαγητοοοοο.... απιστευτοοο

 

Πες τα ρε μεγάλε! Πριν ανοίξει καν το μαγαζί έχει ένα σκασμό πεντάστερες και στα σχόλια "καλές δουλειές". Απέχουμε πολύ απ το να χαρακτηριστούμε καταναλωτικά ευσυνειδητος λαός.

 

Απ την άλλη υπάρχει και η μερίδα ατόμων που δε θα σου πούνε το παράπονο σου τη στιγμή που κάτι δε τους άρεσε (ναι αδερφέ όλα τέλεια με το φαγητό,δωμάτιο,ποτό...) και με το που φύγουν σε τιμωρούν με κακή review. Νομίζω ο σωστός επαγγελματίας φαίνεται από την αντιμετώπιση σε περίπτωση που κάτι δε πάει καλά. Χάλασε το ψυγείο και φτιάχτηκε αμέσως; Αυτό είναι σωστή αντιμετώπιση πχ αλλά συνήθως ο πελάτης θα εστιάσει στο ότι χάλασε το ψυγείο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ειδικα στο φαγητο ειναι πολυ υποκειμενικο τι αρεσει σε καποιον και θελει πολυ προσοχη τι γραφεις για να μην αδικησεις.

Το αν εσυ θες περισσοτερο αλατι ή λιγοτερο λεμονι,δεν ειναι λογος για βαθμολογια,ασε το στα σχολια.

Πρεπει να σχολιαζεις τα αντικειμενικα:

Πως ηταν το σερβις, ηταν το φαγητο φρεσκο, το ζητησες καλοψημενο και στο εφεραν ετσι; Ειναι γαλλικη κουζινα κατ΄ονομα μονον ή και στη πραξη; Και αυτο παλι αναλογα το μαγαζι θα κριθει,αν πας στη χασαποταβερνα και ζητησεις medium rare,δεν ειναι λογος κακης κριτικης το οτι σε κοιτουσαν σαν εξωγηινο και δεν στο εφεραν ετσι.

Στις κριτικες για ολα τα πραγματα βλεπω συχνα μια ταση επιβραβευσης του φτηνου, αν κατι ειναι φτηνο,παιρνει καλη κριτικη γιατι καλυψε μια αναγκη φτηνα,και αν παμε πχ σε ενα καπως ακριβο εστιατοριο μπαινει μετρια κριτικη γιατι δεν μας χρεωσε το φουα γκρα οσο χρεωνει ο Μιλτος το σουβλακι.Εχω δει ιταλικο μαγαζι (κατ ονομα μονο ιταλικο) με αθλιες προκατ σαλτσες και φαγητο που καμια σχεση δεν εχει με ιταλικο, να παιρνει καλες βαθμολογιες γιατι εχει μεγαλες μεριδες και χαμηλες τιμες.

Επεξ/σία από vagos789
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, AristidisZ είπε

Ok, πάντως one way or another, ακόμα και μέσα στην υπερβολή μας, εγώ θα έλεγα ότι όταν υπάρχουν εκατοντάδες κριτικές ένα συμπέρασμα βγαίνει, παρόλο που γενικά οι βαθμολογίες είναι εν γένει υψηλές, και αναφέρομαι κυρίως στα google reviews. 

Π.χ. μεταξύ 2 μεζεδοπωλείων που κυμαίνονται σε παρόμοιο ύφος, αν έχουν 500 κριτικές έκαστο στην google και το ένα είναι στο 4.7 ενώ το άλλο είναι στο 3.7, σχεδόν πάντα αυτό με το υψηλότερ rating θα είναι καλύτερο...

αν υπάρχει μεγάλη διαφορά μεταξύ 2 ίδιων μεζεδοπωλείων, έχει μια βάση ναι αλλά και πάλι είναι σχετικό. 

Καφετέριες έχουν ουρά απ' έξω και αν πάρεις καφέ μπορεί να αναρωτηθείς τι του βρίσκουν... Είναι must να περιμένεις εκεί!

Μην ξεχνάς η κριτική που διαβάζεις είναι και ψυχολογικό, ο φίλος σου θα σου λέει έλα ρε μλκία πήρες δεν τρώγεται το πήρα μια φορά κτλ, και εσένα θα σου αρέσει...

Καλές οι κριτικές παίρνεις μια ιδέα, μην βασίζεσαι πάντα σε αυτές.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, vision είπε

Καλές οι κριτικές παίρνεις μια ιδέα, μην βασίζεσαι πάντα σε αυτές.

Ε κοίτα, όταν πας σε ένα μέρος που δε ξέρεις, θεωρώ λογικό να ψάξεις google / tripadvisor κλπ για να πάρεις μια ιδέα για τα μαγαζιά που θα επισκεφθείς 

Αλλιώς πας με την διαίσθησή σου, κι όποιον πάρει ο χάρος :P

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

10 λεπτά πριν, AristidisZ είπε

Ε κοίτα, όταν πας σε ένα μέρος που δε ξέρεις, θεωρώ λογικό να ψάξεις google / tripadvisor κλπ για να πάρεις μια ιδέα για τα μαγαζιά που θα επισκεφθείς 

Αλλιώς πας με την διαίσθησή σου, κι όποιον πάρει ο χάρος :P

ναι το ίδιο λέμε😀

απ' την άλλη έχω πάει σε διάφορα που δεν μου άρεσαν αλλά πέρασα καλά 🤣

σχολιάζεις με την παρέα και έχεις να λες... πότε θα ξαναπάμε 😂 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εμενα στο εξωτερικο ωπου και να πηγα το tripadvisor δεν με απογοητευσε ,τεσσερις- πεντε φορες δεν το χρησιμοποιησα γιατι το μαγαζι ηταν σε καλο σημειο ή φαινοταν καλο και την πατησα και την πατησα με tourist traps δηλαδη κακο φαγητο με κακη τιμη

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατα κυριο λογο αυτο το μεγαλο προβλημα ειναι οτι ευκολα θα αφησει καποιος αρνητικη οταν του στραβωσει κατι,και πολυ δυσκολα θα αφησει θετικη οταν εξυπηρετηθει αψογα.

Αυτα τα περι φιλοτιμου που γραφτηκαν παραπανω δεν ξερω που τα εχετε δει.

Σε μεγαλο βαθμο το εχω δει και στις κουριερ αυτο.

Επισης,επειδη ειμαι στον κλαδο της εστιασης,ψαχνω συχνα τις αξιολογησεις του efood σε καθε μαγαζι που με ενδιαφερει ( οχι απαραιτητα για να παραγγειλω ) και αυτο που βλεπω ειναι πολλες "εκδικητικες" αξιολογησεις,που εχουν γραφτει "εν βρασμω ψυχης",και το καταλαβαινεις απο τον αναρχο τροπο ( και υφος ) που γραφεται η καθε αξιολογηση.

Στο κιτρινο μαγαζι εχω παρατηρησει οτι πιο συχνα δεν ανεβαινουν οι αρνητικες αξιολογησεις μου,παρα ανεβαινουν.

Οι θετικες ανεβαινουν κανονικα.

 

 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...