Προς το περιεχόμενο

LongTom

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    3.067
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

  • ΝΙΚΗΤΗΡΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

    1

Αναρτήσεις από LongTom

  1. Αναφορά σε κείμενο

    Το Tesla Cybertruck δεν θα μπει σε μαζική παραγωγή πριν από το 2024

    Εγώ θα πόνταρα στο μετά έως ποτέ πάντως.
    Τρελό vaporwhare.

    Από την άλλη, ο Μάσκ και τα φίδια έχουν μεγάλη σχέση τελευταία. 
    Ακόμη περιμένουμε τα μη-επανδρωμένα ταξί, το FSB να βγει από την beta και να λειτουργήσει όπως διαφημίζουν, το compact EV κ.ο.κ.

    • Like 3
  2. 518PY6fEiDL.jpg

    The Abyss: Nuclear Crisis Cuba 1962
    Hastings, Max

    Μόλις το τελείωσα. 
    Εξαιρετικό βιβλίο με πάρα πολλές λεπτομέρειες και πολύ ισορροπημένη προσέγγιση του θέματος.
    Εκτός από την μεγάλη αγάπη του Χέϊστινγκς για τον Κέννεντι, αν και δεν αποφεύγει καθόλου να τον κράξει, ιδιαίτερα για τις καφρίλες στο φιάσκο του Κόλπου των Χοίρων. 
    Έριξε πολύ δουλειά στην ιστορική έρευνα και στο να εξηγήσει λάθη ή παρεξηγήσεις άλλων συγγραφέων που ασχολήθηκαν με το θέμα. 
    Ίσως το τοπ βιβλίο του '22 για σύγχρονη (και γενικά) Ιστορία και το προτείνω ανεπιφύλακτα.

    • Like 3
  3. 8 ώρες πριν, highpriest είπε

    Την αδικείς την 5d ii. Μοντέλο 2008 είναι και ξέρω ακόμη επαγγελματίες που την δουλεύουν έστω και σαν αναπληρωματική.

    Οπτικά είναι εξαιρετική, αν και καταλαβαίνω ακριβώς τι εννοείς.

    Προσωπικά δύσκολα θα πήγαινα σε sony, αλλά είναι μια πολύ καλή επιλογή η Α7R iii

    Είναι τεράστιο το άλμα πάντως απο μια μηχανή 15ετίας των 300 ευρώ μεταχειρισμένη σε μια καινούρια 2500 ευρώ. Και έπρεπε να περάσεις απο μια τέτοια μηχανή για να δεις τι σου λείπει και ποια μηχανή το έχει. Αρα καλό σχολείο η 5d ii 

     

     

    Αν θέλεις (ισως σε κάποιο πιο σχετικό νημα) πες πως κατέληξες στην Α7Ρiii μεταξύ όλων των άλλων

     

    Μάλλον παρεξήγησες.
    Δεν είναι θέμα της κάμερας, για την εποχή ήταν διαστημική και ακόμη και τώρα είναι εξαιρετική για τα λεφτά της. 
    Απλά ζούμε στο 2023, όχι στο 2011 και έχω συνηθίσει σε πολύ πιο εργονομικό UI (το λογισμικό είναι και δείχνει 90s), επεξεργαστή που δεν χρειάζεται 1-2s κάθε φορά που αλλάζεις mode ή κάνεις κάτι απαιτητικό και πολύ καλύτερες οθόνες που μπορείς να κάνεις review δίχως μαντεψιές.
    Τώρα οι ελλείψεις μεταφράζονται σε, μικρή έως μεγάλη ανάλογα τι κάνω, μείωση της "απόλαυσης" για το χόμπι.
    Το οποίο είναι και ο reason d' etre της φωτογραφικής εμπειρίας για εμένα.
    Εάν το δεις λογικά, δεν είναι πρόβλημα της κάμερας, αλλά δικό μου. 

    Όντως μεγάλο σχολείο η συγκεκριμένη κάμερα, κυρίως λόγω περιορισμών.
    Σε κάνει να σκεφτείς, προσφέροντας βοήθεια τόσο-όσο, δίχως να χάνεις ΤΙΠΟΤΑ από άποψη οπτικής απόδοσης.
    Εάν μπορούσα να αλλάξω επεξεργαστή και οθόνη αντί να πάρω νέα, θα το έκανα γιατί την γουστάρω πάρα πολύ.

    Οι νέες κάμερες έχουν εφάμιλλες επιδόσεις με τεχνολογία των 2010s στην προσβασιμότητα και εμπειρία χρήσης. 
    Το οποίο είναι η ουσία για τις ανάγκες μου.

    Όταν με το καλό πάρω την A7RIII μάλλον θα πω εντυπώσεις και πως έφτασα εκεί.
    Γενικά οι επιλογές ήταν αρκετές, με τη μεγάλη μάχη να είναι Z7 VS A7RIIIa. Η διαφορά ήταν ότι η μια θα ήταν μεταχειρισμένη και η Sony καινούργια στα ίδια λεφτά. Με την Ζ7 να είναι επίσης ιδιαίτερα σπάνια ως μεταχειρισμένη. 
    Τέλος πάντων, άλλη μεγάλη κουβέντα και εκεί και δεν έχει 100% κριθεί, εφόσον εάν υπάρξει σημαντική έκπτωση σε nikkon όταν είναι η ώρα αγοράς, ίσως τελικά πάω εκεί.

     
     

    • Like 3
  4. Είναι καθαρά ηθικό. 
    Έχω μεγάλη αλλεργία στα "οικοσυστήματα" και "πλέρωσε ειδάλλως θα δεις τι θα πάθεις", για αυτό δεν αγοράζω apple.
    Ο μόνος τρόπος που ακούν οι εταιρείες είναι το πορτοφόλι και αρνούμαι να πλερώσω τέτοιες τακτικές.
    Φυσικά η Sony είναι παλιά ...τανα σε αυτά και σίγουρα δεν είναι καλά παιδιά (π.χ. τις ατελείωτες proprietary μνήμες,). Αλλά εδώ έχουν την πιο σωστή τακτική και πολιτική. Επίσης φαίνεται ότι κάνουν πολύ καλή υποστήριξη στις μηχανές τους.
    Άσε που οι Alpha φεύγουν ΠΑΡΑ πολύ εδώ στην Σκανδιναβία (και γενικότερα) και υπάρχει έτσι πολύ καλή αγορά για μεταχειρισμένα, ακόμη και από μικρά μαγαζιά.

    Τα χρώματα δεν είναι πρόβλημα, γιατί βγάζω τώρα πια μόνο RAW neutral και βάζω χρώμα στο post.
    Επίσης ως άτομο με μερική αχρωματοψία, το να βρω το "σωστό" χρώμα είναι κάτι που δεν με αφορά ιδιαίτερα. :)

    Το ISO παίζει ρόλο, όμως κάθε μηχανή νεότερη της 5D II θα προσφέρει μεγάλη βελτίωση και έτσι το βλέπω λιγότερο ως κύριο θέμα.
    Βάλε και IS φακούς (όταν το γυρίσω σε Emount) και IBIS. Τα σκοτάδια είναι πρόβλημα, αλλά δεν είναι τόσο μεγάλο εφόσον έχω τα προηγούμενα.
    Εκεί που βαρέθηκα πραγματικά είναι το θέμα με την οθόνη και το viewfinder της 5D II. Δεν μπορώ να καταλάβω εάν κάτι είναι σε σωστό φόκους στο 50%. Με τόσο χαμηλή ανάλυσης LCD δεν φαίνεται ακριβώς/λεπτομέρειες, άσε και το viewfinder κάνει την ζωή μου μίζερη λόγω γυαλιών (και μέτριου dioptric).
    Το μόνο που την σώζει είναι το magic lantern με smart zoom κι δεν συμμαζεύεται, αλλά προχθές παραλίγο να με χαλάσει την εκδρομή επειδή κράσαρε την μηχανή δίχως λόγο. Έτσι δεν το εμπιστεύομαι πολύ πια. 
    Η μηχανή ήταν κι είναι εξαιρετική οπτικά, αλλά θέλω κάτι που να είναι του 21ου αιώνα από άποψη προσβασιμότητας όχι κάτι από τα 1990s. Δίχως να βασίζομαι σε δεκανίκια με πατέντες τρίτων.


    Έτσι έπειτα από πολλές μέρες ψαξίματος, βλέποντας τα πάντα όλα από D850, Z6II-Z7, R, R6, 5DSR και A7RIII/A7IV, κατέληξα στην A7RIIIa. 
    Την οποία μάλλον θα πάρω στις επόμενες εβδομάδες (ή στην επόμενη γύρα εκπτώσεων) και θα κρατήσω τους φακούς μέχρι σιγά-σιγά να αλλαχτούν με νέους.

     

    • Like 1
  5. Έχει κάποιος εμπειρία με cross-platform adapter για φακούς και κάμερες από διαφορετικές OEM;
    Ειδικότερα για EF-Sony E. 
    Ψάχνοντας για αντικαταστάτη της 5D II, είδα με μεγάλη μου λύπη ότι η Canon κάνει νταβατζιλίκια με third party.
    Έτσι λέω να πάω για Sony AR IIIa και θα είναι ποιο εύκολο να κουβαλήσω τους τρεις φακούς από το να πωληθούν και να αγοραστούν άλλοι.

     

     

  6. 22 ώρες πριν, nyne είπε

    Σε εμπειρία που έχω πάντως με γερμανους,κάναμε συναντήσεις επί συναντήσεων για να καταλάβουν ένα απλό πράγμα.Επίσης δεν πίστευαν ότι μπορούσαμε να κάνουμε τη συγκεκριμένη δουλειά μέσα σε μίση ώρα και έπαθαν πλάκα όταν έγινε...Να αναφέρω εδώ ότι το μεσημέρι είχαν κενό για κανένα δίωρο και δεν απαντούσε κάνεις,να πω δε ότι μετά το ωράριο τους δεν υπήρχε περίπτωση να απαντήσει κανείς.Άρα λοιπόν μη γενικεύουμε και λέμε οτι οι Έλληνες κάθονται και οι γερμανοι είναι απίστευτοι δουλευταράδες...

    • Δεν είναι ότι δεν καταλαβαίνουν, είναι ότι θέλουν να υπάρχει συμφωνία και paper trail σε όλα. Το οποίο είναι η καλύτερη τακτική, εφόσον στις στραβές είναι εύκολο να αποδείξεις ποιος έκανε τι. Κάτι που βλέπω πολύ συχνά και κάνω και εγώ. Καλύτερα να φάνε στην μάπα ένα παραπάνω meeting και να έχω meeting note με τις "υπογραφές" τους, παρά να τρέχω έπειτα από την μ@λ@κια να βρω άκρη.
    • Για το lunch break και την σιγή έπειτα το ωράριο, είναι αυτό που πρέπει όλοι να κάνουν. Εφόσον βγάζεις την δουλειά σου, δεν υπάρχει κανένας λόγος να είσαι πάνω από το τηλέφωνο μπας και πάρει κάποιος για δουλειά. Εφόσον πάντα δεν υπάρχει τέτοια συμφωνία εξ' αρχής (π.χ. σε L1 υποστήριξη). Το οποίο επίσης κάνω κατά κόρον, στα διαλλείματα και πέραν του ωραρίου όλα κλειστά. 

    Όσον αφορά την παραγωγικότητα. Είναι τεράστια κουβέντα που δεν αφορά μόνο τους εργαζόμενους, αλλά και τις υποδομές και την γραφειοκρατία/ΔΥπηρεσίες.
    Έτσι όλοι οι Έλληνες εργαζόμενοι "πέφτουν" στην παραγωγικότητα παρόλο που δεν φταίνε. Μόνο να φανταστεί κάποιος πόσο πιο δύσκολο είναι να έχεις δούνε-λαβείν με ΕΛ Υπουργείο σε σχέση με το εξωτερικό.
    Αυτό που είδα ότι έχουν οι έλληνες, είναι γενικά ότι περιμένουν οδηγίες από πάνω πριν κάνουν κάτι.
    Η πρωτοβουλία γενικά είναι σε χαμηλά επίπεδα. 
    Μάλλον εκπαίδευση-νοοτροπία του "ο αφεντικός micromanage" τα πάντα και πρέπει να μην κάνω κάτι πριν με το πουν, κάτι που έχουν και οι Ινδοί σαν κουλτούρα (πολύ παραπάνω όμως).

  7. Πολλές απολύσεις τελευταία, αν και τα κέρδη στο θεό στον ιδιωτικό τομέα...

    Πάντως η Spotify ήταν και είναι από τα λουκούμια στην Σουηδία για αυτούς που είναι ΙΤ, από τις εταιρείες με τους υψηλότερους μισθούς + μπόνους.

  8. 37 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

    Οι τηλεφωνάκηδες , ίσως ανακάλυψαν ότι το iPhone 14,  ξεπερνάει και τη Nikon Z9 & Sony a1

    Δεν έκατσα να δω το βίντεο . 

    Αν και τον συγκεκριμένο δεν τον πάω καθόλου, τα αποτελέσματα είναι αληθινά.
    Σε συνθήκες πολύ καλού φωτισμού και για πορτραίτα (ή/και κτήρια) δίχως ζουμ, το κινητό παράγει πολύ καλές φωτο.
    Εφάμιλλες με επαγγελματικές κάμερες, τουλάχιστον όταν αυτές οι φωτό "καταναλώνονται" σε κινητά/τάμπλετ και νορμάλ οθόνες ή μικρά print.
    Το οποίο είναι και η πραγματικότητα και ο λόγος που οι point & shoot ξόφλησαν εδώ και πολλά χρόνια και οι μικρότερες bridge έχουν ψιλοπεθάνει την τελευταία δεκαετία. Γενικά αυτό ισχύει, ανεξάρτητα τι συναισθήματα έχουμε για το θέμα.

    Τώρα για συνθήκες κακού φωτισμού, γρήγορα/δύσκολα θέματα, ζουμ δίχως υποχωρήσεις κ.ο.κ, τότε δεν υπάρχει φυσικά σύγκριση με τον "σωστό" εξοπλισμό.

    • Like 1
  9. 6 ώρες πριν, Dr_73 είπε

    Μία απορία  έχω, που προφανώς δεν θα απαντηθεί ποτέ. Αυτοί που ασχολούνται με τα κινητά και βγάζουν και φωτογραφίες με αυτά , γιατί ενδιαφέρονται πως αποδίδουν συγκριτικά με φωτογραφικές ; Αφού δεν θα πάρουν φωτογραφική ποτέ. Μήπως , υποσυνείδητα, προσπαθούν να δικαιολογήσουν τον καταναλωτισμό που έχουν πάθει με τα κινητά ; Και να δικαιολογηθούν , για τα λεφτά που χαλάνε για τις ακριβές αγορές τους ; Γιατί από πλευρά κόστους , αν σκεφτούμε όσους παίρνουν κορυφαία κινητά , κάθε πότε τα αλλάζουν και ότι τα λεφτά τους σε 3 χρόνια, έχουν χαθεί τελείως (ή και νωρίτερα, αφού ένα ατύχημα είναι πιο πιθανό σε κινητό  παρά σε κάμερα), χαλάνε περισσότερα από το μέσο fan της φωτογραφίας , επειδή οι κάμερες ζούνε πολύ περισσότερο και κρατάνε αξία μετά από πολλά χρόνια (πχ μία 5D του 2009 , δεν είναι μηδενικής αξίας σκουπίδι , όπως είναι ένα κινητό όχι του 2009 αλλά και του 2013) . Για να χαλάσει περισσότερα κάποιος για φωτογραφία σε εξοπλισμό , από έναν που έχει κορυφαία κινητά,  πρέπει να έχει εξοπλισμό τύπου R3 , Z9 , D6 , 1DX MK3 ή ακριβότερο Leica, Hasselblad κτλ . Βέβαια κάποιος που θα αγοράσει τέτοιο εξοπλισμό , δεν τον συγκρίνει με τηλέφωνα ! Διαφορετικά , ο κινητάκιας που έσκασε 1600€ για το 13 το σεπτέβρη του 2021 και άλλα 1600€ για το 14 , το σεπτέμβρη του 2022, χαλάει περισσότερα , από αυτόν που έχει φωτογραφικό εξοπλισμό , που δεν είναι κορυφαίας τιμής.

    Θα απαντήσω ακριβώς επειδή έκανα την ερώτηση εδώ, πριν ξεκινήσω τον (πολύ μακρύ ακόμη) δρόμο να ξεκινήσω την εκμάθηση φωτογραφία πριν λίγο καιρό.
    Εάν η εμπειρία σου είναι μόνο κινητό και (στην συνήθως φτηνή μάκα) point+shoot ψηφιακές από τις αρχές του 2000, τότε είναι εύκολο να παρασυρθείς και να νομίσεις ότι point+shoot ήταν οι διακριτές φωτογραφικές και το κινητό είναι καλύτερο.
    Επίσης οι αυτοματισμοί στα κινητά με το computational βγάζουν ανώτερες φωτό από το την μεγάλη πλειοψηφία (μη πω το 99%) των μη επαγγελματιών/μη enthousiast φωτογράφων.
    Ακόμη και εάν πάρεις φτηνό σώμα+φακό και το έχεις στο auto δίχως να ξέρεις τα βασικά, πάλι ένα καλό κινητό (αλά pixel 6-7/iphone 14 pro) βγάζει καλύτερες στο auto. Εφόσον το κινητό έχει τους επεξεργαστικούς πόρους και λογισμικό για ΑΙ assisted computational. 
    Σε αυτό συνάδει πολύ και το θέμα των φίλτρων και του post που γίνεται πανεύκολα και μετατρέπει τις κακές φωτο σε μέτριες και τις μέτριες σε σχετικά καλές. 
    Τέλος είναι και ότι η πλειοψηφία των "καταναλωτών" βλέπει τα αποτελέσματα/φωτογραφίες σε μικρές οθόνες κινητών-tablet ή/και οθόνες που είναι 1080p (σύμφωνα με πολύ έγκυρα στατιστικά). Στις οποίες συσκευές, η ανώτερη ποιότητα/ευκρίνεια από καλά σώματα/φακούς δεν φαίνεται.
    Το οποίο είναι λυπηρό για το μέλλον της "διακριτής" φωτογραφίας, αλλά είναι η πραγματικότητα και από ότι φαίνεται και το μέλλον. Για αυτό όλα τα σύγχρονα σώματα είναι χωμένα μέχρι το λαιμό με features που δεν είναι απολύτως απαραίτητα. Προσπαθούν να μειώσουν την πτωτική πορεία χώνοντας πράγματα που ίσως οι μη-φωτογράφοι βρουν χρήσιμα και τις αγοράσουν. 

    To πρόβλημα είναι ότι τα παραπάνω δεν εξηγούνται από τους γελοίους που κάνουν βίντεο για views.
    Έτσι κάθε τσουτσέκι και μυρωδιάς βγάζει την "αποκάλυψη" και το κοινό του τα χάφτει. 

    Όσον αφορά το κινητό, είναι κάτι που κάνει πολλά, πολλά περισσότερα από φωτογραφικές.
    Ως ένας τύπος που έδωσε 1Κ ευρώ πέρσι για κινητό, δεν το μετανιώνω καθόλου. Πραγματικά κάνει παπάδες και αυτά που μπορεί (πέρα των φωτογραφιών που είναι εκπληκτικές για κινητό) τα χρειάζομαι για την καθημερινότητα μου. 
    Σίγουρα είναι προϊόν που δεν κρατάει αξία, αλλά ελάχιστα πράγματα κρατάνε την αξία τους όπως τα καλά σώματα/φακοί πια.

     

     

    • Like 2
  10. Μην αγχώνεσαι, δεν είναι τίποτα.

    Το kindle ποτέ δεν ήταν καλό στα PDF, τουλάχιστον τα ereader, αλλά έχει την ικανότητα να ανοίξει τέτοια βιβλία.
    Μπορείς να περάσεις άμεσα τα βιβλία σου και να τα διαβάσεις, δίχως άλλο. 
    Με Η/Υ και calibre. Συνδέεις την συσκευή στον Η/Υ και με το calibre απλά στέλνεις τα βιβλία. 

    Για jailbreak δεν θα το πρότεινα από την αρχή, εφόσον φαίνεται ότι δεν είσαι έμπειρος στο θέμα.
    Είναι και ότι η amazon έκανε πολύ δυσκολότερο το κόλπο αυτό στα τελευταία firmware updates.
    Συγκεκριμένα το πως θα το κάνεις δεν μπορώ να πω, δεν το δοκίμασα τα τελευταία 7-8 χρόνια, αλλά είναι πολύ εύκολο να βρεις πηγές και επεξηγήσεις στο ίντερνετ. 
    Επίσης ως jailbreak είναι κάπως γκρίζα περιοχή και δεν ξέρω πως το βλέπουν οι μοντς εδώ.
    Πάντως το koreader θα βελτιώσει πολύ την απόδοση στα PDF, αλλά δεν θα κάνει θαύματα. 
    Οι 6" είναι σχετικά λίγες για τέτοια αρχεία και το απλό kindle είναι κάπως αναιμικό.

    Άλλη εναλλακτική είναι αλλαγή των PDF σε mobi αρχείο. 
    Υπάρχουν σελίδες επί σελίδων για αυτό το θέμα στο εν λόγω νήμα, πρέπει να δεις προηγούμενες σελίδες με οδηγούς και απόψεις. Διάφοροι τρόποι και λογισμικά. Ένας εύκολος είναι από το calibre, αν και δεν είναι τόσο καλή η απόδοση σε σχέση με άλλες προτάσεις.

     

     

    • Like 1
  11. 3 ώρες πριν, highpriest είπε

    Τι δεν βρηκες στο mpb και ψάχνεσαι;

    Ρωτάω επειδή για Ευρώπη οι τιμές του mpb είναι αρκετα καλές σε πολλές μηχανές, ενώ σε όσες δεν είναι έχει να κάνει με το πόσο κοστίζουν σαν καινούριες στην έδρα του.

    Δηλαδή μπορεί πχ στην Γερμανια μια Ζ5 να κοστίζει 1400 ευρώ και να την έχει το mpb μεταχειρισμένη στα 1100 ευρώ, ενώ να την παίρνεις στην Ελλάδα λόγω διαφορετικών δασμών 1000 ευρώ καινούρια ή σε άλλη χώρα ακόμη πιο φτηνά

    Αλλά κατα τα άλλα, έχει καλές τιμές

    Πάντα είναι καλό να υπάρχουν επιλογές.
    Το mpb είναι καλό, αλλά δεν είναι τέλειο και σίγουρα θα υπάρχουν περιπτώσεις που άλλοι θα έχουν καλύτερες - ή ανάλογες με όμως μεγαλύτερη επιλογή π.χ. συνοδευτικών - προσφορές. Πέρα του θέματος της διαθεσιμότητας κομματιών λόγω π.χ. παλαιότητας (ιδίως φακοί).
    Δεν διαφωνώ ότι οι τιμές τους είναι καλές, όχι όμως τρομερές.
    Είναι πολύ ανάλογες από μικρότερα Σουηδικά μαγαζιά, αλλά αυτά τα μικρά έχουν πολύ περιορισμένο στοκ και επιλογές. 

     

    27 λεπτά πριν, babisskg είπε

         Δεν είναι για 6 τέρμηνα ούτε για προσφορές . Μπορεί να βρεις κάτι που σε ενδιαφέρει , σε ιδιαίτερα προσεγμένη κατάσταση και το τελικό σύνολο να είναι το ίδιο με άλλες περιπτώσεις , όπου δεν αξίζει τον κόπο να ασχοληθείς καν . Γι' αυτό μίλησα για πολύ στοχευμένη αγορά .

    Έχεις παράδειγμα; 
    Γιατί σε άλλες κατηγορίες ηλεκτρονικών εάν αγοράσεις από ΗΠΑ, με όλα τα παρατρεχάμενα, η τελική τιμή σε βγαίνει +20-+100% πάνω εάν το πάρεις από ΕΕ.
    Εάν είναι να πληρώσω τέτοιο καπέλο, απλά περιμένω να βρω ανάλογο από ΕΕ να πω την αλήθεια.
    Αλλά φαντάζομαι ο παθιασμένος φωτογράφος, ή ο πολύ απαιτητικός επαγγελματίας ίσως βρει το καπέλο αδιάφορο εφόσον πάρει κάτι που ψάχνει ή είναι αναγκαίο...

    • Like 1
  12. 3 ώρες πριν, babisskg είπε

         Δεν πάει έτσι ...... για εκτελωνισμό μόνον χωρίς να τρέχεις εσύ ..... η Fedex ζητάει 150 ευρωπαϊκά για την διαδικασία ........ πέραν του κόστους εκτελωνισμού ........ τώρα ..... αν ας πούμε έβρισκα μία Hasselblad τάδε ...... στα 200 ευρώ στο KEH ..... συν 150 ...... συν εκτελωνισμό ........ και έβγαινε στα 500 λέω ....... όταν ζητείται πάνω από 1000 στο εμπόριο γενικά ..... το σκέφτομαι ....... επειδή το θέλω πολύ ..... έτσι θα πας ..... το παράδειγμα είναι ενδεικτικό ....... αλλιώς το ξέχασες χθές ....... είναι για πολύ στοχευμένη αγορά ...... ότι άλλο θες σφύρα ..... 

     

    Εντάξει, έτσι που γράφεις ειναι για μια στα 6 τέρμηνα που έχουν προσφορά που σκοτώνει.
    Τότε αξίζει για να ρίχνεις καμία ματιά που και που, αλλά όχι για παραπάνω.

    49 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

    Μην μιλάτε για τελωνεία, αν δεν έχετε βιώσει την εμπειρία. Δεύτερη φορά , δεν θέλει να τη ζήσει κανείς. 

    Ποτέ . Με τίποτε. Επίσης όποιος τη ζήσει , μετά ξυπνάει τη νύχτα με εφιάλτες. Ουρλιάζοντας. 

    Ο εκτελωνισμός σε σοβαρές χώρες είναι διαδικασία.
    Στην Ελλάδα είναι καφκική κόλαση.

    • Like 1
  13. 23 λεπτά πριν, highpriest είπε

    Αυτό φαίνεται να είναι καλή εναλλακτική.
     

    19 λεπτά πριν, babisskg είπε

      KEH ....... εγγύηση ...... συν τελωνείο ............ 

    Έχεις εμπειρία;
    Γιατί στο FAQ γράφουν κάτι 50 ντάλαρς μεταφορικά με το καλημέρα ως στάνταρτ και ανεβαίνει από εκεί.
    Πέρα των τελωνείων.
    Τι καλύτερο έχουν από τα άλλα;
    Ιδίως σε φακούς, κάνουν καλύτερο έλεγχο;

    • Like 1
  14. Ψιλονεκρανάσταση για να ρωτήσω το εδώ κοινό εάν ξέρει κάποιο άλλο καλό και μεγάλο Ευρωπαϊκό μαγαζί με μεταχειρισμένα, πέρα του mpb<dot>com. 
    Στα ξένα φόρουμ γράφουν για το αμερικάνικο KEH, αλλά με μεταφορικά που βελάζεις για ΕΕ.

    Κάποιο άλλο που δεν έχω υπόψιν;

     

     

    • Like 1
  15. 26 λεπτά πριν, Ntinaras είπε

    Εγω προχτες πουλησα τις 2 D610 που ειχα, με ελαχιστα κλικ.

    Θα παω σε Sony.

    Γιατί Sony και σε ποιο κομμάτι;

    Επίσης, εφόσον είχες τις 610 με ελάχιστη χρήση, τι παραπάνω θα προσφέρουν οι Sony mirrorless;
    Βίντεο;

  16. Το κυριότερο είναι ότι η περιοχή είναι ήδη εξαιρετικά ανεπτυγμένη από άποψη υποδομών εξόρυξης, η Σουηδία έχει τεράστια εμπειρία και πολύ δυνατή τοπική βιομηχανία στην εξόρυξη και τέλος η χώρα έχει ήδη εταιρείες και υποδομές για άμεση χρήση αυτών των σπάνιων γαιών στην παραγωγή.
    Είναι τεράστιο νέο πραγματικά.

     

    BTW: Πολύ βρωμιά και πολλά λαμόγια στα Ελληνικά πεπραγμένα, καμία σχέση με το τι γίνεται Σουηδία στον τομέα αυτό.

    • Like 2
    • Thanks 1
  17. quiet quitting == μην δουλεύεις σαν τον κολίγο 16 ώρες την ημέρα και τις άλλες να είσαι απίκο μπας και ο αφεντικός θέλει εκδούλεση,  αλλά να πας 8ωρο και έπειτα να ζεις την ζωή σου δίχως να ασχολείσαι.
    Δηλαδή προπαγάνδα από τα νεοφιλελέ  ΜΜΕ ώστε να συνδέσουν το ΤΕΜΠεΛη ΛούΖερ με το να κάνεις τα βασικά. Να ζεις και πέρα από την δουλειά.

    Μεγάλο πρόβλημα φαντάζομαι για τους αφεντικούς, εάν δεν τρώνε τον παπά οι σκλάβοι με το γοόυρκ χάρντ, τότε πως θα βγάζουν τα τρελά υπερκέρδη;
    Αυτά όταν τα εταιρικά κέρδη έχουν φτάσει σε τιμές ρεκόρ, οι CEO και οι shareholders έχουν αφοδευτεί στο χρήμα και οι μισθοί των υπαλλήλων έχουν μένει στάσιμοι εδώ και δεκαετίες. 

     

    • Like 1
    • Thanks 1
  18. Δεν έχουν επεξήγηση κάπου για το τι σημαίνουν αυτά τα σημεία;
    Επίσης έχεις Α1/Α3; Ανεξάρτητα του τι απαιτείται σε κατηγορία <250γρ.

    3. To S/N μάλλον. Είτε στο κουτί, είτε στο σώμα εκεί που μπαίνει η μπαταρία.

    6.  εσύ μάλλον θέλεις Α1 εφόσον θέλεις να το πετάς κοντά σε ανθρώπους και κτήρια (<150μ), αν και αυτό πρέπει να το ψάξεις.

    7. Ναι, είναι ασύρματο και ως εκ τούτου ελεύθερο.

    8. ; Πρώτη φορά βλέπω τέτοιο πράγμα. Δραστηριότητα σε περιοχές που επιτρέπεται η ερασιτεχνική πτήση;

    9.  ; Ασύρματο φαντάζομαι 

    10. 120μ είναι το όριο της ΥΠΑ, του κατασκευαστή μάλλον εννοούν .

    11. Κατασκευαστή και εδώ

    12. Ηλεκτρικός

    13. 4 ηλεκτρικοί

    14. Όχι (;) 

    15. Ναι (η DJI έχει geofence)

    16. Έχει αμφότερα. Ηλεκτρονικά και την υποχρεωτική που θα κολλήσεις επάνω στο σκάφος/σασί

  19. 27 λεπτά πριν, Dr_73 είπε

    Πιθανόν το καλύτερο είναι της dxo .Δοκίμασέ το . Όταν λες R, ποιά R ;

    Αγορά λογισμικού για noise reduction είναι στα σχέδια, αλλά είναι σχετικά χαμηλά.
    Εφόσον μιλάμε για χόμπι και όχι δουλειά. Ίσως μακροχρόνια "δοκιμή" από το ίντερνετ, αλλά τίποτα σοβαρό στο άμεσο μέλλον.

    Εννοώ κάποιο σώμα σαν την EOS R (με EF-RF). 
    Βέβαια αυτό είναι πολύ αβέβαιο ακόμη και πρέπει να κάνω σοβαρό ψάξιμο για να δω τι ταιριάζει με αυτό που θέλω να κάνω και τι θα είναι πραγματική αναβάθμιση από την 5D mk II + magic lantern (την οποία γενικά λατρεύω, πέραν φυσικά του ISO, AFocus και LCD). 

  20. 1 ώρα πριν, pifilos είπε

    IMG_20230112_175610.jpg.97423c57ac08b4d8e1876bafff821b4c.jpg

    Κάτι τέτοιο εννοώ πάντως. Αν όμως πιστεύεις πως δε θα σε βολεψει πάσο. 

    Φαίνεται ωραίο, αλλά φαντάζομαι είτε το αφήνεις κάτω, είτε το ακουμπάς σε τίποτα πεζούλια.
    Τώρα παίρνω το κανονικό, αν και μόνο εκτός κέντρου και βολεύει στο 95% των καταστάσεων που θέλω να βγάζω φωτο. Ίσως στο μέλλον να αγοράσω κάτι παρόμοιο για κέντρο και ταξίδια, αλλά τώρα οι φακοί έχουν προτεραιότητα στο budget.

     

  21. 3 ώρες πριν, highpriest είπε

    Πρώτη λύση που θα σου δώσει ένα κάποιο αποτέλεσμα, είναι τρίποδο. Τουλάχιστον έτσι, σε κάθε ρύθμιση που θα τραβάς θα παίρνεις το μέγιστο της ρύθμισης που επέλεξες.

    Απο εκει και πέρα, λυπάμαι, αλλά δεν μπορείς να παρακάμψεις τους νόμους της φυσικής. Μόνο να συμβιβαστείς με αυτούς. Τι εννοώ;

    Οκ, θα πάρεις έναν f/1.2 φακό και θα κερδίσεις λίγο φως. Αλλά τι να το κάνεις αν τραβάς στο f/1.2 συνέχεια; Θα έχεις ένα σετ φωτογραφιών που το μάτι του ζώου θα είναι σε φόκους, και στο αυτί θα έχεις θολούρα, κι απο κει και πίσω μπορεί να μην ξεχωρίζει τίποτα απο το backround.

    Ok, θα πάρεις ένα σώμα με 5 στοπ σταθεροποίηση και θα σου δώσει όντως περισσότερο φως. Τι να το κάνεις που λόγο των αργών ταχυτήτων θα έχεις μεν μια σωστή έκθεση στην φωτογραφία του ενός δευτερολέπτου στο κλειστρο, αλλά το θέμα σου ή ότιδήποτε άλλο κινείται θα είναι κουνημένο;

    Όσο για το iso, υπάρχουν μηχανές που μπορείς να φτάσεις σε μεγάλα επίπεδα ευαισθησίας του σένσορα και να πάρεις μια αποδεκτή για κάποιους φωτογραφία μέχρι ένα σημείο (αν και γεμάτη κόκκο) . Αλλά εκει αρχίζεις και χώνεις λεφτά. Με σώμα 300-400 ευρώ μεταχειρισμένο και αντίστοιχο φακό χωρίς σταθεροποίηση, δεν γίνονται αυτά. Πάντως γενικά είμαι κατά των υψηλών iso. Δεν είναι όπως στο φιλμ που δίνουν έναν καλαίσθητο κόκκο. Εδώ ο κόκκος είναι και ψηφιακός και πολυχρωματικός, με αντιαισθητικά αποτελέσματα.

    Sorry...οι νομοι της φυσικής είναι αμείλικτοι. Για να πάρεις και σωστή έκθεση, και το θέμα σου σε εστιακό μηκος που θέλεις και το πόσο θα γράφει η κίνηση των κινουμενων αντικειμένων, όχι απο συμβιβασμό αλλά επειδή το θέλεις, λυπάμαι, αλλά θέλεις πραγματικό φως. Θα είναι απο ήλιο; Θα είναι τεχνητό; Πρέπει να υπάρχει φως.

    Με τις υπόλοιπες λύσεις "κλέβεις" φως για την σκηνή σου, αλλά θυσιάζεις απο άλλο κομμάτι της σύνθεσης σου.

     

    Πάντως θα ήθελα να δω μια φώτο με τις συνθηκες που γράφεις για να δω κυρίως ποσο φως λείπει και τι θα μπορούσες να κάνεις. Ισως με τριποδο και μονο να είσαι οκ

     

    Όπως τα γράφεις είναι και η δική μου σκέψη όταν προσπαθούσαν να βρω λύση, πέρα του τρίποδου.
    Αλλά ήλπιζα ότι κάτι ξέχασα και κάπου δεν κατάλαβα καλά. 
    Δυστυχώς δεν γίνονται πολλά τώρα πριν το post με LightRoom.

    Νέος φακός είναι στο άμεσο μέλλον, ο Canon EF 70-300mm f/4-5.6 L IS USM που προτάθηκε σε άλλο νήμα, και θα βοηθήσει κάπως με το IS, αν και με το f/4+ θα χάσει από εκεί. 
    Νέο σώμα από 2023Q3 μάλλον και εκεί το ISO θα είναι ψηλά στην λίστα με τις απαιτήσεις. 
    Κάπου 1000-1300 θα χώσω σίγουρα.

    Δείγμα από εχθές το απόγευμα από τον δρόμο για το τρένο.
    Από τις πιο φωτεινές που μπόρεσα.
    5DMKII - 50mm - ISO1250 - f/2.5 - 1/60s - CANON RAW

    https://postimg.cc/PpG8DLDn

    1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

    Με 5D MKII που λες και 50ρη prime f/1.8 , βγες έξω σε οποιοδήποτε αστικό σκηνικό και βγάλε φωτογραφίες με  f/1.8 , ταχύτητα 1/50 και iso σε τιμές 800 , 1250 , 1600 , 2500. Τοπία , μην ψάχνεις κινούμενα θέματα νύχτα, είναι πολύ ακραίο σενάριο . Τα θέματα που στοχεύεις, μακριά , σε απόσταση μεγαλύτερη από 10m . 

    Αυτό έκανα όπως έγραψα πάνω, κτήρια & γέφυρες, f/1.8, ISO >1600 και shutter speed κοντά στο δευτερόλεπτο μπορούσα, αλλά όπως έγραψα οι χειμώνες στην Β. Ευρώπη είναι πολύ μαυρίλα.
    Ακόμη και στην πόλη, που ο δημόσιος φωτισμός είναι ορατά πιο "ήπιος" από ότι Ελλάδα και πολλοί δρόμοι δεν έχουν καν φωτισμό.
    Δίχως δυνατό ISO (>6500) πολλά θέματα είναι απλά αδύνατο να βγουν στο χέρι, τουλάχιστον το δικό μου άγαρμπο.
    Η λύση τώρα είναι τρίποδο και υπομονή. 

    4 λεπτά πριν, pifilos είπε

    Δεν ξέρω τι τσάντα χρησιμοποιείς για βραδινες εξορμήσεις αλλά υπάρχει και η λύση ενός mini tripod που συνήθως χωράει σε μικρό badpack ή sling bag. Όταν αγόρασα τρίποδο είχε δώρο ένα τέτοιο μικρό (μεμονωμένα πωλείται στα 25 ευρώ) το οποίο είναι αρκετά τίμιο για τέτοιες δουλειές. Το μόνο αρνητικό είναι φυσικά το ύψος του οπότε αν θες κάτι ψηλότερο από τις κλασικές χαμηλές γωνίες που μπορεί να καλύψει πρέπει να το ακουμπήσεις κάπου π.χ. παγκάκι, πεζούλι κλπ. Νομίζω πως θα αντέχει το βάρος της 5D με τον 50mm χωρίς να γέρνει.  

    Το λέω επειδή εφόσον σε ενδιαφέρουν κυρίως στατικά θέματα είναι κρίμα να ζορίζεσαι. Ούτε εγώ κυκλοφορώ στην Αθήνα με το κανονικό τρίποδο. Ενίοτε όμως παίρνω αυτό μπας και χρειαστεί. 

    Ευχαριστώ.
    Συνήθως πάω παντού με τρίποδο, αλλά σε πόλη θέλω παραπάνω διακριτικότητα.

  22. 1 ώρα πριν, Dr_73 είπε

    Οι παραπάνω φωτογραφίες που έβαλα είναι με eos rp . Με nr . Αφού όλα τα προγράμματα έχουν.

    Με 5D MKII βλέπω φωτογραφίες με iso>1600 και δεν είναι άσχημες. Αν είναι χάλια σε αυτή , σε μικρότερους αισθητήρες τι θα γίνεται ;; Ψάξε δείγματα , εκεί να δεις θόρυβο.

    Δείγματα από 5D MKII που βλέπω στο flickr , με iso 5000

    Happy New Year! 🎇

    και με iso 2500

    Streets of Rijeka

     

    Ευχαριστώ για την διευκρίνηση. 
    Η σειρά R είναι μάλλον το επόμενο λογικό βήμα.

    Δεν διαφωνώ ότι σε μικρότερους αισθητήρες είναι πραγματικά απελπισία, και όντως μέχρι τα 1600 είναι πολύ ικανοποιητικά τα πράγματα στην 5D II, αλλά πάνω από 5Κ αρχίζει η πτώση και δυστυχώς δεν είναι πρόβλημα που οφείλεται στην αγαρμποσύνη μου. 
    Ειλικρινά δεν ξέρω τι post processing πέρασαν οι συγκεκριμένοι τις φωτο τους, αλλά αυτό που είδα προσωπικά είναι αυτό που ανέφεραν οι reviewers της εποχής (2009-10) για το ISO. Πέρα των 6400 είναι κακή η κατάσταση.

  23. 15 λεπτά πριν, pifilos είπε

    Θα βοηθούσε πολύ πιστεύω αν έβαζες κάποιο παράδειγμα. Κάποιες φορές και 1.2 να έχεις αν το φως δεν υπάρχει δεν μπορείς να κάνεις κάτι. Επίσης χωρίς βέβαια να αφορά άμεσα εσένα αυτό, για μένα πρέπει να φαίνεται πως είναι βράδυ. Δηλαδή να υπάρχουν σκιές κλπ - ακόμα και αγνό μαύρο ναι. Φυσικά υποκειμενικό αυτό αναλόγως του τι θέλει να επιτύχει κάποιος. 

    Πάντα προσπαθώ να αναπαραστήσω κάτι που βλέπω στις φωτο, όχι κάτι καλλιτεχνικό (όχι ακόμη τουλάχιστον).
    Έτσι ώστε να καταλάβω πως να έχω απεικόνιση στις φωτο του τοπίου όπως το βλέπει το ανθρώπινο μάτι πρώτα και έπειτα πάμε για άλλα και περίεργα κόλπα. Μερικό σωστό framing βάση τους κλασσικούς κανόνες thirds/διαγώνιοι κ.ο.κ και βγάζω.
    Έτσι, θέλω να φαίνεται ότι είναι νύχτα, αλλά πρέπει να βγει και σωστά τα χρώματα/αντανακλάσεις και σίγουρα να μην φαίνεται η φωτό σαν να είχαμε 8 ρίχτερ όταν την έβγαλα...

    Πιστεύω ότι πέρα του τριπόδου+long exposure, στα περισσότερα δεν μπορώ να κάνω κάτι άλλο με τον υπάρχων εξοπλισμό. 
    Αλλά είπα να ρωτήσω και εδώ, μπας και οι επαγγελματίες-ποιο έμπειροι είχαν κάποια τεχνική που δεν ήξερα/δεν έμαθα/δεν σκέφτηκα.

     

  24. Με αφορμή τις ωραίες φωτο που πόσταρε φίλος στο "ματιά του φωτογράφου", μια ερώτηση για τεχνικές φωτο σε χαμηλό φωτισμό.
    Μιλάμε για πόλη με πολύ χαμηλά φώτα σε δημόσιους χώρους (όπως γίνεται κατά κόρον Β. Ευρώπη) και πολύ σκοτάδι με έντονη συννεφιά (κλασσικός καιρός χειμώνα δηλαδή) δίχως το δεκανίκι του έντονου ambient φωτισμού από χιόνι.
    Πέρα της +-2 ώρες από την ανατολή/δύση που υπάρχει κάτι στον ορίζοντα από ηλιακό φως.

    Μηχανή 5d mk2, νιφτι-φίφτι φακός prime και χειροκίνητο. 
    Δίχως IS-OS σε σώμα ή φακό.
    Θέμα, κυρίως κτήρια/γέφυρες/σταθμευμένα αμάξια έξω από κτήρια και καμία ξόφαλτση πάπια να ρεμβάζει.

    Η θεωρία λέει ότι χρειάζεται μεγάλο χρόνο για τον αισθητήρα να μαζέψει το σωστό φως (λογικό).
    Αυτό σημαίνει πολύ χρόνο exposure (κοντά ή πάνω από sec)/ όσο μικρό f 1.8 γίνεται /υψηλό ISO από όσο είδα.
    Η τριάδα που πρέπει να έχεις κάτι ή όλα από τα παραπάνω όπως λένε τα βιβλία.

    Αλλά με το κωλόχερο το μεγάλο exposure είναι μάλλον προβληματικό (πολύ θολούρα ρε παιδί μου), κρατάω το f στο χαμηλότερο δυνατό και το ISO της 5D II κλατάρει πάνω από 6400. 

    Έτσι οι φωτο είτε βγαίνουν ιδιαίτερα καλλιτεχνικές και σεισμόπληκτες (με πολύ θολούρα ή/και κούνημα), ή με πολύ θόρυβο όταν τραβάω το ISO μέχρι εκεί που βγάζει μεγάλο πρόβλημα.

    Πέρα του ευκολότερου-εμφανέστατου (να κουβαλάω και το τρίποδο μαζί) ή/και να πάρω φακό με IS, υπάρχει κάτι που δεν πήρα υπ' όψιν για καλύτερα αποτελέσματα; 
    εδιτ: Όχι φλας. Δεν θέλω να ενοχλώ τους περαστικούς και είναι παράνομο για τα ζώα.

    • Like 1
  • Δημιουργία νέου...