Προς το περιεχόμενο

constandinos

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    43
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Πρόσφατες Επισκέψεις

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

constandinos's Achievements

  1. @zacharis1955 Ευχαριστώ πολύ για την βοήθεια στην επιλογή φορητού, για δεύτερη φορά. Τελικά πήγα στο λενόβο που είχες προτείνει. ι7 12700h, 16gb που θα γίνουν 32 σύντομα καθώς είναι σε single channel, κάτι που κόβει πολύ επιδόσεις, ο nvme είναι της Micron στα 512gb και η οθόνη είναι εξαιρετική. 16αρα με 1980 x 1200 ανάλυση, IPS πάνελ με 165 Hz ρυθμό ανανέωσης. Η μπαταρία κρατά 4-5 ώρες χωρίς να χαμηλώσω φωτεινότητα κλπ. Όσο αφορά τα thermals, ναι είναι ζεστό. Ο συνδυασμός της κάρτας γραφικών(3050Ti) με τον επεξεργαστή αναγκαστικά παράγουν θερμότητα. Το σύστημα ψύξης είναι καλό, αλλά θορυβώδες υπό φορτίο. Δεν μπορείς να τα έχεις όλα όμως. Η ποιότητα κατασκευής είναι πάνω από την μέση. Πλαστικό μεν όλο, αλλά με καλή ποιότητα, η οθόνη φαίνεται σταθερή, και στην αφή είναι πολύ καλό. Το touchpad είναι γαμάτο, έχει και gestures! Όσο αφορά το λειτουργικό, αυτή τη στιγμή είμαι με opensuse tumbleweed (gnome). Συμπαθητικό, αλλά έχει ακόμη. Το (μόνο) πρόβλημα είναι η ασύρματη κάρτα δικτύου. Είναι της realtek, και είναι λίγο σκατά. Το ubuntu δεν την υποστηρίζει out of the box, και σε κάθε update πρέπει να περνάς ξανά τον οδηγό, οπότε πήγα στο opensuse που την υποστηρίζει. Αυτά τα λίγα.
  2. Ευχαριστώ πολύ. Κλίνω προς το lenovo, καθώς φοβάμαι ακόμη τις oled. Θα χρησιμοποιήσω Linux, οπότε οι εφαρμογές της asus για την προστασία της οθόνης κατά πάσα πιθανότητα δεν θα δουλέψουν. Μια ερώτηση ακόμη. Θεωρείς πως αξίζει να "θυσιάσω" την κάρτα γραφικών, και ίσως την οθόνη, και να πάω εδω, για καλύτερη ποιότητα κατασκευής;
  3. Για ακόμη μια φορά θα χρειαστώ τη βοήθειά σας. Αρχικά να ευχαριστήσω για την προηγούμενη πρόταση, όλα πήγαν τέλεια. Μιας και διακοπές το καλοκαίρι δεν βλέπω να πάω, θα πάρω ένα λάπτοπ για εμένα. Τι θέλω: Καλή οθόνη 16gb ram non soldered με δυνατότητα για 32gb i5 ή i7 12gen ή 13gen αν είναι δυνατόν κάρτα γραφικών δεν με ενδιαφέρει nvme ssd 512+ αν είναι δυνατόν πλήρες πληκτρολόγιο Η χρήση που σκοπεύω να κάνω αφορά την ανάπτυξη μοντέλων ΤΝΔ σε python αρχικά, και μετά σε κάποια online πλατφόρμα(google collab etc) αφού αποδειχτεί το proof of concept. Επίσης θα γραφτεί και αρκετό κείμενο, οπότε το πληκτρολόγιο θέλω να είναι καλό. Όσο αφορά προτίμηση εταιριών, lenovo, dell και acer είναι αυτές που είχα στο παρελθόν. Τέλος, το budget. Υπολογίζω γύρω στο 1000αρικο. Δύσκολο, το ξέρω. Ευχαριστώ πολύ.
  4. Καλησπέρα, Το συγκεκριμένο αξίζει τα λεφτά του; https://www.skroutz.gr/s/39851258/Lenovo-IdeaPad-Gaming-3-16IAH7-16-IPS-165Hz-i7-12700H-16GB-512GB-SSD-GeForce-RTX-3050-Ti-No-OS-Onyx-Grey-GR-Keyboard.html Η 3050 λόγω CUDA, όχι για gaming. Αν υπάρχει άλλη εναλλακτική σε αυτά τα χρήματα από Ελλάδα, ευπρόσδεκτη. Ευχαριστώ!
  5. Αυτή την στιγμή είμαι στους 32 μήνες, και κοντά στο τέλος.
  6. Ευχαριστώ για αυτό. Βλέπω πως η Toyota έχει ήδη κάποια σε μαζική παραγωγή.
  7. Σου δίνω papers, δεν τα θες, από την άλλη, διαβάζεις έρευνες, αλλά δεν έχεις βρει έρευνες που να υποστηρίζουν αυτό που λες, και δεν παραθέτεις και πηγές που να στηρίζουν τα λεγόμενά σου. Μετά ισχυρίζεσαι πως υπάρχει κινητήρας παραγωγής αυτοκινήτου που έχει 40% απόδοση, και λες και τέσπα, μου κάνεις χάρη δηλαδή. Τρίζουν τα κόκαλα του Otto και του Diesel στον τάφο του. Δεν καταλαβαίνω που μπερδεύεσαι. Πραγματικά όμως. Για τις πηγές σου ισχύει ότι και παραπάνω. Όσο για το τι είναι σχετικό ή όχι, αυτό δεν είναι δική σου επιλογή. Το να επιλέγεις το τι θεωρείς εσύ σημαντικό για να στηρίζεις τα λεγόμενά σου, και τα υπόλοιπα να είναι άσχετα, γιατί είναι αντίθετα με την θέση σου είναι το λιγότερο παιδιάστικη συμπεριφορά. Είμαι μέλος στο insomnia εδώ και μια δεκαετία, αλλά δεν γράφω εδώ. Νομίζω πως τώρα καταλαβαίνεις το γιατί. Καλή συνέχεια.
  8. Επειδή μου αρέσει να κουράζομαι, θέλω στοιχεία που να αποδεικνύουν την θέση σου. Δηλαδή πως το diesel, και όχι ο κινητήρας κύκλου diesel κινεί το 99% των πραγμάτων του πλανήτη, και τον άλλον, από που χρειάστηκε 4 μοτέρ και 3 ζευγάρια μπαταρίες. Μην ξεχνάς πως το ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει 15 χρόνια σοβαρής εξέλιξης, ενώ οι ΜΕΚ έναν αιώνα.
  9. Καλημέρα, συγνώμη για την αργοπορία. Τα έξυπνα δίκτυα δεν είναι μια ιδέα, είναι μια διαδικασία που έχει ήδη ξεκινήσει να υλοποιείται σε μεγαλύτερο βαθμό στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού. Η Ε.Ε. έχει και αυτή το δικό της framework, που είναι παρόμοιο με του NIST με έμφαση στην διεπαρμένη παραγωγή και την αποδοτική ενσωμάτωσή της στο παρόν δίκτυο. Επίσης, αυτή τη στιγμή όλα τα δίκτυα μεταφοράς της Ε.Ε. είναι διασυνδεδεμένα, βοηθώντας στην σταθερότητα και την ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας. Αν θες μπορούμε να ανοίξουμε και την συζήτηση για την αναγκαιότητα της εφαρμογής τους, αλλά αυτό εμπίπτει στα πλαίσια ενός άλλου θέματος. Όσο αφορά την μείωση της διάρκειας ζωής της μπαταρίας από την αγοραπωλησία που θα λαμβάνει μέρος, από την στιγμή που ο χρόνος ζωής και η χωρητικότητα είναι δύο αλληλοεξαρτώμενα μεγέθη, η εύρεση μιας τιμής η οποία θα αντισταθμίσει την φθορά της μπαταρίας με το κέρδος από την αγοραπωλησία είναι κάτι που ερευνάται αυτή την στιγμή. Επιπλέον, η έρευνα που γίνεται πάνω στην ανάπτυξη των μπαταριών είναι σημαντική, με τις προβλέψεις να δίνουν μειώσεις τιμών και αυξήσεις της χωρητικότητας μέσα στην επόμενη πενταετία. Αν θέλεις, μπορώ να σου στείλω κάποια papers. Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει κανένα μειονέκτημα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, αν βγει από την εξίσωση η μικρή πυκνότητα ανά μονάδα μάζας της ενέργειας που μπορούν να αποθηκεύσουν οι μπαταρίες, μέγεθος που συνεχώς αυξάνεται. Ο ηλεκτροκινητήρας είναι πολύ πιο απλός στην λειτουργία, απαιτεί λιγότερη συντήρηση και σαν μετατροπέας ενέργειας από ηλεκτρική σε κινητική είναι σαφώς πιο αποδοτικός. Αυτό δεν επιδέχεται αμφισβήτηση. Το μόνο σημαντικό της πρόβλημα σήμερα, είναι η μικρή εισαγωγή της στην αγορά, και τα προβλήματα που έχει κάθε νέα τεχνολογία. Με την προώθηση που γίνεται δια μέσου πολιτικών της ΕΕ, αυτό σύντομα θα αλλάξει. Τέλος, διαφωνούμε κάθετα στο "νωρίς για προβλέψεις". Υπάρχουν ήδη, και είναι πολύ εύκολο να τις βρεις. Μιλάμε για ορίζοντα 15ετίας. Αν αυτό το θεωρείς μακρινό, τότε πάω πάσο. Προσωπικά θεωρώ πως σε 15 χρόνια από σήμερα, η μετακινήσεις θα είναι πολύ διαφορετικές με σήμερα. Με συγχωρείς, αλλά οι προβλέψεις και τα σενάρια δεν γίνονται για την Ελλάδα μόνο. Δεν διαφωνούμε πως θα πάρει πολύ περισσότερο χρόνο για να εφαρμοστούν στην Ελλάδα, αλλά εν τέλει θα γίνει γιατί η Ελλάδα ανήκει στην Ευρώπη. Η ηλεκτροκίνηση δεν έχει νόημα μόνο για την μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, αλλά και για την ενεργειακή απεξάρτηση της Ε.Ε. από τα ορυκτά καύσιμα. Αυτή την στιγμή τεράστιο μέρος της ενεργειακής παραγωγής στηρίζεται στο φυσικό αέριο, ποσοστό που αυξάνεται μετά την απόφασή για μείωση των "βρώμικων" μονάδων και των πυρηνικών. Να προτείνω ένα σενάριο που θα φανεί κάπως, αλλά υπάρχει; Αντί να έχεις το δικό σου αυτοκίνητο, θα νοικιάζεις ένα ηλεκτροκίνητο, το οποίο θα είναι κοινόχρηστο, και θα πληρώνεις είτε ανά μονάδα χρόνου, είτε ανά χιλιόμετρο κτλ. Αυτό βέβαια θα απαιτήσει την δημιουργία των κατάλληλων υποδομών, και την βελτίωση των μέσων μαζικής μεταφοράς. Δεν είναι σενάριο επιστημονικής φαντασίας όμως. Ειδικά σε συνδυασμό με αυτόνομη οδήγηση.
  10. Θεωρώ πως εν τέλει θα είναι κέρδος για τον κάτοχο του οχήματος. Τουλάχιστον σε αυτό ελπίζουμε ώστε να λειτουργήσει αυτό το μοντέλο. Κοίταξε η γενική ιδέα στα έξυπνα δίκτυα είναι η ενεργή συμμετοχή του καταναλωτή στην αγορά ενέργειας. Υπό αυτό το πρίσμα η αγορά και η πώληση ενέργειας με κάποιους κανόνες θα είναι δεδομένη. Σίγουρα το αυτοκίνητο, γιατί αυτό θα αποφασίζει βάση των παραμέτρων που τίθονται, θα προσπαθεί για την μεγιστοποίηση του κέρδους σου, το ίδιο και οι υπόλοιπες συσκευές που καταναλώνουν ενέργεια. Σαφώς θα υπάρχει μια φθορά, αλλά ελπίζουμε με την βελτίωση της τεχνολογίας μπαταριών να μειωθεί και ταυτόχρονα να αυξηθεί η πυκνότητα ενέργειας που είναι αυτή την στιγμή πολύ μικρότερη της βενζίνης. Και λέγοντας πυκνότητα ενέργειας εννοώ ανά μονάδα μάζας. Εσένα το μόνο που θα σε ενδιαφέρει είναι να έχεις αρκετή ενέργεια για να κάνεις τον κύκλο των διαδρομών που επιθυμείς. Από εκεί και πέρα ότι κερδίσει το αυτοκίνητο από την αγοραπωλησία θα είναι έξτρα κέρδος. Το μέλλον σε αυτή την αγορά θα είναι αρκετά συναρπαστικό. Η μεγάλη διαφορά στην ηλεκτροκίνηση είναι στον πολύ μεγάλο βαθμό απόδοσης του ηλεκτροκινητήρα σε σχέση με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Τα νούμερα εδώ δεν επιτρέπουν καμιά αμφισβήτηση καθώς η διάφορες είναι της τάξης του 60%. Τέλος, όλοι θα χρειαστεί να αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε τις μετακινήσεις. Θεωρώ πως η είσοδος της αυτόνομης οδήγησης σε συνδυασμό με την ηλεκτροκίνηση θα οδηγήσει σε εκ βάθρων αλλαγές στις μεταφορές. Δεν μιλάω για 50 χρόνια από τώρα, αλλά για ορίζοντα 15ετιας.
  11. Θα μου επιτρέψεις να σου δώσω ένα παράδειγμα. Η τιμή της kWh θα ορίζεται δυναμικά από τον διαχειριστή δικτύου, ανάλογα με τις ανάγκες του. Το αυτοκίνητό σου, συνδεδεμένο στην πρίζα, θα παίρνει αυτές τις τιμές, και θα αποφασίζει για το αν θα πουλήσει η θα αγοράσει ενέργεια από το δίκτυο. Δεν θα έχει σημασία το μέγεθος του οικονομικού οφέλους. Το πλαίσιο για αυτό ήδη αναπτύσσεται από το 2010.
  12. Δύο λόγια για αυτό. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σε καμία περίπτωση δεν μπορούν να καλύψουν ένα σφάλμα του δικτύου μεταφοράς ηλεκτρισμού παρά ΜΟΝΟ να καλύψουν τις αιχμές του φορτίου. To πρωτόκολλο V2G έχει ήδη αναπτυχθεί, απλά όπως και το μεγαλύτερο μέρος των πρωτοκόλλων που αφορούν την ηλεκτροκίνηση δεν τυγχάνουν ευρείας αποδοχής -μέχρι στιγμής- Αν θέλουμε να το πάμε λίγο παραπέρα, η ηλεκτροκίνηση όπως και η είσοδος των ΑΠΕ στο μίγμα ενέργειας αποτελεί Ευρωπαϊκή πολιτική και θα γίνει, είτε το θέλουμε είτε όχι. Η διεσπαρμένη παραγωγή και τα έξυπνα δίκτυα είναι το μέλλον, σε συνδυασμό με την είσοδο της ηλεκτροκίνησης στον τομέα των μεταφορών. Η αποθήκευση της απορριπτέας ενέργειας στις μπαταρίες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η πώλησή της πίσω στο δίκτυο όταν αυτή είναι αναγκαία, θα είναι κάτι συνηθισμένο σε μερικά χρόνια, μαζί με την δημιουργία μιας δυναμικής τιμολόγησης της ενέργειας. Με λίγα λόγια, η ενέργεια θα μετατραπεί από προϊόν σε υπηρεσία.
  13. Η δωρεάν εκπαίδευση είναι κατοχυρωμένη συνταγματικά. Όποιος θέλει να το δει, είναι το άρθρο 16 του συντάγματος. Στην πραγματικότητα, αυτό δεν συμβαίνει. Είναι δεδομένο πως η πανεπιστημιακή εκπαίδευση απαιτεί πόρους που πρέπει να διατεθούν από την οικογένεια του σπουδαστή, ή από τον ίδιο. Οι κρατικές ενισχύσεις είναι ελάχιστες, και αρκετές για ένα πολύ μικρό ποσοστό των σπουδαστών. Από την άλλη, προς το παρόν, τα προπτυχιακά μαθήματα δεν απαιτούν δίδακτρα, και μέρος των μεταπτυχιακών σπουδαστών με συγκεκριμένα εισοδηματικά κριτήρια (αν θυμάμαι καλά το 30% επί των εισακτέων) μπορεί να απαλλαγεί από τα τέλη φοίτησης. Παραμένει, πάραυτα, το θέμα των εξόδων διαβίωσης. Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω είναι ο αποκλεισμός μερίδας των υποψηφίων λόγο αδυναμίας να ανταποκριθούν στις χρηματικές απαιτήσεις των σπουδών. Δυστυχώς, καθώς δεν είμαστε πλέον στο 2000, το ποσοστό θα ανεβαίνει όσο χειροτερεύουν οι συνθήκες. Λυπηρό είναι και το αποτέλεσμα των σπουδών, σε μεγάλο ποσοστό. Τα τμήματα που ιδρύονται με βάση όχι την ανάγκη για ειδικευμένο εργατικό και επιστημονικό προσωπικό, αλλά για να ικανοποιήσουν τα αιτήματα των τοπικών αρχόντων και να τονώσουν την τοπική οικονομία, συχνά παράγουν χαμηλού επιπέδου αποφοίτους. Ακόμη, βασική παράμετρος είναι και η έλλειψη μακροπρόθεσμου εκπαιδευτικού σχεδιασμού στην χώρα. Πέρα από τον άθλιο διαχωρισμό ΤΕΙ και ΑΕΙ, που θεωρούνται ίσα από το 2001, αλλά ίσα δεν είναι για κανένα λόγο καθώς έχουν διαφορετικά προγράμματα σπουδών και διαφορετικό προσανατολισμό, το θέμα των ΙΕΚ είναι ακόμα πιο λυπηρό. Προσωπικά τα τοποθετώ ανάμεσα από το λύκειο και τα ΤΕΙ αλλά κρίνοντας από το επίπεδο ειδίκευσης μεγάλου ποσοστού των αποφοίτων, φαντάζομαι πως είναι αντίστοιχο του λυκείου. Για να μη παρεξηγηθώ, σαφώς και υπάρχουν εξαιρέσεις. Από την άλλη, γιατί να απαγορεύσεις την είσοδό τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση; Ας δώσουν εξετάσεις, και αν κριθούν κατάλληλοι, γιατί να στερηθεί η ευκαιρία από τους πραγματικά κατάλληλους να βελτιώσουν την κατάρτιση τους; Αυτό βέβαια, με την προϋπόθεση, βέβαια, να λειτουργήσει σωστά. Υποχρέωση του κράτους, και κατά συνέπεια του υπουργείου, είναι να θέσει το πλαίσιο. Ένα πλαίσιο που θα δίνει σαφή δικαιώματα στους αποφοίτους, τμήματα με αντικείμενο και όχι με επαγγελματικά δικαιώματα που βασίζονται σε βασιλικά (!) διατάγματα. Εφόσον η εξίσωση πανεπιστημίων και ΤΕΙ έγινε, ας δοθεί λύση στο πρόβλημα των δικαιωμάτων, έστω και με επιπλέον μαθήματα όπως προτείνει το ΤΕΕ. Η ηλιθιότητα του να δίνεις bachelor χωρίς αντίκρισμα πρέπει να σταματήσει. Επιπλέον, τα μεταπτυχιακά προγράμματα πρέπει να δίνουν επαγγελματικά δικαιώματα, και όχι να είναι ένα επιπλέον χαρτί στην φαρέτρα προς τον διορισμό στο δημόσιο με αποτέλεσμα να διορίζονται υποψήφιοι με 2 μεταπτυχιακά σε θέση απλού υπαλλήλου. Δυστυχώς, όπως προανέφερα, στην Ελλάδα λείπει ο σχεδιασμός. Επίπεδα εκπαίδευσης, ανάλογα με το τι επαγγελματική πορεία θέλει να ακολουθήσει ο υποψήφιος. Για παράδειγμα, μετά το λύκειο, ας υπάρξει 2ετης σχολή που να δίνει επαγγελματικά δικαιώματα. Θέλει ο απόφοιτος της σχολής πτυχίο πανεπιστημίου; Κατατακτήριες, η κάποιο άλλο είδος μηχανισμού, και δυνατότητα φοίτησης στο πανεπιστήμιο και πάει λέγοντας. Κλείνοντας, πιστεύω πως στην χώρα θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στην βασική, 12ετή εκπαίδευση. Δεν μπορεί να υπάρχει απόφοιτος λυκείου που να μη μπορεί να γράψει η να κάνει βασικά μαθηματικά. Δεν μπορεί να υπάρχει απόφοιτος λυκείου που να μην ξέρει τι είναι η βαρύτητα. Να βγάλουμε πρώτα παιδιά με βασικές γνώσεις και κριτική σκέψη, και μετά ανησυχούμε για την εξειδίκευση.
  14. Ευχαριστώ πολύ. Δεν είχα ιδέα πως υπήρχε αυτή η επιλογή από gearbest. Ξέρουμε κάτι παραπάνω για το KUU ; Το έχετε δοκιμάσει; Και πάλι ευχαριστώ. Ευχαριστώ πολύ. Το είδα που προτάθηκε στις προηγούμενες σελίδες. Κάτι τέτοιο θα ήθελα και εγώ, αλλά βλέπετε το bugdet δεν το επιτρέπει.
  15. Καλησπέρα, Υπάρχει περίπτωση να βρεθεί κάτι αξιόλογο σε μεταχειρισμένο από Ελλάδα στα ~250; Θα προτιμούσα με 8GB ram.
  • Δημιουργία νέου...