Προς το περιεχόμενο

Η Tesla πρόκειται να «ανοίξει» το παγκόσμιο δίκτυο φόρτισης της και σε άλλους κατασκευαστές φέτος


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Tesla θα επιτρέψει σε άλλους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων να έχουν πρόσβαση στο παγκόσμιο δίκτυο φορτιστών της προς το τέλος της χρονιάς, σύμφωνα με μία ανάρτηση του Elon Musk στο Twitter. Λαμβάνοντας άλλωστε υπόψη ορισμένες δηλώσεις του CEO της Tesla κατά καιρούς, η εταιρεία ήταν πάντα ανοικτή σε αυτή την ιδέα.

Μέχρι πρόσφατα ωστόσο δεν είχαμε την παραμικρή πληροφόρηση για τον τρόπο ή τον χρόνο που η Tesla θα άνοιγε το δίκτυο των 25 χιλιάδων SuperChargers στους υπόλοιπους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων, και οι λεπτομέρειες εξακολουθούν να παραμένουν άγνωστες. Για παράδειγμα παρόλο που τώρα γνωρίζουμε ότι το δίκτυο θα διατεθεί προς χρήση και για τα ηλεκτρικά οχήματα άλλων αυτοκινητοβιομηχανιών, δεν γνωρίζουμε ούτε ποιες είναι αυτές οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έφτασαν σε συμφωνία με την Tesla αλλά ούτε και αν οι ιδιοκτήτες μοντέλου αυτοκινήτου Tesla θα έχουν κάποια προτεραιότητα. Παρόλα αυτά, χάρη στον Elon Musk, γνωρίζουμε ότι το δίκτυο θα διατεθεί για χρήση και από τα ανταγωνιστικά οχήματα πριν το τέλος του 2021.

Στη συνέχεια, πάλι μέσω του Twitter, ο Musk έκανε γνωστό ότι το δίκτυο της Tesla θα είναι διαθέσιμο για τα ηλεκτρικά οχήματα άλλων εταιρειών σε οποιαδήποτε χώρα βρίσκονται φορτιστές της εταιρείας. Οι φορτιστές της Tesla βρίσκονται σήμερα στη Β. Αμερική, στην Ασία, σε χώρες της Ευρωπαϊκής ηπείρου -μεταξύ των οποίων και στην Ελλάδα- καθώς στη Μέση Ανατολή (πιο συγκεκριμένα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα και στο Ισραήλ).

Ο Elon Musk σε συζητήσεις ή συνεντεύξεις του κατά καιρούς αναφερόταν είτε στον διαμοιρασμό της τεχνολογίας πίσω από τους Tesla SuperChargers σε άλλες εταιρείες είτε στο άνοιγμα του δικτύου της Tesla για χρήση από άλλα ηλεκτρικά οχήματα. Μάλιστα από το 2014 ο διευθύνοντας σύμβουλος της Αμερικάνικης αυτοκινητοβιομηχανίας δήλωσε έτοιμος να «ανοίξει» τα σχέδια της εταιρείας του με στόχο την ανάπτυξη ενός προτύπου που μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως κατασκευαστή. Τέσσερα χρόνια αργότερα, τo 2018, κατά τη διάρκεια μίας τηλεδιάσκεψης για τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας, είχε απαντήσει σε μία ερώτηση λέγοντας ότι το δίκτυο φορτιστών της Tesla δεν διαθέτει «φράκτη», με την έννοια ότι δεν έχει σχεδιαστεί για να αποτρέπει τα υπόλοιπα οχήματα από το να το χρησιμοποιούν. Παρόλα αυτά, αξίζει να τονιστεί, ότι το δίκτυο των SuperChargers της Tesla δεν είναι συμβατό με τα ηλεκτρικά οχήματα άλλων εταιρειών.

Αυτό σημαίνει, ότι ένας άλλος κατασκευαστής θα χρειαστεί να πληρώσει δικαιώματα για τη χρήση του δικτύου της Tesla, καθώς όπως μπορείτε να φανταστείτε, η επένδυση της εταιρείας ήταν τεράστια για να επιτρέψει να χρησιμοποιούν οι άλλοι κατασκευαστές το δίκτυο της χωρίς να έχει κάποιο όφελος. «Πάντα λέγαμε ότι είμαστε (ανοιχτοί στην ιδέα) – δεν δημιουργήθηκε για να είναι ένας περιφραγμένος κήπος, και θα χαρούμε να υποστηρίξουμε άλλους κατασκευαστές αυτοκινήτων να χρησιμοποιούν τους σταθμούς SuperCharger» είχε πει ο Elon Musk το 2018. «Απλώς θα χρειαστεί να πληρώσουν το μερίδιο τους με το κόστος να είναι αναλογικό της χρήσης του οχήματος. Θα χρειαστεί να αποδεχτούν την πληρωμή κάποιου αντίτιμου τουλάχιστον – και επίσης τον connector μας ή τουλάχιστον θα χρειαστεί να έχουν κάποιον adapter για τον connector μας. Οπότε είναι κάτι που είμαστε κάτι παραπάνω από ανοικτοί αλλά μέχρι σήμερα κανένας κατασκευαστής δεν φαίνεται να θέλει να κάνει κάτι τέτοιο. Αλλά δεν φταίμε εμείς για αυτό. Δεν είναι πάντως κήπος με φράκτη» είχε δηλώσει ο Elon Musk τότε.

Οι δύο πιο κοινότυποι connectors που χρησιμοποιούνται για ταχεία φόρτιση είναι τα συστήματα Combined Charging System (CCS) και CHAdeMO. Το πρώτο (CSS) μπορεί να φορτίσει έως στα 350kW ενώ οι φορτιστές του δεύτερου φτάνουν μέχρι τα 50kW. Το σύστημα CCS, ένας connector συνεχούς ρεύματος, αποτελεί ένα διεθνές ανοικτό πρότυπο που τελευταία κερδίζει σε δημοτικότητα στην Ευρώπη και στην Βόρειο Αμερική. Η Tesla έχει τον δικό της connector. Αυτό σημαίνει ότι για να χρησιμοποιηθούν οι φορτιστές της από ανταγωνιστικά μοντέλα αυτοκινήτων, θα πρέπει οι ιδιοκτήτες τους να χρησιμοποιήσουν κάποιον adapter, τον οποίο θα προμηθεύονται από τον κατασκευαστή του αυτοκινήτου. Η Ευρώπη ωστόσο είναι μία άλλη ιστορία. Στην Ευρώπη, η Tesla χρησιμοποιεί connector τύπου CCS, οπότε το πιθανότατα αυτή να είναι η περιοχή-αγορά που θα ανοίξει πρώτα το δίκτυο της. 


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

πάει τραίνο το μαγαζι και λογικά θα έχει ζήτηση το δίκτυό της.

 

άσχετο αλλα βλέποντας τις επιδόσεις σε επιτάχυνση που έχουν τα ηλεκτρικά σήμερα, αναρωτιέμαι αν οταν φτάσουμε στο μέλλον με 25κ να αγοράζουμε αμάξι με 3sec 0-100, θα μπούνε περιορισμοί ή θα γεμίσουμε εκκλησάκια? ειναι τρομακτικό να έχει τέτοια επιτάχυνση ένα σχεδόν 2τονο αμάξι.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

19 λεπτά πριν, basilis_k6 είπε

πάει τραίνο το μαγαζι και λογικά θα έχει ζήτηση το δίκτυό της.

άσχετο αλλα βλέποντας τις επιδόσεις σε επιτάχυνση που έχουν τα ηλεκτρικά σήμερα, αναρωτιέμαι αν οταν φτάσουμε στο μέλλον με 25κ να αγοράζουμε αμάξι με 3sec 0-100, θα μπούνε περιορισμοί ή θα γεμίσουμε εκκλησάκια? ειναι τρομακτικό να έχει τέτοια επιτάχυνση ένα σχεδόν 2τονο αμάξι.

 Στο μελλον και στα 25κ θα εχει πεσει κατα πολυ και το βαρος των μπαταριων , αλλοιως τα κουκια δεν βγαινουν .

Οσο για την επιταχυνση , ναι ας μπει   κοφτης και τεσπα καποια στιγμη θα παμε στην αυτονομη και ευφυη οδηγηση επιπεδου 5,

οποτε η AI αποκλειεται να κανει τρέλλες και σφηνες  κτλπ  ...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

37 minutes ago, basilis_k6 said:

πάει τραίνο το μαγαζι και λογικά θα έχει ζήτηση το δίκτυό της.

άσχετο αλλα βλέποντας τις επιδόσεις σε επιτάχυνση που έχουν τα ηλεκτρικά σήμερα, αναρωτιέμαι αν οταν φτάσουμε στο μέλλον με 25κ να αγοράζουμε αμάξι με 3sec 0-100, θα μπούνε περιορισμοί ή θα γεμίσουμε εκκλησάκια? ειναι τρομακτικό να έχει τέτοια επιτάχυνση ένα σχεδόν 2τονο αμάξι.

Η Volvo τα καινούργια που βγαζει εχουν κόφτη μέχρι 180 η Renault θα κάνει το ίδιο και η EE το παει προς τα εκει δλδ θα πανε μέχρι 180 

Για την Tesla τωρα και να ηθελε δεν μπορεί να κανει αλλιώς στην Ευρώπη ειχαν ξεκινήσει στην Νορβηγία να την υποχρεωνουν να τα ανοιξει και σε αλλες χώρες 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

20 λεπτά πριν, nepomuk είπε

 Στο μελλον και στα 25κ θα εχει πεσει κατα πολυ και το βαρος των μπαταριων , αλλοιως τα κουκια δεν βγαινουν .

Οσο για την επιταχυνση , ναι ας μπει   κοφτης και τεσπα καποια στιγμη θα παμε στην αυτονομη και ευφυη οδηγηση επιπεδου 5,

οποτε η AI αποκλειεται να κανει τρέλλες και σφηνες  κτλπ  ...

Για τα επόμενα 10-15 χρόνια, μην περιμένετε κάτι παραπάνω από level 3. Το level 5 είναι επιστημονική φαντασία με τον τωρινό ρυθμό εξέλιξης της υπολογιστικής ισχύς...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)
13 λεπτά πριν, michael92 είπε

Για τα επόμενα 10-15 χρόνια, μην περιμένετε κάτι παραπάνω από level 3. Το level 5 είναι επιστημονική φαντασία με τον τωρινό ρυθμό εξέλιξης της υπολογιστικής ισχύς...

Μα δεν ειναι θεμα κυριως software, καταλληλων αισθητηρων , ακριβεστερων χαρτων και  gps βλεπε galileo ; Ηδη το μηλο τρεχει με επεξεργαστες στα 5 nm, δεν ειναι λογικο να υποθεσουμε οτι στο τελος της δεκαετιας το 1 νανομετρο θα ειναι ψωμοτυρι ; Αν οχι  επιπεδου 5  , εστω και ως υπηρεσια με συνδρομη δεν θα ειναι διαθεσιμη η 4 ; Αισιοδοξω ;

Ποιος θα κοψει πρωτος το νημα ; Ευρωπαιος κατασκευαστης ; τεσπα παραδοσιακη αυτοκινητοβιομηχανια ; Ο Ελον ; Οι Κινεζοι ;

Θα φλομωσει η αγορα στα τσιπακια , αν οχι το 23 , το πολυ το 24 και μεχρι το 30 μην τον ειδατε τον παναη, ακομα και στη ψωροκωσταινα full 5g.

Επεξ/σία από nepomuk
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Μόλις τώρα, nepomuk είπε

Μα δεν ειναι θεμα κυριως software, καταλληλων αισθητηρων , ακριβεστερων χαρτων και  gps βλεπε galileo ; Ηδη το μηλο τρεχει με επεγεργαστες στα 5 nm, δεν ειναι λογικο να υποθεσουμε οτι στο τελος της δεκαετιας το 1 νανομετρο θα ειναι γεγονος ; Αν οχι  επιπεδου 5  , εστω και ως υπηρεσια με συνδρομη δεν θα ειναι

διαθεσιμη η 4 ; Αισιοδοξω ; Ποιος θα κοψει πρωτος το νημα ; Ευρωπαιος κατασκευαστης ; τεσπα παραδοσιακη αυτοκινητοβιομηχανια ; Ο Ελον ; Οι Κινεζοι ;

Θα φλομωσει η αγορα στα τσιπακια , αν οχι το 23 , το πολυ το 24 και μεχρι το 30 μην τον ειδατε τον παναη, ακομα και στη ψωροκωσταινα full 5g.

Το AI είναι καθαρά θέμα hardware. Για να τρέξεις AI με την ευφυΐα ενός hamster χρειάζεσαι υπολογιστική ισχύ ~10Pflops. Δηλαδή SoC 30x πιο γρήγορο από τo DGX A100 που κοστίζει $199,000 και χρειάζεται ισχύ 6.5KW. 

Τα nm εδώ και πολλά χρόνια είναι marketing και δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές διαστάσεις: 

spacer.png

Επίσης όταν έχουν μείνει μόλις 2 εταιρείες με leading edge nodes, δείχνει το πόσο δύσκολο και οικονομικά ασύμφορο είναι να συνεχιστεί ο νόμος του Moore. Σε περίπτωση που η TSMC εκτοπίσει και την Samsung, θα έχουμε μονοπώλιο με τις τιμές στα ύψη. Το 2004 οι εταιρείες που κατασκεύαζαν leading edge nodes ήταν 18!

spacer.png

  • Like 7
  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

1 ώρα πριν, Silverage είπε

Δεν έχω δει πουθενά στην Ελλάδα φορτιστές tesla. Σίγουρα έχουμε; Πόσοι να έχουν tesla εδώ, καμιά 100 άτομα;

3 σημεία ξέρω σίγουρα, στο Ελ. Βενιζέλος, στο Mc Arthur και στο mall και σίγουρα θα υπάρχουν και αλλού απλώς δεν έχω πάει για να τα δω! Όσο για το πόσα κυκλοφορούν σίγουρα είναι πολύ πάνω από 100, νομίζω μέχρι στιγμής έχουν πουληθεί 2500, αν θυμάμαι καλά δηλαδή

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

 

 

9 ώρες πριν, michael92 είπε

Για τα επόμενα 10-15 χρόνια, μην περιμένετε κάτι παραπάνω από level 3. Το level 5 είναι επιστημονική φαντασία με τον τωρινό ρυθμό εξέλιξης της υπολογιστικής ισχύς...

έπαιξες έχασες :D

Επεξ/σία από BadIronTree
  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

12 ώρες πριν, michael92 είπε

Το AI είναι καθαρά θέμα hardware. Για να τρέξεις AI με την ευφυΐα ενός hamster χρειάζεσαι υπολογιστική ισχύ ~10Pflops. Δηλαδή SoC 30x πιο γρήγορο από τo DGX A100 που κοστίζει $199,000 και χρειάζεται ισχύ 6.5KW. 

Τα nm εδώ και πολλά χρόνια είναι marketing και δεν ανταποκρίνονται στις πραγματικές διαστάσεις: 

spacer.png

Επίσης όταν έχουν μείνει μόλις 2 εταιρείες με leading edge nodes, δείχνει το πόσο δύσκολο και οικονομικά ασύμφορο είναι να συνεχιστεί ο νόμος του Moore. Σε περίπτωση που η TSMC εκτοπίσει και την Samsung, θα έχουμε μονοπώλιο με τις τιμές στα ύψη. Το 2004 οι εταιρείες που κατασκεύαζαν leading edge nodes ήταν 18!

spacer.png

Και ομως κατι κινειται , φευγουμε απο τα νανομετρα και μπαινουμε στην εποχη των ανγκστρομ σε λιγα χρονια .

Επισης σου διεφυγε η τεχνολογια "Foveros" που αναμενεται να δωσει φοβερους επεξεργαστες και να καταστησει

την αυτονομη 5 κατι σαν παιδικο παιγνιδι . Το ερωτημα που με βασανιζει ειναι το αν ειναι εφικτο να δουμε καποτε στους

δρομους αυτονομα δικυκλα , πραγματικα οχι τρικυκλα , να σουζαρουν μονα τους χωρις αναβατη.

https://www.tomshardware.com/news/intel-process-packaging-roadmap-2025

angstrom.jpg

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...