Προς το περιεχόμενο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση προτείνει την εξάλειψη των αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Μεγάλη απάτη τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

οσο παραμένει ιδιωτική η μετακίνηση, όσο υπάρχει το ατομικό αυτοκίνητο ως δήλωση ελευθερίας αλλά και δήλωση κοινωνικής τάξης, τόσο θα είναι αντί-οικολογική η οικονομία μετακίνησης.

το πρόβλημα δεν είναι οι εσωτερικής καύσεις και η βενζίνη.

το πρόβλημα είναι που δεν υπάρχει (λόγω συμφερόντων) πυκνό και σωστα δόμημενο σύστημα μαζικής μεταφοράς.

μετρο σε κάθε πόλη.

πυκνες γραμμές λεωφορείων ή τραμ.

Οι αρχές τις φυσικής δεν καταργούνται όσο και αν σκίζεστε κάποιοι να παρουσιάσετε τα καλά του εξηλεκτρισμού. Για να κινηθεί ένα άτομο από το Α στο Β και να χρειαστεί να κουβαλήσει 1600 κιλά λαμαρίνες για να το κάνει δεν είναι οικολογικό ότι και αν καίει.

 

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 179
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

ΕΕ : θελουμε μόνο ηλεΧτρικά αυτοκίνητα μεχρι το 2035

 

Εγώ :

gayApplication.jpg.85faf40077fa14b42f202acd50260a89.jpg

 

σορρυ, αλλά ως λάτρης της υπάρχουσας αυτοκίνησης, (και ως συνολικό κοστος, ψυχικό, χρηματικό κτλ κτλ κτλ) προτιμώ να βλέπω και να έχω ΜΕΚ και όχι ηλεκτρικο....δε σημαινει ότι είμαι κατά αν καποιος θέλει ένα ηλεκτρικό φυσικά....

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
21 ώρες πριν, dstilio είπε

Μετακίνηση του κόστους στην τσέπη του καταναλωτή. Χωρίς να έχουν επενδύσει σωστα και σε άλλες επιλογές όπως φυσικό αέριο η υδρογόνο.

αληθεια ποσά χρήματα διέθεσε η ΕΕ για δεντροφύτευση τη τελευταία πενταετία;

Πάντως νομίζω ότι είμαστε στο μοναδικό μέρος στη Γη όπου έχουμε κάνει pledge για δενδροφύτευση 3 δις δέντρων στην επικράτειά της. Δεν είδα πόσο κοστίζει, αλλά συνήθως οι Ευρωπαίοι δεν αστειεύονται με αυτά. Ειδικά μετά τις πρόσφατες πλημμύρες (δυστυχώς), το έχουν πάρει σοβαρά (ευτυχώς).

Επίσης, να σημειώσουμε ότι προσπαθεί να γίνει ανεξάρτητη στις σπάνιες γαίες.

Ξέρω ότι θα δοθούν 72 δις € για παραγωγή του 40% από ανανεώσιμες μέχρι το 2030 και άλλα πολλά μέσω του green deal.

6 ώρες πριν, Vagosman είπε

Oύτε πιο ρυπογόνα είναι, ούτε θέλουν αλλαγή ανά 5 χρόνια. Ενδεικτικά αναφέρω Τέσλα Χ μετά από 4 χρόνια και 100.000χλμ έχει χάσει 3% μπαταρία. Ενδεικτικά επίσης αναφέρω ότι οι σύγχρονοι σταθμοί έχουν >60% απόδοση. Τα σπίτια πρέπει να γυρίσουν σε αντλίες θερμότητας και να σταματήσει η καύση του ΦΑ για θέρμανση μιας και δεν είναι τόσο αποδοτικό.

Ήρθε η εποχή που το ρεύμα θα είναι το αποδοτικότερο μέσο για τα πάντα, θέρμανση, κίνηση, χρήση.

Τέλος όπως πολλάκις έχει αναφερθεί αλλά θα το ξαναπώ, το ενεργειακό μείγμα πρασινίζει με εκθετικους ρυθμούς. Τα συμβατικά αυτοκίνητα όχι.

 

ΥΓ: Το ηλεκτρικό θέλει 1 λεπτό να φορτίσει, όσο θα κάνεις δλδ να κουμπωσεις και να ξεκουμπωσεις την πρίζα του. Σε ταξίδι θα χρειαστείς 10 λεπτά στάση ανά 250-300χλμ.

Καλά, 1 λεπτό δεν θέλει. Κάτοχος ηλεκτρικού προς το παρόν και με την γρήγορη φόρτιση των 150kW η μπαταρία θέλει κάτι λιγότερο από 30 λεπτά (εάν δεν απατώμαι) για φόρτιση από 20% έως 80%. Κι αυτό δεν το κάνεις συχνά, το κάνεις μόνο σε μεγάλα ταξίδια.

Σε καθημερινή βάση, εάν τα συνδυάσεις με panels και μπαταρία στο σπίτι, είναι πολύ τρέλα η φάση.

17 ώρες πριν, basilis_k6 είπε

10k ομως ειναι και η διαφορά ανάμεσα σε βενζινη και ηλεκτρικο οταν το αγοράσεις. ισως οχι για το τεσλα αν κοιτας σε αυτοκίνητα αντιστοιχων επιδόσεων αλλα σε ενα αμαξι golf. Μετά απο 10 χρόνια που θα εχεις ερθει στα ισα, το ηλεκτρικο δεν το αγοράζει κανεις και θέλει μπαταρια ενω η βενζινα πιανει μια χαρα λεφτα. η αγορά ηλεκτρικου ακομα ειναι ασυμφορη πλην tesla καθαρα γιατι παιρνεις επιδόσεις που δεν χρειαζεται να συντηρεις με τρελλα ποσα χρηματων οπως για ενα βενζινοκινητο 300+ ίππων.

Εξαρτάται από πολλά. Τέλη ταξινόμησης, συντήρηση (πολύ μικρά, κάτι λάστιχα ίσως και διάφορα για τον κλιματισμό; ), διαφορά τιμής ηλ. ρεύματος και βενζίνης και ανάλογα με τα χιλιόμετρα που κάνεις. Σε 100.000 με 120.000 έχεις βγάλει την διαφορά των 10.000€ πάντως. Εμένα τα αυτοκίνητα πάνε μέχρι 200.000χλμ συνήθως πριν σκεφτώ να τα αλλάξω.

Προφανώς δεν είμαστε έτοιμοι για μια μετάβαση σε 100% ηλεκτρική μετακίνηση, αλλά το να πηγαίνεις προς τα εκεί, δεν το βλέπω κακό. Και φυσικά τα πράγματα όλο και καλύτερα θα γίνονται (καλύτερες μπαταρίες, καλύτερη διαχείριση μπαταριών στην απόσυρση ή στην αλλαγή κλπ).

 

Η Ελλάδα έχει καταπληκτική δυναμική και potential (αιολικά, υδροηλεκτρικά, ηλιακά), σωστή και έξυπνη διαχείριση χρειάζεται.

Επεξ/σία από nickolasemp
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Αγοράζεις ηλεκτροκίνητο με 40.000 - 45.000€ αντί για 25.000-30.000€ που έχει αντίστοιχο βενζίνης.

 

Περνά μια 8ετία - 10ετία και έχεις κάνει μια μικρή απόσβεση λόγω χαμηλότερης τιμής ρεύματος σε σχέση με την βενζίνη, λοιπής συντήρησης κ.λ.π.  αλλά το όχημα θέλει καινούριες μπαταρίες ...

Η εμπορική του αξία του μεταχειρισμένου πλέον αυτοκινήτου με πλήρως λειτουργικές μπαταρίες θα ανέρχεται  στα 8 - 10.000€ , αφού ο ανταγωνισμός με τα βενζίνης στα μτχ δεν θα σταματήσει να υπάρχει.

Το κόστος όμως αντικατάστασης των συσσωρευτών του θα ανέρχονται στις 5000-7000€ .

Ποιος σώφρων άνθρωπος θα επενδύσει σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 10-ετίας με όλες τις λοιπές φθορές του ... 5.000-7.000€ ?

Και αν δεν επενδύσει σε συσσωρευτές, πόσο θα μπορεί να πουλήσει ένα ΜΗ χρηστικό αυτοκίνητο ;

1000-1500?

Αν από την άλλη βάλουν και κανένα τέλος ανακύκλωσης για τους συσσωρευτές που θα πληρώνουμε κάθε χρόνο ή σε κάθε αλλαγή ... πάει πέταξε το project ... ηλεκτροκίνηση.

 

Για να μπορεί να σταθεί το project "ηλεκτροκίνηση" θα πρέπει να απευθύνεται αποκλειστικά σε αυτοκίνητα πόλης, πολύ χαμηλού κόστους κτήσης  ώστε στην 10-ετία να πηγαίνει για ανακύκλωση όλο το αυτοκίνητο, αγοράζοντας ο χρήσης ένα  νέο.

Μιλάμε για αυτοκίνητα των 5-8.000€ με αυτονομία στα 200 χιλιόμετρα . Εκεί θα μπορούσε να σταθεί το project ηλεκτροκίνητο.

Επεξ/σία από adtakhs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

21 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Αγοράζεις ηλεκτροκίνητο με 40.000 - 45.000€ αντί για 25.000-30.000€ που έχει αντίστοιχο βενζίνης.

Περνά μια 8ετία - 10ετία και θέλει καινούριες μπαταρίες ...

Η εμπορική του αξία του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου με πλήρως λειτουργικές μπαταρίες θα ενέρχεται  στα 8-10.000€ !!

Το κόστος όμως αντικατάστασης των συσσωρευτών του θα ανέρχονται στις 5000-7000€ .

Ποιος σώφρων άνθρωπος θα επενδύσει σε ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο 10-ετίας ... 5.000-7.000€ ?

Και αν δεν επενδύσει σε συσσωρευτές, πόσο θα μπορεί να πουλήσει ένα ΜΗ χρηστικό αυτοκίνητο ; 1000-1500?

Αν από την άλλη βάλουν και κανένα τέλος ανακύκλωσης για τους συσσωρευτές που θα πληρώνουμε κάθε χρόνο ή σε κάθε αλλαγή ... πάει πέταξε το project ...

Ένα είναι το σίγουρο. Ότι διάφορες χώρες δεν θα αφήνουν να μπαίνουν στις πόλεις του αυτοκίνητα με ΜΕΚ. Άρα, όποιος λέει ότι κάποιος θα θέλει μεταχειρισμένο ενώ δε θα μπορεί να μην το πηγαίνει/βάζει σε μεγάλες πόλεις, θα πάει προς μεταχειρισμένο ηλεκτρικό. Και δεν θα αγοράζονται ούτε καν ως μεταχειρισμένα τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ.

Για μια στιγμή. Προσπαθώ να βρω πηγές αξιόπιστες πηγές και engagements. Μέχρι στιγμής, βλέπω η Audi (VW group) λέει warranty σε 8 χρόνια ότι θα διατηρήσει 70% της μπαταρίας σε 77kWh (για WLTP των 520km) στο Q4. Κι αυτό είναι το ελάχιστο. Μαμούνια οι Γερμανοί, σιγά να μην είναι μέση εκτίμηση, είναι worst case scenario. Επίσης, "data shows that Tesla’s battery degradation is at less than 10% after over 160,000 miles." Άρα 10% απώλειας μετά από 250.000 χλμ.

Εγώ σού παίρνω 75% σε WLTP 500km= 375km. Σε 8 χρόνια. Δεν το λες και του πεταματού. Το λες;

Κάτι μού λέει βέβαια ότι θα είναι καλύτερα βάσει πρώτων data. Επίσης δεν ξέρουμε μέχρι τότε εάν οι νέες μπαταρίες θα σού δίνουν 1000km ή δε θα χάνουν την ενέργειά τους ή ότι θα ανακυκλώνονται και θα κερδίζεις πσοοστό επειδή θα δίνεις πίσω την παλιά για upcycling/recycling. Όπως μέσα σε 8 χρόνια είδαμε μεγάλες αλλαγές σε διάφορες τεχνολογίες, με 72 δις boost, δεν ξέρουμε ακόμα.

24 λεπτά πριν, Retromaniac είπε

Εδώ ο άλλος λέει ότι δεν θέλει ηλεκτροκίνηση γιατί το βρίσκει γκέι. Κάπως έτσι το βλέπει και ο άλλος ο αντρακλας ο Τραμπ

Λολ

Κάποια στιγμή πρέπει να περιθωριοποιήσουμε τοξικές συμπεριφορές ..

Επεξ/σία από nickolasemp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
16 λεπτά πριν, nickolasemp είπε

Λολ

Κάποια στιγμή πρέπει να περιθωριοποιήσουμε τοξικές συμπεριφορές αντρίλας..

Ένα είναι το σίγουρο. Ότι διάφορες χώρες δεν θα αφήνουν να μπαίνουν στις πόλεις του αυτοκίνητα με ΜΕΚ. Άρα, όποιος λέει ότι κάποιος θα θέλει μεταχειρισμένο ενώ δε θα μπορεί να μην το πηγαίνει/βάζει σε μεγάλες πόλεις, θα πάει προς μεταχειρισμένο ηλεκτρικό. Και δεν θα αγοράζονται ούτε καν ως μεταχειρισμένα τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ.

Για μια στιγμή. Προσπαθώ να βρω πηγές αξιόπιστες πηγές και engagements. Μέχρι στιγμής, βλέπω η Audi λέει warranty σε 8 χρόνια ότι θα διατηρήσει 70% της μπαταρίας σε 77kWh (για WLTP των 520km) στο Q4. Κι αυτό είναι το ελάχιστο. Μαμούνια οι Γερμανοί, σιγά να μην είναι μέση εκτίμηση, είναι worst case scenario.

Εγώ σού παίρνω 75% σε WLTP 500km= 375km. Σε 8 χρόνια. Δεν το λες και του πεταματού. Το λες; Επίσης δεν ξέρουμε μέχρι τότε εάν οι νέες μπαταρίες θα σού δίνουν 1000km ή δε θα χάνουν την ενέργειά τους ή ότι θα ανακυκλώνονται και θα κερδίζεις πσοοστό επειδή θα δίνεις πίσω την παλιά για upcycling/recycling. Όπως μέσα σε 8 χρόνια είδαμε μεγάλες αλλαγές σε διάφορες τεχνολογίες, με 72 δις boost, δεν ξέρουμε ακόμα.

 

Το project ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να σταθεί μόνο αν αποδείξει πως ΔΕΝ απαιτούνται νομικά τερτίπια για να το καθιερώσουν στην αγορά.

Αν λέγεσαι ελεύθερη οικονομία και πρεσβεύεις την ελευθερία της αγοράς και τον ανταγωνισμό, δεν δημιουργείς τέτοιου τύπου νόμους που προωθούν συγκεκριμένη τεχνολογία εις βάρος μιας άλλης. Αφήνεις την αγορά να δείξει τι τελικά είναι καλύτερο.

Το τι λέει η κάθε εταιρεία και για ποια χρήση μετρά, δεν μου λέει κάτι. Οι δηλώσεις τους είναι σαν τις δηλώσεις κατανάλωσης των ΜΕΚ τους .... που αναφέρουν κάτι νούμερα από άλλο πλανήτη. 

Πχ. Εγγύηση τύπου FORD στα συμβατικά της που διαφημίζει εγγύηση  ... 10-ΕΤΩΝ και σε υποσημείωση  ή 100.000 χιλ.

Γενικά το project μπάζει από πολλές μεριές. Την γνώμη μου την είπα παραπάνω. Μικρά, φτηνά , ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα για μέσα στην πόλη, για πελάτες χωρίς την ανάγκη χρήσης τους για πολλά χιλιόμετρα ετησίως,  με συχνή αλλαγή τους (στην 10-ετία) . Για παραπάνω δεν πείθουν προς το παρόν.  Αν και όταν ... βλέπουμε.

 

Επεξ/σία από adtakhs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
17 λεπτά πριν, adtakhs είπε

Το project ηλεκτροκίνηση θα μπορέσει να σταθεί μόνο αν αποδείξει πως ΔΕΝ απαιτούνται νομικά τερτίπια για να το καθιερώσουν στην αγορά.

Αν λέγεσαι ελεύθερη οικονομία και πρεσβεύεις την ελευθερία της αγοράς και τον ανταγωνισμό, δεν δημιουργείς τέτοιου τύπου νόμους που προωθούν συγκεκριμένη τεχνολογία εις βάρος μιας άλλης. Αφήνεις την αγορά να δείξει τι τελικά είναι καλύτερο.

Το τι λέει η κάθε εταιρείας και για ποια χρήση μετρά, δεν μου λέει κάτι. Οι δηλώσεις τους είναι σαν τις δηλώσεις κατανάλωσης των ΜΕΚ τους .... που αναφέρουν κάτι νούμερα από άλλο πλανήτη. 

Γενικά το project μπάζει από πολλές μεριές. Την γνώμη μου την είπα παραπάνω. Μικρά, φτηνά , ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα για μέσα στην πόλη με συχνή αλλαγή τους . Για παραπάνω δεν πείθουν προς το παρόν.  Αν και όταν ... βλέπουμε.

 

Κοίτα, με την ίδια λογική κάποιος στον αντίποδα μπορεί να πει ότι τα νομικά τερτίπια του πανίσχυρου lobby των πετρελαϊκών πρέπει κάποια στιγμή να σπάσουν. Δεν μπαίνω σε αυτό το δίπολο του τί θεωρώ ως προϋπόθεση για να εδραιωθεί κάτι στην αγορά.

Τα κράτη έχουν το δικαίωμα να προωθούν κάτι στην αρχή για να "πιάσει". Επίσης, ασχέτως των νομικών τερτίπιων (στα οποία όλοι μας είμαστε μέτοχοι), εγώ σού αποδεικνύω ότι τα νούμερα δείχνουν ότι συμφέρει αυτή την στιγμή να πάρεις ένα ηλεκτρικό και το ότι δεν θα μπαίνουν στις πόλεις τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ, είναι μάλλον σχεδόν πραγματικότητα. Μείνε μόνος σου να παλεύεις να πουλήσεις ρεαλιστικά το 2035 το μεταχειρισμένο σου diesel τότε, τί να πω.

Προφανώς κι έχεις το δικαίωμα σε κρατικό παρεμβατισμό ακόμα κι αν είσαι οι ΗΠΑ (κατ'εξοχήν ελεύθερη αγορά) και προχωράς σε νόμο για να boostάρεις φιλικές προς το περιβάλλον τεχνολογίες.

Δεν σού λένε κάτι τα data ότι της Tesla τα πρώτα  "data shows that Tesla’s battery degradation is at less than 10% after over 160,000 miles." Άρα 10% απώλειας μετά από 250.000 χλμ ; Δηλαδή μιλάμε δίχως δεδομένα;

 

Επεξ/σία από nickolasemp
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
7 ώρες πριν, Chris_BMW είπε

Δοκίμασε να αλλάξεις σε ένα λεπτό την μπαταρία στο αυτοκίνητο που έχεις τώρα και που είναι πανεύκολα προσβάσιμη και θα σε παραδεχτώ 

Εντάξει μην πιανεσαι απο απολυτα νουμερα... Δεν ειναι 1 λεπτο, θα ειναι 3..  Την λογικη της εναλλαγης μπαταριων ηθελα να αναφερω που εκμηδενίζει όλα τα μειονεκτηματα της φόρτισης.. 

 

Παντως θα συμφωνησω οτι οταν η ηλεκτροκινηση εδρεωθει, τοτε τα επιβαλουν σιγα σιγα εξτρα κόστη χρήσης της οπως ειδικη φόροι κτλ.. Παλια κλασσική συνταγή δηλαδή.. 

Επεξ/σία από Maktheo
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

6 λεπτά πριν, nickolasemp είπε

εγώ σού αποδεικνύω ότι τα νούμερα δείχνουν ότι συμφέρει αυτή την στιγμή να πάρεις ένα ηλεκτρικό και το ότι δεν θα μπαίνουν στις πόλεις τα αυτοκίνητα με ΜΕΚ, είναι πραγματικότητα.

ποια νούμερα , γιατί εδώ και 2 χρόνια δε βρήκα κάποιο ηλεκτρικό που να συμφέρει απο ένα βενζίνης (όχι LPG/CNG) στα 14000€ με 10000χλμ/έτος

Το μόνο ρεαλιστικό είναι αν κοστίσει 10000€ το Dacia Spring όπως σε άλλες χώρες , σαν 2ο αμάξι φυσικά και το Citroen AMI που δεν είναι αυτοκίνητο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
14 λεπτά πριν, korakios είπε

ποια νούμερα , γιατί εδώ και 2 χρόνια δε βρήκα κάποιο ηλεκτρικό που να συμφέρει απο ένα βενζίνης (όχι LPG/CNG) στα 14000€ με 10000χλμ/έτος

Το μόνο ρεαλιστικό είναι αν κοστίσει 10000€ το Dacia Spring όπως σε άλλες χώρες , σαν 2ο αμάξι φυσικά και το Citroen AMI που δεν είναι αυτοκίνητο

Γι'αυτό είπα ότι εξαρτάται από την οδήγηση. Έχω φτιάξει ένα excelάκι που κοιτάει μόνο την απόσβεση των 10.000€ με την διαφορά της τιμής βενζίνης και kWh. Εάν βάλεις Q3 που ξέρω ότι καταναλώνει 7.5l/100km με το Q4 που είναι περίπου ίδιο αλλά πλήρως ηλεκτρικό, βγαίνει ότι θες 130k km για να αποσβέσεις την διαφορά μόνο από την διαφορά βενζίνης/diesel. Εάν συνυπολογίσεις λιγότερα έξοδα συντήρησης, φόρους κλπ, προφανώς θα αποσβέσεις την διαφορά πιο νωρίς. Προφανώς ο καθένας το κοιτάει βάσει και των χιλιομέτρων που κάνει.

 

 Edit: sorry τώρα είδα ότι λες να κάνει στα 14~15k €. Δεν το έχω ψάξει, συγγνώμη.

 

image.png.68c8e78c30510534e283b6978680b3a6.png

Επεξ/σία από nickolasemp
electricity price (mean) per kWh
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 λεπτό πριν, nickolasemp είπε

Έχω φτιάξει ένα excelάκι που κοιτάει

δεν έχει σχέση με τα 14000€ που ανέφερα δυστυχώς ....τα 39 και 49 χιλιάρικα είναι απλησίαστα για Ελλάδα που οι περισσότεροι δεν παίρνουν καν καινούριο αμάξι και τα περισσότερα είναι 15ετίας με μο ~5000€

επίσης θα θεωρούσα τον εαυτό μου τσίπη αν έδινα 40 χιλιάρικα και με ένοιαζε να γλιτώσω ακόμα και 1000€ το χρόνο σε καύσιμα

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
18 λεπτά πριν, nickolasemp είπε

Γι'αυτό είπα ότι εξαρτάται από την οδήγηση. Έχω φτιάξει ένα excelάκι που κοιτάει μόνο την απόσβεση των 10.000€ με την διαφορά της τιμής βενζίνης και kWh. Εάν βάλεις Q3 που ξέρω ότι καταναλώνει 7.5l/100km με το Q4 που είναι περίπου ίδιο αλλά πλήρως ηλεκτρικό, βγαίνει ότι θες 130k km για να αποσβέσεις την διαφορά μόνο από την διαφορά βενζίνης/diesel. Εάν συνυπολογίσεις λιγότερα έξοδα συντήρησης, φόρους κλπ, προφανώς θα αποσβέσεις την διαφορά πιο νωρίς. Προφανώς ο καθένας το κοιτάει βάσει και των χιλιομέτρων που κάνει.

 

 Edit: sorry τώρα είδα ότι λες να κάνει στα 14~15k €. Δεν το έχω ψάξει, συγγνώμη.

 

image.png.68c8e78c30510534e283b6978680b3a6.png

SORRY κι όλας .

Η τιμή της βενζίνης φέρει επάνω της  πάνω από 100+% φόρους (markup) .

Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έρχεται αυτή την στιγμή με επιδότηση (κάποια στιγμή θα κοπεί).... θέλει αλλαγή συσσωρευτών ( μεγάλο κόστος στην 8ετία)  και ΔΕΝ έχουν προστεθεί ΑΚΟΜΑ σε αυτό εξτρά φόροι στο ρεύμα.

Η ζήτηση για βενζίνη είναι στον θεό, ενώ όταν αρχίσουν τα ηλεκτρικά να πληθαίνουν θα πέσει ... άρα θα πέσει και η τιμή.

Από την άλλη με αυξημένη ζήτηση σε ηλεκτρική ενέργεια και πόσο μάλλον από ΑΠΕ (για να έχει το ηλεκτροκίνητο νόημα) ... η τιμή του ρεύματος θα πάει στον θεό. 

Αν δεν μπουν εξτρά φόροι στην φόρτιση των ηλεκτροκίνητων αλλά μείνει σταθερό το κόστος για κάθε είδους φορτίο, τότε θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα στην διαβίωση των οικιακών καταναλωτών , αλλά και της Ευρωπαϊκής παραγωγικής μηχανής .

Αυτό θα οδηγήσει σε εξτρά φορολογία του ηλεκτροκίνητου κατά την φόρτιση...  για να μην φάνε την αύξηση οι λοιπές καταναλώσεις.

Και εκεί θα πάει περίπατο η ηλεκτροκίνηση.

 

Επεξ/σία από adtakhs
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
24 λεπτά πριν, korakios είπε

ποια νούμερα

7 λεπτά πριν, korakios είπε

δεν έχει σχέση με τα 14000€ που ανέφερα δυστυχώς ....τα 39 και 49 χιλιάρικα είναι απλησίαστα για Ελλάδα που οι περισσότεροι δεν παίρνουν καν καινούριο αμάξι και τα περισσότερα είναι 15ετίας με μο ~5000€

επίσης θα θεωρούσα τον εαυτό μου τσίπη αν έδινα 40 χιλιάρικα και με ένοιαζε να γλιτώσω ακόμα και 1000€ το χρόνο σε καύσιμα

Μού αρέσει να κάνω ενημερωμένες συζητήσεις πάνω σε δεδομένα. Με ρώτησες ποια νούμερα, σού απάντησα ;)

έχεις δίκιο μάλλον, σε 14k € δεν μπορείς να βρεις, νομίζω, ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Δεν το έχω ψάξει δηλαδή.

3 λεπτά πριν, adtakhs είπε

SORRY κι όλας .

Η τιμή της βενζίνης φέρει επάνω της  πάνω 100+% φόρους (markup) .

Το ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο έρχεται με επιδότηση .... θέλει αλλαγή συσσωρευτών και ΔΕΝ έχουν προστεθεί ΑΚΟΜΑ σε αυτό εξτρά φόροι στο ρεύμα.

Η ζήτηση για βενζίνη είναι στον θεό, ενώ όταν αρχίσουν τα ηλεκτρικά να πληθαίνουν θα πέσει ... άρα θα πέσει και η τιμή.

Από την άλλη με αυξημένη ζήτηση σε ηλεκτρική ενέργεια και πόσο μάλλον από ΑΠΕ ... η τιμή του ρεύματος θα πάει στον θεό. 

Αν δεν μπουν εξτρά φόροι στην φόρτιση των ηλεκτροκίνητων αλλά μείνει σταθερό το κόστος για κάθε είδους φορτίο, τότε θα υπάρξει τεράστιο πρόβλημα στην διαβίωση των οικιακών καταναλωτών , αλλά και της Ευρωπαϊκής παραγωγικής μηχανής .

 

Όπως προείπα, εξαρτάται από την οδήγηση και τα χιλιόμετρα που κάνεις. Επίσης από το κανονιστικό πλάισιο στο οποίο κινείσαι. Δεν θα αλλάξω ούτε εγώ ούτε εσύ το νομικό πλαίσιο ούτε τις επιδοτήσεις. Μπορούμε όμως να κάνουμε μια σωστή εκτίμηση των δεδομένων αυτής της στιγμής με τα δεδομένα που έχουμε είτε προς μία κατεύθυνση (υπέρ των diesel) είτε προς την άλλη (υπέρ των πλήρως ηλεκτρικών). Πήρα τη μέση τιμή της βενζίνης τώρα και την τιμή της kWh.

Αυτό για το ότι πέφτει η βενζίνη, δεν το βλέπω ως trend τα τελευταία χρόνια. Θα συμφωνήσω ότι δεν είμαστε έτοιμοι να πάνε όλοι σε 100% ηλεκτρικά. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δεν θα πρέπει να το επιδιώξουμε.

Επεξ/σία από nickolasemp
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...