Προς το περιεχόμενο

Snoob

Super Moderators
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ

    6.103
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΝΙΚΗΤΗΡΙΕΣ ΗΜΕΡΕΣ

    10
  • ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ

    0%

ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

11.097 Excellent

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ Snoob

  • Κατάταξη
    Moderator

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΠΡΟΦΙΛ

  • Φύλο
    Άνδρας

ΑΛΛΑ

  • Τοποθεσία
    Αθήνα

ΠΡΟΣΦΑΤΟΙ ΕΠΙΣΚΕΠΤΕΣ ΠΡΟΦΙΛ

Η εμφάνιση επισκεπτών είναι απενεργοποιημένη ή δεν έχετε πρόσβαση σε αυτή.

  1. Snoob

    Star Citizen - pre-alpha

    Ευχαριστώ πολύ για την άδεια που ούτε ζήτησα, ούτε χρειάζομαι. Κοίτα, εγώ λέω κάτι πάρα πολύ απλό: αν θέλετε να προκαλέσετε ενδιαφέρον για ένα παιχνίδι στο οποίο προφανώς έχετε επενδύσει χρόνο και χρήμα, με τα ξερά βίντεο δεν κάνετε τίποτε. Για να δημιουργήσεις ενδιαφέρον, πρέπει να δώσεις πληροφορία. Τι είδες, τι σου άρεσε, ποιο σημείο των βίντεο έχει το ζουμί ή τη σημαντική εξέλιξη. Κι αυτό, δεν είναι "έκθεση", είναι μια στοιχειωδώς χρήσιμη περιγραφή. Θες να το καταλάβεις, έχει καλώς. Δεν θες, επίσης καλώς.
  2. Snoob

    Star Citizen - pre-alpha

    Ειλικρινά, δεν καταλαβαίνω ποιο είναι το παράπονο ορισμένων. Μιλάμε για ένα παιχνίδι που βρίσκεται στον όγδοο χρόνο της ανάπτυξής του, χωρίς κανέναν ορατό ορίζοντα κυκλοφορίας, φορτωμένο ένα σωρό υποσχέσεις, μεγαλεπίβολα σχέδια και ένα μοντέλο ανάπτυξης που, ό,τι άποψη κι αν έχει ο καθένας μας για το τι συμβαίνει εδώ, θετική ή αρνητική, όλοι μαζί παρακαλάμε να μη σκάσει καμιά φούσκα, γιατί η ζημιά που θα γίνει στο crowdfunding μοντέλο θα είναι απλούστατα ανήκεστη, για οτιδήποτε πάνω από ένα garage project. Είναι αναπόφευκτο, όσο η κατάσταση αυτή συνεχίζεται, ολοκληρωμένο παιχνίδι δεν υπάρχει, το single player κομμάτι που για ορισμένους από εμάς ήταν το ζητούμενο αγνοείται, ο "οδικός χάρτης" έχει -επιεικώς- θέματα, μιλάμε ακόμη για alpha στάδιο, με ένα κλάσμα αυτών που έχει τάξει ο Ρόμπερτς κατά καιρούς και διάφορα θέματα σε αυτό το κλάσμα του τελικού αποτελέσματος, να υπάρχει τουλάχιστον δυσπιστία. Φυσιολογικό το βρίσκω, το αντίθετο θα μου προξενούσε όχι απλά εντύπωση, αλλά ανησυχία. Όμως, όταν η συμμετοχή των θιασωτών του παιχνιδιού είναι "ας λινκάρω ένα βίντεο χωρίς κανένα σχόλιο", δεν μπορεί να διαμαρτύρεστε μετά για την "ποιότητα των σχολίων", αφού και η συμμετοχή των υποστηρικτών έχει άκρως συζητήσιμη αξία. Σας αρέσει το παιχνίδι, μπράβο σας, απόλυτο δικαίωμά σας και περί ορέξεως, κολοκυθόπιτα. Εφόσον υποτεθεί πως δημοσιεύετε αυτά τα βίντεο για να δείξετε πως το παιχνίδι εξελίσσεται και κάτι κινείται, λυπάμαι που σας το λέω όμως δεν βοηθάτε έτσι. Χωρίς κανένα σχόλιο, τι άλλαξε, τι σας άρεσε, πώς το κρίνετε, τι θέλετε να δείτε; Αν εσείς που αγαπάτε το παιχνίδι και έχετε επενδύσει πολυεπίπεδα σε αυτό, δεν βρίσκετε το χρόνο να γράψετε πέντε πράγματα, κι απλά λέτε (χωρίς καν να μπαίνετε στον κόπο να το γράψετε) "αν σε ενδιαφέρει μπες και δες", γιατί μετά παραπονιέστε για τα σχόλια των άλλων; Παρενθετικά, αν δεν κινδύνευε το νήμα να νεκρώσει τελείως, δεν υπήρχε περίπτωση, ως συντονιστές, να αφήνουμε τις σερί ξερές παραθέσεις βίντεο.
  3. Snoob

    Battle Brothers

    Tο ενδιαφέρον είναι πως "τρομάζουν" από τη βροντή και τον καπνό των (άστοχων αλλά φασαριόζικων) πυροβόλων όπλων που εισάγει το DLC στο παιχνίδι, οπότε μπαίνει άλλη μία διάσταση στη σύνθεση των ομάδων και τη χρησιμοποίηση όπλων που μπορεί να υστερούν σε ακρίβεια αλλά προσφέρουν άλλα πλεονεκτήματα. Και το να σπάσεις νωρίς το ηθικό αυτών των πλασμάτων είναι ένας καλός τρόπος να ξεμπερδέψεις γρήγορα μαζί τους. Προσωπικά, πάντως, ανυπομονώ για την εισαγωγή του retinue, των συνοδών/συντρόφων που αποκτά κανείς σταδιακά, τροποποιώντας τις δυνατότητες της ομάδας, και κυρίως τον drill sergeant, που έρχεται να αντιμετωπίσει ένα από τα ενοχλητικότερα "αγκάθια" του παιχνιδιού, τη δυσαρέσκεια των μελών που δεν χρησιμοποιούνται τακτικά.
  4. Snoob

    Battle Brothers

    Οι ύαινες, οι πτωματοφάγοι/κυνηγοί του νότου: επιτίθενται τρεις φορές στο γύρο, είναι ταχύτερες από τους Direwolves (..., άρα ξεχνάς την περίπτωση να αναζητήσεις βολικό πεδίο μάχης στο χάρτη) και προκαλούν bleeding, που σημαίνει πως δεν μπορείς να καθυστερήσεις πολύ, γιατί θα σε διαλύσει το dot, όπως με το δηλητήριο που έχουν οι αράχνες. Αναλυτικότερα, στην ανάρτηση στο blog των Battle Brothers. Xρόνο κυκλοφορίας δεν έχουμε ακόμη συγκεκριμένο, ο ιός που αναστάτωσε τις ζωές όλων μας δεν μπορούσε να αφήσει ανεπηρέαστους τρεις νεαρούς πατεράδες από το Αμβούργο...
  5. Snoob

    Προσφορές παιχνιδιών v2

    Δεν συνεννοούμαστε, φοβάμαι, κι όπου δεν πίπτει λόγος, πίπτει banhammer. Υπενθυμίζω, για απολύτως τελευταία φορά, ότι το νήμα προορίζεται, αποκλειστικά και μόνο: 1. Για ανάρτηση τρεχουσών προσφορών (όχι "διαρροών", φημών κτλ.) με σύνδεσμο καθαρό προς την πηγή της προσφοράς (όχι μέσω site που συγκεντρώνουν προσφορές και προφανώς όχι referrals). 2. Διόρθωση αντικειμενικών αστοχιών σε τέτοια μηνύματα (π.χ. λάθος τιμή, διαθεσιμότητα, διάρκεια προσφοράς) ή τυχόν καλύτερη τρέχουσα προσφορά (κοινώς, το αν κυκλοφόρησε πριν από ένα μήνα ή όποτε σε καλύτερη τιμή είναι αδιάφορο). 3. Απορίες και διευκρινίσεις σχετικά με τυχόν παραμέτρους/προϋποθέσεις της προσφοράς (εγγραφές σε newsletters, βήματα για ολοκλήρωση της διαδικασίας κτλ.) Κατά τα λοιπά, το αν σας φαίνεται η τιμή καλή, ο τίτλος ενδιαφέρων κτλ. είναι παντελώς άσχετα με το παρόν νήμα. Αυτού του είδους οι συζητήσεις, σε κόσμιο πάντοτε πλαίσιο, είναι απολύτως θεμιτές και καλοδεχούμενες, αλλά είτε στα νήματα των ίδιων των τίτλων, είτε των clients που προσφέρουν τους τίτλους. Επειδή όλα αυτά τα γράφουμε εδώ και μήνες, αν όχι χρόνια, και επειδή υπάρχει σχετικό επισημασμένο μήνυμα στην αρχή κάθε σελίδας, ώστε να απαλειφθεί η πασπαρτού δικαιολογία του "δεν ήξερα, δεν το είχα δει" κτλ., τυχόν επανάληψη τέτοιων άσχετων με το νήμα μηνυμάτων θα ερμηνευτεί ως αδιαφορία για τις συχνές, αναλυτικές παρεμβάσεις της συντονιστικής ομάδας και θα αντιμετωπιστεί ανάλογα. Παρακαλώ θερμά για τη συνεργασία όλων.
  6. Snoob

    Phoenix Point

    Από ό,τι διαβάζω (εδώ, για παράδειγμα) τα χρήματα που πήραν από την Epic για την αποκλειστικότητα ήταν απολύτως απαραίτητα για να έρθει το παιχνίδι σε ένα υποφερτό σημείο. Το έγραψα παραπάνω, τα λεφτά που ζήτησαν (και πήραν +53% παραπάνω) στο Fig δεν έφταναν. Ακόμη και με τα 2 εκατομμύρια που φέρεται να έδωσε η Epic (δηλαδή έχοντας να πορευτούν με συνολικά 2.760.000+ έναντι του αρχικού προϋπολογισμού των 500.000) τα πράγματα είναι οριακά. Δεν συζητάμε καν για το αρχικό χρονοδιάγραμμα, τελείως ουτοπικό. Βέβαια, χειρίστηκαν την όλη υπόθεση τόσο... πώς να το θέσω κατά το δυνατόν ουδέτερα; Τόσο αδέξια, με την ανακοίνωση και το AMA στο Reddit, όπου μαθεύτηκαν απίθανα πράγματα (επόμενο, όταν κατεβαίνεις απροετοίμαστος και χωρίς ξεκάθαρη εταιρική γραμμή). Υποχρεώθηκαν, λ.χ., για να μετριάσουν τις (κατ' εμέ απολύτως δικαιολογημένες) αντιδράσεις να υποσχεθούν δωρεάν DLC τόσο στο EGS όσο και στο GOG/Steam, δηλαδή να χάσουν λεφτά από πωλήσεις. Από εκεί και πέρα, όταν δεν έχεις το παιχνίδι ούτε DRM-free (κατηγορία που έχει πιστό κοινό), ούτε στη δημοφιλέστερη πλατφόρμα, πολύ απλά έχεις πρόβλημα. Εικάζω πως, ακριβώς επειδή ήταν βέβαιο πως δεν τους έφταναν τα χρήματα, κι αν κυκλοφορούσαν το παιχνίδι με όσα είχαν μαζέψει το 74% στο Metacritic θα ήταν ακόμη χαμηλότερο (και μιλάμε για παιχνίδι που κυκλοφόρησε με προβλήματα ακόμη και στο σύστημα των saves, μιλάμε για χοντρά πράγματα) τα πόνταραν όλα στο μαύρο: παίρνουν τα λεφτά της Epic, το στρώνουν, κι εύχονται να κατευνάσουν τις αντιδράσεις, να πουν τα κλασικά δημοσιοσχεσίτικα τσιτάτα και σε ένα χρόνο που θα βγουν στη μεγάλη αγορά να έχουν στα χέρια τους κάτι αρκετά καλό ώστε να "ξεχαστεί" αυτό που έγινε. Το πρόβλημα, δηλαδή, κατά τη γνώμη μου, έχει ως αφετηρία μια ευρύτατα καταγεγραμμένη παθογένεια του crowdfunding χώρου ή, ακριβέστερα, του τρόπου που πολλοί (και εμπειρότατοι) developers προσέγγισαν το crowdfunding: υπερβολικά μεγάλες υποσχέσεις, κατακερματισμός του τίτλου στα (καταραμένα) stretch goals, που αν δεν τα πιάσεις απομένεις με ένα κουτσουρεμένο πράγμα, αλλά ταυτόχρονα είσαι "αναγκασμένος" να έχεις κλιμακωτά στάδια χρηματοδότησης ώστε, αν στραβώσει κάτι, να μη μείνεις τελείως ρέστος από χρηματοδότηση και συνάμα να μη χρεωθείς την αποτυχία να πιάσεις το στόχο σου (που αποτελεί πλήγμα στην προσπάθεια να προσεγγίσεις στην πορεία τους κλασικούς παραγωγούς) και, τέλος, τα ουτοπικά χρονοδιαγράμματα, είτε γιατί για αλλού ξεκίνησες και αλλού σε οδήγησε η επιτυχία (Double Fine Adventure/Broken Age), είτε γιατί είχες μια εντελώς πρόχειρη ιδέα του τι ήθελες να πετύχεις με αυτά τα λεφτά (Clang!), είτε γιατί δεν θέλεις να πεις ότι θα χρειαστείς πολλά, μα πάρα πολλά χρόνια, για να φτάσεις εκεί που θέλεις (Star Citizen) και, προφανώς, θα δυσκολευτείς να πείσεις κάποιον τώρα να χρηματοδοτήσει κάτι που θα βγει 5-7 ή και 10 χρόνια μετά... Εναλλακτικά (όπως κάτι καταστήματα που κάνουν καταπληκτικές τιμές και τα έχουν όλα "κατόπιν παραγγελίας" και τώρα τρώνε πρόστιμα) μιλάμε για άτοκα δάνεια, χωρίς καμία υποχρέωση από το δανειολήπτη, εξαιτίας του φαιδρού πλαισίου των crowdfunding ιστοσελίδων. Όταν, λ.χ., ο Γκόλοπ βγήκε (σε εκείνο το περίφημο βίντεο που ανέβηκε, έφαγε το down voting της πολικής άρκτου, μπλοκαρίστηκαν τα σχόλια και τελικά το κατέβασαν, επιδεικνύοντας μια εφιαλτικά αφελή -για ανθρώπους που βγάζουν το ψωμί τους από τους υπολογιστές- αντίληψη του πώς διαδίδονται τα βίντεο στο διαδίκτυο άπαξ και ανέβουν) δεν ντράπηκε να πει "κι άμα δεν σας αρέσει, σας δίνουμε τα λεφτά σας πίσω", στην ουσία έλεγε σε όλους τους backers που αντέδρασαν στην αποκλειστικότητα "ευχαριστώ για το άτοκο δάνειο".
  7. Snoob

    XCOM 2

    Οι timed missions είναι με διαφορά το στοιχείο εκείνο που με χάλασε περισσότερο στο XCOM 2. Και για κάποιο ψυχασθενικό λόγο, ακόμη και το tutorial (της κακιάς ώρας) ήταν timed, με τον κεντρικό άξονα άμυνας να είναι κάθετος και εκτεθειμένος σε επιθέσεις και από τα νότια, και από τα βόρεια του χάρτη.
  8. Snoob

    Phoenix Point

    Στο GOG και το Steam θα είναι διαθέσιμο, εκτός απροόπτου, με τη λήξη της ετήσιας αποκλειστικότητας στο EGS, δηλαδή από το Δεκέμβριο και μετά. Eπισήμως κυκλοφόρησε στις 3/12/19.
  9. Snoob

    Courier και Ελλαδα.

    Οι τρεις τελευταίες παραδόσεις, πάντως, έγιναν από ανθρώπους των καταστημάτων/εταιριών από όπου περίμενα τα δέματα. Τον πρώτο, τον άφησα να φύγει και δεν ρώτησα, αλλά τη δεύτερη φορά μου έκανε εντύπωση ρώτησα πώς κι έτσι, το ίδιο και την τρίτη. Από εκδοτικό που είπαν πως είχαν θέμα με καθυστερήσεις σε δέματα που πίεζαν οι προθεσμίες για εξωτερικό και δεν ήθελαν να το ρισκάρουν, ενώ από το ένα κατάστημα ότι έχουν φάει πολλές ακυρώσεις παραγγελιών στον απόηχο της "αναστάτωσης" και πλέον αν είσαι κοντά (είναι σε γειτονικό δήμο, πολύ κοντά μας) τα φέρνουν οι ίδιοι. Προφανώς, επαρχία τα δίνουν σε κούριερ, αλλά επαρχία (το είχα γράψει από καιρό) δεν φαίνεται να υπήρξε τόσο μεγάλο πρόβλημα όσο στο λεκανοπέδιο και τη Θεσσαλονίκη. Πάντως, παρά τις τεράστιες καθυστερήσεις, δεν έχασα κάτι, ίσως να στάθηκα τυχερός. Τους λογαριασμούς τους λαμβάνω όλους ηλεκτρονικά, πλην ΕΥΔΑΠ που την έχω πάγια εντολή, οπότε απλά τσεκάρω στην τράπεζα ότι έγινε η δέσμευση του ποσού. Πρόβλημα εξακολουθώ να έχω στις παραδόσεις δεμάτων, "παράθυρο" παραλαβής 10 με 3 (τρομερό παράθυρο, όλη μέρα να είσαι απίκο πότε θα έρθουν), οπότε πηγαίνω και τα δίνω μόνος μου.
  10. Snoob

    Phoenix Point

    1.057335, τριών εβδομάδων περίπου, και πάλι υπάρχει αρκετή δουλειά, σε balancing κυρίως (ευτυχώς ασχολούνται με τις psi abilities και κάπως τις μετρίασαν, περιορίζοντας τον αριθμό των χρήσεών τους ανά γύρo, ήταν εντελώς overpowered). Δύο πράγματα είναι -για μένα- σαφή: Πρώτον, τα χρήματα που ζητούσαν μέσω του Fig (εξασφάλισαν 153% χρηματοδότηση) δεν έφταναν ούτε για ζήτω, εδώ με τα λεφτά της Epic και πάλι υπάρχει δρόμος μπροστά, συν του ότι δεν πρόκειται να βγάλουν δεκάρα από τα DLC που έταξαν στους backers. Δεύτερον, το χρονικό διάγραμμα που είχαν θέσει (τέλη '18) ήταν τελείως άστοχο. Προβλήματα τα οποία είδαμε να επαναλαμβάνονται σε πάρα πολλά projects της εποχής του crowdfunding και σε μεγάλο βαθμό κατέρριψαν την πασπαρτού δικαιολογία του κακού παραγωγού που ποδοπατά άσπλαχνα το όραμα του αγνού και άμωμου (χα!) δημιουργού. Για μένα, η ως τώρα κατάσταση συνοψίζεται στο "θαυμάσιες ιδέες, μέτρια εκτέλεση". Ο στρατηγικός χάρτης είναι καλός, τα factions κάπως generic και καρικατούρες (στρατοκράτες, θεοκράτες, τεχνοκράτες) αλλά τουλάχιστον θυμούνται τι κάνεις και αν τους προδώσεις (εσένα κοιτάζω, γελοίο Odyssey) και οι μάχες συμπαθητικές. Βρίσκω τους χάρτες αχρείαστα μπουκωμένους (του XCOM είναι απείρως πιο σφιχτοί), μεγάλο μέρος τους μένει εντελώς αναξιοποίητο. Ελπίζω, πάντως, τέλος του '20 που θα βγει σε Steam και GOG να έχει στρώσει, γιατί στην τωρινή κατάσταση και μετά τις ομορφιές του Γκόλοπ με το EGS, δεν το βλέπω καλά.
  11. Snoob

    Mobilepoint.gr

    1. Να εκφράζεστε κόσμια χωρίς απαξιωτικούς/προσβλητικούς χαρακτηρισμούς για κανέναν, είτε το καστάστημα που σας δημιούργησε θέμα είτε άλλα μέλη. 2. Δημόσια δεν θα αμφισβητείτε κανένα μέλος, οποτεδήποτε και αν γράφτηκε. Αν υποψιάζεστε πως συμβαίνει κάτι αθέμιτο, στέλνετε αναφορά και απέχετε από κάθε άλλο σχολιασμό. 3. Μείνετε στο θέμα. Μηνύματα "χιουμοριστικά" ή ειρωνικά δεν προσφέρουν τίποτε. Δεν είναι ώρα τώρα να κάνετε χιούμορ με μια κατάσταση που καταφανώς έχει επηρεάσει τόσους ανθρώπους. 4. Σύμφωνα με τους όρους χρήσης που, νέα και παλιά μέλη, έχετε αποδεχτεί κατά την εγγραφή σας, οποιαδήποτε απορία σχετικά με συντονιστικές ενέργειες (λ.χ. διαγραφή μηνυμάτων) επιλύεται με την αποστολή προσωπικού μηνύματος σε κάποιον εκ των αρμοδίων συντονιστών. Εναλλακτικά, στο contact [at] insomnia.gr Παρακαλώ θερμά για τη συνεργασία όλων.
  12. Ο logistoulis τα έγραψε ακριβώς όπως έχουν τα πράγματα: το κράτος από χρόνια τους έχει μετατρέψει σε άμισθους υπαλλήλους του, όλο αυτό το διάστημα δεν έκλεισαν καθόλου, αντίθετα επιβαρύνθηκαν και άλλο, αντιμέτωποι με το ακόμη μεγαλύτερο άγχος των πελατών τους. Έχουν προβλεφθεί, σωστά, διαφορά μέτρα για ομάδες που πλήττονται, κι οι λογιστές που έχουν τραβήξει τρελό κουπί όλο αυτό το διάστημα, τίποτε.
  13. Snoob

    Assassin’s Creed Odyssey [PC]

    Το ότι καθόμαστε ακόμη και συγκρίνουμε ένα σαδιστικό βασανιστήριο με μία από τις κλασικότερες εκφάνσεις της ελευθερίας του ανθρώπου, πραγματικά με ξεπερνά. Κι όλα αυτά, με αφετηρία μια σαχλαμάρα των καθ' έξιν και επάγγελμα βιαστών κάθε ιστορίας και μυθολογίας που είχε την ατυχία να πέσει στα χέρια τους. Πάω τώρα να διαβάσω για το πώς κάτι μασκοφόροι φάγανε τον Περικλή στον Παρθενώνα. Τάχα μου λοιμός και πράσινα άλογα. Τι μας κρύβουν τα μεγάλα συμφέροντα; Γρηγορείτε, Συνέλληνεc!
  14. Snoob

    Assassin’s Creed Odyssey [PC]

    Μάλλον κάτι δεν καταλαβαίνεις, είναι σαφέστατο αυτό που έγραψα. Πουθενά πλην ορισμένων (με επιλογή αναπαραστάσεων, δεν φέρνουν όλα τα αρχαία αγγεία σε κάτι που θυμίζει "Βιτρούβιο") δεν υπάρχει κάποιο στοιχείο που να δείχνει ότι οι (ασύμμετρες) απεικονίσεις είτε από την αρχαιότητα, είτε από μια μοναχή που έβλεπε χριστιανικά "οράματα" έχουν την όποι ασχέση με το έργο του Ντα Βίντσι.
  15. Snoob

    Assassin’s Creed Odyssey [PC]

    "Ντα Βιντσάκο"... Τι να πει κανείς... Εν πάση περιπτώσει, για τους υπόλοιπους που θέλουν να μάθουν: Όλη αυτή η θεωρία την οποία υποτίθεται πως το μέλος κατάλαβε από μόνο του, κυκλοφορεί εδώ και χρόνια σε διάφορα "αρχαιοελληνικά"/"αποκαλυπτικά" ιστολόγια. Παραδείγματα, εδώ, εδώ κι εδώ. Πρώτη παρατήρηση, ευκολότατα διασταυρούμενη: παντού έχουμε αντιγραφή του ίδιου κειμένου, το οποίο ξεκινά με τις κλασικές σαχλαμάρες περί "κάποιων" που μας "κρύβουν γνώση" και δεν θέλουν να ξέρουμε. Ποιοι είναι αυτοί οι κάποιοι, προφανώς, όπως σε κάθε καλή θεωρία συνομωσίας, δεν κατονομάζεται πουθενά. Ας καλύψει την αντωνυμία ο κάθε συνομωσιολόγος με τη δική του προτίμηση. Δεύτερη παρατήρηση, πέρα από μια "ομοιότητα" στην απεικόνιση, δεν υπάρχει σε κανένα από αυτά τα ιστολόγια η παραμικρή απόδειξη πως ο "Ντα Βιντσάκος" αντέγραψε το οτιδήποτε. Απλά, αυθαίρετοι ισχυρισμοί. Η προέλευση του "Ανθρώπου του Βιτρούβιου" είναι απόλυτα τεκμηριωμένη, o Ντα Βίντσι τον παραμικρό δισταγμό δεν είχε να αναγνωρίσει το ποιος τον ενέπνευσε, είναι άλλωστε και στον τίτλο του έργου αυτή η πληροφορία: Le proporzioni del corpo umano secondo Vitruvio δηλαδή "Οι διαστάσεις του ανθρωπίνου σώματος σύμφωνα με το Βιτρούβιο". Μάλιστα ακόμη και αυτά τα ιστολόγια, μέσα στη θλιβερή σύγχυσή τους, αναφέρουν αναλυτικά τι έγραψε ο Βιτρούβιος και πώς το αποτύπωσε ο Ντα Βίντσι. Πουθενά δεν προκύπτει η οποιαδήποτε σχέση ενός μύθου (φαιδρού μέσα στην αμετροέπειά του, ο Δίας που συνουσιάστηκε με ό,τι κινούταν, ενίοτε και με μορφή ζώου, εθίγη που κάποιος γύρισε να κοιτάξει την Ήρα, την οποία είχε φροντίσει ο ίδιος να μετατρέψει σε τάρανδο με τις διαρκείς απιστίες του, για να μη σχολιάσουμε καν την εξ αρχής αλλοπρόσαλλη απόφασή του να χορηγήσει άσυλο σε ένα φονιά γιατί... έτσι). Το πρόβλημα σε αυτά τα ιστολόγια είναι πως ξεκινούν με μια θεωρία ("Κάτι μας κρύβουν, ο Ντα Βίντσι αντέγραψε") και μετά πασχίζουν να χωρέσουν σε αυτή τη θεωρία τα διάφορα στοιχεία (σιγά τα στοιχεία, ευρύτατα διαθέσιμες εικόνες και πληροφορίες είναι) που μαζεύουν από εδώ και από εκεί. Εξ ου και η αναφορά στη Χίλντεγκαρτν φον Μπίνγκεν, "ο παγκόσμιος άνθρωπος" της οποίας παντελώς αυθαίρετα χαρακτηρίζεται ως "πηγή έμπνευσης" για το έργο του Ντα Βίντσι. Γιατί είναι πηγή έμπνευσης; Γιατί το λέει το ιστολόγιο που αντιγράφουν τα υπόλοιπα ιστολόγια. Κι έτσι, όπως δυστυχώς συχνά συμβαίνει στο διαδίκτυο, δημιουργείται μια "μάζα πηγών", που στην ουσία είναι στείρες αντιγραφές ή κοπτοραπτική ενός άρθρου. Και κάπως έτσι, οι τύποι που βίασαν την ιστορία του Περικλή ορθά κι ανάποδα για να τη στριμώξουν σε μια κλασική συνομωσιολογική παπάντζα για κάτι μασκοφόρους που κινούν τα νήματα, μετατρέπονται σε ανθρώπους που "γνωρίζουν πολλά", επειδή σκάρωσαν άλλον έναν αχταρμά με τον Ιξίωνα και το έργο του Ντα Βίντσι.
×
×
  • Δημιουργία νέου...