Ερευνητές στην Καλιφόρνια των Ηνωμένων Πολιτειών για πρώτη φορά δημιούργησαν ένα οργανισμό, που ο γενετικός του κώδικας αποτελείται από έξι γράμματα, αντί για τέσσερα.

Αυτό σημαίνει ότι το βακτήριο, το οποίο περιγράφεται σε μία μελέτη που δημοσίευσε πρόσφατα το Nature, είναι η πρώτη μορφή ζωής, που περιέχει τεχνητά γενετικά δομικά στοιχεία.

Όταν οι βιολόγοι μιλούν σχετικά με τα γράμματα του αλφάβητου του DNA, στην πραγματικότητα μιλούν για νουκλεοτίδια, σύνθετα οργανικά μόρια, που σχηματίζουν τη βασική μονάδα των νουκλεϊκών οξέων (DNA και RNA).

Το DNA έχει τη μορφή διπλής έλικας. Η μεγαλομοριακή ένωση, που αποτελεί το DNA αποτελείται από αζωτούχες-πρωτεϊνικές βάσεις, φωσφορικές ρίζες και την δε(σ)οξυριβόζη. Όσο αφορά στις αζωτούχες βάσεις στο DNA, συμβολίζονται με τέσσερα γράμματα, τα A, T, C και G (αδενίνη, θυμίνη, κυτοσίνη και γουανίνη αντίστοιχα).

Οι επιστήμονες ωστόσο του Ινστιτούτου Ερευνών Scripps, κατάφεραν να προσθέσουν ένα τεχνητό ζευγάρι νουκλεοτιδίων, “X” και “Υ”, στον γενετικό κώδικα ενός στελέχους Εσερίχια κόλι (κολοβακτήριο). Το βακτήριο φαινόταν να πολλαπλασιάζεται/ αναπαράγεται κανονικά, μεταφέροντας το νέο, τεχνητό ζευγάρι “X-Y” στους απόγονούς του.

Ο Floyd Romesberg, χημικός στο Scripps που ήταν επικεφαλής της έρευνας, είπε στους New York Times ότι η πρόσθεση γραμμάτων στον γενετικό κώδικα, θα επιτρέψει στους ερευνητές να “γράψουν περισσότερες λέξεις και να πουν περισσότερες ιστορίες”. Η δημιουργία “νέων λέξεων” – νέων μορφών ζωής, και πρωτόγνωρων πρωτεϊνών, θα ήταν δύσκολο να μην ξεσηκώσει… αντιδράσεις. Ο Jim Thomas, από το ETC Group, μία Καναδική οργάνωση είπε στους New York Times, ότι “η άφιξη, αυτής της πρωτόγνωρης, “εξωγήινης” μορφής ζωής θα μπορούσε με τον καιρό να έχει ηθικές, νομικές και κανονιστικές επιπτώσεις”.

Για την ώρα πάντως, οι επιστήμονες προσπαθούν να καταλάβουν κατά πόσο μπορούν τα βακτήρια να επιβιώσουν, και αν είναι δυνατόν να δημιουργήσουν ένα στέλεχος με περισσότερα από ένα ζευγάρια “X-Y”. Επίσης, οι επιστήμονες δεν έχουν καταφέρει να αποδείξουν ότι τα βακτήρια μπορούν να χρησιμοποιήσουν το DNA για να δημιουργήσουν νέες πρωτεΐνες, οπότε το πείραμα δεν θα οδηγήσει σε νέα εμβόλια και φάρμακα ακόμη.

Αν πάντως ο συγκεκριμένος οργανισμός ξεφύγει με κάποιο τρόπο στο περιβάλλον, σύμφωνα με τον Romesberg, δεν πρόκειται να επιβιώσει για πολύ καιρό, επειδή χρειάζεται να τραφεί με συνθετικά μόρια για να πολλαπλασιαστεί, μόρια που μόνο επιστήμονες μπορούν να παρέχουν. Αυτό σημαίνει ότι δεν μπορεί να μολύνει άλλες οργανισμούς με την σημερινή μορφή του, επειδή το πιθανότερο είναι να πεθάνει. Μάλιστα ο μοναδικός τρόπος για να επιβιώσει στο εξωτερικό περιβάλλον, θα ήταν να επανέλθει στην προηγούμενη κατάσταση με τα “τέσσερα γράμματα”.

Link.png Site: The Verge