Προς το περιεχόμενο

Νοοτροπία αξιολογήσεων σε υπηρεσίες


funbreaker

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
41 λεπτά πριν, george1807 είπε

Κολλάει στο ότι δεν μπορείς να δίνεις πχ 40€ για διαμονή και να έχεις απαιτήσεις για 100€. Και φυσικά μετά θα στραβωσει και θα βάλει χαμηλή βαθμολογία.

Δεν ανεφερα για τις αξιολογησεις βασει απαιτησεων, οτι απλα ενα 3στερο ξενοδοχειο μπορει να εχει μεγαλυτερη βαθμολογια απο ενα 5αστερο. Η τιμη οριζει το target group και αρα οι αξιολογησεις αφορουν εκεινο το group (ειτε για αυτους που τις βαζουν, ειτε για αυτους που τις διαβαζουν)

Επεξ/σία από SabotazNic
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 64
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

30 λεπτά πριν, SabotazNic είπε

Δεν ανεφερα για τις αξιολογησεις βασει απαιτησεων, οτι απλα ενα 3στερο ξενοδοχειο μπορει να εχει μεγαλυτερη βαθμολογια απο ενα 5αστερο. Η τιμη οριζει το target group και αρα οι αξιολογησεις αφορουν εκεινο το group (ειτε για αυτους που τις βαζουν, ειτε για αυτους που τις διαβαζουν)

Συμφωνώ. Γι'αυτό και όταν βαθμολογεις είναι πάντα με βάση το συγκεκριμένο ξενοδοχείο φαγητό κλπ και όχι όπως αφήνει να εννοηθεί ο ts ότι πάντα πρέπει να σκεφτόμαστε ότι υπάρχει καλύτερο άρα το άριστα πρέπει να το βάζουμε μόνο για αυτά.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Οι αξιολογησεις θα πρεπει να γίνονται με οσο τον δυνατον αντικειμενικά κριτήρια.

Φαγητο που ειναι λυσσα αλλα εμας μας αρεσει το λυσσα δεν θα βαλεις 5 , αυτο ειναι λογικο.

Επισης θα συμφωνησω οτι πρεπει οι βαθμολογιες να εχουν μια σχεση με την τιμη και την κατηγορία , ΑΛΛΑ καποια πράγματα ειναι ιδια για όλους και εξηγουμε

Σε ενα κατάλυμα και ας ειναι της Κας Μαριγω των 20 ευρω αν η καθαριοτητα δεν ειναι άριστη δεν παίρνει 5 ή 4 επειδή "ελα μωρε δεν βαριεσαι 20 ευρω δωσαμε" τι αλλο να ζητησουμε οταν οπου ψαξαμε ολα τα αλλα κανουν πανω απο 100 ευρω η νυχτα". 

Ειτε σε 5στερο ειτε σε 0 αστερια η καθαριοτητα ειναι ιδια για όλους.

Ζεστο νερο επίσης και καθαριοτητα μπανιου , κλινοσκεπασματα το ίδιο , μπορει ναι να μην εχουμε απαιτηση να ειναι απο Αιγυπτιακο βαμβακι οπως σε καποια 5στερα , αλλα δεν μπορουμε και να λεμε οτι επειδη βρηκαμε μια κουβέρτα ή ενα σεντόνι που έχει γινει σαν υγρο μαντηλακι που εμεινε εξω απο την συσκευασία 20 ημερες οτι ειμαστε μια χαρά!

Φτανει πια τα βασικά και αυτονόητα να τα νομίζουμε για extras.

Και 5 ευρω η διανυχτερευση να κάνει στην Κα Μαριγω αλλα το δωματιο να ειναι μεσα στην βρωμα θα παρει 0.

Επεξ/σία από Giallo
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 hours ago, SabotazNic said:

Επειδη εχουμε εστιατοριο, το χειροτερο ειναι οταν βαθμολογουν με κατι μικροτερο του 5 και δεν λενε τον λογο, και οταν σχολιαζουν τις τιμες ενω τους ειναι γνωστες (και δε οταν πουλας μια τσιπουρα 8 ευρω και γκρινιαζει στρατιωτικος (τον ξεραμε))

Το ολο συστημα της αξιολογησης θα λειτουργουσε πολυ καλυτερα αν ολοι σχολιαζαν την εμπειρια τους. Ειναι τοσοι που εχουν μεινει ευχαριστημενοι με τα διαφορα καταστηματα και τις υπηρεσιες, και δεν το γραφουν επειδη ειναι και λογικο να ειναι ευχαριστημενοι, ενω η εικονα μπορει να χαλασει τοσο ευκολα απο 5 αρνητικες εμπειριες πελατων.

Οι τιμές πρέπει να αποτελούν αντικείμενο κριτικής γιατί δεν ξέρεις το προιον. Όταν λοιπόν παραλάβεις κάτι που δεν αξίζει την τιμή του τότε πρέπει να το αξιολογήσεις με βάση και αυτό.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Giallo είπε

Οι αξιολογησεις θα πρεπει να γίνονται με οσο τον δυνατον αντικειμενικά κριτήρια.

Φαγητο που ειναι λυσσα αλλα εμας μας αρεσει το λυσσα δεν θα βαλεις 5 , αυτο ειναι λογικο.

Επισης θα συμφωνησω οτι πρεπει οι βαθμολογιες να εχουν μια σχεση με την τιμη και την κατηγορία , ΑΛΛΑ καποια πράγματα ειναι ιδια για όλους και εξηγουμε

Σε ενα κατάλυμα και ας ειναι της Κας Μαριγω των 20 ευρω αν η καθαριοτητα δεν ειναι άριστη δεν παίρνει 5 ή 4 επειδή "ελα μωρε δεν βαριεσαι 20 ευρω δωσαμε" τι αλλο να ζητησουμε οταν οπου ψαξαμε ολα τα αλλα κανουν πανω απο 100 ευρω η νυχτα". 

Ειτε σε 5στερο ειτε σε 0 αστερια η καθαριοτητα ειναι ιδια για όλους.

Ζεστο νερο επίσης και καθαριοτητα μπανιου , κλινοσκεπασματα το ίδιο , μπορει ναι να μην εχουμε απαιτηση να ειναι απο Αιγυπτιακο βαμβακι οπως σε καποια 5στερα , αλλα δεν μπορουμε και να λεμε οτι επειδη βρηκαμε μια κουβέρτα ή ενα σεντόνι που έχει γινει σαν υγρο μαντηλακι που εμεινε εξω απο την συσκευασία 20 ημερες οτι ειμαστε μια χαρά!

Φτανει πια τα βασικά και αυτονόητα να τα νομίζουμε για extras.

Και 5 ευρω η διανυχτερευση να κάνει στην Κα Μαριγω αλλα το δωματιο να ειναι μεσα στην βρωμα θα παρει 0.

Αυτό φυσικά και πρέπει να είναι έτσι. Αλλά όπως πολύ σωστά είπες υφάσματα, στρώματα κλπ έχουν να κάνουν με την τιμή. Η καθαριότητα πρέπει να είναι ίδια για όλους. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το βασικό νομίζω είναι να διαχωρίσουμε και στο μυαλό μας αν βαθμολογούμε με απόλυτα ή υποκειμενικά κριτήρια

Κανένα σουβλάκι δεν γίνεται να παίρνει 5/5 στην γεύση αν το συγκρίνεις με μια καλή μπριζόλα, είναι προφανές

Πολλά σουβλατζίδικα μπορούν να πάρουν 5 αν τα συγκρίνεις με άλλα που πουλάνε το ίδιο προϊόν

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ο ευχαριστημενος πελατης σπανια αφηνει κριτικη, ο δυσαρεστημενος σχεδον παντα.  
 

source: εχω niche app με χιλιαδες χρηστες 

Επεξ/σία από Predatorkill
  • Like 8
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, funbreaker είπε

Διαπιστώνω συνεχώς τον τελευταίο καιρό την αδυναμία του καταναλωτικού κοινού να αξιοποιήσει τις υπηρεσίες που δέχεται με σωστό τρόπο.

Για παράδειγμα:

Στην πλατφόρμα airbnb όλα τα σπίτια βαθμολογούνται υπερβολικά καλά. Το 5/5 μπαίνει πολύ εύκολα και γενικά υπάρχει η νοοτροπία ακόμη και στα σχόλια να κρυφτούν τα μειονεκτήματα και να τονιστούν τα πλεονεκτήματα. Αν διαβάσεις κριτικές όλα τα σπίτια περιγράφονται ως τέλεια μέχρι την στιγμή που θα πας και θα βρεις διάφορα μειονεκτήματα που είναι φυσιολογικό να υπάρχουν. Αν βάζεις5/5 στο κάθε μέσο σπίτι επειδή δεν έπεφταν οι σοβάδες και δεν είχε κατσαρίδες, στο καλό τί θα βάλεις;

Το ίδιο και σε πλατφόρμες διανομής φαγητού. Αν το φαί δεν βρωμάει τότε 5/5. Δεν γίνεται δηλαδή το 3/5 να σημαίνει πως πρόκειται για μέτριο φαγητό; Γιατί με την υπάρχουσα κλίμακα το 3/5 είναι δηλητηριασμένο φαγητό, το 4.5 μέτριο, το 4.7 καλό και το 5 πολύ καλό. Από την άλλη, αν κάποιος στραβώσει με κάτι, π.χ. 5-10 λεπτά καθυστέρηση ενώ πεινάει μπορεί να πετάξει ένα 0/5.

Δεν ξέρω για τα αίτια αυτής της αδυναμίας του κοινού να αξιολογήσει. Ίσως οφείλεται στο υπερβολικό φιλότιμό του (λες και είναι φίλοι με τους ιδιοκτήτες και ντρέπονται να βαθμολογήσουν με κάτω απο 4.5) ή στην μη αίσθηση της κλίμακας.

Μιας και το εκνευριστικό αυτό φαινόμενο που αχρηστεύει το όπλο της αξιολόγησης από τους καταναλωτές, υποθέτω πως κι εσύ που διαβάζεις αυτή την δημοσίευση αυτή την στιγμή, θεωρείς χάλια το 4 αντι για το 1, μέτριο το 4.5 αντι για το 3 και καλό το 4.7 αντι για το 4. Μπορείς να μου εξηγήσεις γιατί;

Σωστές οι παρατηρήσεις σου, για αυτό επειδή όλες οι αξιολογήσεις ειναι με βάση προσωπικά υποκειμενικά κριτήρια, το μοναδικό νόημα αυτών είναι η σύγκριση μεταξύ τους μόνο αν μιλάμε για μια σημαντική διαφορά και σε σχέση με το πλήθος των αξιολογησεων. 

Μερικά πράγματα που θα μπορούσε να κάνουν οι εταιρείες πχ Google για κάποια επιπλέον στοιχεία είναι να δείξουν έναν επιπλέον δείκτη, από το ποσοστο όσων ψήφισαν πόσοι έχουν βάλει 5 αστέρια και ίσως κάτι σχετικό με το πλήθος των ψήφων πχ μαγαζιά με ίδιο μέσο όρο αξιολόγησης που το ένα έχει 10 πελάτες που ψήφισαν και το δεύτερο 100, είναι προφανές ότι το δεύτερο έχει πιο αξιόπιστη αξιολόγηση σε σχέση με το πρώτο το οποίο μπορεί αν μάζευε 100 να είχε παραπάνω η παρακάτω. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αλήθεια είναι ότι και εγώ έχω πιάσει τον εαυτό μου να αξιολογεί κάποια υπηρεσία περισσότερο από ότι αξίζει και μιλάω αποκλειστικά για διαμονή, ίσως γιατί αν με κερδίσει ο άνθρωπος με την συμπεριφορά του παραλείπω λεπτομέρειες που ναι μεν με χαλάνε αλλά δεν είναι και τραγικές για να χαλάσουμε τις καρδιές μας.

Λάθος μου βέβαια γιατί έτσι μάλλον δεν βοηθάω κάποιον που τον ενδιαφέρει μόνο η υπηρεσία.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Διαφωνώ με την αρχική τοποθέτηση επειδή κρίνει τους αξιολογητές και όχι το σύστημα αξιολόγησης. Δηλαδή, όταν από κάποιον ζητάμε να αξιολογήσει γενικά & αόριστα μια υπηρεσία (γεύμα, ξενοδοχείο κτλ), τότε πρέπει να αποδεχτούμε πως ο καθένας θα το κάνει επιλέγοντας αυθαίρετα το κριτήριο εκείνο που ήταν σημαντικό γι αυτόν. Εάν όμως του ζητήσουμε να αξιολογήσει κάτι ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ, πχ αν του άρεσε η εξυπηρέτηση, τότε θα έχουμε εκ των προτέρων το κριτήριο της εξυπηρέτησης.

Άρα, ποιά λύση μπορεί να προταθεί; Να ζητάμε αξιολόγηση με διακριτά κριτήρια και όχι μόνο μία φορά για όλα, αλλά ξεχωριστά, πχ ξεχωριστή αξιολόγηση εξυπηρέτησης - κόστους - περιβάλλοντος κτλ. Γιατί με μία ψήφο μπορεί κάποιος να είναι αρκετά ικανοποιημένος και να βάλει άριστα ή να του ξίνισε κάτι και να βάλει χάλια - ΟΚ.

Γι αυτό και προσωπικά όπου διαβάζω αξιολογήσεις δεν δίνω σημασία αν δεν υπάρχει περιγραφή, διότι αν δεν ξέρω το λόγο που το άτομο έβαλε καλώς ή κακώς δε μου λέει τίποτα - αφού δεν του ζητήθηκε να βασιστεί σε συγκεκριμένο κριτήριο.

Επεξ/σία από PCharon
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Υποθέτω ότι απλά έχει δοθεί πολύ μεγάλο εύρως επιλογών για κάτι trivial. Όταν κάποιος πεινάει και παραγγέλνει από έξω θέλει απλά να φάει. Αν πάρει κάτι φθηνό, έρθει στην ώρα του και δεν πάθει δλητηρίαση θα βάλει 5. Όταν το πληρώνει ακριβά και αργήσει 2 λεπτά ή τον σταβοκοιτάξει ο ντελιβεράς, θα βάλει 0-1. Υποθέτω ότι με το 3 θα θεωρούσε πως δεν είχε νόημα η συνεισφορά του μιας και θα μπορούσε κάλιστα να μην βαθμολογήσει τότε (δεδομένου ότι στο μυαλό των περισσοτέρων το 3 είναι ουδέτερο). Είναι δίσκολο να περγράψεις ένα σύστημα χρησιμοποιώντας μια μόνο μεταβλητή και πολύ περίπλοκο/χρονοβόρο να χρησιμοποιήσεις παραπάνω εύστοχα. Θα έπρεπε να υπάρχει απλά το prompt: "Είσαι ευχαριστημένος από την συναλλαγή?" -> "Ναι/Οχι" ώστε να είναι ευκολότερη η εξαγωγή στατιστικών πάνω στις αξιολογίσεις*. Βέβαια όλα αυτά με βάση το ότι αναφέρθηκες σε E-Food και Airbnb (όπου ο κόσμος θέλει απλά να κάνει την δουλειά του γρήγορα και οικονομικά). Συμφωνώ ότι σε ένα ακριβό εστιατόριο/ξεναδοχείο αν συνέβενε αυτό, θα ήταν άστοχο, αλλά εκεί υπάρχουν διαφορετικά μέσα διαφήμισης/αξιολόγισης.


* Σενάριο αξιολογήσεων:
1) τιμή:1 ποιότητα:4 χρόνος:2
2) τιμή:5 ποιότητα:2 χρόνος:4
3) τιμή:3 ποιότητα:3 χρόνος:3
Άντε τώρα εσύ βγάλε πόρισμα απο στατιστικά πάνω σε 100 μαγαζιά με χιλιάδες αξιολογήσεις, εκ' των οποίων αρκετές είναι άτοπες, εκ' της ασταθής φύσης του ανθρώπου. Το αν αυτές αναφέρονται σε ένα μαγαζί από πολλούς αξιολογητές είτε σε πολλά μαγαζιά από έναν θα έπρεπε να είναι αδιάφορο δεδομένου ότι μια συναλλαγή σου προσφέρει μια αξιολόγιση. 

Επεξ/σία από Returntolobby
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κατά την άποψή μου η τιμή παιζει ρόλο, αλλιώς δεν θα υπήρχε κάν η έκφραση "value for money".

Airbnb στην Αθήνα έχει τίτλο *The ManCave* και ειναι ένας χώρος 3x3 ταρατσοδώμα. Σιδερένιο κρεβάτι, κουζινούλα, μπανάκι, wifi και κλιματιστικό. Λιτό ως διακόσμηση και μωσαικό ως πάτωμα. Νομίζω όλοι καταλάβαμε το concept.

Ε, κοστίζει 20ευρώ τη βραδία τις περισσότερες περιόδους! Το έχουν τιμήσει φίλοι και γνωστοί από την επαρχεία που έρχονται Αθήνα κέντρο για δουλειές (Νοσοκομείο και δικαστήριο). Όλοι ειναι υπερευχαριστημένοι και λένε ότι για ένα ντουζ και έναν ύπνο είναι ιδανικό, γιατι η εναλλακτική είναι μονόκλινο στο President με 70ευρώ τη βραδία. Δεν ειναι λογικό αυτά τα άτομα να βαθμολογούν με 5/5 γιατι νιώθουν ότι έλαβαν μια τίμια υπηρεσία σε σχέση με τα χρήματα που έδωσαν;

Αξίζει το ταρατσοδώμα με μωσαικό 5/5; Ε απ οτι φαινεται για 20 ευρώ, ναι το αξίζει.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών δεν μπορεί να βάλει 1 εως 5 αστέρια με βάση την γενική εικόνα , αλλά βάζει 1 αστέρι γιατί άργησε 3 λεπτά ή βάζει 5 αστέρια επειδή παίρνει πάντα από το ίδιο οπότε δεν έχει συγκριτικά μεγέθη. 

Άνοιξες μεγάλο θέμα , λύνεται με ερωτηματολόγια , αλλά ούτε 5 λεπτά δεν μπορεί να αφιερώσει κάποιος. 

Οπότε μπορεί να μπει ένα hybrid σύστημα ,

πχ όταν μπαίνει 5 αστέρια , όχι ερωτηματολόγιο ,

αν είναι 4 αστέρια , 2-3 ερωτήσεις ,

ενδιάμεσα ανάλογα με το προιόν/υπηρεσία

αν είναι 1 αστέρι , πλήρες ερωτηματολόγιο χωρίς δικαίωμα κατάθεσης για 1 αστέρι αν δεν συμπληρώσεις ερωτηματολόγιο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Jos3ph είπε

ένα μεγάλο ποσοστό των πελατών δεν μπορεί να βάλει 1 εως 5 αστέρια με βάση την γενική εικόνα , αλλά βάζει 1 αστέρι γιατί άργησε 3 λεπτά ή βάζει 5 αστέρια επειδή παίρνει πάντα από το ίδιο οπότε δεν έχει συγκριτικά μεγέθη. 

Άνοιξες μεγάλο θέμα , λύνεται με ερωτηματολόγια , αλλά ούτε 5 λεπτά δεν μπορεί να αφιερώσει κάποιος. 

Οπότε μπορεί να μπει ένα hybrid σύστημα ,

πχ όταν μπαίνει 5 αστέρια , όχι ερωτηματολόγιο ,

αν είναι 4 αστέρια , 2-3 ερωτήσεις ,

ενδιάμεσα ανάλογα με το προιόν/υπηρεσία

αν είναι 1 αστέρι , πλήρες ερωτηματολόγιο χωρίς δικαίωμα κατάθεσης για 1 αστέρι αν δεν συμπληρώσεις ερωτηματολόγιο.

Αυτό κάνει το Beat με τα ταξί

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...