Προς το περιεχόμενο

Αποκλειστικά ηλεκτρικά μοντέλα θα παρουσιάζει η Jaguar από το 2025


Snoob

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Super Moderators

Εντωμεταξύ, το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό Land Rover αναμένεται να παρουσιαστεί το 2024

Η βρετανική αυτοκινητοβιομηχανία Jaguar Land Rover (JLR) ανακοίνωσε πως η Jaguar, υπεύθυνη για τη σειρά μοντέλων πολυτελείας της εταιρίας, θα παρουσιάζει αποκλειστικά και μόνο ηλεκτροκινούμενες προτάσεις από το 2025. Παράλληλα, η Land Rover ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό της όχημα μέσα στο 2024, το πρώτο μιας σειράς έξι πλήρως ηλεκτρικών μοντέλων που είναι προγραμματισμένα να κυκλοφορήσουν μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Η μετάβαση της JLR στην ηλεκτροκίνηση πρόκειται να χρηματοδοτηθεί μέσα από ετήσιες επενδύσεις ύψους 2,5 δισεκατομμυρίων λιρών (περίπου 2,9 δισεκατομμυρίων ευρώ) στην ηλεκτροκίνηση και τις συναφείς τεχνολογίες, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg.

Tα σχέδια της JLR είναι φιλόδοξα, όμως η συγκεκριμένη αυτοκινητοβιομηχανία μέχρι πρότινος εμφανιζόταν διστακτική στο να υιοθετήσει την ηλεκτροκίνηση. Η μόνη πλήρως ηλεκτρική πρότασή της μέχρι στιγμής είναι το Jaguar I-Pace SUV, το οποίο, σύμφωνα και πάλι με το ρεπορτάζ του Bloomberg, έχει δυσκολευτεί να εξασφαλίσει μερίδιο αγοράς, αντιμέτωπο με τις προτάσεις αυτοκινητοβιομηχανιών με περισσότερο εδραιωμένη παρουσία στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ακόμη και στην περίπτωση αυτού του ενός και μοναδικού μοντέλου, όμως, την παραγωγή του έχει αναλάβει εξωτερικός συνεργάτης, αντί να παράγεται εσωτερικά από τη JLR. Εντωμεταξύ, η εταιρία κλήθηκε να καταβάλει πρόστιμο ύψους 35 εκατομμυρίων λιρών (περίπου 40 εκατομμυρίων ευρώ) στην Ευρωπαϊκή Ένωση, λόγω αδυναμίας επίτευξης του στόχου περιορισμού εκπομπής ρύπων μέσα στο 2020.

Το πλεονέκτημα που απολαμβάνει η JLR είναι πως η Jaguar εξακολουθεί να αναγνωρίζεται ως μάρκα πολυτελείας, επιτρέποντάς της να χρεώνει τις υψηλές τιμές που είναι απαραίτητες προκειμένου να καλυφθεί το κόστος των σύγχρονων μπαταριών. Παράλληλα, σχεδιάζει να μοιράζεται τη σχετική τεχνολογία με τη μητρική εταιρία της, την Tata Motors, προκειμένου να περιοριστεί το κόστος ανάπτυξης.

Εφόσον όλα εξελιχθούν σύμφωνα με το σχέδιο, η JLR εκτιμά πως το σύνολο των μοντέλων της Jaguar και το 60% των πωλήσεων της Land Rover θα αφορούν οχήματα μηδενικών εκπομπών μέχρι το 2030, χρονικά που συμπτίπτει με την καταληκτική ημερομηνία που έχει τεθεί από το Ηνωμένο Βασίλειο για την πλήρη απαγόρευση πώλησης νέων οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Αντίστοιχες απαγορεύσεις στις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ανακοινωθεί, με διάφορες καταληκτικές ημερομηνίες, από κράτη και πολιτείες σε ολόκληρο τον κόσμο, με τη Νορβηγία να τοποθετεί το στόχο αυτό στο 2025, τη Γαλλία στο 2040 και την Καλιφόρνια στο 2035.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ετοιμαστε μπαλαντεζες... Πιστευω ολοι οι κατασκευαστες για εκει το πανε... Και αν μεινουν αυτες τις τιμες, εμεις τα φτωχαδακια θα επιλεγουμε Πεζο... 2...😂😆

Επεξ/σία από eko13
  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μεγάλο πλήγμα να φύγει η Jaguar από combustion engines. Έχεις φτιάξει πολλά διαμάντια τα τελευταία χρόνια όπως F-Type R/SVR και την Project 7 και Project 8. 

Αυτοκίνητα για οδήγηση και με καταπληκτικό ήχο.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Ετσι κι αλλιως οι κινητηρες εσωτερικης καυσης της δεν ηταν και διαμαντια ☢️

Επεξ/σία από lkastritis
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, simon3008 είπε

Για όσους ξέρουν λίγα Γερμανικά

https://www.pcwelt.de/news/Neuer-Golf-Hybrid-explodiert-waehrend-der-Fahrt-10979033.html

Για να καταλάβω, θεωρείς το ηλεκτρικό (αν και στην προκειμένη περίπτωση λέει υβριδικό) αυτοκίνητο πιο επικίνδυνο από ένα βενζινοκίνητο;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Κάνω την ερώτηση ως αδαής:

Το να κάνεις τη μετάβαση από υγρό καύσιμο σε ηλεκτρικό ρεύμα, έχει τα προβλήματα του (ακόμα) λόγω υψηλών τιμών. Ας υποθέσουμε ότι οι τιμές πέφτουν και φτάνουν στα σημερινά επίπεδα, ίσως με πολύ φθηνότερες μπαταρίες, μικρότερη χωρητικότητα κλπ.

Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχει γίνει; Δηλαδή το να πούμε απλά "πάμε σε ηλεκτροκίνηση", χωρίς να λύσουμε αυτό, δε βλέπω κέρδος. Εκτός και αν έχει αποφασιστεί η χρήση πυρηνικών εργοστασίων και δε λένε ακόμα τίποτα. Ρωτάω γιατί όταν έχεις αποφασίσει στα επόμενα 20 χρόνια να έχεις ξεμπλέξει με υγρά καύσιμα, κάτι θα πρέπει να έχεις κάνει ήδη με την τροφοδοσία του νέου "καυσίμου".

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Lanike71 είπε

Κάνω την ερώτηση ως αδαής:

Το να κάνεις τη μετάβαση από υγρό καύσιμο σε ηλεκτρικό ρεύμα, έχει τα προβλήματα του (ακόμα) λόγω υψηλών τιμών. Ας υποθέσουμε ότι οι τιμές πέφτουν και φτάνουν στα σημερινά επίπεδα, ίσως με πολύ φθηνότερες μπαταρίες, μικρότερη χωρητικότητα κλπ.

Η μετάβαση στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας έχει γίνει; Δηλαδή το να πούμε απλά "πάμε σε ηλεκτροκίνηση", χωρίς να λύσουμε αυτό, δε βλέπω κέρδος. Εκτός και αν έχει αποφασιστεί η χρήση πυρηνικών εργοστασίων και δε λένε ακόμα τίποτα. Ρωτάω γιατί όταν έχεις αποφασίσει στα επόμενα 20 χρόνια να έχεις ξεμπλέξει με υγρά καύσιμα, κάτι θα πρέπει να έχεις κάνει ήδη με την τροφοδοσία του νέου "καυσίμου".

Απο το λιγο που το εχω ψαξει καταλαβα οτι ναι μεν χρειαζεσαι ανθρακα σε καποια μορφη του για να παραξεις ηλεκτρισμο αλλα νομιζω ειναι πιο αποδωτικο το να το να καιει ενα μεγαλο εργοστασιο λιγνητη και να καταναλωνουν την ενεργεια του οχηματα παρα να εχει το καθε οχημα μεσα του ενα κινητηρα που στην ουσια ειναι ενα μικρο "εργοστασιο παραγωγης ενεργειας". Βεβαια οταν μπει και στην εξισωση η παραγωγη μπαταριων που προς το παρον ειναι τρομερα ριπογονα, τοτε δεν ξερω κατα ποσο μπορει ενα EV να θεωρηθει green. Δεν συζηταω βεβαια το οτι μετα απο μερικα χρονια που θα πρεπει να πεταχτει η μπαταρια, ειτε επειδη αντικαταστηθηκε  με καινουρια ειτε επειδη παλιωσε το οχημα και πεταχθηκε ολοκληρο, θα εχεις τρομερο προβλημα με τα αποβλητα που θα δημιουργηθουν... 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δεν φτάνει που το καινουργιο defender είναι για τα μπάζα θέλουν και ηλεκτρικό . Θα γελάνε και τα πεζοδρόμια μια αναζήτησή στο YouTube και θα καταλάβετε τι ποιότητα έχουν ……

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
2 ώρες πριν, lkastritis είπε

Απο το λιγο που το εχω ψαξει καταλαβα οτι ναι μεν χρειαζεσαι ανθρακα σε καποια μορφη του για να παραξεις ηλεκτρισμο αλλα νομιζω ειναι πιο αποδωτικο το να το να καιει ενα μεγαλο εργοστασιο λιγνητη και να καταναλωνουν την ενεργεια του οχηματα παρα να εχει το καθε οχημα μεσα του ενα κινητηρα που στην ουσια ειναι ενα μικρο "εργοστασιο παραγωγης ενεργειας". Βεβαια οταν μπει και στην εξισωση η παραγωγη μπαταριων που προς το παρον ειναι τρομερα ριπογονα, τοτε δεν ξερω κατα ποσο μπορει ενα EV να θεωρηθει green. Δεν συζηταω βεβαια το οτι μετα απο μερικα χρονια που θα πρεπει να πεταχτει η μπαταρια, ειτε επειδη αντικαταστηθηκε  με καινουρια ειτε επειδη παλιωσε το οχημα και πεταχθηκε ολοκληρο, θα εχεις τρομερο προβλημα με τα αποβλητα που θα δημιουργηθουν... 

Για να μην παραπληροφορείς τον κόσμο άκου πως έχει το πράγμα.

Είναι πολύ πιο οικολογικό να κατασκευάσεις τρία ηλεκτρικά, να πετάξεις τα δύο στην θάλλασα και να χρησιμοποιείς το τρίτο, από το ν' αγοράσεις ένα (καινούριο ή μεταχειρισμένο) βενζίνης/πετρελαίου αντίστοιχης κατηγορίας και να το χρησιμοποιείσεις μέχρι όσο αντέξει. (https://www.allego.eu/en-gb/blog/2019/october/circular-thinking--carbon-footprint)

Χονδρικά, σε χώρες με πολλές ανανεώσιμες (πχ Νορβηγία) μετά από 1 χρόνο χρήσης η μόλυνση από το ηλεκτρικό είναι πλέον μικρότερη από οτιδήποτε υγρού καυσίμου (συμπεριλαμβάνεται η μόλυνση από την κατασκευή των μπαταριών) ενώ ο μέσος όρος της Ευρώπης είναι στα ~2 χρόνια.

Σχεδόν σε όλες τις χώρες το δίκτυο είναι ήδη πολύ καθαρό και καθαρίζει κάθε χρόνο οπότε και λιγνίτη ή αέριο να καις σήμερα δεν έχει ιδιαίτερη σημασία γιατί αυτά τα εργοστάσια είναι πολύ πιο αποδοτικά από τον οποιοδήποτε κινητήρα φοράει το σαπάκι του Μπάμπη (ή η BMW του Φαίδωνα).

Αν αυτό δεν ίσχυε θα είχαμε όλοι έναν κινητήρα στο σπίτι να παράγει ρεύμα αντί να συνδεόμαστε με την όποια ΔΕΗ.

Σχετικά με τις μπαταρίες, είναι 90%-99% ανακυκλώσιμες και είναι απείρως πιο οικολογικές από το να σκάβεις για πετρέλαιο το οποίο μετά θα κάψεις και θα εξαφανιστεί για πάντα.

Όσο για την διάρκεια ζωής των μπαταριών, όλες έχουν εγγύηση 8+ χρόνια και ήδη έχουμε μπαταρίες δεκαετίας που λειτουργούν μια χαρά (με 75% και πάνω διαθέσιμη χωρητικότητα) ενώ οι τελευταίας γενιάς είναι ήδη πολύ καλύτερες με ζωή πάνω από 500 χιλιάδες χιλιόμετρα. Επιπλέον, όταν δεν είναι πλέον αρκετά καλές για χρήση στο αυτοκίνητο, αντί να πάνε για ανακύκλωση οι πιο πολλές καταλήγουν σε άλλα projects (ανανεώσιμες, μετατροπές, κτλ).

edit επειδή κάποιο κολλήσατε στο μεταχειρισμένο. Και καινούριο να είναι δεν έχει σημασία, απλά το μεταχειρισμένο έχει κατά κάποιο τρόπο κάνει απόσβεση την μόλυνση από την κατασκευή του.

Επεξ/σία από grayden
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...