Προς το περιεχόμενο

dimakisk

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    766
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

2 ΑΚΟΛΟΥΘΟΙ

Πρόσφατες Επισκέψεις

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

dimakisk's Achievements

  1. Η ιαπωνική κυβέρνηση ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει μια σειρά τροποποιήσεων στη νομοθεσία περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, προκαλώντας ανησυχία στην κοινότητα cosplayers της χώρας. Όπως αναφέρει σε μια σειρά από tweets του ο Matt Alt, μεταφραστής ιαπωνικών παιχνιδιών και manga, στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει στους κατόχους των πνευματικών δικαιωμάτων χαρακτήρων από κάθε λογής franchise το δικαίωμα της αποζημίωσης από τους επαγγελματίες cosplayers. Όπως αναφέρει μάλιστα ο Alt, οι πιο επιτυχημένοι εξ αυτών κερδίζουν έως και 500.000 δολάρια τον χρόνο! Η κίνηση αυτή δεν έχει σκοπό να πλήξει τους ερασιτέχνες cosplayers αλλά εστιάζει στους επαγγελματίες που μάλιστα διαθέτουν και προς πώληση αντικείμενα που υπόκεινται στη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Με δημοσίευμά του το Kyodo News προσθέτει πως το να φορά κάποιος ένα κοστούμι ενός ήρωα δε συνιστά παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας, εκτός και αν πληρώνεται γι’ αυτό, οπότε η υπόθεση διαφέρει. Τονίζεται μάλιστα ότι ορισμένοι cosplayers είναι θετικοί απέναντι στην κίνηση αυτή, αφού όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Taro Yamada, μέλος της ερευνητικής επιτροπής του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος για τη χάραξη στρατηγικής όσον αφορά στην πνευματική ιδιοκτησία: Χρειαζόμαστε ένα νομοθετικό πλαίσιο ώστε να προστατέψουμε και τις δύο μεριές [σ.σ. τους δημιουργούς και τους cosplayers].
  2. Τελικά το game development δεν ήταν τόσο απλό ή έστω ξεκάθαρο φαντάζονταν στη Google. Με ανακοίνωσή της, η εταιρεία γνωστοποίησε πως επαναπροσδιόρισε τις προτεραιότητές της σε ό,τι αφορά το gaming, αποφασίζοντας μεταξύ άλλων να διαλύσει την ομάδα ανάπτυξης τίτλων για το Stadia, ακυρώνοντας όλα τα πρότζεκτ. Η εταιρεία συνεχίζει να υποστηρίζει κανονικά το Stadia, το οποίο πλέον θα στηρίζεται εξ ολοκλήρου στα παιχνίδια τρίτων εταιρειών. Το κείμενο που υπογράφει ο Phil Harrison, γενικός διευθυντής του Google Stadia, ανέφερε μεταξύ άλλων: Η δημιουργία κορυφαίων τίτλων από το μηδέν απαιτεί πολλά χρόνια και σημαντικές επενδύσεις με το κόστος να αυξάνεται εκθετικά. Δεδομένης της πρόθεσής μας να εστιάσουμε στην εδραιωμένη τεχνολογία του Stadia και την ενίσχυση των εταιρικών μας σχέσεων και συνεργασιών, αποφασίσαμε ότι δε θα επενδύσουμε περαιτέρω στην δημιουργία αποκλειστικού περιεχομένου από την εσωτερική ομάδα ανάπτυξής μας πέραν των τίτλων που είναι προγραμματισμένοι να κυκλοφορήσουν στο άμεσο μέλλον. Τα μέλη της ομάδας ανάπτυξης τίτλων του Stadia θα τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις εντός της εταιρείας, με την επικεφαλής της Stadia Games and Entertainment (SG&E) και ένα από τα πλέον “δυνατά” ονόματα που είχε “στρατολογήσει” η Google, Jade Raymond να αποχωρεί από τις τάξεις της. H SG&E διέθετε δύο στούντιο, στο Μόντρεαλ και το Λος Άντζελες ενώ είχε εκδώσει (χωρίς να έχει αναπτύξει) τρία παιχνίδια, τα Orcs Must Die! 3 (της Robot Entertainment), Outcasters (από τη Splash Damage) και Submerged: Hidden Depths (της Uppercut Games). Η Google ξεκαθάρισε πάντως ότι οι εξελίξεις αυτές δεν επηρεάζουν την πλατφόρμα, με τους παίκτες να εξακολουθούν να είναι σε θέση να απολαμβάνουν τους τίτλους των Stadia και Stadia Pro. Υποσχέθηκε νέες προσθήκες από τρίτες εταιρείες ενώ δήλωσε πιστή στο όραμα του cloud gaming.
  3. Μετά την Amazon, ακόμα ένας τεχνολογικός κολοσσός τα βρίσκει μπαστούνια όσον αφορά στην ανάπτυξη video games. Η Google, ηττημένη, αναγκάστηκε να προσαρμόσει εκ νέου τα πλάνα της. Τελικά το game development δεν ήταν τόσο απλό ή έστω ξεκάθαρο φαντάζονταν στη Google. Με ανακοίνωσή της, η εταιρεία γνωστοποίησε πως επαναπροσδιόρισε τις προτεραιότητές της σε ό,τι αφορά το gaming, αποφασίζοντας μεταξύ άλλων να διαλύσει την ομάδα ανάπτυξης τίτλων για το Stadia, ακυρώνοντας όλα τα πρότζεκτ. Η εταιρεία συνεχίζει να υποστηρίζει κανονικά το Stadia, το οποίο πλέον θα στηρίζεται εξ ολοκλήρου στα παιχνίδια τρίτων εταιρειών. Το κείμενο που υπογράφει ο Phil Harrison, γενικός διευθυντής του Google Stadia, ανέφερε μεταξύ άλλων: Η δημιουργία κορυφαίων τίτλων από το μηδέν απαιτεί πολλά χρόνια και σημαντικές επενδύσεις με το κόστος να αυξάνεται εκθετικά. Δεδομένης της πρόθεσής μας να εστιάσουμε στην εδραιωμένη τεχνολογία του Stadia και την ενίσχυση των εταιρικών μας σχέσεων και συνεργασιών, αποφασίσαμε ότι δε θα επενδύσουμε περαιτέρω στην δημιουργία αποκλειστικού περιεχομένου από την εσωτερική ομάδα ανάπτυξής μας πέραν των τίτλων που είναι προγραμματισμένοι να κυκλοφορήσουν στο άμεσο μέλλον. Τα μέλη της ομάδας ανάπτυξης τίτλων του Stadia θα τοποθετηθούν σε άλλες θέσεις εντός της εταιρείας, με την επικεφαλής της Stadia Games and Entertainment (SG&E) και ένα από τα πλέον “δυνατά” ονόματα που είχε “στρατολογήσει” η Google, Jade Raymond να αποχωρεί από τις τάξεις της. H SG&E διέθετε δύο στούντιο, στο Μόντρεαλ και το Λος Άντζελες ενώ είχε εκδώσει (χωρίς να έχει αναπτύξει) τρία παιχνίδια, τα Orcs Must Die! 3 (της Robot Entertainment), Outcasters (από τη Splash Damage) και Submerged: Hidden Depths (της Uppercut Games). Η Google ξεκαθάρισε πάντως ότι οι εξελίξεις αυτές δεν επηρεάζουν την πλατφόρμα, με τους παίκτες να εξακολουθούν να είναι σε θέση να απολαμβάνουν τους τίτλους των Stadia και Stadia Pro. Υποσχέθηκε νέες προσθήκες από τρίτες εταιρείες ενώ δήλωσε πιστή στο όραμα του cloud gaming. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  4. Αναβρασμός έχει ξεσπάσει στη -γιγαντιαία- κοινότητα cosplayers της Ιαπωνίας, καθώς η κυβέρνηση της χώρας συζητά μία νέα νομοθεσία με στόχο την προστασία των πνευματικών δικαιωμάτων. Η ιαπωνική κυβέρνηση ετοιμάζεται να πραγματοποιήσει μια σειρά τροποποιήσεων στη νομοθεσία περί προστασίας των πνευματικών δικαιωμάτων, προκαλώντας ανησυχία στην κοινότητα cosplayers της χώρας. Όπως αναφέρει σε μια σειρά από tweets του ο Matt Alt, μεταφραστής ιαπωνικών παιχνιδιών και manga, στόχος της κυβέρνησης είναι να δώσει στους κατόχους των πνευματικών δικαιωμάτων χαρακτήρων από κάθε λογής franchise το δικαίωμα της αποζημίωσης από τους επαγγελματίες cosplayers. Όπως αναφέρει μάλιστα ο Alt, οι πιο επιτυχημένοι εξ αυτών κερδίζουν έως και 500.000 δολάρια τον χρόνο! Η κίνηση αυτή δεν έχει σκοπό να πλήξει τους ερασιτέχνες cosplayers αλλά εστιάζει στους επαγγελματίες που μάλιστα διαθέτουν και προς πώληση αντικείμενα που υπόκεινται στη νομοθεσία περί πνευματικής ιδιοκτησίας. Με δημοσίευμά του το Kyodo News προσθέτει πως το να φορά κάποιος ένα κοστούμι ενός ήρωα δε συνιστά παραβίαση της σχετικής νομοθεσίας, εκτός και αν πληρώνεται γι’ αυτό, οπότε η υπόθεση διαφέρει. Τονίζεται μάλιστα ότι ορισμένοι cosplayers είναι θετικοί απέναντι στην κίνηση αυτή, αφού όπως δήλωσε χαρακτηριστικά ο Taro Yamada, μέλος της ερευνητικής επιτροπής του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος για τη χάραξη στρατηγικής όσον αφορά στην πνευματική ιδιοκτησία: Χρειαζόμαστε ένα νομοθετικό πλαίσιο ώστε να προστατέψουμε και τις δύο μεριές [σ.σ. τους δημιουργούς και τους cosplayers]. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  5. Ένα σκηνικό άνευ προηγουμένου έχει στηθεί τις τελευταίες μέρες στη Wall Street με τις μετοχές των GameStop και AMC (αλλά και άλλων εταιρειών εσχάτως όπως Nokia, BlackBerry, Naked Brand Group) να βρίσκονται στο επίκεντρο. Η GameStop είδε την αξία της μετοχής της να αυξάνεται σε ποσοστό που ξεπέρασε το 2500% μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα, φτάνοντας από τα 17-18 δολάρια στις αρχές του έτους, ακόμα και στα 470 δολάρια σήμερα. Πίσω από την εκτός πραγματικότητας πορεία της μετοχής της αλυσίδας πώλησης video games (η οποία, σημειωτέον, έκλεισε το προηγούμενο οικονομικό έτος της με απώλειες 795 εκατ. δολαρίων, διαγράφοντας πτωτική πορεία και το 2020) βρίσκεται το Reddit, οι χρήστες του οποίου μέσα από το r/wallstreetbets αποφάσισαν να εναντιωθούν στα hedge funds και το σορτάρισμά τους (διαδικασία κατά την οποία πωλούν μία μετοχή για να την αγοράσουν εντός ολίγου σε χαμηλότερη τιμή κερδίζοντας ουσιαστικά τη διαφορά). Στην όλη πρωτοβουλία μάλιστα φάνηκε διατεθειμένος να συμμετάσχει και ο Elon Musk. Ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου -πλέον- έδειξε το ενδιαφέρον του "τιτιβίζοντας" ένα link προς το σχετικό subreddit και συμμετέχοντας στη συνέχεια στη συζήτηση μέσω των σχολίων και των απαντήσεών του. Αν και δεν έγινε γνωστό αν ο ίδιος επένδυσε στα GameStop, το tweet του και μόνο ήταν αρκετό για να πάρει ακόμα μεγαλύτερη δημοσιότητα το όλο θέμα. Οι χρήστες πραγματοποίησαν τις επενδύσεις τους μέσα από εφαρμογές όπως οι Robinhood και Revolut και όπως όλα δείχνουν, έβαλαν δύσκολα σε hedge funds και λοιπές “παραδοσιακές” δυνάμεις της Wall Street που δεν περίμεναν έναν καταιγισμό αυτού του μεγέθους. Εν τέλει και με πλατφόρμες όπως οι προαναφερθείσες να μπλοκάρουν την αγορά επιλεγμένων μετοχών (επιτρέποντας μόνο την πώληση), οι τιμές αυτών της GameStop και της AMC επανήλθαν σε χαμηλότερα επίπεδα, τουλάχιστον μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές. Με τις τελευταίες εξελίξεις κατά νου είναι δύσκολο έως αδύνατον να προβλέψουμε την εικόνα της Wall Street τις προσεχείς μέρες, αφού πολλά μοιάζουν να εξαρτώνται από το πού θα στρέψει την προσοχή της η κοινότητα του Reddit που εν μέσω lockdown έχει βαλθεί να κοντράρει τα hedge funds. Ήδη πάντως αρκετοί είναι εκείνοι που έβγαλαν τα “σπασμένα” του 2020 μέσα σε μια βδομάδα…
  6. Το… sequel από Το Μεγάλο Σορτάρισμα τρέχει τις τελευταίες μέρες στο χρηματιστήριο της Wall Street με το Reddit να σπέρνει τον πανικό και τα hedge funds να ψάχνουν τρόπους να γλιτώσουν. Ένα σκηνικό άνευ προηγουμένου έχει στηθεί τις τελευταίες μέρες στη Wall Street με τις μετοχές των GameStop και AMC (αλλά και άλλων εταιρειών εσχάτως όπως Nokia, BlackBerry, Naked Brand Group) να βρίσκονται στο επίκεντρο. Η GameStop είδε την αξία της μετοχής της να αυξάνεται σε ποσοστό που ξεπέρασε το 2500% μέσα στην προηγούμενη εβδομάδα, φτάνοντας από τα 17-18 δολάρια στις αρχές του έτους, ακόμα και στα 470 δολάρια σήμερα. Πίσω από την εκτός πραγματικότητας πορεία της μετοχής της αλυσίδας πώλησης video games (η οποία, σημειωτέον, έκλεισε το προηγούμενο οικονομικό έτος της με απώλειες 795 εκατ. δολαρίων, διαγράφοντας πτωτική πορεία και το 2020) βρίσκεται το Reddit, οι χρήστες του οποίου μέσα από το r/wallstreetbets αποφάσισαν να εναντιωθούν στα hedge funds και το σορτάρισμά τους (διαδικασία κατά την οποία πωλούν μία μετοχή για να την αγοράσουν εντός ολίγου σε χαμηλότερη τιμή κερδίζοντας ουσιαστικά τη διαφορά). Στην όλη πρωτοβουλία μάλιστα φάνηκε διατεθειμένος να συμμετάσχει και ο Elon Musk. Ο πλουσιότερος άνθρωπος του κόσμου -πλέον- έδειξε το ενδιαφέρον του "τιτιβίζοντας" ένα link προς το σχετικό subreddit και συμμετέχοντας στη συνέχεια στη συζήτηση μέσω των σχολίων και των απαντήσεών του. Αν και δεν έγινε γνωστό αν ο ίδιος επένδυσε στα GameStop, το tweet του και μόνο ήταν αρκετό για να πάρει ακόμα μεγαλύτερη δημοσιότητα το όλο θέμα. Οι χρήστες πραγματοποίησαν τις επενδύσεις τους μέσα από εφαρμογές όπως οι Robinhood και Revolut και όπως όλα δείχνουν, έβαλαν δύσκολα σε hedge funds και λοιπές “παραδοσιακές” δυνάμεις της Wall Street που δεν περίμεναν έναν καταιγισμό αυτού του μεγέθους. Εν τέλει και με πλατφόρμες όπως οι προαναφερθείσες να μπλοκάρουν την αγορά επιλεγμένων μετοχών (επιτρέποντας μόνο την πώληση), οι τιμές αυτών της GameStop και της AMC επανήλθαν σε χαμηλότερα επίπεδα, τουλάχιστον μέχρι την ώρα που γράφονταν αυτές οι γραμμές. Με τις τελευταίες εξελίξεις κατά νου είναι δύσκολο έως αδύνατον να προβλέψουμε την εικόνα της Wall Street τις προσεχείς μέρες, αφού πολλά μοιάζουν να εξαρτώνται από το πού θα στρέψει την προσοχή της η κοινότητα του Reddit που εν μέσω lockdown έχει βαλθεί να κοντράρει τα hedge funds. Ήδη πάντως αρκετοί είναι εκείνοι που έβγαλαν τα “σπασμένα” του 2020 μέσα σε μια βδομάδα… Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  7. Η Google ανακοίνωσε ότι έπονται αλλαγές στον τρόπο εμφάνισης των αποτελεσμάτων της σε mobile πλατφόρμες. Όπως εξήγησε η εταιρεία μέσω κειμένου στο blog της (για τις ανάγκες του οποίου μίλησε η Aileen Cheng, επικεφαλής visual design στη Google) δόθηκε έμφαση στην απλότητα του όλου design προκειμένου οι χρήστες να είναι σε θέση να εντοπίσουν αυτό που ψάχνουν ευκολότερα και ταχύτερα. Όσο για τα στοιχεία που έχουν επανασχεδιαστεί; Οι μεγάλες αλλαγές αφορούν στις γραμματοσειρές οι οποίες πλέον είναι πιο έντονες και μεγεθυμένες, κάτι που διευκολύνει σημαντικά κατά τη «σάρωση» της οθόνης της συσκευής από το ανθρώπινο μάτι. Έτσι οι πληροφορίες έρχονται στο προσκήνιο, ενώ την ίδια στιγμή η σωστή χρήση των χρωμάτων δίνει ακόμα μεγαλύτερο βάρος στις σημαντικές πληροφορίες. Ο έξτρα χώρος ανάμεσα στα κείμενα, τέλος, κάνει το διάβασμα πιο άνετο, χωρίς παράλληλα να χάνεται η οικεία αίσθηση της Google. Σύμφωνα με τη Google, η νέα έκδοση των αποτελεσμάτων αναζήτησής της θα διατεθεί στις mobile πλατφόρμες στο άμεσο μέλλον.
  8. Αλλαγές στον τρόπο που εμφανίζονται τα αποτελέσματα των αναζητήσεων σε mobile συσκευές με γνώμονα την ταχύτητα και την ευκολία ετοιμάζει η Google. Η Google ανακοίνωσε ότι έπονται αλλαγές στον τρόπο εμφάνισης των αποτελεσμάτων της σε mobile πλατφόρμες. Όπως εξήγησε η εταιρεία μέσω κειμένου στο blog της (για τις ανάγκες του οποίου μίλησε η Aileen Cheng, επικεφαλής visual design στη Google) δόθηκε έμφαση στην απλότητα του όλου design προκειμένου οι χρήστες να είναι σε θέση να εντοπίσουν αυτό που ψάχνουν ευκολότερα και ταχύτερα. Όσο για τα στοιχεία που έχουν επανασχεδιαστεί; Οι μεγάλες αλλαγές αφορούν στις γραμματοσειρές οι οποίες πλέον είναι πιο έντονες και μεγεθυμένες, κάτι που διευκολύνει σημαντικά κατά τη «σάρωση» της οθόνης της συσκευής από το ανθρώπινο μάτι. Έτσι οι πληροφορίες έρχονται στο προσκήνιο, ενώ την ίδια στιγμή η σωστή χρήση των χρωμάτων δίνει ακόμα μεγαλύτερο βάρος στις σημαντικές πληροφορίες. Ο έξτρα χώρος ανάμεσα στα κείμενα, τέλος, κάνει το διάβασμα πιο άνετο, χωρίς παράλληλα να χάνεται η οικεία αίσθηση της Google. Σύμφωνα με τη Google, η νέα έκδοση των αποτελεσμάτων αναζήτησής της θα διατεθεί στις mobile πλατφόρμες στο άμεσο μέλλον. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  9. Σε μία κίνηση άνευ προηγουμένου ενδέχεται να προχωρήσει η Google εφ’ όσον η κυβέρνηση της Αυστραλίας κάνει πράξη τις εξαγγελίες της. Στη χώρα των “καγκουρό” προωθείται ειδική νομοθεσία με την οποία ψηφιακές πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook θα αποζημιώνουν τα μέσα ενημέρωσης για την προβολή ειδήσεων και περιεχομένου από αυτά. Η σχετική εισήγηση μάλιστα έγινε έπειτα από έρευνα ενός έτους που εστίασε στις προαναφερθείσες εταιρείες και μολονότι αρχικά προέβλεπε προαιρετικές πληρωμές, ο δραματικά μειωμένος τζίρος των μίντια κατά την πανδημία, ανάγκασε την κυβέρνηση της χώρας να αλλάξει ρότα. Όπως αναφέρει η Sydney Morning Herald, σε συζήτηση που διεξήχθη ενώπιον της Γερουσίας, η Mel Silva, διευθύνων σύμβουλος της Google στην Αυστραλία παρουσίασε τη θέση της εταιρείας απέναντι στις εξελίξεις. Ισχυρίστηκε ότι ενδεχόμενες πληρωμές στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς θα αντιτίθεντο στο μοντέλο της εταιρείας, δημιουργώντας ένα “δεδικασμένο” που θα ήταν δύσκολο να παρακαμφθεί. Η τοποθέτησή της δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας: Αν η νομοθεσία ψηφιστεί και επικυρωθεί, τότε δε θα έχουμε άλλη επιλογή πέραν του να σταματήσουμε τη διάθεση του Google Search στην Αυστραλία. […] Δεν είναι απειλή αλλά πραγματικότητα. […] Πρόκειται για κάτι που δεν είναι συμβατό με τον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης και του internet γενικότερα. Την ίδια στιγμή, ο πρωθυπουργός της χώρας, Scott Morrison, έδειξε ιδιαίτερα ενοχλημένος από τη στάση της εταιρείας (τις δηλώσεις της Silva, ακολούθησε και δημοσίευση στο blog της Google), περνώντας στην αντεπίθεση με δηλώσεις του: Όσοι θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Αυστραλία με τους κανόνες της Αυστραλίας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτοι. Δεν ανεχόμαστε απειλές ωστόσο από κανέναν. Η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον.
  10. Σε ακραία μέτρα ενδέχεται να καταφύγει η εταιρεία αν η κυβέρνηση της χώρας εν τέλει την υποχρεώσει να πληρώσει προκειμένου να εμφανίζει ειδήσεις από τα ενημερωτικά sites της χώρας. Σε μία κίνηση άνευ προηγουμένου ενδέχεται να προχωρήσει η Google εφ’ όσον η κυβέρνηση της Αυστραλίας κάνει πράξη τις εξαγγελίες της. Στη χώρα των “καγκουρό” προωθείται ειδική νομοθεσία με την οποία ψηφιακές πλατφόρμες όπως η Google και το Facebook θα αποζημιώνουν τα μέσα ενημέρωσης για την προβολή ειδήσεων και περιεχομένου από αυτά. Η σχετική εισήγηση μάλιστα έγινε έπειτα από έρευνα ενός έτους που εστίασε στις προαναφερθείσες εταιρείες και μολονότι αρχικά προέβλεπε προαιρετικές πληρωμές, ο δραματικά μειωμένος τζίρος των μίντια κατά την πανδημία, ανάγκασε την κυβέρνηση της χώρας να αλλάξει ρότα. Όπως αναφέρει η Sydney Morning Herald, σε συζήτηση που διεξήχθη ενώπιον της Γερουσίας, η Mel Silva, διευθύνων σύμβουλος της Google στην Αυστραλία παρουσίασε τη θέση της εταιρείας απέναντι στις εξελίξεις. Ισχυρίστηκε ότι ενδεχόμενες πληρωμές στους ειδησεογραφικούς οργανισμούς θα αντιτίθεντο στο μοντέλο της εταιρείας, δημιουργώντας ένα “δεδικασμένο” που θα ήταν δύσκολο να παρακαμφθεί. Η τοποθέτησή της δεν αφήνει περιθώρια παρερμηνείας: Αν η νομοθεσία ψηφιστεί και επικυρωθεί, τότε δε θα έχουμε άλλη επιλογή πέραν του να σταματήσουμε τη διάθεση του Google Search στην Αυστραλία. […] Δεν είναι απειλή αλλά πραγματικότητα. […] Πρόκειται για κάτι που δεν είναι συμβατό με τον τρόπο λειτουργίας των μηχανών αναζήτησης και του internet γενικότερα. Την ίδια στιγμή, ο πρωθυπουργός της χώρας, Scott Morrison, έδειξε ιδιαίτερα ενοχλημένος από τη στάση της εταιρείας (τις δηλώσεις της Silva, ακολούθησε και δημοσίευση στο blog της Google), περνώντας στην αντεπίθεση με δηλώσεις του: Όσοι θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Αυστραλία με τους κανόνες της Αυστραλίας είναι κάτι παραπάνω από ευπρόσδεκτοι. Δεν ανεχόμαστε απειλές ωστόσο από κανέναν. Η συνέχεια αναμένεται με ενδιαφέρον. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  11. dimakisk

    Τα καλύτερα video games του 2020

    Πιστοί στο ραντεβού μας για έκτη συνεχόμενη χρονιά (εδώ μπορείτε να δείτε τα βραβεία μας για το 2015, το 2016, το 2017, το 2018 και το 2019), βάλαμε κάτω όλα όσα παίξαμε την ιδιαίτερη αυτή χρονιά προκειμένου να βρούμε αυτά που ξεχώρισαν -για τους σωστούς ή τους λάθος λόγους. Παρά τις δυσκολίες του, το 2020 μας έδωσε ορισμένα εξαιρετικά παιχνίδια τα οποία όχι απλά μας κράτησαν συντροφιά τις δύσκολες περιόδους του lockdown και της καραντίνας, αλλά θα μνημονεύονται για χρόνια. Οι κατηγορίες είναι οι ίδιες με εκείνες της προηγούμενης χρονιάς (για τις αποκλειστικότητες των συστημάτων δε λαμβάνονται υπ’ όψιν τα PC). Σας θυμίζουμε ότι μπορείτε να καταθέσετε τις δικές σας προτάσεις, τόσο στα σχόλια του παρόντος κειμένου, όσο και στα σχετικά topic για το παιχνίδι της χρονιάς σε κονσόλες και PC στο forum (αν προτιμάτε φυσικά, υπάρχουν και Τα Παιδιά της Πίστας που θα χαρούν να διαβάσουν τα σχόλιά σας στο γκρουπ τους). Παιχνίδι της χρονιάς: The Last of Us Part II Το έργο της Naughty Dog δεν ήταν εύκολο: το πρώτο The Last of Us είχε τοποθετήσει τον πήχη έτσι κι αλλιώς σε δυσθεώρητα επίπεδα. Με τα PS4 μας ωστόσο να παίρνουν φωτιά, γίναμε μάρτυρες ενός πραγματικού αριστουργήματος. Το The Last of Us Part II ήταν ένας τίτλος που δε δυσκολεύτηκε να πάρει τη θέση του στη λίστα με τους καλύτερους όλων των εποχών, προσφέροντας μια εμπειρία που θα μνημονεύεται για χρόνια και γενιές. Το καλογραμμένο στόρι που “σερβίρεται” με πρωτόγνωρο τρόπο στον παίκτη, πλαισιώνεται από έναν μαγευτικό κόσμος που τον “ρουφά” μεμιάς, συνθέτοντας ένα πραγματικό κομψοτέχνημα που καθήλωσε άπαντες. Υποκλινόμαστε. Παραλίγο πρώτα: Ghost of Tsushima, Final Fantasy VII Remake, Hades, Doom Eternal Καλύτερη αποκλειστικότητα PlayStation: The Last of Us Part II Σε μια χρονιά που η Sony φρόντισε να ενισχύσει το PS4 με αρκετά δυνατές αποκλειστικότητες, το The Last of Us Part II ήταν εκείνο που ξεχώρισε. Το πολυαναμενόμενο sequel του The Last of Us, κατόρθωσε να κλέψει τις εντυπώσεις, καθηλώνοντας εκατομμύρια παίκτες ανά τον κόσμο. Χτίζοντας επάνω στον εξαιρετικά πλούσιο κόσμο του προκατόχου του, διηγήθηκε με έναν μοναδικό τρόπο μία υπέροχη ιστορία και εν τέλει διακρίθηκε πρακτικά σε κάθε κατηγορία -από τον τεχνικό τομέα, μέχρι τις ερμηνείες και την αφήγηση. Λόγος για να αγοράσει κάποιος PS4, το The Last of Us Part II θέτει εύκολα υποψηφιότητα για ένα εκ των καλύτερων παιχνιδιών της γενιάς του. Παραλίγο πρώτα: Ghost of Tsushima, Final Fantasy VII Remake, Persona 5 Royal, Nioh 2 Καλύτερη αποκλειστικότητα Xbox: Gears Tactics Σε -ακόμα- μία χρονιά που οι αποκλειστικότητες του Xbox μετριούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού (και απόντων φυσικά όλων των μεγάλων franchises) το Gears Tactics ήταν εκείνο που ξεχώρισε. Συνδυάζοντας τον αέρα των Gears με το gameplay των XCOM, κάλυψε τα “θέλω” των φίλων και των δύο σειρών/ειδών και με το παραπάνω, καταλήγοντας να αποτελεί εν τέλει μία απόλυτα αξιόλογη κυκλοφορία την οποία μάλλον αδικεί ο χαρακτηρισμός spin-off. Δράση και τακτική εναλλάσσονται σταθερά, η βία δεν έχει όρια, το αίμα ρέει άφθονο και Space Marines χτυπιούνται μέχρι τελικής πτώσης με τους Locust. Τι παραπάνω να ζητήσει κανείς; Παραλίγο πρώτα: Battletoads, Tell Me Why, Call of the Sea Καλύτερη αποκλειστικότητα Switch: Animal Crossing: New Horizons Ήρθε από το πουθενά την κατάλληλη στιγμή και κράτησε συντροφιά σε εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο στη -δύσκολη και πρωτόγνωρη- περίοδο του lockdown. Με την αρχή να γίνεται από ένα τόσο δα νησάκι, από εκεί και πέρα, τα πάντα ήταν θέμα… φαντασίας. Πανέμορφο και χαριτωμένο, το Animal Crossing: New Horizons κατάφερε να εξωτερικεύσει τη δημιουργικότητα των παικτών με τον δικό του, μαγικό τρόπο. Το χαλαρό gameplay του και η ελευθερία κινήσεων που προσέφερε, το κατέστησαν ιδανική επιλογή για μικρούς και μεγάλους, κάτι που αποτυπώθηκε τόσο στις άκρως εντυπωσιακές πωλήσεις του, όσο και στις πολυάριθμες βραβεύσεις που απέσπασε. Παραλίγο πρώτα: Paper Mario: The Origami King, Hyrule Warriors: Age of Calamity, Super Mario 3D All-Stars, Xenoblade Chronicles: Definitive Edition Καλύτερη αποκλειστικότητα PC: Flight Simulator Ένα από τα εντυπωσιακότερα… tech demos που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, το Flight Simulator αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες της τεχνολογίας cloud της Microsoft. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η τελευταία σκάναρε ολόκληρο τον πλανήτη, δημιουργώντας μία απίστευτη ψηφιακή εκδοχή του με 37.000 αεροδρόμια, 1,5 δισ. κτήρια, 2 τρισ. δέντρα και ενημέρωση καιρικών συνθηκών σε πραγματικό χρόνο. Τόσο ευέλικτο ώστε να καλύπτει από χαλαρές πτήσεις με ένα χειριστήριο, μέχρι ρεαλιστικές προσομοιώσεις με όργανα, το Flight Simulator ήρθε σε μια χρονιά που οι πτήσεις αποτέλεσαν όνειρο θερινής νυκτός και άφησε τη σφραγίδα του. Παραλίγο πρώτα: Half-Life: Alyx, Crusader Kings III, Valorant, World of Warcraft: Shadowlands Καλύτερο indie game: Hades Ήρθε από το πουθενά και μάγεψε. Η Supergiant συνέχισε την εξαιρετική της παράδοση με το Hades, ένα roguelike hack & slash που συνδυάζει το old school gameplay με τη μοντέρνα αισθητική. Το παιχνίδι αντλεί την έμπνευσή του από την ελληνική μυθολογία με τον παίκτη να ελέγχει τον Ζαγρέα (Zagreus), γιο του Δία, ο οποίος πασχίζει να ξεφύγει από τον κάτω κόσμο. Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Hades είναι πως καταφέρνει να παραμένει ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος του, εμπλουτίζοντας τόσο το gameplay, όσο και την πλοκή του. Κυρίως όμως, κάνει την αποτυχία μέρος της εξίσωσής του, επιβραβεύοντας με τον τρόπο του τον παίκτη αντί να τον τιμωρεί. Υπέροχο. Παραλίγο πρώτα: Fall Guys, Spelunky 2, Carrion, Kentucky Route Zero Καλύτερη συλλογή: Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 Ποιος να μας το ‘λεγε ότι σε βραβεία για τα καλύτερα παιχνίδια του 2020 θα βρισκόταν και ένα Tony Hawk. Κι όμως, το Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 πήρε δύο τίτλους που στην εποχή τους (πριν από 20 χρόνια, έτσι;) τα ‘καναν όλα σωστά και αφού τους φρέσκαρε καταλλήλως, μας τους σέρβιρε εκ νέου, προσφέροντάς μας μία εξίσου διασκεδαστική και ευχάριστη εμπειρία. Η συλλογή με τα πρώτα δύο Tony Hawk’s Pro Skater άφησε άθικτα όλα όσα λατρέψαμε απ’ αυτά, φρεσκάροντάς τα σύμφωνα με τις επιταγές του σήμερα. Η Vicarious Visions συμπεριφέρθηκε στα Tony Hawk με απόλυτο σεβασμό, κερδίζοντας άξια με τη σειρά της και εκείνον του κοινού. Παραλίγο πρώτα: Super Mario 3D All-Stars, Mega Man Zero/ZX Legacy Collection, Bayonetta & Vanquish, The Jackbox Party Pack 7 Καλύτερο soundtrack: Final Fantasy VII Remake Σε μία χρονιά που τα υπέροχα soundtracks δεν έλειψαν, αυτό του Final Fantasy VII Remake ξεχώρισε. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι άλλωστε γεμάτος από collectibles που σχετίζονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τη μουσική. Το αποτέλεσμα; Ένα απίστευτο τόσο από άποψη μεγέθους, όσο και από πλευράς ύφους soundtrack. Καθένα από τα οκτώ (!) δισκάκια του αποτελεί και μία ξεχωριστή πράξη που κορυφώνεται πριν προετοιμάσει το έδαφος για την επόμενη. Ο Nobuo Uematsu καταφέρνει κατά τη διάρκεια του “ταξιδιού” αυτού να διατηρεί με αξιοζήλευτο τρόπο την ισορροπία μεταξύ της νοσταλγίας του παλιού και της έκπληξης που προκαλεί το νέο. Παραλίγο πρώτα: The Last of Us Part II, Cyberpunk 2077, Ori and the Will of the Wisps, Ghost of Tsushima Μεγαλύτερη έκπληξη: Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 Η αλήθεια είναι ότι το Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 μας έπιασε απροετοίμαστους. Δε φανταζόμασταν, βλέπετε, ότι Vicarious Visions και Activision θα κατάφερναν να μας προσφέρουν μία εμπειρία εξίσου διασκεδαστική με αυτή των προ 20ετίας τίτλων. Ιδανικό για τους νοσταλγούς των PlayStation και Dreamcast αλλά και τους νεότερους σε ηλικία παίκτες, το Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 έρχεται με νέα challenges, ανανεωμένο ρεπερτόριο κινήσεων, το ίδιο απολαυστικό gameplay και βέβαια εκείνο το απίστευτο soundtrack που… και νεκρούς ανασταίνει! Δύο παιχνίδια που καθόρισαν ένα ολόκληρο είδος, ανανεωμένα έτσι ώστε να μπορούν να εκτιμηθούν εν έτει 2020. Παραλίγο πρώτα: Fall Guys, Yakuza: Like a Dragon, Crash Bandicoot 4: It’s About Time, Hades Μεγαλύτερη απογοήτευση: Cyberpunk 2077 Το περιμέναμε πώς και πώς. Για μήνες. Για χρόνια. Έπειτα από τρεις αναβολές, το Cyberpunk 2077 κυκλοφόρησε στις 10 Δεκεμβρίου και μετά… καταστροφή. Τον τίτλο συνόδεψαν στο λανσάρισμά του αναρίθμητα bugs και glitches που σε συνδυασμό με την τραγική του απόδοση σε συστήματα προηγούμενης γενιάς, οδήγησαν σε μία κρίση άνευ προηγουμένου. Sony και Microsoft άρχισαν να αποζημιώνουν τους απογοητευμένους παίκτες, το Cyberpunk “κατέβηκε” από το PS Store, η CD Projekt άρχισε να λανσάρει patches σε μια προσπάθεια να συμμαζέψει την κατάσταση, όμως το κακό είχε ήδη γίνει. Το επίδοξο παιχνίδι του 2020 έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο προβληματικά λανσαρίσματα… Παραλίγο πρώτα: Warcraft III: Reforged, Marvel’s Avengers, Godfall, Crucible Πλατφόρμα της χρονιάς: PS4/PS5 Σε μια χρονιά με πληθώρα συστημάτων, το PlayStation ήταν η πλατφόρμα που ξεχώρισε. Από τη μία η Sony φρόντισε να πλαισιώσει τα συστήματά της (κυρίως το PS4) με αξιόλογες αποκλειστικότητες, first και third party, όπως τα Ghost of Tsushima, Nioh 2, The Last of Us Part II, Demon’s Souls και Astro Playroom. Από την άλλη και με δεδομένη την απουσία δυνατών launch τίτλων για τη νέα γενιά, φρόντισε έστω και την τελευταία στιγμή να ενισχύσει τις κονσόλες της με λειτουργία backward compatibility που σε συνδυασμό με την υπηρεσία PS Plus Collection, δίνει σε όλους όσοι επενδύσουν στο PS5 τη δυνατότητα να απολαύσουν κορυφαίες κυκλοφορίες του παρελθόντος. Δυνατές αποκλειστικότητες, ομαλή μετάβαση, ικανοποιητική “προίκα” για τη νέα γενιά. Όλα καλά. Στούντιο/Εταιρεία της χρονιάς: Supergiant Games Το Hades μας ενθουσίασε και επειδή τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν είναι τυχαίο, ήρθε να αποδείξει με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως ό,τι γίνεται στη Supergiant Games, είναι καλά μελετημένο. Το ανεξάρτητο καλιφορνέζικο στούντιο μας έχει χαρίσει στα 11 χρόνια ζωής του, τέσσερις τίτλους: Bastion, Transistor, Pyre και Hades είναι όλα φτιαγμένα με μεράκι και αγάπη. Όσο μάλιστα περνούν τα χρόνια, οι δημιουργίες της Supergiant γίνονται ολοένα και καλύτερες (το Hades είναι το αποκορύφωμα μέχρι στιγμής) και είναι κάτι παραπάνω από δεδομένο πως αν η εταιρεία συνεχίσει την ίδια πορεία, σε μια πενταετία θα έχει γίνει όνομα και πράγμα. Στιγμή της χρονιάς: Λανσάρισμα PS5 & Xbox Series X/S Όσο δύσκολη κι αν ήταν η φετινή χρονιά, μας έφερε δύο νέες κονσόλες (τρεις αν μετρήσουμε και τη “light” έκδοση της μίας). Τα PS5 και Xbox Series X/S μπορεί να ήρθαν λίγο πριν τα Χριστούγεννα, με εξαιρετικά περιορισμένη γκάμα launch τίτλων και σε απίστευτα χαμηλή διαθεσιμότητα, όμως δεν παύουν να αποτελούν δύο (ή τρεις, είπαμε) πανίσχυρες κονσόλες που θα μας κρατήσουν συντροφιά για κάμποσα χρόνια. Με χαρακτηριστικά που βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας και εκπληκτικές δυνατότητες τις οποίες ήδη έχουν αρχίσει να ξεδιπλώνουν, οι νέες κονσόλες δείχνουν σε θέση να μας προσφέρουν εμπειρίες gameplay που δύσκολα θα ξεχάσουμε.
  12. Θυμόμαστε τους τίτλους που κυκλοφόρησαν φέτος και όπως κάθε χρόνο τέτοια εποχή, βγάζουμε τους καλύτερους. Πιστοί στο ραντεβού μας για έκτη συνεχόμενη χρονιά (εδώ μπορείτε να δείτε τα βραβεία μας για το 2015, το 2016, το 2017, το 2018 και το 2019), βάλαμε κάτω όλα όσα παίξαμε την ιδιαίτερη αυτή χρονιά προκειμένου να βρούμε αυτά που ξεχώρισαν -για τους σωστούς ή τους λάθος λόγους. Παρά τις δυσκολίες του, το 2020 μας έδωσε ορισμένα εξαιρετικά παιχνίδια τα οποία όχι απλά μας κράτησαν συντροφιά τις δύσκολες περιόδους του lockdown και της καραντίνας, αλλά θα μνημονεύονται για χρόνια. Οι κατηγορίες είναι οι ίδιες με εκείνες της προηγούμενης χρονιάς (για τις αποκλειστικότητες των συστημάτων δε λαμβάνονται υπ’ όψιν τα PC). Σας θυμίζουμε ότι μπορείτε να καταθέσετε τις δικές σας προτάσεις, τόσο στα σχόλια του παρόντος κειμένου, όσο και στα σχετικά topic για το παιχνίδι της χρονιάς σε κονσόλες και PC στο forum (αν προτιμάτε φυσικά, υπάρχουν και Τα Παιδιά της Πίστας που θα χαρούν να διαβάσουν τα σχόλιά σας στο γκρουπ τους). Παιχνίδι της χρονιάς: The Last of Us Part II Το έργο της Naughty Dog δεν ήταν εύκολο: το πρώτο The Last of Us είχε τοποθετήσει τον πήχη έτσι κι αλλιώς σε δυσθεώρητα επίπεδα. Με τα PS4 μας ωστόσο να παίρνουν φωτιά, γίναμε μάρτυρες ενός πραγματικού αριστουργήματος. Το The Last of Us Part II ήταν ένας τίτλος που δε δυσκολεύτηκε να πάρει τη θέση του στη λίστα με τους καλύτερους όλων των εποχών, προσφέροντας μια εμπειρία που θα μνημονεύεται για χρόνια και γενιές. Το καλογραμμένο στόρι που “σερβίρεται” με πρωτόγνωρο τρόπο στον παίκτη, πλαισιώνεται από έναν μαγευτικό κόσμος που τον “ρουφά” μεμιάς, συνθέτοντας ένα πραγματικό κομψοτέχνημα που καθήλωσε άπαντες. Υποκλινόμαστε. Παραλίγο πρώτα: Ghost of Tsushima, Final Fantasy VII Remake, Hades, Doom Eternal Καλύτερη αποκλειστικότητα PlayStation: The Last of Us Part II Σε μια χρονιά που η Sony φρόντισε να ενισχύσει το PS4 με αρκετά δυνατές αποκλειστικότητες, το The Last of Us Part II ήταν εκείνο που ξεχώρισε. Το πολυαναμενόμενο sequel του The Last of Us, κατόρθωσε να κλέψει τις εντυπώσεις, καθηλώνοντας εκατομμύρια παίκτες ανά τον κόσμο. Χτίζοντας επάνω στον εξαιρετικά πλούσιο κόσμο του προκατόχου του, διηγήθηκε με έναν μοναδικό τρόπο μία υπέροχη ιστορία και εν τέλει διακρίθηκε πρακτικά σε κάθε κατηγορία -από τον τεχνικό τομέα, μέχρι τις ερμηνείες και την αφήγηση. Λόγος για να αγοράσει κάποιος PS4, το The Last of Us Part II θέτει εύκολα υποψηφιότητα για ένα εκ των καλύτερων παιχνιδιών της γενιάς του. Παραλίγο πρώτα: Ghost of Tsushima, Final Fantasy VII Remake, Persona 5 Royal, Nioh 2 Καλύτερη αποκλειστικότητα Xbox: Gears Tactics Σε -ακόμα- μία χρονιά που οι αποκλειστικότητες του Xbox μετριούνταν στα δάχτυλα του ενός χεριού (και απόντων φυσικά όλων των μεγάλων franchises) το Gears Tactics ήταν εκείνο που ξεχώρισε. Συνδυάζοντας τον αέρα των Gears με το gameplay των XCOM, κάλυψε τα “θέλω” των φίλων και των δύο σειρών/ειδών και με το παραπάνω, καταλήγοντας να αποτελεί εν τέλει μία απόλυτα αξιόλογη κυκλοφορία την οποία μάλλον αδικεί ο χαρακτηρισμός spin-off. Δράση και τακτική εναλλάσσονται σταθερά, η βία δεν έχει όρια, το αίμα ρέει άφθονο και Space Marines χτυπιούνται μέχρι τελικής πτώσης με τους Locust. Τι παραπάνω να ζητήσει κανείς; Παραλίγο πρώτα: Battletoads, Tell Me Why, Call of the Sea Καλύτερη αποκλειστικότητα Switch: Animal Crossing: New Horizons Ήρθε από το πουθενά την κατάλληλη στιγμή και κράτησε συντροφιά σε εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο στη -δύσκολη και πρωτόγνωρη- περίοδο του lockdown. Με την αρχή να γίνεται από ένα τόσο δα νησάκι, από εκεί και πέρα, τα πάντα ήταν θέμα… φαντασίας. Πανέμορφο και χαριτωμένο, το Animal Crossing: New Horizons κατάφερε να εξωτερικεύσει τη δημιουργικότητα των παικτών με τον δικό του, μαγικό τρόπο. Το χαλαρό gameplay του και η ελευθερία κινήσεων που προσέφερε, το κατέστησαν ιδανική επιλογή για μικρούς και μεγάλους, κάτι που αποτυπώθηκε τόσο στις άκρως εντυπωσιακές πωλήσεις του, όσο και στις πολυάριθμες βραβεύσεις που απέσπασε. Παραλίγο πρώτα: Paper Mario: The Origami King, Hyrule Warriors: Age of Calamity, Super Mario 3D All-Stars, Xenoblade Chronicles: Definitive Edition Καλύτερη αποκλειστικότητα PC: Flight Simulator Ένα από τα εντυπωσιακότερα… tech demos που έχουμε δει τα τελευταία χρόνια, το Flight Simulator αναδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες της τεχνολογίας cloud της Microsoft. Ούτε λίγο ούτε πολύ, η τελευταία σκάναρε ολόκληρο τον πλανήτη, δημιουργώντας μία απίστευτη ψηφιακή εκδοχή του με 37.000 αεροδρόμια, 1,5 δισ. κτήρια, 2 τρισ. δέντρα και ενημέρωση καιρικών συνθηκών σε πραγματικό χρόνο. Τόσο ευέλικτο ώστε να καλύπτει από χαλαρές πτήσεις με ένα χειριστήριο, μέχρι ρεαλιστικές προσομοιώσεις με όργανα, το Flight Simulator ήρθε σε μια χρονιά που οι πτήσεις αποτέλεσαν όνειρο θερινής νυκτός και άφησε τη σφραγίδα του. Παραλίγο πρώτα: Half-Life: Alyx, Crusader Kings III, Valorant, World of Warcraft: Shadowlands Καλύτερο indie game: Hades Ήρθε από το πουθενά και μάγεψε. Η Supergiant συνέχισε την εξαιρετική της παράδοση με το Hades, ένα roguelike hack & slash που συνδυάζει το old school gameplay με τη μοντέρνα αισθητική. Το παιχνίδι αντλεί την έμπνευσή του από την ελληνική μυθολογία με τον παίκτη να ελέγχει τον Ζαγρέα (Zagreus), γιο του Δία, ο οποίος πασχίζει να ξεφύγει από τον κάτω κόσμο. Το μεγαλύτερο επίτευγμα του Hades είναι πως καταφέρνει να παραμένει ενδιαφέρον από την αρχή μέχρι το τέλος του, εμπλουτίζοντας τόσο το gameplay, όσο και την πλοκή του. Κυρίως όμως, κάνει την αποτυχία μέρος της εξίσωσής του, επιβραβεύοντας με τον τρόπο του τον παίκτη αντί να τον τιμωρεί. Υπέροχο. Παραλίγο πρώτα: Fall Guys, Spelunky 2, Carrion, Kentucky Route Zero Καλύτερη συλλογή: Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 Ποιος να μας το ‘λεγε ότι σε βραβεία για τα καλύτερα παιχνίδια του 2020 θα βρισκόταν και ένα Tony Hawk. Κι όμως, το Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 πήρε δύο τίτλους που στην εποχή τους (πριν από 20 χρόνια, έτσι;) τα ‘καναν όλα σωστά και αφού τους φρέσκαρε καταλλήλως, μας τους σέρβιρε εκ νέου, προσφέροντάς μας μία εξίσου διασκεδαστική και ευχάριστη εμπειρία. Η συλλογή με τα πρώτα δύο Tony Hawk’s Pro Skater άφησε άθικτα όλα όσα λατρέψαμε απ’ αυτά, φρεσκάροντάς τα σύμφωνα με τις επιταγές του σήμερα. Η Vicarious Visions συμπεριφέρθηκε στα Tony Hawk με απόλυτο σεβασμό, κερδίζοντας άξια με τη σειρά της και εκείνον του κοινού. Παραλίγο πρώτα: Super Mario 3D All-Stars, Mega Man Zero/ZX Legacy Collection, Bayonetta & Vanquish, The Jackbox Party Pack 7 Καλύτερο soundtrack: Final Fantasy VII Remake Σε μία χρονιά που τα υπέροχα soundtracks δεν έλειψαν, αυτό του Final Fantasy VII Remake ξεχώρισε. Ο κόσμος του παιχνιδιού είναι άλλωστε γεμάτος από collectibles που σχετίζονται με τον έναν ή τον άλλο τρόπο με τη μουσική. Το αποτέλεσμα; Ένα απίστευτο τόσο από άποψη μεγέθους, όσο και από πλευράς ύφους soundtrack. Καθένα από τα οκτώ (!) δισκάκια του αποτελεί και μία ξεχωριστή πράξη που κορυφώνεται πριν προετοιμάσει το έδαφος για την επόμενη. Ο Nobuo Uematsu καταφέρνει κατά τη διάρκεια του “ταξιδιού” αυτού να διατηρεί με αξιοζήλευτο τρόπο την ισορροπία μεταξύ της νοσταλγίας του παλιού και της έκπληξης που προκαλεί το νέο. Παραλίγο πρώτα: The Last of Us Part II, Cyberpunk 2077, Ori and the Will of the Wisps, Ghost of Tsushima Μεγαλύτερη έκπληξη: Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 Η αλήθεια είναι ότι το Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 μας έπιασε απροετοίμαστους. Δε φανταζόμασταν, βλέπετε, ότι Vicarious Visions και Activision θα κατάφερναν να μας προσφέρουν μία εμπειρία εξίσου διασκεδαστική με αυτή των προ 20ετίας τίτλων. Ιδανικό για τους νοσταλγούς των PlayStation και Dreamcast αλλά και τους νεότερους σε ηλικία παίκτες, το Tony Hawk’s Pro Skater 1 + 2 έρχεται με νέα challenges, ανανεωμένο ρεπερτόριο κινήσεων, το ίδιο απολαυστικό gameplay και βέβαια εκείνο το απίστευτο soundtrack που… και νεκρούς ανασταίνει! Δύο παιχνίδια που καθόρισαν ένα ολόκληρο είδος, ανανεωμένα έτσι ώστε να μπορούν να εκτιμηθούν εν έτει 2020. Παραλίγο πρώτα: Fall Guys, Yakuza: Like a Dragon, Crash Bandicoot 4: It’s About Time, Hades Μεγαλύτερη απογοήτευση: Cyberpunk 2077 Το περιμέναμε πώς και πώς. Για μήνες. Για χρόνια. Έπειτα από τρεις αναβολές, το Cyberpunk 2077 κυκλοφόρησε στις 10 Δεκεμβρίου και μετά… καταστροφή. Τον τίτλο συνόδεψαν στο λανσάρισμά του αναρίθμητα bugs και glitches που σε συνδυασμό με την τραγική του απόδοση σε συστήματα προηγούμενης γενιάς, οδήγησαν σε μία κρίση άνευ προηγουμένου. Sony και Microsoft άρχισαν να αποζημιώνουν τους απογοητευμένους παίκτες, το Cyberpunk “κατέβηκε” από το PS Store, η CD Projekt άρχισε να λανσάρει patches σε μια προσπάθεια να συμμαζέψει την κατάσταση, όμως το κακό είχε ήδη γίνει. Το επίδοξο παιχνίδι του 2020 έμεινε στην ιστορία ως ένα από τα πιο προβληματικά λανσαρίσματα… Παραλίγο πρώτα: Warcraft III: Reforged, Marvel’s Avengers, Godfall, Crucible Πλατφόρμα της χρονιάς: PS4/PS5 Σε μια χρονιά με πληθώρα συστημάτων, το PlayStation ήταν η πλατφόρμα που ξεχώρισε. Από τη μία η Sony φρόντισε να πλαισιώσει τα συστήματά της (κυρίως το PS4) με αξιόλογες αποκλειστικότητες, first και third party, όπως τα Ghost of Tsushima, Nioh 2, The Last of Us Part II, Demon’s Souls και Astro Playroom. Από την άλλη και με δεδομένη την απουσία δυνατών launch τίτλων για τη νέα γενιά, φρόντισε έστω και την τελευταία στιγμή να ενισχύσει τις κονσόλες της με λειτουργία backward compatibility που σε συνδυασμό με την υπηρεσία PS Plus Collection, δίνει σε όλους όσοι επενδύσουν στο PS5 τη δυνατότητα να απολαύσουν κορυφαίες κυκλοφορίες του παρελθόντος. Δυνατές αποκλειστικότητες, ομαλή μετάβαση, ικανοποιητική “προίκα” για τη νέα γενιά. Όλα καλά. Στούντιο/Εταιρεία της χρονιάς: Supergiant Games Το Hades μας ενθουσίασε και επειδή τίποτα σε αυτή τη ζωή δεν είναι τυχαίο, ήρθε να αποδείξει με τον πλέον εμφατικό τρόπο πως ό,τι γίνεται στη Supergiant Games, είναι καλά μελετημένο. Το ανεξάρτητο καλιφορνέζικο στούντιο μας έχει χαρίσει στα 11 χρόνια ζωής του, τέσσερις τίτλους: Bastion, Transistor, Pyre και Hades είναι όλα φτιαγμένα με μεράκι και αγάπη. Όσο μάλιστα περνούν τα χρόνια, οι δημιουργίες της Supergiant γίνονται ολοένα και καλύτερες (το Hades είναι το αποκορύφωμα μέχρι στιγμής) και είναι κάτι παραπάνω από δεδομένο πως αν η εταιρεία συνεχίσει την ίδια πορεία, σε μια πενταετία θα έχει γίνει όνομα και πράγμα. Στιγμή της χρονιάς: Λανσάρισμα PS5 & Xbox Series X/S Όσο δύσκολη κι αν ήταν η φετινή χρονιά, μας έφερε δύο νέες κονσόλες (τρεις αν μετρήσουμε και τη “light” έκδοση της μίας). Τα PS5 και Xbox Series X/S μπορεί να ήρθαν λίγο πριν τα Χριστούγεννα, με εξαιρετικά περιορισμένη γκάμα launch τίτλων και σε απίστευτα χαμηλή διαθεσιμότητα, όμως δεν παύουν να αποτελούν δύο (ή τρεις, είπαμε) πανίσχυρες κονσόλες που θα μας κρατήσουν συντροφιά για κάμποσα χρόνια. Με χαρακτηριστικά που βρίσκονται στην αιχμή της τεχνολογίας και εκπληκτικές δυνατότητες τις οποίες ήδη έχουν αρχίσει να ξεδιπλώνουν, οι νέες κονσόλες δείχνουν σε θέση να μας προσφέρουν εμπειρίες gameplay που δύσκολα θα ξεχάσουμε. Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  13. Το Reuters ήρθε να αναζωπυρώσει τις φήμες που θέλουν την Apple να ετοιμάζεται να μπει στην αυτοκινητοβιομηχανία, δουλεύοντας πάνω στο δικό της όχημα. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή ενός επιβατικού αυτοκινήτου έως το 2024, με λειτουργία αυτόνομης οδήγησης και προηγμένης τεχνολογίας μπαταρία, χωρίς πάντως να δίνονται περαιτέρω πληροφορίες όσον αφορά στο πώς θα γίνουν όλα αυτά. Οι πληροφορίες του Reuters πάντως αναφέρουν πως σε περίπτωση που τα πλάνα της Apple για την παραγωγή οχήματος δεν προχωρήσουν (ήδη ο κορονοϊός έχει κάνει το 2024 να μοιάζει περισσότερο με… 2025), η εταιρεία θα μπορούσε να ασχοληθεί μόνο με την αυτόνομη οδήγηση. Η Apple ακούγεται πως “ψάχνεται” με το συγκεκριμένο πρότζεκτ από το 2015, μόνο που τέσσερα χρόνια πριν, επαναπροσδιόρισε τα πλάνα της και αντί αυτοκινήτου, επέλεξε να επικεντρωθεί σε λογισμικό με το οποίο θα προμήθευε κατασκευαστές οχημάτων. Η ομάδα αυτόνομης οδήγησης της Apple που δούλευε πάνω στο περίφημο Project Titan αριθμούσε περί τα 5.000 άτομα το καλοκαίρι του 2018. Δημοσιεύματα στις αρχές του 2019 έκαναν λόγο για απολύσεις περίπου 200 ατόμων. Τα ηνία της κρατά εδώ και λίγες εβδομάδες ο John Giannandrea, πρώην επικεφαλής τεχνητής νοημοσύνης στην εταιρεία (στην οποία ήρθε το 2018 από τη Google).
  14. Νέο δημοσίευμα θέλει την εταιρεία από το Κουπερτίνο να έχει στόχο την παραγωγή του πρώτου της οχήματος μέχρι το 2024. Το Reuters ήρθε να αναζωπυρώσει τις φήμες που θέλουν την Apple να ετοιμάζεται να μπει στην αυτοκινητοβιομηχανία, δουλεύοντας πάνω στο δικό της όχημα. Σύμφωνα με το σχετικό δημοσίευμα, στόχος της εταιρείας είναι η παραγωγή ενός επιβατικού αυτοκινήτου έως το 2024, με λειτουργία αυτόνομης οδήγησης και προηγμένης τεχνολογίας μπαταρία, χωρίς πάντως να δίνονται περαιτέρω πληροφορίες όσον αφορά στο πώς θα γίνουν όλα αυτά. Οι πληροφορίες του Reuters πάντως αναφέρουν πως σε περίπτωση που τα πλάνα της Apple για την παραγωγή οχήματος δεν προχωρήσουν (ήδη ο κορονοϊός έχει κάνει το 2024 να μοιάζει περισσότερο με… 2025), η εταιρεία θα μπορούσε να ασχοληθεί μόνο με την αυτόνομη οδήγηση. Η Apple ακούγεται πως “ψάχνεται” με το συγκεκριμένο πρότζεκτ από το 2015, μόνο που τέσσερα χρόνια πριν, επαναπροσδιόρισε τα πλάνα της και αντί αυτοκινήτου, επέλεξε να επικεντρωθεί σε λογισμικό με το οποίο θα προμήθευε κατασκευαστές οχημάτων. Η ομάδα αυτόνομης οδήγησης της Apple που δούλευε πάνω στο περίφημο Project Titan αριθμούσε περί τα 5.000 άτομα το καλοκαίρι του 2018. Δημοσιεύματα στις αρχές του 2019 έκαναν λόγο για απολύσεις περίπου 200 ατόμων. Τα ηνία της κρατά εδώ και λίγες εβδομάδες ο John Giannandrea, πρώην επικεφαλής τεχνητής νοημοσύνης στην εταιρεία (στην οποία ήρθε το 2018 από τη Google). Διαβάστε ολόκληρο το άρθρο
  15. Google και Qualcomm ανακοίνωσαν την επέκταση της μεταξύ τους στενής συνεργασίας για τέσσερα ακόμα χρόνια. Ό,τι ξεκίνησε με το Project Treble θα συνεχιστεί και στις επόμενες εκδόσεις Android, προς τέρψιν κατασκευαστών και καταναλωτών. Σε κείμενο που δημοσιεύτηκε στο Android Developers Blog και συνυπογράφουν οι Iliyan Malchev (αρχιτέκτονας του Project Treble), Amith Dsouza (τεχνικός δ/ντης) και Veerendra Bhora (δ/ντής τομέα επιχειρηματικών εταίρων) αναφέρεται: Τα προηγούμενα χρόνια, οι κατασκευαστές ήταν σε θέση να εκμεταλλεύονται την εκάστοτε νεότερη έκδοση του Android, διαθέτοντάς τη στους χρήστες τους. Η αύξηση στη χρήση της τελευταίας έκδοσης του λειτουργικού ήταν αποτέλεσμα των ταχύτερων ενημερώσεων του Android, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη νέα αρχιτεκτονική που καθιέρωσε το Project Treble. Στο λανσάρισμα του Android 11, υπήρχαν 667 εκατ. ενεργοί χρήστες Android 10, το 82% των οποίων εγκατέστησε την έκδοση 10 λειτουργικού μέσω ενημέρωσης over the air. Παρά τα όσα συνέβησαν μέσα στο 2020, η διάθεση των συνεργατών μας να λανσάρουν τις συσκευές τους με Android 11 ή να προσφέρουν ενημέρωση OTA και αναβάθμιση σε αυτό όσο το δυνατόν ταχύτερα, παραμένει σταθερή. Για όσους δε γνωρίζουν, το Project Treble επιχείρηση -και κατόρθωσε- να απομονώσει τον κώδικα που σχετιζόταν με τον επεξεργαστή, την πλατφόρμα, το modem κλπ ενός smartphone από το υπόλοιπο λειτουργικό του σύστημα, έτσι ώστε το κομμάτι αυτό να μη χρειάζεται να ενημερωθεί κάθε φορά που κυκλοφορούσε νέα έκδοση Android. Με τον τρόπο αυτό, οι κατασκευαστές των chipset (εταιρείες όπως π.χ. η Qualcomm) δε χρειάζονταν να επέμβουν πρώτοι, πριν δηλαδή ασχοληθούν με τη νέα έκδοση οι ίδιοι οι κατασκευαστές. Η νέα αρχιτεκτονική που καθιέρωσε το Project Treble είχε ως αποτέλεσμα τις ταχύτερες ενημερώσεις συσκευών στις νέες εκδόσεις του Android.
  • Δημιουργία νέου...