Σύμφωνα με εκτιμήσεις, οι πωλήσεις του συστήματος PlayStation VR2 αυτές τις πρώτες εβδομάδες που είναι διαθέσιμο στην αγορά δεν αναμένεται να ξεπερνούν τις 300.000 παγκοσμίως.

Τα νούμερα είναι μάλλον απογοητευτικά αν λάβουμε υπόψη μας ότι η Ιαπωνική εταιρεία επιθυμούσε να αναλάβει ηγετικό ρόλο στην ανάπτυξη του metaverse.

Η γνωστή εταιρεία με έδρα το Τόκιο εκτιμάται ότι έχει πουλήσει περίπου 270 χιλιάδες μονάδες PlayStation VR2 από τις 22 Φεβρουαρίου έως τα τέλη Μαρτίου σύμφωνα με την εταιρεία ερευνών IDC. Το Bloomberg News ανέφερε πέρυσι ότι η Sony είχε θέσει αρκετά υψηλούς στόχους όσον αφορά την παραγωγή του PSVR 2. Για το λανσάρισμα μάλιστα της συσκευής προόριζε να κατασκευαστούν περίπου 2 εκατομμύρια μονάδες.

Το σετ κεφαλής εικονικής πραγματικότητας αποτελεί θεμελιώδες μέρος της στρατηγικής της Sony για τη δημιουργία του metaverse, όπου οι άνθρωποι θα μπορούν να κάνουν περισσότερα πράγματα από το να παίζουν απλώς βιντεοπαιχνίδια. Αλλά το τρισδιάστατο εικονικό περιβάλλον που ενέπνευσε τον Mark Zuckerberg να λανσάρει την εταιρεία του Meta Platforms Inc. δεν έχει ακόμη αποπληρώσει τη μεγάλη επένδυση που έχει κάνει μέχρι σήμερα η βιομηχανία της τεχνολογίας τόσο σε υλικό όσο και σε λογισμικό. Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Sony, Kenichiro Yoshida «έστησε» γύρω από την έννοια του metaverse ένα σκηνικό ανάπτυξης για τη Sony, όπως άλλωστε έκανε και η Meta, και ώθησε την εταιρεία, όπως και τα στούντιο ανάπτυξης παιχνιδιών της, να βοηθήσουν στην ταχεία ανάπτυξη των νέων ακουστικών εικονικής πραγματικότητας. Η ανάπτυξη παιχνιδιών ωστόσο έμεινε συγκριτικά πίσω.

«Οι καταναλωτές σε όλο τον κόσμο έχουν να αντιμετωπίσουν το ολοένα αυξανόμενο κόστος ζωής, την αύξηση των επιτοκίων και τις αυξανόμενες απολύσεις» δήλωσε ο Francisco Geronimo, Αντιπρόεδρος Δεδομένων και Ανάλυσης της IDC. «Τα ακουστικά VR δεν είναι στο μυαλό των περισσότερων καταναλωτών υπό το τρέχον οικονομικό κλίμα».

Ο οικονομικός διευθυντής της Sony, Hiroaki Totoki δήλωσε σε ένα πρόσφατο συνέδριο της Morgan Stanley ότι η Sony είναι κάτι περισσότερο από σίγουρη ότι οι πωλήσεις του PlayStation VR2 όσο βρίσκεται στην αγορά θα ξεπεράσουν τις 5 εκατομμύρια πωλήσεις του πρώτου headset εικονικής πραγματικότητας της εταιρείας. Ο Francisco Geronimo είπε επίσης ότι το PSVR2 απαιτεί μια κονσόλα PlayStation 5 για να παίξει και κοστίζει 599€ στην Ευρώπη, μια τιμή που δυσκολεύει όλο και περισσότερο τους καταναλωτές καθώς οι οικονομικές συνθήκες χειροτερεύουν. Η Meta ανακοίνωσε ότι μειώνει την τιμή πώλησης του Quest 2, κάτι που ενδεχομένως θα επηρεάσει και τις πωλήσεις της συσκευής της Sony σε ορισμένο βαθμό. «     Έχω την εντύπωση ότι θα χρειαστεί μείωση τιμής στο PSVR 2 για να αποφευχθεί να καταστραφεί πλήρως το νέο προϊόν τους» είπε ο Francisco Geronimo.

Το «hype» γύρω από το metaverse μειώθηκε σημαντικά τον τελευταίο χρόνο, καθώς οι περισσότερες εταιρείες σταμάτησαν να επενδύουν σε κάτι που δεν είναι άμεσα επικερδές. Καθώς επίσης η βιομηχανία προσπαθεί να ανακάμψει από τις αλλεπάλληλες κρίσεις, συμπεριλαμβανομένης και εκείνης στα κρυπτονομίσματα. Ο ίδιος ο Mark Zuckerberg δήλωσε ότι η Meta σταματά προσωρινά τις επενδύσεις ως μέρος ενός ετήσιου σχεδίου ανάκαμψης που ονόμασε «year of efficiency».  Αυτή την εβδομάδα, η Disney φέρεται να απέλυσε την πλειοψηφία του προσωπικού που στελέχωνε το τμήμα που ανέπτυσσε τις στρατηγικές της για το metaverse, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης αναδιάρθρωσης. 

  • Like 1