Προς το περιεχόμενο

Βασικός Οδηγός για τα Δικαιώματα του Καταναλωτή - feedback - κουβεντα


matrixxx

Προτεινόμενες αναρτήσεις

  • Moderators
Δημοσ. (επεξεργασμένο)

Νομοθεσία

Ο Νόμος για την προστασία του Καταναλωτή είναι ο 2251 του 1994, ο οποίος έχει τροποποιηθεί και εμπλουτιστεί πολλές φορές από τότε....

 

pinned φυσικα...

 

 

Εφυγε λοιπον το ποστ του οδηγου μετα την ολοκληρωση του από τον saxos55, αλλα παραμενει στο παρον, ολη η σχετικη κουβεντα της ανατροφοδότησης που ζητησε ο TS στο αρχικο του ποστ.

 

Ο οδηγος.

Επεξ/σία από matrixxx
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 72
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Πολλα μπραβο στον saxos55 που συγκεντρωσε ολες αυτες τις πληροφοριες...

 

Βεβαια κατα τη γνωμη μου το τεραστιο ερωτημα για τα 2 χρονια εγγυησης συνεχιζει να μενει αναπαντητο...μηπως τελικα παιζουμε με τις λεξεις;Απο τη μια "Πουθενά στην ελληνική νομοθεσία δεν αναφέρεται ότι η εγγύηση ενός προϊόντος είναι διετής" και απο την αλλη "ΟΜΩΣ το άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα δηλώνει πως τα δικαιώματα μας παραγράφονται 2 έτη από την ημερομηνία αγοράς. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρακτικά ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΔΥΟ ΕΤΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ."

 

Μοιαζει σαν ενα απο τα χιλιαδες "παραθυρακια" της χαοτικης Ελληνικης νομοθεσιας οποτε το συμπερασμα που βγαζω ειναι οτι η εγγυηση του καταστηματος (για τον προμηθευτη ειναι ξεκαθαρα τα πραγματα) ειναι θεμα τυχης αν "ψαρωσει" το καταστημα στις "απειλες" του καταναλωτη ή αν θελει απλα να δειξει καλη συμπεριφορα απεναντι στον καταναλωτη (υποψιαζομαι οτι αντιστοιχα "παραθυρακια" υπαρχουν και για τα καταστηματα...)

 

Επισης κατι που θα ηθελα να προστεθει στο κειμενο ειναι τι ισχυει με την εγγυηση στην περιπτωση που εχουμε αντικατασταση προιοντος;Ξεκιναει να "μετραει" απο την αρχη ή απο την ημερομηνια αγορας του αρχικου αντικειμενου;

 

Ξανα μπραβο για ολη αυτη την προσπαθεια...

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Moderators

^

Μετραει από την αρχη σε επισκευή τουλάχιστον, μονο στο οποιο πιθανο ανταλλακτικο μπηκε.

 

Λοιπον, καλη η ερωτηση του skoulas, η απαντηση: σε αντικατασταση του προιοντος, συμφωνα με το αρθρο 3 του ν.3043/02 παραγραφος 4, ανανεωνεται η εγγυηση!

 

Ας μπει στο παραπανω κειμενο για να μην είναι σκορπια.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Καταρχήν ευχαριστώ πολύ όλους για τις ευχαριστίες σας.

 

@skoulas:

Να το κάνω εντελώς λιανά, γιατί όντως έχει δημιουργήσει πολλές παρεξηγήσεις το θέμα σε πολλά φόρουμ και για πολλά χρόνια.

Ο νόμος δεν ορίζει πουθενά πόση θα είναι η εγγύηση οποιουδήποτε προϊόντος.

Λέει:

 

Για ό,τι κινητό αγοράσεις (κινήτο όχι με την έννοια του τηλεφώνου, κινητό πράγμα) έχεις 2 χρόνια από την ημερομηνία αγοράς να διεκδικήσεις τα δικαιώματά σου, όπως αυτά περιγράφονται σε διάφορα άρθρα, με κύριο το 540. Να ζητήσεις επισκευή, αντικατάσταση κτλ κτλ κτλ.

 

Οπότε. Πες ότι πήρες ένα laptop με εγγύηση 1 χρόνου, και στον ενάμιση σταματάει να bootάρει.

Παίρνεις τηλ το κατάστημα. Σου λένε, ξέρετε έχει λήξει η εγγύηση, θα πρέπει....

Εκεί τους σταματάς να μη μιλάνε τσάμπα και τους λες:

Θα ήθελα να επισκευαστεί (χωρίς χρέωση εννοείται) καθώς βρίσκομαι εντός των δύο χρόνων περιθώριο που μου δίνει ο νόμος

(πετάς και ένα άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα για ψαρώτικ) και σταματάνε οι κουβέντες. Αν αρνηθούν, κινείσαι όπως περιγράφω παραπάνω.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Υπαρχει καποιο παραδειγμα που καποιος κινηθηκε νομικα εναντιων καποιου καταστηματος/κατασκευαστη για τα 2 χρονια ?

Αν τα πραγματα ειναι ετσι με τα 2 χρονια τοτε σχεδον ολες οι εταιρειες θα επρεπε να εχουν μυριαδες υποθεσεις στα δικαστηρια απο πελατες που κινηθηκαν εναντιων τους ,μονο την apple να βαλεις φτανει  :-D

 

Μιλαμε για μηχανηματα πολλων εκατονταδων € που αξιζει να το κυνηγησεις οχι για μπακατελες μιξερ των 10€.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πολλα μπραβο στον saxos55 που συγκεντρωσε ολες αυτες τις πληροφοριες...

 

Βεβαια κατα τη γνωμη μου το τεραστιο ερωτημα για τα 2 χρονια εγγυησης συνεχιζει να μενει αναπαντητο...μηπως τελικα παιζουμε με τις λεξεις;Απο τη μια "Πουθενά στην ελληνική νομοθεσία δεν αναφέρεται ότι η εγγύηση ενός προϊόντος είναι διετής" και απο την αλλη "ΟΜΩΣ το άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα δηλώνει πως τα δικαιώματα μας παραγράφονται 2 έτη από την ημερομηνία αγοράς. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρακτικά ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΔΥΟ ΕΤΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ."

 

 

Δεν υπάρχει καμμία λογική σύνδεση από την "παραγραφή των δικαιωμάτων μετά τα δύο χρόνια" μέχρι το "εγγύηση κάτω από τα δύο χρόνια δεν υπάρχει". Δικαίωμα θεωρείται το να ζητάς αντικατάσταση/επισκευή κλπ αλλά όχι απαραίτητα χωρίς χρέωση. Εκτός αν έχει και κάποια άλλη διευκρινιστική το άρθρο 554 που ορίζει ακρίβως τα δικιαώματα!

 

Υ.Γ. Συνήγορος του διαβόλου είμαι το ξέρω, αλλά σίγουρα όχι υπάλληλος καταστήματος, μόλις εχθές μετά από επιμονή μου στα mmakrt δέχθηκαν αναιτιολόγητη από μέρους μου επιστροφή ανοιγμένης συσκευασίας ηχείων αλλά όχι χρησιμοποιημένων. Εννοείται ότι και χρησιμοποιουμένα να ήτανε έπρεπε να τα δεχτούνε!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αναιτιολόγητη Υπαναχώρηση - Επιστροφή Χρημάτων

                Στις αγορές από απόσταση (όπως οι διαδικτυακές), έχετε το δικαίωμα να υπαναχωρήσετε αναιτιολογήτως εντός δεκατεσσάρων (14) ημερολογιακών ημερών από την ημερομηνία παραλαβής του προϊόντος επιστρέφοντας το προϊόντος στην αρχική του κατάσταση, χωρίς να επιβαρύνεστε με οποιαδήποτε δαπάνη εκτός από τα έξοδα επιστροφής. Όπως προβλέπει και ο νόμος, δε χρειάζεται να αιτιολογήσετε γιατί δε θέλετε το προϊόν. Ζητάτε μία αίτηση υπαναχώρησης από το κατάστημα, τη συμπληρώνετε και τη στέλνετε μαζί με το προϊόν (παράδειγμα αίτησης). Το κατάστημα είναι υποχρεωμένο να σας επιστρέψει τα χρήματά σας (δε δεχόμαστε πιστωτικό αν δε θέλουμε). Το κατάστημα πρέπει εντός 14 ημερών από την επιστροφή των προϊόντων (ή την αποστολή αποδεικτικού ότι τα στείλατε πίσω) να σας επιστρέψει τα χρήματά σας, με τον ίδιο τρόπο που τα εισέπραξε.

ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Εννοείται πως δε χρειάζεται να είναι σφραγισμένο το προϊόν (άλλωστε πως θα διαπιστώσετε ότι δε σας κάνει/χρειάζεται/ικανοποιεί αν είναι σφραγισμένο), αλλά θα πρέπει να επιστρέψετε ό,τι ακριβώς σας έστειλαν χωρίς να λείπει το παραμικρό.

 

 

Στα bold γράμματα λες ότι δε χρειάζεται να είναι σφραγισμένο το προϊόν αλλά η αίτηση που παραθέτεις αναγράφει ότι

4. Ο καταναλωτής που ασκεί το δικαίωμα της υπαναχώρησης υποχρεούται να αποστείλει στον προμηθευτή, το αργότερο μέχρι την επομένη ημέρα της άσκησης του δικαιώματος υπαναχώρησης,  το ίδιο το προϊόν που επιθυμεί να επιστρέψει, στην ίδια κατάσταση στην οποία το παρέλαβε, δηλαδή χωρίς να έχει αποσφραγισθεί ή να έχει παραβιασθεί η συσκευασία του ή οι κάθε είδους επισημάνσεις του, και συνοδευόμενο από τη σχετική απόδειξη λιανικής πώλησης.

 

Τι ισχύει τελικά; Μπορούμε να επιστρέφουμε ανοιχτά προϊόντα, ναι ή όχι;

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Η αίτηση είναι υπόδειγμα, δεν συνδέεται απαραίτητα με την περίπτωση επιστροφής ανοιγμένης συσκευασίας.

Εννοείται και την επιστρέφεις ανοιγμένη, (εκτός φυσικά απο είδη προσωπικής υγιεινής, ξυραφάκια, ξυριστικές κλπ.) και αυτό το νόημα έχει η αναιτιολόγητη υπαναχώρηση ---> "ξύπνησα στραβά ρε φίλε την επόμενη μέρα της αγοράς και δεν το ήθελα" (βλ. amazon/ebay και τώρα τελευταία teelmarketing δικά μας κλπ.)

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Το κομματι της

 

"Εγγύηση Καλής Λειτουργίας

 

....

ΟΜΩΣ το άρθρο 554 του Αστικού Κώδικα δηλώνει πως τα δικαιώματα μας παραγράφονται 2 έτη από την ημερομηνία αγοράς. Τι σημαίνει αυτό; Ότι πρακτικά ΕΓΓΥΗΣΗ ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΔΥΟ ΕΤΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ.

                Αν μέσα σε δύο χρόνια το προϊόν παρουσιάσει ελάττωμα, μπορώ να διεκδικήσω την επισκευή ή την αντικατάστασή του. Τεχνικά, μπορεί να είμαι εκτός εγγύησης κατασκευαστή, είμαι όμως εντός των δικαιωμάτων που μου παρέχει ο Νόμος και φυσικά το Ελληνικό Δίκαιο (και το Ευρωπαϊκό) είναι πάνω από οποιουσδήποτε κανόνες έχει φτιάξει κάποιος ιδιώτης."

 

 

 

επιβαλλεται να αφαιρεθει. Εχει αναλυθει παμπολες φορες οτι δεν υπαρχει 2ετης εγγυηση με την κλασικη εννοια που το γνωριζουμε. Μην συντηρουμε τους μυθους.

 

Με συγχωρειτε που γινομαι λιγο επικριτικος αλλα οταν γραφουμε οδηγους θα πρεπει να εχουμε ψαξει περισσοτερο το θεμα ωστε να μην παιρνουμε στο λαιμο μας αλλους. Ειναι διαφορετικο να γραφει καποιος την αποψη του σε ενα thread απο το να γραφουμε εναν οδηγο οπου θα τον διαβασουν πολλοι χρηστες και δεν θα προχωρησουν μετα στην αναγνωση των σχολιων.

 

 

http://www.insomnia.gr/topic/531358-dell-inspiron-15-3521-i3-3217u4gb500gb-349%E2%82%AC-linux-%CE%BCedia-markt/page-2?do=findComment&comment=53245733

 

http://www.insomnia.gr/topic/531358-dell-inspiron-15-3521-i3-3217u4gb500gb-349%E2%82%AC-linux-%CE%BCedia-markt/page-2?do=findComment&comment=53246348

 

 

Επισης εχω την εντυπωση οτι δεν ισχυει και το

 

"ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ: Εννοείται πως δε χρειάζεται να είναι σφραγισμένο το προϊόν (άλλωστε πως θα διαπιστώσετε ότι δε σας κάνει/χρειάζεται/ικανοποιεί αν είναι σφραγισμένο), αλλά θα πρέπει να επιστρέψετε ό,τι ακριβώς σας έστειλαν χωρίς να λείπει το παραμικρό."

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τη λέξη πρακτικά γιατί επιμένετε να την αγνοείτε όσοι μιλάτε 'επικριτικα'; Εξήγησα σε προηγούμενο ποστ ότι ούτε λογικό άλμα υπάρχει, ούτε μύθους συντηρώ, ούτε προσωπικές απόψεις εκφράζω. Ο νόμος σου δίνει περιθώριο να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου δύο χρόνια από την αγορά. Αν δεν αρέσει σε μερικά κατάστηματα, ξυδάκι. Εμείς φταίμε που τους παρακαλάμε.

 

Επίσης, όταν γίνεται δημόσια συζήτηση, δεν 'επιβάλλεται' τίποτα

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Τη λέξη πρακτικά γιατί επιμένετε να την αγνοείτε όσοι μιλάτε 'επικριτικα'; Εξήγησα σε προηγούμενο ποστ ότι ούτε λογικό άλμα υπάρχει, ούτε μύθους συντηρώ, ούτε προσωπικές απόψεις εκφράζω. Ο νόμος σου δίνει περιθώριο να διεκδικήσεις τα δικαιώματα σου δύο χρόνια από την αγορά. Αν δεν αρέσει σε μερικά κατάστηματα, ξυδάκι. Εμείς φταίμε που τους παρακαλάμε.

 

 

 

Γιατι ακομα και το "πρακτικα" δεν ισχυει. Και βεβαια συντηρεις τον μυθο οταν γραφεις το ανυποστατο:

 

"Αν μέσα σε δύο χρόνια το προϊόν παρουσιάσει ελάττωμα, μπορώ να διεκδικήσω την επισκευή ή την αντικατάστασή του. Τεχνικά, μπορεί να είμαι εκτός εγγύησης κατασκευαστή, είμαι όμως εντός των δικαιωμάτων που μου παρέχει ο Νόμος και φυσικά το Ελληνικό Δίκαιο (και το Ευρωπαϊκό) είναι πάνω από οποιουσδήποτε κανόνες έχει φτιάξει κάποιος ιδιώτης."

 

Καθως αυτο που λες ειναι η εμπορικη εγγυηση και την συνδεεις με ενα αλμα λογικης με την νομιμη των 2 ετων.

 

 

Επίσης, όταν γίνεται δημόσια συζήτηση, δεν 'επιβάλλεται' τίποτα

 

Δεν εκανες δημοσια συζητηση σε ενα thread. Εγραψες οδηγο και εχει μεγαλη διαφορα. Το εγραψα και παραπανω οτι δεν ειναι της ιδιας σημαντικοτητας.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Επισκέπτης
Αυτό το θέμα είναι πλέον κλειστό για περαιτέρω απαντήσεις.

  • Δημιουργία νέου...