Προς το περιεχόμενο

deligkos

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    1.486
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

2 ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ

Πληροφορίες προφίλ

  • Φύλο
    Δεν το μαρτυρώ

Πρόσφατες Επισκέψεις

47.219 προβολές προφίλ

deligkos's Achievements

  1. Η Ευρωπαϊκή Ένωση έκανε την προηγούμενη εβδομάδα το πρώτο βήμα για την υιοθέτηση νέων κανόνων για την προστασία της πνευματικής ιδιοκτησίας στο ίντερνετ. Μία νομοθετική πρωτοβουλία, ωστόσο, η οποία έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις, με τους επικριτές να κάνουν λόγο για τον κίνδυνο κατάρρευσης της ψηφιακής οικονομίας και απειλή για την επιβολή λογοκρισίας στον παγκόσμιο ιστό. Η επιτροπή Νομικών Υποθέσεων (Legal Affairs Committee, JURI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθέτησε τις νέες ρυθμίσεις, που περιλαμβάνονται στη λεγόμενη «Οδηγία για το Copyright». Δύο είναι οι πρόνοιες που έχουν θεωρηθεί οι πλέον αμφιλεγόμενες. Μία από αυτές είναι ο λεγόμενος «link tax» («φόρος στα link») που περιλαμβάνεται στο Άρθρο 11, βάσει του οποίου οι online πλατφόρμες όπως το Facebook και η Google (αλλά και σάιτ οποιουδήποτε μεγέθους) θα αναγκαστούν να καταβάλλουν αντίτιμο στις εταιρίες media για να παραπέμπουν στο περιεχόμενό τους. Στο άρθρο 13, επίσης, προβλέπεται η θέσπιση των «upload filters» («φίλτρων για τις αναρτήσεις»), σύμφωνα με το οποίο οτιδήποτε «ανεβαίνει» σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα από τους χρήστες της θα πρέπει να έχει ελεγχθεί από τους κατόχους της για τυχόν παραβίαση της νομοθεσίας για τα πνευματικά δικαιώματα. Τα Άρθρα 11 και 13 εγκρίθηκαν από την Επιτροπή, αλλά θα πρέπει να κυρωθούν από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, ώστε να γίνουν επίσημη νομοθεσία. Η σχετική ψηφοφορία δεν έχει προσδιορισθεί και υπολογίζεται να λάβει χώρα μεταξύ Δεκεμβρίου και του πρώτου εξαμήνου 2019. Επιπλέον, η «Copyright Directive» είναι πιθανό να συζητηθεί και σε «τριμερείς διαπραγματεύσεις» - διαπραγματεύσεις μεταξύ των βουλευτών της ΕΕ και των κρατών-μελών, που γίνονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Οι επικριτές επισημάνουν ότι στις εν λόγω διαβουλεύσεις επικρατεί αδιαφάνεια. Αν και δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί αυτή η εξέλιξη, στην περίπτωση που λάβουν όντως χώρα τριμερείς διαπραγματεύσεις για την Οδηγία, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες τα Άρθρα 11 και 13 να υιοθετηθούν. Εάν η νομοθεσία κυρωθεί με τη σημερινή μορφή της, από πολλές πλευρές υποστηρίζεται ότι θα έχει καταστροφικές συνέπειες. Έτσι, παρότι έχει μια σχετικά ευρεία αποδοχή η πρόταση για φόρο στα link (link tax), το μέτρο απέτυχε σε χώρες όπου επιχειρήθηκε να εφαρμοσθεί, όπως η Ισπανία και η Γερμανία. Επομένως, αντί εταιρείες όπως η Google ή άλλοι εκδότες να πληρώνουν για τα link ή για αποσπάσματα άρθρων απλώς σταμάτησαν να παραπέμπουν σε περιεχόμενο από Γερμανία και Ισπανία. Από την άλλη πλευρά, επικριτές των «upload filters» όπως η ευρωβουλευτής Julia Reda του γερμανικού Πειρατικού Κόμματος, υποστηρίζουν πως τα «φίλτρα για τις αναρτήσεις» ήδη έχουν κριθεί παράνομα από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, με βάση απόφαση του οποίου η υποχρέωση για έλεγχο των αναρτήσεων των χρηστών παραβιάζει τα βασικά δικαιώματα στην ιδιωτικότητα, την ελευθερία της έκφρασης, την ελευθερία της διακίνησης πληροφοριών και την ελευθερία του επιχειρείν. The Verge Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  2. Μία νομοθετική πρωτοβουλία, ωστόσο, η οποία έχει προκαλέσει σημαντικές αντιδράσεις, με τους επικριτές να κάνουν λόγο για τον κίνδυνο κατάρρευσης της ψηφιακής οικονομίας και απειλή για την επιβολή λογοκρισίας στον παγκόσμιο ιστό. Η επιτροπή Νομικών Υποθέσεων (Legal Affairs Committee, JURI) της Ευρωπαϊκής Ένωσης υιοθέτησε τις νέες ρυθμίσεις, που περιλαμβάνονται στη λεγόμενη «Οδηγία για το Copyright». Δύο είναι οι πρόνοιες που έχουν θεωρηθεί οι πλέον αμφιλεγόμενες. Μία από αυτές είναι ο λεγόμενος «link tax» («φόρος στα link») που περιλαμβάνεται στο Άρθρο 11, βάσει του οποίου οι online πλατφόρμες όπως το Facebook και η Google (αλλά και σάιτ οποιουδήποτε μεγέθους) θα αναγκαστούν να καταβάλλουν αντίτιμο στις εταιρίες media για να παραπέμπουν στο περιεχόμενό τους. Στο άρθρο 13, επίσης, προβλέπεται η θέσπιση των «upload filters» («φίλτρων για τις αναρτήσεις»), σύμφωνα με το οποίο οτιδήποτε «ανεβαίνει» σε οποιαδήποτε ιστοσελίδα από τους χρήστες της θα πρέπει να έχει ελεγχθεί από τους κατόχους της για τυχόν παραβίαση της νομοθεσίας για τα πνευματικά δικαιώματα. Τα Άρθρα 11 και 13 εγκρίθηκαν από την Επιτροπή, αλλά θα πρέπει να κυρωθούν από την ολομέλεια του Ευρωκοινοβουλίου, ώστε να γίνουν επίσημη νομοθεσία. Η σχετική ψηφοφορία δεν έχει προσδιορισθεί και υπολογίζεται να λάβει χώρα μεταξύ Δεκεμβρίου και του πρώτου εξαμήνου 2019. Επιπλέον, η «Copyright Directive» είναι πιθανό να συζητηθεί και σε «τριμερείς διαπραγματεύσεις» - διαπραγματεύσεις μεταξύ των βουλευτών της ΕΕ και των κρατών-μελών, που γίνονται μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας. Οι επικριτές επισημάνουν ότι στις εν λόγω διαβουλεύσεις επικρατεί αδιαφάνεια. Αν και δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί αυτή η εξέλιξη, στην περίπτωση που λάβουν όντως χώρα τριμερείς διαπραγματεύσεις για την Οδηγία, τότε αυξάνονται οι πιθανότητες τα Άρθρα 11 και 13 να υιοθετηθούν. Εάν η νομοθεσία κυρωθεί με τη σημερινή μορφή της, από πολλές πλευρές υποστηρίζεται ότι θα έχει καταστροφικές συνέπειες. Έτσι, παρότι έχει μια σχετικά ευρεία αποδοχή η πρόταση για φόρο στα link (link tax), το μέτρο απέτυχε σε χώρες όπου επιχειρήθηκε να εφαρμοσθεί, όπως η Ισπανία και η Γερμανία. Επομένως, αντί εταιρείες όπως η Google ή άλλοι εκδότες να πληρώνουν για τα link ή για αποσπάσματα άρθρων απλώς σταμάτησαν να παραπέμπουν σε περιεχόμενο από Γερμανία και Ισπανία. Από την άλλη πλευρά, επικριτές των «upload filters» όπως η ευρωβουλευτής Julia Reda του γερμανικού Πειρατικού Κόμματος, υποστηρίζουν πως τα «φίλτρα για τις αναρτήσεις» ήδη έχουν κριθεί παράνομα από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, με βάση απόφαση του οποίου η υποχρέωση για έλεγχο των αναρτήσεων των χρηστών παραβιάζει τα βασικά δικαιώματα στην ιδιωτικότητα, την ελευθερία της έκφρασης, την ελευθερία της διακίνησης πληροφοριών και την ελευθερία του επιχειρείν. The Verge
  3. Η Ελλάδα είναι, επίσης, η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, στην οποία οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου ενημερώνονται από τα social media (71%) παρά βλέπουν ειδήσεις ή ειδησεογραφικές εκπομπές στην τηλεόραση (67%). Το ποσοστό αυτών που ενημερώνονται από τον έντυπο τύπο - εφημερίδες ή περιοδικά - έστω και μία φορά την εβδομάδα είναι 26% (31η θέση ανάμεσα στις 37 χώρες της μέτρησης). Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο πόρισμα της ετήσιας Έκθεσης για τις Ψηφιακές Ειδήσεις (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, και την οποία παρουσιάζει στο σάιτ της ΔιαΝΕΟσις o Αντώνης Καλογερόπουλος, Postdoctoral Research Fellow στο Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Όπως σημειώνεται στην παρουσίαση, στην Ελλάδα παρατηρείται πως το ψηφιακό τοπίο της ενημέρωσης χαρακτηρίζεται από μια σειρά μεγάλων προκλήσεων: πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, υψηλή διάδοση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ανάγνωση ειδήσεων και κουλτούρα της δωρεάν ειδησεογραφίας. H εμπιστοσύνη στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης συνολικά στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλή. Μόλις το 26% των ερωτώμενων απαντούν ότι «εμπιστεύονται τις ειδήσεις τις περισσότερες φορές». Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 37 χώρες της έρευνας, πλην της Νότιας Κορέας. Ενδεικτικά, στις πρώτες χώρες σε εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ (Φινλανδία και Πορτογαλία) το 62% απαντά ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται ούτε τις ειδήσεις που επιλέγουν να καταναλώσουν οι ίδιοι. Πιο συγκεκριμένα, μόνο το 29% του δείγματος απαντά ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που επιλέγει ο ίδιος/η ίδια. Παράλληλα, το 32% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που βρίσκει στις μηχανές αναζήτησης, ενώ το 22% εμπιστεύεται τις ειδήσεις που βρίσκει στα social media, ποσοστά κοντά στον μέσο όρο όλων των χωρών του δείγματος (34% και 23% αντίστοιχα). Συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης Στην έκθεση εξετάζεται η εμπιστοσύνη του κοινού σε 15 από τα πιο δημοφιλή παραδοσιακά και ψηφιακά μέσα ενημέρωσης. Οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να βαθμολογήσουν καθένα από αυτά τα μέσα σε κλίμακα από το 0 έως το 10 (0 = δεν το εμπιστεύομαι καθόλου / 10 = το εμπιστεύομαι απόλυτα). Επιπλέον, ρωτήθηκαν αν αναγνωρίζουν και αν χρησιμοποιούν το κάθε μέσο. Στην Ελλάδα δεν παρατηρούμε μεγάλες διαφορές στα επίπεδα εμπιστοσύνης του πρώτου (Η Καθημερινή, 5,99) και του τελευταίου (Tromaktiko, 4,73) σε κατάταξη μέσου σε σύγκριση με άλλες χώρες. Επίσης, μετρήσαμε τη διαφορά στην εμπιστοσύνη σε κάθε μέσο με βάση τον πολιτικό προσανατολισμό των ερωτώμενων. Οι μεγαλύτερες διαφορές παρατηρήθηκαν για τον ΣΚΑΙ (6,09 για αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως δεξιοί και 3,95 για αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως αριστεροί) και για την ΕΡΤ (5,91 για τους αριστερούς και 3,91 για τους δεξιούς). Σε άλλες χώρες, όπως στις ΗΠΑ, παρατηρούμε αρκετά πιο πολωμένες απόψεις του κοινού για μέσα όπως για τους New York Times (7,55 για τους αριστερούς, 3,04 για τους δεξιούς) ή για το Fox News (2,44 για τους αριστερούς και 6,94 για τους δεξιούς). Πώς ενημερώνονται οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου; Το 60% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιούν το Facebook για να διαβάσουν, να δουν ή να συζητήσουν για ειδήσεις, ποσοστό κατά 8% μικρότερο από το αντίστοιχο του 2016 και κατά 2% από του 2017. Ταυτόχρονα παρατηρούμε ότι ενώ η χρήση του για ειδήσεις είναι πτωτική, ο αριθμός των χρηστών του Facebook παραμένει σταθερός (78%). Όπως και σε αρκετές άλλες χώρες, παρατηρούμε αύξηση στη χρήση πιο ιδιωτικών μέσων όπως το για ανάγνωση, σχολιασμό ή διαμοιρασμό ειδήσεων. Το 32% των Ελλήνων χρηστών σχολιάζει ειδήσεις σε ειδησεογραφικές σελίδες/social media, ενώ το 49% μοιράζεται ειδήσεις στα social media/μέσω email. Στην Ελλάδα επίσης παρατηρούνται υψηλά επίπεδα σχολιασμού και διαμοιρασμού ειδήσεων στο διαδίκτυο, σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Ένας στους τρεις χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα σχολιάζει ειδήσεις, είτε στα social media είτε σε σελίδες ειδησεογραφικού περιεχομένου τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, ενώ περίπου οι μισοί μοιράζονται ειδήσεις με τις προσωπικές τους επαφές, είτε μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε μέσω e-mail. Πληρωμή για ανάγνωση ειδήσεων στο διαδίκτυο και χρήση λογισμικού αποκλεισμού εμφάνισης διαφημίσεων (ad-blocking) Μόνο το 6% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου έχουν πληρώσει για ειδήσεις στο διαδίκτυο τον τελευταίο χρόνο, το μικρότερο ποσοστό από όλες τις χώρες του δείγματος. Η έλλειψη κουλτούρας πληρωμών για ψηφιακές υπηρεσίες στην Ελλάδα, η χαμηλή εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ και η οικονομική κρίση είναι κάποιοι λόγοι της έλλειψης διάθεσης για πληρωμή. Αλλά επιπλέον εξηγούν και το γιατί αρκετοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί διστάζουν να διαθέσουν το περιεχόμενο τους επί πληρωμή. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν αρκετά προβλήματα με την διαδικτυακή διαφήμιση, ιδιαίτερα στην Ελλάδα που παρατηρείται η μεγαλύτερη διάδοση προγραμμάτων αποκλεισμού διαφημίσεων (ad-blocking software) από τις 37 χώρες του δείγματος. Το 42% έχει εγκατεστημένο ένα πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων, ποσοστό που φτάνει στο 62% για τους νέους κάτω των 25 ετών. Η ταυτότητα της έρευνας Η ετήσια Έκθεση για τις Ψηφιακές Ειδήσεις (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης άρχισε να διεξάγεται το 2012 με στόχο να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους οι κάτοικοι αρχικα πέντε χωρών (Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία και Δανία). Το 2018, η έρευνα έχει επεκταθεί σε 37 χώρες στην Ευρώπη, στη Βόρεια και στη Νότια Αμερική, στην Ανατολική Ασία και στην Ωκεανία. Η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στην έρευνα από το 2016. Η έρευνα βασίζεται σε μία μεγάλη διαδικτυακή δημοσκόπηση δείγματος άνω των 2.000 ατόμων ανά χώρα. Στην Ελλάδα τα αποτελέσματα βασίζονται σε δείγμα 2.014 ατόμων. Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό του μέρους του πληθυσμού κάθε χώρας που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την Ιnternet World Stats, 7 στους 10 Έλληνες διαθέτουν σύνδεση στο διαδίκτυο. Η φετινή δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου 2018. ΔιαΝΕΟσις
  4. Το 94% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου διαβάζει και παρακολουθεί ειδήσεις στο διαδίκτυο σε εβδομαδιαία βάση. Αξίζει να σημειωθεί ότι το 71% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου διαβάζει ειδήσεις στα social media, ποσοστό που αποτελεί το δεύτερο μεγαλύτερο στις ευρωπαϊκές χώρες του δείγματος, μετά από αυτό της Βουλγαρίας. Η Ελλάδα είναι, επίσης, η μοναδική χώρα στην Ευρώπη, στην οποία οι περισσότεροι χρήστες του διαδικτύου ενημερώνονται από τα social media (71%) παρά βλέπουν ειδήσεις ή ειδησεογραφικές εκπομπές στην τηλεόραση (67%). Το ποσοστό αυτών που ενημερώνονται από τον έντυπο τύπο - εφημερίδες ή περιοδικά - έστω και μία φορά την εβδομάδα είναι 26% (31η θέση ανάμεσα στις 37 χώρες της μέτρησης). Τα παραπάνω περιλαμβάνονται στο πόρισμα της ετήσιας Έκθεσης για τις Ψηφιακές Ειδήσεις (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, και την οποία παρουσιάζει στο σάιτ της ΔιαΝΕΟσις o Αντώνης Καλογερόπουλος, Postdoctoral Research Fellow στο Ινστιτούτο Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης. Όπως σημειώνεται στην παρουσίαση, στην Ελλάδα παρατηρείται πως το ψηφιακό τοπίο της ενημέρωσης χαρακτηρίζεται από μια σειρά μεγάλων προκλήσεων: πολύ χαμηλή εμπιστοσύνη στα μέσα μαζικής ενημέρωσης, υψηλή διάδοση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για ανάγνωση ειδήσεων και κουλτούρα της δωρεάν ειδησεογραφίας. H εμπιστοσύνη στα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης συνολικά στην Ελλάδα είναι πολύ χαμηλή. Μόλις το 26% των ερωτώμενων απαντούν ότι «εμπιστεύονται τις ειδήσεις τις περισσότερες φορές». Πρόκειται για το χαμηλότερο ποσοστό ανάμεσα στις 37 χώρες της έρευνας, πλην της Νότιας Κορέας. Ενδεικτικά, στις πρώτες χώρες σε εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ (Φινλανδία και Πορτογαλία) το 62% απαντά ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις. Ταυτόχρονα, οι Έλληνες δεν εμπιστεύονται ούτε τις ειδήσεις που επιλέγουν να καταναλώσουν οι ίδιοι. Πιο συγκεκριμένα, μόνο το 29% του δείγματος απαντά ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που επιλέγει ο ίδιος/η ίδια. Παράλληλα, το 32% δηλώνει ότι εμπιστεύεται τις ειδήσεις που βρίσκει στις μηχανές αναζήτησης, ενώ το 22% εμπιστεύεται τις ειδήσεις που βρίσκει στα social media, ποσοστά κοντά στον μέσο όρο όλων των χωρών του δείγματος (34% και 23% αντίστοιχα). Συγκεκριμένα μέσα ενημέρωσης Στην έκθεση εξετάζεται η εμπιστοσύνη του κοινού σε 15 από τα πιο δημοφιλή παραδοσιακά και ψηφιακά μέσα ενημέρωσης. Οι ερωτώμενοι κλήθηκαν να βαθμολογήσουν καθένα από αυτά τα μέσα σε κλίμακα από το 0 έως το 10 (0 = δεν το εμπιστεύομαι καθόλου / 10 = το εμπιστεύομαι απόλυτα). Επιπλέον, ρωτήθηκαν αν αναγνωρίζουν και αν χρησιμοποιούν το κάθε μέσο. Στην Ελλάδα δεν παρατηρούμε μεγάλες διαφορές στα επίπεδα εμπιστοσύνης του πρώτου (Η Καθημερινή, 5,99) και του τελευταίου (Tromaktiko, 4,73) σε κατάταξη μέσου σε σύγκριση με άλλες χώρες. Επίσης, μετρήσαμε τη διαφορά στην εμπιστοσύνη σε κάθε μέσο με βάση τον πολιτικό προσανατολισμό των ερωτώμενων. Οι μεγαλύτερες διαφορές παρατηρήθηκαν για τον ΣΚΑΙ (6,09 για αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως δεξιοί και 3,95 για αυτούς που αυτοπροσδιορίζονται ως αριστεροί) και για την ΕΡΤ (5,91 για τους αριστερούς και 3,91 για τους δεξιούς). Σε άλλες χώρες, όπως στις ΗΠΑ, παρατηρούμε αρκετά πιο πολωμένες απόψεις του κοινού για μέσα όπως για τους New York Times (7,55 για τους αριστερούς, 3,04 για τους δεξιούς) ή για το Fox News (2,44 για τους αριστερούς και 6,94 για τους δεξιούς). Πώς ενημερώνονται οι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου; Το 60% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου χρησιμοποιούν το Facebook για να διαβάσουν, να δουν ή να συζητήσουν για ειδήσεις, ποσοστό κατά 8% μικρότερο από το αντίστοιχο του 2016 και κατά 2% από του 2017. Ταυτόχρονα παρατηρούμε ότι ενώ η χρήση του για ειδήσεις είναι πτωτική, ο αριθμός των χρηστών του Facebook παραμένει σταθερός (78%). Όπως και σε αρκετές άλλες χώρες, παρατηρούμε αύξηση στη χρήση πιο ιδιωτικών μέσων όπως το για ανάγνωση, σχολιασμό ή διαμοιρασμό ειδήσεων. Το 32% των Ελλήνων χρηστών σχολιάζει ειδήσεις σε ειδησεογραφικές σελίδες/social media, ενώ το 49% μοιράζεται ειδήσεις στα social media/μέσω email. Στην Ελλάδα επίσης παρατηρούνται υψηλά επίπεδα σχολιασμού και διαμοιρασμού ειδήσεων στο διαδίκτυο, σε σχέση με τις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες. Ένας στους τρεις χρήστες του διαδικτύου στην Ελλάδα σχολιάζει ειδήσεις, είτε στα social media είτε σε σελίδες ειδησεογραφικού περιεχομένου τουλάχιστον μια φορά την εβδομάδα, ενώ περίπου οι μισοί μοιράζονται ειδήσεις με τις προσωπικές τους επαφές, είτε μέσω μέσων κοινωνικής δικτύωσης είτε μέσω e-mail. Πληρωμή για ανάγνωση ειδήσεων στο διαδίκτυο και χρήση λογισμικού αποκλεισμού εμφάνισης διαφημίσεων (ad-blocking) Μόνο το 6% των Ελλήνων χρηστών του διαδικτύου έχουν πληρώσει για ειδήσεις στο διαδίκτυο τον τελευταίο χρόνο, το μικρότερο ποσοστό από όλες τις χώρες του δείγματος. Η έλλειψη κουλτούρας πληρωμών για ψηφιακές υπηρεσίες στην Ελλάδα, η χαμηλή εμπιστοσύνη στα ΜΜΕ και η οικονομική κρίση είναι κάποιοι λόγοι της έλλειψης διάθεσης για πληρωμή. Αλλά επιπλέον εξηγούν και το γιατί αρκετοί ειδησεογραφικοί οργανισμοί διστάζουν να διαθέσουν το περιεχόμενο τους επί πληρωμή. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν αρκετά προβλήματα με την διαδικτυακή διαφήμιση, ιδιαίτερα στην Ελλάδα που παρατηρείται η μεγαλύτερη διάδοση προγραμμάτων αποκλεισμού διαφημίσεων (ad-blocking software) από τις 37 χώρες του δείγματος. Το 42% έχει εγκατεστημένο ένα πρόγραμμα αποκλεισμού διαφημίσεων, ποσοστό που φτάνει στο 62% για τους νέους κάτω των 25 ετών. Η ταυτότητα της έρευνας Η ετήσια Έκθεση για τις Ψηφιακές Ειδήσεις (Digital News Report) του Ινστιτούτου Reuters για τη Μελέτη της Δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης άρχισε να διεξάγεται το 2012 με στόχο να μελετήσει τον τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για την ενημέρωσή τους οι κάτοικοι αρχικα πέντε χωρών (Ηνωμένο Βασίλειο, ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία και Δανία). Το 2018, η έρευνα έχει επεκταθεί σε 37 χώρες στην Ευρώπη, στη Βόρεια και στη Νότια Αμερική, στην Ανατολική Ασία και στην Ωκεανία. Η Ελλάδα συμπεριλαμβάνεται στην έρευνα από το 2016. Η έρευνα βασίζεται σε μία μεγάλη διαδικτυακή δημοσκόπηση δείγματος άνω των 2.000 ατόμων ανά χώρα. Στην Ελλάδα τα αποτελέσματα βασίζονται σε δείγμα 2.014 ατόμων. Το δείγμα είναι αντιπροσωπευτικό του μέρους του πληθυσμού κάθε χώρας που διαθέτει σύνδεση στο διαδίκτυο. Αξίζει να σημειωθεί πως σύμφωνα με την Ιnternet World Stats, 7 στους 10 Έλληνες διαθέτουν σύνδεση στο διαδίκτυο. Η φετινή δημοσκόπηση πραγματοποιήθηκε στα τέλη Ιανουαρίου/αρχές Φεβρουαρίου 2018. ΔιαΝΕΟσις Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  5. Τρίτος κλάδος στη διαρροή ανθρώπινου κεφαλαίου στην Ελλάδα αναδεικνύεται η Πληροφορική με ποσοστό 12%, σύμφωνα με την τέταρτη έρευνα της ICAP People Solutions, για την ανάσχεση του φαινομένου μετανάστευσης ανθρώπινου κεφαλαίου (Brain Drain). Στην πρώτη θέση κατατάσσονται οι οικονομικές σπουδές και το marketing με 35%, ενώ ακολουθούν οι μηχανικοί (19%). Η φετινή έρευνα, 4η στη σειρά, επιβεβαιώνει την εικόνα που κατέδειξαν οι προηγούμενες ενώ εντοπίζει και κάποιες ποιοτικές εξελίξεις. Συγκεκριμένα, παρόλο που το δείγμα είναι κατά τα ¾ διαφορετικό από της περσινής έρευνας, ως κοινό χαρακτηριστικό παραμένει ότι το εκπαιδευτικό επίπεδο των συμμετεχόντων είναι πολύ υψηλό (πτυχιούχοι κατά 92%). Μάλιστα, το 61% όσων μετακινήθηκαν στο εξωτερικό είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (M.Sc.) ή ακόμη και διδακτορικού. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες εργάζονται κατά πλειοψηφία στο Ηνωμένο Βασίλειο και την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ κατά 60% μετακινήθηκαν στο εξωτερικό αφού είχαν ήδη εργαστεί στην Ελλάδα. Είναι κατά το ήμισυ απλοί υπάλληλοι, όμως έχει αυξηθεί ο αριθμός αυτών που έχουν υπεύθυνη θέση και αυτό αποτυπώνεται και στις αμοιβές τους. Ελάχιστοι απασχολούνται ως επιχειρηματίες. Πάνω από τους μισούς εργάζονται στο εξωτερικό για πάνω από 3 χρόνια. Δηλώνουν ως πρώτη αιτία αναχώρησης την έλλειψη αξιοκρατίας και τη διαφθορά, με δεύτερη αιτία την οικονομική κρίση. Όμως βασικές προϋποθέσεις επιστροφής αναφέρονται η εύρεση εργασίας με αντίστοιχες αποδοχές και η βελτίωση της οικονομίας γενικά. Πάντως ένα μικρό ποσοστό που έχει επιστρέψει δηλώνει ότι οι βασικοί λόγοι επιστροφής ήταν οικογενειακές υποχρεώσεις σε σχέση με γονείς ή παιδιά. Συνδέονται με την Ελλάδα μέσω της μουσικής, του κινηματογράφου, της θρησκείας και εν γένει της παράδοσης και μόνο ένα τρίτο δηλώνει ότι υποστηρίζει την Ελλάδα στο εξωτερικό με διάφορους τρόπους. Άλλο ένα τρίτο δηλώνει ότι δε σκοπεύει να επιστρέψει στη χώρα. Τα αποτελέσματα της έρευνας της ICAP People Solutions παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του 4ου Human Capital Summit, την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018. Η παρουσίαση έγινε από τον κ. Κώστα Ζούλια, Director, ICAP Human Capital Consulting, ο οποίος δήλωσε: «Με ευαισθησία και αμείωτο ενδιαφέρον παρακολουθούμε, εδώ και 4 έτη την εξέλιξη του ανησυχητικού φαινομένου για τους νέους επιστήμονες και τα Στέλέχη της πατρίδας μας. Καταληκτικά, φαίνεται ότι ο πληθυσμός του brain drain ωριμάζει και εξελίσσεται και όσοι από αυτούς επιτυγχάνουν στις νέες τους πατρίδες, κατά μεγάλο ποσοστό θα παραμείνουν εκεί, χωρίς να υπάρχει τρόπος για τη χώρα να αξιοποιήσει τις εμπειρίες και τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει με παραγωγικό τρόπο». Στο πλαίσιο των εργασιών του Συνεδρίου, ο κ. Άκης Σκέρτσος, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) σχολίασε επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας αναφέροντας επιγραμματικά ότι η εξίσωση απλά δε βγαίνει όσο συνεχίζουμε να έχουμε αναιμικούς ρυθμούς ανάπτυξης και να συντηρούμε ένα εχθρικό περιβάλλον προς τους νέους και τις επιχειρήσεις με αναξιοκρατία, κακούς θεσμούς, αναποτελεσματική παιδεία και υψηλούς φόρους στην παραγωγή και την εργασία. Σημείωσε ότι, προς το παρόν μετράμε τους ανθρώπους που φεύγουν από τη χώρα μας και όχι το αντίστροφο ενώ παράλληλα, κινδυνεύουμε να γίνουμε σταδιακά μια χώρα γερόντων, χωρίς οικονομικό δυναμισμό. Και γι’ αυτό χρειαζόμαστε άμεσα πρωτοβουλίες για μαζικές επενδύσεις και δράσεις ώστε ο πληθυσμός της χώρας να αυξηθεί σημαντικά μέχρι το 2030. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε: "Στο μείζον θέμα του brain drain είναι προτιμότερο να μιλάμε με συγκεκριμένα παραδείγματα που αναδεικνύουν τους πρακτικούς λόγους που διώχνουν από τη χώρα μας τα καλύτερα μυαλά που διαθέτουμε. Αναφέρομαι φυσικά στην υπερφορολόγηση της εργασίας. Αν συγκρίνουμε λοιπόν έναν μισθωτό με μηνιαίο καθαρό εισόδημα ~1730 ευρώ/μήνα στην Ελλάδα και την Κύπρο, θα διαπιστώσουμε ότι οι φόροι και οι εισφορές που αποδίδει στο Κυπριακό κράτος αποτελούν μόλις το 14% του μικτού μισθού του ενώ στο Ελληνικό το 45%! Ο ίδιος εργαζόμενος «κοστίζει» δηλαδή σε μια Κυπριακή επιχείρηση 24.157 ευρώ ετησίως, ενώ σε μια Ελληνική επιχείρηση 37.518 ευρώ. Συνεπώς έχουμε τέσσερα "κρατούμενα" για τους φίλους Κύπριους: καλύτερα αμειβόμενους εργαζόμενους, πιο ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, πιο ανταποδοτικές δημόσιες υπηρεσίες και ένα συνολικά πιο ελκυστικό κράτος για ξένες και εγχώριες επενδύσεις. Η μείωση της υπερφορολόγησης της εργασίας ώστε να υπάρξει αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών επιχειρήσεων, αποτελεί μείζονα προτεραιότητα για περισσότερες επενδύσεις, νέες θέσεις απασχόλησης και επαναπατρισμό των άξιων Ελλήνων και Ελληνίδων που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα μας στα δύσκολα χρόνια της κρίσης.» ICAP Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  6. Στην πρώτη θέση κατατάσσονται οι οικονομικές σπουδές και το marketing με 35%, ενώ ακολουθούν οι μηχανικοί (19%). Η φετινή έρευνα, 4η στη σειρά, επιβεβαιώνει την εικόνα που κατέδειξαν οι προηγούμενες ενώ εντοπίζει και κάποιες ποιοτικές εξελίξεις. Συγκεκριμένα, παρόλο που το δείγμα είναι κατά τα ¾ διαφορετικό από της περσινής έρευνας, ως κοινό χαρακτηριστικό παραμένει ότι το εκπαιδευτικό επίπεδο των συμμετεχόντων είναι πολύ υψηλό (πτυχιούχοι κατά 92%). Μάλιστα, το 61% όσων μετακινήθηκαν στο εξωτερικό είναι κάτοχοι μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών (M.Sc.) ή ακόμη και διδακτορικού. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες εργάζονται κατά πλειοψηφία στο Ηνωμένο Βασίλειο και την υπόλοιπη Ευρώπη, ενώ κατά 60% μετακινήθηκαν στο εξωτερικό αφού είχαν ήδη εργαστεί στην Ελλάδα. Είναι κατά το ήμισυ απλοί υπάλληλοι, όμως έχει αυξηθεί ο αριθμός αυτών που έχουν υπεύθυνη θέση και αυτό αποτυπώνεται και στις αμοιβές τους. Ελάχιστοι απασχολούνται ως επιχειρηματίες. Πάνω από τους μισούς εργάζονται στο εξωτερικό για πάνω από 3 χρόνια. Δηλώνουν ως πρώτη αιτία αναχώρησης την έλλειψη αξιοκρατίας και τη διαφθορά, με δεύτερη αιτία την οικονομική κρίση. Όμως βασικές προϋποθέσεις επιστροφής αναφέρονται η εύρεση εργασίας με αντίστοιχες αποδοχές και η βελτίωση της οικονομίας γενικά. Πάντως ένα μικρό ποσοστό που έχει επιστρέψει δηλώνει ότι οι βασικοί λόγοι επιστροφής ήταν οικογενειακές υποχρεώσεις σε σχέση με γονείς ή παιδιά. Συνδέονται με την Ελλάδα μέσω της μουσικής, του κινηματογράφου, της θρησκείας και εν γένει της παράδοσης και μόνο ένα τρίτο δηλώνει ότι υποστηρίζει την Ελλάδα στο εξωτερικό με διάφορους τρόπους. Άλλο ένα τρίτο δηλώνει ότι δε σκοπεύει να επιστρέψει στη χώρα. Τα αποτελέσματα της έρευνας της ICAP People Solutions παρουσιάστηκαν στο πλαίσιο του 4ου Human Capital Summit, την Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018. Η παρουσίαση έγινε από τον κ. Κώστα Ζούλια, Director, ICAP Human Capital Consulting, ο οποίος δήλωσε: «Με ευαισθησία και αμείωτο ενδιαφέρον παρακολουθούμε, εδώ και 4 έτη την εξέλιξη του ανησυχητικού φαινομένου για τους νέους επιστήμονες και τα Στέλέχη της πατρίδας μας. Καταληκτικά, φαίνεται ότι ο πληθυσμός του brain drain ωριμάζει και εξελίσσεται και όσοι από αυτούς επιτυγχάνουν στις νέες τους πατρίδες, κατά μεγάλο ποσοστό θα παραμείνουν εκεί, χωρίς να υπάρχει τρόπος για τη χώρα να αξιοποιήσει τις εμπειρίες και τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει με παραγωγικό τρόπο». Στο πλαίσιο των εργασιών του Συνεδρίου, ο κ. Άκης Σκέρτσος, Γενικός Διευθυντής του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Βιομηχανιών (ΣΕΒ) σχολίασε επίσης τα αποτελέσματα της έρευνας αναφέροντας επιγραμματικά ότι η εξίσωση απλά δε βγαίνει όσο συνεχίζουμε να έχουμε αναιμικούς ρυθμούς ανάπτυξης και να συντηρούμε ένα εχθρικό περιβάλλον προς τους νέους και τις επιχειρήσεις με αναξιοκρατία, κακούς θεσμούς, αναποτελεσματική παιδεία και υψηλούς φόρους στην παραγωγή και την εργασία. Σημείωσε ότι, προς το παρόν μετράμε τους ανθρώπους που φεύγουν από τη χώρα μας και όχι το αντίστροφο ενώ παράλληλα, κινδυνεύουμε να γίνουμε σταδιακά μια χώρα γερόντων, χωρίς οικονομικό δυναμισμό. Και γι’ αυτό χρειαζόμαστε άμεσα πρωτοβουλίες για μαζικές επενδύσεις και δράσεις ώστε ο πληθυσμός της χώρας να αυξηθεί σημαντικά μέχρι το 2030. Πιο συγκεκριμένα, δήλωσε: "Στο μείζον θέμα του brain drain είναι προτιμότερο να μιλάμε με συγκεκριμένα παραδείγματα που αναδεικνύουν τους πρακτικούς λόγους που διώχνουν από τη χώρα μας τα καλύτερα μυαλά που διαθέτουμε. Αναφέρομαι φυσικά στην υπερφορολόγηση της εργασίας. Αν συγκρίνουμε λοιπόν έναν μισθωτό με μηνιαίο καθαρό εισόδημα ~1730 ευρώ/μήνα στην Ελλάδα και την Κύπρο, θα διαπιστώσουμε ότι οι φόροι και οι εισφορές που αποδίδει στο Κυπριακό κράτος αποτελούν μόλις το 14% του μικτού μισθού του ενώ στο Ελληνικό το 45%! Ο ίδιος εργαζόμενος «κοστίζει» δηλαδή σε μια Κυπριακή επιχείρηση 24.157 ευρώ ετησίως, ενώ σε μια Ελληνική επιχείρηση 37.518 ευρώ. Συνεπώς έχουμε τέσσερα "κρατούμενα" για τους φίλους Κύπριους: καλύτερα αμειβόμενους εργαζόμενους, πιο ανταγωνιστικές επιχειρήσεις, πιο ανταποδοτικές δημόσιες υπηρεσίες και ένα συνολικά πιο ελκυστικό κράτος για ξένες και εγχώριες επενδύσεις. Η μείωση της υπερφορολόγησης της εργασίας ώστε να υπάρξει αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος και βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των Ελληνικών επιχειρήσεων, αποτελεί μείζονα προτεραιότητα για περισσότερες επενδύσεις, νέες θέσεις απασχόλησης και επαναπατρισμό των άξιων Ελλήνων και Ελληνίδων που έχουν εγκαταλείψει τη χώρα μας στα δύσκολα χρόνια της κρίσης.» ICAP
  7. Η Apple σιωπηρώς εισήγαγε μία νέα σειρά κανόνων για όσους αναπτύσσουν εφαρμογές, επιβάλλοντας επιπλέον περιορισμούς σε όσες από αυτές «αποσπούν» τον κατάλογο επαφών των χρηστών, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg. Μέχρι τώρα, για παράδειγμα, οι δημιουργοί εφαρμογών μπορούσαν να πωλούν βάσεις δεδομένων με τις πληροφορίες των επαφών. Τα αιτήματα για τους καταλόγους είναι στην πράξη τυπικά. Το Instagram ή το Snapchat μπορεί να τους ζητήσουν, ώστε να προτείνουν τις επαφές σας για σύνδεση στις πλατφόρμες τους. Ορισμένα online games μπορεί να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες αυτές για να προσκαλέσουν τους φίλους σας να «κατεβάσουν» το παιχνίδι και να παίξουν μαζί σας. Αυτές είναι οι πλέον κοινές περιπτώσεις. Μία λιγότερη κοινή πρακτική είναι να κατασκευάζονται μοντέλα για την καταναλωτική συμπεριφορά και να επιχειρείται η επιρροή σε εκλογικές διαδικασίες - όπως συνέβη στην περίπτωση του Facebook με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica. Επιπροσθέτως, οι νέοι κανόνες απαγορεύουν στους δημιουργούς εφαρμογών να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες των επαφών σας, χωρίς τη δική σας ή τη δική τους συγκατάθεση. Δεν θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των δεδομένων από τις εφαρμογές. Εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν και πάλι τα στοιχεία των επαφών θα είναι απαραίτητη νέα συγκατάθεση. Πάντως, σύμφωνα με το Bloomberg, δεν μπορεί να υπάρξει έλεγχος των δεδομένων που έχουν ήδη αντλήσει οι προγραμματιστές. Gizmodo Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  8. Μέχρι τώρα, για παράδειγμα, οι δημιουργοί εφαρμογών μπορούσαν να πωλούν βάσεις δεδομένων με τις πληροφορίες των επαφών. Τα αιτήματα για τους καταλόγους είναι στην πράξη τυπικά. Το Instagram ή το Snapchat μπορεί να τους ζητήσουν, ώστε να προτείνουν τις επαφές σας για σύνδεση στις πλατφόρμες τους. Ορισμένα online games μπορεί να χρησιμοποιούν τις πληροφορίες αυτές για να προσκαλέσουν τους φίλους σας να «κατεβάσουν» το παιχνίδι και να παίξουν μαζί σας. Αυτές είναι οι πλέον κοινές περιπτώσεις. Μία λιγότερη κοινή πρακτική είναι να κατασκευάζονται μοντέλα για την καταναλωτική συμπεριφορά και να επιχειρείται η επιρροή σε εκλογικές διαδικασίες - όπως συνέβη στην περίπτωση του Facebook με το σκάνδαλο της Cambridge Analytica. Επιπροσθέτως, οι νέοι κανόνες απαγορεύουν στους δημιουργούς εφαρμογών να έχουν πρόσβαση στις πληροφορίες των επαφών σας, χωρίς τη δική σας ή τη δική τους συγκατάθεση. Δεν θα υπάρχει επίσης η δυνατότητα επαναχρησιμοποίησης των δεδομένων από τις εφαρμογές. Εάν θέλουν να χρησιμοποιήσουν και πάλι τα στοιχεία των επαφών θα είναι απαραίτητη νέα συγκατάθεση. Πάντως, σύμφωνα με το Bloomberg, δεν μπορεί να υπάρξει έλεγχος των δεδομένων που έχουν ήδη αντλήσει οι προγραμματιστές. Gizmodo
  9. Σε αυτές τις ρυθμίσεις, περιλαμβάνεται ο εξαναγκασμός των ιστοσελίδων να ενεργοποιήσουν «φίλτρα για τις αναρτήσεις» των χρηστών τους («upload filters») και να καταβάλλουν αντίτιμο για τα link που παραπέμπουν σε άλλες ιστοσελίδες. Στις 20 Ιουνίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να κυρώσει τη συγκεκριμένη δέσμη μέτρων υπό μορφήν Oδηγίας, η οποία προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με τις κριτικές που διατυπώθηκαν, η αυστηρότητα των μέτρων θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην ψηφιακή βιομηχανία. Ένα από τα σοβαρότατα ζητήματα που αναδεικνύονται με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για το copyright αφορά το Άρθρο 13, σύμφωνα με το οποίο οι ιστοσελίδες που δέχονται περιεχόμενο από τους χρήστες (είτε video είτε σχολιασμό) θα πρέπει να διαθέτουν ένα φίλτρο («upload filter») το οποίο θα «μπλοκάρει» κάθε περιχεόμενο το οποίο προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Οι επικριτές αυτού του μέτρου, όπως η ευρωβουλευτής Julia Reda του γερμανικού Πειρατικού Κόμματος, αποκάλεσαν αυτά τα φίλτρα «μηχανές λογοκρισίας». Οι επικριτές σημειώνουν ότι οι επιχειρήσεις θα οφείλουν να αποκτούν άδεια για κάθε περιεχόμενο που «ανεβαίνει» στην ιστοσελίδα τους. Με άλλα λόγια, τα websites καθίστανται ευάλωτα σε αγωγές για οτιδήποτε αναρτηθεί σε αυτά. Και συμπληρώνουν ότι, εξαιτίας αυτής της νομοθεσίας, θα υποστεί σημαντικό πλήγμα η ψηφιακή οικονομία. Αδυναμία αναγνώρισης των νόμιμων χρήσεων περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα Για παράδειγμα, ένα site όπως το YouTube δεν θα υπήρχε σήμερα εάν είχε να αντιμετωπίσει αγωγές για παραβίαση της πνευματικής ιδιοκτησίας, για οτιδήποτε οι χρήστες έκαναν upload. Επιπλέον, την εποχή που διαμορφώθηκαν οι εν λόγω ιστοσελίδες, η τεχνολογία για την αναγνώριση περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα βρισκόταν σε αρχικό στάδιο. Ακόμη και σήμερα το YouTube αντιμετωπίζει αρνητική δημοσιότητα όταν «κατεβάζει», άδικα για κάποιους, περιεχόμενο με βάση τους κανόνες της κοινότητας των χρηστών. Επιπλέον αυτό ενδέχεται να αποτελεί καθημερινό φαινόμενο για πολλούς χρήστες, αλλά οι διαμαρτυρίες τους δεν συγκεντρώνουν τα φώτα της δημοσιότητας ώστε να επηρεάσουν την Google. Υποστηρίζεται ότι τα «upload filters» δεν θα αναγνωρίζουν «νόμιμες χρήσεις» περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, ακόμη και εάν ήταν δυνατόν να αναγνωρίζουν με 100% επιτυχία εάν ένα μέρος του περιεχομένου προστατεύεται ή όχι. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται μορφές περιεχομένου όπως οι παρωδίες, ακόμη και τα «memes». Σύμφωνα με την κ. Reda τα «upload filters» ήδη έχουν κριθεί παράνομα από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, με βάση απόφαση του οποίου η υποχρέωση για φιλτράρισμα των αναρτήσεων των χρηστών παραβιάζει τα βασικά δικαιώματα στην ιδιωτικότητα, την ελευθερία της έκφρασης, την ελευθερία της διακίνησης πληροφοριών και τη ελευθερία του επιχειρείν. Φόρος στα link Η πρόταση για φόρο στα link (link tax) που περιλαμβάνεται στο άρθρο 11 της Οδηγίας για την μεταρρύθμιση των κανονισμών για τα πνευματικά δικαιώματα, παρότι έχει μια σχετικά ευρεία αποδοχή, απέτυχε σε χώρες όπου επιχειρήθηκε να επιβληθεί όπως η Ισπανία και η Γερμανία. Αντί εταιρείες όπως η Google ή άλλοι εκδότες να πληρώνουν για τα link ή για αποσπάσματα άρθρων απλώς σταμάτησαν να παραπέμπουν σε περιεχόμενο από Γερμανία και Ισπανία. Επιπλέον ο Κομισιόν θα επιτρέψει στα ίδια τα κράτη-μέλη να αποφασίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα επιβληθεί ο «link tax». Αυτό αντιβαίνει στους στόχους της πρωτοβουλίας «Digital Single Market» της Κομισιόν, επειδή προκαλεί σημαντική περιπλοκότητα στη λειτουργία όλων των online εκδόσεων που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ. Επίσης την κατάσταση επιδεινώνει το γεγονός ότι υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες για τα ζητήματα προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων στα 27 κράτη-μέλη. Ο κερματισμός του σχετικού νομοθετικού πλαισίου είναι ένας από τους βασικούς λόγους που υπηρεσίες όπως το Netflix καθυστέρησαν να είναι προσβάσιμες από ευρωπαϊκές χώρες. Έκρηξη των fake news H κ. Reda επισημαίνει ότι ο «link tax» θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των hyperlinks, όπερ σημαίνει ότι θα περιορίσει την πυκνότητα των συνδέσεων μεταξύ των sites. Επιπλέον, ο «link tax» μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη των fake news, επειδή οι πραγματικοί εκδότες θα υποχρεώνουν τους άλλους να πληρώνουν για παραπομπή στο περιεχόμενό τους, αλλά όσοι παράγουν fake news δεν θα έχουν την αντίστοιχη απαίτηση. Αυτές οι ομάδες, άλλωστε, επιθυμούν μόνο την ταχεία διάδοση των απόψεών τους. H ίδια επίσης σημειώνει ότι ο «link tax» παραβιάζει τη Σύμβαση της Βέρνης η οποία εγγυάται στα ειδησεογραφικά sites το δικαίωμα να αναφέρουν άρθρα είτε να περιλαμβάνουν ανασκοπήσεις δημοσιευμάτων. Σημαντικές συνέπειες Αυτά τα δύο άρθρα φαίνεται να είναι μακράν τα πλέον αμφιλεγόμενα, αλλά και άλλα ζητήματα όπως το δικαίωμα για λήψη φωτογραφίας σε δημόσια μέρη σε κάποιες χώρες της ΕΕ δεν αντιμετωπίζονται από την οδηγία. Τα άρθρα 11 και 13 της νέας οδηγίας θα έχουν πιο σημαντικές συνέπειες από την υιοθέτηση της GDPR στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Η GDPR παρότι είχε τη στήριξη των περισσότερων χρηστών ήδη προκάλεσε προβλήματα στη δράση επιχειρήσεων με έδρα εκτός ΕΕ. Πολλές εξ αυτών ήδη δεν δίνουν πρόσβαση στο περιεχόμενό τους σε Ευρωπαίους χρήστες, είτε χρησιμοποιούν paywall είτε απλώς δεν συμμορφώνονται με το νόμο. Εάν κυρωθεί η οδηγία για τα πνευματικά δικαιώματα, πολλές αμερικανικές επιχειρήσεις ενδέχεται να αποφασίσουν απλώς να αποσυρθούν από την Ευρώπη – καθόλου θετική εξέλιξη για τη Γηραιά Ήπειρο. Για τους Ευρωπαίους πολίτες, η Mozilla δημιούργησε ένα δωρεάν εργαλείο για τηλεφωνική διαμαρτυρία προς τους Ευρωβουλευτές, ενώ πολλές ομάδες πολιτών ανέπτυξαν ένα διαδικτυακό εργαλείο για τη μαζική αποστολή e-mail προς αυτούς. Tomshardware
  10. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εξετάζει την τροποποίηση της νομοθεσίας που αφορά τα πνευματικά δικαιώματα στον ψηφιακό κόσμο, εν μέσω επικρίσεων από ορισμένες πλευρές για δρακόντειες ρυθμίσεις στο νέο πλαίσιο. Σε αυτές τις ρυθμίσεις, περιλαμβάνεται ο εξαναγκασμός των ιστοσελίδων να ενεργοποιήσουν «φίλτρα για τις αναρτήσεις» των χρηστών τους («upload filters») και να καταβάλλουν αντίτιμο για τα link που παραπέμπουν σε άλλες ιστοσελίδες. Στις 20 Ιουνίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο αναμένεται να κυρώσει τη συγκεκριμένη δέσμη μέτρων υπό μορφήν Oδηγίας, η οποία προτάθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Σύμφωνα με τις κριτικές που διατυπώθηκαν, η αυστηρότητα των μέτρων θα προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στην ψηφιακή βιομηχανία. Ένα από τα σοβαρότατα ζητήματα που αναδεικνύονται με τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για το copyright αφορά το Άρθρο 13, σύμφωνα με το οποίο οι ιστοσελίδες που δέχονται περιεχόμενο από τους χρήστες (είτε video είτε σχολιασμό) θα πρέπει να διαθέτουν ένα φίλτρο («upload filter») το οποίο θα «μπλοκάρει» κάθε περιχεόμενο το οποίο προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα. Οι επικριτές αυτού του μέτρου, όπως η ευρωβουλευτής Julia Reda του γερμανικού Πειρατικού Κόμματος, αποκάλεσαν αυτά τα φίλτρα «μηχανές λογοκρισίας». Οι επικριτές σημειώνουν ότι οι επιχειρήσεις θα οφείλουν να αποκτούν άδεια για κάθε περιεχόμενο που «ανεβαίνει» στην ιστοσελίδα τους. Με άλλα λόγια, τα websites καθίστανται ευάλωτα σε αγωγές για οτιδήποτε αναρτηθεί σε αυτά. Και συμπληρώνουν ότι, εξαιτίας αυτής της νομοθεσίας, θα υποστεί σημαντικό πλήγμα η ψηφιακή οικονομία. Αδυναμία αναγνώρισης των νόμιμων χρήσεων περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα Για παράδειγμα, ένα site όπως το YouTube δεν θα υπήρχε σήμερα εάν είχε να αντιμετωπίσει αγωγές για παραβίαση της πνευματικής ιδιοκτησίας, για οτιδήποτε οι χρήστες έκαναν upload. Επιπλέον, την εποχή που διαμορφώθηκαν οι εν λόγω ιστοσελίδες, η τεχνολογία για την αναγνώριση περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα βρισκόταν σε αρχικό στάδιο. Ακόμη και σήμερα το YouTube αντιμετωπίζει αρνητική δημοσιότητα όταν «κατεβάζει», άδικα για κάποιους, περιεχόμενο με βάση τους κανόνες της κοινότητας των χρηστών. Επιπλέον αυτό ενδέχεται να αποτελεί καθημερινό φαινόμενο για πολλούς χρήστες, αλλά οι διαμαρτυρίες τους δεν συγκεντρώνουν τα φώτα της δημοσιότητας ώστε να επηρεάσουν την Google. Υποστηρίζεται ότι τα «upload filters» δεν θα αναγνωρίζουν «νόμιμες χρήσεις» περιεχομένου που προστατεύεται από πνευματικά δικαιώματα, ακόμη και εάν ήταν δυνατόν να αναγνωρίζουν με 100% επιτυχία εάν ένα μέρος του περιεχομένου προστατεύεται ή όχι. Σε αυτή την κατηγορία εντάσσονται μορφές περιεχομένου όπως οι παρωδίες, ακόμη και τα «memes». Σύμφωνα με την κ. Reda τα «upload filters» ήδη έχουν κριθεί παράνομα από το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, με βάση απόφαση του οποίου η υποχρέωση για φιλτράρισμα των αναρτήσεων των χρηστών παραβιάζει τα βασικά δικαιώματα στην ιδιωτικότητα, την ελευθερία της έκφρασης, την ελευθερία της διακίνησης πληροφοριών και τη ελευθερία του επιχειρείν. Φόρος στα link Η πρόταση για φόρο στα link (link tax) που περιλαμβάνεται στο άρθρο 11 της Οδηγίας για την μεταρρύθμιση των κανονισμών για τα πνευματικά δικαιώματα, παρότι έχει μια σχετικά ευρεία αποδοχή, απέτυχε σε χώρες όπου επιχειρήθηκε να επιβληθεί όπως η Ισπανία και η Γερμανία. Αντί εταιρείες όπως η Google ή άλλοι εκδότες να πληρώνουν για τα link ή για αποσπάσματα άρθρων απλώς σταμάτησαν να παραπέμπουν σε περιεχόμενο από Γερμανία και Ισπανία. Επιπλέον ο Κομισιόν θα επιτρέψει στα ίδια τα κράτη-μέλη να αποφασίσουν τον τρόπο με τον οποίο θα επιβληθεί ο «link tax». Αυτό αντιβαίνει στους στόχους της πρωτοβουλίας «Digital Single Market» της Κομισιόν, επειδή προκαλεί σημαντική περιπλοκότητα στη λειτουργία όλων των online εκδόσεων που δραστηριοποιούνται στην ΕΕ. Επίσης την κατάσταση επιδεινώνει το γεγονός ότι υπάρχουν διαφορετικοί κανόνες για τα ζητήματα προστασίας πνευματικών δικαιωμάτων στα 27 κράτη-μέλη. Ο κερματισμός του σχετικού νομοθετικού πλαισίου είναι ένας από τους βασικούς λόγους που υπηρεσίες όπως το Netflix καθυστέρησαν να είναι προσβάσιμες από ευρωπαϊκές χώρες. Έκρηξη των fake news H κ. Reda επισημαίνει ότι ο «link tax» θα μειώσει σημαντικά τον αριθμό των hyperlinks, όπερ σημαίνει ότι θα περιορίσει την πυκνότητα των συνδέσεων μεταξύ των sites. Επιπλέον, ο «link tax» μπορεί να οδηγήσει σε έκρηξη των fake news, επειδή οι πραγματικοί εκδότες θα υποχρεώνουν τους άλλους να πληρώνουν για παραπομπή στο περιεχόμενό τους, αλλά όσοι παράγουν fake news δεν θα έχουν την αντίστοιχη απαίτηση. Αυτές οι ομάδες, άλλωστε, επιθυμούν μόνο την ταχεία διάδοση των απόψεών τους. H ίδια επίσης σημειώνει ότι ο «link tax» παραβιάζει τη Σύμβαση της Βέρνης η οποία εγγυάται στα ειδησεογραφικά sites το δικαίωμα να αναφέρουν άρθρα είτε να περιλαμβάνουν ανασκοπήσεις δημοσιευμάτων. Σημαντικές συνέπειες Αυτά τα δύο άρθρα φαίνεται να είναι μακράν τα πλέον αμφιλεγόμενα, αλλά και άλλα ζητήματα όπως το δικαίωμα για λήψη φωτογραφίας σε δημόσια μέρη σε κάποιες χώρες της ΕΕ δεν αντιμετωπίζονται από την οδηγία. Τα άρθρα 11 και 13 της νέας οδηγίας θα έχουν πιο σημαντικές συνέπειες από την υιοθέτηση της GDPR στη λειτουργία των επιχειρήσεων. Η GDPR παρότι είχε τη στήριξη των περισσότερων χρηστών ήδη προκάλεσε προβλήματα στη δράση επιχειρήσεων με έδρα εκτός ΕΕ. Πολλές εξ αυτών ήδη δεν δίνουν πρόσβαση στο περιεχόμενό τους σε Ευρωπαίους χρήστες, είτε χρησιμοποιούν paywall είτε απλώς δεν συμμορφώνονται με το νόμο. Εάν κυρωθεί η οδηγία για τα πνευματικά δικαιώματα, πολλές αμερικανικές επιχειρήσεις ενδέχεται να αποφασίσουν απλώς να αποσυρθούν από την Ευρώπη – καθόλου θετική εξέλιξη για τη Γηραιά Ήπειρο. Για τους Ευρωπαίους πολίτες, η Mozilla δημιούργησε ένα δωρεάν εργαλείο για τηλεφωνική διαμαρτυρία προς τους Ευρωβουλευτές, ενώ πολλές ομάδες πολιτών ανέπτυξαν ένα διαδικτυακό εργαλείο για τη μαζική αποστολή e-mail προς αυτούς. Tomshardware Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  11. Η Google ακολούθησε τα βήματα του Facebook και προχώρησε στην αναβάθμιση των ρυθμίσεων για την προβολή των διαφημίσεων, ώστε να καθίσταται ευχερέστερο για τον χρήστη τόσο να γνωρίζει πώς εφαρμόζεται στην περίπτωσή του η στόχευσή των διαφημίσεων, όσο και να ελέγχει ποιες καταχωρήσεις από αυτές θα βλέπει. Οι χρήστες θα λαμβάνουν γνώση για όλους τους παράγοντες που καθορίζουν τη στόχευση του προωθητικού υλικού και ταυτόχρονα θα λαμβάνουν εξηγήσεις για την παρουσία των σχετικών διαφημίσεων. Επιπλέον, θα παρέχονται επιλογές για την απενεργοποίησή τους είτε την τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων. Ο χρήστης δεν έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιήσει πλήρως τις στοχευμένες διαφημίσεις, αλλά θα μπορεί να μειώνει την προβολή στοχευμένου περιεχομένου με βάση γενικά κριτήρια, όπως τα site που κάποιος επισκέπτεται και την ώρα. Το link "why this ad?" («γιατί αυτή η διαφήμιση») καθίσταται διαθέσιμο σε κάθε υπηρεσία που δείχνει τις Google ads καθώς και «σχεδόν σε όλα» τα sites και τις εφαρμογές που συνεργάζονται με τη Google για την προβολή διαφημίσεων. Εάν κάποιος επί παραδείγματι απορεί για μια διαφήμιση που βλέπει στο YouTube, θα γνωρίζει τους λόγους που συμβαίνει αυτό και θα μπορεί, τροποποιώντας τις ρυθμίσεις, να μην βλέπει ξανά αυτό το προωθητικό περιεχόμενο. Αυτά είναι καλά νέα για όσους θεωρούν ενοχλητικές τις στοχευμένες διαφημίσεις. Αποτελεί κατά κύριο λόγο αντίδραση στην εντεινόμενη πίεση στην Google, όσον αφορά την προσέγγισή της σε ζητήματα που αφορούν την προστασία της ιδιωτικότητας. Η εταιρεία βρέθηκε στο επίκεντρο επικρίσεων γι’ αυτά τα θέματα και επιχειρεί να διαμορφώσει μια νέα πολιτική. Εngadget Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  12. Οι χρήστες θα λαμβάνουν γνώση για όλους τους παράγοντες που καθορίζουν τη στόχευση του προωθητικού υλικού και ταυτόχρονα θα λαμβάνουν εξηγήσεις για την παρουσία των σχετικών διαφημίσεων. Επιπλέον, θα παρέχονται επιλογές για την απενεργοποίησή τους είτε την τροποποίηση των σχετικών ρυθμίσεων. Ο χρήστης δεν έχει τη δυνατότητα να απενεργοποιήσει πλήρως τις στοχευμένες διαφημίσεις, αλλά θα μπορεί να μειώνει την προβολή στοχευμένου περιεχομένου με βάση γενικά κριτήρια, όπως τα site που κάποιος επισκέπτεται και την ώρα. Το link "why this ad?" («γιατί αυτή η διαφήμιση») καθίσταται διαθέσιμο σε κάθε υπηρεσία που δείχνει τις Google ads καθώς και «σχεδόν σε όλα» τα sites και τις εφαρμογές που συνεργάζονται με τη Google για την προβολή διαφημίσεων. Εάν κάποιος επί παραδείγματι απορεί για μια διαφήμιση που βλέπει στο YouTube, θα γνωρίζει τους λόγους που συμβαίνει αυτό και θα μπορεί, τροποποιώντας τις ρυθμίσεις, να μην βλέπει ξανά αυτό το προωθητικό περιεχόμενο. Αυτά είναι καλά νέα για όσους θεωρούν ενοχλητικές τις στοχευμένες διαφημίσεις. Αποτελεί κατά κύριο λόγο αντίδραση στην εντεινόμενη πίεση στην Google, όσον αφορά την προσέγγισή της σε ζητήματα που αφορούν την προστασία της ιδιωτικότητας. Η εταιρεία βρέθηκε στο επίκεντρο επικρίσεων γι’ αυτά τα θέματα και επιχειρεί να διαμορφώσει μια νέα πολιτική. Εngadget
  13. Τις κατηγορίες διατύπωσαν οι οργανώσεις για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Liberty και Big Brother Watch, βάσει καταγγελιών για βιομετρικούς ελέγχους πολιτών σε δημόσιες εκδηλώσεις, διαδηλώσεις και τις κεντρικές οδούς. Η οργάνωση Liberty ασχολήθηκε με την περίπτωση ενός κατοίκου του Κάρντιφ, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για την υποτιθέμενη ταυτοποίηση των στοιχείων του σε μία ειρηνική διαδήλωση κατά της πώλησης όπλων και όταν έκανε τα ψώνια του. Η οργάνωση Big Brother Watch υποστηρίζει τη διαμαρτυρία ενός μέλους του κόμματος των Πρασίνων στον επικεφαλής της Μητροπολιτικής Αστυνομίας, ενάντια σε αυτή την «αυταρχικού τύπου» τεχνολογία επιτήρησης. Εάν οι δυνάμεις ασφαλείας δεν σταματήσουν τη χρήση συστημάτων AFR θα κατατεθεί αγωγή στο ανώτατο δικαστήριο. Ήδη συγκεντρώνονται τα απαιτούμενα ποσά μέσω crowdfunding. Σύμφωνα με τον οργάνωση Liberty, η αστυνομία της Νότιας Ουαλίας χρησιμοποίησε την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου τουλάχιστον 20 φορές από τον Μάιο του 2017. Σε μία περίπτωση, στους τελικούς του Champions League στο Κάρντιφ το 2017, καταγράφηκε ότι η τεχνολογία ταυτοποίησε λανθασμένα περισσότερα από 2.200 άτομα ως πιθανούς εγκληματίες. Η οργάνωση Liberty υποστηρίζει ότι τα συστήματα AFR συλλέγουν τα βιομετρικά στοιχεία των πολιτών χωρίς τη συγκατάθεσή τους, ταυτοποιούν δυσανάλογα λανθασμένα τα πρόσωπα γυναικών και μελών μειονοτικών εθνοτήτων, ενώ παραβιάζουν τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Το υπουργείο Εσωτερικών υπερασπίζεται τη χρήση βιομετρικής τεχνολογίας ως μέρος της αντιεγκληματικής πολιτικής και πιστεύει ότι μπορεί να συνδυαστεί με το σεβασμό στην ιδιωτικότητα. Εξετάζει βελτιώσεις στη χρήση των δεδομένων από την αστυνομία, στις οποίες περιλαμβάνεται η σύσταση ενός εποπτικού συμβουλίου, αποτελούμενου από επίτροπο για τα βιομετρικά δεδομένα, επίτροπο για τις κάμερες, επίτροπο για τις πληροφορίες καθώς και εκπροσώπους της αστυνομίας. Τον Ιούνιο αναμένεται να δημοσιοποιηθεί η στρατηγική της κυβέρνησης για τα βιομετρικά δεδομένα. Guardian
  14. Οι αρχές ασφαλείας στο Λονδίνο και τη Νότια Ουαλία αντιμετωπίζουν καταγγελίες για τη χρήση τεχνολογίας αυτοματοποιημένης αναγνώρισης προσώπου (Automated Facial Recognition, AFR), σύμφωνα με τις οποίες ο συγκεκριμένος τρόπος επιτήρησης είναι έκνομος και παραβιάζει την προστασία της ιδιωτικότητας. Τις κατηγορίες διατύπωσαν οι οργανώσεις για την προστασία των ανθρωπίνων δικαιωμάτων Liberty και Big Brother Watch, βάσει καταγγελιών για βιομετρικούς ελέγχους πολιτών σε δημόσιες εκδηλώσεις, διαδηλώσεις και τις κεντρικές οδούς. Η οργάνωση Liberty ασχολήθηκε με την περίπτωση ενός κατοίκου του Κάρντιφ, ο οποίος διαμαρτυρήθηκε για την υποτιθέμενη ταυτοποίηση των στοιχείων του σε μία ειρηνική διαδήλωση κατά της πώλησης όπλων και όταν έκανε τα ψώνια του. Η οργάνωση Big Brother Watch υποστηρίζει τη διαμαρτυρία ενός μέλους του κόμματος των Πρασίνων στον επικεφαλής της Μητροπολιτικής Αστυνομίας, ενάντια σε αυτή την «αυταρχικού τύπου» τεχνολογία επιτήρησης. Εάν οι δυνάμεις ασφαλείας δεν σταματήσουν τη χρήση συστημάτων AFR θα κατατεθεί αγωγή στο ανώτατο δικαστήριο. Ήδη συγκεντρώνονται τα απαιτούμενα ποσά μέσω crowdfunding. Σύμφωνα με τον οργάνωση Liberty, η αστυνομία της Νότιας Ουαλίας χρησιμοποίησε την τεχνολογία αναγνώρισης προσώπου τουλάχιστον 20 φορές από τον Μάιο του 2017. Σε μία περίπτωση, στους τελικούς του Champions League στο Κάρντιφ το 2017, καταγράφηκε ότι η τεχνολογία ταυτοποίησε λανθασμένα περισσότερα από 2.200 άτομα ως πιθανούς εγκληματίες. Η οργάνωση Liberty υποστηρίζει ότι τα συστήματα AFR συλλέγουν τα βιομετρικά στοιχεία των πολιτών χωρίς τη συγκατάθεσή τους, ταυτοποιούν δυσανάλογα λανθασμένα τα πρόσωπα γυναικών και μελών μειονοτικών εθνοτήτων, ενώ παραβιάζουν τη νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα. Το υπουργείο Εσωτερικών υπερασπίζεται τη χρήση βιομετρικής τεχνολογίας ως μέρος της αντιεγκληματικής πολιτικής και πιστεύει ότι μπορεί να συνδυαστεί με το σεβασμό στην ιδιωτικότητα. Εξετάζει βελτιώσεις στη χρήση των δεδομένων από την αστυνομία, στις οποίες περιλαμβάνεται η σύσταση ενός εποπτικού συμβουλίου, αποτελούμενου από επίτροπο για τα βιομετρικά δεδομένα, επίτροπο για τις κάμερες, επίτροπο για τις πληροφορίες καθώς και εκπροσώπους της αστυνομίας. Τον Ιούνιο αναμένεται να δημοσιοποιηθεί η στρατηγική της κυβέρνησης για τα βιομετρικά δεδομένα. Guardian Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  15. Η Ελλάδα εξακολούθησε να κατέχει μία από τις υψηλότερες θέσεις στη σχετική κατάταξη όσον αφορά τη χρήση «πειρατικού» λογισμικού το 2017 καθώς το 61% του λογισμικού που είναι εγκατεστημένο σε προσωπικούς υπολογιστές είναι παράνομο, σύμφωνα με την Business Software Alliance (BSA). Παρότι το ποσοστό τα τελευταία έτη δεν έχει σημειώσει αξιόλογη μεταβολή, καθώς ήταν 63% το 2015, 62% το 2013 και 61% το 2011, είναι σημαντικά υψηλότερο σε σύγκριση με τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης, της σκανδιναβικής χερσονήσου και τη Βρετανία. Ενδεικτικά, στην Ιταλία αγγίζει το 43%, στην Πορτογαλία το 38% και στην Κύπρο το 44%. Σημαντική πτώση είχε η εκτιμώμενη εμπορική αξία του λεγόμενου «πειρατικού» λογισμικού που χρησιμοποιείται στη χώρα μας, καθώς πέρυσι υποχώρησε σε 173 εκατ. δολάρια, από 189 εκατ. δολ. το 2015, 220 εκατ. δολ. το 2013 και 343 εκατ. δολ. το 2011. Σύμφωνα με την BSA, αν και διεθνώς τα δύο τελευταία έτη εμφανίζεται πτωτική τάση, η παράνομη χρήση λογισμικού στους προσωπικούς υπολογιστές συνεχίζει να κυμαίνεται σε ανησυχητικά υψηλά επίπεδα. Το 2017 το ποσοστό αυτό ανήλθε κατά μέσο όρο στο 37%. Μεταξύ των μεγαλύτερων οικονομιών, τα υψηλότερα ποσοστά είναι στην Κίνα και τη Ρωσία με 66% και 62% αντίστοιχα, ενώ πολύ χαμηλότερα είναι σε ΗΠΑ (15%), Γερμανία (20%), Βρετανία (21%) και Γαλλία (32%). Business Software Alliance Statista Διαβάστε ολόκληρη την άρθρο
  • Δημιουργία νέου...