Προς το περιεχόμενο

Thanar

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    137
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Οτιδήποτε δημοσιεύεται από Thanar

  1. Δεν έγραψα για στιγμιαίες ταχύτητες. Στο βίντεο αναλύει πόσα χλμ φόρτισε μετά από 10 λεπτά, μετά από 20 λεπτά, μετά από 30 λεπτά κλπ. Δεν το είδες ακόμα να φανταστώ... Όταν γράφω πως "έγινε πιο γρήγορο", δεν αναφέρομαι στο "επόμενο μοντέλο", αλλά στο ΙΔΙΟ μοντέλο μετά από αναβάθμιση στο software. Τα οχήματα της Tesla, αναβαθμίζονται κάθε τόσο over-the-air, αλλάζοντας πολύ βασικά χαρακτηριστικά τους, μεταξύ των οποίων η ταχύτητα φόρτισης, η ιπποδύναμη κλπ. Σε 10' ένα Tesla model 3 παίρνει 220χλμ εμβέλειας. Σε 20' ένα Tesla model 3 παίρνει 330χλμ εμβέλειας. Περισσότερες πληροφορίες στο βίντεο που παραθέτω παραπάνω.
  2. Το βίντεο που παραθέτω παραπάνω είναι από Έλληνα, στους Superchargers στον Ψαθόπυργο, πριν από αρκετό καιρό. Από τότε έχουν γίνει επιπλέον βελτιώσεις στα Tesla, και φορτίζουν 10-15% πιο γρήγορα.
  3. Το Tesla model 3 (της εταιρείας που είναι στα πρόθυρα της χρεοκοπίας, όπως λένε παραπάνω οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι) φορτίζει σε 10' για 220χλμ και σε 20' για 330χλμ στους ταχυφορτιστές της εταιρείας.
  4. Ένα Tesla model 3 φορτίζει για 220χλμ μέσα σε 10' στους ταχυφορτιστές της εταιρείας.
  5. εδώ δεν έχω πρόβλημα με τα 150χλμ αυτονομία, θα είχα με τα 300χλμ;
  6. Το τι "θεωρείται επαρχία" είναι γλωσσολογικό θέμα. Φαντάζομαι καταλαβαίνουμε για τι πράγμα μιλάω: Για τα λιγότερο πυκνοκατοικημένα τμήματα του αστικού ιστού. Για τις "περιαστικές" περιοχές. Ακόμη και στην Αττική. Δηλαδή, ότι δεν περιλαμβάνει φουλ κόκκινο χρώμα στο γράφημα που παραθέτω (περιοδικό "αειχώρος", τεύχος 29, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας):
  7. Αυτό το "τεράστιο πρόβλημα" υπάρχει μόνο για κάποιον που ΔΕΝ έχει BEV... Μόλις πάρεις BEV, θα δεις πως δεν υφίσταται πλέον. Είτε γιατί τέτοιο ταξίδι θα κάνεις 1-2 φορές το μήνα, είτε γιατί είναι απολύτως λογικό να σταματάς κάθε 300χλμ για 10 λεπτά.
  8. Έτσι γελάγατε και τον Απρίλιο του 2019; Γιατί και τότε, ο τύπος τα ίδια έγραφε... Φάνηκε όμως ποιος είχε δίκιο.
  9. Ναι, έχεις δίκιο για την παρατήρηση, έπρεπε να γράψω ότι στην επαρχία "πολλοί έχουν parking", ενώ "είναι εφικτό να τοποθετηθούν Φ/Β στέγης". Για εσάς το κάνω, επειδή σας αγαπώ!
  10. Βρε, βρε... καλώς τον νέο, με τις απαρχαιωμένες απόψεις... Τι μου θύμισες τώρα φίλε... Τον Απρίλιο του 2019 έλεγα πως πρέπει να αγοράσετε μετοχές της Tesla, σε ένα παράλληλο thread εδώ στο insomnia... Ας δούμε τι έγινε από τότε, μια και μιλάμε για προβλέψεις: Να ενημερώσω πως σήμερα η τιμή της μετοχής είναι 20 (ΕΙΚΟΣΙ) φορές πάνω. Προλαβαίνετε ακόμη. Θα ανέβει ΑΛΛΕΣ 20 φορές μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Όσον αφορά στην πρόβλεψη που έκανα για τις τιμές της ενέργειας, η πρόβλεψη αφορά το 2030. Θα πρέπει να περιμένετε μέχρι το 2030 για να δείτε αν θα επιβεβαιωθώ ή όχι. Υ.Γ.: Είμαι από το μέλλον, αλλά το κρατάω κρυφό. "Prototypes are easy, production is hard..." -Elon 10-12 ώρες ηλιοφάνειας μέσα στην πόλη αμφιβάλω αν θα βρεις. Επομένως, το Sono είναι για την επαρχία. Που όλοι έχουμε parking και Φ/Β ούτως ή άλλως. Πρόβλημα αυτονομίας ΔΕΝ υπάρχει. Αυτό που υπάρχει είναι πρόβλημα υποδομών. Όταν πήρα το LEAF των 130χλμ δεν μπορούσα να φτάσω ούτε καν Θεσσαλονίκη άνετα. Σήμερα πηγαινοέρχομαι Σιθωνία κάθε ΣΚ με 2 στάσεις των 10 λεπτών.
  11. Στο αυριανό επεισόδιο του εβδομαδιαίου Podcast της ομάδας «Ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα», βασικό θέμα συζήτησης θα είναι ο δεύτερος κύκλος της Δράσης "Κινούμαι Ηλεκτρικά"! Θα απαντήσουμε στις ερωτήσεις που θα αναρτηθούν στη σχετική ανάρτηση στην ομάδα μας στο facebook, αλλά και κατά τη διάρκεια του live. Για να ξεθολώσουμε από την ανάγνωση και αποκρυπτογράφηση της σχετικής ΚΥΑ, θα κάνουμε μερικά διαλείμματα, για να αναφερθούμε στις πρόσφατες εξελίξεις φόρτισης, αλλά και στο άνω των 5000χιλ χιλιομέτρων ταξίδι που ολοκλήρωσαν σήμερα ο Δημήτρης και η Ελένη, από την Αθήνα στο Nordkapp, με το model Y!
  12. Όσο και να κάψεις σε νυχτερινό, πάνω από €0.17/kWh τελική τιμή ΔΕΝ θα πας. Αυτό μας ενδιαφέρει, και αυτό ισχυριζόμαστε, και μ' αυτό κάνουμε τους υπολογισμούς. Παίρνουμε τη χειρότερη περίπτωση. Για να κάψεις πάνω από 2000kWh σε 4 μήνες, σημαίνει πάνω από 1500kWh για το αυτοκίνητο, που σημαίνει 3χιλ χλμ το μήνα! Ας είμαστε ρεαλιστικοί...
  13. Στο μειωμένο (νυχτερινό) τιμολόγιο, οι ρυθμιζόμενες δεν μεταβάλλονται αισθητά με το ύψος της κατανάλωσης. Το ηλεκτρικό αυτοκίνητο το φορτίζεις σ' αυτό το τιμολόγιο. Κάποιοι από εμάς εδώ σ' αυτό το νήμα, έχουμε 4 χρόνια ηλεκτρικά αυτοκίνητα, λες να μην ξέρω πώς πάνε οι χρεώσεις; Η επιβάρρυνσή μου από τις ρυθμιζόμενες χρεώσεις για τη φόρτιση του αυτοκινήτου μου το τελευταίο τετράμηνο ήταν €17 για τις 707kWh που κατανάλωσα. €0.024 πάνω στα €0,076 / kWh που έχω συμβόλαιο με τη ΔΕΗ, μαζί με ΦΠΑ όλα πάνε σαφώς κάτω από €0.13/kWh τελική.
  14. οι τιμές που παραθέτει παραπάνω είναι ΜΕ τις ρυθμιζόμενες. Είναι οικογενειακά sedan με επιδόσεις supercar. Η τοποθέτηση φορτιστών σε parking Super Market, ιδίως σε όσων ο χώρος στάθμευσης κλείνει το βράδυ, είναι εντελώς παράλογη. Τα αναφέρουμε σχεδόν σε κάθε εκπομπή, ενώ στην παρακάτω λίστα το σχολιάζω σε τουλάχιστον 3-4 επεισόδια:
  15. Εννοείται πως έχουμε και θερμικό. Δύο. Έχω καταθέσει πινακίδες. Ακόμα και διακοπές με το LEAF πηγαίνουμε, υπάρχουν πλέον αρκετοί ταχυφορτιστές που καλύπτουν κάθε διαδρομή με ελάχιστη επιβάρυνση σε χρόνο.
  16. Σύμφωνα με τον ίδιο τον ΔΕΔΔΗΕ, το δίκτυο της Ελλάδας όπως ήταν το 2020, θα άντεχε ήδη 350χιλ ηλεκτρικά αυτοκίνητα, με ελάχιστες επεμβάσεις! Αλλά όχι, ο "στις 11 η ώρα" ξέρει καλύτερα... Σύμφωνα με τα μηνιαία δελτία του ΑΔΜΗΕ, η χώρα μας τρέχει ήδη με άνω του 50% ενέργεια από ΑΠΕ, αλλά όχι, ο "στις 11 η ώρα" ξέρει πως αγοράζουμε πανάκριβα καύσιμα που "την άλλη εβδομάδα δεν θα υπάρχουν", ενώ οι βενζίνες και τα ντίζελ είναι εγχώρια, και αναβλύζουν από μόνα τους στις αντλίες!...
  17. Όσο παράξενο κι αν σου φαίνεται, ο μέσος κάτοικος της επαρχίας είναι περισσότερο καλλιεργημένος, σε σχέση με τον μέσο κάτοικο του κέντρου της Αθήνας!... Σε μια μονοκατοικία, τα πάνελ θα τα βάλεις στη στέγη, όχι στο οικόπεδο!
  18. Τα πάντα γίνονται, πιστεύω όμως πως ξεφεύγουμε από το περιεχόμενο του νήματος και βγαίνουμε off-topic. Επίσης, οποιαδήποτε μη πιστοποιημένη και μη αδειοδοτημένη λύση, είναι θεωρητικά παράνομη και δυνητικά επικίνδυνη. Θα πω μόνο ότι μπορείς να ψάξεις στο aliexpress για "GMI micro inverter"...
  19. Στο net metering έχεις μετρητή κατανάλωσης από το δίκτυο και μετρητή παραγωγής από τα πάνελ. Σε κάθε περίπτωση, πληρώνεις ΜΟΝΟ αυτό που έχεις ρουφήξει από το δίκτυο. ΕΚΤΟΣ από τη χρέωση των ΥΚΩ, στις οποίες χρεώνεσαι ΚΑΙ για ότι αυτοκατανάλωσες! Περισσότερα και πιο αναλυτικά, εδώ: https://solarbay.gr/net-metering/πώς-γίνεται-ο-συμψηφισμός/
  20. Στο πρόγραμμα "Φ/Β στις στέγες", το ρεύμα περνάει πρώτα από τον μετρητή παραγωγής και γυρνά πίσω, περνώντας από τον μετρητή κατανάλωσης, για να καταναλωθεί στο σπίτι. Δεν υπάρχει άλλος δρόμος, δεν υπάρχουν καλώδια που να συνδέουν την παραγωγή με την κατανάλωση πριν τους μετρητές. Στο net metering η σύνδεση είναι διαφορετική, παραγωγή και κατανάλωση είναι και τα δύο πίσω από τους μετρητές. Και στη δική σου περίπτωση, το ρεύμα που παράγεις εσύ, πάλι εσύ το καταναλώνεις, απλά το πληρώνεις κιόλας. Αλλά το δικό σου πρόγραμμα να είσαι σίγουρος πως σε συμφέρει πολύ περισσότερο από το net metering. Εξάλλου, έχεις ήδη αποσβέσει την επένδυση που έκανες το 2013.
  21. Η ηλεκτρική ενέργεια πάει πάντοτε προς την πιο κοντινή κατανάλωση. Φαντάσου το σαν ο κάθε παραγωγός να δημιουργεί μια τοπική "πίεση", η οποία "εκτονώνεται" στην κοντινότερη και περισσότερο ανοικτή "βρύση". Όταν τα πάνελ στην οροφή σου παράγουν 10kW, και το σπίτι σου ζητά 9kW, όλη η κατανάλωση του σπιτιού σου καλύπτεται από τα πάνελ σου, στο δίκτυο φεύγει το 1kW. Το 1kW αυτό θα καταναλωθεί από τον γείτονα, δεν θα ταξιδέψει στην άλλη άκρη της χώρας. Έτσι, με τα Φ/Β στις στέγες, στην ουσία δεν χρησιμοποιούμε το δίκτυο μεταφοράς. Αυτός είναι και ο λόγος που όσο περισσότερα Φ/Β έχουμε σε στέγες, ή σε άλλες αποκεντρωμένες εγκαταστάσεις, τόσο πιο σπάνιες θα γίνουν οι διακοπές ρεύματος το καλοκαίρι λόγω υπερθέρμανσης των Μ/Σ, καθώς οι μετασχηματιστές πρακτικά δεν χρησιμοποιούνται! Υπάρχουν βέβαια και ανώτατα όρια στο πόση ενέργεια μπορεί να δεχτεί τοπικά ένα δίκτυο, γι' αυτό το λόγο απαιτούνται αδειοδοτήσεις, δεν μπορεί ο καθένας να ρίχνει στο δίκτυο ενέργεια ανεξέλεγκτα! Ένα πρόσφατο βίντεό μου για πάρκο μεγάλης κλίμακας, στο οποίο όμως γίνεται αναφορά και στο πώς ακριβώς ταξιδεύει η ενέργεια:
  22. Η δουλειά μου είναι ρε συ, λες να μην ξέρω πώς λειτουργεί το net metering; Όταν έχεις παραγωγή και ταυτόχρονα έχεις καταναλώσεις, τότε δεν πληρώνεις τίποτα. Δεν φεύγει καν το ρεύμα από την ιδιοκτησία σου.
  23. Εάν έχεις net metering στη στέγη και φορτίζεις τη μέρα, πετυχαίνεις ταυτοχρονισμό παραγωγής / κατανάλωσης και φορτίζεις εντελώς τσάμπα.
  24. Ότι νάναι... Ο οικιακός σταθμός μπορεί να είναι 22kW, κανένα αυτοκίνητο όμως δεν τα πιάνει. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης του 90% των ηλεκτρικών που κυκλοφορούν είναι είτε 7.4kW, είτε 11kW! Ενώ μπορείς πάντοτε να ρίξεις την ταχύτητα. Φορτίζοντας το βράδυ, έχεις αρκετές ώρες διαθέσιμες, ούτως ώστε να φορτίζεις στα 3-4kW! Οι δημόσιοι σταθμοί είναι σχεδόν το ίδιο πράγμα, ΜΕΧΡΙ 22kW. Από κει και πέρα, πάμε στους ταχυφορτιστές, οι οποίοι παρέχουν ρεύμα απευθείας στην μπαταρία, DC, με ισχύ από 50kW μέχρι 250kW. Είναι δουλειά του παρόχου να εξασφαλίσει πώς θα διαθέσει αυτή την ισχύ. Υπάρχουν πολλοί τρόποι. Αυτή η καραμέλα έχει παλιώσει... Σύμφωνα με μελέτη του ΔΕΔΔΗΕ, το δίκτυο αντέχει 400χιλ ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Σήμερα! Η φράση αυτή ήταν απάντηση στην αναζήτηση του mindreader που μας έγραψε πως "Πχ αν εγω θελω, μπορει να γεμισω και 20 μπιτονια βενζινη, και να την αραξω σε 1500 μετρα υψομετρο, εντελως off grid. Με ηλεκτρικο, πως μπορω να το κανω; Να χρειαζομαι να βρισκομαι σε καθε λιγες μερες/εβδομαδες, στο κοντινοτερο χωριο με παροχη ρευματος; Ή σε σπιτι με ρευμα, αν αυτο φορτιζει αμαξια; Δυσκολο αν οχι αδυνατον...." Μια χαρά συμφέρει οικονομικά, και το κάνουμε πολλοί κάτοχοι ηλεκτρικών, είτε μέσω αυτόνομου, είτε μέσω συστήματος net metering, είτε χρησιμοποιώντας μια ενδιάμεση λύση. Σαφώς και μπορείς να φορτίσεις στον πλησιέστερο φορτιστή πριν ανέβεις στο βουνό, έδωσα μια απάντηση όμως στην "ελευθερία" που νιώθει ο φίλος μας που θα κουβαλήσει μερικά μπετόνια βενζίνη στο αυτοκίνητό του για να ανέβει στο βουνό.
  25. Υπάρχει ένα μεγάλο κενό σ' αυτά που γράφεις παραπάνω... Οδηγίες χρήσης κλιματιστικού στην Ελλάδα βγαίνουν επειδή ταυτόχρονα χρησιμοποιούμε όλοι την ενέργεια. Σε μια ώρα που η παραγωγή είναι περιορισμένη. Επειδή τα τελευταία χρόνια η παραγωγή από ΑΠΕ συνεχώς αυξάνεται, εκτιμώ πως φέτος ΔΕΝ θα έχουμε οδηγίες χρήσης κλιματιστικού, καθώς πλέον τα μεσημέρια έχουμε πολύ καλή ευστάθεια λόγω των Φ/Β. Επιπλέον, δεν γνωρίζεις πως οι φορτιστές (όλων των ταχυτήτων) είναι "έξυπνοι" καταναλωτές. Με ένα κλικ, ενεργοποιείται η δυναμική διαχείριση ισχύος, με αποτέλεσμα να μπορεί ο διαχειριστής (ΔΕΔΔΗΕ) να ορίζει όρια στην ισχύ. Κάθε 10ms. Σε πραγματικό χρόνο. Σαφώς αυτό θα δημιουργήσει κάποια δυσφορία στον οδηγό ηλεκτρικού που θα βλέπει την ισχύ φόρτισης να ανεβοκατεβαίνει σαν σε τραμπολίνο, όμως αυτό εκτιμώ θα γίνεται σπάνια (ακόμη δεν υπάρχει ανάγκη). Το χωροταξικό είναι όντως πρόβλημα. Ευκαιρία για επιχειρηματικά σχέδια που θα παρέχουν χώρους στάθμευσης με φόρτιση, πολιτισμένα και οργανωμένα, σε σχέση με το χάος των πυκνοκατοικημένων περιοχών. Θα μείνουν όμως περιοχές ακάλυπτες και γι' αυτές δυστυχώς δεν υπάρχει λύση ακόμη.
  • Δημιουργία νέου...