Προς το περιεχόμενο

paparen

Members
  • ΜΗΝΥΜΑΤΑ FORUM

    197
  • ΜΕΛΟΣ

  • ΤΕΛ. ΕΠΙΣΚΕΨΗ

Πρόσφατες Επισκέψεις

884 προβολές προφίλ

paparen's Achievements

  1. Θα φερεις ηλεκτρολογο ωστε να σου τραβηξει γραμμη απο το ρολοι (ή καποιον κεντρικο πινακα) εως το σημειο που θα φορτιζεις. Θα φτιαχτει ωστε να ειναι οσο γινεται πιο ασφαλες, με ασφαλεια και ρελε διαφυγης (ή οτι νομιζει ο ηλεκτρολογος που θα φερεις). Δεν ειναι απαραιτητο το τριφασικο, αλλα σου επιτρεπει να φορτιζεις γρηγοροτερα και εχεις μεγαλυτερο περιθωριο σε περιπτωση ταυτοχρονης χρησης αλλων ενεργοβορων συσκευων. Δες τον λογαριασμο ρευματος σου, καπου θα πρεπει να γραφει την ισχυ σε kva. Το μονοφασικο ειναι 8 ή 10kva, το οποιο μετραφραζεται χοντρικα σε 8 ή 10kw μεγιστης ισχυς (βασικα λιγο λιγοτερο ειναι). Η μεγιστη ισχυς που μπορεις να φορτισεις σε μονοφασικη εγκατασταση ειναι με wallbox ή μπλε βιομηχανικη πριζα, τα 7kw. Αν ομως εχεις 8kva ισχυ, δεν εχεις σχεδον καθολου περιθωριο για ταυτοχρονη χρηση μιας αλλης ενεργοβορου συσκευης. Πρακτικα δεν ειναι σημαντικο προβλημα αυτο, καθως μπορεις να ρυθμισεις το αυτοκινητο ή τον φορτιστη να τραβαει μικροτερη ισχυ. Το ξερω οτι η πρωτη σκεψη καποιου που ερχεται στον χωρο ειναι να φορτισει οσο γινεται πιο γρηγορα, αλλα πρακτικα, αν μπορεις να φορτιζεις με την ανεση σου, στο σπιτι σου, και με 3-4kw εισαι αρχοντας. Ετσι και αλλιως το αυτοκινητο συνηθως ειναι παρκαρισμενο για 8-10 ωρες, οποτε ανετα παιρνεις ακομα και 50% μεσα σε ενα βραδυ με 3-4kw.
  2. ο συγκεκριμενος φορτιστης ειναι μεσα σε ιδιωτικο παρκινγκ επι πληρωμη. Ειναι σε κεντρικο σημειο οντως, αλλα επειδη γενικα η περιοχη δεν εχει προβλημα σταθμευσης, δεν ξερω ποσο θα βολευε, καθως μπορεις να παρκαρεις ανετα εξω. Στην αναγκη βεβαιως, θα το αφησεις εκει και θα φορτισεις.
  3. τα πρωτα tesla model s ειχαν οντως onboard charger 22kw. Τα zoe ειχαν επισης 22kw (δεν ηρθαν ποτε επισημα στην ελλαδα). Νομιζω οτι καποια ηλεκτρικα smart (τα κλασσικα διθεσια, οχι τα καινουριο με το #) ειχαν 22kw obc. Απο τα πιο προσφατα, 22kw εχουν οι ακριβοτερες εκδοσεις του volvo ex30.
  4. Μηπως εχεις κατα νου αλλη πολη; Στη φλωρινα δεν ειδα δημοτικο παρκινγκ και δεν ειδα καπου κεντρικα οποιοδηποτε ac. Λαθος, υπηρχε ενας ac εξω απο ενα πολιτιστικο κεντρο. Δεν υπαρχει στο plugshare, δεν εχω ιδεα πως και εαν δουλευε και δεν ασχοληθηκα. Στον ΑΒ υπηρχαν ac της δεη, απο τους οποιους δουλευαν 2/4. Οσο για τα σπιτια, ουτε αυτα που περιγραφεις ειδα. Ειδα αρκετες πολυκατοικιες, με μικρους χωρους σταθμευσης και αναρχα τοποθετημενα αυτοκινητα. Ισως υπαρχουν μονοκατοικιες πιο εξω απο την πολη; Υποθετω οτι αυτοκινητα χωρις αντλια θερμοτητας, θα υποφερουν το χειμωνα εκει. Απο την αλλη ομως, η κινηση σε επαρχιακους δρομους προσφερει την ελαχιστη δυνατη καταναλωση. Προσωπικα, ειδα εκει τριγυρω τις χαμηλοτερες καταναλωσεις που εχω δει ποτε στο αυτοκινητο μου. Πηγαμε ομως ανοιξη, οπου οδηγουσαμε με ανοιχτα παραθυρα, χωρις θερμανση, χωρις ac.
  5. Να σου πω εγω μια, πιθανοτατα υπαρχουν και αλλες. Φλωρινα. Κανενας dc και ac μονο σε σουπερμαρκετ εκτος της πολης.
  6. Το μποτιλιαρισμα δεν ειναι προβλημα, διοτι οπως ειπες, πεφτει η καταναλωση και αυξανει η εμβελεια. Αυτο που ενδεχεται να ειναι προβλημα ειναι καποια αναγκαστικη παρακαμψη. Προσωπικα δεν θα το υπολογιζα ποτε στο 10%, συνηθως υπολογιζω αφικη με 20%, ωστε να μπορεσω να ανταπεξελθω σε απροσμενα γεγονοτα. Το ιδιο εκανα και στο θερμικο μου, προσπαθουσα να αποφυγω το "λαμπακι". Αυτα ομως εχουν περισσοτερο να κανουν με την ιδιοσυγκρασια του καθενος και ποσο risk averse ειναι, παρα με τα ηλεκτρικα αυτοκινητα. Οσο για το γραφημα, να εχεις δικιο, αρκει να βρισκεις συνεχως 800V φορτιστες που να ειναι στον δρομο σου. Ο dei blue που ανεφερες στο ταξιδι προς ιωαννινα, ειναι μεσα στο ριο (δηλαδη φευγεις απο την εθνικη οδο) και μεσα σε σουπερμαρκετ (οποτε αυξανεται η πιθανοτητα να ειναι κατειλημμενος ειτε απο θερμικο ειτε απο αλλο ηλεκτρικο, ειδικα αν πας ωρες/μερες αιχμης, οπως σαββατο). Γενικα φορτιστες σε σουπερ αποφευγω οπως ο διαολος το λιβανι.
  7. Να προσθεσω μια ακομα παραμετρο στο θεμα ταξιδι-καταναλωση-φορτιστη. Για καθε ηλεκτρικο οχημα, που το καθενα εχει τα δικα του χαρακτηριστικα (καμπυλη φορτισης, καταναλωση, μεγεθος μπαταριας) υπαρχει ενας "ιδανικος" τροπος να ταξιδεψει κανεις για συγκεκριμενο προορισμο, δηλ για συγκεκριμενη αποσταση. "Ιδανικος" απο την αποψη οτι εχει την μικροτερη χρονικη διαρκεια. Ενα πολυ χοντροειδες παραδειγμα, αν πας καπου σε αποσταση 450 χλμ, το ταξιδι σου θα διαρκεσει λιγοτερο αν ταξιδευεις με μεγιστη ταχυτητα τα 110km/h (προσεξτε οτι ειπα μεγιστη και οχι μεση), αντι μεγιστη τα 130. Ισως, με μεγιστη τα 110 να μην χρειαστει να φορτισεις καθολου, ενω με τα 130 να πρεπει να σταματησεις. Οσο καλο φορτιστη και να πετυχεις, οσο ιδανικη καμπυλη φορτισης και να εχεις, απο τη στιγμη που μπαινεις στο ΣΕΑ, μεχρι τη στιγμη που ξαναβγαινεις, εχεις φαει για πλακα 10'. Το θεμα ειναι, μπορεις να πηγαινεις με 100-110km/h χωρις να βαρεθεις; Μηπως θα προτιμησεις να πας πιο γρηγορα και να κανεις και μια σταση, που θα εκανες ισως ετσι και αλλιως για καφε/τσιγαρο/τυροπιτα/τουαλετα και να τη συνδυασεις με φορτιση;
  8. Δεν μίλησα για ανθρώπους που δεν έχουν χρήματα. Μίλησα για τον τρόπο που κοστολογεί ο καθένας τον χρόνο του. Μπορεί να έχεις χρήματα αλλά να έχεις και πολύ διαθέσιμο χρόνο.
  9. υπαρχουν περιβαλλοντικοι στοχοι ρυπων που οι εταιρειες πρεπει να πιασουν. Πρεπει να εχουν συγκεκριμενα ποσοστα του στολου τους phev/bev
  10. ο καθε ανθρωπος κοστολογει τον χρονο του διαφορετικα. Αλλοι προτιμουν να χασουν χρονο για να κερδισουν (εστω και ελαχιστα) χρηματα, αλλοι το αναποδο. Μια παραμετρος που ξεχνας ομως ειναι οσοι εχουν ηλεκτρικα, αναγκαστικα, με εταιρικο ληζινγκ. Μαλιστα οσο τα χρονοδιαγραμματα πιεζουν τις εταιρειες, θα αυξηθουν αυτοι. Δεν εχουν ολες οι εταιρειες φορτιστες και αρκετοι (απο τους ανθρωπους που ανεφερα) θα αναγκαστουν να φορτιζουν σε δημοσιους φορτιστες. Μαλιστα, αν τους δινει η εταιρεια πχ 50 ευρω το μηνα για φορτιση, ειναι πολυ πιθανο οτι θα κανουν οτι μπορουν για να καρπωθουν αυτα τα 50 ευρω (πχ φορτιζοντας τσαμπα). Βεβαιως, καποιες εταιρειες εχουν συμφωνια με παροχους (πχ δεη blue) για χρηση των φορτιστων τους. Απλα το αναφερω ως κατι που να εχουμε στο μυαλο μας.
  11. Κανείς δεν θα σε φάει! Το αυτοκίνητο αυτό φτιάχτηκε ώστε να προσφέρει τους μέγιστους δυνατούς χώρους στους 4 (αποκλειστικά) επιβάτες τους και με δύο επιβάτες να μπορεί να μεταφέρει και ογκώδη αντικείμενα, μέσα σε ένα καθαρά αστικό περιβάλλον. για αυτό δεν προσφέρεται με μεγαλύτερες μπαταρίες και έχει χάλια αεροδυναμική. Δεν φτιάχτηκε για να πηγαίνουμε στην εθνική οδό ούτε για Πάσχα στο χωριό. Εν τούτοις, από ότι έχω διαβάσει από κατόχους, κάνει ταξιδάκια των 150χλμ άνετα.
  12. το ioniq και το leaf που αναφερεις (και που οντως θα τα βρεις σε τετοια τιμη) δεν εχουν την αυτονομια που ζητας. Γυρω στα 15 χιλιαρικα παιζουν bmw i3, τα οποια ειναι εξαιρετικα για πολη, αλλα επισης δεν θα βγαλουν 250χλμ στην εθνικη οδο. Αν θες μπορεις να παρεις ενα απο τα 3 αυτοκινητα που ανεφερα (leaf, ioniq, i3) ωστε να το εχετε για τις αστικες μετακινησεις και να κρατησετε το fabia για τα ταξιδια σας. Για να βρεις μεταχειρισμενο με ηλεκτρικο με "σοβαρη" αυτονομια (δηλ να κανεις ταξιδι) θα πρεπει να ανεβεις περιπου στα 20χιλιαρικα. Πιστευω απο γερμανια θα βρεις αρκετες επιλογες σε αυτα τα χρηματα.
  13. μια χαρα ειναι και για ταξιδι! τα προβληματα ξεκινουν οταν δεν μπορεις να φορτισεις ανετα στην καθημερινοτητα σου (πχ σπιτι/δουλεια)
  14. Καλο κουραγιο. Λατρευω τα ηλεκτρικα και ειμαι κατοχος, αλλα αν δεν υπαρχει φορτιστης πολυ κοντα στο σπιτι σου ή πολυ κοντα στη δουλεια σου, θα ζοριστεις.
  15. τι σας ειχαν δωσει μεχρι στιγμης; θα μπορειτε να φορτισετε στην εταιρεια;
  • Δημιουργία νέου...