Προς το περιεχόμενο

Επίσημη έρευνα για το σύστημα Autopilot της Tesla στις ΗΠΑ μετά από αρκετά ατυχήματα


polemikos

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Επίσημη έρευνα ξεκίνησε στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής για το σύστημα αυτόματου πιλότου της Tesla (Autopilot) καθώς έχουν συμβεί περισσότερα από δέκα σοβαρά ατυχήματα σύμφωνα με έγγραφα που δημοσιεύτηκαν τη Δευτέρα στην ιστοσελίδα της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ (NHTSA).   

Η NHTSA κλιμακώνει τους ελέγχους πάνω στο σύστημα, το οποίο η γνωστή αυτοκινητοβιομηχανία χρεώνει στους πελάτες της έναντι χιλιάδων δολαρίων την τελευταία πενταετία ($10.000 ή $199 τον μήνα). Στην έρευνα, καλύπτονται σύμφωνα με εκτιμήσεις περίπου 765.000 αυτοκίνητα από τα μοντέλα Tesla Model Y, X, S και 3 από το 2014 και μετά. Η NHTSA έκανε γνωστό ότι ξεκίνησε επισήμως την έρευνα μετά από 11 σοβαρά ατυχήματα που είχαν ως αποτέλεσμα 17 τραυματισμούς και έναν θάνατο.

«Τα περισσότερα περιστατικά συνέβησαν αφότου είχε σκοτεινιάσει και στις σκηνές των ατυχημάτων αναφέρθηκε ότι είχαν εμπλακεί οχήματα πρώτων βοηθειών ή άμεσης δράσης με αναμμένους φάρους, φωτοβολίδες τροχαίας, φωτιζόμενες πινακίδες κατεύθυνσης κυκλοφορίας και οδικοί κώνοι» αναφέρει η υπηρεσία στο έγγραφο. «Κατά τις έρευνες στις σκηνές των τροχαίων ατυχημάτων επιβεβαιώθηκε ότι στα εμπλεκόμενα οχήματα λειτουργούσε το σύστημα Autopilot ή Traffic Aware Cruise Control» γράφει το έγγραφο της Εθνικής Υπηρεσίας Οδικής Ασφάλειας των Αυτοκινητοδρόμων των ΗΠΑ. Αυτό σημαίνει με απλά λόγια ότι τα παραπάνω μέτρα ελέγχου της οδικής κυκλοφορίας ή τα οχήματα πρώτων βοηθειών ή άμεσης δράσης δεν αναγνωρίστηκαν από το σύστημα Autopilot με αποτέλεσμα να προκληθούν ατυχήματα.

bloombergquint_2021-08_b194cc04-e63f-4ff5-a9a6-a170f4678754_375182667.jpg

Μετά την ανακοίνωση, η αξία της μετοχής της Tesla υποχώρησε στο χρηματιστήριο κατά περίπου 2,4% με τις απώλειες να αγγίζουν το 5,7% πριν η αξία της μετοχής σταθεροποιηθεί με απώλειες 4,9% και στα $682,04 στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης.  

Το σύστημα Autopilot της Tesla είναι ένα σύστημα υποβοήθησης του οδηγού που διατηρεί την ταχύτητα του οχήματος σταθερή αλλά και το όχημα εντός της λωρίδας που κινείται. Αν και πρόκειται για ένα σύστημα υψηλής αυτονομίας (άλλωστε η Tesla διαφημίζει την λειτουργικότητα του από το 2016 ως Full Self-Driving Capability), εντούτοις η επιτήρηση και η προσοχή του οδηγού στο δρόμο με τα χέρια στο τιμόνι εξακολουθούν να είναι απολύτως απαραίτητα (π.χ. ο οδηγός παραμένει υπεύθυνος για την αποφυγή εμποδίων στο οδόστρωμα, για ελιγμούς αποφυγής άλλων οχημάτων κ.ά.). 

1200x-1.jpg

Ένας εκπρόσωπος της NHTSA δήλωσε ότι η προκαταρκτική έρευνα θα επικεντρωθεί στο σύστημα αυτόματου πιλότου της Tesla και «στις τεχνολογίες και στις μεθόδους που χρησιμοποιούνται για την παρακολούθηση, την υποβοήθηση και την επιβολή της συμμετοχής του οδηγού κατά τη χρήση του αυτόματου πιλότου».

Η NHTSA ξεκίνησε τις έρευνες για το σύστημα Autopilot της Tesla μετά από ένα θανατηφόρο τροχαίο ατύχημα το 2016 ωστόσο κατέληξε στο συμπέρασμα στις αρχές του επόμενου έτους ότι το σύστημα δεν ευθυνόταν για το δυστύχημα. Η ρυθμιστική αρχή πάντως δεν άφησε το θέμα στην τύχη του καθώς ξεκίνησε να διερευνά τουλάχιστον 30 περιπτώσεις ατυχημάτων στα οποία υπήρχαν υποψίες ότι εμπλεκόταν το σύστημα αυτόματου πιλότου της εταιρείας. Το πρώτο από τα 11 ατυχήματα που οδήγησαν την ρυθμιστική αρχή να ξεκινήσει επισήμως τις έρευνες συνέβη στις 22 Ιανουαρίου του 2018, στο Κάλβερ Σίτι της Καλιφόρνια ενώ το πιο πρόσφατο ατύχημα συνέβη στις 10 Ιουλίου του 2021 στο Σαν Ντιέγκο. Τα υπόλοιπα ατυχήματα συνέβησαν στη Φλόριντα, στο Μίσιγκαν, στο Τέξας, στην Αριζόνα, στη Μασαχουσέτη, στην Ιντιάνα και στο Κονέκτικατ.


Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δηλαδή έχουμε και λέμε, από το 2014 μέχρι και τώρα έχουμε συνολικά 11 σοβαρά τροχαία με έναν θάνατο και 17 τραυματίες για 800κ αυτοκίνητα περίπου, τα υπόλοιπα αυτοκίνητα (τα κανονικά) πόσα έχουν με τον αλάνθαστο οδηγό? Γιατί στα τόσα χρόνια ένας θάνατος νομίζω είναι επίτευγμα και όχι πρόβλημα!

  • Like 21
  • Confused 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, bugsbunnie είπε

Δηλαδή έχουμε και λέμε, από το 2014 μέχρι και τώρα έχουμε συνολικά 11 σοβαρά τροχαία με έναν θάνατο και 17 τραυματίες για 800κ αυτοκίνητα περίπου, τα υπόλοιπα αυτοκίνητα (τα κανονικά) πόσα έχουν με τον αλάνθαστο οδηγό? Γιατί στα τόσα χρόνια ένας θάνατος νομίζω είναι επίτευγμα και όχι πρόβλημα!

Τα εχεις μπερδεψει λιγακι εως και εντελως. Δεν εξεταζονται τα τροχαια με τεσλα γενικως, αλλα εκεινα στα οποια το αιτιο ηταν το autopilot/tacc 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Θα δικαιωθούν στο δικαστήριο οι συγγενείς, θα πέσει και η μετοχή στον ντάουν ...τζοουνς  και αυτός ο Ότο Παιλοτ θα σαπίσει πίσω από της φυλακής τα σίδερα!   Όχι έτσι νόμιζες θα τελειώσει ..😬

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το λάθος της Tesla είναι ότι επιτρέπει να κοιμούνται στο τιμόνι στις Ηνωμένες Πολιτείες (ή να κάνουν κάτι άλλο) ενώ ξεκάθαρα ο αυτόματος πιλότος δεν είναι έτοιμος (δεν είναι καν επιπέδου 3). Η ίδια η εταιρία δίνει έμφαση με κάθε ευκαιρία ότι πρέπει ο οδηγός να είναι σε ετοιμότητα. Δεν θα σταθώ σε αυτό που έχω εγώ σαν εμπειρία αφού η Ευρωπαϊκή έκδοση δεν έχει καμία σχέση με την Αμερικάνικη (προσωπικά πιστεύω ότι στην Ευρώπη δεν αξίζει καν να τα δώσεις για τον αυτόματο, καλύτερα να δώσεις 200 δολλάρια για ένα μήνα να δεις πως είναι απλά). Αυτό που θα πω όμως είναι ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την εσωτερική κάμερα, εποπτεύοντας ότι ο οδηγός, παρόλο που δεν κρατάει το τιμόνι, έχει τα μάτια του καρφωμένα μπροστά και είναι ανά πάσα ώρα και στιγμή έτοιμος να πάρει πίσω τον έλεγχο, κάτι το οποίο γίνεται στιγμιαία.

Στατιστικά πάντως τα ατυχήματα αυτά είναι απειροελάχιστα σε σχέση με τον αριθμό Tesla οχημάτων που κυκλοφούν εκεί. Μιλάμε για αμέτρητα χιλιόμετρα στα τελευταία 3+ χρόνια και για 11 ατυχήματα που είναι υπο διερεύνηση λάθος του αυτόματου πιλότου (κοινώς ο οδηγός μάλλον πετούσε χαρταετό).

Επεξ/σία από Paladin-}LoA{-
  • Like 6
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Eκεί δηλ. που ο κοιμισμένος οδηγός θεωρείτο απλά ανεύθυνος και ηλίθιος, τώρα επί εποχής (ημι)αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων θεωρείται χρήστης Tesla. Δηλ. πληρώνεις 200 ευρώ το μήνα για να είσαι οδηγός περιορισμένης ευθύνης και απεριόριστης ανικανότητας.

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Το πρώτο ατύχημα στην Ελλάδα... δεν θα μείνει οικόπεδο απούλητο, όλα το Auto Pilot θα τα αγοράσει !

 

Επεξ/σία από Billi the Kid
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναφορά σε κείμενο

Στατιστικά πάντως τα ατυχήματα αυτά είναι απειροελάχιστα σε σχέση με τον αριθμό Tesla οχημάτων που κυκλοφούν εκεί. Μιλάμε για αμέτρητα χιλιόμετρα στα τελευταία 3+ χρόνια και για 11 ατυχήματα που είναι υπο διερεύνηση λάθος του αυτόματου πιλότου (κοινώς ο οδηγός μάλλον πετούσε χαρταετό).

Plane-bullet-holes-survivor-bias.jpg

  • Like 1
  • Confused 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Επειδή η μετάφραση της αρχικής είδησης είναι επιπέδου google translate...

Από το αγγλικό κείμενο:
“Most incidents took place after dark and the crash scenes encountered included scene-control measures such as first-responder vehicle lights, flares, an illuminated arrow board and road cones,” the agency said in the document. “The involved subject vehicles were all confirmed to have been engaged in either Autopilot or Traffic Aware Cruise Control during the approach to the crashes.”

Το οποίο σημαίνει ότι:

1 - η έρευνα εστιάζει μόνο σε 11 συγκεκριμένα ατυχήματα που έγιναν σε συγκεκριμένες συνθήκες. Άρα μάλλον ΔΕΝ είναι αυτός ο αριθμός των συνολικών ατυχημάτων που έχουν καταγραφεί με το εν λόγο σύστημα.

2 -  στα 11 αυτά ατυχήματα, που έγιναν βράδυ, είχαν εμπλακεί οχήματα πρώτων βοηθειών ή αστυνομίας με αναμένους φάρους, φωτοβολίδες τροχαίας, φωτιζόμενες πινακίδες κατεύθυνσης κυκλοφορίας και οδικοί κώνοι.

.

Δηλαδή σε 11 συγκεκριμένες περιπτώσεις, οχήματα Tesla δεν αναγνώρισαν σωστά τα παραπάνω φωτιζόμενα οχήματα ή μέτρα ελέγχου της κυκλοφορίας και προκάλεσαν συγκρούσεις.

Αυτό και τίποτε άλλο.
Κκαι δεν αναφέρει πουθενά ότι έχουν καταγραφεί συνολικά μόνο 11 ατυχήματα με το αυτόματο σύστημα της Tesla μέχρι τώρα.

 

 

Επεξ/σία από dpolal
  • Like 9
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

θα ηταν ενδιαφέρον αν ηξερε καποιος τι επεξεργαστή χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο ποση RAM κτλπ για  να ξέρουμε με τι ταχύτητα επεξεργαζεται τα δεδομένα απο τους αισθητήρες , προσφατα ειδα ενα βιντεο οπου ο οδηγος μπηκε στο αυτοκίνητο να φύγει και δεν μπορούσε γιατι το σύστημα εκανε update και επρεπε να περιμένει , υποθετω οτι η ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων σχετίζεται αμεσα με την ασφαλεια του οδηγού και ποσο μαλλον οταν αυτη γινεται εν κινήσει

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

5 ώρες πριν, dpolal είπε

Επειδή η μετάφραση της αρχικής είδησης είναι επιπέδου google translate...

Από το αγγλικό κείμενο:
“Most incidents took place after dark and the crash scenes encountered included scene-control measures such as first-responder vehicle lights, flares, an illuminated arrow board and road cones,” the agency said in the document. “The involved subject vehicles were all confirmed to have been engaged in either Autopilot or Traffic Aware Cruise Control during the approach to the crashes.”

Το οποίο σημαίνει ότι:

1 - η έρευνα εστιάζει μόνο σε 11 συγκεκριμένα ατυχήματα που έγιναν σε συγκεκριμένες συνθήκες. Άρα μάλλον ΔΕΝ είναι αυτός ο αριθμός των συνολικών ατυχημάτων που έχουν καταγραφεί με το εν λόγο σύστημα.

2 -  στα 11 αυτά ατυχήματα, που έγιναν βράδυ, είχαν εμπλακεί οχήματα πρώτων βοηθειών ή αστυνομίας με αναμένους φάρους, φωτοβολίδες τροχαίας, φωτιζόμενες πινακίδες κατεύθυνσης κυκλοφορίας και οδικοί κώνοι.

.

Δηλαδή σε 11 συγκεκριμένες περιπτώσεις, οχήματα Tesla δεν αναγνώρισαν σωστά τα παραπάνω φωτιζόμενα οχήματα ή μέτρα ελέγχου της κυκλοφορίας και προκάλεσαν συγκρούσεις.

Αυτό και τίποτε άλλο.
Κκαι δεν αναφέρει πουθενά ότι έχουν καταγραφεί συνολικά μόνο 11 ατυχήματα με το αυτόματο σύστημα της Tesla μέχρι τώρα.

 

 

Και πάλι η ουσία δεν αλλάζει όμως. Εφόσον ο οδηγός δεν είχε το νου του για να πάρει στον έλεγχο του το αυτοκίνητο, πράγμα το οποίο στο ζητάει ο κατασκευαστής, οι ευθύνες θα πρέπει να αποδίδονται στον οδηγό πρωτίστως, και στο κράτος ίσως που σου επιτρέπει να κοιμάσαι στο κάθισμα του οδηγού ενώ το αυτοκίνητο πηγαίνει μόνο του. Εφόσον λοιπόν αυτό γίνεται νόμιμα, για ποιές ευθύνες μιλάμε για την Tesla η οποία ξεκάθαρα σου λέει να μην το κάνεις;

Στην Ευρώπη αν αφήσεις το τιμόνι πάνω από 10 δεύτερα το αυτοκίνητο σου κάνει σήμα να πιάσεις το τιμόνι, και εν τέλει κάνει disengage το autopilot. Η Ε.Ε. σου λέει ότι δεν στο επιτρέπει, οπότε και ο κατασκευαστής δεν σε αφήνει να το χρησιμοποιήσεις όπως στις ΗΠΑ. Προσωπικά εντός πόλης το έχω δοκιμάσει και σε roundabouts πάει να το καβαλήσει και φυσικά παρεμβαίνω και παίρνω στον έλεγχό μου το αυτοκίνητο. Αν το αφήσω και πέσει πάνω και πάθω ζημιά, την Tesla θα μπλέξω; Στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ ευθύνη του οδηγού αν έχει αλλού το νου του. Η Tesla λοιπόν στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει το μικρότερο φταίξιμο. Προσωπικά τους καταλογίζω ευθύνη μόνο στο ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την εσωτερική κάμερα στο να εποπτεύουν τον όποιο απερίσκεπτο οδηγό.

Και κάτι ακόμα το οποίο έχω ξαναγράψει και παλιότερα.

Αν κάποιος έχει μία Porsche, η οποία μπορεί να πάει 300 χλμ την ώρα και σκοτωθεί σε ατύχημα επειδή δεν το έχει σαν οδηγός σε τέτοιες ταχύτητες, ή επειδή πετάχτηκε κάτι στο δρόμο και δεν πρόλαβε να αντιδράσει, ποιος φταίει; Η Porsche που έφτιαξε αυτοκίνητο που μπορεί να πιάσει τα 300 ενώ τα νόμιμα όρια π.χ. σε αυτή τη χώρα είναι κάτω από 120 χλμ σε αυτοκινητόδρομο, ή ο οδηγός; Για ποιό λόγο ο κατασκευαστής να σου δώσει αυτοκίνητο με τέτοιες δυνατότηες σε τελική ταχύτητα, αν το νόμιμο όριο είναι πολύ πιο κάτω; Με την ίδια λογική και η Tesla σου λέει βάλε τον αυτόματο, αλλά να έχεις ανα πάσα στιγμή το νου σου και να πάρεις τον έλεγχο αν χρειαστεί. Αν εσύ κοιμάσαι ή παίζεις τάβλι και το αυτοκίνητο μπερδευτεί νυχτερινές ώρες από περίεργους φωτισμούς και σε ρίξει σε κανα δέντρο, δεν φταίνει το αμάξι. Ο ταβλαδόρος φταίει φυσικά!

Προσωπικά πιστεύω ότι το όλο θέμα παίρνει δημοσιότητα λόγω του κατασκευαστή, για κανένα άλλο λόγο.

4 ώρες πριν, ethereum είπε

θα ηταν ενδιαφέρον αν ηξερε καποιος τι επεξεργαστή χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο ποση RAM κτλπ για  να ξέρουμε με τι ταχύτητα επεξεργαζεται τα δεδομένα απο τους αισθητήρες , προσφατα ειδα ενα βιντεο οπου ο οδηγος μπηκε στο αυτοκίνητο να φύγει και δεν μπορούσε γιατι το σύστημα εκανε update και επρεπε να περιμένει , υποθετω οτι η ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων σχετίζεται αμεσα με την ασφαλεια του οδηγού και ποσο μαλλον οταν αυτη γινεται εν κινήσει

Εδώ τα specs του HW3.

  • Thanks 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

2 λεπτά πριν, Paladin-}LoA{- είπε

Και πάλι η ουσία δεν αλλάζει όμως. Εφόσον ο οδηγός δεν είχε το νου του για να πάρει στον έλεγχο του το αυτοκίνητο, πράγμα το οποίο στο ζητάει ο κατασκευαστής, οι ευθύνες θα πρέπει να αποδίδονται στον οδηγό πρωτίστως, και στο κράτος ίσως που σου επιτρέπει να κοιμάσαι στο κάθισμα του οδηγού ενώ το αυτοκίνητο πηγαίνει μόνο του. Εφόσον λοιπόν αυτό γίνεται νόμιμα, για ποιές ευθύνες μιλάμε για την Tesla η οποία ξεκάθαρα σου λέει να μην το κάνεις;

Στην Ευρώπη αν αφήσεις το τιμόνι πάνω από 10 δεύτερα το αυτοκίνητο σου κάνει σήμα να πιάσεις το τιμόνι, και εν τέλει κάνει disengage το autopilot. Η Ε.Ε. σου λέει ότι δεν στο επιτρέπει, οπότε και ο κατασκευαστής δεν σε αφήνει να το χρησιμοποιήσεις όπως στις ΗΠΑ. Προσωπικά εντός πόλης το έχω δοκιμάσει και σε roundabouts πάει να το καβαλήσει και φυσικά παρεμβαίνω και παίρνω στον έλεγχό μου το αυτοκίνητο. Αν το αφήσω και πέσει πάνω και πάθω ζημιά, την Tesla θα μπλέξω; Στις Ηνωμένες Πολιτείες είναι ΞΕΚΑΘΑΡΑ ευθύνη του οδηγού αν έχει αλλού το νου του. Η Tesla λοιπόν στη συγκεκριμένη περίπτωση έχει το μικρότερο φταίξιμο. Προσωπικά τους καταλογίζω ευθύνη μόνο στο ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν την εσωτερική κάμερα στο να εποπτεύουν τον όποιο απερίσκεπτο οδηγό.

Και κάτι ακόμα το οποίο έχω ξαναγράψει και παλιότερα.

Αν κάποιος έχει μία Porsche, η οποία μπορεί να πάει 300 χλμ την ώρα και σκοτωθεί σε ατύχημα επειδή δεν το έχει σαν οδηγός σε τέτοιες ταχύτητες, ή επειδή πετάχτηκε κάτι στο δρόμο και δεν πρόλαβε να αντιδράσει, ποιος φταίει; Η Porsche που έφτιαξε αυτοκίνητο που μπορεί να πιάσει τα 300 ενώ τα νόμιμα όρια π.χ. σε αυτή τη χώρα είναι κάτω από 120 χλμ σε αυτοκινητόδρομο, ή ο οδηγός; Για ποιό λόγο ο κατασκευαστής να σου δώσει αυτοκίνητο με τέτοιες δυνατότηες σε τελική ταχύτητα, αν το νόμιμο όριο είναι πολύ πιο κάτω; Με την ίδια λογική και η Tesla σου λέει βάλε τον αυτόματο, αλλά να έχεις ανα πάσα στιγμή το νου σου και να πάρεις τον έλεγχο αν χρειαστεί. Αν εσύ κοιμάσαι ή παίζεις τάβλι και το αυτοκίνητο μπερδευτεί νυχτερινές ώρες από περίεργους φωτισμούς και σε ρίξει σε κανα δέντρο, δεν φταίνει το αμάξι. Ο ταβλαδόρος φταίει φυσικά!

Προσωπικά πιστεύω ότι το όλο θέμα παίρνει δημοσιότητα λόγω του κατασκευαστή, για κανένα άλλο λόγο.

Ο κατασκευαστής επέλεξε να είναι στην δημοσιότητα και όχι το αντίθετο. 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
  • Δημιουργία νέου...