Προς το περιεχόμενο

Το αναβαθμισμένο Autopilot της Tesla εντυπωσιάζει προβλέποντας ατύχημα


Hal9000

Προτεινόμενες αναρτήσεις

Η Tesla κυκλοφόρησε το περασμένο καλοκαίρι την όγδοη έκδοση του λογισμικού Autopilot κάνοντας ακόμα πιο ασφαλή τα οχήματά της σύμφωνα με τον συνιδρυτή της εταιρείας Elon Musk.

Ο λόγος είναι μια νέα τεχνολογία επεξεργασίας δεδομένων που λαμβάνει από το ραντάρ του αυτοκινήτου, και η οποία επιτρέπει στο σύστημα να δει και πέρα από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά από τον οδηγό και να προχωρά στις απαραίτητες κινήσεις σε επικίνδυνες περιπτώσεις. Αν και στη θεωρία, η αναβάθμιση αυτή -που σημειωτέον έγινε μέσω OTA- ακούγεται ενδιαφέρουσα, σίγουρα το να βλέπεις στην πράξη τα αποτελέσματά της σε πραγματικές συνθήκες είναι πολύ πιο εντυπωσιακό.

 

Σε βίντεο που ανέβασε κάτοχος ενός Model S στην Ολλανδία το οποίο φέρει την πρώτη γενιά του συστήματος Autopilot, βλέπουμε την εκπληκτική αντίδραση του οχήματος σε ένα συμβάν που διαδραματίζεται μπροστά από τον οδηγό με άλλα δύο αυτοκίνητα. Συγκεκριμένα το Model S προειδοποιεί τον οδηγό με χαρακτηριστικό ήχο ότι υπάρχει σοβαρή περίπτωση εμπρόσθιας σύγκρουσης, προχωρώντας σε αυτόματο φρενάρισμα. Αυτό που κάνει μεγάλη εντύπωση είναι ότι το ηχητικό σήμα ενεργοποιείται περίπου ένα δευτερόλεπτο πριν σημειωθεί το ατύχημα, κάτι που φανερώνει ότι το σύστημα μπόρεσε να προβλέψει την πιθανότητα ατυχήματος.

 

 

Όπως δηλώνει ο κάτοχος του Tesla, το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια ενώ ευτυχώς όσοι συνεπλάκησαν στο ατύχημα δεν τραυματίστηκαν.

 

Link.png Site: electrek

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

  • Απαντ. 90
  • Δημ.
  • Τελ. απάντηση

Συχνή συμμετοχή στο θέμα

Πάμε πάλι,

ΟΧΙ δε θέλουμε αυτόνομα οχήματα ούτε αυτόνομη οδήγηση ούτε έξυπνα αυτοκίνητα ούτε τίποτα. Να τρακάρουμε θέλουμε

 

Και όσο οι μεγάλες εταιρίες κατασκευής αυτοκινήτων ανακοινώνουν κάτι 2020 και 2025 και δε ξέρω κι εγώ τι άλλο (για αυτόνομα οχήματα), στην TESLA είναι ενα βήμα (ίσως και περισσότερα) μπροστά.

 

Καλό είναι να ακολουθήσουν όλοι για να υπάρξει εξέλιξη μέσω ανταγωνισμού!

  • Like 5
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντυπωσιακό όντως! Φυσικά δεν είναι όλες οι περιπτώσεις ίδιες αλλά είναι ένα πολύ καλό βήμα στο να αποφεύγονται ατυχήματα! Πιστεύω σε τέτοια απόσταση με περίπου τέτοια ταχύτητα αν δεν φρέναρε αυτόματα ίσως θα τα κολλούσε κι αυτός από πίσω ή θα έκανε τέλοσπάντων κάποιον βίαιο ελιγμό (Αν μιλούσαμε για ένα απλό αμάξι).

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Φανταστικό! Αυτό θα έπρεπε να είναι standard σε όλα τα οχήματα και δε πάει να λέει ο κάθε Μήτσουλας ότι θέλει... Μιλάμε για ανθρώπινες ζωές εδώ!

 

Φανταστικό!

  • Like 14
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικά εντυπωσιακό.  Είδα το βίντεο 10+ φορές και μου φάνηκε αδύνατο να καταλάβω πως το "έπιασε" το ραντάρ και την στιγμή που το έπιασε.

 

Από την άλλη πλευρά χρειάζεται πολύ προσοχή με αυτά τα μαραφέτια.  Κρεμόμαστε επικίνδυνα από υλικολογισμικά.

 

Πριν λίγες βδομάδες κόντεψα να σκοτωθώ με το δικό μου πισωκίνητο γερμανικό αυτοκίνητο που ξαφνικά εντόπισε πρόβλημα στο διακόπτη του φρένου και θεώρησε καλό να απενεργοποιήσει το ESP τη ώρα που ξεκίναγα από φανάρι για να στρίψω δεξιά.  Αντί να πάει δεξιά κατέληξα να κάνω S στη μέση του δρόμου και να σταματήσω στο πεζοδρόμιο, ευτυχώς χωρίς συνέπειες. Και όλα αυτά για έναν κολοδιακόπτη των 8 ευρώ (και το καταπληκτικό αντιολισθητικό οδόστρωμα των ελληνικών οδών)

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικά εντυπωσιακό.  Είδα το βίντεο 10+ φορές και μου φάνηκε αδύνατο να καταλάβω πως το "έπιασε" το ραντάρ και την στιγμή που το έπιασε.

 

Από την άλλη πλευρά χρειάζεται πολύ προσοχή με αυτά τα μαραφέτια.  Κρεμόμαστε επικίνδυνα από υλικολογισμικά.

 

Πριν λίγες βδομάδες κόντεψα να σκοτωθώ με το δικό μου πισωκίνητο γερμανικό αυτοκίνητο που ξαφνικά εντόπισε πρόβλημα στο διακόπτη του φρένου και θεώρησε καλό να απενεργοποιήσει το ESP τη ώρα που ξεκίναγα από φανάρι για να στρίψω δεξιά.  Αντί να πάει δεξιά κατέληξα να κάνω S στη μέση του δρόμου και να σταματήσω στο πεζοδρόμιο, ευτυχώς χωρίς συνέπειες. Και όλα αυτά για έναν κολοδιακόπτη των 8 ευρώ (και το καταπληκτικό αντιολισθητικό οδόστρωμα των ελληνικών οδών)

Το γερμανικό το τονίζουμε! :)

Πέρα από την πλάκα, οσο έξυπνα και να γίνουν τα αυτοκίνητα, στο άμεσο μέλλον, ο οδηγός πρέπει να έχει πάντα εκεί την προσοχή του και να μην επαναπαύεται!

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"...το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια.. "

 

Kαι αυτος που ακολουθουσε το Tesla, δεν επεσε πάνω του?

Ποιος ήταν, ο

Bernard ?


 

Αμα σας πω οτι αυτο με προβλημάτισε οσο και το τρακαρισμα....

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντυπωσιακο το βιντεο ΑΛΛΑ μην τα γυρναμε οπως θελουμε.

 

Αποτελει εφαρμογη του συστηματος collision protection του αυτοκινητου, το οποιο διατιθεται και σε πολλα οικονομικα μικρομεσαια (το ιδιο κανουν και σε αντιχνευση πεζων).

Μαλιστα ανηκει πλεον και στα στανταρ τεστ του encap.

Ειναι δε ενα "απλο" συστημα ασφαλειας, οπως οι αεροσακοι, οι προφορτιση των φρενων σε ενδεχομενη συγκρουση, το lane assist, το ABS ή οι ζωνες ασφαλειας.

 

Απο αυτο μεχρι την εντελως αυτονομη οδηγηση και τα "εξυπνα" αυτοκινητα μεσολαβει το χαος και πρακτικα και ιδεολογικα.

 

Αλλο πραμα λοιπον τα συστηματα (ενεργητικης και παθητικης) ασφαλειας που δρουν επικουρικα και αλλο πραμα να καθεσαι απλος θεατης χωρις ελεγχο και δυνατοτητα αντιδρασης.

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

"...το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια.. "

 

Kαι αυτος που ακολουθουσε το Tesla, δεν επεσε πάνω του?

Ποιος ήταν, ο

Bernard ?

 

 

Αμα σας πω οτι αυτο με προβλημάτισε οσο και το τρακαρισμα....

 

Προφανώς και δεν ακολουθούσε κανένας, τουλάχιστον όχι κοντά.

  • Like 2
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

 

"...το αυτοκίνητό του προχώρησε άμεσα σε φρενάρισμα πριν αυτός προλάβει να προχωρήσει στην ίδια ενέργεια.. "
 
Kαι αυτος που ακολουθουσε το Tesla, δεν επεσε πάνω του?
Ποιος ήταν, ο

Bernard ?

 
Αμα σας πω οτι αυτο με προβλημάτισε οσο και το τρακαρισμα....

 

πιθανον να υπηρχε αυτοκινητο πισω του αλλα ο οδηγος του να κοιτουσε πιο μπροστα απο το Tesla, εγω τουλαχιστον δεν εχω κολλημενα τα ματια μου στον κωλο του μπροστα μου

  • Like 3
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Πραγματικά εντυπωσιακό.  Είδα το βίντεο 10+ φορές και μου φάνηκε αδύνατο να καταλάβω πως το "έπιασε" το ραντάρ και την στιγμή που το έπιασε.

 

 

Με βάση το video μόλις ο οδηγός πήγε να προσπεράσει, στα λίγα cm που έκανε προς τα δεξιά το σύστημα του tesla <είδε> ότι υπήρχε και άλλο όχημα μπροστά και έβγαλε τον ήχο.

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Σε προειδοποιεί οτι μπροστα σου υπαρχει αμαξι που φρενάρει σε μικρη απόσταση. Αν δειτε το βίντεο χτύπαει με το που δει το φρεναρισμένο SUV 

Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Εντυπωσιακο το βιντεο ΑΛΛΑ μην τα γυρναμε οπως θελουμε.

 

Αποτελει εφαρμογη του συστηματος collision protection του αυτοκινητου, το οποιο διατιθεται και σε πολλα οικονομικα μικρομεσαια (το ιδιο κανουν και σε αντιχνευση πεζων).

Μαλιστα ανηκει πλεον και στα στανταρ τεστ του encap.

Ειναι δε ενα "απλο" συστημα ασφαλειας, οπως οι αεροσακοι, οι προφορτιση των φρενων σε ενδεχομενη συγκρουση, το lane assist, το ABS ή οι ζωνες ασφαλειας.

 

Απο αυτο μεχρι την εντελως αυτονομη οδηγηση και τα "εξυπνα" αυτοκινητα μεσολαβει το χαος και πρακτικα και ιδεολογικα.

 

Αλλο πραμα λοιπον τα συστηματα (ενεργητικης και παθητικης) ασφαλειας που δρουν επικουρικα και αλλο πραμα να καθεσαι απλος θεατης χωρις ελεγχο και δυνατοτητα αντιδρασης.

 

Χωρίς να έχω γνώση, στο συγκεκριμένο σύστημα μιλάμε ότι ελέγχει και πέρα από το αυτοκίνητο που βρίσκεται μπροστά.

Θεωρώ ότι στο ncap δε μιλάμε για κάτι τέτοιο, αλλά για το "απλό" σύστημα που απλά τσεκάρει το προπορευόμενο όχημα κτλ.

 

Έξυπνο αυτοκίνητο δεν είναι μόνο αυτό που έχει πλήρη αυτόνομη οδήγηση, αλλά και αυτό που κάνει κάτι όπως το παραπάνω (πολλά από τα τελευταίας τεχνολογίας αυτοκίνητα είναι έξυπνα με άλλες λειτουργίες πολύ σημαντικές, δεν αντιλέγω σε κάτι τέτοιο).

 

Το σύστημα που αναφέρεις δε θα σταμάταγε με 113χμ/ώρα. Παράδειγμα, στη ford, δουλεύει μέχρι (περίπου) τα 30χμ/ώρα και η απόσταση από το προπορευόμενο όχημα δεν είναι δυο διακεκομένες λωρίδες (που μεταφράζεται σε αρκετά μέτρα) όπως και στο παραπάνω βίντεο.

 

Στην ουσία το παραπάνω σύστημα είναι σα να λέμε ότι, το προπορευόμενο όχημα είχε κι αυτό αισθητήρες και το TESLA χρησιμοποίησε τα δεδομένα αυτού του οχήματος

  • Like 1
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Αν καταλαβαινω καλα απο το βιντεο το 3ο αμαξι μπροστα σταματησε αποτομα, σταματησε και το 2ο αμαξι και εκει ηταν που ενεργοποιηθηκε το συστημα του Tesla. Το 1ο αμαξι μπροστα πηγαινε να αλλαξει λωριδα και δυστυχως ο οδηγος δεν προσεξε οτι τα αμαξια εκοψαν, οποτε συγκρουστηκε στο μπροστινο του.

 

Απλα ο συγχρονισμος ειναι τετοιος που φαινεται σαν το συστημα να μαντεψε την συγκρουση, ενω στην πραγματικοτητα αντεδρασε στο γεγονος οτι τα προπορευομενα αμαξια εκοψαν αποτομα. Σιγουρα δεν ειναι κατι απλο - μαλλον δυσκολα ενας οδηγος θα μπορουσε να εχει την ιδια αντιδραση.

 

Παντως κοιταζοντας στο site της Tesla δε μπορεις παρα να εντυπωσιαστεις απο την καλυψη των αισθητων που ειναι on board:

tesla.jpg

  • Like 4
Συνδέστε για να σχολιάσετε
Κοινοποίηση σε άλλες σελίδες

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε για να σχολιάσετε

Πρέπει να είστε μέλος για να αφήσετε σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Εγγραφείτε με νέο λογαριασμό στην κοινότητα μας. Είναι πανεύκολο!

Δημιουργία νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

  • Δημιουργία νέου...