Προς το περιεχόμενο

zipo

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    95
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Οτιδήποτε δημοσιεύεται από zipo

  1. ??? Ψάξε google plane spotting photography και θα καταλάβεις που μπορεί να φτάσει αυτό και από που μπορεί να ξεκινήσει κανείς.
  2. Πράγματι, πολύ καλή ευκαιρία. Καλές λήψεις!
  3. 1700 είναι εξαιρετική τιμή για μία εξαιρετική μηχανή. Φαντάζομαι μεταχειρισμένη σε αυτήν την τιμή;
  4. Η 6600 όχι, δεν έχει τέτοιο θέμα. Την έχει φίλος εδώ και πολύ καιρό και δε μου έχει αναφέρει κάτι τέτοιο. Και τραβάει πολύ βίντεο.
  5. Δε γνωρίζω να υπάρχει κάποιο τέτοιο θέμα. Γιατί το ρωτάς; Πρώτη φορά ακούω κάτι τέτοιο για την 6600.
  6. Όπως είπα και παραπάνω, η τιμή της r6 ανέβηκε ήδη στα 1600 και καταλαβαίνω ότι και πάλι έχει έκπτωση. Πρόλαβες μήπως να παραγγείλεις/αγοράσεις; Καταλαβαίνω ότι θα ανέβει εντός κάποιου διαστήματος στα 1900. Και πάλι με την r8 στα 1400 και την r6 στα 1600 θα διάλεγα τη δεύτερη. Αν ανέβει στα 1900, μετά είναι θέμα του πόσα θες να διαθέσεις. Υπάρχει το σενάριο κάποιο μαγαζί να σου δώσει την r6 στα 1400 για λίγο ακόμη, χωρίς να είναι σίγουρο αυτό. Ανάλογα με το πως δουλεύουν τις εκπτώσεις υποθέτω. Λογικά θα αγοράζουν στα 1400 κάποιες μηχανές για το μαγαζί. Τώρα αν έχουν δυνατότητα να σου κάνουν ακόμη έκπτωση αυτό δεν το γνωρίζω.
  7. Προσωπικά, όντας κάτοχος της R6 και έχοντας δοκιμάσει την R8 αρκετά, θα επέλεγα την R6, αλλά εξαρτάται από το τι θέλεις να κάνεις. Την R6 θα επέλεγα λόγω του In Body Image Stabilisation που θα το χρειαστείς αν δεν έχεις σταθεροποίηση σε κάθε φακό, της δυνατότητας για 1/8000 αντί για 1/4000 στο μηχανικό κλείστρο, της μεγαλύτερης μπαταρίας και του πολύ καλύτερου viewfinder. Δεν ξέρω επίσης πως συγκρίνονται στα συστήματα εστίασης, αλλά της R6 είναι το ίδιο με της R5 και μπορώ να σου πω ότι είναι κορυφή, ακόμη και για γρήγορα θέματα. Εδώ έχεις από τη μία μία επαγγελματική Mirrorless, που δουλεύει τέλεια σε κάθε περιβάλλον, έχει άριστη εργονομία με κάθε κουμπί εκεί που πρέπει, εξαιρετικό κράτημα και δεν πρόκειται να σου λείψει κάτι. Από την άλλη (R8) ένα πιο χομπίστικο σώμα με χειρότερο κράτημα σίγουρα (αν πιάσεις και τις δύο νομίζω το καταλαβαίνεις αμέσως, φαίνεται και η λαβή στην πρώτη φωτό που παραθέτω) και με πολύ "λιγότερο" χειρισμό, καθώς δεν έχει joystick, που είναι βολικό για να διαλέγεις ποιο μάτι ή ποιο πρόσωπο θες σε εστίαση αλλά και τα ίδια τα σημεία εστίασης, χωρίς ροδέλα γύρω από το πλήκτρο SET και χωρίς μερικά κουμπιά ακόμη, που ίσως φαίνονται περιττά αλλά επειδή επαναπρογραμματίζονται μπορούν να κάνουν την R6 να πετάει σε ταχύτητα ρυθμίσεων στο πεδίο χωρίς να χρειάζεται να βγάλεις το μάτι σου από το σκόπευτρο. Μπορώ να σου προτείνω τι μπορείς να κάνεις με αυτά τα κουμπιά, όπως το να αλλάζεις με ένα πάτημα σε Servo Af και με ένα πάτημα τι σημεία εστίασης θες να χρησιμοποιήσεις. Απλώς αυτή τη στιγμή πέφτεις σε μία πολύ καλή συγκυρία, λόγω του ότι υπάρχει η r6 ii ίσως και θέλουν να ξεστοκάρουν και έχουν μια εξαιρετική έκπτωση για μία επαγγελματική μηχανή. H r8 μου φαίνεται πολύ ακριβή για μια μηχανή που λίγο πολύ αντικαθιστά την RP που σήμερα κάνει 800 ευρώ και όχι την R. Αν δεν έχεις κάποιο πολύ σοβαρό λόγο να πας στην R8, δε θα το σκεφτόμουν καν. Όσον αφορά τον αντάπτορα, δεν τον έχω γιατί δεν έχω ef φακούς, αλλά θα πήγαινα με τον κλασικό της Canon. Λένε όλοι ότι δουλεύει άψογα. Δεν ξέρω απλά αν είναι διαθέσιμος στην αγορά ή είναι σε έλλειψη, γιατί διάβασα κάπου κάτι τέτοιο.
  8. Όχι δεν έχει σταθεροποίηση ούτε ο φακός ούτε η α6400. Νομίζω πως πρέπει να πάει κανείς στην α6600 (1.100 ευρώ) για να βρει σταθεροποίηση στο σώμα. Δεν είναι βαρύς πάντως, 400gr.
  9. Είναι ζωτικής σημασίας η τελική ποιότητα; Εννοώ ότι τα σενάρια που περιέγραψες είναι για αναμνηστική χρήση ή πρόκειται να τα μοιραστείς στο διαδίκτυο για παράδειγμα; Αν είναι σημαντική η τελική ποιότητα, τότε δε θα μπορέσεις με αυτό το budget να πάρεις ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα, γιατί μιλάμε για επαγγελματικό εξοπλισμό, οι εσωτερικοί χώροι και το χαμηλό φως δεν είναι για κανέναν αισθητήρα εύκολη υπόθεση, ούτε καν για fullframe. Αν το budget είναι αυστηρό και το ζητούμενο αποτέλεσμα όχι απαραίτητα τέλειο θα έπαιρνα μάλλον το τελευταίο κινητό για να τραβάω με την μπροστινή κάμερα. Αν και θα έχεις θόρυβο, λόγω μικρού αισθητήρα, τον οποίο θόρυβο σε χαμηλό φωτισμό θα τον βλέπεις καθαρά στην μπροστινή κάμερα, κάτι που επιβεβαιώνω και εγώ προσωπικά ότι ισχύει. (https://www.dxomark.com/apple-iphone-15-pro-max-selfie-test/) Αν μπορείς να ανέβεις στο budget ελαφρώς, τότε ο συνδυασμός που πρότεινε ο nickolas στην προηγούμενη σελίδα μπορεί να δουλέψει. Αν μπορείς να ανέβεις περισσότερο στο budget υπάρχουν επιλογές για τη δουλειά αυτή σίγουρα. Αλλά όχι φτηνές. Ένας τύπος στο youtube που έχει ασχοληθεί πολύ με τις budget friendly επιλογές για vlogging είναι αυτός που τρέχει το κανάλι camera conspiracies. Μπορείς να δεις εκεί τα βίντεο που σε ενδιαφέρουν. Έχει πολύ υλικό. Ενδεικτικά βίντεο για τις μηχανές που ανέφερες από αυτόν: [ο συνδυασμός που δείχνει στο δεύτερο βίντεο 6400+sigma 16mm 1.4 όπως βλέπω στοιχίζει γύρω στα 1300 και σίγουρα δίνει ένα καλύτερο αποτέλεσμα σε σχέση με κινητό για αυτή τη χρήση]
  10. Λοιπόν, όσον αφορά τη σύγκριση της RP με την 80d: είχα την 80d και την 90d και έχω δοκιμάσει αρκετά και την RP. Πρόκειται για μία DSLR και αυτό από μόνο του θεωρώ, όπως έχω γράψει και αλλού, ότι είναι κάτι που με φακούς γρήγορους δημιουργεί πρόβλημα όσον αφορά την εστίαση. Κατά τα άλλα η 80d έχει κάθε κουμπί εκεί που το χρειάζεσαι, είναι ένα πολύ ώριμο εργονομικά σώμα και πλέον έχοντας την εμπειρία και από την 90d θα παρέμενα στην 80d αν δεν ήθελα να πάω σε mirrorless και δε θα αναβάθμιζα ποτέ στην 90d (έλλειψη σοβαρών φακών για τόσα megapixels, ακόμη και οι ακριβοί sigma 18-35 1.8 και 50-100 1.8 δεν κάθονταν καθόλου άνετα μπροστά στον αισθητήρα της 90d). Όσον αφορά την RP είναι ένα πιο χομπίστικο σώμα σε σχέση με την 80d, αλλά έχουν έναν απίστευτο αισθητήρα που απλά περιβάλλεται από μέτρια περιφερειακά για να κρατήσουν χαμηλά την τιμή. Ανάμεσα στις 2 φυσικά θα διάλεγα την RP, αν και η 80d είναι τανκ κατασκευαστικά και τέλεια εργονομικά, εκτός από την έλλειψη joystick. Κυνηγώντας την καλύτερη δυνατή ποιότητα εικόνας, συμφωνώ σε αυτό που λες για τις FF. Με μια εξαίρεση: αν έχουμε crop αισθητήρες με sharp και γρηγορους φακούς, τότε μιλάμε τελικά για το ίδιο αποτέλεσμα και στην crop. Κάτι που δεν κάνει όμως η Canon. Το κάνουν παραδίπλα άλλοι με μεγάλη επιτυχία. Επειδή πέρασα από την κατάσταση που είσαι τώρα συμφωνώ και στο τελευταίο: μην σκεφτείς να αναβαθμίσεις σε άλλη DSLR ή mirrorless crop, εκτός αν φύγεις από την canon στη δεύτερη περίπτωση. Η μόνη αναβάθμιση για τη μηχανή που έχεις παραμένοντας στην Canon είναι mirrorless FF. Και σίγουρα μη σκεφτείς ποτέ την 90d, εκτός αν θες μια απίστευτα ικανή μηχανή χωρίς φακούς.
  11. Καλησπέρα. Σε άλλα που έχεις γράψει κατά περιόδους έχεις δίκιο. Σε αυτό όμως όχι. Απάντησέ μου για το αν έχεις δοκιμάσει το eye detection της Canon σε λειτουργία Servo. Θεωρώ πως αν το δοκιμάσεις θα εκπλαγείς. Αλλάζει τελείως το παιχνίδι και είναι κάτι που θεωρώ εξαιρετικά σημαντικό πλεονέκτημα, καθώς με φακούς χαμηλού f (1.2 μέχρι 2,8) είναι απαραίτητο και λειτουργεί εξαιρετικά. Καμία σχέση με το σύστημα εστίασης των iphone, στο λέω με μεγάλη ειλικρίνεια. Σου δίνει μια τρομερή ταχύτητα και ελευθερία σε κινούμενα θέματα, τη μεγάλη αδυναμία του iphone. Ναι θέλει περισσότερη γνώση για να το εκμεταλλευτείς. Στη μηχανή έχουμε πολλές φορές ακριβά οπτικά, κρύσταλλα στα όρια των τεχνολογικών δυνατοτήτων, συστήματα εστίασης στους φακούς από άλλο πλανήτη σχεδόν ακαριαία. Στο iphone η εστίαση με τα μικρά οπτικά του και το μικρό αισθητήρα είναι εύκολη υπόθεση. Αρκεί να το δοκιμάσεις και ξαναγράψε για αυτό μετά. Και θα καταλάβεις τι εννοώ. Η εστίαση στη μηχανή είναι ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα, τουλάχιστον στις canon που έχω μια καλή εικόνα. Όχι μειονέκτημα. Στα επιπλέον πλεονεκτήματα, η εστίαση στο μάτι των ζώων. Αν το δεις θα μείνεις άναυδος. Δεν ξέρω καν αν υπάρχει το να εστιάζει έστω στο πρόσωπο του ζώου στο κινητό που λες. Εδώ μιλάμε για το μάτι ακόμη και ενός πουλιού ή γάτας ή σκύλου ή και εντόμου. Ενδεικτικά, μερικές τυχαίες δικές μου εικόνες με eye detection autofocus επειδή παραθέτεις διάφορες εικόνες διαδικτύου:
  12. Ακριβώς. Το βασικό είναι το αν απολαμβάνεις όταν τραβάς με τη μηχανή. Τελικά, έτσι κι αλλιώς, είναι θέμα ευχαρίστησης αν πρόκειται για χόμπι. Είναι το τι σε γεμίζει από τα δύο. Προσωπικά, είναι πολλά περισσότερα από το αποτέλεσμα που με κάνουν να ασχολούμαι με τη φωτογραφία. Κάποτε έβγαζα με κινητό αλλά δεν υπάρχει χειρότερο πράγμα από το να σε παίρνει κάποιος για δουλειά την Κυριακή το μεσημέρι, ενώ φωτογραφίζεις και να μη θες να απαντήσεις αλλά και να μη θες να το κλείσεις και να διακόπτεις τη φωτογραφία σου μέχρι να κλείσει για να συνεχίσεις. 😁
  13. Σχετικά με το αρχικό ερώτημα: Προσωπικά, αν θα έπρεπε να αποφασίσω αν θα βγάζω φωτογραφίες με το iphone 14 pro max ή ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΑ με τη μηχανή αυτή με το ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΟ φακό, θα διάλεγα να βγάζω με το κινητό. Αυτή η επιλογή ισχύει μόνο υπό τις εξής προϋποθέσεις: 1) Να είσαι αποφασισμένος για διάφορους λόγους (π.χ. οικονομικούς) ότι δε θα πάρεις κανέναν άλλον φακό ή μηχανή ΚΑΙ 2) Να μη θέλεις να ξοδέψεις καθόλου χρόνο για να μάθεις να φωτογραφίζεις, αφού το κινητό κάνει πολλά κομμάτια της όλης διαδικασίας μόνο του, ΚΑΙ 3) Να μην ξέρεις έστω στο περίπου τι δε σου αρέσει στις φωτογραφίες του κινητού αυτού, δηλαδή να είσαι ικανοποιημένος με το αποτέλεσμα που σου δίνει. Αν δεν ισχύουν και τα τρία παραπάνω ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ, τότε πρέπει να σκεφτείς την επιλογή της φωτογραφικής ως φωτογραφικό μέσο και στη συνέχεια θα έρθουν και τα υπόλοιπα. Αν κάποιο από τα παραπάνω δηλαδή δεν ισχύει, έστω ένα, τότε είτε κάποια στιγμή μόλις νοιώσεις ότι μπορείς να το εκμεταλλευτείς θα αναβαθμίσεις τον εξοπλισμό σου, είτε θα θελήσεις να ασχοληθείς πραγματικά με τη φωτογραφία για να έχεις εσύ τον έλεγχο όλης της διαδικασίας είτε θα θελήσεις το κάτι παραπάνω για να πάρεις το αποτέλεσμα που θέλεις. Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να στραφείς στη λύση της φωτογραφικής για να κάνεις τα πρώτα βήματα. Στην περίπτωση της σύγκρισης αυτών των δύο συγκεκριμένων εργαλείων που λες και αν δε λάβουμε υπ' όψιν τις δυνατότητες αναβάθμισης της μηχανής με αλλαγή του φακού, τότε στα σωστά χέρια το κινητό που λες θεωρώ πως μπορεί να βγάλει σίγουρα καλύτερο βίντεο και οριακά ίδιες φωτογραφίες με τη ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ μηχανή με το φακό αυτόν ειδικά. Όσον αφορά το ερώτημα του αν θα πρέπει να πειραματιστείς με το φακό αυτόν αρχικά, η απάντηση είναι ναι, εφόσον επιλέξεις τη λύση της μηχανής. Έχει να σου δώσει αρκετά να μάθεις και η μηχανή και ο φακός. Συνοπτικά, αυτό που απαντάω συνήθως σε ερωτήσεις φίλων που με ρωτούν για τους ίδιους αυτό το ερώτημα, είναι: αν επιλέξεις τη μηχανή, συνήθως είναι γιατί ξέρεις ήδη το λόγο ή έστω κάτι σου λείπει από το κινητό. Αν δεν έχεις κανένα λόγο στο μυαλό σου, τότε με το κινητό θα πάρεις τις φωτογραφίες που σου αρέσουν χωρίς να κουβαλάς κάτι επιπλέον. Πάντα σκέφτομαι το δυσάρεστο σενάριο να πείσω κάποιον να πάρει μια μηχανή, κάποιον που δε θέλει να ασχοληθεί με το τι συμβαίνει όταν τραβάει μια φωτογραφία και να γυρίσει να μου πει ότι με το κινητό βγάζω καλύτερα και έδωσα τζάμπα λεφτά. Κι αυτό επειδή είδε μια φωτογραφία και ξετρελάθηκε από εμένα που ασχολούμαι και διαβάζω 10 χρόνια για αυτά και επίσης έχω ξοδέψει σε αυτό αρκετά δουλεμένα λεφτά και θεώρησε πως απλά την παίρνεις και βγάζεις κάτι καλύτερο. Η πορεία εκμάθησης στη μηχανή είναι πολύ μακρύτερη από το κινητό, αλλά το αποτέλεσμα αξίζει.
  14. Ακριβώς το ίδιο και εγώ. Φάκελος ανά κάμερα ή κινητό και σε παρένθεση τα έτη που τράβηξα με αυτό (2019-2023). Μέσα στον κάθε φάκελο ανά κάμερα τα έχω χωρισμένα ανά μήνα (01 Ιανουάριος 2019, 02 Φεβρουάριος 2019). Για κάθε περίσταση που τράβηξα μαζεμένες φωτογραφίες ξεχωριστός φάκελος δίπλα στο μήνα που ανήκει η περίσταση (01a Βάφτιση Δημήτρη, 01b Εκδρομή Ισπανία). Χρησιμοποιώ το Lightroom για την αρχειοθέτηση, το οποίο κάνει και αυτό εξαιρετικά εκτός της επεξεργασίας. Πλέον έχει και πιο καλές δυνατότητες ομαδοποίησης και αρκετά πιο αυτόματες, κάτι που δε με ενδιαφέρει ιδιαίτερα, αλλά ξέρω πως δουλεύει (ανανγώριση προσώπων σε όλες τις φωτογραφίες, τοποθεσίες κτλ.) Δε γνωρίζω αν έχει και AI εύρεση θεμάτων (π.χ. λουλούδι, ηλιοβασίλεμα, ζώα), κάτι που νομίζω πως υπάρχει σε plug in. Τέλος, ο,τι αλλαγή κάνω (μεταφορά από φάκελο σε φάκελο, μετονομασίες κτλ) τα κάνω μέσω του lightroom και οι φάκελοι ακολουθούν.
  15. Εγώ που είμαι στην επεξεργασία του βίντεο παντελώς άσχετος (εκτός του lightroom δεν έχω ασχοληθεί με άλλο λογισμικό) έχω απλά τα wind shields για αυτό το θέμα. Ένα που είναι απλός μαύρος αφρός και ένα deadcat. Τα είχε και τα δύο μαζί το μικρόφωνο, νομίζω αν κάποιος δεν το έχει με την επεξεργασία βίντεο, είναι μια απλή και εύκολη λύση.
  16. Ακριβώς, με ένα blower για μηχανές όπως αυτό, που είναι και κάτι που έτσι κι αλλιώς καλό είναι να έχεις. Βγάζεις το φακό, κοιτάς τον αισθητήρα (αν το κλείστρο στη μηχανή που έχεις μένει κλειστό όταν βγάζεις το φακό, υπάρχει ρύθμιση για να μείνει ανοιχτό), γυρνάς τη μηχανή έτσι ώστε ο αισθητήρας να κοιτάει προς το πάτωμα και φυσάς από κάποια απόσταση προσεκτικά. Δεν αγγίζεις τον αισθητήρα με τίποτα και προσέχεις να μην πλησιάσεις πολύ τη μύτη από το blower. Αυτές οι σκόνες που βλέπω σίγουρα με καλό φως θα φαίνονται πάνω στον αισθητήρα, οπότε μπορείς να δεις και άμεσα αν έχουν φύγει. Αν δε φύγουν με αυτόν τον τρόπο, καλό είναι να το κάνει κάποιος ειδικός. Πάντως σε καμία περίπτωση δε θα αγγίξεις εσύ τον αισθητήρα ούτε θα πλησιάσεις κάτι στον αισθητήρα. Μόνο με αέρα.
  17. Τώρα που είδα αυτό: δεν το γνωρίζω σίγουρα, αλλά αν αυτός ο τύπος τρέχει προς την κάμερα, υπάρχει κάτι αντίστοιχο με το servo af που ακολουθεί το μάτι; Ή αν κινείται δε θα εστιάζει στο πρόσωπο ή θα χάνεται το bokeh που δημιουργεί; Θεωρώ πως χάνεται, αλλά δεν το ξέρω σίγουρα. Το μικρό μέγεθος αρχείου είναι κάτι θετικό. Ειδικά εγώ, τα jpg τα έχω καθαρά για εύκολο διαμοιρασμό. Δε θα με πείραζε ακόμη και να είχε λιγότερη πληροφορία. Τα RAW είναι αυτά που με ενδιαφέρουν για επεξεργασία. Πάντως έχουν κάνει τέτοια δουλειά στην apple που θεωρώ πως μόνο καλό κάνει και ξυπνάει τις canon, nikon, sony, fuji, olympus κλπ.. Επιτέλους ας ασχοληθούν με τους μικρότερους αισθητήρες ισάξια οι 3 πρώτες. Θεωρώ πως πλέον πρέπει να δώσει κάποιος πράγματι ένα πολύ σεβαστό ποσό για να πει ότι παίρνει καλύτερο αποτέλεσμα από ένα τέτοιο τηλέφωνο. Βέβαια οι φακοί μένουν για πολλά πολλά χρόνια, ενώ αυτό θα είναι πάλι ξεπερασμένο σε 3-4 χρόνια.
  18. Πολύ πολύ σωστό. Μιλάω με φίλους που βλέπουν τις φωτογραφίες που μπορεί να στείλω μέσω ενός μηνύματος (messegner, imessage, whatsapp, εκτός viber) και μου λένε "πολύ ωραία αλλά όταν ζουμάρω θολώνει". Εκεί θολώνω εγώ βασικά, όχι η φωτό.
  19. Πάντως, να πω και εγώ κάτι που δοκίμασα πρόσφατα. Το action mode που έχουν (δεν ξέρω σε ποια μοντέλα υπάρχει, αλλά σίγουρα σε ένα καινούριο iphone) και αφορά το βίντεο είναι πολύ πολύ ωραίο για κάτι που χωράει στην τσέπη. Δείτε το λίγο. Εγώ δεν το γνώριζα. Δίνει ένα πολύ ωραίο αποτέλεσμα και πολύ ξεκούραστα. Νομίζω για να το κάνω αυτό με τη μηχανή θα ήθελα gimbal. Κατά τα άλλα, όσα έχουν ειπωθεί πολλές φορές. Σε καλό φωτισμό είναι κοντά στις κάμερες τα καλά κινητά όταν μιλάμε για ευρυγώνιους και κανονικούς φακούς. Απέχουν έτη φωτός όταν μιλάμε για ζουμ φακούς, χαμηλό φωτισμό και θέματα που κινούνται. Και το βασικότερο, στο κινητό αποφασίζει αυτό τι έχεις φανταστεί. Στην κάμερα αποφασίζεις εσύ τι θα φτιάξεις. Αυτά νομίζω είναι τα κοινώς αποδεκτά από όλους. Και ο καθένας αποφασίζει αν θέλει πινέλο ζωγραφικής ή "σχεδιασμό από AI". Πιο δημιουργικό το πρώτο και μπορεί να αποτύχει. Πιο εύκολο το δεύτερο, αλλά όχι τόσο δημιουργικό. Εγώ προσωπικά, αν δεν έχω το μάτι μου στο viewfinder δεν μπορώ να βγάλω. Για εμένα αυτό είναι το πιο σημαντικό σημείο της κάμερας. Αυτό με απομονώνει και με χαλαρώνει. Έβγαζα κάποτε και με κινητά πολλές φορές, αλλά όταν χτυπάει το μήνυμα ή η κλήση ή η ειδοποίηση ότι θα κάνει κρύο, αυτό δεν το θεωρώ χαλάρωση, αλλά ψυχολογικό πόλεμο.
  20. Δε φταίει επομένως η κάρτα σίγουρα. Αυτή είναι γρήγορη βλέπω. Τραβάς RAW + JPG; Κάνε απλώς τη δοκιμή αν θελήσεις να ξέρεις ποια κάρτα να χρησιμοποιείς. Βάλε τη μηχανή να τραβήξει 10 ριπές με την κάθε κάρτα (από τις ρυθμίσεις single shot, continuous κτλ που έχει τα χρονόμετρα, πάτα το custom και ανέβασε τον αριθμό λήψεων) και δες πόση ώρα θα κάνει να σβήσει το λαμπάκι όσο αποθηκεύει, για να δεις αν έχουν διαφορά. Bλέπω πάντως ότι εδώ στο 7.45 και μετά λέει ακριβώς ότι έχει ρηχό buffer η μηχανή αυτή.
  21. Σωστά. Αρχικά είχα UHS-I επειδή την είχα από προηγούμενη μηχανή (Canon 90D) και ήταν 256gb και λέω θα μείνω με τον πολύ χώρο. Εν τέλει κατάλαβα ότι η καινούρια μηχανή μπορεί να εκμεταλλευτεί και UHS-II και μετά το πρόβλημα που αντιμετώπισα πήρα τη UHS-II σε 128gb. Ευτυχώς ο χώρος δε μου έχει λείψει καμία φορά μέχρι σήμερα. Δεν τραβάω πολύ μεγάλα βίντεο βέβαια σχεδόν ποτέ. Ναι, την Extreme Pro που παραθέτεις την ξέρω. Όντως είναι κορυφαία. Και βλέπω και πολύ καλή τιμή.
  22. Προτείνω, αν τραβάς συχνά burst ή πολλές διαδοχικές λήψεις ή 4κ βίντεο ή απλά RAW+JPG, να έχεις μία κάρτα που θα διασφαλίσει ότι η μηχανή αποδίδει στο μέγιστο. Δε θα λύσει το πρόβλημα (λογικό, γιατί έχει εξειδικευμένες μηχανές που αποδίδουν όπως πρέπει για αυτή τη δουλειά), αλλά θα στο μειώσει όσο είναι δυνατόν. Προσωπικά, έχω δει διαφορά ανάμεσα σε κάρτες. Στη δική μου μηχανή είχα αρχικά αυτήν και κάποιες φορές παρατήρησα καθυστέρηση ενώ δε θα έπρεπε, σύμφωνα με τα specs της κάμερας. Μάλιστα αρκετές φορές έχανα λήψεις για το λόγο αυτό (φωτογραφίες τένις, ποδόσφαιρο και την ανιψιά μου). Δοκίμασα αυτήν και λύθηκε απολύτως το θέμα. Ποιά SDXC δοκίμασες; Δεν είναι όλες ίδιας ταχύτητας. Η μηχανή σου βλέπω στο εγχειρίδιο πως υποστηρίζει μέχρι UHS-I. Θα φρόντιζα να έχω την πιο γρήγορη που μπορώ να αγοράσω και μετά τη μεγαλύτερη.
  23. Καλησπέρα. Ποιός φακός και ποιά μηχανή είναι;
  24. Δεν μπορώ να συμφωνήσω περισσότερο. Ακριβώς έτσι είναι σε όλα (εκτός από ότι δεν έχω εμπειρία με Micro 4/3). Ξεκίνα από τους φακούς σε κάθε περίπτωση. Για τα άλλα συστήματα θα σου προτείνουν αυτοί που τα ξέρουν. Για το RF mount της Canon που το ξέρω, θεωρώ πως: α) η ποικιλία φακών τους είναι ακόμη αρκετά περιορισμένη και για κάποιο λόγο έχουν αφήσει ένα μεγάλο χάσμα ανάμεσα στους φτηνούς και στους πολύ ακριβούς φακούς και β) δεν αξίζει ακόμη το RF-S mount (π.χ. r10) λόγω φακών και επειδή φοβάμαι ότι για ακόμη μία φορά δε θα επενδύσουν σοβαρά στα crop σώματά τους. Οπότε για την Canon θεωρώ ότι θέλεις ένα σεβαστό ποσό για έναν αξιοπρεπή πρώτο συνδυασμό. Και προσωπικά δε με βόλεψαν σε εργονομία οι RP και R όσο τις χρησιμοποίησα. Οπότε κοιτάς σε ένα budget αρκετά μεγάλο εκεί (π.χ. R6+24-105L ίσως και μετά ανάλογα του τι θα χρειαστείς εν καιρώ). Η R6 καλύπτει όσα λες εκτός από το θέμα των φακών που είπα. Μην ξεχνάς ότι ακόμη δεν έχεις επιλογή για 3rd party φακούς.
  25. Συμφωνώ με αυτά, εκτός αν εννοεί πορτρέτα παιδιών ας πούμε για σχολικό λεύκωμα λυκείου για παράδειγμα. Δηλαδή όντως αν πρόκειται για παιδιά που τρέχουν δε θα έπαιρνα σταθερό φακό εύκολα. Πάλευα τις προάλλες με έναν αντίστοιχο 50mm 1.2 (και μάλιστα σε full frame, άρα πιο wide) να βγάλω ένα μωρό που με το ζόρι περπατούσε και δεν πήγε και πολύ καλά. Δηλαδή βγάζεις τελικά κάποιες μαγικές φωτό αλλά το keep rate ήταν τραγικό. Έβγαλα 100 και σωστές ήταν οι 5. Μόνο με την ταχύτητα που έτρεχε κατά πάνω μου αρκούσε για να μην προλάβω. Το καλύτερο για παιδάκια που τρέχουν προς τα πάνω σου είναι 100-500mm. Τα αφήνεις 250 μέτρα μακρυά και τα φωνάζεις να έρθουν.
  • Δημιουργία νέου...