Προς το περιεχόμενο

DarkOrion

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    1.366
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Οτιδήποτε δημοσιεύεται από DarkOrion

  1. Ναι, τον supervisor θα τον ρωτήσω γιατί αυτός έχει την γενική εποτεία του κώδικα και ξέρει τι ακριβώς παίζει. Για ένα επεξεργαστή τώρα και έναν στο μέλλον δεν το πολυβλέπω, είναι λίγο διαδικαστικό και δεν θέλουν να μου δώσουν τέτοια λεφτά σε βάθος χρόνου, εξάλλου υπάρχει και το τέρας. Τώρα για τις κάρτες γραφικών, αυτοί που κάνουν develop τον κώδικα το σκέφτονται και μάλλον κάτι έχουν στα σκαριά, ίσως είναι και σε φάση testing. Όπως καταλαβαίνεις, μιλάμε για πολύπλοκο κώδικα που πολύ λίγα άτομα πειράζουν και δεν είναι εμπορικός. Σκέψου ότι εγώ για ένα κομμάτι της έρευνας δουλεύω 6 μήνες κάνοντας πολύ μικρές τροποιποιήσεις, τις οποίες τρέχω στο μηχάνημα μου και βγάζω αποτελέσματα αλλά δεν έχει ενσωματωθεί ακόμα. Πρέπει να τεσταριστεί από αυτούς και αυτοί είναι που θα τον γράψουν ξανά από την αρχή και θα τον βάλουν ως module για να μπορεί να γενικευτεί σε όλες τις περιπτώσεις που τρέχει. Μάλλον θα πάω στην λύση των 2 επεξεργαστών, σε ευχαριστώ πολύ για την βοήθειά σου και πολύ γαμάτη υπογραφή!!!
  2. Κλοκάρισμα ούτε για αστείο.. Μιλάμε για μηχάνημα που θα τρέχει συνεχόμενα για μήνες, σε χώρο που δεν θα βρίσκομαι εγώ. Ούτε θέλω να κρασάρει συνέχεια, ούτε να υπερθερμάινεται. Είναι με εγγύηση και δεν έχω όρεξη να πληρώνω 2κ+ αν το χαλάσω. Σχετικά με το λίγο πιο ακριβό μοντέλο που ρωτούσες, το είχα αναφέρει πιο πάνω: Intel Xeon E5-2630 2.30Ghz 15MB 1333 6C 1st CPU) ανεβάζει το κόστος στις £2435 με όλα τα άλλα ίδια. Υπάρχει και η λύση του 8-πύρηνου (1 cpu βέβαια) Intel Xeon E5-2665 2.40Ghz 20MB 1600 8C 1st CPU. Σχετικά με την παραλληλία, είναι σχεδόν (αν μπορεί να το πει κάποιος αυτό φυσικά) στον μέγιστο βαθμό παραλληλοποίησης. Ουσιαστιά παίρνεις τον συνολικό χώρο που βλεπεις στην φλόγα και τον χωρίζεις σε κομμάτια, ίσα με τον αριθμό των cores. Σε κάθε ένα, λύνεις τις εξισώσεις. Δεν σε νοιάζει τι γίνεται στα διπλανά του, παρά μόνο τις οριακές συνθήκες εκεί που γίνονται οι ραφές που τα παίρνεις τα δεδομένα από το προηγούμενο χρονικό βήμα. Προφανώς, όπως καταλαβαίνεις, εκεί που είναι η φλόγα γίνεται κόλαση στις εξισώσεις ενώ στα πλάγια που δεν υπάρχει φλόγα είναι πιο χαλαρά τα πράγματα (για να σου δώσω να καταλάβεις αυτά γίνονται με επαναλήψεις σύγκλισης, οπότε εκεί που είναι η φλόγα μπορεί να θέλει 1000 φορές παραπάνω επαναλήξεις από εκεί που δεν είναι). Βέβαια, αυτή είναι η φύση του προβλήματος, δεν υπάρχει κάτι να κάνεις να το ξεπεράσεις. Και τα 14000 cores να μου δώσουν, πάντα κάποια (τα ακριανά) θα τελειώνουν λίγο πιο γρήγορα από τα κεντρικά και θα τα περιμένουν. Ενδεικτικά αναφέρω το πιο ακριβό μηχάνημα που είναι διαθέσιμο (το οποίο βέβαια είναι πολύ ακριβό [£15,800] για να μου το αγοράσουν): Intel Xeon E5-2690 2.90Ghz 20MB 1600 8C 1st CPU (x2) 512GB DDR3-1333 (16x32GB) 2CPU LR RAM NVIDIA Quadro 6000 6GB Graphics 256GB SATA 1st Solid State Drive 3TB 7200 RPM SATA 2nd Hard Drive (x2)
  3. Δεν είναι ακριβώς φυσική, πάρε ένα λινκ για να δεις μια ιδέα του τι κάνουμε: Ας το ξεχάσουμε το gpu, ο κώδικας δουλεύεται από 50-60 άτομα και έχει ξεκινήσει να γράφεται εδώ και περίπου 3 δεκαετίες. Μερικά κομμάτια του είναι σε f77 για να σου δώσω να καταλάβεις. Δεν πρόκεται να μπουν στην λογική να το κάνουν να τρέχει σε κάρτα γραφικών για τον πολύ απλό λόγο ότι έχουν πρόσβαση σε δυνατά cluster οπότε έχουν πολύ υπολογιστική ισχύ εκεί χωρίς όμως κάρτες γραφικών. Τα 72 cores που έτρεχα είναι αυτά που μου είχαν κάνει allocate. To supercomputer έχει τρελή υπολογιστική ισχύ. Το 'απλό' έχει 960 cores, τα πιο εξελιγμένα (που εγώ δεν έχω πρόσβαση) είναι αρκετά πιο πολύπλοκα. Συνολικά, όλα τα clusters μαζί έχουν 14,000 cores. Αυτά ήταν για να λύσω τις απορίες. Το ερώτημα βασικά πλέον είναι: 1 επεξεργαστής καλύτερος ή 2 επεξεργαστές λίγο πιο αργοί? Γιατί 2GHz είναι σχετικά λίγα για σημερινά δεδομένα, αλλα μιλάμε για 12 πλέον πυρήνες....
  4. Δεν υπάρχει αυτή η επιλογή για opteron. Υπάρχει εμπορική συμφωνία με την ΗΡ και αυτή προμηθεύει με μηχανήματα. Έχς κάποιες περιορισμένες επιλογές από αυτή την άποψη, αν και πιστεύω ότι αυτός είναι και ο λόγος που υπάρχει η σχετική μείωση στην τιμή, διότι διαφορετικά αυτό το μηχάνημα θα έκανε παραπάνω από 2100 λίρες.
  5. Ενδιαφέρομαι να αγοράσω καινούριο μηχανήμα, το οποίο θα χρησιμοποιώ αποκλειστικά και πολύ βαριές εφαρμογές (όχι εμπορικές). Θα τρέχουν κώδικες fortran σε open-mpi με πολλούς πυρήνες. Μάλιστα, υπάρχει σενάριο για ενσωμάτωση του καινούριου μηχανήματος σε cluster. Ενδιαφέρομαι να δώσω μέχρι £1800-2000 (λίρες αγγλίας μιας και θα αγοραστεί από έξω). Έχω την εξής πρόταση: HP Z620 Workstation HP Linux Installer Kit OS Intel Xeon E5-2620 2.00Ghz 15MB 1333 6C 1st CPU Intel Xeon E5-2620 2.00Ghz 15MB 1333 6C 2nd CPU 32GB DDR3-1600 (8x4GB) 2CPU Reg RAM NVIDIA NVS 300 512MB Graphics 1TB 10K RPM SATA SFF 1st Hard Drive 3TB 7200 RPM SATA 2nd Hard Drive LSI 9212-4i 4-Port SAS 6Gb/s RAID Card HP USB Standard Keyboard HP USB Optical Scroll Mouse 16X SuperMulti DVDRW SATA 1st ODD HP 22-In-1 Media Card Reader Broadcom 5761 Gigabit PCIe NIC HP COMPAQ LE2202x 21.5-In LED Monitor Το συνολικό κόστος είναι £2074. Το να πάω ένα βήμα πιο πάνω σε 2x επεξεργαστές, (δηλαδή Intel Xeon E5-2630 2.30Ghz 15MB 1333 6C 1st CPU) ανεβάζει το κόστος στις £2435 με όλα τα άλλα ίδια. Το ερώτημα είναι: μήπως να αφήσω τους 2 επεξεργαστές και να στραφώ σε μόνο έναν επεξεργαστή πολύ πιο ακριβό? Πώς σας φαίνεται η παραπάνω σύνθεση? Τονίζω: Δεν ενδιαφέρομαι για παιχνίδια, δεν ενδιαφέρομαι για video rendering και παρόμοια, δεν ενδιαφέρομαι για τίποτα άλλο παρά μόνο cpu intensive tasks. Ενδεικτικά σας αναφέρω ότι τα προγράμματα που τρέχω απαιτούν περίπου 2-3 μήνες στο σχετικά παλιό 3-node cluster που έχω σπίτι μου και περίπου 1 βδομάδα σε ένα dedicated cluster από 72 cores. Το μόνο που ίσως θα ενδιέφερε είναι αν στο μέλλον υπάρξει δυνατότητα για αξιοποίηση των πυρήνων της κάρτας γραφικών μαζί με τα cpu's, πείτε μου αν αυτή είναι οκ και θα έχει κανα αποτέλεσμα ή είναι εντελώς μάπα οπότε αξίζει να δώσω κάτι παραπάνω. Το μηχάνημα δεν το πληρώνω εγώ, το πληρώνει ερευνητικό κέντρο, γι αυτό και το όριο είναι τόσο ψηλά και επίσης για αυτό και τονίζω την χρήση του μηχανήματος.
  6. DarkOrion

    ubuntu 12.04 automatic log-in

    Το να μην ζητάει κωδικό, για διάφορους λόγους που δεν έχουν να κάνουν με την ασφάλεια, δεν παίζει. Το άλλο το έλυσα, απλά ήθελα να μάθω αν υπάρχει τρόπος να μπαίνει αυτόματα ο κωδικός στην έναρξη του υπολογιστή.
  7. DarkOrion

    ubuntu 12.04 automatic log-in

    Λοιπόν, έχω μια απλή ερώτηση. Έχω ένα pc με ubuntu 12.04 το οποίο θέλω να ελέγχω από κάποιο άλλο pc. Θέλω με το που πατάω το κουμπί του tower, να κάνει automatic log-on, να βάζει από μόνο του το password και να μου ξεκινάει το team-viewer έχοντας κάνει log-in στο teamviewer account μου. Γίνεται κάτι τέτοιο? Ευχαριστώ
  8. Λοιπόν, παιδιά θα ήθελα τα φώτα σας μιας και είμαι αρχάριος σε linux. Έχω 2 μηχανήματα¨ 1 quad core me ubuntu linux 11.10. 1 dual core me windows 7, στα οποία έχω φορτώσει το VirtualBox και πάνω του το Ubuntu Linux 11.10. Για διάφορους λόγους, θέλω να τρέξω OpenMPI χρησιμοποιώντας τα linux και στους 2 υπολογιστές. Το πρόβλημα είναι το VirtualBox. Πληροφορίες βρήκα στo: http://byobu.info/wiki/Building_a_simple_Beowulf_Like_Cluster_with_Ubuntu To hostfile το πείραξα καλά και το ping command δουλεύει. Να προσθέσω τους χρήστες δεν δουλευει στο dual core (και στο quad core που δουλεύει δεν είδα διαφορά οπότε το κάνω από τον ήδη υπάρχοντα χρήστη). Το SSH φαντάζομαι ότι δουλεύει (δεν έχω κάποιο τρόπο να το τεστάρω). Το όλο πράγμα κολλάει όταν πάω να κάνω mount ton φάκελο mirror (από το slave-dual core δεν βλέπω τον φάκελο στον master node-quad core). Οποιαδήποτε βοήθεια ευπρόσδεκτη, απλά όσο το δυνατόν γίνεται πιο αναλυτικά διότι είμαι αρχάριος σε linux. Eυχαριστώ εκ των προτέρων!!
  9. Ερώτηση: Το OpenMPI μπαίνει σε cygwin?? Προσπαθώ αλλά χωρίς αποτέλεσμα... Το gfortran το εγκατέστησα, αλλά η διαδικασία που περιγράφει στο site για εγκατάσταση openmpi αποτυγχάνει...
  10. Λοιπόν, να εξηγήσω μερικά πράγματα: 1) Δεν με νοιάζει να κάνω develop τον κώδικα σε win, μόνο compile. 2)Ο κώδικας εξελίσσεται από καμιά 200αριά άτομα εδώ και 30 χρόνια, ούτε ξέρω την δομή του, ούτε περισσότερες πληροφορίες για το τι κάνει το κάθε αρχείο. ΑΝ χρειαστεί να γράψω κάτι, θα είναι για ένα ή δύο αρχεία και θα μου πούνε αυτοί που ξέρουν καλύτερα τι και πώς. 3) Ο κώδικας περιλαμβάνει γύρω στα 220 αρχεία κώδικα και το makefile δείχνει πώς και ποιά πρέπει να γίνουν compile ώστε να δώσει κάθε φορά το εκτελέσιμο ανάλογα με την περίπτωση που θέλουμε να τρέξει. 4) Δεν έχω χρόνο να μάθω πολύπλοκα προγράμματα, γι αυτό έβαλα εξομειωτή στα win και δουλεύω έτσι, αλλά βλέπω πεσμένη απόδοση. Με απλά λόγια, ψάχνω έναν έυκολο τρόπο να κάνω compile έναν υπάρχοντα κώδικα. Παίζει κάτι τετοιο??
  11. http://www.open-mpi.org/ Αυτό είναι το OpenMPI. Το πρόβλημα με τα παραπάνω είναι και το θέμα με το makefile. Το Visual Studio (έστω και το 2008) υποστηρίζει makefile? Δεν ξέρω, δεν έχω ιδέα και δεν μπορώ να βρω και πουθενά τίποτα. Με λίγ ψάξιμο βρήκα αυτή τη διαδικασία, αλλά και πάλι κολλάει: http://cboard.cprogramming.com/c-programming/123879-makefiles-windows.html
  12. Λοιπόν, θα ήθελα την βοήθειά σας, μιας και είμαι σχετικά αρχάριος. Έχω έναν κώδικα γραμμένο σε FORTRAN (διάφορες εκδόσεις το κάθε αρχείο και η κάθε υπορουτίνα). Ο κώδικας είναι πολύ βαρύς, γι αυτό είναι κατάλληλα γραμμένος να σπάει σε πυρήνες, γι αυτό χρησιμοποιεί και OpenMPI. Στα Linux, έχω όλα τα fortran files μέσα σε έναν φάκελο, και έχω το makefile που περιγράφει πώς θα γίνει το compile. Χρησιμοποιώ gfort kai to compile γίνεται με την εντολή Make ARG=x, όπου χ βάζω κάθε φορά την επιλογή που θέλω. Τα Objectfiles πάνε σε έναν φάκελο που λέγεται ../obj, και το εκτελέσιμο αρχείο εξόδου είναι καθορισμένο που θα πάει. Για να το τρέξω, χρησιμοποιώ την εντολή mpirun -np(#threads) (name of executable file) και τρέχει. Τώρα όλα αυτά θέλω να τα κάνω στα windows. Υπάρχει τρόπος? Βάζω Visual Studio 2010 και από πάνω Intel Visual Fortran, αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα βοηθήσει. Δεν με νοιάζει να γράφω τον κώδικα, μόνο να τον εκτελώ με νοιάζει, και βασικά να πάρω το εκτελέσιμο που τρέχει σε windows 7 x64 (Αν πχ υπάρχει τρόπος να πάρω ένα windows εκτελέσιμο αρχείο, τότε δεν με νοιάζει πώς). Επειδή είμαι αρκετά νέος, θα ήθελα μία σχετικά αναλυτική βοήθεια αν γίνεται. Ευχαριστώ.
  13. DarkOrion

    Ubuntu Partitions Resizing

    ναι, δεν ήξερα και πολλά πράγματα κατά την εγκατάσταση και έκανα βλακείες. Δεν με νοιάζει να το σβήσω εντελώς, ενα resize θέλω να κάνω. Καθαρή εγκατάσταση θα είναι η τελευταία επιλογή, δεν παίζει για διάφορους λόγους... Πώς μπορώ να βάλω το gparted σε flash drive me ubuntu? Είμαι λίγο άσχετος...
  14. DarkOrion

    Ubuntu Partitions Resizing

    Αντιμετωπίζω το εξής πρόβλημα και θα ήθελα την βοήθειά σας, καθώς είμαι πολύ νέος στον κόσμο του linux: Έχω την έκδοση 11.10 και έχω έναν δίσκο 500άρη. Είναι χωρισμένος σε 2 τμήματα, /dev/sda (250GB, description: / ) & /dev/sda5 (250GB, description: /usr). Μπορώ να γράφω κανονικά στον πρώτο, ο οποίος τελειώνει, αλλά όχι στον δεύτερο. Βρίσκω τον φάκελο /usr και δεν μπορώ να γράψω τίποτα εκεί. Αφού μου είναι άχρηστος, θια ήθελα να τον μειώσω, πχ στα 20 GB και τα υπόλοιπα να τα μεταφέρω στον πρώτο χωρίς να χάσω κανένα δεδομένο. Προσπαθώ να χρησιμοποιήσω το GPartED αλλά αφενός δεν ξέρω τι πρέπει να κάνω, αφετέρου δεν με αφήνει να κάνω και πολλά πολλά. Το λειτουργικό αυτό το χρειάζομαι για πολύ συγκεκριμένο λόγο και δεν παίζει format. Επειδή είμαι πολύ νέος στο λειτουργικό δεν ξέρω αν γίνεται αλλά και ακόμα αν γίνεται δεν ξέρω πώς γίνεται (πχ αν πρεέπει να φορτώσω απο livecd και όχι από τον σκληρό για να κάνω τις αλλαγές). Οποιαδήποτε βοήθεια ευπρόσδεκτη. Όσο έχω ψάξει, αφορούν ρεσιζινγ για windows partitions όταν έχεις και τα 2 εγκατεστημένα. P.S. Υπάρχει κάτι σαν το Alt-Shift για αλλαγή γλώσσας στο πληκτρολόγιο???
  15. DarkOrion

    95 ή 100 Οκτάνια;;;

    Τώρα δεν κατάλαβα... Μιλάμε για κινητήρες παραγωγής ή πρόσφατες πειραματικές τεχνολογίες. Γιατί και εγώ στο εργαστήριό μου θα κάνω υπερπλήρωση στα 5 bar, μετά τον compressor για να μετρήσω τα καυσαέρια. Το έχεις δει πουθενά αυτό στην παραγωγή? Οι μονοκύλινδροι κινητήρες είναι απλουστευμένες εκδόσεις πολυκύλινδρων, τους χρησιμοποιούμε για να απλοποιήσουμε τα πράγματα. ΟΙ συνθήκες διαφέρουν όσο οι βαλβίδες είναι ανοιχτές (ροή αέρα, κύματα πίεσης, συντονισμός μέσα στο inlet maniold). Άπαξ και κλείσουν οι βαλβίδες, οι συνθήκες είναι ίδιες, πόσο μάλλον η κρουστική αυτανάφλεξη (δλδ το knock, OXI τα πυράκια). Συνεπώς, η ισχύς δεν εξαρτάται από το αβάνς, αν όλα δουλεύουν όπως ο κατασκευαστής. Αν ο κατασκευαστής σου λέει 100 και εσύ βάζεις 95, τότε προφανώς βγάζει λιγότερα άλογα για να προστατευτεί ο κινητήρας. Για το AFR, το link δεν ξέρω τι πρέπει να μου δείξει, πάντως τα ξέρω ήδη όσα λέει, με αυτά ασχολούμαι. Για τα lean-burn engines, απόσο βλέπω μόνο στα heavy-duty είναι με μη-υγρό καύσιμο, οπότε εκεί αλλάζει η ιστορία, ενώ στους diesel είναι γνωστό ότι δουλεύουν overall lean. Για τα αυτοκίνητα, μόνο οι γιαπωνέζικες εταιρίες έχουν βγάλει τέτοιες τεχνολογία, και αν διαβάσεις προσεκτικά τι λέει, αναφέρεται σε stratified charge (πλησιάζει την ιδέα του HCCI κινητήρα), σε in-cylinder direct injection (πλησιάζει την ιδέα του diesel), πεταλούδες στο Pipe της δεύτερης βαλβίδας εισαγωγής ανά κύλινδρο, ώστε να δημιουργήσει το κατάλληλο swirl μέσα στον θάλαμο καύσης (και άρα να κάνει το ζητουμενο stratification) κλπ. Αυτά δεν είναι απλές τεχνολογίες, μελετούνται ακόμα και σίγουρα θα βελτιωθούν. Δεν πιστεύω όμως ότι ο κόσμος που ρωτάει για τα 95 ή 100 οκτάνια έχει υπόψιν του ή καλύτερα έχει κινητήρα με τέτοιες τεχνολογίες. Οι HCCI είναι υπό έρευνα για καμιά 100ετία, τώρα αν κάποιες εταιρίες βγάλανε κάποια σε παραγωγή, δεν σημαίνει ότι είναι ώριμη τεχνολογία. Όσο για την πεταλούδα, μην κολλά στο όνομα. Ο σκοπός της πεταλούδας είναι να πνίξει τον άερα, δλδ να δημιουργήσει τέτοια υποπίεση στο inlet manifold, ώστε να περάσει η ζητούμενη ποσότητα άερα (αν τη βαλβίδα την μοντελοποιήσεις με το συγκλίνων-αποκλίνων ακροφύσιο και εφαρμόσεις την εξίσωση για υποηχητική ροή δλδ λόγο πιέσεων μεγαλύτερο του 0,528, τότε θα δεις ότι υπάρχει μονοσήμαντη σχέση ανάμεσα στον λόγο πίεσης και την παροχή που διακινείται) και άρα και η ζητούμενη ποσότητα καυσίμου (δεδομένου ότι μιλάμε για κλασσικούς, στοιχειομετρικούς κινητήρες). Στο valvetronic λοιπόν, αυτό που κάνει το σύστημα είναι να κάνει αυτό που κάνει η πεταλούδα με πιο αποτελεσματικό τρόπο, ουσιαστικά μειώνοντας την διάρκεια της εισαγωγής και ταυτόχρονα και τα Pumping losses. Στην ουσία, πάλι η ρύθμιση της ισχύος του κινητήρα otto είναι ποιοτική, όπως και με την πεταλούσα, σε αντίθεση με τους diesel που είναι ποσοτική (και εξαρτάται μόνο -στους κλασσικούς diesel- από την ποσότητα του εγχυόμενου καυσίμου). Τέλος, για το Multi-air, ομολογώ ότι δεν το ήξερα, αλλά με μια γρήγορη ματιά βλέπω ότι και αυτό πάνω κάτω το ίδιο κάνει, δλδ προσπαθεί να ρυθμίσει την ποσότητα του αέρα που θα μπεί μέσα στον θάλαμο καύσης, όπως κάνει και η πεταλούδα (στηριζόμενη σε άλλη αρχή). Ακόμα και οι GDI (2ης γενιάς, έχουν πεταλούδα). Επειδή τα περισσότερα από αυτά δεν νοιάζουν τον κόσμο, απλά λέω ότι στους κλασσικούς κινητήρες, η ισχύς δεν εξαρτάται από τα οκτάνια (εκτός αν βάλεις άλλο πράγμα από αυτό που λέει ο κατασκευαστής). Εϊναι σαν να πάρεις 4 πύρηνο και να λές ότι δεν βλεπεις άυξηση των επιδόσεων σε σχέση με τον παλιό, ενώ εσύ τρέχεις singl-core apps (πολύ χοντρικά). Και επειδή φαίνεται ότι ξέρεις αρκετά πράγματα γα το θέμα, ένα άλλο ενδιαφέρον πράγμα που ίσως θα ήθελες να διαβάσεις είναι για NVO (negative valve overlap). PS. Aν τα παραπάνω φαίνονται πολύ Technical και δεν ταιριάζουν με τους όρους ή το περιεχόμενο της συζήτησης, τότε ασ σβηστεί ή ας μεταφερθεί σε pm.
  16. DarkOrion

    95 ή 100 Οκτάνια;;;

    Η ισχύς του κινητήρα εξαρτάται από 3 πράγματα: Στροφές, όγκο εμβοσμού και θερμογόνο δύναμη του καυσίμου, όχι από το αβάνς. Το αβάνς το βάζεις για άλλους λόγους. Αν οι στροφές είναι ίδιες, ο κινητήρας είναι ίδιος και η θερμογόνος δύναμη του καυσίμου είναι ίδια (που είναι είτε έχεις 100 είτε 95 οκτάνια), τότε η ισχύς είναι ίδια. Το αβάνς καθορίζεται για να έχεις απελευθέρωση ενέργειας όταν πρέπει (όταν έχεις απελευθέρωση ενέργειας όταν δεν πρέπει, τότε πέφτει δεν πέφτει η απελευθερούμενη θερμότητα, αλλά η ισχύς του κινητήρα). Για να το εξηγήσω όσο πιο απλά μπορώ, γιατί μερικά πράγματα μπορεί να φαίνονται αντιφατικά, όταν έχεις έναν κινητήρα με ψηλό βαθμό συμπίεσης (ή turbo) και ο κατασκευαστής ΖΗΤΑΕΙ 100άρα, τότε θες 100άρα, γιατί αλλιώς ο κινητήρας ρίχνει την ισχύ για να προστατευτεί. Αν ο κατασκευαστής δεν ζητάει 100άρα, τότε είτε βάλεις 95άρα είτε 100άρα, την ίδια ισχύ θα βγάλει. Στην πρώτη περίπτωση, το αβάνς θα καθοριστεί για να σώσει τον κινητήρα, αλλά στο κάτω κάτω εσύ έκανες το λάθος να μην βάλεις 100άρα ενώ το ζητάει ο κατασκευαστής. Το αβάνς βάζει το αυτοκίνητο σε safe mode, για να μην σου σπάσει ο κινητήρας. Αν ο κατασκευαστής δεν ζητάει 100άρα, τότε απλά πληρώνεις παραπάνω για το τίποτα. Και αυτό λάθος είναι. Το μίγμα είναι καθαρά στοχειομετρικό, δλδ 1 kg καυσίμου για κάθε 14,45 kg αέρα. Αν πάτε στα ΚΤΕΟ, θα δείτε έναν αριθμό λ, ο οποίος είναι πάντα κοντά στο 1, ίσως και να είναι 1,001 ή 0,999. Δεν μπορείς να βάλεις ούτε περισσότερο καύσιμο ούτε λιγότερο από την στοιχειομετρία, γιατί τότε δεν δουλεύει ο τριοδικός καταλύτης, και οι εκπομπές πάνε στον θεό. Οι κινητήρες otto έχουν πεταλούδα. Ούτως ή άλλως το 'πνίγεις'. Και το πόσο αέρα σπρώχνεις μέσα εξαρτάται από τον χάρτη του στροβίλου (για να δεις σε τι rpm γυρνάει ο άξονας ανάλογα με το backpressure) και από τον χάρτη του συμπιεστή (ανάλογα με τις στροφές, να βρεις πόσο αέρα βάζεις μέσα). Κοινώς, δεν εξαρτάται από εσένα, εκτός αν έχεις VGT/VNT.
  17. DarkOrion

    95 ή 100 Οκτάνια;;;

    Το ξέρω ότι όλοι θα διαφωνήσουν και θα πέσουν να με φάνε, αλλά αυτό ΔΕΝ ισχύει. Η βενζίνη είναι ίδια (έχει ίδια θερμογόνο δύναμη), το οποίο σημαίνει ότι ενεργειακά, για να βγάλει την ίδια ισχύ ο κινητήρας, σε ίδιες συνθήκες λειτουργίας χρειάζεται την ίδια ποσότητα καυσίμου. Τα παραπάνω οκτάνια είναι μόνο για να μην αυταναφλέγεται το μίγμα σε ψηλές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας, όχι για να δίνουν περισσότερη ισχύ. Όλα είναι θέμα του πώς σου το πουλάνε. Άμα σου λένε ότι θα βγάζει περισσότερα άλογα, θα 'βλέπεις' ότι βγάζει περισσότερα άλογα.. Στην πράξη δεν ισχύει κάτι τέτοιο, εκτός αν η απλή δεν είναι απλή, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα. Επίσης, η βενζίνη δεν νοθεύεται με νερό, γιατί το νερό είναι πιο βαρύ, θα πήγαινε στον πάτο με την βενζίνη να επιπλέει, και άρα η αντλία θα ρούφαγε νερό και όχι καύσιμο, που δεν γίνεται γιατί τότε το αυτοκίνητο δεν θα δούλευε. Επίσης, γι αυτούς που ενδιαφέρονται για τα καύσιμα, ας ρίξουν μια ματιά (εκτός από RON, MON κλπ) στο CN (αριθμός κετανίου), ο οποίος χρησιμοποιείται κυρίως για καύσιμα diesel, και δείχνει το ακριβώς ανάποδο από τον αριθμό οκτανίου, δηλαδή πόσο καλά ένα μίγμα αντιστέκεται στην 'αυτανάφλεξη'.
  18. DarkOrion

    95 ή 100 Οκτάνια;;;

    Το έχω ξαναγράψει και στο παρελθόν, απλά κάνω copy-paste λινκ http://en.wikipedia.org/wiki/Octane_number Octane rating does not relate to the energy content of the fuel (see heating value). It is only a measure of the fuel's tendency to burn in a controlled manner, rather than exploding in an uncontrolled manner. A common misconception is that power output or fuel mileage can be improved by burning higher octane fuel than a particular engine was designed for. The power output of an engine depends in part on the energy density of its fuel, but similar fuels with different octane ratings have similar density. Since switching to a higher octane fuel does not add any more hydrocarbon content or oxygen, the engine cannot produce more power. Κοινώς, περισσότερα οκτάνια μόνο όταν ο κινητήρας έχει υψηλό βαθμό συμπίεσης, όχι όμως για να βγάλει περισσότερα άλογα, αλλά για να μην έχεις κρουστική καύση (ΟΧΙ πυράκια, τα πυράκια -πυρανάφλεξη- είναι άλλο πράγμα).
  19. Sorry που το χαλάω, αλλά το άριστα είναι από 9 και πάνω, τουλάχιστον στο πολυτεχνείο. Και 8.8 να έπαιρνες, πάλι λίαν καλώς είναι (επιβεβαιωμένο). Όσο για το αγγλικό σύστημα, δεν ξέρω, ίσως έχει κάποια σχέση ότι η βάση είναι 4/10.
  20. Ναι, Αγγλία μένω, και Λονδίνο συγκεκριμένα. Σκέψου ότι αν κλείσεις σπίτι θέλεις 1,5 μήνα deposit και τον τρέχοντα μηνα, δλδ 2,5 μήνες (το deposit παίζει, αλλά ποτέ δεν είναι κάτω από 1,5 μήνα). Αν υπολογίσεις ότι ένα μέσο ενοίκιο είναι 700 λίρες (που είναι παραπάνω, αλλά λέμε τώρα) με το καλημέρα σας πρέπει να δώσεις 1750 λίρες. Βάλε και το ξενοδοχείο που θα μένεις στην αρχή μέχρι να βρεις σπίτι, τα αεροπορικά, το κόστος της ζωής για τις πρώτες 2-3 βδομάδες που δεν θα δουλεύεις, τα κόστη για τις συνδέσεις (τηλέφωνο, τηλεόραση κλπ), και επίσης και τα δημοτικά τέλη που θα πληρώνεις... Κάτω από 2500 λίρες με το καλημέρα σας δεν πρόκειται να βγει. Εκτός από αυτά, θες να έχεις και μια ασφάλεια, σε περίπτωση που δεν βρίσκεις δουλειά αμέσως, οπότε δεν μπορείς να έρθεις έτσι και να μην έχεις να ζήσεις αν δεν δουλεύεις. Οπότε ένα 3500 το θες...
  21. Στην αρχή να υπολογίζεις ότι θέλεις ένα σεβαστό ποσό για τα έξοδα της πρώτης εγκατάστασης (deposits, κινητά, λογαριασμοί, συνδέσεις τηλεφώνου, τηλεόραση κλπ). Λογικά, αυτό μπορεί να σου στοιχίσει και 3-4k (λίρες πάντα)... Αν δεν έχεις αυτά τα λεφτά, μην το πάρεις απόφαση να έρθεις, δεν θα μπορέσεις να ζήσεις εδώ στην αρχή...
  22. Αν θέλεις να είσαι μόνος στο σπίτι, η δουλειά τύπου mcdonalds δεν πρόκειται να σου δίνει τόσα λεφτά ώστε να μπορείς να πληρώνεις νοίκι, λογαριασμούς και την ζωή σου. Ίσως χρειαστεί να πιάσεις και 2η δουλειά, (πχ στα βραδινά tesco) ώστε να είσαι πιο άνετος. Τα έξοδα είναι πολλά, και για μια φυσιολογική ζωή θες πάνω από 1500 λίρες τον μήνα, ειδικά αν θες να μείνεις μόνος σου σε μια σχετικά καλή περιοχή (δεδομένου ότι του χρόνου θα κάνεις μεταπτυχιακό...)
  23. Το Notting Hill δεν είναι και τόσο φτηνό, μάλλον το αντίθετο θα έλεγα. Άσε που κοντά στο μετρό δεν έχει σπίτια, μόνο την αγορά και θα πρέπει να πας προς Portobello Road για να βρεις σπίτια, και εκεί κάθε σάββατο πρωί γίνεται της πουτάνας, σαν το μοναστηράκι ένα πράγμα. Καλές περιοχές για να μείνεις με μικρή εγκληματικότητα είναι στο δυτικό Λονδίνο. Bayswater είναι καλή περιοχή, με πολλούς έλληνες, καλή αγορά στον κεντρικό δρόμο και σχετικά normal τιμές ενοικίων (το άτομο πάει κάπου 750-900 λίρες τον μήνα για decent σπίτι και με συγκάτοικο, χωρίς λογαριασμούς). Επίσης μπορείς να ψάξεις και προς westbourne grove (είναι λίγο πιο πάνω) και προς Queensway και Lancaster Gate (είναι λίγο πιο κάτω). Αν έχει λεφτά, πηγαίνεις South Kensington, Knightsbridge, Chelsea (αλλά εδώ μιλάμε ότι αν θες να μείνεις μόνος σε one-bedroom apartment, ακουμπάς minimum τις 1600 λίρες τον μήνα). Προς ανατολικά που σου είπε ο φίλος από πάνω δεν ξέρω (oldstreet, angel κλπ), τα ενοίκια εκεί είναι σίγουρα χαμηλότερα, αλλά αρκετά πιο πολυσύχναστες περιοχές και με μεγαλύτερη εγκληματικότητα. Γενικά να ξέρεις, ότι όσο πιο ανατολικά πας στο Λονδίνο, τόσο πιο επικίνδυνα είναι...
  24. Lloyds είναι πιο εύκολο από όλες. Ανοίγεις μόνο με διαβατήριο ή ακόμα και ταυτότητα. Από Natwest και HSBC θέλουν συνήθως μισθοδοσία, οπότε σε ζορίζουν για να στον ανοίξουν και έχουν fees πολλές φορές. Αν έχεισ κάποιο πιστοποιητικό μόνιμης κατοικίας στην Αγγλία πολύ καλύτερο (λογαριασμός ΔΕΚΟ ή council tax). Αν πας για σπουδές, παίρνεις πιστοποιητικό σπουδών από το πανεπιστήμιο, αλλά μετά να προσέξεισ να τον κλείσεις γιατί θα σου κάνει fail στο credit check και δεν θα σε αφήνει να ανοίξεις πιστωτική κάρτα γενικά. Επίσης Barclays καλό είναι να αποφύγεις, όταν είχα πάει εγώ πολύ βαβούρα... Η πιο εύκολη που βρήκα ήταν η Lloyd's TSB....
  • Δημιουργία νέου...